abonnement Unibet Coolblue
pi_128099674
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2013 12:02 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik heb zowel hbo-als universitaire tentamens gehad en toentertijd mocht je helemaal niks te eten of te drinken meenemen. Moest je blij zijn als je een bekertje slappe thee of water kreeg. En daar kon je die paar uurtje echt wel zonder.

Daarbij ben je nergens toe verplicht. Maar moet je zo nodig wat drinken in die korte tijd, dan zijn daar huisregels aan verbonden. Niks mis mee, vind ik.
Het gaat er niet om of je zonder kan of niet. Je bent toch verdomme geen klein kind. Als ik een flesje water wil drinken doe ik dat. Daar is niets vreemds aan. Het is niet alsof je daar met een fles jenever of een senseo-apparaat zit, nee gewoon een flesje water.

Blij dat ze op de UvA dat soort achterlijke dingen nooit in hun hoofd hebben gehaald. Daar hadden ze het blijkbaar druk genoeg met belangrijkere dingen. En nogmaals, drinken is niet verboden. Mits met hun bidon.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2013 22:13:06 ]
pi_128099680
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:08 schreef Irritatie100 het volgende:
Die mail met uitleg :') :') :') :')
Dat was echt bullshit. :') Het geldt alleen voor BE hoorde ik.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:28:50 #128
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_128100461
Voor de liefhebbers van die uitlegmail trouwens:

quote:
Bidonzin?

Afgelopen week is een nieuwe regel met betrekking tot het nuttigen van dranken tijdens tentamens ingevoerd: drinken is toegestaan maar alleen uit een HR-bidon, voor ¤ 1,65 aan te schaffen. Zoals te verwachten was de (typisch Nederlandse) reactie “Ja maar” niet van de lucht. Daarom deze toelichting.

Volgens de “10 Gouden Regels” van IFM is het tijdens colleges niet toegestaan om te eten en/of te drinken. Hiervoor zijn diverse redenen: een klaslokaal is geen kantine, bedrijfsrestaurant of snackbar. Veel blijft achter: etensresten, verpakkingen (plastic en papieren zakjes, aluminiumfolie) en al dan niet lege blikjes en flesjes.
Bovendien: waar leg je de grens? Wat mag wel, wat mag niet?
Student 1 eet een broodje, nummer 2 wil genieten van het Rotterdamse culinaire hoogstandje “kapsalon” en de volgende zou graag een kleine rijsttafel nuttigen.
Dus heel eenvoudig: niet eten/drinken tijdens colleges.
Er is geen reden om deze regel tijdens tentamens niet toe te passen.

Eten tijdens een tentamen is ook niet nodig, tenzij er bijzonder medische redenen zijn.
Honger krijgen bestaat in Nederland niet, we hebben hier hooguit “trek” of “eetlust”.
Om jullie tegemoet te komen is besloten het nuttigen van dranken toe te staan maar dan wel uit een door de school voorgeschreven verpakking; de HR-bidon.
De reden voor het voorschrijven van de bidon is de volgende.
De maatschappij verandert voortdurend, ook de wereld van de tentamenfraude.
Werd er vroeger hooguit gespiekt of afgekeken; zoals jullie ongetwijfeld weten wordt tegenwoordig zelfs ingebroken in school om aan examens te komen en bieden de huidige technische ontwikkelingen fantastische mogelijkheden om tijdens een tentamen te frauderen. Hierbij is het zelfs mogelijk een flesje om te bouwen tot een geavanceerd spiekattribuut. Hoe dit in zijn werk gaat is eenvoudig te vinden op internet…

En helaas: ook hier moeten de goeden onder de kwaden lijden.
De Examencommissie heeft, na een en ander zorgvuldig afgewogen te hebben, besloten
drinken tijdens tentamens toe te staan op voorwaarde dat dit gebeurt met gebruikmaking van de HR-bidon.
N.b. je bent dan ook nog eens duurzaam en maatschappelijk verantwoord bezig:
bij zorgvuldig gebruik kan de bidon gedurende je gehele studie je van dienst zijn tijdens je tentamens, dus geen bidonzin!

