abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport maandag 17 juni 2013 @ 17:21:41 #1
274204 crew  Mexicanobakker
pi_127909621

In het weekend van vrijdag 14, zaterdag 15 en zondag 16 juni 2013 zal 's werelds oudste popfestival voor de 44stee keer plaatsvinden. Het eerste festival vond plaats op 18 mei 1970 in Geleen, waar het festival 17 keer werd gehouden. In 1987 werd eenmalig uitgeweken naar Baarlo. Vanaf 1988 wordt Pinkpop gehouden op het evenemententerrein Megaland in de gemeente Landgraaf en zal daar in 2012 voor de 44ste keer plaatsvinden. De start van de voorverkoop begint op zaterdag 23 februari 2013 om 10.00 uur via TicketService en de bekende voorverkoopadressen van Buro Pinkpop. De jaarlijkse perspresentatie is in Paradiso Amsterdam op woensdag 20 februari 2013 's middags tussen 12:00 en 14:00 uur.


Het festivalterrein is geopend: Vrijdag vanaf 13.00 uur, aanvang programma 15.00 uur tot 23.00 uur, Zaterdag vanaf 11.00 uur, aanvang programma 13.00 tot 23.00 uur Zondag vanaf 10.00 uur, aanvang programma 12.00 tot 23.00 uur

Prijzen: Weekend: 3-dagen kaart incl. camping: Nog niet bekend.

Het Pinkpopfestival is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. NS en Veolia zetten extra treinen en bussen in.

Pendeltreinen Tussen station Landgraaf en Heerlen rijden pendeltreinen op vrijdag-, zaterdag- en zondagochtend. Terug rijden de pendeltreinen op vrijdag- en zaterdag- en zondagavond en maandagochtend tussen Landgraaf en Heerlen.

Pendelbussen Tussen station Landgraaf en het festivalterrein rijden speciale pendelbussen. Op vertoon van je Pinkpop-retour mag je van deze bussen gebruik maken. Zonder Pinkpop-retour kost de pendelbus ¤ 3,00.

Pinkpop-retour Met dit meerdaagse retour reis je heen in het weekend van vrijdag 14, zaterdag 15 en zondag 16 juni 2013 oor de terugreis is hij geldig t/m maandag 15 juni. Het Pinkpop-retour is ook geldig in de speciale pendelbussen tussen station Landgraaf en het festivalterrein.

Je kunt dit kaartje kopen vanaf 1 juni via E-ticket www.ns.nl/eticket en de kaartverkoopautomaten.

Meer info: http://www.pinkpop.nl/2012/info/vervoer/



Green Day
En nog wat anderen


Er zijn 4 volledig ingerichte festivalcampings (A-B-C-D) met ruimte voor 50.000 kampeerders. Officiële openingstijden zijn van zaterdag 11 juni 12.00 uur t/m dinsdag 14 juni 12.00 uur, maar de ervaring leert dat je beter onderstaande tijden aan kan houden als je zeker wilt zijn van een plekje: Camping A: 05:00 uur aanwezig zijn Camping B: 10:00 uur aanwezig zijn Camping C: 12:00 uur aanwezig zijn Camping D: 14:00 uur aanwezig zijn


Campers, Caravans en vouwwagens zijn niet toegestaan. Pinkpop is een tentenfestival! Het meenemen van 12 blikjes fris of bier en 1 petfles per persoon wordt oogluikend toegestaan, maar maak het niet te bont. Glas wordt niet toegestaan! Grote gasinstallaties ook niet, enkel kleine (blauwe) campinggas setjes.

Plattegrond Een overzichtelijke plattegrond is hier te vinden

update: Fotoreportage op de FP

[ Bericht 2% gewijzigd door belsen op 18-06-2013 19:10:56 ]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_127909753
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Toch jammer, dit jaar heb ik toch een aantal aardige nieuwe dingen gehoord, maar blijkbaar touren de grote namen niet echt..? :P
Of ze hebben zichzelf de markt uit geprijsd. Overal zie je weer andere grote namen als headliners. Blijkbaar zijn ze zo duur dat festivals zich nog maar 1 of 2 mega-acts als (sub)headliner kunnen veroorloven. Vroeger konden dat er makkelijk 4 of 5 zijn bij de grote festivals.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 17 juni 2013 @ 18:46:02 #3
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_127912835
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:24 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Of ze hebben zichzelf de markt uit geprijsd. Overal zie je weer andere grote namen als headliners. Blijkbaar zijn ze zo duur dat festivals zich nog maar 1 of 2 mega-acts als (sub)headliner kunnen veroorloven. Vroeger konden dat er makkelijk 4 of 5 zijn bij de grote festivals.
Is op zich geen probleem, maar dan werkt een concept met meerdere kleinere podia beter dan de megapodia van Pinkpop.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_127913382
Verbaasd me dat mensen KoL, Green Day en de Killers als goede headliners zien. Is toch wel een beetje middelmatig allemaal.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 17 juni 2013 @ 19:03:31 #5
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_127913619
Eindeloze discussie dit.

Gage van de bands is in 10 jaar tijd allemaal x2/3 minimaal gegaan puur omdat er geen cd's verkocht worden. Dus moeten ze geld verdienen aan live shows. Op een festival verdienen de bands nog meer dan bij een losse club show, dus zeker de grote namen in de scene kunnen zo een paar ton bijschrijven voor een festival gig. Als je kijkt in europa wat er op dit moment aan het touren is en wat de headliners zijn kan je stellen dat het daar heel best voor elkaar is op Pinkpop hoor.

Het is met name de laag daaronder, mensen verwachten headliner / co-headliner / HMH naam / Paradiso naam / clubcircuit. En als je kijkt naar de acts van afgelopen weekend is dat zelfs best wel aardig gelukt. Waar het denk ik met name fout gaat m.b.t. de kaartverkoop is de faciliteiten, er zijn inmiddels festivals waar bungalowhuisjes zijn, bubbelbaden, en tig andere mogelijkheden voor een compleet andere festival ervaring. Pinkpop is een festival van tradities en de opzet zal echt niet veranderen.

De discussie of Livenation / Mojo (mogen eigen naam houden in NL) niet voldoende geld pompt in Pinkpop / bands is weer een andere discussie natuurlijk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 17 juni 2013 @ 20:23:24 #6
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_127917473
Ook terug van mijn eerste keer Pinkpop. Bands op het affiche die er voor gezorgd hebben dat ik mijn ticket kocht waren QotSA, Graveyard, Masters of Reality, Triggerfinger en The Gaslight Anthem. Deze ook allemaal gezien: allemaal top, al was ik niet onder de indruk van de mix bij Graveyard en was The Gaslight Anthem leuk, maar alles behalve spannend.

