abonnement Unibet Coolblue
  Admin dinsdag 10 juni 2014 @ 16:01:50 #101
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_140917854
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 16:00 schreef Homijn het volgende:

[..]

De show van Diederik van Vleuten gisterenavond nog gezien op Nederland 2, trouwens? De Eerste Wereldoorlog was daarin de rode draad.

Kan ik trouwens ook ergens aangifte doen van diefstal? :@
Ja bij mij *O*

En ja, ik vond het mm, mmm, so, so

Maar je mot je post ff in een apart topic doen, nu valt het weg, denk ik.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_141153333
quote:
Gebrek aan animo voor Treurpak
Een Barneveldse gelegenheids-ontwerper zit met de handen in het haar. Als statement tegen het Juichpak van Roy Donders en de oplopende oranjekoorts heeft de man samen met zijn nicht een Treurpak ontworpen. "Helaas is de animo is erg gering", bekent H. Boontje.

Boontje stoort zich aan de verheerlijking en verafgoding van het Nederlands voetbalelftal. "Binnen onze familie was dit onderwerp al snel het gesprek van de dag. Juichen doen we alleen voor onze schepper", vindt Boontje, in het dagelijks leven uitbater van een ijssalon.

Gedonder
De 'duivelse' achternaam van ontwerper Donders deed in Barneveld eveneens veel stof opwaaien. Na klachten heeft supermarktketen Jumbo daarom de Juichpakken verwijderd uit de Barneveldse vestiging. De Barneveldse gemeenteraad buigt zich later deze maand overigens over een voorstel om ook de donderdag volledig te schrappen.

Stemmig
Na het weghalen van de juichpakken zag Boontje zijn kans schoon. "Op het vorige grote toernooi vloog Oranje er al snel uit. Heel het land was in rouw. Daarbij past een stemmige, zwarte outfit." Boontje schakelde daarom de hulp in van zijn nicht, die goed kan naaien. "Ze is moeder van zeven kinderen. Dat bewijst genoeg, lijkt me."

Het resultaat: 250 zwarte Treurpakken. Maar deze liggen te verstoffen; geen kip heeft er belangstelling voor. Boontje had verwacht dat er een ware run op de pakken zou ontstaan, maar om onverklaarbare redenen is dat niet het geval. De Barnevelder onderzoekt nu mogelijkheden om de pakken in Spanje te slijten.
pi_141155872
quote:
Piraten maken 78 miljoen buit

De Nederlandse filmindustrie loopt jaarlijks 78,4 miljoen euro omzet mis wegens piraterij. Dit blijkt uit het rapport Omdat het Gratis Is opgesteld door Considerati, dat inzicht geeft in de schade die de filmindustrie lijdt door het downloaden uit illegale bron.

De piraten gaan soms schaamteloos te werk zo meld regisseur Antoinette Beumer: "Toen Soof uitkwam stond het een uur na afloop van de première op the Pirate Bay, een camversie nota bene!"

Tim Kuik van stichting BREIN heeft de kamer geïnformeerd en minister van Defensie Jeanine Hennis-Plasschaert heeft de Zr. Ms. Evertsen naar Nederlandse wateren bevolen. Kapitein Somers: "De marine heeft als kerntaak piraterij te bestrijden. De Evertsen is het modernste schip en heeft de modernste snufjes voor digitale oorlogsvoering. Zo is geen enkele harde schijf bestand tegen een treffen met de AGM-84 Harpoon raket, dat is een feit."


[ Bericht 0% gewijzigd door Karboenkeltje op 16-06-2014 19:10:59 ]
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_141163333
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:27 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

^O^ Volgens mij moeten de daders in Somalische hoek worden gezocht. :(
pi_141291348


quote:
Bondscoach Kameroen: goed geknokt
Volker Finke, bondscoach van Kameroen, is erg te spreken over het verloop van het WK-duel tegen Kroatie. "De vechtlust van mijn spelers was ongekend."

Kameroen verloor woensdag met 4-0 van de Kroaten. Finke: "Dat is op zich best jammer, maar ik stel toch vast dat tien van mijn spelers op de been zijn gebleven. Het had heel anders kunnen aflopen."

Ruzie
Strijdlust zit zijn spelers in het bloed, meent de bondscoach. "Voordat we naar Brazilië afreisden, hebben we nog een week lopen ruziën over de winstpremies. Dat soort gesteggel toont aan hoe ver mijn mannen willen gaan."

Tien spelers van Kameroen haalden het einde van de wedstrijd. Alleen middenvelder Alexandre Song moest vroegtijdig het veld ruimen. "Dit ondanks het feit dat hij Kroaat Mario Mandzukic vakkundig tegen de vlakte sloeg", klaagt de bondscoach.

Kopstoot
Finke is met name lovend over zijn verdedigers. "We liepen de Kroaten compleet omver. De verdediging was altijd ons zwakke punt, maar nu blijkt dat deze spelers over aanvallende kwaliteiten beschikken. Vooral de kopstoot die Assou-Ekotto uitdeelde, vond ik erg fraai."

De Duitse coach van Kameroen overweegt nu om het laatste WK-duel tegen Brazilië met elf aanvallers te spellen, met Assou-Ekotto en Moukandjo als pinch-hitters. "Op die manier moet het ons absoluut lukken om Brazilië af te slachten."
pi_141558571
quote:
Serie True Blood weer gelinkt aan voetbal bijt-incidenten.

De serie TrueBlood, ligt sinds de bijtpartij in het Natal-stadion in Brazilië weer volop onder vuur. De serie gaat over een groep vampiers, en verheerlijkt volgens critici het bijten van mensen. De serie werd al eerder gelinkt aan voetbal bijt-incidenten.

Op de kamer van de dader van het Natal-bijtincident zijn True-blood DVD’s en parafernalia gevonden. Ook circuleert er een filmpje van de bijter op YouTube, waarin hij vertelt hij een echte vampier is, die alle zogenaamd populaire voetballers wel even een lesje zal leren. In het licht van de latere gebeurtenissen, is het een ijzingwekkend filmpje om te zien. Volgens een anonieme ploeggenoot hoorde Suarez er nooit helemaal bij. “Hij was een teruggetrokken jongen, die helemaal in die rare vampierserie op kon gaan. Maar dat dit zou gebeuren, dat had ik nooit verwacht”.

De fans van de serie reageren afwijzend op de kritiek. Wanyne Rooney, voorzitter van de True Blood fanclub: “Er zijn zoveel voetballers die gewoon naar die serie kijken en geen vlieg kwaad doen. Als iemand door een TV serie tot bijten aan wordt gezet, dan zat er sowieso wat mis in zijn hoofd. Misschien kunnen we beter kijken naar de échte oorzaken. De verschrikkelijke groepsdruk en het pesten in het profvoetbal, die mensen zoals Suarez tot waanzin drijft”

Mevrouw Snijder, van de Stichting Bezorgde Voetbal Moeders denkt daar anders over. Zij wil de serie verbieden. “Wie weet hoeveel labiele voetballers er nog rondlopen. Voor hen kan deze serie een laatste duwtje zijn. Jammer voor de fans, maar zo’n serie kan gewoon echt niet. Verban deze serie uit de stadions en kleedkamers.. We willen toch dat onze voetballers veilig zijn?