De Examencommissie wenst jullie in ieder geval veel succes met de komende tentamens!
pi_128101672
Heerlijk, dat mailtje. 'Typisch Nederlands', die misten we nog. Ja, wat zijn we met z'n allen toch een kutvolk en wat is dit een kutland. Kutnederland. In andere landen zouden ze me nog geen koe laten melken, hier in Nederland mag ik 'docent op het hoger beroepsonderwijs' (proest!) zijn en lid van 'het bedrijfsbureau' (lol!), maar toch vind ik het een kutland. Emigreren!

Echt zo'n brave burgerman die zo'n mailtje schrijft, met een poging tot woordgrapje ('bidonzin') en van die clichés waar je moeder vroeger altijd mee kwam: 'Heb je honger? In Afrika hebben ze honger, jij hebt gewoon trek.' En dus 'typisch Nederlands'.

Niet eten bij colleges snap ik, maar niet drinken? Je zit toch met volwassen mensen onder elkaar op het hoger onderwijs? Goed, we hebben het wel over hbo in Rotterdam. Misschien dan ook maar ophokuren en verplicht gymnastiek.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 23:04:49 #130
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_128102356
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:53 schreef Vasilevski het volgende:
Heerlijk, dat mailtje. 'Typisch Nederlands', die misten we nog. Ja, wat zijn we met z'n allen toch een kutvolk en wat is dit een kutland. Kutnederland. In andere landen zouden ze me nog geen koe laten melken, hier in Nederland mag ik 'docent op het hoger beroepsonderwijs' (proest!) zijn en lid van 'het bedrijfsbureau' (lol!), maar toch vind ik het een kutland. Emigreren!

Echt zo'n brave burgerman die zo'n mailtje schrijft, met een poging tot woordgrapje ('bidonzin') en van die clichés waar je moeder vroeger altijd mee kwam: 'Heb je honger? In Afrika hebben ze honger, jij hebt gewoon trek.' En dus 'typisch Nederlands'.

Niet eten bij colleges snap ik, maar niet drinken? Je zit toch met volwassen mensen onder elkaar op het hoger onderwijs? Goed, we hebben het wel over hbo in Rotterdam. Misschien dan ook maar ophokuren en verplicht gymnastiek.
In 'mijn tijd' op de Hogeschool Rotterdam hadden we dus écht verplicht gymnastiek he :') Hopelijk is die onzin tegenwoordig afgeschaft.
pi_128103162
De volgende uitdaging: Maak van een, liefst HR, bidon een "geavanceerd spiekattribuut " en zet dit op internet.
pi_128103312
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 23:04 schreef IbeBen het volgende:

[..]

In 'mijn tijd' op de Hogeschool Rotterdam hadden we dus écht verplicht gymnastiek he :') Hopelijk is die onzin tegenwoordig afgeschaft.
Dat meen je niet. :D
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  vrijdag 21 juni 2013 @ 23:23:41 #133
115025 IbeBen
Yuck Foo!
pi_128103368
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 23:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat meen je niet. :D
Helaas wel dus :{ 'Gelukkig' was het alleen de eerste twee jaar, in dat sportgebouw van de EUR.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 23:25:02 #134
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_128103429
Ik heb gelukkig geen gym gehad :')
Zal wel afgeschaft zijn dus _O-
  vrijdag 21 juni 2013 @ 23:47:44 #135
381952 Crisisstudent
Is Napster still a thing?
pi_128104634
Het mocht eerst niet, het mag nu wel. Een bidon voor 1,65 is niet duur. Je weet niet of ze er winst op maken. Grappig hoe je echt als een fucking klein kind wordt aangesproken op die school :')
pi_128104646
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 23:19 schreef Wespensteek het volgende:
De volgende uitdaging: Maak van een, liefst HR, bidon een "geavanceerd spiekattribuut " en zet dit op internet.
Dat dus. Met van die onleesbare inkt ofzo :P
Schip ahoy!
  zaterdag 22 juni 2013 @ 00:20:51 #137
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_128106011
Wat een achterlijk gedoe. :')
pi_128126731
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:28 schreef Irritatie100 het volgende:
Voor de liefhebbers van die uitlegmail trouwens:

[..]

Haha, ik wou 'm net posten. Tering, wat een lompe stukjes zitten erin zeg:

quote:
Zoals te verwachten was de (typisch Nederlandse) reactie “Ja maar” niet van de lucht.

Student 1 eet een broodje, nummer 2 wil genieten van het Rotterdamse culinaire hoogstandje “kapsalon”

Honger krijgen bestaat in Nederland niet, we hebben hier hooguit “trek” of “eetlust”.

N.b. je bent dan ook nog eens duurzaam en maatschappelijk verantwoord bezig:
bij zorgvuldig gebruik kan de bidon gedurende je gehele studie je van dienst zijn tijdens je tentamens, dus geen bidonzin!
Als het zo moet, licht dan gewoon niks toe. :') Net of je leerlingen van een kleuterschool wat uit probeer te leggen.
pi_128127660
'Ik vertrouw je hiermee' :) mijn god, de fouten die erin staan. Mag hopen dat dit een verzonnen mail is en anders is het wel ernstig gesteld met medewerkers van de hogeschool.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:46:12 #140
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_128128006
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:37 schreef marrr. het volgende:
'Ik vertrouw je hiermee' :) mijn god, de fouten die erin staan. Mag hopen dat dit een verzonnen mail is en anders is het wel ernstig gesteld met medewerkers van de hogeschool.
Op zich niet incorrect, maar zeker niet geschikt voor een dergelijke formele mededeling.
Ok stelletje hokboeren
pi_128128380
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:46 schreef padlarf het volgende:

[..]

Op zich niet incorrect, maar zeker niet geschikt voor een dergelijke formele mededeling.
Ik vertrouw EROP je hiermee....
pi_128128474
Overigens eet en drink ik ook altijd tijdens mijn tentamens, die ook 3 uur duren. Niet omdat ik niet 3 uur zonder kan, maar omdat een tentamen best veel energie kost (hersenen werken hard) en het is daarom best goed om af en toe wat te nuttigen.
pi_128129750
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:27 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

Dit is helemaal geen chantage :') .
Als het chantage was geweest dan had er wel gestaan 'en anders mag je geen tentamen maken of anders mag je niet drinken'
Staat er toch ook. Geen bidon = geen drinken!
5 Ferrari's op videoband!
pi_128129845
quote:
99s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:17 schreef kutkoffie het volgende:
Vanmiddag een e-mail ontvangen van de HRO.
Als studenten willen drinken tijdens de komende tentamens, dan moeten ze een speciale HRO-bidon aanschaffen voor 1,65 euro.

Dit mag toch niet?

[ afbeelding ]
Koffie uit een bidon drinken kan helemaal niet :r
5 Ferrari's op videoband!
pi_128131975
Vroeger kreeg je nog plastic bekertjes water
  FOK!fotograaf zondag 23 juni 2013 @ 00:22:38 #146
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_128136458
quote:
9s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:38 schreef Copycat het volgende:
Voelt een 'in mijn tijd'-rant opkomen en past ervoor.
Ik voel er ook een opkomen... Vast wat anders dan de jouwe: Ik vrat tijdens tentamens een gehele lunch weg...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zondag 23 juni 2013 @ 00:24:20 #147
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_128136524
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 22:12 schreef Thomas B. het volgende:
een senseo-apparaat zit
Ik heb wel vaak een tosti-ijzer meegenomen... En heb ook koffie apparaten en dergelijke gezien.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_128136631
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:24 schreef kutkoffie het volgende:
@ Drakestrah, ben jij op je achterhoofd gevallen?
Chantage is wanneer je dreigt iets te doen als een ander iets niet doet. Bvb: geef me geld of deze foto komt op het internet

Uitbuiting is een te hoge prijs voor iets vragen wast je (meestal) een monopolie op hebt. Zoals die bidons.
  zondag 23 juni 2013 @ 01:00:04 #149
405258 430
Moggels
pi_128138008
Ben ik de enige die het vreemd vind dat je de mogelijkheid tot het drinken van water enkel kan door het betalen van een bedrag voor een flesje?

Volgens mij is water nog steeds een primaire levensbehoefte en dien je dat te kunnen nuttigen op het moment dat je daar behoefte aan hebt.

Het aan de ingang controleren van de flesjes lijkt me ook allemaal niet zo spannend en prima te doen. Er wordt toch ook op andere dingen gecontroleerd?

Als ik die school was: Afgesloten bidon met vers koud water gratis aanbieden aan leerlingen die daar behoefte aan hebben of andere houders na controle aan de ingang toestaan.
  zondag 23 juni 2013 @ 01:01:08 #150
405258 430
Moggels
pi_128138044
Moest een edit zijn, het is laat en * 430 is moe :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')