abonnement Unibet Coolblue
pi_127934751
De gegevens in het kader hieronder worden automatisch up-to-date gehouden. De inhoud ervan is in ontwikkeling.

Bedenk dat alle informatie in deze OP onder voorbehoud is en dat de meest actuele informatie altijd op de website van de bank te vinden is.



Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.
Bank of Scotland valt onder het Britse depositograntiestelsel. De maximale dekking per 31 december 2010 is 85.000 pond. Deze limiet is gebaseerd op de limiet die geldt in de Eurozone (100.000 euro) en wordt in 2015 opnieuw bepaald op basis van de dan geldende wisselkoersen, waarbij omgerekend het garantiebedrag circa 100.000 euro moet zijn. Als de koers van het Britse pond tussentijds daalt, is de garantie omgerekend in euro's lager. Als de koers van het pond stijgt is de garantie omgerekend in euro's hoger.
ICBC Valt onder het Luxemburgse garantiestelsel. Gegarandeerd tot 100.000 euro

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Actuele rente van de Europese Centrale Bank:


12 maands Euribor


Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Voor meer informatie over verwerkingstijden tussen verschillende banken:
http://forum.spaarinforma(...)=5923&p=55932#p55932

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Topicreeks: AEX: De Beursvloer

De kleine lettertjes:
TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
pi_127935827
'Schaf belasting op spaargeld af' was beter geweest, maar het is een stap in de goede richting :) Maar de heren in Den Haag zullen er wel anders over denken :{
pi_127936577
ls de Belastingdienst voortaan uitgaat van een rendement van drie procent (nog altijd een stuk meer dan in de praktijk) zou dat al 900 miljoen euro schelen, rekent de commissie voor. Met een andere belastingmaatregel moet dat effect teniet worden gedaan.

M.a.w. 4% brengt 3,6 miljard op. Afschaffen betekend belastingverhoging elders. Wie hebben spaargeld? Meestal niet jongeren maar rijke babyboomers. Ik vind de belasting dus wel op het goede punt terecht komen.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:26:11 #5
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_127937212
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:00 schreef brulaap112 het volgende:
ls de Belastingdienst voortaan uitgaat van een rendement van drie procent (nog altijd een stuk meer dan in de praktijk) zou dat al 900 miljoen euro schelen, rekent de commissie voor. Met een andere belastingmaatregel moet dat effect teniet worden gedaan.

M.a.w. 4% brengt 3,6 miljard op. Afschaffen betekend belastingverhoging elders. Wie hebben spaargeld? Meestal niet jongeren maar rijke babyboomers. Ik vind de belasting dus wel op het goede punt terecht komen.
Als we het belastinggeld nou eens fatsoenlijk gingen besteden (graaicultuur, zorgfraude, Bulgarenfraude huur -en zorgtoeslagen, fraude declaraties zorginstellingen, idioot hoge EU bijdrage (en EU salarissen!), reddingsactie Griekenland, Fyra/JSF etc. etc. ) was er niet zoveel van nodig!

Maar goed, dat is natuurlijk een andere kwestie :r
pi_127937221
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:00 schreef brulaap112 het volgende:
ls de Belastingdienst voortaan uitgaat van een rendement van drie procent (nog altijd een stuk meer dan in de praktijk) zou dat al 900 miljoen euro schelen, rekent de commissie voor. Met een andere belastingmaatregel moet dat effect teniet worden gedaan.

M.a.w. 4% brengt 3,6 miljard op. Afschaffen betekend belastingverhoging elders. Wie hebben spaargeld? Meestal niet jongeren maar rijke babyboomers. Ik vind de belasting dus wel op het goede punt terecht komen.
Waar komt de belasting dan terecht? Bij 'de jongeren'?