[ Bericht 0% gewijzigd door ZuidKardinaal op 26-06-2014 00:10:30 ]
pi_141567232
quote:
Nieuwe gebruikersovereenkomsten Albert Heijn leiden tot kritiek

Privacyorganisaties hebben alarm geslagen over de nieuwe gebruikersovereenkomst van de Albert Heijn. Iedereen die vanaf 1 juni 2014 wil winkelen in de Albert Heijn, moet een formulier ondertekenen waarin staat dat men akkoord graat met de nieuwe voorwaarden. Deze nieuwe gebruikersovereenkomst geeft Albert Heijn verregaande rechten. Zo mag ten allen tijde een privé detective het huis van de klant betreden om rond te snuffelen door de kasten en laden.

Privacyorganisatie Streets Of Freedom vindt dit veel te ver gaan. 'Iemand door je kasten laten snuffelen, dat is gewoon spionage! Op je computer laat je een een of andere gratis internetdienst of app toch ook niet bij al je gegevens?"

Albert Heijn herkent zich niet in deze klachten. "Wij verzamelen deze gegevens juist om de klant beter en gerichter diensten aan te kunnen bieden. Heeft de detective je huis doorzocht en géén dingen gevonden die op een ziekte wijzen? (zoals een afspraak met de cardioloog in de agenda of zware medicijnen in de medicijnkast) Dan kan Albert Heijn je een ziektekostenverzekering tegen een scherpe prijs aanbieden. Ook werkgevers zijn geïnteresseerd in deze gegevens. Zo kunnen zij de juiste sollicitanten heel gericht benaderen".

Hoewel er uit de hoek van de privacyorganisaties veel kritiek is, hebben de nieuwe overeenkomsten nog niet geleid tot een daling in het aantal klanten. W. Smith, (bij de Albert Heijn voor een pak koffie en een halfje wit), zit er in ieder geval niet mee. "Privacy? Ach ja, overal is wat bij. Ik winkel al jaren naar volle tevredenheid bij Appie, dat gaat hierdoor echt niet veranderen. Bovendien, ik heb niks te verbergen, toch?"
pi_141568231
quote:
9s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:16 schreef Homijn het volgende:

[..]

Deze vind ik mooi.
gr gr
pi_141568546
quote:
10s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:11 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Deze vind ik mooi.
Thanks :)

Een nieuwe:

quote:
'Bijeenkomst was vermoedelijk festival'
ERGENS IN NEDERLAND - "Het was vermoedelijk een festival", zegt demografisch deskundige J. Smeets over de gebeurtenis die zich recent afspeelde op een locatie ergens in Nederland. "Er zijn daar muzikale klanken gehoord, maar niemand kon thuisbrengen om welke band of artiest het ging. Het klonk niet als een studio-opname, dus vermoeden we dat het om live-muziek ging."

Een onbekend aantal mensen - mogelijk enkele duizenden - was aanwezig bij de muzikaal getinte manifestatie. Die conclusie trekt de technische recherche op basis van bandensporen en de aangetroffen hoeveelheid afval, zoals vertrapte plastic bekers. Wat de exacte locatie betreft, houdt de politie de kaken stijf op elkaar. "We willen alleen kwijt dat het een weiland was, meer niet."

Promotie
Dat het mogelijk een festival was, is een aanname die wordt versterkt door speculaties. Zo doken diverse Twitter-berichten op over geluidsoverlast en teringherrie. Ook ontving de redactie van deze krant een anonieme e-mail met de volgende verklaring: "Vroeger was Best Kept Secret nog écht een goedbewaard geheim, maar nu wordt dat suf gepromoot. Iedereen kent het tijdtip en de locatie. Zelfs de optredende bands zijn van tevoren bekend. Voor ons was de lol eraf. Daarom hebben we Top Secret georganiseerd."


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2014 11:24:16 ]
pi_141568590
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 10:33 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

^O^
pi_141571423
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:23 schreef Homijn het volgende:

[..]

^O^
:D
pi_141571451
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 11:21 schreef Homijn het volgende:

Een nieuwe:



Volgend jaar: Public Secret :)
pi_141726970
quote:
FOK!-user op de vlucht geslagen
FOK!-user Homijn, bekend van zijn vele, matige posts, slechte woordgrappen en flauwe nieuwsberichtjes in KLB en ONZ, is noodgedwongen op de vlucht geslagen. De reden van dit alles: geluidsterreur.

Zat het konijn hier een paar dagen geleden nog grappen te maken over een goed geheim gehouden muziekfestival, dit weekend had hij het hele circus in z'n eigen achtertuin. Sterker nog: de festivalgangers drongen zelfs zijn hol binnen. En dan hebben we het - voor de goede orde - niet over seksuele handelingen.

Nadat de organisatoren van een nieuw popfestival verschillende keren "Not in my back-yard" als antwoord kregen, zochten ze het ondergronds. De eerste editie van het nieuwe festival Down The Rabbit Hole was een groot succes, zo meldt NRC.

Waarom uitgerekend het hol van Homijn werd uitgezocht als festivallocatie is een mysterie. Mogelijk is het een wraakactie omdat de FOK!'er zich in het topic ONZ / Schrijf je eigen The Onion/De Speld verhaal. nogal laatdunkend over festivals heeft uitgelaten.

Homijn reageerde in elk geval ontstemd. "Ik heb niks tegen een leuk stukje muziek, maar je kunt ook te ver gaan." Ook de line-up kon de goedkeuring van het konijn overigens niet wegdragen. "De frontman van Gorillaz en DeWolff. De rillingen lopen mij koud over de rug", aldus Homijn, net voordat hij op de vlucht sloeg. "Geef mij maar rappers als NAS en 50 Cent."

Inmiddels is de zoektocht naar de vermiste ingezet. Gezien zijn reputatie houdt de politie er rekening mee dat de FOK!'er per boot is gevlucht.
pi_141853263
quote:
Schoorsteenvegers zijn zwartmakerij beu
De Nederlandse Schoorsteenvegers Bond stapt naar eigen zeggen 'boos, gepikeerd en gekwetst' naar de rechter. De beroepsvereniging wil z'n gram halen vanwege het negatieve beeld dat in de media is ontstaan door toedoen van de Zwarte Pieten-discussie.

"Een complete beroepsgroep wordt zwartgemaakt. Wij willen dat soort praktijken ontmantelen", aldus bondsvoorzitter K. Lager. "Schoorsteenvegen is een vak dat onvoorwaardelijk respect verdient. Dag-in, dag-uit zijn professionals daar met veel toewijding mee bezig. Ongewild worden zij betrokken in de discussie rondom Zwarte Piet. Daar zijn wij behoorlijk verbolgen over."

De omstreden huidskleur van Zwarte Piet wordt regelmatig verklaard door te vertellen dat Zwarte Piet zo zwart wordt omdat hij door de schoorsteen kruipt. "Door ons serieuze, belangrijke en nuttige beroep te koppelen aan een verzonnen figuur wordt er een karikatuur van schoorsteenvegers gemaakt. Er wordt net gedaan alsof het een pretje is, terwijl schoorsteenvegers dagelijks moeten afzien. Chileense mijnen zijn er niks bij."

Lager stelt dat hij regelmatig verhalen hoort van gekwetste bondsleden. "Laatst is een schoorsteenveger door zijn bloedeigen zoontje uitgelachen toen hij onder de roetvegen thuis kwam. Het kind had hem met Zwarte Piet vergeleken. Nederlanders moeten eindelijk eens gaan inzien hoe schandalig dit soort vergelijkingen zijn. Decennialang wordt er spottend en denigrerend gedaan over schoorsteenvegers, terwijl ze belangrijk en nuttig werk verrichten. Zonder schoorsteenvegers zou de schoorsteen nergens roken."

