abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 juli 2013 @ 23:47:20 #276
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_128521339
Op TeamHWW.nl werd vandaag de Oppo Find 5 even besproken.
En de heren zijn positief.

http://www.teamhww.nl/2013/07/oppo-find-5-review/

Is er trouwens al wat bekend over de release van Faea F2?

Ik zag wel dat je hem kon pre-orderen voor 230 dollar.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 23:51:25 #277
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_128521495
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:24 schreef RDMKR het volgende:
voor een groot deel hebben al deze mobieltjes dezelfde interne hardware natuurlijk, vandaar dat ik soms skeptisch ben op mensen die zich heel erg veel aantrekken van wat voor merk het is alsof er wat dat betreft zulke sterke verschillen zijn. wat je krijgt is uiteindelijk een mediatek SoC met een schermpje en wat plastic eromheen. dus het merk bepaalt niet veel meer dan het uiterlijk van het ding, lijkt me.
Ja, want de SoC alleen bepaalt hoe goed een mobieltje is... Waar haal je deze wijsheden toch telkens vandaan?

Geef verschillende automerken eens dezelfde motor om mee te werken... dan krijg je ook verschillende auto's, met verschillende chassis, overbrenging, wielophanging, uitvoeringen e.d. . Dus ga je cheapass een instapmodel van het Indiase Tata halen met die motor, zit je zonder elektrische ramen, centrale deurvergrendeling en airco. Haal je een Audi met die motor, betaal je wel wat meer, maar dan heb je ook een auto met betere looks, voorzien van alle comfort, enz et cetera. Weet je ook dat 'ie waarschijnlijk wat degelijker gebouwd is en je hem gewoon servicen kan laten in de buurt en er goed voorzien is qua onderdelen en kennis.

Dus I call BS dat een merk niet veel uitmaakt.
De overige hardware die erin gaat en de filosofie daarbij maakt wel degelijk uit. Mij in ieder geval.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 3 juli 2013 @ 00:08:18 #278
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128522261
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:47 schreef wolferl het volgende:
Op TeamHWW.nl werd vandaag de Oppo Find 5 even besproken.
En de heren zijn positief.

http://www.teamhww.nl/2013/07/oppo-find-5-review/

Is er trouwens al wat bekend over de release van Faea F2?

Ik zag wel dat je hem kon pre-orderen voor 230 dollar.
Er zou ook een nieuwe, krachtigere Oppo 5 binnenkort uitkomen.
pi_128525184
Dit hoort hier niet 100% thuis, maar ik wilde hiervoor niet speciaal een topic aanmaken...
Het heeft namelijk toch wel iets te maken met de aanschaf van een chinaphone over een paar maanden.

Als ik een chinaphone koop, ga ik gelijk voor eentje met een FHD scherm. *O*
Nu is het zo dat ik op dit moment een telefoon heb met een scherm van 480 bij 800 pixels. Ik heb een abonnement met 1gb mobiel internet, maar ik haal bijna nooit 500mb (misschien 3 keer op 20 maanden, muziek streamen) want ik gebruik veel wifi. Als mijn abonnement afloopt(over een paar maanden dus), wil ik een sim-only. En eigenlijk maar 500mb omdat ik de rest niet gebruik. Muziek streamen gebeurt dan sowieso nooit meer omdat ik meer ruimte heb om zelf een hele zooi erop te zetten :)

Maar is het mogelijk dat mijn dataverbruik toeneemt door het gebruik van een beter(meer pixels) scherm? Ik bedoel dan niet dat ik meer ga internetten omdat mijn telefoon meer aankan of zo, maar gewoon bij hetzelfde gebruik. Ik vroeg me namelijk af of sites(/apps) die mobiele apparaten ondersteunen ook kunnen zien wat voor scherm je hebt en daar dus ook de kwaliteit/formaat van afbeeldingen e.d. op kunnen aanpassen.

