abonnement Unibet Coolblue
pi_136011371
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:29 schreef stoeltafel het volgende:
Handig topic. Heb sinds kort een slow juicer. Schijnt gezonder te zijn dan zo'n snelle.
Je kan toch ook je blender op halve kracht laten draaien en waarom zou dat gezonder zijn dan? :@
pi_136011851
Slowjuicers ken ik van het bereiden van tarwegrassap en gerstegrassap.
Mijn moeder heeft er eentje. Eerst een handperser, maar nu een elektrische. Vreselijk ding, als ze het tarwegras geperst heeft tot het sapje (ach ja het is wel heel gezond hoor) moet ze dat hele ding uit elkaar halen en schoonmaken...is niet voor snel 's morgens effe een sapje persen, heb ik begrepen.

Ik eet zelf 's morgens meestal havermout, met sojamelk en kaneel, gewoon AH Basic.
Maar maak ook regelmatig fruitshakes met of yoghurt en/of ijsklontjes.
Favoriet blijft toch wel de mango met een handje bevroren zomerfruit (aardbeien, besjes, bramen).
Groene sappen zijn ook wel lekker trouwens. Bijv. spinazie blenden met mango en wortel en zo.
Kan niet echt recepten geven, ik gooi wel vaak dingen bij elkaar die ik nog over heb.
pi_136039817
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:32 schreef Brighteyes het volgende:
:o Is dat echt een nieuwe iets? Een slow juicer? En wat moet ik me daarbij voorstellen dan? Dat dat ding op halve snelheid perst?
Een snelle juicer draait op 1600 toeren en een slow juicer draait op 60 toeren. Verder had ik ook nog nooit van gehoord tot de kerstman kwam :) Wel mooi ding maar het kost aardig wat werk om schoon te maken. Wel goed dat ik dit topic zie, ga deze week wat sapjes maken.

quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 16:49 schreef Pixie het volgende:
Slowjuicers ken ik van het bereiden van tarwegrassap en gerstegrassap.
Mijn moeder heeft er eentje. Eerst een handperser, maar nu een elektrische. Vreselijk ding, als ze het tarwegras geperst heeft tot het sapje (ach ja het is wel heel gezond hoor) moet ze dat hele ding uit elkaar halen en schoonmaken...is niet voor snel 's morgens effe een sapje persen, heb ik begrepen.

Ik eet zelf 's morgens meestal havermout, met sojamelk en kaneel, gewoon AH Basic.
Maar maak ook regelmatig fruitshakes met of yoghurt en/of ijsklontjes.
Favoriet blijft toch wel de mango met een handje bevroren zomerfruit (aardbeien, besjes, bramen).
Groene sappen zijn ook wel lekker trouwens. Bijv. spinazie blenden met mango en wortel en zo.
Kan niet echt recepten geven, ik gooi wel vaak dingen bij elkaar die ik nog over heb.
Eens, dit klopt helemaal. Wel mooi apparaat, door de lage snelheid behoud je veel meer vitaminen en mineralen. Hier is een uitleg http://versapers.nl/de-voordelen-van-de-versapers deze heb ik gekregen.

Verder heb ik ook nog een blender en een mooi receptenboekje liggen. Nu nog in de praktijk brengen. Drinken jullie consequentie iedere dag zo'n sapje? Wel goed hoor. Moet het voortaan maar is in de avond klaar maken zodat er genoeg tijd is.

Hier zie je het verschil tussen een 3 apparaten,

[ Bericht 17% gewijzigd door stoeltafel op 28-01-2014 08:48:59 ]
pi_136040576
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:43 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Een snelle juicer draait op 1600 toeren en een slow juicer draait op 60 toeren. Verder had ik ook nog nooit van gehoord tot de kerstman kwam :) Wel mooi ding maar het kost aardig wat werk om schoon te maken. Wel goed dat ik dit topic zie, ga deze week wat sapjes maken.

[..]

Eens, dit klopt helemaal. Wel mooi apparaat, door de lage snelheid behoud je veel meer vitaminen en mineralen. Hier is een uitleg http://versapers.nl/de-voordelen-van-de-versapers deze heb ik gekregen.

Verder heb ik ook nog een blender en een mooi receptenboekje liggen. Nu nog in de praktijk brengen. Drinken jullie consequentie iedere dag zo'n sapje? Wel goed hoor. Moet het voortaan maar is in de avond klaar maken zodat er genoeg tijd is.

Hier zie je het verschil tussen een 3 apparaten,
Ah, dank je voor de uitleg. Ik vind het een interessant apparaat en ik geloof er wel in ten op zichte van de sapcentrifuge. Maar ik blijf er bij dat je het beste alle velletjes, pitjes en vezels kunt opeten dus ik hou het lekker bij mijn blender.