De klaagzang van de schoorsteenvegers krijgt steun vanuit de Haagse politiek. Martine Baay, van de fractie 50 Plus Minus Klein: "Elkaar zwartmaken is een slechte zaak. Als je elkaar niet mag, kun je veel beter met modder gaan gooien. Wij vinden het trouwens ook onverantwoord dat een man die de 70 ruim gepasseerd is, nog steeds op een paard over de daken huppelt. Het signaal dat wordt afgegeven, namelijk dat het normaal is dat ouderen tot hun dood doorwerken, zint ons niet. Zo gauw mijn stafmedewerker zich weer beter meldt, gaan we onderzoeken of we naar de rechter kunnen stappen."
  vrijdag 4 juli 2014 @ 16:19:40 #115
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_141892275
quote:
Megaclaim Nederlandse Spoorwegen in de maak

Utrecht - Na een nieuw geval van verstoorde dienstregeling op vrijdag 4 juli hangt de Nederlandse Spoorwegen een megaclaim boven het hoofd. Ook een eventuele class-action (WCAM procedure) lijkt tot de mogelijkheden te behoren sinds advocaat Spong de zaak heeft overgenomen.

De dienstregeling begon gebreken te vertonen rond de ochtendspits waardoor vrijwel alle met de trein reizende forenzen werden getroffen door dit nieuwe geval van nalatigheid. Op het traject Gouda - Den Haag werden nietsvermoedende reizigers tot soms wel vijf minuten eerder afgeleverd op hun bestemming hetgeen bij de reizigers leidde tot grote ergernis.

"Het was echt chaos. Er waren mensen bij die pas net hun steen van 1024 klaar hadden. De schrik in hun ogen, die angst dat ze plotseling dom waren geworden, dat blijft je voor de rest van je leven bij. Ik was zelf ook nog niet klaar met het lezen van een artikeltje op nu.nl en dat hakt er toch wel in. Erger nog dan dat, ik zal hierdoor toch wel vijf minuten extra op mijn werk aanwezig zijn. Of ik daarvoor gecompenseerd zal worden lijkt me nog maar de vraag," aldus een zichtbaar aangeslagen Wim van Dorp op weg naar het ministerie van Binnenlandse Zaken.

Niet alleen werknemers maakten een aangeslagen indruk. Ook het bedrijfsleven trok kort na tien uur al aan de bel. Zo blijkt uit documenten in het bezit van deze krant dat een groot aantal bedrijven miljoenen schade heeft geleden. De extra vijf minuten gebruik van elektriciteit, evidente tapijtslijtage en uiteraard het extra bekertje water uit de waterkoeler lijken samen een miljoenenstrop te gaan vormen voor werkgevers.

Inmiddels loopt de dienstregeling weer op schema en kunnen reizigers vertrouwen op een vertraging van circa tien tot vijftien minuten.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_141893139
quote:
Bierpauze bij WK wedstrijden

Brazillië - Tijdens de kwartfinales schijnen de temperaturen zo hoog op te lopen, dat het lichaam niet in staat is om het water lang genoeg vast te houden. Om dit probleem op te lossen word er alcohol aan toegevoegd, maar dat schijnt zo walgelijk te smaken dat de voetballers weigeren om dat te drinken.

De bondscoach heeft bepaald dat het ook in de vorm van bier mag worden uitgedeld. De nieuwe drinkflesjes zijn zo ontworpen dat er twee standaard blikjes bier in passen

Heineken heeft al toegezegd om per wedstrijd 4 blikken per speler beschikbaar te stellen. Het koelen van de blikjes dienen de coaches zelf voor te zorgen.

🐱
pi_141893846
quote:
8s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:05 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

FOK!-user op de vlucht geslagen

_O-
pi_141893858
Wat een creativiteit allemaal weer :D
pi_141929315
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 17:08 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

_O-
Het was mijn hol helemaal niet. ;(
En dat van die rappers is ook onzin. Ik hou veel meer van Jive Bunny.



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2014 15:04:37 ]
pi_141929337
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:19 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

^O^ Aanwinstje voor dit topic
  zondag 6 juli 2014 @ 08:05:18 #121
64521 SuperHarregarre
Semipositief.
pi_141960584
quote:
Eindelijk succes op het WK voor België

Brussel - De kogel is eindelijk door de kerk. Na maandenlange speculatie heeft Vlaanderen zich aangesloten bij Nederland. Wat er met Wallonië gaat gebeuren is nog onderwerp van discussie maar annexatie door Frankrijk zou door gebrek aan interesse bij de Fransen niet tot de mogelijkheden behoren.

Het tijdstip waarop de beslissing uiteindelijk werd genomen, deed in Nederland hier en daar een wenkbrauw fronsen maar vanuit Vlaanderen wordt eventueel opportunisme weggewuifd.

"Kijk, dat die aansluiting plaatsvindt zojuist na een verloren kwartfinale tegen Argentinië en subiet na de overwinning van Nederland in de andere kwartfinale, dat is puur toeval. Het is dan ook spijtig dat sommige Nederlanders daar dan niet over uitgepraat lijken te geraken," aldus de in juichpak geklede Jan Versteegh.

Waar kort na de verloren kwartfinale de Belgische kranten nog redelijk zuur waren, bleek de overheid wel snel eieren voor haar geld te kiezen, gesteund door een bevolking die snakt naar voetbalsucces. Kort na de aansluiting reden de eerste auto's al toeterend door Antwerpen gevolgd door in oranje uitgedoste fans die luidkeels het 'Hup, Holland, Hup' zongen.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_141965849
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 08:05 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

quote:
Di Rupo boos na opruiend bericht
De Belgische premier Elio Di Rupo is naar eigen "non amusé" over een satirisch bericht op de Nederlandse website FOK! In het topic ONZ / Schrijf je eigen The Onion/De Speld verhaal. wordt de suggestie gewekt dat Vlaanderen zich bij Nederland aansluit.

Di Rupo is woest. "Diet ies absolutement niet aan du ordu. Vlânderèn bleft kewône bèj Belge horèn." User SuperHarregarre wekte in het gewraakte bericht de suggestie dat Vlaanderen zich bij Nederland aansluit na de verloren WK-wedstrijd tegen Argentinië.

eliodirupo twitterde op zondag 06-07-2014 om 10:32:54 C'est absolutement inacceptable! ONZ / Schrijf je eigen The Onion/De Speld verhaal. Wij kunnen prima contra nous perte. #DiablesRouges #BEL reageer retweet
Het steekt Di Rupo, hartstochtelijk voetbalfan, dat het bericht uitgerekend nú opduikt. "Diet is kewône koetcope l'opportunisme. Als Belge hat kewonnen, dan haddún wèj diet keneuzèlle niet kuhat. Iek beskouw diet als smaad en lastèr", aldus Di Rupo, die naar eigen zeggen nog zeker 400 dagen premier van België denkt te blijven. "Bovèndine had Costa Rica twee keer un strafskoppe moeten 'ebbèn. Die victoire du Pays-Bas oewas dus niet zo verdiend."

