abonnement Unibet Coolblue
pi_127787461



perry.jpg mondje.gif krea.jpg 2mc7vx2.gif 123.jpg --H-I-M--.jpg kip.gif m8z21d%5B1%5D.gif Nol2.jpeg 3ester60.jpg
aa.gif sunshine.jpg tekentje.jpg herman.jpg BB.gif maria.jpg omgonoz.gifpudelrechtsklein.jpg263em82.jpg
Kermit.jpgeld1.gif


















- Alg kun je makkelijk en veilig van je ruiten schrapen met een oud bank/id pasje
- Heb je een lege bak vol kalk zitten, gebruik dan 'PH-Min' om de kalk makkelijk en veilig te verwijderen.
- Tape de slangen van je pomp in met zwarte tape om alg in de slangen te voorkomen.
- Verduister de kamer als je foto's maakt van je aquarium.



Vorige delen:
001 | 002 | 003 | 004 | 005 | 006 | 007 | 008 | 009 | 010
011 | 012 | 013 | 014 | 015 | 016 | 017 | 018 | 019 | 020
021 | 022 | 023 | 024 | 025 | 026 | 027 | 028 | 029 | 030
031 | 032 | 033 | 034 | 035 | 036 | 037 | 038 | 039 | 040
041 | 042 | 043 | 044 | 045 | 046 | 047 | 048 | 049 | 050
051 | 052 | 053 | 054 | 055[/url[/sub]

[sub]Wil jij ook met afbeelding in de OP? Klik [url=http://wiki.fok.nl/index.php/Gebruiker:Faithfulness]hier
.
De Openingspost is hier te vinden.
pi_127787468
Sorry voor de slechte TT :')
pi_127788163
Woot,
Ik heb nog een prachtig aquarium over, anyone?/

http://www.marktplaats.nl(...)viousPage=mympSeller

Met echt alles erbij, en ik heb ook nog een bak van 120x50x50 over. kale bak.
Need these gone!

Forum prijs 250,-!

[ Bericht 3% gewijzigd door Lucas321 op 14-06-2013 14:00:48 ]
pi_127792937
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:16 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Was je toevallig opzoek naar een groter aquarium inclusief alle accessoires ?
Erg voordelig: V&A / [TK] Jewel Rekord 800 (110 liter aquarium) met toebehoren !
Daar had ik al gereageerd :P
pi_127793108
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:32 schreef Lucas321 het volgende:
Woot,
Ik heb nog een prachtig aquarium over, anyone?/

http://www.marktplaats.nl(...)viousPage=mympSeller

Met echt alles erbij, en ik heb ook nog een bak van 120x50x50 over. kale bak.
Need these gone!

Forum prijs 250,-!
Tips:
Zet het meubel ook op de foto en vermeld de kleur van het meubel/de lichtbak.
Haal die rotzooi uit de bak. Leuk al die toebehoren, maar het leidt zo af van de bak.

En, wat je waarschijnlijk niet wilt horen maar wat bittere realiteit is; Haal minimaal de helft van je vraagprijs eraf. Het hele "het heeft MIJ dit bedrag gekost" doet niet ter zake. Hoe duurder een aquarium is als je hem koopt, hoe meer geld er verdampt op het moment dat hij over de drempel van de winkel is.
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 16:17:29 #6
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_127794298
he een nieuw deel
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
  vrijdag 14 juni 2013 @ 16:19:20 #7
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_127794370

500 litter
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
  Official ESF Kreviewer vrijdag 14 juni 2013 @ 17:00:24 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127795707
Oja. Ik heb dus ook een aquarium.

groetjes,

Krea.
pi_127803164
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:19 schreef peterzx9r het volgende:
[ afbeelding ]
500 litter
gaaf,welke vissen heb je erin?
nee echt niet !
  vrijdag 14 juni 2013 @ 20:27:56 #10
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_127803429
4gourami 2 coridora 10 cardinaal 1l84 1 l 82 2 platy 2 geen idee hoe ze heten 1 appelslak 1 slak etende slak en er kom nog meer
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_127804280
Nice man ^O^
nee echt niet !
pi_127820936
Gisteren een 2m bakje opgehaald met ondermeubel. 4 uur voor in de auto gezeten. :-D
Er zat nog vis in, dat wist ik, maar had ik geen bezwaar tegen. Nou was de bak al grotendeels leeg gehaald voor ik aankwam. Uiteindelijk moest er toen nog water gepakt worden voor het transport van de vissen. Resultaat: 10 dode vissen in de emmer door nitraat. Vooral de roodkopzalmen en sluiersoorten hebben het niet gehaald.
Verder een mooi aquarium, zal er eens een foto van maken wanneer hij draait. :-)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 16 juni 2013 @ 17:54:11 #13
405751 pinokkiopop
Funny websites
pi_127867522
Passen deze live onderwater webcams soms niet bij jouw artikel?
http://blog.seniorennet.b(...)stopdatum=1283983201
wesp333
100% Funny websites - De coolste funny websites van internet
pi_127953801
Is nu zo'n 25,5 graden in mijn 200l aquarium, heb normaal de verwarming op 22 staan. Ongeveer 1/3 van mijn platy's zwemt bovenin.
Moet ik mij zorgen maken? Vorige week nog water ververst.
Ze happen geen lucht maar zwemmen in de bovenste 5cm.
Water is nog een paar weken geleden getest en was zeer goed.

De zalmpjes cora's algeneter garnaaltjes hebben er geen last van.

Bedankt me net dat ik die kap eraf kan halen maar dan verdampt er wel veel water.
pi_127954946
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:24 schreef Kadooosh het volgende:
Is nu zo'n 25,5 graden in mijn 200l aquarium, heb normaal de verwarming op 22 staan. Ongeveer 1/3 van mijn platy's zwemt bovenin.
Moet ik mij zorgen maken? Vorige week nog water ververst.
Ze happen geen lucht maar zwemmen in de bovenste 5cm.
Water is nog een paar weken geleden getest en was zeer goed.

De zalmpjes cora's algeneter garnaaltjes hebben er geen last van.

Bedankt me net dat ik die kap eraf kan halen maar dan verdampt er wel veel water.
Kap eraf halen is de beste manier. Beetje water dat verdampt word je niet arm van en kun je zonder problemen bijvullen.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_127955210
Tot mijn grote verbazing heeft de borstelneus de reis overleeft. Hij zat in een mangrovewortel en die was er al uit gehaald voordat hij er uit was. Drie uur later heb ik het stuk mangrovehout in een vuilniszak met een laagje water gestopt. Thuis heb ik hem direct in mijn aquarium gelegd, waarna ik meteen mijn eigen borstelneus er naast zag zitten. Hij heeft nu de wortel gekaapt. Degene uit de zak heeft zijn 5 uur in de wortel gek genoeg overleefd. :-)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_127955872
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:55 schreef Messina het volgende:

[..]

Kap eraf halen is de beste manier. Beetje water dat verdampt word je niet arm van en kun je zonder problemen bijvullen.
Yup gedaan :). Had er een plexiglas plaat op liggen aquarium is sowieso origineel zonder dekplaat.

Inmiddels 26 graden, najah zal wel afkoelen anders morgen water toevoegen om te koelen :+

[ Bericht 11% gewijzigd door Kadooosh op 18-06-2013 20:23:36 ]
pi_127970493
Nooit eerder vissen gehad, ben aan het overwegen om een aquarium en wat vissen te kopen.

Paar vraagjes:
- hoeveel tijd moet je er aan besteden? Om eerlijk te zijn wil ik er zo min mogelijk om kijken naar hebben. Is dat mogelijk als je voor bepaalde vissen gaat?
- ik lees dat de water kwaliteit erg belangrijk is, zijn er ook visioenen die daar veel minder gevoelig voor zijn?
- hoelang gaat een gemiddeld vis mee, ik wil niet iedere maand nieuwe vissen hebben.
pi_127972300
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 23:56 schreef xaban06 het volgende:
Nooit eerder vissen gehad, ben aan het overwegen om een aquarium en wat vissen te kopen.

Paar vraagjes:
- hoeveel tijd moet je er aan besteden? Om eerlijk te zijn wil ik er zo min mogelijk om kijken naar hebben. Is dat mogelijk als je voor bepaalde vissen gaat?
- ik lees dat de water kwaliteit erg belangrijk is, zijn er ook visioenen die daar veel minder gevoelig voor zijn?
- hoelang gaat een gemiddeld vis mee, ik wil niet iedere maand nieuwe vissen hebben.
Je zult toch echt een paar uur per maand bezig zijn. Filter (uitspoelen filterwatter bijv) moet toch wel eens in de maand. Elke week /twee weken water 1/3e verversen. Zo nu en dan zul je de ruiten moeten schoonmaken en de vloer moeten "stofzuigen".

Hoe kleiner de bak, hoe meer onderhoud -in verhouding-.
For example; In mijn 60 literbak moet ik elke week flink schoonmaken. Mijn 465 literbak hield zichzelf goed schoon, zo lang ik maar de filters goed bij hield.

Hoe lang een vis gemiddeld mee gaat, daar is echt niets over te zeggen. Wat voor vissen wil je?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_127974534
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 00:45 schreef Messina het volgende:

[..]

Je zult toch echt een paar uur per maand bezig zijn. Filter (uitspoelen filterwatter bijv) moet toch wel eens in de maand. Elke week /twee weken water 1/3e verversen. Zo nu en dan zul je de ruiten moeten schoonmaken en de vloer moeten "stofzuigen".

Hoe kleiner de bak, hoe meer onderhoud -in verhouding-.
For example; In mijn 60 literbak moet ik elke week flink schoonmaken. Mijn 465 literbak hield zichzelf goed schoon, zo lang ik maar de filters goed bij hield.

Hoe lang een vis gemiddeld mee gaat, daar is echt niets over te zeggen. Wat voor vissen wil je?
Elke week 1 uur vind ik prima, maar het moet zeg maar geen 3-4 uur/week zijn.

Visioenen ken ik nog niet, gaande weg wil ik het leren.

Ik dacht zelf aan een 200-300L bak, niet super groot dus.
  Official ESF Kreviewer woensdag 19 juni 2013 @ 09:12:27 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127976146
@messina: ik heb juist geleerd/gehoord dat zolang je pomp nog pompt, je hem niet moet schoonmaken ivm bacterieen. Ik doe het ieg 3x per jaar ongeveer.