Als ik kijk op http://www.whatsmyip.org/more-info-about-you/ staat er 'Screen Resolution: 1920 x 1080'. De website kan dus zien op welke resolutie mijn scherm staat ingesteld. Maar ik weet niet of dit ook van toepassing is op mobiele browsers (waarschijnlijk wel).
Edit: Even snel getest en het is ook van toepassing op mobiele browsers.

Maar het gaat vooral om:
Doen mobiele websites of apps ook iets met die informatie??
  woensdag 3 juli 2013 @ 02:35:29 #280
405087 RDMKR
miui mitu
pi_128525388
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 23:51 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ja, want de SoC alleen bepaalt hoe goed een mobieltje is... Waar haal je deze wijsheden toch telkens vandaan?

Geef verschillende automerken eens dezelfde motor om mee te werken... dan krijg je ook verschillende auto's, met verschillende chassis, overbrenging, wielophanging, uitvoeringen e.d. . Dus ga je cheapass een instapmodel van het Indiase Tata halen met die motor, zit je zonder elektrische ramen, centrale deurvergrendeling en airco. Haal je een Audi met die motor, betaal je wel wat meer, maar dan heb je ook een auto met betere looks, voorzien van alle comfort, enz et cetera. Weet je ook dat 'ie waarschijnlijk wat degelijker gebouwd is en je hem gewoon servicen kan laten in de buurt en er goed voorzien is qua onderdelen en kennis.

Dus I call BS dat een merk niet veel uitmaakt.
De overige hardware die erin gaat en de filosofie daarbij maakt wel degelijk uit. Mij in ieder geval.
zelfs als het wat uitmaakt is het steeds koffiedik kijken welk merk het beter voor elkaar heeft. als een merk er "duur" uitziet betekent dat vaker gewoon dat ze hun prioriteiten bij marketing hebben liggen en niet bij het leveren van kwaliteit tegen een scherpe prijs. case in point: apple.

overige hardware is er enigzins; wat bedrading hier en daar, en een gps antennetje. maar los van de dingen die je van de specificaties en fotos kan aflezen stelt het bij mobieltjes bar weinig voor. hoe het bij autos zit zal mij worst wezen.

en over filosofie; ik wil een telefoon gemaakt door engineers, niet filosofen. hoe minder vaag gezwets hoe beter :)

ps. hier is de H920+ lekker goedkoop http://www.oklot.com/tian(...)ne-black-p-1645.html

[ Bericht 6% gewijzigd door RDMKR op 03-07-2013 02:43:39 ]
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  woensdag 3 juli 2013 @ 03:42:42 #281
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_128525640
Je kan veel van Apple zeggen, maar niet dat ze geen mooie producten afleveren. De schermen van Apple producten vind ik echt goed, resolutie, scherpte, helderheid, kleuren, kijkhoeken... en de touchresponse voelt gewoon natuurlijk en precies aan. Ook de camera's die ze in de iPhone verwerken zijn zeer aardig.

Door de kunst van het weglaten binnen het OS, dat niet al te veel vordert qua rekenkracht, voelt alles soepel en intuïtief aan. Ik persoonlijk zie dat dan weer als beperking en wil liever een open karakter Android device naar keuze, met een bureaublad-achtige ervaring en toffe hardware erin. Bovendien is er een wijd scala aan verschillende Android phones, dus heb je een wijd scale aan mogelijkheden om je wensen tegemoet te komen. Vaak blaast een high-end Android device dan ook een iPhone weg qua features en dat in combinatie met het iOS dat me niet bepaald bevalt, vind ik het ongerechtvaardigd dat een iPhone zo duur moet zijn. Maar goed, het gaat hier niet om iPhones, maar om kwaliteitsmaterialen.

De opbouw van zo'n mobieltje. Als je niet wilt dat je telefoon van binnen lekker plastic is, dan zijn er mobieltjes met aviation grade metalen constructies van binnen. Ook de afwerking van zulke mobieltjes en het materiaalgebruik zorgt er dan voor dat het ook oerdegelijk aanvoelt en eruitziet.