Grote verrassingen voor mij waren 30 Seconds To Mars (ik had gehoord dat ze eerder wel tegenvielen, maar ze speelden in mijn ogen een strakke show en wisten het publiek er erg goed bij te betrekken, ook al was de setlist waarschijnlijk de kortste van alle artiesten), Green Day (gewoon een goede show, niets op aan te merken) en stiekem toch ook wel een beetje Paramore en The Script. Bands die van mij twee dikke duimen naar beneden krijgen waren Fun., Will And The People en Kings of fucking Leon. Wat was dat een statische bagger.

De rest was goed tot matig of heb ik gewoon niet gezien. Over het algemeen tevreden over "My First Time", maar de volgende keer neem ik meer vrienden mee en wil ik graag wat meer energie zien!
  maandag 17 juni 2013 @ 22:31:58 #7
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_127926895
Ik ben sinds een paar jaar geleden overgestapt naar Lowlands. Toch mis ik Pinkpop wel met de afsluiters. Foo Fighters was op Lowlands niet zo goed als op Pinkpop bijvoorbeeld.

Die enorme mainstage is toch wel een pluspunt voor Pinkpop :)

Lowlands is daarin tegen weer toffer snachts :P
  maandag 17 juni 2013 @ 22:47:17 #8
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_127927852
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:54 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Hebben ze inderdaad beide wel gespeeld. Die show was gelijk ook het hoogtepunt van het weekend, GreenDay speelde in `t naprogramma van Alt-J :')
Gaan we weer zien op Werchter :Y
Ik luister eigenlijk nooit naar Green Day tenzij ze is een keer op de radio zijn, kon hun grootste hits wel maar het kan mij niet echt pakken :D Eerste uur nog wel aandachtig gekeken maar daarna een beetje heen en weer tussen de vuurtjes gelopen en gedanst om op te warmen :P

Ik ga zelf naar Pukkelpop en de enige die op Pinkpop waren die daar ook komen zijn Fun. en Triggerfinger, deze heb ik beiden laten schieten voor respectievelijk Miles Kane en Alt-J, Triggerfinger had ik ook graag gezien maar ik moest toch kiezen en aangezien ik Triggerfinger al eens had gezien. Ik zie dat Kodaline en Andy Burrows ook op Pukkelpop spelen, heb ik beiden ook niets van meegekregen op Pinkpop omdat ik vooraan wou staan bij QotSA :P Daarbij waren Masters of Reality en Jimmy Eat World gewoon goed.

Oh en Puggy komt ook, die waren op Pinkpop ook wel goed vond ik.

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:06 schreef Timo20 het volgende:
Miles Kane, 1 van de hoogtepunten van PP13 :Y _O_
Zeker _O_ Ik lees net dat die ook naar Pukkelpop komt, nice..

[ Bericht 1% gewijzigd door Dagoduck op 17-06-2013 22:58:55 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 17 juni 2013 @ 22:58:44 #9
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_127928417
quote:
15s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:58 schreef debeterebob het volgende:
Verbaasd me dat mensen KoL, Green Day en de Killers als goede headliners zien. Is toch wel een beetje middelmatig allemaal.
Werchter heeft bijv KoL, Green Day, Editors en Rammstein.

Editors is, ondanks dat ik een huge fan ben, in Nederland geen headliner waardig en Rammstein is ook geen veel grotere naam dan KoL en Green Day bijv.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  maandag 17 juni 2013 @ 23:00:13 #10
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_127928488
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:58 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Werchter heeft bijv KoL, Green Day, Editors en Rammstein.

Editors is, ondanks dat ik een huge fan ben, in Nederland geen headliner waardig en Rammstein is ook geen veel grotere naam dan KoL en Green Day bijv.
Toch had ik graag Rammstein gezien i.p.v. Green Day en Editors i.p.v. 30 seconds to mars, dan was mijn weekend nog beter geweest!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 17 juni 2013 @ 23:07:18 #11
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_127928812
quote:
6s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:00 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Toch had ik graag Rammstein gezien i.p.v. Green Day en Editors i.p.v. 30 seconds to mars, dan was mijn weekend nog beter geweest!
Ik ben helaas niet geweest dit jaar, maar ik vond Green Day de vorige keer ook niet heel bijzonder als ik eerlijk ben. Rammstein was inderdaad beter dat jaar :Y Heb het KoL concert van dit jaar niet terug gezien of gehoord, maar de vorige keer was het echt een hele strakke show. Mij boeit de interactie met publiek een stuk minder dan hoe er gespeeld wordt. Green Day is mijns inziens te popi jopi, terwijl KoL een stuk beter speelt :Y
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  maandag 17 juni 2013 @ 23:14:31 #12
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_127929188
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:07 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Ik ben helaas niet geweest dit jaar, maar ik vond Green Day de vorige keer ook niet heel bijzonder als ik eerlijk ben. Rammstein was inderdaad beter dat jaar :Y Heb het KoL concert van dit jaar niet terug gezien of gehoord, maar de vorige keer was het echt een hele strakke show. Mij boeit de interactie met publiek een stuk minder dan hoe er gespeeld wordt. Green Day is mijns inziens te popi jopi, terwijl KoL een stuk beter speelt :Y
Ik was er toen niet bij maar voor de rest sluit ik mij helemaal bij aan en Rammstein wil ik nog wel eens in een concert zien (geen festival).
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_127929292
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:58 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Werchter heeft bijv KoL, Green Day, Editors en Rammstein.

Editors is, ondanks dat ik een huge fan ben, in Nederland geen headliner waardig en Rammstein is ook geen veel grotere naam dan KoL en Green Day bijv.
Rammstein heeft een grotere fanbase in NL dan KoL hoor. En misschien zelfs nog groter dan Green Day. Ze trokken ook 50.000 man naar Fortarock.
  maandag 17 juni 2013 @ 23:17:14 #14
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_127929315
Mijn roundup van m`n 11e keer Pinkpop.

Ik heb een heerlijk relaxed weekend gehad. Geen super drukte,wat ik weer eens heerlijk tegenover vorig jaar en de voorgaande jaren .Geen lange wachtrijen,geen geduw. Heerlijk. Het weer was ideaal voor `n festival en ondanks al het gezeik op het programma heb ik toch echt een aantal toffe acts gezien :Y

Top 5:
Alt-J
Die Antwoord
The Killers
Kings of Leon
C2C

Alt-J was dus, zoals ik zei, veruit het meest geniale.Zo prachtig en ingetogen, letterlijk An Awesome Wave die over je heen komt. Die Kylie cover ook _O_ en Matilda O+ O+ (zeker als je het dan terug ziet op tv en die jongen echt staat te huilen als ze dat spelen O+ O+)
Gezeik over al dan niet waardige headliners: ik vond The Killers opnieuw een festivalwaardige act (ook als headliner ja) en KoL speelde gewoon weer een strakke set, niets op aan te merken.
Die Antwoord en C2C waren een geweldig feestje *O* *O* *O*
Is dus een top 5 van dingen die ik helemaal heb gezien, Triggerfinger en QOTSA niet gezien helaas.

Grootste ergernissen: 30 seconds to mars met hun ge-eee-ooo en geneuzel, Kensington op de main stage (meest overhypte band van de afgelopen jaren IMHO) en Passenger op de main stage :')

Buiten dat: het was weer een heerlijk weekend,een goed begin van dit festival seizoen. Op naar Werchter, op naar Pinkpop 2014 *O* *O*
  maandag 17 juni 2013 @ 23:20:08 #15
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_127929458
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:16 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Rammstein heeft een grotere fanbase in NL dan KoL hoor. En misschien zelfs nog groter dan Green Day. Ze trokken ook 50.000 man naar Fortarock.
Ik vraag het me af, maar ik wil je graag geloven. :P Het is voor mij alleen moeilijk voor te stellen dat een band met 2 van de grootste hits van de laatste jaren (Sex on Fire, Use Somebody) een minder grote fanbase heeft dan Rammstein.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  maandag 17 juni 2013 @ 23:39:29 #16
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_127930327
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:20 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Ik vraag het me af, maar ik wil je graag geloven. :P Het is voor mij alleen moeilijk voor te stellen dat een band met 2 van de grootste hits van de laatste jaren (Sex on Fire, Use Somebody) een minder grote fanbase heeft dan Rammstein.
Je moet ook kijken naar het soort fanbase van de mensen die KoL leuk vinden gaat een heel klein gedeelte naar festivals, bij Rammstein is dat anders. Ook het feit dat het festival op een paar km van Duitsland wordt gehouden zou waarschijnlijk ook goed uit kunnen pakken.
Wat doe ik hier?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 17 juni 2013 @ 23:41:01 #17
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_127930391
Nou nog eentje om het af te leren.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 17 juni 2013 @ 23:41:24 #18
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_127930408
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:39 schreef tdrone het volgende:

[..]

Je moet ook kijken naar het soort fanbase van de mensen die KoL leuk vinden gaat een heel klein gedeelte naar festivals, bij Rammstein is dat anders. Ook het feit dat het festival op een paar km van Duitsland wordt gehouden zou waarschijnlijk ook goed uit kunnen pakken.
Op die manier legt KoL het zeker af tegen Rammstein inderdaad. :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_127933298
Ik ben ook weer terug :) Erg leuke zondag gehad, grappig dat niemand een woord rept over Trixie Whitley. Toch een van mijn favoriete singer-songwriters. Die volgens 3voor12 saai was. Ik denk dat zij beter op North Sea kan gaan staan of Lowlands. Maar vond het een erg fijn optreden. :)
  dinsdag 18 juni 2013 @ 07:58:31 #20
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_127934463
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 23:20 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Ik vraag het me af, maar ik wil je graag geloven. :P Het is voor mij alleen moeilijk voor te stellen dat een band met 2 van de grootste hits van de laatste jaren (Sex on Fire, Use Somebody) een minder grote fanbase heeft dan Rammstein.
Gaat om een fanbase, niet om een paar hits. Er zijn bands met 0 hits die de ziggo dome in no time uitverkopen. Rammstein is echt een veel grotere headliner dan KoL.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  Redactie Sport dinsdag 18 juni 2013 @ 08:01:03 #21
274204 crew  Mexicanobakker
pi_127934484
Rammstein is echt groter dan KoL ja, zeker onder 'bezoekend' publiek.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 18 juni 2013 @ 09:52:40 #22
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_127936401
M'n Kensington reportage. Op Pinkpop :)
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 18 juni 2013 @ 10:00:41 #23
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_127936587
Vandaag komt de fotoreportage van FOK! over Pinkpop online op de frontpage, met een extra aanvulling hier in het topic :)
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_127936599
Atze reageert op een klacht _O_

https://www.facebook.com/atze.devrieze/posts/592756600756121

quote:
Beste Marco Witkamp,

Hoewel je het verpakt als een verhaal over recensenten in het algemeen en je ervoor kiest het woord 3voor12 niet te laten vallen, neem ik graag de handschoen op hoor. Aangezien op jouw Facebook de mogelijkheid tot reageren alleen open is voor vrienden maar even een post op mijn eigen Facebook. Graag reageer ik eerst even op de passage die mijzelf het meest aangaat omdat ik zelf de recensie schreef, namelijk die over The Script.

Je schrijft dat ik geen oog heb voor het feitelijke succes van de band, namelijk de 25.000 mensen die hard meezingen. Dat klopt niet, dat staat er wel degelijk in, net als verwijzing naar het verrassende Ziggo Dome succes van de band. Maar met mensen die vinden dat in die observatie ook mijn oordeel besloten zou moeten liggen, ben ik het principieel oneens. Dat zou automatisch betekenen dat de Toppers de beste groep van Nederland zijn. Andersom is ook wel eens het geval: sommige interessante acts spelen jarenlang 'onterecht' voor weinig mensen, en worden pas bij album nummer vier ontdekt door het grote publiek. Op deze Pinkpop vond ik Phoenix een interessant voorbeeld. Echt een geweldige set, goed gespeeld, sterke liedjes. In Amerika maakt ze dat tot Coachella headliner, het Pinkpop publiek zat er om wat voor reden dan ook niet zo op te wachten.

Succes is één van de factoren die muziek interessant maakt, maar niet de enige en wat mij betreft zeker niet altijd de meest doorslaggevende. Ik ben geïnteresseerd in de vraag waar muziek voor staat. Wat het zegt. WAAROM is iets populair? Of juist niet. Waar gaat het over? En ja. Daar begeef je je op glad ijs, want dan kom je in een spel van smaak en persoonlijke interpretaties terecht.

Vergeet daarbij niet dat wij onze verhalen niet alleen schrijven voor de meezingers, maar ook voor de mensen die het niks vonden en maar een frietje zijn gaan halen en - niet onbelangrijk - de thuisblijvers. Denk bv aan de vaste Pinkpopbezoeker die baalde dat op de plek van de softe act The Script niet gewoon rockers Volbeat stonden, en die mede daarom besloten heeft maar eens een jaartje over te slaan. Het is geen toeval dat negatieve recensies vaak meer bijval krijgen van mensen die naar tv kijken. Die krijgen het totale pakket aangeboden, en vinden daar per act iets van. Fans vinden het onbegrijpelijk als een recensent niet van hun band houdt. Als je er niet van houdt, schrijf dan niks, zeggen ze. Ik vind dat een misvatting, enkel maar liefde is juist saai en voorspelbaar.

Natuurlijk moet het spel wel zo zuiver mogelijk gespeeld worden. Je opmerking over Trixie Whitley en Triggerfinger vind ik terecht (en bij deze ook gecorrigeerd). Dat Ruben Block eerder weg liep bij haar optreden zegt niets over wat hij ervan vond. Mensen hebben mij eerder kunnen zien weglopen bij The Opposites, maar de conclusie dat ik er dan wel niks aan zal hebben gevonden, is in tegenspraak met de werkelijkheid. Je doet echter zelf hetzelfde met je observatie dat veel mensen bij QOTSA (ik neem aan dat je die bedoelt met de band wiens zanger niet helemaal lekker bij stem was?) weg liepen voor het einde. Wie weet waarom die mensen weg liepen? Misschien hadden ze honger? Misschien wilden ze een mooie plek veroveren voor The Killers en verlieten ze QOTSA met pijn in het hart?

Je moet er verdomd goed mee uitkijken, maar het is natuurlijk ook weer niet zo dat dergelijke observaties altijd zinloos zijn. Twee jaar geleden gingen de observaties over de onderlinge verhoudingen en de sfeer in Kings Of Leon immers slechts een paar maanden vooraf aan de totale ineenstorting van die band. De manier waarop Springsteen na zijn eerste show op Pinkpop vertrok - vrolijk praatjes makend, om vervolgens voorin een Mercedes zonder geblindeerde ramen te stappen - past bij zijn ontspannen podiumpresentatie. De enige frontman van een headliner die doodleuk de hele dag openbaar in de backstage rond loopt in plaats van zich terug te trekken in een dorp in een dorp, is Dave Grohl. Die houding zie je een op een terug in zijn gulle en open manier van spelen op het podium. En dat is precies wat Foo Fighters van een goede rockband naar een super headliner getransformeerd heeft. These things matter, dat weten jullie hier allemaal!

Persoonlijk vond ik deze show van Kings Of Leon veel overtuigender dan die van twee jaar terug (heel goed gespeeld, straf geluid), maar onze recensent is zeker niet de enige die afgeleid werd door de krampachtige uitstraling van de band. Die krampachtigheid zie je ook weer terug in de setlist, die vrijwelexact hetzelfde was als vorig jaar, met slechts één liedje van de nieuwe plaat. Die is nog geheim, en de onthulling van nieuw werk moet zorgvuldig gebeuren, dat snap ik ook wel. Maar wat zegt het over Blaudzun dat hij Pinkpop trakteert op maar liefst drie nieuwe liedjes? Back to KoL: Natuurlijk probeert een recensent die stramheid te verklaren. Iedereen op het veld probeert dat. En we weten het niet, wat er in het hoofd van die mannen zit.

Soms kloppen observaties niet, dat is jammer. Maar de wil om echt te kijken en luisteren blijf ik van groot belang vinden. 3voor12 is vooringenomen, hoor ik deze dagen vaak. Dat is niet zo. 3voor12 heeft een uitgesproken signatuur, waar sommige acts beter bij passen dan andere, dat zeker. En we gaan niet onvoorbereid zo'n festival in. Ik ben daar een voorstander van, uitgesprokenheid. Volgens mij hebben we dat in Nederland juist te weinig. Meningsvorming is goed, beschouwing en duiding van ontwikkeling is minstens zo belangrijk als de observatie van feitelijkheden, veel belangrijker zelfs. Over de impact ervan kun je dagen discussiëren. Kennelijk worden die recensies van ons nogal serieus genomen, anders zouden ze niet zoveel wrevel oproepen. Aan de andere kant: zou The Script door mijn verhaal ook maar één ticket minder verkopen?
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 18 juni 2013 @ 10:09:38 #25
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_127936792
quote:
Michiel Veenstra
Een erg interessante en ook zeer terechte discussie, waarbij de vraag denk ik echt niet zo vreemd is of Pinkpop nog wel echt een festival is voor de diehard VPRO' er. Veel waarheden in beide stukjes maar nog even over de vooringenomen houding: die was er toch echt wel bij bv het stuk over Tom Odell. Al in de 1e alinea zo spugen op de successingle van de man, waarvan je kunt verwachten dat het een centerpiece van de set gaat zijn: ga dan niet. Een totaalrecensie van een dag of festival met uitgebreidere reviews van acts die wel binnen de VPRO-signatuur passen lijkt me een goede optie.
52 minuten geleden
_O_ Michiel _O_
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 18 juni 2013 @ 10:13:12 #26
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_127936865
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:09 schreef Pino112 het volgende:

[..]

_O_ Michiel _O_
Hij vond m'n foto ook awesome :@ :7

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 18 juni 2013 @ 12:57:24 #27
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_127942682
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Redactie Sport dinsdag 18 juni 2013 @ 13:50:36 #28
274204 crew  Mexicanobakker
pi_127944848
Ah, een reactie van atzegod. even lezen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport dinsdag 18 juni 2013 @ 14:03:14 #29
274204 crew  Mexicanobakker
pi_127945480
De vrijdag-cijfers raakten gewoon kant noch wal. Dat was toch overduidelijk. Rest van het weekend trok het allemaal goed bij :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:53:06 #30
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_127954860
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 14:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
De vrijdag-cijfers raakten gewoon kant noch wal. Dat was toch overduidelijk. Rest van het weekend trok het allemaal goed bij :')
Iedereen moest werken natuurlijk :')
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 18 juni 2013 @ 18:10:07 #31
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_127955442
quote:
Die krijgen het totale pakket aangeboden, en vinden daar per act iets van. .
Wat een onzin. Als tv kijker krijg je sowieso niet het totaal pakket aangeboden. En mensen die wel gaan vinden er dus per act niets aan? :?

quote:
Fans vinden het onbegrijpelijk als een recensent niet van hun band houdt. Als je er niet van houdt, schrijf dan niks, zeggen ze. Ik vind dat een misvatting, enkel maar liefde is juist saai en voorspelbaar
Opnieuw: wat een onzin. Bij de recensies van The Killers en C2C staan gewoon feitelijke onwaarheden. Dat is waarom er zo gigantisch veel kritiek is op de recensies van 3voor12. Ze schrijven The Killers compleet af maar geven ze een 7 terwijl die show geweldig was? het zelfde als de show van 30 Seconds to mars terwijl die show (en dan heb ik `t niet over hoe hij zingt en de muziek op zich) veel slechter is.
In de recensie van C2C staat dat het het fijn zou zijn voor het publiek als ze ook echt eens zouden zien dat de mannen écht zelf draaien en dat we niet naar een playback act zaten te kijken. Als ze de show helemaal hadden gevolgd hadden gezien dat op een gegeven moment de draaitafels naar het publiek toedraaien en duidelijk was te zien dat ze wel zelf hun werk deden...

Leuk geprobeerd dus maar helaas...
  Redactie Sport dinsdag 18 juni 2013 @ 18:23:42 #32
274204 crew  Mexicanobakker
pi_127955869
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 18:10 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Wat een onzin. Als tv kijker krijg je sowieso niet het totaal pakket aangeboden. En mensen die wel gaan vinden er dus per act niets aan? :?

[..]

Opnieuw: wat een onzin. Bij de recensies van The Killers en C2C staan gewoon feitelijke onwaarheden. Dat is waarom er zo gigantisch veel kritiek is op de recensies van 3voor12. Ze schrijven The Killers compleet af maar geven ze een 7 terwijl die show geweldig was? het zelfde als de show van 30 Seconds to mars terwijl die show (en dan heb ik `t niet over hoe hij zingt en de muziek op zich) veel slechter is.
In de recensie van C2C staat dat het het fijn zou zijn voor het publiek als ze ook echt eens zouden zien dat de mannen écht zelf draaien en dat we niet naar een playback act zaten te kijken. Als ze de show helemaal hadden gevolgd hadden gezien dat op een gegeven moment de draaitafels naar het publiek toedraaien en duidelijk was te zien dat ze wel zelf hun werk deden...

Leuk geprobeerd dus maar helaas...
Als TV-kijker krijg je minder te zien van wat je wil, maar als je echt constant de livestream bekijkt (wat ik dus deels heb gedaan) zie je wel meer, en ook divergentere acts.

En op vrijdag hadden ze collectief azijn genomen, andere verklaring is er niet voor enkele belachelijke punten op die dag.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_127956242
Atze, Jan en Roosmarijn in 1 filmpje. :D

  dinsdag 18 juni 2013 @ 20:13:52 #34
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_127959963
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 18:36 schreef Tourniquet het volgende:
Atze, Jan en Roosmarijn in 1 filmpje. :D

Mooi filmpje, geeft maar weer eens aan hoeveel Jan Smeets leeft voor pinkpop :)
Wat doe ik hier?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:05:35 #35
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_127962269
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 20:13 schreef tdrone het volgende:

[..]

Mooi filmpje, geeft maar weer eens aan hoeveel Jan Smeets leeft voor pinkpop :)
De reden waarom QotSA niet op main stage stond klinkt ook wel logisch, ze waren een soort van reserve act voor als Green Day niet op kon treden i.v.m. rehab van de zanger..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:09:55 #36
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_127962466
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:05 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

De reden waarom QotSA niet op main stage stond klinkt ook wel logisch, ze waren een soort van reserve act voor als Green Day niet op kon treden i.v.m. rehab van de zanger..
Dat is dus totaal niet logisch, ze konden ook gewoon als subheadliner staan, stonden ze ook op de Main Stage en als een veel beter passende act dan The Script voor The Killers of Ben Howard voor Green Day.
Malheureusement le fromage de cacahouète.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:14:10 #37
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_127962646
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:09 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Dat is dus totaal niet logisch, ze konden ook gewoon als subheadliner staan, stonden ze ook op de Main Stage en als een veel beter passende act dan The Script voor The Killers of Ben Howard voor Green Day.
Had ook gekund ja.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_127962750
quote:
10s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:09 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

Dat is dus totaal niet logisch, ze konden ook gewoon als subheadliner staan, stonden ze ook op de Main Stage en als een veel beter passende act dan The Script voor The Killers of Ben Howard voor Green Day.
Volgens mij hebben ze daar zelf voor gekozen. Pin me er niet op vast, maar ik meen gelezen te hebben dat QotSA eigenlijk headliner wilde zijn, maar toen dat er niet in zat zelf er voor koos om dan maar de 3FM stage af te sluiten ipv voor The Killers op de Main Stage te staan. Wat ik nog steeds jammer vind trouwens, anders had ik ze gewoon allebei helemaal kunnen zien :'(.
The biggest argument against democracy is a five minute discussion with the average voter.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:18:30 #39
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_127962852
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 21:16 schreef M.rak het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze daar zelf voor gekozen. Pin me er niet op vast, maar ik meen gelezen te hebben dat QotSA eigenlijk headliner wilde zijn, maar toen dat er niet in zat zelf er voor koos om dan maar de 3FM stage af te sluiten ipv voor The Killers op de Main Stage te staan. Wat ik nog steeds jammer vind trouwens, anders had ik ze gewoon allebei helemaal kunnen zien :'(.
Ja dit heb ik ook gelezen weet alleen niet precies waar
Wat doe ik hier?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 21:23:20 #40
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_127963083
Toen ik bij QotSA vandaan kwam ben ik eerst eens wat gaan eten na de hele dag bij de 3FM stage te hebben gehangen. Rustig aan naar het hoofdpodium gelopen, toen zat ik al niet helemaal in de sfeer bij The Killers, vond er ook niet veel aan heb laatste 2 of 3 nummers ook niet meer meegekregen toen ik terugging naar de camping. Ik denk dat als ik het helemaal vanaf het begin had gezien dat ik het wel leuk had gevonden :)
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_127965025
Kings of Leon en The Killers hoeven van mij de komende 3 jaar in ieder geval niet meer terug te komen.

Vooral Kings of Leon, wat zaten die inspiratieloos hun nummertjes te spelen. Wat Roosmarijn ook al zei in het interview met Jan Smeets :{

Het was ook teveel een tienerfestival, met The Script die zogenaamd een ex ging bellen tijdens dat nummer als dieptepunt.
  Redactie Sport dinsdag 18 juni 2013 @ 22:31:30 #42
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_127966107
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 09:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
M'n Kensington reportage. Op Pinkpop :)
_O_ _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  dinsdag 18 juni 2013 @ 22:52:50 #43
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_127967290
Ik heb toch ook wel wat energie gemist. Als ik mensen dan hoor over RaTM of Foo Fighters en hoe goed die waren dan mag ik denk ik heel blij zijn dat QotSA en Triggerfinger er nog waren om voor een beetje lawaai te zorgen.

Als de mix niet zo matig was en de drummer wat beter tempo gehouden had bij Graveyard had ik ze ook aan mijn favorieten toegevoegd, maar helaas. Ze krijgen van mij een herkansing bij Soundgarden in september!
  woensdag 19 juni 2013 @ 00:08:56 #44
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_127971028
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 22:52 schreef Belabor het volgende:
Ik heb toch ook wel wat energie gemist. Als ik mensen dan hoor over RaTM of Foo Fighters en hoe goed die waren dan mag ik denk ik heel blij zijn dat QotSA en Triggerfinger er nog waren om voor een beetje lawaai te zorgen.

Als de mix niet zo matig was en de drummer wat beter tempo gehouden had bij Graveyard had ik ze ook aan mijn favorieten toegevoegd, maar helaas. Ze krijgen van mij een herkansing bij Soundgarden in september!
Ik vond Graveyard anders geweldig! Blij dat ik ze nog een keer ga zien bij Soundgarden!
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 19 juni 2013 @ 00:11:31 #45
404352 Sociologiaans
Under construction
pi_127971165
https://www.facebook.com/(...)72123&type=1&theater

zucht, mn vriend deed weer eens achterlijk :')

Maar serious, NETSKY live was echt ongelofelijk tof. Hoor er toch bijzonder weinig mensen over hier. Wát een sfeer.
Sociologie studente, slaat geen festival of feestje af, wordt wild van carpaccio
  woensdag 19 juni 2013 @ 00:14:44 #46
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_127971338
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:11 schreef Sociologiaans het volgende:
https://www.facebook.com/(...)72123&type=1&theater

zucht, mn vriend deed weer eens achterlijk :')

Maar serious, NETSKY live was echt ongelofelijk tof. Hoor er toch bijzonder weinig mensen over hier. Wát een sfeer.
Iedereen was bij QotSA natuurlijk :') duhh..
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 juni 2013 @ 09:23:10 #47
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_127976438
Aanvullende foto's van Pinkpop op de special van de frontpage
130618_68600_pinkpop2013_forum-1s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-2s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-3s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-4s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-5s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-6s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-7s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-8s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-9s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-10s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-11s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-12s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-13s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-14s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-15s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-16s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-17s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-18s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-19s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-20s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-21s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-22s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-23s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-24s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-25s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-26s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-27s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-28s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-29s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-30s.jpg
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 juni 2013 @ 09:23:25 #48
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_127976446
130618_68600_pinkpop2013_forum-31s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-32s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-33s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-34s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-35s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-36s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-37s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-38s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-39s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-40s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-41s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-42s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-43s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-44s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-45s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-46s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-47s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-48s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-49s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-50s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-51s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-52s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-53s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-54s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-55s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-56s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-57s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-58s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-59s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-60s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-61s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-62s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-63s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-64s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-65s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-66s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-67s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-68s.jpg
130618_68600_pinkpop2013_forum-69s.jpg
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_127976582
Prachtige foto's _O_
  ESF Reporter woensdag 19 juni 2013 @ 09:56:22 #50
87554 Cee
Welluk?
pi_127977337
Ynske! ^O^
pi_127977622
Geweldige impressie zo, Ynske. Mooie plaatjes O+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:21:18 #52
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_127978091
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:23 schreef Ynske het volgende:
Aanvullende foto's van Pinkpop op de special van de frontpage
piccas
Mooie fotos hoor. oa Die Antwoord ziet er echt vet uit.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 juni 2013 @ 10:23:34 #53
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_127978156
Thanks all! O+
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_127978262
Beetje jammer dat je alleen foto's hebt gemaakt van Camping A, de meest sfeerloze camping van allemaal.
pi_127978303
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:21 schreef AgeEll het volgende:

[..]

Mooie fotos hoor. oa Die Antwoord ziet er echt vet uit.
Dat!
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_127978428
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:27 schreef lighted het volgende:
Beetje jammer dat je alleen foto's hebt gemaakt van Camping A, de meest sfeerloze camping van allemaal.
Camping B _O_
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:35:25 #57
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_127978527
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:32 schreef Lamabal het volgende:

[..]

Camping B _O_
_O_
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 19 juni 2013 @ 11:31:29 #58
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_127980585
Ik stond op A. Vond het niet sfeerloos, maar vooral een beetje "boerig". Twee avonden achter elkaar mensen "Harryyyy" horen roepen was knap irritant. Maar ja, dat krijg je met bier natuurlijk. :)

Volgende keer ga ik ook B proberen!
pi_127993573
Camping A was voor mij ook een faal dit jaar, zoiezo vind ik het vreemd om van een echt festival in een keer in een grote schuur te staan met een DJ die er niks van bakte.

Camping B was voor mij zaterdag ook een stuk beter bevallen.
pi_127993820
Camping D beviel ons prima!
En het viel ook best mee hoe ver we moesten lopen :)
pi_128048276
Is mijn lengte toch nog ergens goed voor _O_

Zoek een lange jonge op de achtergrond

pi_128048552
Ik vond de muziek op Camping B op zaterdagavond wel erg tegenvallen.
Eerst denken, dan typen
pi_128054657
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:49 schreef Dropback het volgende:
Camping A was voor mij ook een faal dit jaar, zoiezo vind ik het vreemd om van een echt festival in een keer in een grote schuur te staan met een DJ die er niks van bakte.

Camping B was voor mij zaterdag ook een stuk beter bevallen.
was het niet weer dat zaaltje midden op de camping?
pi_128054682
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 10:27 schreef lighted het volgende:
Beetje jammer dat je alleen foto's hebt gemaakt van Camping A, de meest sfeerloze camping van allemaal.
normaal wel de fijnste, althans toen ik op pinkpop kwam
pi_128057638
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:51 schreef Adames het volgende:

[..]

normaal wel de fijnste, althans toen ik op pinkpop kwam
Ja de fijnste, DAAROM verre van gezellig. Komen alleen mensen die praktisch ingesteld zijn.
pi_128058174
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:33 schreef lighted het volgende:

[..]

Ja de fijnste, DAAROM verre van gezellig. Komen alleen mensen die praktisch ingesteld zijn.
vond het toen altijd wel leuk, veel mensen gingen ook nog van B naar A om te feesten
  donderdag 20 juni 2013 @ 23:00:50 #67
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_128059415
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:41 schreef Adames het volgende:

[..]

vond het toen altijd wel leuk, veel mensen gingen ook nog van B naar A om te feesten
Mijn campingburen deden het juist andersom dit jaar. Die zijn steeds naar B gegaan vanaf A. Ze hadden daar waarschijnlijk vrienden op de camping staan.
  donderdag 20 juni 2013 @ 23:15:54 #68
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_128060271
Mooie foto`s ^O^
  donderdag 20 juni 2013 @ 23:20:45 #69
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_128060534
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 20:15 schreef Lamabal het volgende:
Is mijn lengte toch nog ergens goed voor _O_

Zoek een lange jonge op de achtergrond

[ afbeelding ]
Hij doet ut niet.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  donderdag 20 juni 2013 @ 23:38:11 #70
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_128061451
quote:
6s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:20 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Hij doet ut niet.
Jawel heur. En anders kun je eens proberen de link in een nieuw tabblad te openen.
  donderdag 20 juni 2013 @ 23:38:41 #71
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_128061482
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:38 schreef Belabor het volgende:

[..]

Jawel heur. En anders kun je eens proberen de link in een nieuw tabblad te openen.
Fout 403:

Forbidden

You don't have permission to access /images/pinkpop_2013/hi/100.jpg on this server.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_128061962
quote:
6s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:38 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Fout 403:

Forbidden

You don't have permission to access /images/pinkpop_2013/hi/100.jpg on this server.
deeplinking is verboden, opnieuw de pagina laden

maar inderdaad beter op een andere imageserver zetten
pi_128069358
quote:
6s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:20 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Hij doet ut niet.
Aye, hij komt van skoften. En die doen gay.

Maar goed je ziet niet veel. Gewoon veel menschjes en dan 2 reuzen er boven uit steken
pi_131733356
Pinkpop 2014 staat weer voor deur. Vorig jaar werd in oktober de eerste naam al bekend gemaakt.

Ben benieuwd waar ze dit jaar mee gaan komen. Pearl Jam dan toch? Rage Against The Machine schijnt misschien ook te touren. En ook Muse heeft aangegeven dat ze festivals gaan doen dit jaar.

Wat denken jullie :P?

En kan een mod de TT aanpassen in PP 14 of moet er een nieuwe topic voor worden aangemaakt?
pi_131733530
Ik verwacht er eerlijk gezegd niet te veel van. Gezien de flops van Pinkpop 2013 en Pinkpop Classic 2013 denk ik dat het budget voor volgend jaar niet al te hoog zal zijn. Acts als Muse kun je dan al doorstrepen.
pi_131737920
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 09:26 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik verwacht er eerlijk gezegd niet te veel van. Gezien de flops van Pinkpop 2013 en Pinkpop Classic 2013 denk ik dat het budget voor volgend jaar niet al te hoog zal zijn. Acts als Muse kun je dan al doorstrepen.
Ach hebben ze in de loop der jaren toch wel een buffer opgebouwd lijkt me? Een jaartje slecht draaien hoeft niet gelijk te zeggen dat ze veel verlies hebben gemaakt. En misschien ze daarmee wel ingezien dat ze stadionacts nodig hebben om wel goed te draaien.

Maar ben benieuwd welke namen nou nog echt Pinkpop dagen doet uitverkopen. Pearl Jam zou het misschien kunnen, Muse zou kunnen... maar die zijn ook al 3x geweest volgens mij de laatste 3 jaar.

Ik hoop beetje op Rage Against Machine. Geruchten gaan dat ze gaan touren. En Radiohead maar die hebben zover ik weet nog geen tourplannen.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 23:13:54 #77
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_131828681
Rage against the machine zou geweldig zijn maar ben bang dat ze hun optreden uit 2008 niet kunnen toppen _O_ _O_
Pearl Jam zou best kunnen, die gaan dit najaar in Amerika touren dus waarschijnlijk in het voorjaar Europa (hoop ik :9)

Maar eigenlijk hoeft het van mij helemaal niet uit te verkopen, vond het aantal bezoekers dit jaar heerlijk relaxed :Y
pi_131830828
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 23:13 schreef Timo20 het volgende:
Rage against the machine zou geweldig zijn maar ben bang dat ze hun optreden uit 2008 niet kunnen toppen _O_ _O_
Pearl Jam zou best kunnen, die gaan dit najaar in Amerika touren dus waarschijnlijk in het voorjaar Europa (hoop ik :9)

Maar eigenlijk hoeft het van mij helemaal niet uit te verkopen, vond het aantal bezoekers dit jaar heerlijk relaxed :Y
Ik vond RATM erg tof om te zien toen, maar het was niet echt een heel strak optreden. (Betekent niet dat ze niet nog eens langs mogen komen overigens.)

Eerste wilde headliner gok: Paul McCartney, Placebo, Pearl Jam.
Ben benieuwd of ik er 1 van die drie goed heb. :P
pi_133837893
Metallica ook op Pinkpop de eerste headliner en sluiten het festival af!

http://pinkpop.nl/
  Redactie Sport maandag 2 december 2013 @ 12:06:50 #80
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_133837930
Dat is er wel een zeg.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 december 2013 @ 12:07:21 #81
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_133837943
Badumtsjing.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_133837957
Niet slecht! :)
Feyenoord Rotterdam
pi_133837962
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Metallica ook op Pinkpop de eerste headliner en sluiten het festival af!

http://pinkpop.nl/
Waajow! Nu Linkin Park ook nog :9~ (aangezien die ook op RAR spelen)
pi_133838095
Metallica was wel te verwachten na de aankondiging van Rock Am Ring. Linkin Park zou kunnen, maar is misschien te kort op 2012 ?

Maar mochten ze Pearl Jam nog kunnen strikken dan heb je toch al 2 headliners van formaat te pakken.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 december 2013 @ 12:13:16 #85
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_133838106
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Metallica was wel te verwachten na de aankondiging van Rock Am Ring. Linkin Park zou kunnen, maar is misschien te kort op 2012 ?

Maar mochten ze Pearl Jam nog kunnen strikken dan heb je toch al 2 headliners van formaat te pakken.
Vogeltjes fluisteren dat PJ al afgehaakt is.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_133838111
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Metallica was wel te verwachten na de aankondiging van Rock Am Ring. Linkin Park zou kunnen, maar is misschien te kort op 2012 ?

Maar mochten ze Pearl Jam nog kunnen strikken dan heb je toch al 2 headliners van formaat te pakken.
Als ze Pearl Jam erbij doen, dan bestel ik mijn kaartje alvast :P
Feyenoord Rotterdam
pi_133838204
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2013 12:13 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Vogeltjes fluisteren dat PJ al afgehaakt is.
Ja kans lijkt me ook wel aanwezig, aangezien ik ze ook wel mis op het affiche van Rock Am Ring.

Of zou Pinkpop echt met een harde editie gaan komen met bijv. ook een Iron Maiden of Linkin Park?
pi_133838242
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:16 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja kans lijkt me ook wel aanwezig, aangezien ik ze ook wel mis op het affiche van Rock Am Ring.

Of zou Pinkpop echt met een harde editie gaan komen met bijv. ook een Iron Maiden of Linkin Park?
Ik hoop het zo erg he, na een paar jaar toch wat matiger imo. Weet iemand of Muse dan in Europa toured? Die zou ik nl ook wel heul graag ertussen willen zien staan :o
pi_133838244
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Metallica was wel te verwachten na de aankondiging van Rock Am Ring. Linkin Park zou kunnen, maar is misschien te kort op 2012 ?

Maar mochten ze Pearl Jam nog kunnen strikken dan heb je toch al 2 headliners van formaat te pakken.
Lijkt me niet, de headliners wijken vaak amper af van Rock am Ring, Pinkpop zal op eigen kracht PJ niet kunnen halen.

Sowieso is Pinkpop een beetje een doodlopende weg ingeslagen, ze kunnen alleen nog de absolute headliners pakken om kaartjes te verkopen, en zelfs dan zie je nog dat mensen toch al snel uitwijken richting RaR of Werchter, aangezien Pinkpop verder altijd gewoon een mindere programmering heeft. Ze zijn gewoon te lang stil blijven staan, ik ben op heel wat festivals geweest, maar Pinkpop staat toch wel met stip op 1 als het meeste saaie festival. Zowel qua aankleding, locatie, campings, type bezoeker, als programmering.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2013 12:18:59 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 december 2013 @ 12:19:39 #90
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_133838282
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 12:18 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Lijkt me niet, de headliners wijken vaak amper af van Rock am Ring, Pinkpop zal op eigen kracht PJ niet kunnen halen.

Sowieso is Pinkpop een beetje een doodlopende weg ingeslagen, ze kunnen alleen nog de absolute headliners pakken om kaartjes te verkopen, en zelfs dan zie je nog dat mensen toch al snel uitwijken richting RaR of Werchter, aangezien Pinkpop verder altijd gewoon een mindere programmering heeft. Ze zijn gewoon te lang stil blijven staan, ik ben op heel wat festivals geweest, maar Pinkpop staat toch wel met stip op 1 als het meeste saaie festival. Zowel qua aankleding, locatie, campings, type bezoeker, als programmering.
Aantal Hollanders op RaR is echt te verwaarlozen trouwens. RW gaat het gros naar toe en een even groot deel bezoekt PP natuurlijk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_133838333
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2013 12:19 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Aantal Hollanders op RaR is echt te verwaarlozen trouwens. RW gaat het gros naar toe en een even groot deel bezoekt PP natuurlijk.
RaR toch wat nederlands gehoort hoor. En er komen gewoon ook een hoop nieuwe, alternatievere festivals bij. Plus is Lowlands de laatste jaren ineens uitgegroeid tot hét festival. Ik zie Pinkpop in z'n huidige vorm het niet redden, misschien als Jan met pensioen gaat en er een frissere wind gaat waaien, maar nu is het een beetje vicieuze cirkel aan het worden, volgens mij verkochten ze de laatste jaren ook al niet meer uit met toch een degelijke lineup?
pi_133838336
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 12:18 schreef Loveless85 het volgende:
Lijkt me niet, de headliners wijken vaak amper af van Rock am Ring, Pinkpop zal op eigen kracht PJ niet kunnen halen.

Sowieso is Pinkpop een beetje een doodlopende weg ingeslagen, ze kunnen alleen nog de absolute headliners pakken om kaartjes te verkopen, en zelfs dan zie je nog dat mensen toch al snel uitwijken richting RaR of Werchter, aangezien Pinkpop verder altijd gewoon een mindere programmering heeft. Ze zijn gewoon te lang stil blijven staan, ik ben op heel wat festivals geweest, maar Pinkpop staat toch wel met stip op 1 als het meeste saaie festival. Zowel qua aankleding, locatie, campings, type bezoeker, als programmering.
Rock Am Ring line-up van vorig jaar was ook om te huilen. En vorig jaar zat Pinkpop slecht met de headliners (Kings Of Leon en The Killers zijn leuke bands, maar nu de grote acts die hele velden vol trekken). Van Green Day is het beste er toch ook af.

Nee dan hebben ze dit jaar met Metallica al een goede band binnen gehaald.
pi_133838395
Echt jongens, ik snap de haat op Pinkpop niet. Als je het niets vind, dan ga je lekker naar RAR/RW/LL whatever, maar er zijn meer dan genoeg mensen die PP wel super vinden.
pi_133838421
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:24 schreef MrBanaan1 het volgende:
Echt jongens, ik snap de haat op Pinkpop niet. Als je het niets vind, dan ga je lekker naar RAR/RW/LL whatever, maar er zijn meer dan genoeg mensen die PP wel super vinden.
Waar lees je dan haat?

Ik ga al jaren minimaal 1 dag naar Pinkpop. Dit jaar nog even afwachten aangezien ik niet echt een Metallica fan ben :).
pi_133838432
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:21 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Rock Am Ring line-up van vorig jaar was ook om te huilen. En vorig jaar zat Pinkpop slecht met de headliners (Kings Of Leon en The Killers zijn leuke bands, maar nu de grote acts die hele velden vol trekken). Van Green Day is het beste er toch ook af.

Nee dan hebben ze dit jaar met Metallica al een goede band binnen gehaald.
Dat sowieso, het is in ieder geval een klapper die al tienduizenden bezoekers zal trekken als dit hun enige optreden in NL is. Nadeeltje voor PP wel dat ze ook bij beider buren staan.
pi_133838469
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:24 schreef MrBanaan1 het volgende:
Echt jongens, ik snap de haat op Pinkpop niet. Als je het niets vind, dan ga je lekker naar RAR/RW/LL whatever, maar er zijn meer dan genoeg mensen die PP wel super vinden.
Niet jij persoonlijk, maar in het algemeen dat mensen altijd ervoer bezig zijn dat ze het slecht vinden geworden.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 2 december 2013 @ 12:27:09 #97
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_133838477
Alsof Jan nog iets te zeggen heeft over het programma.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_133838534
quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2013 12:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Alsof Jan nog iets te zeggen heeft over het programma.
Geen idee, maar volgens mij is die man wel irritant aanwezig, die heeft de laatste jaren toch wat tenenkrommende dingen in de pers geroepen, manmanman. Die kerel moet gewoon écht met pensioen gaan, dan ben je een legende in de Nederlandse pophistorie, nu wordt het zo af en toe al een beetje zielig.
  maandag 2 december 2013 @ 12:31:31 #99
380730 iAvani
aaa-vaa-nie
pi_133838588
Dit wordt dus een Pinkpop dagkaart kopen als Lowlands ganger en groot Metallica fan. Ach, ook leuk om is een kijkje bij Pinkpop te nemen ;)
pi_133839477
Het is voor mij heel makkelijk, het boeit me niet wat voor festival het is, of wie de grote man (lees: organisatie) is die alles regelt of de media te woord staat.

Als er vette namen staan dan ben ik van de partij. Als EO jongere dag Bruce Springsteen boekt dan ben ik daar ook gewoon bij.

En Pinkpop heeft toch vaak mooie namen op het affiche staan, al is het in het geheel misschien niet altijd even super.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')