Ben zelf een uur bezig per 3 weken. Maximaal. Maar dat is wel na een periode waarin de bak zich heeft moeten settlen, in het begin was het meer werk.

Binnenkort maar weer eens een beetje de inrichting veranderen en wat meer planten kopen.
  Official ESF Kreviewer woensdag 19 juni 2013 @ 09:14:02 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_127976186
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 07:00 schreef xaban06 het volgende:

Ik dacht zelf aan een 200-300L bak, niet super groot dus.
Dat is al redelijk fors. :). Daar heb je niet extreem veel werk mee hoor. 1 tip: lees zelf op internet over je visbestand. Ga niet alleen af op de mening van de winkel 'experts'.
Je kunt ook eens in een grote aquariumwinkel gaan kijken om te zien wat er allemaal mogelijk is. Heb je al een idee wat voor bak het moet gaan worden?
pi_128035025
Ik heb nu mijn bak zo'n 2 weken draaien. De waardes van het water zijn goed. Dat is nu bijna al een hele week zo. Ik heb er dus sinds zaterdag 4 guppy's inzitten en 3 algeneters. Maar nu ben ik op zoek naar een visje (max 5 cm groot) met ontzettend veel mooie felle kleuren. De kleur mag rood, geel, blauw paars, of een andere mooie kleur zijn. De kleur maakt me dus niet zoveel uit, maar ik ben gewoon opzoek naar iets dat niet standaard is. Kan iemand me daarbij helpen?

Ik heb een bak van 60x30x30. Ook weet ik dat ik nog niet teveel vis erin moet doen omdat ik dan weer een grotere kans heb op een nitrietpiek, dus graag vissen die niet in een school hoeven te zwemmen.
pi_128036282
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:51 schreef BraboMeneer het volgende:
Ik heb nu mijn bak zo'n 2 weken draaien. De waardes van het water zijn goed. Dat is nu bijna al een hele week zo. Ik heb er dus sinds zaterdag 4 guppy's inzitten en 3 algeneters. Maar nu ben ik op zoek naar een visje (max 5 cm groot) met ontzettend veel mooie felle kleuren. De kleur mag rood, geel, blauw paars, of een andere mooie kleur zijn. De kleur maakt me dus niet zoveel uit, maar ik ben gewoon opzoek naar iets dat niet standaard is. Kan iemand me daarbij helpen?

Ik heb een bak van 60x30x30. Ook weet ik dat ik nog niet teveel vis erin moet doen omdat ik dan weer een grotere kans heb op een nitrietpiek, dus graag vissen die niet in een school hoeven te zwemmen.
Je bak zit al vol. Wat voor algeneters? Ik vrees dat die te groot worden voor je bak.

Google eens op Boraras brigittae. Die blijven lekker klein.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_128037813
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:20 schreef Messina het volgende:

[..]

Je bak zit al vol. Wat voor algeneters? Ik vrees dat die te groot worden voor je bak.

Google eens op Boraras brigittae. Die blijven lekker klein.
Ik heb voor klein blijvende algeneters gekozen, voor de O. affinis. Die worden niet groter dan 5/6 cm. Dat is een mooi visje wat je daar laat zien. Dat zijn wel de soort visjes die ik bedoel inderdaad. ^O^ Zijn deze er ook in een iets groter maatje? Ik zie dat ze maar 1,5 tot 2 cm groot worden.
pi_128038103
Ik had in mijn 60cm bakkie colisa chuna :) wel bij een goede winkel halen, anders zit je met 2 mannetjes!
pi_128039492
Dat was inderdaad niet het soort algeneter wat ik in mijn hoofd had. ;)

Ze kunnen tot 3 centimeter worden, die brigittae. :)

Alles in de Boraras-familie blijft klein. Maar, 2 centimeter klinkt kleiner dan het is. Zeker omdat je bak niet supergroot is, komt zo'n vis daar juist prachtig in uit.

Chela dadyburjori. Deze moeten wel in een groep gehouden worden.
Megalamphodus sweglesi. Is een vis die wat lastiger te houden is omdat hij bepaalde waterwaardes vereist.
Paracheirodon axelrodi. Scholenvis.

Ik ben er zeker van dat anderen die hier posten nog wel meer visjes kunnen bedenken :)
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 20 juni 2013 @ 18:09:31 #28
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_128043198
Puntius denisoni
Rasbora kalochroma
Melanotaenia trifasciata
hier haal ik mn vis op de site staan ook mooie fotos bij de vissen
http://www.maanvis.nl/
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_128068650
Bedankt voor jullie reacties. Er zitten mooie exemplaren tussen. Ik ga vandaag of morgen naar de aquarium winkel om daar door jullie genoemde vissen te bekijken. Ik zal later vertellen welke vissen ik erbij hebgezet.
pi_128083123
Ik kom me ook maar weer eens melden hier, heb hiervoor een rio 240 bak gehad die ik heb weg gedaan toen ik ging reizen voor een half jaar. Ook met de verhuizing in zicht had ik geen zin om weer te gaan kloten. Kreator/Kadoosh ken ik ook nog wel van een jaar terug uit dit topic volgens mij.

Nu heb ik de volgende bak aangeschaft (zondag ophalen):


120 euro compleet, intern filter / thermo / meubel / extra lamp / die achterwand die te zien is.

Vond het wel een nette prijs, en ik vind zo'n gebogen ruit altijd wel mooi. Wat ik nu van plan ben is dat ding te laten draaien, volgooien met filterzand en misschien zo'n plantensetje van zooplus erin.

Mogelijk ook wat nepplantjes maar hebben jullie hier ervaring mee? In China is het één en ander wel te vinden namelijk en ik vind het af en toe echt kut om al die wild groeiende planten bij te houden of als ze weer afsterven. CO2 ga ik niet aan beginnen, en al die flessen easylife heb ik vroeger ook al gekocht maar hielp niet echt schokkend.

Als jullie het leuk vinden kan ik wel wat updates geven over het starten van de bak O+
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128086530
Mooie bak, wil graag update zien ^O^
nee echt niet !
pi_128086567
Me too, leuk!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_128086792
Prima dan zal ik dat doen, pas eind volgende week heb ik dat filterzand dus dan kan ik mijn bak gaan volgooien, ik heb ook een soort adapter gekocht om op mijn keukenkraan te doen zodat ik gewoon een tuinslang kan aansluiten en de bak zo kan vullen. Qua decoratie moet ik nog maar kijken wat ik tegen kom en ermee wil, niet te veel denk ik, meer wat ruimte creeëren voor de visjes, maar wie weet wat ik nog van plan ben als hij hier staat.
Tips zijn altijd welkom, vooral hoe ik ervoor kan zorgen dat het niet alleen op laag niveau leuk eruit ziet. In een vorige bak heb ik een keer een stuk kienhout schuin erin gezet wat er wel prima uitzag en een soort rots gemaakt met stenen. Maar qua algen productie was het wel iets minder een succes.

Uit China is inmiddels al het één en ander onderweg,

5 nepplantjes die er goed uitzagen, 1 lange pincet om dingen te planten / te doen, 1 slang die een soort luchtbelletjes gordijn kan maken, 1 simpele vacuüm pomp om je grond schoon te houden. Alles samen voor ¤7,80 in totaal O+
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128089754
Ik zou jullie vertellen welk visje ik vandaag gekocht heb. Dat is het volgend visje geworden: boraras maculatus, 10 stuks in totaal, maar het voelt nog redelijk kaal aan, dus van de week even weer bij de winkel kijken wat er nog meer leuk bij is.

.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 17:09 schreef rene90 het volgende:

Uit China is inmiddels al het één en ander onderweg,

5 nepplantjes die er goed uitzagen, 1 lange pincet om dingen te planten / te doen, 1 slang die een soort luchtbelletjes gordijn kan maken, 1 simpele vacuüm pomp om je grond schoon te houden. Alles samen voor ¤7,80 in totaal O+
Zou je mij de link door kunnen geven waar je die spulletjes hebt besteld? Ik ben ook nog op zoek naar een lange pincet en schaar. Misschien dat ik het daar dan ook kan bestellen voor een leuk prijsje.

[ Bericht 4% gewijzigd door BraboMeneer op 21-06-2013 18:41:00 (Aantal vissen erbij vermeld.) ]
pi_128089826
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:39 schreef BraboMeneer het volgende:
Ik zou jullie vertellen welk visje ik vandaag gekocht heb. Dat is het volgend visje geworden: boraras maculatus

[ afbeelding ].

[..]

Zou je mij de link door kunnen geven waar je die spulletjes hebt besteld? Ik ben ook nog op zoek naar een lange pincet en schaar. Misschien dat ik het daar dan ook kan bestellen voor een leuk prijsje.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:39 schreef BraboMeneer het volgende:
Ik zou jullie vertellen welk visje ik vandaag gekocht heb. Dat is het volgend visje geworden: boraras maculatus, 10 stuks in totaal, maar het voelt nog redelijk kaal aan, dus van de week even weer bij de winkel kijken wat er nog meer leuk bij is.

[ afbeelding ].

[..]

Zou je mij de link door kunnen geven waar je die spulletjes hebt besteld? Ik ben ook nog op zoek naar een lange pincet en schaar. Misschien dat ik het daar dan ook kan bestellen voor een leuk prijsje.
Ebay?

http://www.ebay.nl/sch/i.(...)c0.m14&_sop=15&_sc=1
http://www.ebay.nl/sch/i.(...)=p3286.c0.m270.l1313
etc :)
pi_128089831
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:39 schreef BraboMeneer het volgende:
Zou je mij de link door kunnen geven waar je die spulletjes hebt besteld? Ik ben ook nog op zoek naar een lange pincet en schaar. Misschien dat ik het daar dan ook kan bestellen voor een leuk prijsje.
http://www.buyincoins.com/new_en/pages/search--aquarium----1.html

Dit is een website die betrouwbaar is, de prijzen zijn inc. verzenden. Je hebt wel paypal nodig, (CC kan ook volgens mij, maar paypal werkt prima. Indien nodig kan ik ook wel iets bestellen dat je het geld overmaakt naar mij). Levertijd is 2-3 weken, afhankelijk of het op voorraad is natuurlijk.