De Eerste Minister overweegt juridische stappen en moppert nog even boos verder. "Flandres est une part de Belge. Vanêût Wallonie zoellen wèj nooit toestaan dat Flandres siech bèj Néderlant foegt. Jamais, jamais, jamais!!"
pi_142095860
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_142173676
quote:

Duits Waddeneiland voert Zwarte Piet in

Terwijl er in Nederland stemmen op gaan om Zwarte Piet af te schaffen, heeft het Duitse Waddeneiland Sylteroog juist besloten om Zwarte Piet in te voeren. Op Sylteroog viert men het unieke feest 'Elfenhüpsln'. Ieder jaar rond 21 November bezoekt de Elfenkoning het eiland, waarbij hij onder de grootste geheimzinnigheid cadeautjes in de wasmand verstopt. De koning wordt daarbij geholpen door zijn koddige elfenhulpjes.

Maar met die elfenhulpjes is er een probleem: Ze zijn roze geschminkt, en niet zwart. En dat vermindert de feestvreugde bij de kinderen aanzienlijk.

Daarom besloot de burgermeereter van Sylteroog onlangs tot het vervangen van de elfenhulpjes door Zwarte Piet. De burgemeester is tevreden. 'De kinderen moesten even omschakelen omdat ze van huis uit de elfenhulpjes gewend waren. Maar na 2 jaar bleek dat de kinderen maar liefst 200% meer plezier beleefden aan het feest'.

'Een zwart geschminkt persoon met pruik en gouden ringen verhoogt nu eenmaal de feestvreugde. Veel meer dan het maken van surprises en gedichten, de spanning over wat je zal krijgen of het gezellige avondje met chocolademelk en pepernoten. Dat is bekend vanuit de wetenschap'.

De burgemeester zegt dan ook niet te begrijpen waarom de Nederlanders Zwarte Piet juist willen afschaffen. Jullie zullen voor alle volgende generaties de feestvreugde ernstig bederven. Het gemis van Zwarte Piet maak je niet goed met een lullig avondje samen surprises uit pakken, aldus de burgemeester.


[ Bericht 0% gewijzigd door ZuidKardinaal op 11-07-2014 21:13:01 ]
pi_142183654
quote:
Greetje de Vries-Klaasens bereikt vandaag niet de leeftijd van 100 jaar

Reetketelpikkemerschans - Het is de 99-jarige Greetje de Vries-Klaasens vandaag niet gelukt de leeftijd van 100 jaar te behalen. De aanwezige familie kon onverrichte zaken weer naar huis, aangezien het bijbehorende feest werd afgelast.

Hoe het kan dat het niet lukte om op haar 100e verjaardag de leeftijd te bereiken is nog steeds een raadsel. Officials onderzoeken de zaak nog steeds. De Vries-Klaasens blijft zelf erg rustig ondanks alle commotie rond haar persoon. 'Ach, wat doe je er aan. Leeftijd is maar een getal en morgen is er weer een dag, dan kan ik het nog een keer proberen,' liet ze eerder vandaag aan de pers weten. Of er binnen zulke korte tijd een nieuwe poging gedaan mag worden om de leeftijd te behalen is niet bekend. 'We zijn nog bezig met het onderzoek naar de mislukte poging, dus ik denk dat het niet mogelijk is binnen de tijd dat het onderzoek loopt een nieuwe poging te doen,' laat een van de officials weten.

De familie is niet te spreken over de mislukte verjaarpoging. Een familielid, dat anoniem wil blijven, zegt dat hij speciaal voor deze dag vrij heeft moeten vragen en dat hij op korte termijn niet nog eens vrij kan vragen voor een nieuwe verjaarpoging van zijn moeder. 'Sta je toch mooi voor paal op je werk,' vertelt het familielid. 'Vertel je iedereen dat je moeder morgen honderd wordt, lukt het op het allerlaatste moment niet. Waar het aan ligt zou ik niet weten. Ze leeft immers nog en heeft heel erg haar best gedaan om die leeftijd te bereiken.'

Wanneer het onderzoek afgerond is kan nog niet worden gezegd. Ook is nog niet bekend wanneer Greetje De Vries-Klaasens een nieuwe poging zal ondernemen om 100 jaar te worden.
pi_142887790
quote:
Feyenoord-schoonmaakmiddel op de markt
Colgate-Palmolive, fabrikant van onder meer het schoonmaakmiddel Ajax, brengt binnenkort in een straal van 30 kilometer rondom Rotterdam een opmerkelijk nieuw product op de markt: Feyenoord schoonmaakmiddel. In dit gebied blijft de omzet van Ajax al jaren achter bij het landelijk gemiddelde, omdat rancuneuze Rotterdammers het product associëren met de voetbalclub uit 020. Ajax verdwijnt om die reden uit de schappen in de genoemde regio.

De fabrikant benadrukt dat het niet gaat om hetzelfde product met een ander etiket; het is echt een ander product. Daar waar Ajax vuil glansrijk en effectief te lijf gaat, is Feyenoord meer een product dat het moet hebben van de verdediging tegen vuil. Het is ook wat stroperiger dan het zusterproduct dat elders in Nederland verkrijgbaar blijft. Gezien de beperkte hoeveelheid werkzame bestanddelen is hard werken, boenen en buffelen het devies. De merkbelofte: Feyenoord verandert jouw zwijnenstal in een varkenoord.

Campagne
Feyenoord komt op de markt in een zwart-witte fles; een verwijzing naar het succesvolle tijdperk van de Rotterdamse voetbalclub. De consumentenprijs van een halve-literfles wordt ƒ 3,99 (oftewel 1,79 euro). Op TV Rijnmond en via andere lokale media wordt ook een reclamecampagne gelanceerd om het product te promoten. De slogan: "In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst".


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2014 16:34:45 ]
pi_143159138


quote:
"Dit gaat nergens over"
De waarschuwing die duidelijk boven het artikel stond, mocht niet baten: diverse bezoekers van de website FOK! lazen een volledig overbodig artikel dat nergens over gaat. Na afloop was de teleurstelling over niet-ingeloste verwachtingen dan ook groot.

Het artikel in kwestie dook op 7 augustus 2014 onverwacht op in het topic ONZ / Schrijf je eigen The Onion/De Speld verhaal. binnen het subforum ONZ. Diverse FOK!-gebruikers besloten, ondanks de waarschuwing boven het artikel, waarnaar met een cursief geplaatste tekst nog eens werd verwezen, toch het volledige artikel te lezen.

Tussenkop
Met vrij wollig taalgebruik - onnodige, herhaaldelijk terugkerende tussenzinnen werden lukraak toegevoegd - wordt in het artikel continu de verwachting van de lezer getemperd. De herhaaldelijk terugkerende, zorgvuldig uitgedragen boodschap is kort (lees: langer dan noodzakelijk) samengevat dat men niet veel inhoud hoeft te verwachten.

Om de lezer langer dan noodzakelijk aan het lijntje te houden, koos de auteur voor het schrijven van onnodig lange, moeilijk leesbare zinnen met bijzonder veel, herhaaldelijk terugkerende woorden, komma's en een niet te vermijden stortvloed aan bijvoeglijke naamwoorden en zinloze leestekens als de puntkomma; een ideale methode om zinnen nog veel langer te maken dan ze al zijn en ook erg geschikt voor het maken van een punt. Er zaten zinnen tussen die, op één zin na, een volledige alinea in beslag namen, ware het niet dat er nog één overbodige zin aan de betreffende alinea werd toegevoegd.