Een scherm maakt megaveel uit qua gebruikerservaring. Je hebt niet alleen een fysieke afmeting en een resolutie die de schermkwaliteit bepaalt. Van welk merk is het panel en hoe zuinig is 'ie? Hoe is de backlight? Komen de kleuren natuurlijk over? Hoe zijn de kijkhoeken? Is het touchscreen nog een beetje responsive en accuraat? Hoe diep zit het daadwerkelijke display onder de glaslaag? Zijn er verhardingsprocessen en coatings gebruikt?

Voor degenen die waarde hechten aan de mogelijkheid om altijd een foto te kunnen schieten is de kwaliteit van de camera niet geheel onbelangrijk. Daar heb je ook sterke verschillen in sensors (al dan niet merk: Sony bv.) en de lichtsterkte van de lenzen (liefste <f/2).

Verder qua audiocomponenten, een microfoon, een speaker... daar zit gewoon geluidsverschil in als je mindere componenten neemt en dat gaat zo door voor Wi-Fi antennes, enz, et cetera.

Je hebt geen bergen aan geld voor marketing nodig als je een bewezen product hebt waar veel consumenten al achter staan. En een merk kan met een product overtuigen door de kwaliteit gewoon goed voor elkaar te hebben. Dat is dus gewoon goede/dure componenten integreren die die kwaliteit voor je leveren.

En wie denk je dat er een groter R&D en engineering flank heeft, zo'n C-merk of een gerenommeerd merk met een grote achterban? En wie denk je dat er meer nadenkt over de samenhang van componenten in een mobieltje, een bedrijf dat overal de beste componenten vandaan haalt om een telefoon te maken volgens hun eigen invulling en daarmee willen scoren, of eentje die budget componenten bij elkaar grabbelt en ergens een ontwerpje kopieert, omdat ze weten dat het makkelijk scoort als het ergens verdacht sterk op lijkt.

Kun je van een C-merk op aan dat ze actief zijn om bugs glad te strijken en periodiek met firmware updates uitkomen? Zijn er überhaupt zelfstandige ontwikkelaars die custom ROMs uitbrengen en dat je zo altijd verzekerd bent van support/updates naar nieuwere Android versies? Is die internationale community er?

Je kunt hoog en laag springen wat je wilt. Maar een cheap plastic namaak gaat niet beter of gelijk zijn aan een originele foon van een wat hogere klasse merk, die dan wat duurder is. Op alle vlakken zijn er meer compelling arguments om voor een merk te gaan die met de single-core MTK6575 en dual-core MTK6577 al erg succesvol was (denk: Jiayu, UMI, AMOI, Freelander/Newman/etc). Tianhe/Star was in die tijden al een bedrijf dat middelmatige plastic look-a-like telefoons maakte, met een lack aan community support en dat is nu weinig anders. THL en Zopo maken ook wel modellen die tevens wel wat geïnspireerd zijn van de telefoons die we hier kennen, maar die zijn er tenminste goed in.

Anyways. Enough ge-rant en alles imho natuurlijk. :P Maar wat mij betreft loont het zich zeer zeker om wat meer uit te geven. De meerprijs betaalt zich wat mij betreft dubbel en dwars uit voor wat je er dan aan kwaliteit voor terugkrijgt. En daar hecht ik veel waarde aan in een dualSIM phone. Zo'n Zopo C2 is natuurlijk ook niet de goedkoopste, maar je hebt al in de reacties kunnen teruglezen dat men er erg blij mee was. En de Jiayu G4 wordt ook geprezen voor z'n degelijkheid.

Voor een duppie zit je nu eenmaal niet op de eerste rij. Tenzij je bij de achterste rij begint te tellen. Dus is je overweging: "ik wil niet veel uitgeven en wat ik dan aan concessies doe zal me een zorg wezen", tja, dan go ahead en haal die H920+ als je dat zonodig moet. Ook prima. Zal t.o.v. je huidige mobiel misschien ook heus een upgrade zijn, maar tja, denk dat je meer en langer plezier hebt van iets net een stapje hoger. Je kunt w.m.b. eenvoudigweg niet stellen dat omdat de SoC hetzelfde is, telefoons niet veel van elkaar verschillen: 'omdat ze ja allemaal een scherm, een camera en wat dan ook hebben en Android draaien'.

:Z
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_128526616
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 02:35 schreef RDMKR het volgende:

.........

ps. hier is de H920+ lekker goedkoop http://www.oklot.com/tian(...)ne-black-p-1645.html
Bij de specs staat 2800mAh accu, op de foto staat 3,7V 6,65Wh.
Dan is de capaciteit van de accu slechts 1800mAh. Wat zou er juist zijn
1800mAh is wel te doen, maar wat weinig voor fhd,
  woensdag 3 juli 2013 @ 17:39:20 #283
405087 RDMKR
miui mitu
pi_128547391
is 3.7V niet de standaard bij smartphones? waarmee vergelijk je het nou?

ps. op de accu van mij huidige LG L7 telefoon staat 1700mAh 3.8V... is dus alweer anderhalf keer zo groot als dat.

iocean X7:



3.7 volt en 7.4 "Wh"? lijken me vrij soortgelijke getallen.

quote:
1800mAh is wel te doen, maar wat weinig voor fhd
MTK6589 staat overigens wel bekend als zuinig voor een quad core chip, dus misschien is een bakbeest van een accu niet echt nodig zelfs bij FHD. ik kom zelf mij mijn huidige telefoon zelden in de buurt van energiegebrek dus denk dat ik wel met een krapper energie budget overweg zou kunnen. en ik krijg als het goed is straks een gratis energy bank bij mijn FD800 tablet.

quote:
Voor een duppie zit je nu eenmaal niet op de eerste rij. Tenzij je bij de achterste rij begint te tellen. Dus is je overweging: "ik wil niet veel uitgeven en wat ik dan aan concessies doe zal me een zorg wezen", tja, dan go ahead en haal die H920+ als je dat zonodig moet. Ook prima.
het was voor mij meer de overweging tussen IOcean X7 Basic (ook een budget merk) en IOcean X7 Elite, waarbij de Tianhe maar een schrijntje meer kostte dan de Basic en toch met een zeker stel belangrijke hardware upgrades kwam. en als ik toch $300 uit ging geven voor een chinaphone nam ik liever gewoon meteen de Lenovo K900. ik koop in eerste instantie een MTK telefoon om goedkoper uit te zijn en er komt een punt waarop dat doel voorbijgestreefd is als je kieskeuriger op kwaliteitsgaranties wordt.

quote:
Kun je van een C-merk op aan dat ze actief zijn om bugs glad te strijken en periodiek met firmware updates uitkomen? Zijn er überhaupt zelfstandige ontwikkelaars die custom ROMs uitbrengen en dat je zo altijd verzekerd bent van support/updates naar nieuwere Android versies? Is die internationale community er?
ik zie er al zat filmpjes van op internet en zo nu ie nog maar net uit is. zal wel goed zitten in dat opzicht.

de omvang van je "rant" is een beetje buiten proporties; ik heb me van begin af aan relativerend uitgedrukt over deze kwestie dus alles dat je hier zegt erken ik al. denk alleen dat mensen geneigd zijn die principes te overschatten dus ik zag behoefte aan een tegengeluid.

[ Bericht 5% gewijzigd door RDMKR op 03-07-2013 18:13:32 ]
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_128550926
Hier ook eens effe inspringen:
Ik loop het verhaal al een beetje te volgen vanaf het eerste G3 topic. Omdat het design van de g3 nu toch niet zo mijn ding was deze maar overgeslagen. Nu begint mijn oude Samsung Chat wel echt flink gedateerd te worden. Dus is mijn keuze gemaakt. Het wordt een Chinees avontuur en eveneens mijn eerste echte smartphone.
Nu doe ik graag dingen van de eerste keer goed, dus ligt mijn oog momenteel op 2 modellen,
Jiayu G4 black of de Zopo C2 black 16gb MTK6589T.
Pandawill heeft momenteel een actie op die 2e waarbij ze 20 dollar van de prijs doen.
Nadelen: maar 2000mah, 5inch => als eerste smartphone meteen een flinke brok.
Voordelen: gps werkt naar behoren, FHD, Turbo chip

Pros voor de G4:
Ietsje beter hanteerbaar en een dikke batterij waar ik met mijn startend smartphonegebruik hoop 2 daagjes mee rond te komen :) overigens via Antelife deze week verkrijgbaar voor 237 dollar via coupon: GizjiayuG4
Cons: GPS heeft heel waarschijnlijk tweaks nodig.

Iemand nog tips of dingen waar ik moet op letten?
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:44:52 #285
405087 RDMKR
miui mitu
pi_128551854
Zopo C2 heeft mijn zegen :) gauw binnenhalen voordat die actie afloopt.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_128555369
Ook mijn favoriet (specwise). Ik hoop dat mijn banktransfer naar paypal het nog juist red tegen morgen. Beginnersfout numero uno: leren anticiperen op interessante (korte termijn) deals |:(
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:10:05 #287
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_128555609
Je hebt nu toch dat instant money2.nl gebeuren?
Zopo is idd een mooie keuze.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_128561219
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:39 schreef RDMKR het volgende:
is 3.7V niet de standaard bij smartphones? waarmee vergelijk je het nou?

ps. op de accu van mij huidige LG L7 telefoon staat 1700mAh 3.8V... is dus alweer anderhalf keer zo groot als dat.

iocean X7:

[ afbeelding ]

3.7 volt en 7.4 "Wh"? lijken me vrij soortgelijke getallen.

.....................
7,4 Wh/3.7 *1000= 2000mAh zoals op de blauwe X7 accu staat vermeld.
Waar het bij mijn opmerking over ging is dat er bij de specificaties op de gelinkte website 2800 mAh vermeld wordt terwijl het om 1800 mAh (6,65Wh/3,7*1000) gaat. Ik vindt dat een aanzienlijk verschil. Vooral als je 2800 mAh verwacht te krijgen. Ze doen er blijkbaar niet voor niks 2 accu's bij.
pi_128561409
foutje

[ Bericht 98% gewijzigd door elinx op 03-07-2013 23:01:33 (dubbelpost) ]
pi_128562035
@ Shiz. Je kunt via Ideal enkel overmaken via bepaalde gekoppelde Nederlandse banken zie ik.
Beetje Belg onvriendelijk :D
Maar die 20 euro korting is relatief hoor, PANDAFORYOU5 werkt ook nog. Dus met de actuele promotie is maximum 5 dollar extra win te halen. Thx anyway. :P
pi_128562735
Weet er iemand wat de beste plaats is om zo een china phone weer te verkopen? Ik vermoed dat dat niet hier rechtstreeks mag, maar vraag mij af hoeveel mensen er op ebay ofzo gaan zoeken naar een tweedehands china phone?

Wil mijn iOcean namelijk verkopen omdat ik toch wat aan het leunen ben naar een iets duurder krachtiger toestel als de Oppo Find 5 ofzo :)
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:49:13 #292
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128563789
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 17:39 schreef RDMKR het volgende:
is 3.7V niet de standaard bij smartphones? waarmee vergelijk je het nou?

ps. op de accu van mij huidige LG L7 telefoon staat 1700mAh 3.8V... is dus alweer anderhalf keer zo groot als dat.

iocean X7:

[ afbeelding ]

3.7 volt en 7.4 "Wh"? lijken me vrij soortgelijke getallen.

[..]
2800mAh =/= 6.65Wh; je kan je afvragen waarom ze over de 2800 zouden willen lieen.
quote:
MTK6589 staat overigens wel bekend als zuinig voor een quad core chip, dus misschien is een bakbeest van een accu niet echt nodig zelfs bij FHD. ik kom zelf mij mijn huidige telefoon zelden in de buurt van energiegebrek dus denk dat ik wel met een krapper energie budget overweg zou kunnen. en ik krijg als het goed is straks een gratis energy bank bij mijn FD800 tablet.
Hij wil wel leeg hoor; geloof me. Als die cores lekker branden gaat het nog niet heel langzaam. Meeste gaat toch naar het scherm; processor is relatief gezien een kleine verbruiker (naast het scherm).
Met mijn Iocean haal ik (lang) niet iedere dag het einde; dus met 1800 kan het wel eens krap gaan worden (helderheid staat niet volop).
quote:
[..]

het was voor mij meer de overweging tussen IOcean X7 Basic (ook een budget merk) en IOcean X7 Elite, waarbij de Tianhe maar een schrijntje meer kostte dan de Basic en toch met een zeker stel belangrijke hardware upgrades kwam. en als ik toch $300 uit ging geven voor een chinaphone nam ik liever gewoon meteen de Lenovo K900. ik koop in eerste instantie een MTK telefoon om goedkoper uit te zijn en er komt een punt waarop dat doel voorbijgestreefd is als je kieskeuriger op kwaliteitsgaranties wordt.
Eens, dat er een punt is waar het tij keert; maar dat zal voor iedereen verschillend zijn. Iocean is natuurlijk vrij nieuw op de markt en dus inderdaad een gok wat je koopt.
Star loopt al wat langer rond dus die hebben al het e.e.a geleerd; maar doordat ze veel klonen vallen ze bij een heel aantal mensen wellicht in de C categorie (ik zou zelf geen kloon willen hebben; maar dat ben ik ;)) Klonen hebben langere tijd (veelal) een slechtere kwaliteit gehad (wordt nu beter; moet ik zeggen) daardoor stond Star (en aanverwante OEM rebrands; stuk of 3/4 als ik het me goed herinner) niet al te goed te boek.
quote:
[..]

ik zie er al zat filmpjes van op internet en zo nu ie nog maar net uit is. zal wel goed zitten in dat opzicht.

de omvang van je "rant" is een beetje buiten proporties; ik heb me van begin af aan relativerend uitgedrukt over deze kwestie dus alles dat je hier zegt erken ik al. denk alleen dat mensen geneigd zijn die principes te overschatten dus ik zag behoefte aan een tegengeluid.
Dat snap ik en ik zal je er verder niet op afrekenen. Ik (en Shiz) vertellen onze ervaring met de toestellen die we hebben gehad/gezien.

Maar de G4 valt wel in een andere klasse dan die toestellen die jij hier noemt, ik kan mij bijvoorbeeld niet voorstellen dat die A grade schermen; metalen backbone en een 3.000mAh (echte) accu hebben. Zoals gezegd de meerwaarde zit wel in het toestel. (Als je dat het waard vind is een tweede). Ik val onder de mensen die dat wel vind.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:18 schreef lmc_flyer het volgende:
Hier ook eens effe inspringen:
Ik loop het verhaal al een beetje te volgen vanaf het eerste G3 topic. Omdat het design van de g3 nu toch niet zo mijn ding was deze maar overgeslagen. Nu begint mijn oude Samsung Chat wel echt flink gedateerd te worden. Dus is mijn keuze gemaakt. Het wordt een Chinees avontuur en eveneens mijn eerste echte smartphone.
Nu doe ik graag dingen van de eerste keer goed, dus ligt mijn oog momenteel op 2 modellen,
Jiayu G4 black of de Zopo C2 black 16gb MTK6589T.
Pandawill heeft momenteel een actie op die 2e waarbij ze 20 dollar van de prijs doen.
Nadelen: maar 2000mah, 5inch => als eerste smartphone meteen een flinke brok.
Voordelen: gps werkt naar behoren, FHD, Turbo chip

Pros voor de G4:
Ietsje beter hanteerbaar en een dikke batterij waar ik met mijn startend smartphonegebruik hoop 2 daagjes mee rond te komen :) overigens via Antelife deze week verkrijgbaar voor 237 dollar via coupon: GizjiayuG4
Cons: GPS heeft heel waarschijnlijk tweaks nodig.

Iemand nog tips of dingen waar ik moet op letten?
Gps van de G4 is prima zover ik heb gelezen. De MTK6589 is op dat gebied ook veel beter.

De Iocean heeft weer ruk antenne want met de mod doet hij het prima; maarja dat moeten ze eigenlijk in de fabriek even regelen :P (wellicht met de T versie wel opgelost :@ )

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:25 schreef Vincent_vd het volgende:
Weet er iemand wat de beste plaats is om zo een china phone weer te verkopen? Ik vermoed dat dat niet hier rechtstreeks mag, maar vraag mij af hoeveel mensen er op ebay ofzo gaan zoeken naar een tweedehands china phone?

Wil mijn iOcean namelijk verkopen omdat ik toch wat aan het leunen ben naar een iets duurder krachtiger toestel als de Oppo Find 5 ofzo :)
Hier in V&A of op Tweakers ben ik ze altijd snel kwijt voor een (voor de koper) nette prijs.
De Iocean gaat hier met een week of 3/4 ook de deur uit; komt een eliete o ander model met T processor voor terug :). Of wellicht toch nog even een half jaartje met de Xperia Z rondlopen :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_128566193
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:49 schreef RobertNL het volgende:

[..]

2800mAh =/= 6.65Wh; je kan je afvragen waarom ze over de 2800 zouden willen lieen.

[..]

Hij wil wel leeg hoor; geloof me. Als die cores lekker branden gaat het nog niet heel langzaam. Meeste gaat toch naar het scherm; processor is relatief gezien een kleine verbruiker (naast het scherm).
Met mijn Iocean haal ik (lang) niet iedere dag het einde; dus met 1800 kan het wel eens krap gaan worden (helderheid staat niet volop).
............
Omdat er alleen 6,65Wh op de desbetreffende accu staat (=1800mAh) kan het zijn dat eea verkeerd is overgenomen na omrekenen (een 2 ipv een 1). Bewust of onbewust, maar het hoeft niet om liegen te gaan. Zoals je al opmerkt, is 1800 mAh, weliswaar bruikbaar maar wat krap bemeten, Als je de smartphone volgens specificatie met 2800mAh verwacht kan het enigszins teleurstellend zijn als je na wat intenser gebruik je accu moet wisselen.
  donderdag 4 juli 2013 @ 03:30:51 #294
405087 RDMKR
miui mitu
pi_128568516
er staat echt op vrijwel elke site die ik lees dat ie met 2 2800 mAh accus komt, dus daar is echt een massa aan mensen ingetuind. wel waardeloos als je gelijk hebt, maar met 2 van die accus + powerbank moet het wel te redden zijn.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_128569478
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 03:30 schreef RDMKR het volgende:
er staat echt op vrijwel elke site die ik lees dat ie met 2 2800 mAh accus komt,......
De foto van de accu op de site kan natuurlijk ook verkeerd zijn, maar als er sprake is van 2 meegeleverde accu's en "thin body" moet je wel eea gaan afvragen.
Als echter wisselen en gebruik van powerbank geen probleem vormt, dan is hij in ieder geval goed bruikbaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door elinx op 04-07-2013 08:11:36 ]
pi_128574220
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 00:08 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Er zou ook een nieuwe, krachtigere Oppo 5 binnenkort uitkomen.
Alleen voor een specifieke Chinese telco, niet compatibel met anderen.
  donderdag 4 juli 2013 @ 12:06:31 #297
327191 RobertNL
For your gear.
pi_128574978
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 11:43 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Alleen voor een specifieke Chinese telco, niet compatibel met anderen.
TD-CDMA?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_128575971
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:06 schreef RobertNL het volgende:

[..]

TD-CDMA?
Details weet ik niet, vermoed haast van wel.
pi_128581314
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:37 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Details weet ik niet, vermoed haast van wel.
Jammer

Wat denken jullie trouwens van de Oppo? Is hij zijn geld waard of zeggen jullie een S4 pro met FHD scherm is ook goedkoper te vinden en zo goed als even goed?
pi_128581865
en gemaild en ja hoor, was blijven liggen :') nu doet het trackingnummer eindelijk iets zucht :+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')