Voor bijvoorbeeld die 27cm pincet kost ¤1.70 met verzenden :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128089905
Zal wel aanraden die planten eerst een tijdje te laten weken in normaal water. Kan in iedergeval geen kwaad.

Ben wel benieuwd hoe die nepplanten er uit zien in je aquarium trouwens.


Heb net vandaag appelslakken met de post gekregen, ja met de post :P in een tictac doosje(allemaal levend). Wel mooie slakken. Vind ze nu al mooier dan me rabbit slakken.

[ Bericht 21% gewijzigd door Kadooosh op 21-06-2013 18:49:44 ]
pi_128090266
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:41 schreef rene90 het volgende:

[..]

http://www.buyincoins.com/new_en/pages/search--aquarium----1.html

Dit is een website die betrouwbaar is, de prijzen zijn inc. verzenden. Je hebt wel paypal nodig, (CC kan ook volgens mij, maar paypal werkt prima. Indien nodig kan ik ook wel iets bestellen dat je het geld overmaakt naar mij). Levertijd is 2-3 weken, afhankelijk of het op voorraad is natuurlijk.

Voor bijvoorbeeld die 27cm pincet kost ¤1.70 met verzenden :)
Leuke bedragen ja voor de dingen die ik nog nodig heb. Van het weekend maar eens een bestelling plaatsen. Thank!
pi_128090331
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:43 schreef Kadooosh het volgende:
Ben wel benieuwd hoe die nepplanten er uit zien in je aquarium trouwens.
Ik ook, heb van elke soort 1 besteld om eens te kijken of het wat is, maar gezien de reviews zijn de mensen die het gekocht hebben wel positief. Ik laat het wel weten als ik ze binnen heb. Ga ze sowieso even laten weken in normaal water ja :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128090397
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:56 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik ook, heb van elke soort 1 besteld om eens te kijken of het wat is, maar gezien de reviews zijn de mensen die het gekocht hebben wel positief. Ik laat het wel weten als ik ze binnen heb. Ga ze sowieso even laten weken in normaal water ja :)
Deze ook besteld? :P
http://www.buyincoins.com(...)n-product-25285.html
pi_128090463
quote:
Ik heb erover nagedacht, maar vind dat toch net te ver gaan _O-
(betwijfel ook hoe veilig het is voor je visjes, die tentakels van plastic kunnen ze wel inslikken
natuurlijk)

Wat is trouwens aan te raden, ik wil een mooie (redelijk) grote school in mijn 180 liter bak, neon's liggen voor de hand natuurlijk en ik vind het ook wel toffe visjes. Maar zijn er tegenwoordig nog andere leuke opties? En als ik voor tetra's ga, welke en in hoeveel moet ik dan denken. Je hebt keizer / small / XL en weet ik het allemaal :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128090575
Ik heb in 110 liter 10 kardinaal tetra's. Misschien wat simpel, maar ik vind het erg leuke en mooie visjes :)
pi_128090589
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 18:59 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb erover nagedacht, maar vind dat toch net te ver gaan _O-
(betwijfel ook hoe veilig het is voor je visjes, die tentakels van plastic kunnen ze wel inslikken
natuurlijk)

Wat is trouwens aan te raden, ik wil een mooie (redelijk) grote school in mijn 180 liter bak, neon's liggen voor de hand natuurlijk en ik vind het ook wel toffe visjes. Maar zijn er tegenwoordig nog andere leuke opties? En als ik voor tetra's ga, welke en in hoeveel moet ik dan denken. Je hebt keizer / small / XL en weet ik het allemaal :')
Hehe ja denk dat het erg kitsch is. Het ziet er op zich nog wel grappig uit.

Ik heb zelf roodneuszalmpjes 13 stuks, maken een mooie school :). Alleen jammer dat voortplanting moeilijk is/niet gaat.
pi_128090634
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:02 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb in 110 liter 10 kardinaal tetra's. Misschien wat simpel, maar ik vind het erg leuke en mooie visjes :)
Ja ik vind het ook mooi, alleen dan wil ik minimaal wel 20 stuks denk ik, juist zo'n grote groep als school vind ik mooier dan bijv. 2 kleine schooltjes. Nouja nog maar even over nadenken :)
Ik kan altijd beginnen met 10 en telkens wat opbouwen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:07:46 #45
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128090820
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:02 schreef Dragonberry het volgende:
Ik heb in 110 liter 10 kardinaal tetra's. Misschien wat simpel, maar ik vind het erg leuke en mooie visjes :)
50 stuks is nog veel mooier :Y

Ik had op een gegeven moment 100+ kardinalen in mn 500 liter bakje, discus is er toen nooit meer bijgekomen :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128091063
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:07 schreef Prowl het volgende:
50 stuks is nog veel mooier
Wat zou in een 180 liter bak kunnen max? Ervan uitgaande dat ik ook nog wel andere vissen erin wil (koppeltje, wat bodem grut, je kent het wel).
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128092156
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:07 schreef Prowl het volgende:

[..]

50 stuks is nog veel mooier :Y

Ik had op een gegeven moment 100+ kardinalen in mn 500 liter bakje, discus is er toen nooit meer bijgekomen :P
Lijkt me prachtig O+
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:38:15 #48
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128092192
Dat is toch het 1 meter Juwel Vision model?

Zo ja 50 kardinalen moet wel gaan met een goed buitenfilter (eheim 2213 of n ecco model)

Koppeltje dwergcicliden en een paar meerval achtigen dan heb je al een leuk amazone bakje

Planten gewoon lekker simpel houden met wat makkelijke zwaardplanten, vallisneria en een rode lotus ofzo
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128092409
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:38 schreef Prowl het volgende:
Dat is toch het 1 meter Juwel Vision model?
Jup, buitenfilter heb ik nog niet maar wie weet dat ik er weer één ga aanschaffen als ik die een beetje goedkoop op de kop kan tikken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:41:46 #50
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_128095106
Heb hier nog 2 eheims staan 2213
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_128095169
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 20:41 schreef peterzx9r het volgende:
Heb hier nog 2 eheims staan 2213
Moet je er vanaf?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:09:31 #52
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_128111380
ja moeten is een groot word maar ze staan hier niets te doen
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_128112043
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:09 schreef peterzx9r het volgende:
ja moeten is een groot word maar ze staan hier niets te doen
Ik heb je even een pm gestuurd.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:03:14 #54
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_128112228
retoer
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_128112247
Nu we het toch over filters hebben, ik heb ook een eheims 2213. Nu heb ik laatst vuurgarnalen aangeschaft en heb een panty over het (invoer)korfje gedaan zodat er geen garnaaltjes worden opgezogen.

Echter is de uitvoer straal nu zo slap dat de filter een stuk minder efficiënt is.
Zijn hier nog andere opties voor?

Kan heel misschien ook zijn dat ie niet goed geinstalleerd is, heb altijd gezeik met dat ding als ik hem schoonmaak :'), roosters zitten sowieso wel goed in de pomp.

Nu maakt ie ook een (nog meer) hoorbare brom.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:06:09 #56
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_128112277
ik doe onderin de corf een beetje witte watten niet te veel maar werk super
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_128112320
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:04 schreef Kadooosh het volgende:
Nu we het toch over filters hebben, ik heb ook een eheims 2213. Nu heb ik laatst vuurgarnalen aangeschaft en heb een panty over het (invoer)korfje gedaan zodat er geen garnaaltjes worden opgezogen.

Echter is de uitvoer straal nu zo slap dat de filter een stuk minder efficiënt is.
Zijn hier nog andere opties voor?

Kan heel misschien ook zijn dat ie niet goed geinstalleerd is, heb altijd gezeik met dat ding als ik hem schoonmaak :'), roosters zitten sowieso wel goed in de pomp.

Nu maakt ie ook een (nog meer) hoorbare brom.
Waarschijnlijk omdat hij gewoon harder moet werken, vergelijk het met een stofzuiger waar je je hand op doet, dan gaat hij ook meer herrie maken. Heb je niet een panty die minder fijn is? Ik heb zelf geen ervaring met panty's dus zou het niet weten.

Wat je ook kan doen is een filter spons erop doen natuurlijk :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128112370
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:06 schreef peterzx9r het volgende:
ik doe onderin de corf een beetje witte watten niet te veel maar werk super
Zal dat proberen. Laat hem wel even in de gootsteen draaien zodat ik het kan testen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:08 schreef rene90 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat hij gewoon harder moet werken, vergelijk het met een stofzuiger waar je je hand op doet, dan gaat hij ook meer herrie maken. Heb je niet een panty die minder fijn is? Ik heb zelf geen ervaring met panty's dus zou het niet weten.

Wat je ook kan doen is een filter spons erop doen natuurlijk :)
Ja tuurlijk dat snap ik maar de uitvoer is nu echt een slap straaltje. Waar het eerst een harde straal was.
Goeie vraag over die panty want ik heb gewoon de eerste beste gepakt in de supermarkt.

Zou je dit inplaats van de korf kunnen aansluiten op de slang?
http://www.ebay.nl/itm/Aq(...)386a2#ht_2326wt_1017

Of
http://www.ebay.nl/itm/Aq(...)aee2c#ht_1631wt_1140
pi_128112441
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:10 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Zal dat proberen. Laat hem wel even in de gootsteen draaien zodat ik het kan testen.

[..]

Ja tuurlijk dat snap ik maar de uitvoer is nu echt een slap straaltje. Waar het eerst een harde straal was.
Goeie vraag over die panty want ik heb gewoon de eerste beste gepakt in de supermarkt.

Zou je dit inplaats van de korf kunnen aansluiten op de slang?
http://www.ebay.nl/itm/Aq(...)386a2#ht_2326wt_1017

Of
http://www.ebay.nl/itm/Aq(...)aee2c#ht_1631wt_1140
Als de slang erop past kan je dat altijd proberen natuurlijk, ik weet niet of het normaal bedoeld is voor uitstroom of instroom, maar in feite maakt dat niks uit natuurlijk. Ik zou het met die panty proberen of watten en anders goedkoop zo'n sponsje bestellen via Ebay en kijken of dat goed werkt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:15:28 #60
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_128112466
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_128112510
quote:
Dus dat zou werken?
quote:
Of ze kunnen worden gebruikt als pre-filtratie-eenheid door het aanbrengen van een externe of bovenste filter.
Denk het oppervalk van de invoer vergroten is sowieso een goed idee want nu met bv die panty erop komt ie zo vol te zitten met alg enzo.

