http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548414/145quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:08 schreef AQuila360 het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd naar die cloud want daar was ook een demo van op de E3 toch? Daar bleek uit dat het toch wel van invloed is.
Ik begin langzaam weer terug te komen op de XBox
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:52 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548414/145
Lees de post van martinspire maar even.
even gequote voor de makkelijkheidquote:Er zijn er hier een paar die niet snappen dat de cloud niet gebruikt gaat worden voor pure framerendering (de lange post over hoeveel ms ertussen zit bv), maar juist voor de zaken waar je langer over kunt doen of waar je niet direct (frame voor frame) een berekening voor nodig hebt.
Het zal dus niet gaan om de textures, belichting of bepaalde physics, maar juist de berekeningen die even mogen duren. AI zal hier voornamelijk mee bedoeld worden, mogelijk ook gameplay elementen of de spelomgeving an sich (wat daarvan wordt weergegeven op de client is dan natuurlijk voor de Xbox One). (Stel je hebt een omgeving van 10km2, dan zou je de cloud 9km2 kunnen laten bijhouden en de client 1km2 (het gebied waar hij zich bevindt). Popup moet een minder groot probleem zijn en de wereld veel dynamischer. Misschien dat het voor een enkele client teveel is, maar wat als het een online game is? Een battlefield 6 ofzo? Dat is toch prima haalbaar en hardstikke gaaf?
Je gaat niet (elementen van) elke frame op de cloud berekenen, dat is niet echt haalbaar (tenzij je uitgaat van een ping van 10 oid). Ik geloof dat ik al zat voorbeelden heb gegeven in dit topic wat wel mogelijk is, maar feit blijft dat de cloud voor een aantal zaken prima te gebruiken is. De graphics zullen misschien niet direct omhoog gaan, maar de interactiviteit of complexiteit van een spelwereld kan wel enorm toenemen. Ook kun je makkelijk zaken uitbreiden of wijzigen indien dat nodig is. Het feit dat Microsoft nu al praat over "elke game krijgt dedicated servers" geeft al wel aan dat er zeker een groot voordeel te behalen is op de stabiliteit van multiplayergames en dat je dus minder afhankelijk bent van de verbinding van iemand anders.
Ik vind het echt te voorbaring om nu al te zeggen dat de cloud niets gaat worden. Misschien dat het bij de launchgames nog wat tegenvalt, maar bepaalde concepten moet je gewoon goed testen of uitdenken voordat je ermee verder kunt. Ik zie in ieder geval wel mogelijkheden. Misschien niet direct voor de graphics, maar wel voor een heleboel andere berekeningen die (mogelijk indirect) wel invloed hebben op de spelervaring.
Ziet er naar uit dat het toch de xbox 1 gaat worden als ik dat allemaal zo lees, want kinect kan (min of meer) uitgeschakeld worden, en ik vind de DVR die erin zit met daarnaast livestream functies voor twitch TV ook wel geinig.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 22:26 schreef G.R.S. het volgende:
http://www.reddit.com/r/xboxone/wiki/index
Alle informatie over de XB1 op 1 pagina met bijbehorende bronnen. Als iemand een vraag heeft over een feature, verwijs hem/haar naar de reddit pagina.
Het kan aan het weer leren, maar ik mis even de kern van de vraag. Als het gaat om illegale kopieen: daar kom je toch niet mee online.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 21:53 schreef Tain het volgende:
[..]
Waarom zou je dan nog je console aan internet verbinden als je weet dat er dan een controle is en je niet zo net verkregen games geblokkeerd worden?
Mag ik dit een foute ontwikkeling vinden?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 23:19 schreef Ties02 het volgende:
[..]
[..]
even gequote voor de makkelijkheid
Ik vind het opzich een heel mooi concept
Hoe bedoel je? Dat ik rechtstreeks quote?quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:07 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
[..]
Mag ik dit een foute ontwikkeling vinden?
Nee, die afhankelijkheid van cloud-berekeningen erin verweven.quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat ik rechtstreeks quote?
Link naar originele post staat er gewoon bij toch, leest gewoon makkelijker, vooral op mobiel.
Waarom?quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nee, die afhankelijkheid van cloud-berekeningen erin verweven.
Welkom in de 21ste eeuw. Waarom is dat zo slecht dan? Omdat je niet meer kunt gamen zonder internet en dus "extra" kosten met zich meebrengt? Gamen is per definitie een luxeproduct, dus als je het je niet kunt veroorloven, moet je het niet doen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 00:31 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nee, die afhankelijkheid van cloud-berekeningen erin verweven.
Ik begreep het stukje "en dan games blokken die niet netjes verantwoord zijn" als illegale kopiequote:Op woensdag 19 juni 2013 00:07 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Het kan aan het weer leren, maar ik mis even de kern van de vraag. Als het gaat om illegale kopieen: daar kom je toch niet mee online.
Ik doel er meer op dat die 24 uur gewoon welke tijd dan ook moet kunnen zijn zodat er bij vakantie en uitzendingen van het leger bijvoorbeeld gewoon geen enkel probleem ontstaat als er dan bij de eerste online-connectie alles weer kort gecheckt wordt.
En ik geef aan dat die mensen uberhaupt niet online willen.quote:Op woensdag 19 juni 2013 09:38 schreef Tain het volgende:
[..]
Ik begreep het stukje "en dan games blokken die niet netjes verantwoord zijn" als illegale kopie
Wat er wel mee kan hoort ook niet in een game thuis. Als je een cloud gebruikt om te renderen oid dan ben je als consolemaker verkeerd bezig IMO.quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:13 schreef Kensuke het volgende:
Lees anders dit artikel over cloud computing: http://www.eurogamer.net/(...)oud-transform-gaming
Dan weet je echt alles. Kort samengevat: alle interactieve elementen kunnen niet door de cloud gedaan worden. Dat geldt dus voor de directe omgevingen waar de speler zich bevindt. Games hebben er dus in principe niet heel erg veel aan.
Consoles pre-orderen terwijl je er nog niets over weetquote:Op woensdag 19 juni 2013 10:53 schreef Godtje het volgende:
Poll: Al een order geplaatst voor de nieuwe console?
• Ja, de PS4
• Ja, de Xbox One
• Ja, PS4 & Xbox One
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Echt he en er kan nog zoveel aan veranderen..quote:Op woensdag 19 juni 2013 10:53 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Consoles pre-orderen terwijl je er nog niets over weet
Kinderziektes niet afwachtenquote:Op woensdag 19 juni 2013 10:53 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Consoles pre-orderen terwijl je er nog niets over weet
Aan de andere kant, een nieuwe console is spannend. Sommige mensen wachten al jaren op next-gen, dus nog langer wachten is niet leuk.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:00 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Kinderziektes niet afwachten
Mijn 360 pas na een jaar gekocht en mijn xbox ervoor ook.
Meestal komt de kinderziekte na de garantie..quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:30 schreef PBateman1978 het volgende:
Altijd zo'n non-argument die ''kinderziektes'', ooit van garantie gehoord?
Bij jou misschien, bij mij iig niet.quote:Op woensdag 19 juni 2013 11:33 schreef dennis3d het volgende:
[..]
Meestal komt de kinderziekte na de garantie..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |