abonnement Unibet Coolblue
pi_138406643
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:11 schreef thijsdetweede het volgende:
Dat record ja. Toen Nicklaus zo oud was als Woods won ie zijn 4 na laatste major, dus in dat vergelijk het kan precies.... maar inderdaad, dan moet Woods wel deze zomer er tenminste 1 winnen.
Tsja, naarmate je de kaap van veertig passeert zal het lastig worden.

Woods lag voor het schandaal natuurlijk aardig op schema, maar sindsdien won-ie geen majors meer. Hij staat nu al ruim vijf jaar droog op het vlak van majors.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 april 2014 @ 19:18:01 #202
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138406753
Ik zie Woods geen major meer winnen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_138406813
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:18 schreef borisz het volgende:
Ik zie Woods geen major meer winnen.
Überhaupt niet meer? Waarom denk je dat?

Ik zie hem er nog wel twee pakken, maar dat record van Nicklaus gaat-ie denk ik niet halen. De concurrentie is ook gewoon groter vandaag de dag.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 april 2014 @ 19:27:49 #204
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_138407171
Gevoel. Jack Nicklaus won ook zes jaar later (1986(Masters) 1980(PGA Champs) en op zijn 46ste nog de Masters. Woods is nog 38, dus het kan nog :P. Maar ik zie het niet meer gebeuren ook vanwege de concurrentie.
Maar goed vier goede dagen en hij bewijst mijn ongelijk. Vorig jaar was hij 2x dichtbij en won 2 toernooien uit de World Golf Championships.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_138407983
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:27 schreef borisz het volgende:
Gevoel. Jack Nicklaus won ook zes jaar later (1986(Masters) 1980(PGA Champs) en op zijn 46ste nog de Masters. Woods is nog 38, dus het kan nog :P. Maar ik zie het niet meer gebeuren ook vanwege de concurrentie.
Maar goed vier goede dagen en hij bewijst mijn ongelijk. Vorig jaar was hij 2x dichtbij en won 2 toernooien uit de World Golf Championships.
Het niveau heeft hij zeker nog. Maar het is wel zo dat de nieuwe generatie niet meer geïntimideerd raakt door het fenomeen Woods. McIlroy, Kaymer, Scott, dat soort golfers gaat uit van eigen kwaliteiten en schiet niet in de stress als Woods op het leaderboard komt opzetten.

In zijn gloriedagen had Woods wel een soort verlammende werking.
pi_138408321
Kaymer! Denk jij echt dat hij meer Majors nog gaat winnen dan Woods? Voorlopig moet ie zich eerst maar kwalificeren voor de US Open, om eens iets te noemen.

Een fitte Tiger is altijd 1 van de top favorieten, met misschien wel 20% kans om te winnen. Maar ja, dan moet hij dus wel in gemiddeld 5 Majors fit zijn om er eentje te winnen.
pi_138408503
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:53 schreef thijsdetweede het volgende:
Kaymer! Denk jij echt dat hij meer Majors nog gaat winnen dan Woods? Voorlopig moet ie zich eerst maar kwalificeren voor de US Open, om eens iets te noemen.

Een fitte Tiger is altijd 1 van de top favorieten, met misschien wel 20% kans om te winnen. Maar ja, dan moet hij dus wel in gemiddeld 5 Majors fit zijn om er eentje te winnen.
Dat zeg ik niet. Kaymer mag blij zijn als hij nog majors wint. Maar wat ik bedoel is dat die nieuwe generatie van twintigers en jonge dertigers niet belast is met 'Tiger-fobie'. Toen zij door begonnen te breken, was er eigenlijk geen Woods-alleenheerschappij.

Kaymer is zo'n exponent van de nieuwe generatie. Alhoewel hij net als Rory zijn topvorm maar eerst moet terug zien te vinden.
pi_138409025
OK, mee eens. Al ligt bij Rory het basis niveau toch wel een stuk hoger (en had hij ook een aanwijsbare reden om uit vorm te geraken vorig jaar). Bij Kaymer's streak heb ik altijd een beetje hetzelfde gevoel als bij Stenson afgelopen herfst: Die ene periode waar echt alles goed valt, je veel vertrouwen hebt, en waarvan je maar moet afwachten of dat er nog een keer in zit.
pi_138412223
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 20:09 schreef thijsdetweede het volgende:
OK, mee eens. Al ligt bij Rory het basis niveau toch wel een stuk hoger (en had hij ook een aanwijsbare reden om uit vorm te geraken vorig jaar). Bij Kaymer's streak heb ik altijd een beetje hetzelfde gevoel als bij Stenson afgelopen herfst: Die ene periode waar echt alles goed valt, je veel vertrouwen hebt, en waarvan je maar moet afwachten of dat er nog een keer in zit.
McIlroy lijkt me ook wel de man bij uitstek om meerdere majors te winnen.

Niet zoveel als Tiger of Nicklaus, verwacht ik. Maar ik zie hem in totaal wel een stuk of zes, zeven majors winnen. Dan val je in de categorie-Faldo.
pi_138417723
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 19:46 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Het niveau heeft hij zeker nog. Maar het is wel zo dat de nieuwe generatie niet meer geïntimideerd raakt door het fenomeen Woods. McIlroy, Kaymer, Scott, dat soort golfers gaat uit van eigen kwaliteiten en schiet niet in de stress als Woods op het leaderboard komt opzetten.

In zijn gloriedagen had Woods wel een soort verlammende werking.
Dit inderdaad, maar het is ook zo dat hij zelf in elk opzicht een stuk wisselvalliger is geworden. Ik heb dit seizoen nog nauwelijks golf (van hem) gezien, maar vorig jaar speelde hij af en toe echt briljant, vooral zijn approaches zijn vaak van ongekend niveau. Het probleem was dat er altijd wel (een deel van) een ronde bij zat waar een bepaald aspect totaal niet liep. Vooral teeshots met zijn driver waren pover, maar soms liep ook ineens het putten niet meer goed. Of dan was er weer een ronde waar het geheel niet klopte. Al met al is het nog steeds een erg goede speler waar de klasse nog regelmatig van af spat, maar door te vaak 'onnodige' slagen in te leveren eindigt hij helaas vaak net in de subtop.
Blijft een fenomeen die man, erg jammer dat hij er niet bij is op de Masters.
  dinsdag 1 april 2014 @ 23:31:28 #211
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138420319
In 'mijn tijd' had je Faldo, Woosnam, Ballesteros en daarnaast Norman als de grote helden.
Met de komst van Woods in het golf veranderd. De lengte van de banen is aangepast vanwege zijn fenomenale lange drives en slagen en daarna heeft een ieder zich dat ook eigen gemaakt.
Vroeger was een drive van meer dan 250 meter vrijwel onmogelijk. Tegenwoordig zijn drives van 300 meter geen uitzondering meer.
Het spel is daardoor erg veranderd.
Daar waar je vroeger op een par4 een drive en een ijzer 5 nodig had om de green te bereiken is het tegenwoordig een drive en een ijzer 9 of PW.
In 30 jaar tijd is het spelletje totaal veranderd.
De spelers zijn sterker, fitter en hebben ook allemaal psychologen en haptonomen in hun team.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_138421741
Logisch ook, als je miljoenen per jaar op de baan binnen harkt.

Tenzij je Miguel Jimenez heet trouwens, dan geef je je geld uit aan goed eten en een pilates video'tje.

Maar is het nou echt zo veranderd? Meer dan voetbal of tennis? Ik kan me Faldo et al niet meer herinneren, maar alle banen zijn getigerproofed, iedereen slaat 300yd, en dus gaat het er nog steeds om of je de juiste lijn op de green kan lezen en een beetje recht op de fairways kan zijn.
  woensdag 2 april 2014 @ 01:31:47 #213
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138424102
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 23:57 schreef thijsdetweede het volgende:

Maar is het nou echt zo veranderd?
Houten-1 waar je vroeger mee afsloeg is geen hout meer maar een monsterlijke grote (titanium) driver. Shafts zijn niet alleen van meer van ijzer.
Alle clubheads zijn met speciale technieken en groeven veel effectgevoeliger.
Putters zijn niet meer de ouderwetse Ping-putters die vrijwel ieder gebruikte, maar ingelegd met allerlei technische snufjes en... de ballen waar ik 30 jaar geleden mee speelde kan je al niet meer vinden. De techniek en de dimples zijn totaal veranderd. Ouderwetse balataballen zijn er nauwelijks meer.

etc. etc.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 5 april 2014 @ 02:00:45 #214
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138530883
joostluiten twitterde op vrijdag 04-04-2014 om 22:36:10 Proud to announce that EUROCAMS will be on my bag this year as a new sponsor! Bag looks cool! http://t.co/NLGBf6691z reageer retweet
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:13:55 #215
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138535178
joostluiten twitterde op zaterdag 05-04-2014 om 10:20:13 On my way to @The_Masters. Looking forward to play the first major of the year! #KLM @LyanZielhorst reageer retweet
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_138718137
Vanavond The Masters op Sport1 (21:00)

Nou maar hopen dat die ver komt.