Nu ik die fotos beter bekijk is het volgens mij verbonden met zo'n klein slangetje.. die kan sowieso de invoer van mijn filter niet aan.

quote:
Spons filters bieden zowel mechanische en biologische filtratie. Installeer gewoon een luchtvaartmaatschappij in het toestel en bieden zowel beluchting en filtratie voor uw vissen
Dat kan natuurlijk ook altijd, een luchtvaartmaatschappij in mijn filter aan brengen _O-
pi_128112998
Haha kijk deze faal:



Even recht gezet en hij zeikt weer als vroeger :')

Zijn er nog dingen om die slangen weer zacht te maken. Die van mij zijn echt keihard geworden. Geloof in heet water maar dat werkt maar tijdelijk he.
Zeker beter idee om nieuwe te kopen voor die paar euro...
pi_128113043
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:42 schreef Kadooosh het volgende:
Haha kijk deze faal:

[ link | afbeelding ]

Even recht gezet en hij zeikt weer als vroeger :')

Zijn er nog dingen om die slangen weer zacht te maken. Die van mij zijn echt keihard geworden. Geloof in heet water maar dat werkt maar tijdelijk he.
Zeker beter idee om nieuwe te kopen voor die paar euro...
_O- _O- _O-

Zorgen dat er geen knik in kan komen, dus je filter een kwart draaien. ls dat eenmaal weer een tijdje zo zit is er geen probleem. Daarnaast heb je wat betere kwaliteit slangen die wat stroever / dikker zijn.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128113093
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:42 schreef Kadooosh het volgende:
Zijn er nog dingen om die slangen weer zacht te maken. Die van mij zijn echt keihard geworden. Geloof in heet water maar dat werkt maar tijdelijk he.
Zeker beter idee om nieuwe te kopen voor die paar euro...
Dat geeft al aan dat veel weekmakers weg zijn.
Nieuwe kopen is de enige oplossing.
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_128113270
http://www.ebay.nl/itm/EH(...)&hash=item2c6f52e51f

Ook bij de aquariumwinkel vragen ze er ¤13 voor?

Oh wacht ik heb de 12/16mm nodig geloof ik.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kadooosh op 22-06-2013 12:07:51 ]
pi_128113607
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:56 schreef Kadooosh het volgende:
http://www.ebay.nl/itm/EH(...)&hash=item2c6f52e51f

Ook bij de aquariumwinkel vragen ze er ¤13 voor?

Oh wacht ik heb de 12/16mm nodig geloof ik.
Heb je zoveel nodig? Ik haalde het bij de aquarium winkel gewoon per meter van de rol af. Kostte 1.60 per meter ofzo.
http://www.aquaplantsonli(...)216-meter-p-546.html
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128113665
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:10 schreef rene90 het volgende:

[..]

Heb je zoveel nodig? Ik haalde het bij de aquarium winkel gewoon per meter van de rol af. Kostte 1.60 per meter ofzo.
http://www.aquaplantsonli(...)216-meter-p-546.html
Heb 3m wel nodig ja. 2m is wel genoeg maar dan kan ik het goed weg werken.
Dat is geen geld, ga wel langs de lfs.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:18:43 #68
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128113767
Garnaaltjes onderin je filter is geen enkel probleem, die groeien daar juist sneller :7
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128114080
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:18 schreef Prowl het volgende:
Garnaaltjes onderin je filter is geen enkel probleem, die groeien daar juist sneller :7
Hehe beetje zielig :o of ik moet elke maand me filter checken. Doe het meestal pas zodra ie verstopt begint te raken.

Heb het stukje slang waar een knik in zat afgeknipt en nu doet ie het weer helemaal perfect.
Neem aan dat het voor de rest niet erg is om zon harde slang te gebruiken(van 10 jaar oud ofzo).
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:47:04 #70
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128114422
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:32 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Hehe beetje zielig :o of ik moet elke maand me filter checken. Doe het meestal pas zodra ie verstopt begint te raken.

Heb het stukje slang waar een knik in zat afgeknipt en nu doet ie het weer helemaal perfect.
Neem aan dat het voor de rest niet erg is om zon harde slang te gebruiken(van 10 jaar oud ofzo).
quote:
15s.gif Op donderdag 6 mei 2010 19:53 schreef Prowl het volgende:
Zo en nu mag ik mij even schamen |:(

3 weken geleden onderhoud gedaan aan mn aquarium en daarbij heb ik de garnalen die altijd onderin de pomp zitten in een emmer apart gedaan om ze uit de drap te vangen en in het aquarium los te laten

Ik ben die emmer met drap helemaal vergeten en die stond achter in de bijkeuken :%

Ik denk net, wat ruik ik toch, zo'n raar compost luchtje en ik zie die emmer staan achter de doos oud papier :@

Vies bruin derrie water met een dikke olie laag erop :r

Maar dan dit: alle vuurgarnalen zagen er hartstikke gezond uit en een enkele was zelfs knal rood geworden met eitjes _O-
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:49:38 #71
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128114482
Oh en iemand waarvan ik ooit vuurgarnaaltjes kocht geloofde niet dat ze het prima deden buiten in een vijver

Die kweekt ze nu in een vijvertje van 250 liter en de mooiste garnaaltjes komen uit die algenbak vijver
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128114712
Gaan vuurgarnalen samen met kersenbuikjes?
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_128114716
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:49 schreef Prowl het volgende:
Oh en iemand waarvan ik ooit vuurgarnaaltjes kocht geloofde niet dat ze het prima deden buiten in een vijver

Die kweekt ze nu in een vijvertje van 250 liter en de mooiste garnaaltjes komen uit die algenbak vijver
Is dat niet te koud geweest dan? Ik heb ook altijd wel garnaaltjes geprobeerd maar kwam nooit echt ver ermee :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128114893
quote:
15s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:47 schreef Prowl het volgende:

[..]

[..]

_O-

Mochten jullie nog garnaaltjes nodig hebben en in de buurt van Amsterdam wonen heb ik wel een goed adres.
Zelfde geldt voor appelslakken maar die kunnen verstuurd worden.

Stukken goedkoper dan bij de lfs.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 13:12:54 #75
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128115050
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:59 schreef rene90 het volgende:

[..]

Is dat niet te koud geweest dan? Ik heb ook altijd wel garnaaltjes geprobeerd maar kwam nooit echt ver ermee :')
De winter is de lastigste periode, vooral als een vijver dichtvriest houd het op.......

Maar met temperaturen zoals afgelopen week en een plens vers water gaan de vrouwtjes vol met eieren zitten

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:59 schreef Thaboel het volgende:
Gaan vuurgarnalen samen met kersenbuikjes?
Ja hoor, vinden ze heerlijk
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128122979
Enig idee wat deze posthoornslak aan doen is?
Krijgt ie een nieuw schild ofzo? Nooit eerder gezien dat ze zo helemaal uit hun huisje gaan.



Net deze wave pump gekocht voor de uitvoer van mijn filter:
http://www.ebay.nl/itm/DA(...)&hash=item2a271c656b

Pomp werkt nu zo goed dat alle plantjes weg worden geblazen :')
Filmpje http://www.aquariumhk.net(...)_192&products_id=455
Laat wel weten of het wat is.

En deze automatisch voeder gekocht. Altijd handig.
http://www.ebay.nl/itm/Au(...)&hash=item45f692a5c1

Dooie vuurgarnaal gevonden. Ziet er helemaal gezond uit :?

Mijn Anubias Nana gaat weer bloeien :D

[ Bericht 21% gewijzigd door Kadooosh op 22-06-2013 22:00:02 ]
pi_128192686
Wil mijn plexiglas afdekplaat vervangen voor een glas plaat. Vraag mij alleen af of het condens water dan niet op de grond druipt. Het plexiglas is een beetje gebogen zodat het naar het midden loopt.
pi_128195153
Vraagje. Mijn Platy's zijn als bezetenen aan het paren.
Ik had er in het begin 5, maar ik denk dat het aantal nu al minstens verdubbeld is.

Nu heb ik een 48l aquarium met daarbij nog 5 Neontetra's.
Hoelang kunnen ze nog doorgaan met paren totdat de bak overvol wordt? Wat moet ik met het overschot gaan doen? Wil de winkel die wellicht?
pi_128200042
quote:
11s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:09 schreef Bronson het volgende:
Vraagje. Mijn Platy's zijn als bezetenen aan het paren.
Ik had er in het begin 5, maar ik denk dat het aantal nu al minstens verdubbeld is.

Nu heb ik een 48l aquarium met daarbij nog 5 Neontetra's.
Hoelang kunnen ze nog doorgaan met paren totdat de bak overvol wordt? Wat moet ik met het overschot gaan doen? Wil de winkel die wellicht?
Ik kon alles naar de winkel brengen maar dat was een simpele dierenwinkel. Een gemiddelde aquarium winkel zit wellicht niet te wachten op gratis vissen, helemaal als het platy's zijn. Maar je kan het altijd vragen natuurlijk.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128200377
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:53 schreef Kadooosh het volgende:
Dooie vuurgarnaal gevonden. Ziet er helemaal gezond uit
Garnaal was gewoon oud? En voetballers krijgen ook weleens een hartaanval dus tja.

Dit is mijn bak trouwens:
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128200528
quote:
11s.gif Op maandag 24 juni 2013 15:09 schreef Bronson het volgende:
Vraagje. Mijn Platy's zijn als bezetenen aan het paren.
Ik had er in het begin 5, maar ik denk dat het aantal nu al minstens verdubbeld is.

Nu heb ik een 48l aquarium met daarbij nog 5 Neontetra's.
Hoelang kunnen ze nog doorgaan met paren totdat de bak overvol wordt? Wat moet ik met het overschot gaan doen? Wil de winkel die wellicht?
Winkels willen ze doorgaans niet..
maar je bak zat met de 5 platys al wel vol.. op marktplaats gratis aanbieden? Of een aquarium met chicliden erbij nemen..
pi_128208258
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 16:57 schreef rene90 het volgende:

[..]