Ik maak om de dag een smoothie voor het ontbijt. Ik gooi er vaak lijnzaad doorheen en als ik het ga eten (moet eerst even op kamertemperatuur komen) dan gooi ik er havermoutvlokken door.
Spoilers!
pi_136043970
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:43 schreef stoeltafel het volgende:

[..]



Hier zie je het verschil tussen een 3 apparaten,
Ik hou het ook bij mijn blender, die vezeltjes zijn toch juist goed voor je?
Maar mooi apparaat daar niet van..
pi_136539147
Ik heb een nieuwe favoriet :9 Kwark, rabarbersap, banaan, cranberries en kiwi :Y

Ik heb overigens in Duitsland bij Kaufland goedkoop diepvriesfruit gevonden. 1,99 voor 750 gram exotische mix en aardbeien. En 2,99 voor 750 gram frambozen.
Spoilers!
pi_136575980
quote:
1s.gif Op maandag 10 februari 2014 10:08 schreef Lucky_Strike het volgende:


Ik heb overigens in Duitsland bij Kaufland goedkoop diepvriesfruit gevonden. 1,99 voor 750 gram exotische mix en aardbeien. En 2,99 voor 750 gram frambozen.
Die grote zakken bevroren fruit bij de Lidl waren steeds uitverkocht en toen ik er vandaag om vroeg
zei die man dat ze al een tijd niet meer geleverd waren en of ze weer komen wist hij niet -O-

Dus nu ben ik weer op zoek naar een beetje betaalbare zakken bevroren fruit, maar Duitsland
is een beetje ver vanaf Amsterdam :')
pi_136579156
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 01:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Die grote zakken bevroren fruit bij de Lidl waren steeds uitverkocht en toen ik er vandaag om vroeg
zei die man dat ze al een tijd niet meer geleverd waren en of ze weer komen wist hij niet -O-

Dus nu ben ik weer op zoek naar een beetje betaalbare zakken bevroren fruit, maar Duitsland
is een beetje ver vanaf Amsterdam :')
Ik maak er vanaf Dordrecht een dagje van ;)

Ik zag bij ons de zakken met frambozen nog wel liggen. Maar ik heb geen vierkante centimeter ruimte meer in de vriezer. Ik moet maar eens een tweede vriezer uit gaan zoeken binnenkort. Dan kan ik deze zomer ook lekker veel fruit vers kopen en invriezen.
Spoilers!
pi_136583842
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 februari 2014 10:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ik maak er vanaf Dordrecht een dagje van ;)

Ik zag bij ons de zakken met frambozen nog wel liggen. Maar ik heb geen vierkante centimeter ruimte meer in de vriezer. Ik moet maar eens een tweede vriezer uit gaan zoeken binnenkort. Dan kan ik deze zomer ook lekker veel fruit vers kopen en invriezen.
Ja, van de zomer ook maar weer zelf invriezen, maar die zakken zijn ook wel érg handig en
bij de Lidl was het écht niet duur, maar ik ga nog wel even rondneuzen in andere winkels,
misschien hebben ze bij de Aldi ook wel zulk soort dingen, maar de Lidl lag zo lekker op de Route :D

Je kan overal wel die kleine pakjes bevroren Fruit kopen, maar die zijn best duur...

Als ik iets gevonden heb kom ik het wel melden :Y
pi_136612659
Ik heb havermout van quats o.i.d. gekocht maar moet havermout niet eerst gekookt worden voor je ze in de blender mikt ?
pi_136614067
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 00:17 schreef Sorella het volgende:
Ik heb havermout van quats o.i.d. gekocht maar moet havermout niet eerst gekookt worden voor je ze in de blender mikt ?
Nee hoor, mik het er altijd zo in. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136619650
Ontbijten met smoothies O+

Vanochtend :
1 mango
2 peren
2 kiwis
5 aardbeien
goji bessen
chia zaden
soja melk

Heerlijk :D voor 2 personen trouwens.
pi_136621627
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 01:28 schreef trovey het volgende:

[..]

Nee hoor, mik het er altijd zo in. :P
Ik ook :D
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 11:26 schreef MeneerLogica het volgende:
Ontbijten met smoothies O+

Vanochtend :
1 mango
2 peren
2 kiwis
5 aardbeien
goji bessen
chia zaden
soja melk

Heerlijk :D voor 2 personen trouwens.
:9
  woensdag 12 februari 2014 @ 13:18:19 #289
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_136622922
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:57 schreef tralalala het volgende:
Nog iemand tips voor echt eetbare groene smoothies? (lees: waarbij je de groente niet proeft :') )
Heb sinds deze week de wel bekende Philips blender voor fruit smoothies, maar wil ook eens kijken of ik groene smoothies weg kan krijgen.

Enige succesvolle groene smoothie was tot nu toe:

4 kiwi's
1 sinaasappel
Een halve krop sla
1 glas witte druiven en citroensap

Ik heb net nog wel het boek "50 groene smoothies" van internet gedownload, even kijken of dat wat is.

Edit: Oh, dit is al het tweede deel, even het eerste deel lezen. :P
Ik drink eigenlijk alleen groene smoothies, meestal één of twee per dag. Waar ik mee ben begonnen (0.5 liter):

1 banaan
Spinazie
Amandelmelk

Als je dit mengt krijg je gewoon een soort bananendrankje, echt lekker en geschikt voor beginners O+

Bij groene smoothies hou ik tegenwoordig losjes deze samenstelling aan:

- Bladgroente (Spinazie, andijvie, sla, paksoi, boerenkool)
- Kiemgroente (alfalfa, broccoli, etc)
- Fruit (meestal halve banaan, soms een halve avocado erbij of wat frambozen)
- Superfoods (chiazaad, hennepzaad, lijnzaad, gojibessen, tarwegraspoeder)
- Vloeistof: amandel- hazelnoot- kokos- rijst- soja- en/of gewone melk. Of water.

Goed te doen, vind ik :)
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_136623182
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:18 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
1 banaan
Spinazie
Amandelmelk
Deze ga ik eens proberen, ik heb ook een beetje moeite met ''groene smoothies'' maar toch maar eens
vaker doen ...
pi_136623284
Enige groen wat ik gebruik is spinazie en tarwegraspoeder maar dat is gewoon een onderdeel van de smoothie.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 12 februari 2014 @ 13:39:27 #292
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_136623555
quote:
14s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Deze ga ik eens proberen, ik heb ook een beetje moeite met ''groene smoothies'' maar toch maar eens
vaker doen ...
Ben benieuwd wat je ervan vindt, voor mij was dit een heel gemakkelijke stap naar groene smoothies in elk geval :)
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_136623687
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je ervan vindt, voor mij was dit een heel gemakkelijke stap naar groene smoothies in elk geval :)
Ik heb vandaag alleen sla in huis dus ik kan het nu niet testen, bovendien heb ik al een halve liter
Smoothie in mijn mik vanmorgen :D dus vandaag gaat het niet worden, ik had ook banaan met
notenmelk, maar dan met sinaasappelsap (vers) véél Havermout en lijnzaad.

ik kan het morgen wel proberen maar dan met sla, of zou dat niet lekker zijn?
Nou ja, ik probeer het gewoon, doe ik er wel weer sinaasappelsap bij denk ik, want ik wil het wel altijd
zoet :@
  woensdag 12 februari 2014 @ 14:13:48 #294
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_136624739
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik heb vandaag alleen sla in huis dus ik kan het nu niet testen, bovendien heb ik al een halve liter
Smoothie in mijn mik vanmorgen :D dus vandaag gaat het niet worden, ik had ook banaan met
notenmelk, maar dan met sinaasappelsap (vers) véél Havermout en lijnzaad.

ik kan het morgen wel proberen maar dan met sla, of zou dat niet lekker zijn?
Nou ja, ik probeer het gewoon, doe ik er wel weer sinaasappelsap bij denk ik, want ik wil het wel altijd
zoet :@
Ik hou niet van sinaasappelsap, dus geen ervaring mee. Ik heb wel eens een smoothie van alleen spinazie en appelsap gemaakt, maar alle spinazie ging meteen bovenin drijven en lekker was het ook niet ;( Maar banaan bindt, dus dat zal wel helpen daartegen.
Sla is ook totaal niet overheersend, net als spinazie, dus dat werkt gewoon even goed neem ik aan.

Ik heb hem nu trouwens, de smoothie. Net gemaakt, aangevuld met wat lijnzaad. Hij is wat bananiger dan ik me herinner, maar ik doe er nu altijd een halve doorheen dus een hele ben ik niet meer gewend :P Hij is wel lekker ^O^
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_136624825
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik hou niet van sinaasappelsap, dus geen ervaring mee. Ik heb wel eens een smoothie van alleen spinazie en appelsap gemaakt, maar alle spinazie ging meteen bovenin drijven en lekker was het ook niet ;( Maar banaan bindt, dus dat zal wel helpen daartegen.
Sla is ook totaal niet overheersend, net als spinazie, dus dat werkt gewoon even goed neem ik aan.