Afhaken
Sommige lezers haakten halverwege de tekst vertwijfeld af en klikten snel door naar andere FOK!-topics waar wél relevante content was te lezen. Een klein groepje hardnekkige doorlezers besloot echter om het artikel volledig uit te lezen. De lat werd echter nog wat hoger gelegd, omdat de auteur een eindje verderop in de tekst - sommige mensen doen niks met waarschuwingen, maar laten we niet divageren - zijn epistel artificieus een hoog idiosyncratisch gehalte gaf, door op consciëntieuze wijze - het werd bijna revoltant - een aantal moeilijke woorden toe te voegen in een zin die bij nader inzien als onleesbaar moet worden aangemerkt.

Conclusie
Tot slot werden de laatst overgebleven lezers - de échte die-hards en stronteigenwijze types - nog op het verkeerde been gezet door een misleidende tussenkop die de suggestie moest wekken dat er een conclusie zou volgen. Ook die verwachting werd op geen enkele wijze ingelost. De lezers bleven teleurgesteld en in vertwijfeling achter. "Dit gaat nergens over", riep één van hen boos. Niet beseffend dat daarmee een zeer accurate samenvatting van het artikel was gegeven. De auteur van het artikel, ene Homijn, vond die woordkeuze zo goed dat hij deze tot kop van zijn artikel heeft gepromoveerd. De boosheid van teleurgestelde lezers wimpelt hij weg. "Ik heb jullie gewaarschuwd. Als je dan toch stug doorgaat met lezen, vraag je er zelf om."


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2014 11:57:36 ]
  woensdag 8 oktober 2014 @ 22:53:41 #129
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_145349829
quote:
Computerverslaving, een gevaar voor uw kind!

Steeds meer jongeren raken verslaafd aan computers, beeldschermen en techniek. Met verwoestende gevolgen. Een van de slachtoffers is de 15 jarige Puck Meerburg. In plaats van een beetje in het park rond te hangen, zoals normale 15 jarigen doen, is deze jongen niet weg te slaan bij de computer. Zijn verslaving is zó erg, dat hij al op zijn tiende computertalen in één keer doorgronden kon. Nu op zijn vijftiende, is zijn toekomst vergooid. Terwijl hij eigenlijk met zijn maten hoort te chillen, verdoet hij zijn tijd bij internationale programmeerwedstrijden, die hij ook nog eens wint ook.

Eerst nam zijn moeder de verslavingsverschijnselen niet serieus. ‘Er zijn zoveel jongeren dol op de computer’. Achteraf kan ze zichzelf voor het hoofd slaan dat ze er toen niets aan gedaan heeft. En zoals alle verslavingen, gaat zoiets van kwaad tot erger. Puck is nu onder invloed van grote computerbedrijven. Minstens twee grote bedrijven hebben aangegeven in hem geïnteresseerd te zijn.

Kwetsbare jongeren zoals Puck zijn een makkelijke prooi voor grote computerbedrijven. Eerst maken ze de jongeren lekker met wedstrijdjes programmeren, prijsvragen en zogenaamde science fairs. Als de jongeren eenmaal verslaafd zijn, worden ze aan het werk gezet. Acht uur per dag of langer zitten ze achter de computer. Voor enkel een bovenmodaal salaris, riante secundaire arbeidsvoorwaarden en ruimte voor bijscholing, produceren deze jongeren software die de computerverslaving van deze maatschappij alleen maar verergert. Denk hierbij aan zoals besturingssystemen voor medische apparaten, software voor het beveiligen van data in de cloud, computergames waarmee rampscenario’s geoefend kunnen worden, software voor aan boord van vliegtuigen en verkeerstorens, software voor communicatiesatellieten en nog meer van al dit fraais.

Als een jongere eenmaal onder invloed van een bedrijf is, is het zeer moeilijk hem los te weken. Deze bedrijven hebben een geheel eigen subcultuur. ‘Deze jongeren kunnen je alles vertellen over het belang van open source software, een vrij internet, de noodzaak van schone energie, of waarom het vrijemarkt model voor de ontwikkelingen van levensreddende medicijnen achterhaald is. Maar elementaire kennis, zoals wie er dit seizoen in de finale van de Champions League staat, die ontbreekt volkomen. Ze leven echt in hun eigen kleine wereldje, zonder contact met normale mensen. Dan is het heel lastig om van je verslaving af te komen.

Voor Puck is het dus te laat. Maar wat kunnen andere ouders doen, om te voorkomen dat ook hun kind zich helemaal verliest in de beeldschermen? Pucks moeder: Wees er vroeg bij. Als een kind een jaar of drie, vier is, kun je nog heel veel beïnvloeden. Dan kun je hem nog verbieden om te veel met computers te spelen, dan kun je hem nog rustig de hele dag naar buiten sturen. Hopelijk ben je er dan vroeg genoeg bij om die interesse in techniek in de kiem te kunnen smoren.

Op een gegeven moment zet die passie voor techniek zich vast en dan ben je een heel stuk verder van huis. Probeer een kind dan nog maar eens te interesseren voor nuttige zaken zoals blikjesvoetbal en rondom trapveldjes rondhangen. Wees dus alert! Laat dromerige kinderen die zich verliezen in beeldschermen niet aan hun lot over, want iedere computerverslaafde nerd is er één te veel.


[ Bericht 0% gewijzigd door Noordsestern op 09-10-2014 07:40:44 ]
pi_145528326
quote:
UTRECHT - Het Utrechtse gemeenteraadslid André van Schie (VVD) wil voorkomen dat het boek Pluk van de Petteflet van wijlen Annie M.G. Schmidt nog langer wordt voorgelezen op Utrechtse basisscholen. Het boek zou volgens Van Schie het kraken van woningen en het profiteren van de bijstand romantiseren en aanmoedigen.

Fout signaal
"Ik begrijp dat het gaat om een populair kinderboek, maar het is een fout signaal als we kinderen al op jonge leeftijd leren dat het kraken van torenkamers en het teren op de bijstandsuitkering een positieve levenshouding is". Van Schie, in de politiek van de Domstad al jaren fel tegenstander van kraken, beseft dat hij het boek niet kan verbieden: "boeken waarin de wet wordt gebroken - en kraken is sinds jaren alweer verboden - kun je niet verbieden. Maar het gebruik ervan kan wel worden ontmoedigd. Dat wil ik met mijn motie in de raad bereiken".

Weinig steun
De motie van Van Schie lijkt op weinig steun te kunnen rekenen. SP-raadslid Vincent Wijlhuizen - woordvoerder op het gebied van onderwijs - noemt de motie van Van Schie "tenenkrommend, teleurstellend en bovenal kinderachtig". Daarnaast is Wijlhuizen pertinent tegen overheidsbemoeienis als het aankomt om welke boeken er wel of niet voorgelezen moeten worden: "dit is gewoon krakertje pesten, iets waar de VVD al jaren in uitblinkt. Het is ook van de zotte dat de VVD van mening is dat we scholen moeten gaan opleggen wat de kleuterjuf wel en niet moet voorlezen. Dan gaan we echt veel en veel te ver".

De Utrechtse gemeenteraad bespreekt de motie van Van Schie op dinsdag 4 november. Dan weten we of Pluk, Dollie, Meneer Pen, Mevrouw Helderder en de kakkerlak Zaza wel of geen plek meer hebben op de Utrechtse basisscholen.
http://www.duic.nl/nieuws/motie-vvd-pluk-van-de-petteflet/

Eigenlijk vind ik wel dat de VVD hier een punt heeft :7
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_145528721
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 13:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
http://www.duic.nl/nieuws/motie-vvd-pluk-van-de-petteflet/
Eigenlijk vind ik wel dat de VVD hier een punt heeft :7
Het lijkt wel de omgekeerde wereld... De VVD die wil dat de overheid zich ergens mee bemoeit en de SP die daar fel op tegen is. :P
pi_145596830


quote:
Brilsmurf: 'Blauwe Piet kan echt niet'
"Het is beledigend, kwetsend en denigrerend." Brilsmurf is boos over de blauw geschminkte varianten van Bonte Piet. Hij eist dat er bij de Klaasintocht duidelijke kleurvoorschriften komen, waarbij blauw als schminkkleur wordt verboden.

Brilsmurf meldt dat een 5-jarige jongen hem op straat laatst voor Bonte Piet heeft uitgescholden. Ook Grote Smurf kreeg met dergelijke agressie te maken. "Het komt intimiderend op ons over. Ik heb niks tegen Bonte Piet, maar waarom moeten die Pieten zo nodig blauw zijn? Het werkt verwarring in de hand", moppert Brilsmurf. "De uitdrukking 'bont en blauw' bestaat niet voor niets. Als blauw onderdeel was van bont, was het niet apart benoemd."

Veranderingen
Bonte Piet bestaat sinds 2015. Het is de opvolger van Zwarte Piet; een racistisch fenomeen dat in 2015 door de rechter werd verboden als onderdeel van de toenmalige Sinterklaasintocht. Sinterklaas was de voorloper van Klaas. In 2017 werd 'Sint' uit de naam van Klaas verwijderd onder druk van atheïsten en moslims die aanstoot namen aan het rooms-katholieke karakter van het woord Sint. Ook werd dat jaar, op aandringen van de Dierenbescherming, besloten om Klaas niet langer op een paard te laten rijden.

Ondanks gerechtelijke uitspraken en een zorgvuldige invoering van het nieuwe Klaasfeest, blijken er elk jaar weer mensen te zijn die zich gekwetst voelen. Was er vorig jaar al kritiek van de Hulk op de Groene Piet, dit jaar roeren de Smurfen zich. "Ik weet dat het kinderen zijn die het zeggen, maar ik wens niet met een Blauwe Piet geassocieerd te worden", moppert Brilsmurf. "We moeten gewoon stoppen met Pieten blauw schminken. Er blijven genoeg andere kleuren over en kinderen zien echt het verschil niet."

Kritiek
De in 2018 ingestelde Ethische Commissie Klaasintocht (ECK) beraadt zich op de kritiek. "Ook al vormen Smurfen slechts 0,0001 procent van de populatie, we moeten toch iets met deze discussie", zegt een woordvoerder. "Klaas en zijn Bonte Pieten moeten boven elke twijfel zijn verheven. Binnenkort gaan we met onze sponsors om tafel om de veranderingen voor komend jaar te bespreken. De Haagse Hopjespiet® is te bruin, de Goudse Kaaspiet® zit te veel in het vaarwater van de kanariepiet, de Fruitellapiet® blijkt voor veel kinderen te ingewikkeld en sommige M&M-pieten® zijn blauw. Daar moeten we dus echt iets mee. We willen een ethisch verantwoord Klaasfeest, een feest voor iedereen."


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2014 11:01:58 ]
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 12:58:55 #133
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_145634866
quote:
Dove begint campagne om mannen goed zelfbeeld te geven.

Het bedrijf Dove heeft aangegeven een campagne te starten om het zelfbeeld van de Nederlandse man op te vijzelen. Een recent onderzoek gaf aan dat maar liefst 50% van de mannen zichzelf niet als bovengemiddeld goede chauffeur inschatte. Een woordvoerder van Dove: 'Als de helft van de mannen zichzelf geen goede coureurs vindt, dan is er iets dramatisch mis met hun zelfbeeld, daar moeten wij als maatschappelijk verantwoord bedrijf iets mee doen'.

Het bedrijf wijt dit probleem aan het constante bombardement aan mediabeelden.

Doordat mannen constant worden blootgesteld aan nieuws over coureurs als The Stig of Max Verstappen, gaan ze zich onbewust met hen vergelijken. Zo raken ze ervan overtuigd dat zij geen topcoureurs zijn. En dat terwijl het een onhaalbaar ideaal is om zo goed te kunnen rijden als de Stig. Zo krijgen deze mannen een verkeerd beeld van zichzelf.

Dove vind dat jammer, en heeft daarom besloten om een campagne op te starten om mannen ervan te overtuigen dat ze toch heel goede autorijders zijn. Volgens Dove moet het beeld van een top coureur hoognodig veranderen.

Echte topcoureurs zetten geen recordtijden neer op een een of ander circuit. Echte topcoureurs rijden elke dag over de regionale snelweg naar hun werk, en zaterdag naar de bouwmarkt. Echte topcoureurs hebben geen afgetraind lijf dat zware races aan kan, maar een klein buikje. Echte topcoureurs dragen geen helm, maar een bril met varifocale glazen. Drie keer hoera voor de écht goede autorijders!

Het initiatief is met gejuich ontvangen door diverse mannenrechten organisaties.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2014 @ 15:14:46 #134
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_145639621
quote:
_O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_145639694
quote:
Lokale klapjosti flikt het weer
Wederom is het een niet nader te noemen rasmongool gelukt om een kuttopic te openen op de übercommunity FOK!.

Vrijdag 17 oktober 2014, 13:29:34 is de tijd van deze misdaad. Het gaat hier om een painttopic zonder paints ( :') ). Men vraagt zich af "Hoe kan iemand nou zo'n kutuser zijn?". Blijkbaar laat dit de user totaal koud. Toen we aan Danny vroegen hoe dit kan, antwoordde hij met " :')_! "

Nadere informatie volgt over dit zeer delicate onderwerp.

pi_145640464
quote:
Waterbron blijkt riool te zijn
Vrijdag 17 oktober

60% van het Nederlandse drinkwater komt uit Rivierwater, 40% uit grondwater. Het RIVM doet jaarlijks onderzoek naar de kwaliteit van onze drinkwaterbronnen. Hun conclusie dit jaar: het oppervlaktewater is flink vervuild met insecticiden, cosmetica, geneesmiddelen, biociden, brandvertragers en nanodeeltjes. Hmm, jammie…

Het probleem schijnt het grootst te zijn tijdens de oktoberfeesten in Duitsland. Duizenden mensen drinken bier en plassen daarom ook grote hoeveelheden, door al die urine loopt het rioolsysteem in Munchen systematisch over. Daardoor worden 10 duizenden liters met urine worden regelrecht in de rivieren geloosd, en aangezien bier een schonende werking heeft op het lichaam, komen daardoor al de opgehoopte afvalstoffen mee in het rivierenwater.

Rivieren stromen niet enorm snel, dus het duurt vaak een aantal weken voordat het water Nederland bereikt, De Watermaatschappijen controleren reeds op 1600 verschillende geneesmiddelen die in het water aanwezig kunnen zijn. Deze worden door verdamping er voor 99% uitgehaald. De overblijfselen worden normaal in en opslagtank bewaard.

De afgelopen jaren werd er gedacht dat er weinig vervuild water was, maar de opslagtank bleek te lekken. Het water kwam terecht in een waterput van een bierbrouwerij die met een nu nog kleine productie lokaal bier levert. Mensen die bier hebben gedronken van de plaatselijke brouwerij word gevraagd contact op te nemen met de huisarts. Als het goed is heeft iedereen in het stadje al bericht gehad

Het biermerk is inmiddels uit de schappen van de supermarkt gehaald.

🐱
pi_146607473
quote:
Conventie zolderkamerautisten mislukt
ALMERE-BUITEN - Het leek een geweldig plan, een evenement waar veel behoefte aan was. Het werd een flop, omdat niemand kwam opdagen. De Eerste Nationale Conventie voor Zolderkamerautisten (NCZ) is mislukt.

De NCZ - powered by FOK! - had afgelopen zaterdag plaats in Almere-Buiten. Los van het organisatiecomité kwam echter niemand opdagen. "Kennelijk zijn veel zolderkamerautisten toch een beetje mensenschuw", stelt comitélid L. Hork in een verklaring.

Behoefte
De conventie was vooraf uitvoerig op FOK! gepromoot, met nadruk op de subfora ONZ en KLB. "We weten absoluut zeker dat we in de goede vijver hebben zitten vissen. Het barst op onze fora van de zolderkamerautisten. We signaleren ook de nodige interactie, dus we dachten dat er wel behoefte zou zijn aan lotgenotencontact."

De organisatie kwam echter bedrogen uit. Ondanks boeiende programma-onderdelen als "De kortste route van huis naar de supermarkt", "Hoe maak ik oogcontact met kassameisjes" en een workshop Fappen voor ver-gevorderden, kwam niemand opdagen. Hork: "We vermoeden dat de keuze voor Almere-Buiten als locatie de doelgroep toch heeft afgeschrikt. Zolderkamerautisten komen niet graag buiten."

Activiteit
Tijdens de conventie was op FOK! normale activiteit waarneembaar. Uit een analyse van postgegevens komt op ONZ en KLB de normale topicdiarree naar voren, zonder enige constipatie. "Dat steunt ons in de gedachte dat de doelgroep onze conventie bewust heeft genegeerd; uit angst of rancune."

De organisatie heeft besloten om de Nationale Conventie voor Zolderkamerautisten voorgoed te schrappen. De beide voorlopers van het evenement, in de volksmond beter bekend als ONZ Meet en KLB Meet, worden in ere hersteld.
  donderdag 13 november 2014 @ 12:53:28 #138
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_147185733
quote:
Gerard Joling aait dieren
HILVERSUM - Zanger en tv-presentator Gerard Joling krijgt een tv-programma op SBS 9, de nieuwe tv-zender van SBS die vanaf 1 januari is te zien. In het programma gaat Joling op zoek naar de wondere wereld van het dierenrijk.

Joling is erg ingenomen met de klus, zeker nu zijn vaste partner Gordon bij RTL 4 de talkshow "Goor Draait Door" presenteert. In "Geer Aait Beer" kruipt Joling in de huid van waaghalzen als Freek Vonk, die de gevaren in de wildernis opzoeken.

Een woordvoerder van SBS 9 laat weten dat de zender heel bewust voor Gerard Joling als boegbeeld kiest. "We zijn een zender met een licht vrouwelijk profiel. Daar past Geer fantastisch bij." De verwachtingen zijn dan ook hooggespannen.

Item
Hondenkenner Martin Gaus en PVV-politicus en dierenvriend Dion Graus krijgen een terugkerend, gezamenlijk item in de uitzending. In 'Gaus Paait Graus' geeft Gaus tips om honden diervriendelijk te heropvoeden.

De opnames voor 'Geer Aait Beer' zijn inmiddels in volle gang. Zo is Joling een ochtend wezen helpen op een kinderboerderij. Ook is een kudde schappen effectief uiteen gedreven door via een speaker muziek van De Toppers te laten schallen. Een opnamedag op de Noordpool, waarbij Joling in de ijskou een dag lang zou optrekken met een kudde ijsberen, is op een flop uitgedraaid. Joling: "Ik heb er de vacht niet voor."


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2014 15:38:46 ]
  dinsdag 10 maart 2015 @ 08:56:12 #140
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_150487720
Van een van mijn blogjes :)

http://vuurvogels.blogspo(...)n-de-speld.html#more
quote:
Boete bijstandstrekkers door fout gemeente

Bijstandstrekkers uit de gemeente Eperveen moeten door een fout van de gemeente binnenkort waarschijnlijk tienduizenden euro's aan te veel ontvangen uitkering terug betalen. De gemeente Eperveen verlangt van iedere bijstandsontvanger een tegenprestatie, maar heeft per ongeluk enkele bijstandsontvangers geplaatst op een werkplek die bij hun interesses paste. Zeer waarschijnlijk hebben de bijstandsontvangers plezier beleefd aan hun werkzaamheden. Daar is de bijstand uiteraard niet voor bedoeld. Omdat de betrokkenen niet tijdig gemeld hebben dat zij plezier hadden in hun werk, hangt hen nu een boete boven het hoofd.

Het gaat hier om werkzaamheden op een kinderboerderij. Door een administratiefout zijn er enkele werklozen met affiniteit met dieren te werk gesteld op deze kinderboerderij. Toen de fout ontdekt werd zij uiteraard meteen vervangen voor andere werklozen, met hooikoorts en angst voor paarden.
Maar toen was het leed al geleden. Het is erg waarschijnlijk dat deze mensen plezier hadden in hun tegenprestatie. Mogelijk ervoeren zij hun daginvulling zelfs als zinvol, aldus de heer Jansen, uitvoerend ambtenaar bij de gemeente Eperveen. En dat is uiteraard niet de bedoeling. 'De bijstand is echt een noodvoorziening, en het leven van bijstandsontvangers moet dan ook zo akelig en vervelend mogelijk zijn. We willen als maatschappij toch niet dat iemand zonder betaalde baan zomaar plezier in het leven ervaart?'

Omdat de bijstandsontvangers enkele maanden lang 'met plezier uitvoerbare werkzaamheden' vervuld hebben, moeten zij het teveel aan ontvangen bijstand terug betalen, plus een ferme boete. Dat dit allemaal te danken is aan een fout van de gemeente is geen excuus. 'Een fout van de gemeente ontslaat bijstandsontvangers niet van de plicht tijdig te melden dat zij een lolletje of pleziertje in hun leven hebben' aldus de heer Jansen.
  zaterdag 20 juni 2015 @ 12:42:41 #141
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_153711644
quote:
Leuk hoor. Wat is er met ZuidKardinaal gebeurd, trouwens?
  zondag 21 juni 2015 @ 20:18:22 #143
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_153726609
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2015 10:47 schreef Homijn het volgende:

[..]

Leuk hoor.
Dank :)
  maandag 22 juni 2015 @ 22:33:49 #144
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_153759895
quote:
Diederik Stapel mag de boel tijdelijk weer gaan belazeren.

Diederik Stapel mag de boel vanaf juli tijdelijk weer gaan belazeren. Met deze maatregel wil de Universiteit van Tilburg een inkrimping van de kenniseconomie voorkomen. Rector Philip Eijlander ligt de beslissing toe: "Kennis en creativiteit zijn een steeds belangrijkere rol in de kenniseconomie gaan spelen. Scholing en opleiding bepalen de kansen die mensen hebben om vooruit te komen in deze wereld. Landen die voldoende talent weten voort te brengen en aan te trekken blijven overeind in de mondiale concurrentie. Daarbij hebben we niet alleen slimme bèta's nodig, maar ook bijvoorbeeld hoogleraren sociale psychologie."

Diederik Stapel is zeer te spreken over de beslissing: "Ik wil de sociale psychologie graag verder verblijden met mijn inzichten. Met mijn achtergrond op het gebied van theorie, psychologie en gedragseconomie en mijn ervaringen, heb ik een aparte, vaak verfrissende kijk op dingen waar anderen alleen naar de harde cijfers kijken."

De commissies benadrukken wel dat er voorwaarden verbonden zijn aan de aanstelling. José van Dijck van de Koninklijke Akademie van Wetenschappen; "Het is van belang dat Diederik Stapel haast maakt met zijn bedrog. Publiceren, publiceren, publiceren! Als daar geen haast mee gemaakt wordt, dalen de Nederlandse Universiteiten op internationale universitaire rankings zoals de ARWU."

Stapel geeft aan dat hij zal gaan werken aan twee artikelen met onwaarschijnlijke resultaten, waarvan de data niet meer beschikbaar zijn voor controle. Het gaat om artikelen over de effecten van kleur op het menselijk gedrag.
Jesus hates you.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 10:26:52 #145
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_153768901
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:33 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Ach ja, bij hem is het tenminste openlijk bekend dat ie de boel belazert.. :P
pi_153769472
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2015 22:33 schreef Hondenbrokken het volgende:
Leuke kick, en leuk stukje :) Ik nu mijn eerste geprobeerd :P

Aan de hand van dit nieuwsbericht

quote:
Onderzoekscommissie blijkt de oplossing voor de crisis

De onderzoekscommissie die is opgesteld om moord- en verdwijningszaken onder de loep te nemen, waarin politie en justitie fouten hebben gemaakt in het onderzoek, blijkt zo’n succes te zijn dat nu ook een nieuwe onderzoekscommissie is opgesteld. Deze richt zich op mogelijke fouten binnen de overheid en blijkt nu al een daverend succes te zijn.

De commissie is binnen een tijdsbestek van drie weken uitgegroeid van 12 personen naar meer dan 30.000 en vacatures blijven openstaan. “De werkloosheid is landelijk al gedaald met 3% en we verwachten dat er uiteindelijk nog wel het dubbele aantal personen nodig zijn om alle gemaakte fouten te behandelen. Dit is de beste zet die in tijden is genomen” aldus Jetta Kleinsma, staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Een gesprek met een werknemer leert ons dat het werken bij de commissie door velen als prettig wordt ervaren. “We ontvangen een mooi salaris en je komt allerlei fouten tegen die je mag behandelen. Geen enkele fout is hetzelfde en ze variëren van nationale miljoenenprojecten tot lokaal gemaakte fouten zoals beleidsfouten bij de gemeentes. Ook is het fijn dat iedereen dit werk kan doen, de sollicitatieprocedure was niet ingewikkeld, nu ik het werk zelf doe begrijp ik ook wel waarom, iedereen kan gemakkelijk zien wat er allemaal mis gaat” aldus Joost de Vries.

Toch blijkt niet iedereen blij met de onderzoekscommisie. “Het is allemaal wel leuk en aardig maar het belemmerd ons wel om ons werk goed te doen. Nu hebben we telkens het gevoel dat iemand over onze schouders meekijkt en ik denk niet dat dit de manier is waarop je zou moeten willen samenwerken binnen de samenleving” aldus Mark Rutte. De overige politici reageerden slechts met “geen commentaar” toen hen werden geconfronteerd met hun fouten.
Fylax is op televisie geweest
pi_153771205
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2015 10:55 schreef jodelahity het volgende:

[..]

Leuke kick, en leuk stukje :) Ik nu mijn eerste geprobeerd :P

Aan de hand van dit nieuwsbericht

[..]

Schokkend! Ik had dit allang op Teletekst-pagina 101 verwacht.
  dinsdag 23 juni 2015 @ 23:30:07 #148
418662 Noordsestern
vliegt het verst
pi_153791492
quote:
Steeds meer gemeentes eisen tegenprestatie van ambtenaren

De tijd dat ambtenaren niets hoefden te doen voor het gratis geld dat ze ontvingen, is voorgoed voorbij. Steeds meer gemeenten verlangen een tegenprestatie van de ontvanger van het ambtenarensalaris. Minister van Sociale zaken, Jetta Kleinsma, vindt dit een goede ontwikkeling.

'De gemeenschap brengt jouw levensonderhoud op. Ik vind het dan niet meer dan eerlijk dat je iets terug doet voor diezelfde gemeenschap. Dan kun je bijvoorbeeld denken aan vrijwilligerswerk. Daarbij houden we uiteraard wel rekening met de interesses en belastbaarheid van betreffende persoon. We hebben het hier wel over ambtenaren'.

De SP is nog sceptisch. SP voorzitter Roemer: 'Ze brengen het als een tegenprestatie, maar in de praktijk komt het gewoon neer op ordinaire uitbuiting. We krijgen de vreselijkste verhalen te horen. Ambtenaren die de hele dag te werk worden gesteld in een grote kantoortuin. Ze moeten dossiers behandelen, vragen van burgers beantwoorden en vergunningen in orde maken. Onmenselijke arbeidstijden. Mensen die niet eens om half twee in de middag naar huis mochten. En dat terwijl het vrijdag was!

Bovendien pakken ze werk af van gewone mensen. Door bijvoorbeeld een antwoord op de vragen van burgers te hebben, zodat die niet meer zelf op zoek hoeven. Of ze regelen een vergunning binnen de daarvoor gestelde tijd, zodat de gewone burger er niet meer tig keer achteraan hoeft te bellen.

Minister Kleinsma: We moeten uiteraard opletten dat de ambtenaren geen werk verdringen van gewone mensen, dat is zeker een aandachtspunt. Maar vooralsnog past dit beleid prima in de nieuwe filosofie: Activeren is goed voor mensen, ook als ze ambtenaar zijn. Van op je gat zitten wordt niemand beter!
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:51:05 #149
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_155127551
Kanaaltunnelkruiper verdacht van doping

De Sudanees die vanaf Frankrijk de oversteek naar Engeland aflegde door de kanaaltunnel wordt verdacht van doping.

Het vermoeden van doping kwam vlak aan het eind van de tunnel aan het licht, omdat de man erin slaagde om langsrazende hogesnelheidstreinen, patrouillerende politiemensen, hekken en camera's te ontwijken. Iets dat tot nu toe geen enkele kanaaltunnerkruiper zonder doping is gelukt. Uiteindelijk is de man na 50 kilometer gelopen te hebben, aangehouden bij Folkestone.

Jaarlijks proberen tienduizenden vluchtelingen uit Afrika en het Midden-Oosten de oversteek te maken naar Groot-Brittannië. De Britse premier heeft eerder gezegd dat voor de zwerm immigranten die deze zware beproeving weten te doorstaan, het Verenigd Koninkrijk als een veilige haven geldt. Volgens de Britse regering zijn er al 37.000 van doping verdachte kanaaltunnerkruipers onderschept dit jaar.

Volgens de internationale kanaaltunnelkruipersunie IAAFC staat het dopinggebruik niet zonder meer vast en zijn er urinemonsters nodig om definitief uitsluitsel te geven.
Jesus hates you.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 16:29:52 #150
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_155151851
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 18:55 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

OMFG my sides :D :D :D
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')