Garnaal was gewoon oud? En voetballers krijgen ook weleens een hartaanval dus tja.

Dit is mijn bak trouwens:
[ afbeelding ]
Ja kan goed maar heb ze net 2 maanden ofzo dus schrok ff :P.
Mooie bak trouwens, nu nog vullen ;).

Platys fokken inderdaad als konijnen, heb al zo'n 10 jaar platys uit wat ooit 10 stuks waren. Nog geen rare dingen gezien ivm inteelt. Heb er nu denk ik zon 30-40 stuks nog.
pi_128210910
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 17:00 schreef Nico987 het volgende:

[..]

Winkels willen ze doorgaans niet..
maar je bak zat met de 5 platys al wel vol.. op marktplaats gratis aanbieden? Of een aquarium met chicliden erbij nemen..
Je bedoelt een apart aquarium?
pi_128213324
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 20:47 schreef Bronson het volgende:

[..]

Je bedoelt een apart aquarium?
Hij bedoelde het zodat ze worden opgevreten :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128213564
Ik deed het eigenlijk andersom naast mijn 2 Malawi bakken had ik 2 kleine bakken met guppen en jonkies, beter levend voer is er niet
pi_128213571
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2013 21:29 schreef rene90 het volgende:

[..]

Hij bedoelde het zodat ze worden opgevreten :')
Ja dat snap ik. :P
Alleen mik je dan de kleintjes in een aparte bak, of gewoon zo'n vis bij de rest? Gaat tie dan niet mijn volwassen plattys en neontetra's opeten?
pi_128213685
Maar ik heb echt geen ruimte voor meerdere bakken. Ik heb maar een klein huisje. ;(
pi_128216734
Ik zit te denken om thuis volledig op led verlichting over te gaan, grote uitdaging is nu het aquarium..

Nu kwam ik dit tegen;
http://www.azaqua.nl/daytime-cluster/425-daytime-cluster-150.html

Iemand ervaring met zoiets? ( of een beter alternatief )

Het betreft een 160cm akva stabil met 3x T8 150cm buis.
Scheren is voor schapen!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 juni 2013 @ 11:08:17 #89
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128230837
quote:
15s.gif Op maandag 24 juni 2013 22:18 schreef paarse_paashaas het volgende:
Ik zit te denken om thuis volledig op led verlichting over te gaan, grote uitdaging is nu het aquarium..

Nu kwam ik dit tegen;
http://www.azaqua.nl/daytime-cluster/425-daytime-cluster-150.html

Iemand ervaring met zoiets? ( of een beter alternatief )

Het betreft een 160cm akva stabil met 3x T8 150cm buis.
Wat ik ervan begrijp is dat LED verlichting voor aquariums nog niet verstandig is, omdat planten er slecht door groeien. Tevens heb je met wat diepere bakken ook minder diepte met licht. Maar goed, ik heb me vorig jaar voor het laatst ingelezen.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 juni 2013 @ 11:09:08 #90
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128230862
Ik heb trouwens weer wat nieuwe (en een paar oude) foto's geplaatst.

Voor de liefhebber: http://imgur.com/a/Ak9d7

Toen ik gisteravond trouwens naar bed ging, was ik 1 van de 3 Ramirezi's kwijt. Ik hoop dattie nog ergens verstopt was...maar hij kan ook dood zijn. Nergens gevonden in elk geval. Vanavond even wat beter zoeken.

Zit er sterk aan te denken om toch maar een 2e bak te kopen met een kogelvis. Maar ja, geld.
pi_128231491
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:09 schreef Kreator het volgende:
Ik heb trouwens weer wat nieuwe (en een paar oude) foto's geplaatst.

Voor de liefhebber: http://imgur.com/a/Ak9d7

Toen ik gisteravond trouwens naar bed ging, was ik 1 van de 3 Ramirezi's kwijt. Ik hoop dattie nog ergens verstopt was...maar hij kan ook dood zijn. Nergens gevonden in elk geval. Vanavond even wat beter zoeken.

Zit er sterk aan te denken om toch maar een 2e bak te kopen met een kogelvis. Maar ja, geld.
Mooie bak, ook mooi model van het aquarium trouwens. Wat zijn dat voor visjes die half oranje / zilver? En welk L nummer die gele/zwart met stippen.

Ik ben zelf ook nogal aan het denken wat ik met mijn bak ga doen qua indeling, het binnen filter laat ik er wel inzitten, als ik die eruit sloop heb ik ook weer een gat in de achterwand en aangezien hij tegen een ruit aanstaat lijkt dat me qua algen / licht niet echt lekker. Verder wil ik misschien kijken of een verhoging makkelijk is om te maken, maar dan moet je zo'n afscheiding hebben natuurlijk. Even zien dan maar.

Wel klote van zooplus, er stond dat die plantjes op woensdag verzonden worden, wat prima zou zijn omdat ik donderdag zand krijg / slangkoppelingen / meuk en dus de bak kan vullen. Krijg ik een mailtje dat het vandaag al komt :').
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Official ESF Kreviewer dinsdag 25 juni 2013 @ 11:37:19 #92
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128231788
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:27 schreef rene90 het volgende:

[..]

Mooie bak, ook mooi model van het aquarium trouwens. Wat zijn dat voor visjes die half oranje / zilver? En welk L nummer die gele/zwart met stippen.

Wel klote van zooplus, er stond dat die plantjes op woensdag verzonden worden, wat prima zou zijn omdat ik donderdag zand krijg / slangkoppelingen / meuk en dus de bak kan vullen. Krijg ik een mailtje dat het vandaag al komt :').
Binnenfilters zijn altijd wel een stuk lastiger. Je krijgt altijd sediment in je bak bij het verschonen.

Thanks trouwens. Die vissen zijn Boesemani (regenboogzalm). Worden/zijn ongeveer 10cm. Vriendelijke actieve vissen.
Die 'tijger' achtige is een L-75. Ik denk dat die nog wel wat verder groeit, maar hij groeit heel langzaam dus zeker weten doe ik het niet. Is nu ergens tussen de 15 en 20 cm. Was extreem schuw in het eerste jaar, maar is nu gewoon relaxed en laat zich regelmatig zien.

Die plantjes kun je gewoon in een emmer met water gooien. Die overleven het echt wel een hele lange tijd hoor.
pi_128252787
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 11:37 schreef Kreator het volgende:

[..]

Binnenfilters zijn altijd wel een stuk lastiger. Je krijgt altijd sediment in je bak bij het verschonen.

Thanks trouwens. Die vissen zijn Boesemani (regenboogzalm). Worden/zijn ongeveer 10cm. Vriendelijke actieve vissen.
Die 'tijger' achtige is een L-75. Ik denk dat die nog wel wat verder groeit, maar hij groeit heel langzaam dus zeker weten doe ik het niet. Is nu ergens tussen de 15 en 20 cm. Was extreem schuw in het eerste jaar, maar is nu gewoon relaxed en laat zich regelmatig zien.

Die plantjes kun je gewoon in een emmer met water gooien. Die overleven het echt wel een hele lange tijd hoor.
Ja binnenfilter is lastiger, maar ik wil het een poging geven. Heb nieuwe filtermaterialen gekocht dus we zien wel hoe het loopt. Heb in ieder geval 1.5 maand om de bak in te laten draaien wat me een mooie tijd lijkt. Alleen qua indeling zit ik nog te twijfelen wat ik nu wil. Plantjes vind ik wel mooi maar vanuit eigen ervaring heb ik gemerkt dat veel plantjes vrij lastig zijn zonder CO2 of andere meuk. (easylife en dergelijke heb ik ook allemaal gehad).

Kienhout vind ik wel erg mooi dus misschien daar meer mee doen, maar wil er wel wat diepte in krijgen met een soort strook wat lager die van voor naar schuin achter loopt. Ik zag dat bij een andere bak en dat gaf wel een mooi effect.

Iemand verdere tips? Ik heb ook bolletjes klei besteld voor bij de wortels van planten, alleen dit hoeft niet bij alles lijkt me? Eerst het gewoon een kans geven zelf te groeien en anders zo'n bolletje erbij?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128296306
Plantjes zijn binnen van zooplus, nu maar in een emmer gegooid. Wel echt een klote service van zooplus, ze hebben een fout product geleverd (ph test in plaats van kleibolletjes voor planten) en ik heb gemaild. Krijg ik terug "ja we kunnen het goede product niet opsturen vanwege hoge verzendkosten, en dat product wat je nu hebt is misschien wel een asiel voor die je er blij mee kan maken" :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128299979
mijn aquarium maakt veel herrie heeft iemand tips
pi_128300303
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:14 schreef zwanenburger het volgende:
mijn aquarium maakt veel herrie heeft iemand tips
ligt aan je filter waarschijnlijk.Ik heb mijn filter (die in mijn bak zit) uit elkaar gehaald en het rotortje ingesmeerd met vasaline.Nu is hij geruisloos.1 keer per 3 a 4 weken als ik de hele bak verschoon smeer ik het rotorje nog even in.


Op deze manier.
nee echt niet !
pi_128300779
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:16 schreef rene90 het volgende:
Plantjes zijn binnen van zooplus, nu maar in een emmer gegooid. Wel echt een klote service van zooplus, ze hebben een fout product geleverd (ph test in plaats van kleibolletjes voor planten) en ik heb gemaild. Krijg ik terug "ja we kunnen het goede product niet opsturen vanwege hoge verzendkosten, en dat product wat je nu hebt is misschien wel een asiel voor die je er blij mee kan maken" :')
_O- wat een service
nee echt niet !
pi_128300944
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 20:42 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ja binnenfilter is lastiger, maar ik wil het een poging geven. Heb nieuwe filtermaterialen gekocht dus we zien wel hoe het loopt. Heb in ieder geval 1.5 maand om de bak in te laten draaien wat me een mooie tijd lijkt. Alleen qua indeling zit ik nog te twijfelen wat ik nu wil. Plantjes vind ik wel mooi maar vanuit eigen ervaring heb ik gemerkt dat veel plantjes vrij lastig zijn zonder CO2 of andere meuk. (easylife en dergelijke heb ik ook allemaal gehad).

Kienhout vind ik wel erg mooi dus misschien daar meer mee doen, maar wil er wel wat diepte in krijgen met een soort strook wat lager die van voor naar schuin achter loopt. Ik zag dat bij een andere bak en dat gaf wel een mooi effect.

Iemand verdere tips? Ik heb ook bolletjes klei besteld voor bij de wortels van planten, alleen dit hoeft niet bij alles lijkt me? Eerst het gewoon een kans geven zelf te groeien en anders zo'n bolletje erbij?
deze gasten maken erg mooie aquariums,misschien kan je er wat mee.


nee echt niet !
pi_128301578
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 21:16 schreef rene90 het volgende:
Plantjes zijn binnen van zooplus, nu maar in een emmer gegooid. Wel echt een klote service van zooplus, ze hebben een fout product geleverd (ph test in plaats van kleibolletjes voor planten) en ik heb gemaild. Krijg ik terug "ja we kunnen het goede product niet opsturen vanwege hoge verzendkosten, en dat product wat je nu hebt is misschien wel een asiel voor die je er blij mee kan maken" :')
Krijg je wel je geld terug dan?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_128301822
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:38 schreef Messina het volgende:

[..]

Krijg je wel je geld terug dan?
Mag ik wel hopen. Net voor ¤80 kattenmeuk besteld daar.
pi_128302143
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:38 schreef Messina het volgende:

[..]

Krijg je wel je geld terug dan?
ja die 3.99 krijg ik wel terug. Maar het is een principe kwestie. Zij maken een fout en willen het niet recht zetten omdat ze dan verzendkosten zelf moeten dokken, slap gelul zeg. Ik heb dat er juist bij besteld omdat het dan gratis werd verzonden.

Uiteindelijk heeft aquaplantsonline wel de balletjes snel verzonden en meegedacht hoe ik het toch in huis krijg gezien de stakingen. Nette winkel aquaplantsonline, ben er ook weleens langs geweest trouwens.

[ Bericht 13% gewijzigd door rene90 op 27-06-2013 12:40:17 ]
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128307607
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:28 schreef HighVolume het volgende:

[..]

deze gasten maken erg mooie aquariums,misschien kan je er wat mee.

Super vet, erg mooi om te zien hoe hij het voor elkaar krijgt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128317868
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 22:47 schreef rene90 het volgende:

[..]

ja die 3.99 krijg ik wel terug. Maar het is een principe kwestie. Zij maken een fout en willen het niet recht zetten omdat ze dan verzendkosten zelf moeten dokken, slap gelul zeg. Ik heb dat er juist bij besteld omdat het dan gratis werd verzonden.

Uiteindelijk heeft aquaplantsonline wel de balletjes snel verzonden en meegedacht hoe ik het toch in huis krijg gezien de stakingen. Nette winkel aquaplantsonline, ben er ook weleens langs geweest trouwens.
Mja dat vindt ik nog wel enigzins begrijpbaar(tenminste als het niet per briefpost kan).
Maar wat moet een asiel eigenlijk met een ph tester? Wist niet dat er asielen zijn met vissen :')
pi_128318136
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:44 schreef Kadooosh het volgende:
Mja dat vindt ik nog wel enigzins begrijpbaar(tenminste als het niet per briefpost kan).
Maar wat moet een asiel eigenlijk met een ph tester? Wist niet dat er asielen zijn met vissen
Het kan per briefpost, ik heb ook aangegeven dat ze het van mij uit de verpakking mogen halen en het in een brief mogen verzenden. Verzendkosten zijn normaal 2,50 en ik vind dat dat iets is wat zooplus moet betalen. Zij maken de fout om het verkeerde op te sturen, dan moeten ze het ook kosteloos herstellen.

En ik denk dat ze niet hebben gelezen wat ik heb getypt in die mail, want om nou de ph waarde van een kat te meten :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128331515
ik heb planten in me aquarium gedaan zonder voedings bodem.
moet ik hier nog wat aan toevoegen
pi_128331832
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:51 schreef zwanenburger het volgende:
ik heb planten in me aquarium gedaan zonder voedings bodem.
moet ik hier nog wat aan toevoegen
Ik zou even kijken hoe ze groeien, groeien ze goed is er niks aan de hand, anders heb je van die klei bolletjes die je bij de wortels kan plaatsen.

Mijn aquarium is inmiddels ook ingericht:
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128332653
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:00 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik zou even kijken hoe ze groeien, groeien ze goed is er niks aan de hand, anders heb je van die klei bolletjes die je bij de wortels kan plaatsen.

Mijn aquarium is inmiddels ook ingericht:
[ afbeelding ]
Had van mij iets molliger gemogen, maar verder; :9~
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 27 juni 2013 @ 19:33:32 #108
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_128333066
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:00 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik zou even kijken hoe ze groeien, groeien ze goed is er niks aan de hand, anders heb je van die klei bolletjes die je bij de wortels kan plaatsen.

Mijn aquarium is inmiddels ook ingericht:
[ afbeelding ]
geamputeerde tetten? :)
"Zou Je Haar Geven?? :P"
pi_128337714
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:33 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]

geamputeerde tetten? :)
Tja het is niet veel nee, maar oke zonder geinen mijn bak i snu aan het vullen. Heb een handig setje gekocht van gardena dus op mijn keuken kraan is nu een tuinslang aangesloten en ik kan dus heel simpel mijn bak vullen, en als ik wil hang ik de slang uit het raam en kan ik mijn motor wassen.
Plantjes zitten erin, alleen mis ik voorlopig nog wat stenen / extra hout, dat komt nog wel dan, eerst dit maar even zien en kijken hoe het groeit en doet. Pas over 1,5 maand komen er vissen in dus tijd zat om rustig in te draaien.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128339896
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:00 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik zou even kijken hoe ze groeien, groeien ze goed is er niks aan de hand, anders heb je van die klei bolletjes die je bij de wortels kan plaatsen.

Mijn aquarium is inmiddels ook ingericht:
[ afbeelding ]
:9~
nee echt niet !
  vrijdag 28 juni 2013 @ 20:23:33 #111
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_128371265
Rene watvoor motor
En welke stenen zoek je
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_128371610
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:23 schreef peterzx9r het volgende:
Rene watvoor motor
En welke stenen zoek je
yamaha fazer 600, ik zoek nog kienhout en gewone normale rots stenen, donkere kleur. Maar ik ga wel eens naar het tuin centrum ofzo.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128372284
Heeft iemand nog een kweekkast met bioloog over? Met minimaal 10 bakken?
pi_128372364
als je tl balk erg veel geluid maakt, kan dat zijn doordat hij teveel watt gebruikt.

en er dus een moet kopen die minder watt nodig heeft
pi_128372728
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heeft iemand nog een kweekkast met bioloog over? Met minimaal 10 bakken?
ga je aan de garnalen? Prowl heeft wat staan dacht ik.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128398234
Hierbij mijn bakkie. Een 80cm 110L bakje van Juwel. Verder een extern filter :)





  zaterdag 29 juni 2013 @ 18:11:56 #117
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128398419
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:50 schreef admiraal_anaal het volgende:
Heeft iemand nog een kweekkast met bioloog over? Met minimaal 10 bakken?
4 bakken 95x50x30 (40 hoog achter) met stelling
4 bakken 95 x35x30
1x 100x40x40 met lichtkap

Als je alle aquarium zooi mee neemt die ik heb staan mag het mee voor een speciale prijs :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128403088
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2013 18:04 schreef Jake89 het volgende:
Hierbij mijn bakkie. Een 80cm 110L bakje van Juwel. Verder een extern filter :)

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
mooi hoor ^O^
nee echt niet !
pi_128406902
Haha dankjewel! Altijd weer de vraag hoelang dat gaat blijven. Kwestie van tijd tot mijn plantjes weer minder worden ;)
  zondag 30 juni 2013 @ 00:52:37 #120
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_128410583
Ik ga dit topic ook weer volgen. Nu ik lekker ruim woon wil ik ook weer een zoetwater aquarium. De lengte moet minimaal 160, maar liefst 200 cm zijn met veel beplanting en een paar schooltjes hoog/midden/laag.

Ik hou me van harte aanbevolen voor een knappe bak :Y
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
  zondag 30 juni 2013 @ 01:01:46 #121
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_128410856
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 19:00 schreef rene90 het volgende:

[...]

Mijn aquarium is inmiddels ook ingericht:
[ afbeelding ]
Leuk, zo'n lijk op sterk water :P
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_128430623
Oke dit is hem wel:
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128430916
Mooi bakkie hoor! Zit er al een vis in? Wanneer komen ze?
pi_128432374
ik laat hem nu 6 weken staan. Meer ook omdat ik op vakantie ga dus ik anders iemand moet zoeken die de vissen komt voeren. Dan maar wat langer laten indraaien.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128435520
Te lang indraaien bestaat gelukkig niet :p Blijven er zat die hem jammer genoeg helemaal niet indraaien o|O
  maandag 1 juli 2013 @ 01:40:34 #126
390954 Domingesto
Wereldverbeteraar
pi_128446612
Kan ik me hier aanmelden als aquarioot?

Ik bezit momenteel een paar bakken met wat vis:
- 180 x 60 x 55 (590 liter bruto) met een Fluval FX5 buitenfilter:
Ik ga er Zuid-Amerikaanse kogelvissen (Colomesus asellus) in houden, groepje van 8. Momenteel zitten er alleen wat L-nummers (5 L134, 1 L129, 1 L136b), Sturisoma, Farlowella, Ancistrus en Otocinclus in. Zit momenteel te zoeken naar veel zwaardplanten, kienhout (uit veen halen, Duitsland, gratis) etc.
- 60 x 30 x 30 standaard Juwel bakje.
Met wat led verlichting en standaard pompje. Eerst nieuw binnenfiltertje halen. Is al ingericht voor Apistogramma's. Zuur biotoopje, Zuid-Amerikaans. Veel eikentakken en -bladeren.

Mooie Apistogramma borelli var. opal, Jake89!

[ Bericht 2% gewijzigd door Domingesto op 01-07-2013 01:47:05 ]
Everyone thinks of changing the world, but no one thinks of changing himself.
pi_128450616
Dankjewel Domingesto!

Klinkt erg goed. Ben benieuwd. Hopelijk snel wat foto's ;)
  maandag 1 juli 2013 @ 18:45:13 #128
359821 lexvandoef
Guitar-Meister
pi_128469506
Oh leuk! Een aquariumtopic :).