[ Bericht 40% gewijzigd door HerbalMart op 10-04-2014 10:04:21 ]
  donderdag 10 april 2014 @ 12:14:20 #217
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_138722014
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_138945197
Tenzij mijn excel skills niet die van de OWGR matchen, is Scott vrijwel gegarandeerd nummer 1 na het Players. Alleen als Bubba of Stenson het Players winnen (of Stenson iets van tweede word en ook nog volgende week in China wint) moet Scott op het podium eindigen om alsnog de wereld ranglijst aan te voeren.

Dit alles onder de aanname dat Tiger niet speelt danwel niet kort eindigt.
pi_138953154
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 15:58 schreef thijsdetweede het volgende:
Tenzij mijn excel skills niet die van de OWGR matchen, is Scott vrijwel gegarandeerd nummer 1 na het Players. Alleen als Bubba of Stenson het Players winnen (of Stenson iets van tweede word en ook nog volgende week in China wint) moet Scott op het podium eindigen om alsnog de wereld ranglijst aan te voeren.

Dit alles onder de aanname dat Tiger niet speelt danwel niet kort eindigt.
Woods komt sowieso de eerste maanden niet in actie. Hij zou kunnen terugkeren op The Open (17-20 juli), maar dat zou een zeer snelle terugkeer zijn van een dergelijke operatie, en wordt hem ten stelligste afgeraden. Er zijn al mensen die geopperd hebben dat hij het best heel het seizoen laat schieten, om compleet gezond terug te keren voor seizoen 2014-2015. Een Graham DeLaet heeft dit bijvoorbeeld gedaan bij dezelfde ingreep. En die is 7 jaar jonger.

De OWGR is een dermate kluwen dat het moeilijk helemaal te voorspellen valt, maar Scott of Stenson zullen komende maan de nummer 1 positie innemen, afhankelijk van wie de beste resultaten zal boeken. Ik gok eerlijk gezegd op Stenson.
pi_138953538
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:50 schreef The_Undertone het volgende:

[..]

De OWGR is een dermate kluwen dat het moeilijk helemaal te voorspellen valt, maar Scott of Stenson zullen komende maan de nummer 1 positie innemen, afhankelijk van wie de beste resultaten zal boeken. Ik gok eerlijk gezegd op Stenson.
Waarom gok je dat? Stenson doet het nou niet bepaald lekker op het moment, en Scott over het algemeen wel aardig. En als ze allebei vanaf nu niet meer spelen, wordt Scott dus nr 1 binnen 4 weken.Sterker: over 8 weken is Bubba dan Stenson voorbij.
Het enige dat Stenson redt is dat hij veel meer westrijde heeft gespeeld, en dus langer meer dan het minimum van 40 resultaten vast blijft houden. Maar da's theoretisch.

De OWGR heeft een paar wonderlijke artefacten, maar is prima zelf uit te rekenen (als je de toernooi scores kent)
pi_138954407
quote:
0s.gif Op woensdag 16 april 2014 19:59 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Waarom gok je dat? Stenson doet het nou niet bepaald lekker op het moment, en Scott over het algemeen wel aardig. En als ze allebei vanaf nu niet meer spelen, wordt Scott dus nr 1 binnen 4 weken.
Oh, waarschijnlijk ten dele mijn supportershart, maar ik vind niet dat hij slecht bezig is eigenlijk. Volgens mij behaalde hij zijn beste resultaat in de Masters. En Scott lijkt me in een dip, na zijn tegenvallende Masters en zijn choke in de Arnold Palmer invitational.
Nu, we zien wel, ik vind de OWGR sowieso een maffe lijst, dan hecht ik veel meer belang aan de FedEx-CUp.
pi_138954698
Scott in een dip deed het nog steeds zelden slechter dan Stenson, en staat dan ook hoger in de FedEx Cup. Bovendien weiger ik Jimmy Walker als beste ter wereld te erkennen :P
pi_138955027
Akkoord wat Walker betreft, al vraag ik me dan wel af wie je momenteel de beste vindt, Bubba? ;-)
We zullen zien na The Players, zowel Stenson als Scott zijn ex-winnaars...
pi_138956192
Bubba speelt al een tijdje best lekker, inderdaad. Day op zich ook wel. Alleen wordt het nu wel spannend voor Bubba of hij het ook kan buiten de Masters (US Open?). En of hij deze keer zijn hoofd er na de winst wel bij kan houden. Maar eigenlijk, als je me nou vraagt wie ik op het eerst volgende grote toernooi, op een generic golf baan, in de top 3 verwacht: Nou ja, de spelers uit de top 10 van de OWGR eigenlijk wel.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')