Daarnaast wordt spaargeld al belast via de inflatie (het 'bijdrukken' van geld, waardoor jouw gespaarde geld minder waard wordt). De vermogensrendementsheffing is daarmee al dubbelop. Deze belasting afschaffen zou terecht zijn, want de inflatie snoept al genoeg van de waarde van je vermogen af.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:14:51 #7
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_127941103
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:00 schreef brulaap112 het volgende:
ls de Belastingdienst voortaan uitgaat van een rendement van drie procent (nog altijd een stuk meer dan in de praktijk) zou dat al 900 miljoen euro schelen, rekent de commissie voor. Met een andere belastingmaatregel moet dat effect teniet worden gedaan.
Grote kans dat ze het fictief rendement van 4% verlagen tot 2.5%, en de belastingheffing daarover verhogen van 30% naar 60%...
Of denk je echt dat de overheid in z'n enorme geldhonger met minder genoegen gaat nemen? Ze hebben 7 miljard extra bij elkaar te schrapen (niet te verwarren met bezuinigen, want dat doen ze nooit), dan gaan ze echt geen belastingen verlagen.
censuur :O
pi_127949609
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:14 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Grote kans dat ze het fictief rendement van 4% verlagen tot 2.5%, en de belastingheffing daarover verhogen van 30% naar 60%...
Of denk je echt dat de overheid in z'n enorme geldhonger met minder genoegen gaat nemen? Ze hebben 7 miljard extra bij elkaar te schrapen (niet te verwarren met bezuinigen, want dat doen ze nooit), dan gaan ze echt geen belastingen verlagen.
Ze verhogen de BTW naar 8 / 23%

  dinsdag 18 juni 2013 @ 15:50:23 #9
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_127949868
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:43 schreef brulaap112 het volgende:
Grote kans dat ze het fictief rendement van 4% verlagen tot 2.5%, en de belastingheffing daarover verhogen van 30% naar 60%...
Of denk je echt dat de overheid in z'n enorme geldhonger met minder genoegen gaat nemen? Ze hebben 7 miljard extra bij elkaar te schrapen (niet te verwarren met bezuinigen, want dat doen ze nooit), dan gaan ze echt geen belastingen verlagen.
Ze verhogen de BTW naar 8 / 23%
Het één sluit het ander niet uit ;).
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:13:17 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_127953311
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 15:43 schreef brulaap112 het volgende:
Ze verhogen de BTW naar 8 / 23%
Dus onder het mom van "de belasting op sparen gaat omlaag" krijg je weer vrijwel instantaan bijna 2% extra inflatie over je spaargeld? Dat hebben ze in oktober al geflikt, en een aantal jaar eerder ook al...

De overheid zou eens genoegen moeten nemen met VEEL minder! Minder inkomsten, en minder uitgaven. Minder regelen dus, en mensen zelf laten bepalen wat ze met hun geld doen.
censuur :O
pi_127956726
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:26 schreef leolinedance het volgende:

Als we het belastinggeld nou eens fatsoenlijk gingen besteden (graaicultuur, zorgfraude, Bulgarenfraude huur -en zorgtoeslagen, fraude declaraties zorginstellingen, idioot hoge EU bijdrage (en EU salarissen!), reddingsactie Griekenland, Fyra/JSF etc. etc. ) was er niet zoveel van nodig!

Dat dus. Vergeet ook niet de redding van banken (SNS, 3.600.000.000) en de wachtgeldregelingen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 juni 2013 @ 19:10:49 #12
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_127957410
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus onder het mom van "de belasting op sparen gaat omlaag" krijg je weer vrijwel instantaan bijna 2% extra inflatie over je spaargeld? Dat hebben ze in oktober al geflikt, en een aantal jaar eerder ook al...

De overheid zou eens genoegen moeten nemen met VEEL minder! Minder inkomsten, en minder uitgaven. Minder regelen dus, en mensen zelf laten bepalen wat ze met hun geld doen.
COmmissie Dijkhuisen moest een neutraal pakket voorstellen :P
Dus de totale som is 0, belasting op arbeid wordt goedkoper, maar het verbruik dus meer.
Zie ook POL / commissie dijkhuizen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:18:06 #13
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_127957709
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 18:52 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat dus. Vergeet ook niet de redding van banken (SNS, 3.600.000.000) en de wachtgeldregelingen.
Oh ja, die hebben we ook nog :')
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:23:44 #14
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_127957950
WGR / Crowdfunding #2 , waar 8% rente heel normaal is

Zet de link nog 1 keer hier neer dan zullen we alle geinteresseerden wel hebben.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_127996563
Ik heb Lloyd's even getrolld door ze een kopie van mijn paspoort te sturen :').