Ik heb zelf een nano-Tanganyika aquarium met een kleine kolonie Lamprologus Similis. Nu 4 (2m/2V) volwassenen en een stuk of 12 kleintjes, varierend van pasgeboren tot ong 1 cm.

Super leuk om die kleintjes altijd bezig te zien, ook de volwassenen houden van een robbertje sparren en territorium afbakenen.

Ook erg eenvoudig in het onderhoud gelukkig :).
pi_128470328
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 18:45 schreef lexvandoef het volgende:
Oh leuk! Een aquariumtopic :).

Ik heb zelf een nano-Tanganyika aquarium met een kleine kolonie Lamprologus Similis. Nu 4 (2m/2V) volwassenen en een stuk of 12 kleintjes, varierend van pasgeboren tot ong 1 cm.

Super leuk om die kleintjes altijd bezig te zien, ook de volwassenen houden van een robbertje sparren en territorium afbakenen.

Ook erg eenvoudig in het onderhoud gelukkig :).
foto's maken veel duidelijk :p
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 1 juli 2013 @ 19:07:20 #130
359821 lexvandoef
Guitar-Meister
pi_128470383
Haha ja i know, die ga ik zsm ff maken! :)
pi_128526454


120l van Juwel.
Momenteel zijn we aan het verbouwen en komt er even weinig van het aquarium terecht. Binnenkort nieuwe plantjes en vers water erin.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128534074
Apart ding maar wel leuk! Vind de vorm wel gaaf. Wat zwemt erin rond?
pi_128535093
uhhhhhhhh van alles en nog wat hihi :D Geen idee hoe het allemaal heet. Ik wijs aan wat ik leuk vind :D We zijn ooit begonnen met guppen en black mollys
iig 2 appelslakken, 1 bodemkruiper, 1 mega algen-eter.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 3 juli 2013 @ 16:28:00 #134
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_128544111
Maar hoe weet je dan dat de vissen wel bij elkaar passen :?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_128544165
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 16:28 schreef Komakie het volgende:
Maar hoe weet je dan dat de vissen wel bij elkaar passen :?
dat weet mijn echtgenoot :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128553151
fijn dik een uur geleden is mijn thermometer/verwarmingselement(0f hoe het ook maar heet ) van mijn aquarium geknapt -O-
plus dat er nu een vis een beetje vaag doet/deed

stroom was uitgevallen is ie dan doorgebrand ofzo ?(de thermometer)
en is een nieuwe thermometer duur ? :@
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is het ook schadelijk ? :{

[ Bericht 6% gewijzigd door the-brother-of-uzunumaki op 03-07-2013 20:52:02 ]
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:16:31 #137
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128555911
Er heeft nu ff 220volt in je bak gestaan, je mag blij zijn als alles nog leeft

Als de stroom niet was uitgevallen en je had je hand in de bak gestoken dan had je een enorme optater gehad, een huis zonder aardlekschakelaar en je was :W :W :W

Nieuwe kost 30,= of zo van een goed kwaliteitsmerk als tetratec of jaeger

Deze in ieder geval snel weg gooien
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128556343
Tot nu toe leeft alles nog...

morgen maar even kijken als de dierenwinkel wat heeft..
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_128556770
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:25 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
Tot nu toe leeft alles nog...

morgen maar even kijken als de dierenwinkel wat heeft..
Zwemt het nog allemaal fatsoenlijk ook?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128557036
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:33 schreef rene90 het volgende:

[..]

Zwemt het nog allemaal fatsoenlijk ook?
toen ik weer stroom had zag ik dat 1 vis op de kop naar boven wees die een tikje gegeven met het netje zwom toen weg bleef toen even liggen nu zwemt ie tot nu toe redelijk weer...

zover ik hem heb gezien
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_128574932
nieuwe gekocht was weinig keus dus heb de tetra ht 150 meegenomen is die een beetje goed ?
en ik maar ik heb een 125 liter bak en deze is voor een 150 liter is dat erg ?
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_128575203
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:04 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
nieuwe gekocht was weinig keus dus heb de tetra ht 150 meegenomen is die een beetje goed ?
en ik maar ik heb een 125 liter bak en deze is voor een 150 liter is dat erg ?
Maakt allemaal niks uit, als hij je bak op temperatuur krijgt is het voldoende :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128575297
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 12:12 schreef rene90 het volgende:

[..]

Maakt allemaal niks uit, als hij je bak op temperatuur krijgt is het voldoende :)
Mooi hij zit er nu net in
Why am I so differently wired? Am I a martian?
What kind of twisted experiment am I involved in
Cause I don't belong in this world
pi_128650343
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 01:40 schreef Domingesto het volgende:
Kan ik me hier aanmelden als aquarioot?

Ik bezit momenteel een paar bakken met wat vis:
- 180 x 60 x 55 (590 liter bruto) met een Fluval FX5 buitenfilter:
Ik ga er Zuid-Amerikaanse kogelvissen (Colomesus asellus) in houden, groepje van 8. Momenteel zitten er alleen wat L-nummers (5 L134, 1 L129, 1 L136b), Sturisoma, Farlowella, Ancistrus en Otocinclus in. Zit momenteel te zoeken naar veel zwaardplanten, kienhout (uit veen halen, Duitsland, gratis) etc.
- 60 x 30 x 30 standaard Juwel bakje.
Met wat led verlichting en standaard pompje. Eerst nieuw binnenfiltertje halen. Is al ingericht voor Apistogramma's. Zuur biotoopje, Zuid-Amerikaans. Veel eikentakken en -bladeren.

Mooie Apistogramma borelli var. opal, Jake89!
Colomesus asellus zijn inderdaad erg leuk. Zit er zelf ook aan te denken voor m'n 150x60x60 540L bak die ook een FX5 heeft. Helaas staan ze er om bekend erg snel groeiende tanden te hebben en zelfs bij een diëet van 100% slakken bestaat de kans dat ze alsnog handmatig af en toe terug geknipt moeten worden. Dat staat me dan weer een beetje tegen.

Zat zelf ook aan dwerg kogeltjes te denken eventueel, zou op zich ook wel tof zijn in zo'n groot aquarium.

Ik heb hiervoor ook Tetraodon Nigroviridis gehad, maar die sprong eruit :(, en ook een Tetraodon Biocellatus en die kwam vast te zitten in een Ecotech Vortech MP40 toen ik er een dag niet was.
pi_128689580
Iemand een goede tip om witte stip te verhelpen en in de toekomst te voorkomen?
nee echt niet !
pi_128689711
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:11 schreef HighVolume het volgende:
Iemand een goede tip om witte stip te verhelpen en in de toekomst te voorkomen?
Je hebt wel medicijnen ervoor, ga even naar je dierenwinkel of google even. Er is genoeg over te vinden in ieder geval.

Ik heb zelf last van draadalg in mijn indraaiende bak, heb nu het licht maar wat verlaagd en zie wel wat dat doet. Ben de 19e weer terug van vakantie dus pas dan komen er vissen in :P
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juli 2013 @ 09:45:24 #147
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128749222
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 16:14 schreef rene90 het volgende:
Ik heb zelf last van draadalg in mijn indraaiende bak, heb nu het licht maar wat verlaagd en zie wel wat dat doet. Ben de 19e weer terug van vakantie dus pas dan komen er vissen in :P
Draadalg komt bijna altijd door een laag CO2 gehalte in het water. :).
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juli 2013 @ 09:48:53 #148
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128749281
Het begint te kriebelen hier. Ik wil nieuwe dingen. ;(.

Ik wil eigenlijk een bak van 2 meter (heb nu 1 meter) en ik denk dat ik dan meteen overstap op zoutwater. Ik wil graag een kogelvis en wat meer kleurrijke vissen en koralen.
Maar ja, ik heb een goeddraaiende dure bak staan met vissen die nog wel even meegaan, dus ik moet nog wachten.
pi_128750741
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 09:45 schreef Kreator het volgende:

[..]

Draadalg komt bijna altijd door een laag CO2 gehalte in het water. :).
Ja ik voeg geen co2 toe, easy carbo vind ik maar rot spul. De lampen stonden ook wel veel uur te branden dus heb dat nu even terug gebracht naar 6.5 uur.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juli 2013 @ 10:59:22 #150
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128750921
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:52 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ja ik voeg geen co2 toe, easy carbo vind ik maar rot spul. De lampen stonden ook wel veel uur te branden dus heb dat nu even terug gebracht naar 6.5 uur.
Ik voeg het ook niet toe, maar zit er wel aan te denken om een druppelsetje te kopen, voor de plantengroei. Vind het alleen zo'n gedoe.
pi_128751123
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:59 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik voeg het ook niet toe, maar zit er wel aan te denken om een druppelsetje te kopen, voor de plantengroei. Vind het alleen zo'n gedoe.
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 10:59 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik voeg het ook niet toe, maar zit er wel aan te denken om een druppelsetje te kopen, voor de plantengroei. Vind het alleen zo'n gedoe.
Dat heb ik dus ook, elke dag een paar ml toevoegen :')
Ik heb het nu wel maar weer gekocht maar ga ergens wel even een spuit vandaan halen, dan vul ik die spuit met het spul en kan je wat makkelijker doseren, maja dan ga ik straks op vakantie :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juli 2013 @ 11:23:05 #152
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128751671
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:06 schreef rene90 het volgende:

Dat heb ik dus ook, elke dag een paar ml toevoegen :')
Ik heb het nu wel maar weer gekocht maar ga ergens wel even een spuit vandaan halen, dan vul ik die spuit met het spul en kan je wat makkelijker doseren, maja dan ga ik straks op vakantie :')
Ik bedoel eigenlijk zo'n hele automagische setup maken met een co2 fles en een druppelmechaniek.
Veel werk. :').
pi_128752493
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk zo'n hele automagische setup maken met een co2 fles en een druppelmechaniek.
Veel werk. :').
Ooh dat, ja heb ik ook weleens aan gedacht maar ik zie mezelf niet echt elke maand met een co2 fles naar de kroeg gaan om bij te vullen :')
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juli 2013 @ 11:51:41 #154
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128752640
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:47 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ooh dat, ja heb ik ook weleens aan gedacht maar ik zie mezelf niet echt elke maand met een co2 fles naar de kroeg gaan om bij te vullen :')
De slijter kan ook, of de LFS. Sommige gaan ook wel een jaar mee, ligt aan je setup. Maar het blijft een gedoe idd. Heb alleen wel wat nieuwe planten gekocht en die beginnen alweer wat kleur te verliezen (ondanks vloeibare en tabletvoeding) dus ik moet wel denk ik.
pi_128753044
Ik heb ook altijd gedonder met mijn planten. Nu maak ik mij echter meer zorgen om de toenemende temperaturen in mijn bakkie.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 9 juli 2013 @ 13:42:08 #156
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128756354
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 12:03 schreef Jake89 het volgende:
Ik heb ook altijd gedonder met mijn planten. Nu maak ik mij echter meer zorgen om de toenemende temperaturen in mijn bakkie.
Kap open, ventilator eroverheen laten blazen. Als dat neit helpt, beetje koud water erbij.
Vraag me wel af hoe ze dat in landen doen waar het altijd warm is. Zouden ze daar een koelelement inbouwen? :').
pi_128781453
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 11:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

De slijter kan ook, of de LFS. Sommige gaan ook wel een jaar mee, ligt aan je setup. Maar het blijft een gedoe idd. Heb alleen wel wat nieuwe planten gekocht en die beginnen alweer wat kleur te verliezen (ondanks vloeibare en tabletvoeding) dus ik moet wel denk ik.
Misschien te veeleisende planten? Hoeveel licht heb jij aan / hoeveel uur?