Ik heb hem nu trouwens, de smoothie. Net gemaakt, aangevuld met wat lijnzaad. Hij is wat bananiger dan ik me herinner, maar ik doe er nu altijd een halve doorheen dus een hele ben ik niet meer gewend :P Hij is wel lekker ^O^
:P ik ga hem morgen proberen met sla, eerst zonder sinaasappelsap, als dat niet lekker is met
ik denk dat ik er noten en zadenmix bij flikker :D effe experimenteren... :+
pi_136656307
quote:
1s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:39 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je ervan vindt, voor mij was dit een heel gemakkelijke stap naar groene smoothies in elk geval :)
ik heb vanmorgen een Smoothie gemaakt gewoon zoals ik meestal doe, dit keer weer met banaan,
want mijn advcado's waren nog steeds te hard. vers sinaasappelsap, beetje noten en zadenmix,
beetje havermouth, lijnzaad en toen een flinke hand sla erbij, proef je inderdaad niks van :P

Ik zal het langzaam opvoeren, zodat ik er aan kan gaan wennen,

quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:30 schreef trovey het volgende:
Enige groen wat ik gebruik is spinazie en tarwegraspoeder maar dat is gewoon een onderdeel van de smoothie.
Zelfde ga ik dan ook wel doen met spinazie :Y

Is tarwegras niet harstikke duur? :@ en waar verkopen ze dat eigenlijk, toch niet gewoon in de
supermarkt of wel?

Ow,, wacht :D ik zie nu pas tarwegrasPOEDER, dat zal wel uit de bio winkel komen denk ik?

edit: al gevonden gewoon bij De Tuinen dus http://www.detuinen.nl/mattisson-tarwegras-poeder-bio.html/ ik zal een een potje gaan proberen dan, baat het niet dan schaad het niet denk ik dan maar :+

[ Bericht 8% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 13-02-2014 11:03:19 ]
pi_136656753
Heb wat bevroren bananen, bevroren frambozen en een scheut water in de blender gemikt. Lekkere smoothie, net geen ijs door de beste hoeveelheid water die ik erbij heb gedaan, maar het scheelt niet veel :P

Zometeen eens bij de lidl kijken of ze eindelijk nieuwe zakken frozen fruit hebben, mijn voorraad begint op te raken :').
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_136657742
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2014 11:10 schreef venomsnake het volgende:


Zometeen eens bij de lidl kijken of ze eindelijk nieuwe zakken frozen fruit hebben, mijn voorraad begint op te raken :').
Ik ben benieuwd :o bij ''mijn'' Lidl zeiden ze dat ze voorlopig niets meer verwachtte en dat er ook
al een tijd niets geleverd was ;( dus ik hoop wel dat ze doorgaan met die verkoop van die zakken
fruit.
pi_136662931
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 10:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ik heb vanmorgen een Smoothie gemaakt gewoon zoals ik meestal doe, dit keer weer met banaan,
want mijn advcado's waren nog steeds te hard. vers sinaasappelsap, beetje noten en zadenmix,
beetje havermouth, lijnzaad en toen een flinke hand sla erbij, proef je inderdaad niks van :P

Ik zal het langzaam opvoeren, zodat ik er aan kan gaan wennen,

[..]

Zelfde ga ik dan ook wel doen met spinazie :Y

Is tarwegras niet harstikke duur? :@ en waar verkopen ze dat eigenlijk, toch niet gewoon in de
supermarkt of wel?

Ow,, wacht :D ik zie nu pas tarwegrasPOEDER, dat zal wel uit de bio winkel komen denk ik?

edit: al gevonden gewoon bij De Tuinen dus http://www.detuinen.nl/mattisson-tarwegras-poeder-bio.html/ ik zal een een potje gaan proberen dan, baat het niet dan schaad het niet denk ik dan maar :+
Ik heb het toevallig van de Tuinen maar het Kruidvat heeft het tegenwoordig ook en de Etos maar die vind ik te duur, kleine verpakking en grote prijs. :P
Tarwegraspoeder gebruik je per theelepel en met al dat fruit in een smoothie proef je er helemaal niets van. ;)
Tegenwoordig gooi ik er ook een eetlepel gepeld hennepzaad (Kruidvat 3,99 200 gram)bij, schijnt heel goed te zijn voor het regelmatig houden van je bloedsuikerspiegel en dat kan ik prima gebruiken. ^O^
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_136673211
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 13:59 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik heb het toevallig van de Tuinen maar het Kruidvat heeft het tegenwoordig ook en de Etos maar die vind ik te duur, kleine verpakking en grote prijs. :P
Tarwegraspoeder gebruik je per theelepel en met al dat fruit in een smoothie proef je er helemaal niets van. ;)
Tegenwoordig gooi ik er ook een eetlepel gepeld hennepzaad (Kruidvat 3,99 200 gram)bij, schijnt heel goed te zijn voor het regelmatig houden van je bloedsuikerspiegel en dat kan ik prima gebruiken. ^O^
Ah, Kruidvat dus! :P Dankjewel voor de tip! Ga ik doen :Y
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')