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2013 18:16:57 ]
pi_127996684
quote:
9s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:15 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb Lloyd's even getrolld door ze een kopie van mijn paspoort te sturen :').

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:'):'):'):'):')
  woensdag 19 juni 2013 @ 18:33:28 #17
132191 -jos-
Money=Power
pi_127997157
quote:
9s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:15 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb Lloyd's even getrolld door ze een kopie van mijn paspoort te sturen :').

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:')

Heb je er geen geld meer staan dan? Anders krijg je het er denk ik niet zomaar meer weg.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_127997222
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:33 schreef -jos- het volgende:

[..]

:')

Heb je er geen geld meer staan dan? Anders krijg je het er denk ik niet zomaar meer weg.
Ik heb er niets meer staan, maar ik zou niet weten waarom ik het niet terug zou krijgen als dat wel het geval was.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2013 18:35:40 ]
  woensdag 19 juni 2013 @ 18:37:10 #19
132191 -jos-
Money=Power
pi_127997280
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:35 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik heb er niets meer staan, maar ik zou niet weten waarom ik het niet terug zou krijgen als dat wel het geval was.
Nou, als je geen geldige kopie van je paspoort opstuurt denk ik dat je geld daar vast staat? Ik heb iig wel een kopie opgestuurd laatst.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_127997802
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus onder het mom van "de belasting op sparen gaat omlaag" krijg je weer vrijwel instantaan bijna 2% extra inflatie over je spaargeld? Dat hebben ze in oktober al geflikt, en een aantal jaar eerder ook al...

De overheid zou eens genoegen moeten nemen met VEEL minder! Minder inkomsten, en minder uitgaven. Minder regelen dus, en mensen zelf laten bepalen wat ze met hun geld doen.
Maakt idd niet uit wat en hoe ze het wijzigen: Het zal en moet budgetneutraal. Dus per saldo betaal je in het gunstigste geval evenveel belasting. OF je zou net die ene persoon moeten zijn die heel erg profiteert van een verlaging en geen last heeft van een verhoging, maar van een btw-verhoging heeft sowieso iedereen last.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_127998982
quote:
9s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:15 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb Lloyd's even getrolld door ze een kopie van mijn paspoort te sturen :').

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D.
జ్ఞ‌ా
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:56:43 #22
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_128000762
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dus onder het mom van "de belasting op sparen gaat omlaag" krijg je weer vrijwel instantaan bijna 2% extra inflatie over je spaargeld? Dat hebben ze in oktober al geflikt, en een aantal jaar eerder ook al...

De overheid zou eens genoegen moeten nemen met VEEL minder! Minder inkomsten, en minder uitgaven. Minder regelen dus, en mensen zelf laten bepalen wat ze met hun geld doen.
Waarom accepteert iedereen dit zomaar? Een revolutie lijkt me het overwegen waard. Als het het bestuur was van een vereniging zouden ze allang zijn weggestuurd, maar helaas. No matter who you vote for, the government always gets elected. :{
  woensdag 19 juni 2013 @ 19:57:15 #23
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_128000785
quote:
9s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:15 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb Lloyd's even getrolld door ze een kopie van mijn paspoort te sturen :').

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D _O-
pi_128036626
quote:
9s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:15 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb Lloyd's even getrolld door ze een kopie van mijn paspoort te sturen :').

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
ONTVANGST KOPIE IDENTITEITSBEWIJS





Geachte heer, mevrouw,



Graag bevestigen wij de ontvangst van de kopie van uw identiteitsbewijs.

Wij danken u hartelijk voor uw medewerking.



Met vriendelijke groet,



Lloyds Bank

Spaar Service Desk
  donderdag 20 juni 2013 @ 16:22:38 #25
132191 -jos-
Money=Power
pi_128038935
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

wtf? Ik heb een goede kopie opgestuurd en niet eens zo'n bevestiging gekregen? Wat een idioten daar.
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')