Ik heb nu easycarbo gehaald en heb een spuit van het ziekenhuis zodat ik per week de hoeveelheid in die spuit kan doen en zodra ik er weer ben ik een gedeelte van die spuit erin doe. Dan is het redelijk gedoseerd nog. De draadalg is wel wat erger geworden, misschien morgen even afhevelen als dat lukt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Official ESF Kreviewer woensdag 10 juli 2013 @ 08:23:46 #158
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128785972
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2013 23:57 schreef rene90 het volgende:

Misschien te veeleisende planten? Hoeveel licht heb jij aan / hoeveel uur?
Mijn bak is superstabiel verder, daar ligt het niet aan. Heb 50% van mijn verlichting aanstaan, 9 uur per dag. Dat is alsnog een flinke bak licht. Als ik de andere 2 tl's ook aanzet, krijg ik blauwalg.

Moet alleen een keer nieuwe lampen kopen.
pi_128790097
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juli 2013 08:23 schreef Kreator het volgende:

[..]

Mijn bak is superstabiel verder, daar ligt het niet aan. Heb 50% van mijn verlichting aanstaan, 9 uur per dag. Dat is alsnog een flinke bak licht. Als ik de andere 2 tl's ook aanzet, krijg ik blauwalg.

Moet alleen een keer nieuwe lampen kopen.
Tja als je het geld eraan uit wilt geven is zo'n co2 ding wel mooi natuurlijk. Ik vind het net even te extreem als het ware dus begin er nog maar niet aan. Vandaag komt die easycarbo binnen dus daar ga ik maar even mee kloten in de hoop dat dat wat helpt.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128810679
De draadalg was wel wat erger geworden, ik heb een 50 ml spuit dus stop er 35 ml in en spuit er elke dag 5 ml in van dat easycarbo. Hopelijk heeft het een beetje effect :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 juli 2013 @ 08:53:00 #161
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128861332
Kwam ik net tegen. Is een LFS in de VS...

pi_128861396
De fuck.. moet je de vis 3 keer per dag omdraaien?
Scheren is voor schapen!
pi_128861905
Zo sneu hee...

Heeft iemand hier wel eens tanked gezien.. zo over duidelijk amerikaans programma waarbij ze proberen om een zo pompeus mogelijk aquarium te maken met vooral nep uitziende ellementen., ook zo dramatisch, je water in laten draaien is voor stumperts, voor de tv moet het af dus vullwn met water en gelijk vissen er in.. ik zag nun weer een bakje van 70x70x30 met minimaal 15 maanvissen.

Laatst was er een tank voor 1 dag neergezet! De roggen waren heel amerika overgevlogen en mochten de dag daarop weer terug..
pi_128862093
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 08:53 schreef Kreator het volgende:
Kwam ik net tegen. Is een LFS in de VS...

[ afbeelding ]
Wel een mooi beestje, maar horen deze nog niet een heel stuk te groeien eigenlijk?

Mijn bak draait weer beter, na het toevoegen van easycarbo met een spuit doen de planten het beter en trekt het alg weg. Werkt erg prima om in een spuit de weekvoorraad te hebben.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 juli 2013 @ 10:03:37 #165
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128862667
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 09:35 schreef rene90 het volgende:

[..]

Wel een mooi beestje, maar horen deze nog niet een heel stuk te groeien eigenlijk?

Mijn bak draait weer beter, na het toevoegen van easycarbo met een spuit doen de planten het beter en trekt het alg weg. Werkt erg prima om in een spuit de weekvoorraad te hebben.
Die hoort in een bak die minimaal 4x, maar beter 8x zo groot is.
pi_128862877
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 10:03 schreef Kreator het volgende:

[..]

Die hoort in een bak die minimaal 4x, maar beter 8x zo groot is.
Al een CO2 set gekocht?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Official ESF Kreviewer vrijdag 12 juli 2013 @ 10:45:47 #167
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128863632
Nee, dat komt ooit nog wel. 8-). Heb net een huis gekocht dus moet ff prioriteiten stellen.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 16:49:22 #168
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_128877505
Klein co setje is 23¤
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_128885925
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 16:49 schreef peterzx9r het volgende:
Klein co setje is 23¤
zelf in elkaar geknutseld ofzo?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zaterdag 13 juli 2013 @ 09:36:51 #170
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_128898994
Nee gewoon gekocht bij mn aquazaak
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_128902244
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 09:36 schreef peterzx9r het volgende:
Nee gewoon gekocht bij mn aquazaak
Fototje?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 14 juli 2013 @ 10:32:43 #172
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_128928035
Zal zo ff kijken of dat lukt
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_128929933
Na bijna 2 jaar afwezigheid ivm scheiding etc , gister m'n aquarium weer neergezet ! Vanmorgen zand gewassen en planten erin gezet , gaat nu weekje indraaien. Zal zo fotootje plaatsen hoe het nu is !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128930091
zo ziet het er nu uit , ik kan helaas niet elke dag rommelen aan de bak , sterker nog alleen in het weekend! Ben benieuwd hoe de bak erbij ligt volgende week.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128930125
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:32 schreef Joene het volgende:
[ afbeelding ] zo ziet het er nu uit , ik kan helaas niet elke dag rommelen aan de bak , sterker nog alleen in het weekend! Ben benieuwd hoe de bak erbij ligt volgende week.
Mooi bakkie.
Ben benieuwd
Wat voor vissies komen er in?
pi_128930254
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:32 schreef Joene het volgende:
[ afbeelding ] zo ziet het er nu uit , ik kan helaas niet elke dag rommelen aan de bak , sterker nog alleen in het weekend! Ben benieuwd hoe de bak erbij ligt volgende week.
Mooi zo'n hoek bak, wat ga je erin doen? En is een weekje niet wat aan de korte kant?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 14 juli 2013 @ 12:44:52 #177
351846 Tante-Leen
Heeft een derde been!
pi_128930457
Als ik al die mooi ingerichte aquaria zie van jullie heb ik meteen de neiging om de mijne compleet te veranderen. Hij is wel leuk,maar die van jullie zijn veel mooier ;(
Ik heb de mijne ook nog niet zo lang, maar ik vind het zo superleuk! Ik heb er nu allemaal makkelijke visjes inzitten. Platy, guppies ( :{ ) neontetras en kardinaaltetras. En nog een paar waarvan ik de naam ben vergeten :@
Maar goed, ze leven allemaal nog en mochten ze ooit sterven van ouderdom dan wil ik graag beginnen met wat specialere visjes. Ooit.

Het is ook zo leuk om overal op internet dingen op te zoeken of te lezen zoals hier. Allemaal interessante informatie :D
pi_128930511
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:39 schreef rene90 het volgende:

[..]

Mooi zo'n hoek bak, wat ga je erin doen? En is een weekje niet wat aan de korte kant?
mwah gok dat het net kan :) vorige keer waren m'n waterwaardes na de setup ik 6 dagen ideaal voor amazone
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128930584
Weet nog niet precies wat erin komt , gezien de kinderen etc ga ik denk ik voor gezelschap , ipv biotoop . Dus het zal mengelmoesje worden kardinaaltjes, roodkopzalmpjes, bijlzalmpjes of sumatraantjes
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128931445
Komende week ben ik we niet en geen tijdschakelaar licht uit of licht aan , ik neig naar uit.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 14 juli 2013 @ 13:21:13 #181
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128931646
Gooi de planten dan maar gelijk weg :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128931692
Ik doe ze uit , overbelichten is slechter dan onder belichten.vanaf komende week schakelaar er tussen. Ben benieuwd als ik hier binnen stap volgende week, zullen wel wat planten richting het licht gegroeid zijn :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128931703
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:21 schreef Prowl het volgende:
Gooi de planten dan maar gelijk weg :')
dat is ook mijn vrees :s
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 14 juli 2013 @ 13:24:41 #184
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128931740
Er zal in de buurt toch wel ergens een gamma oid open zijn, zo'n schakelaar kost ook geen drol
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128931750
Er is nu nergens een plek om zo ding te halen . :( nu mag er de eerste week maar 6 uur per dag licht op .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128931778
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:24 schreef Prowl het volgende:
Er zal in de buurt toch wel ergens een gamma oid open zijn, zo'n schakelaar kost ook geen drol
gaat niet om de euro's gaat om de tijd , moet zo weg, probeer nog ff een tuincentrum
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128931901
quote:
8s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:25 schreef Joene het volgende:

[..]

gaat niet om de euro's gaat om de tijd , moet zo weg, probeer nog ff een tuincentrum
Niemand anders die je huis in kan om eventueel ff zo'n tijdschakelaar te plaatsen?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128931941
Fix tuincentrum ! Heen rijden ophalen plaatsen en doorrijden!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 14 juli 2013 @ 13:30:29 #189
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_128931966


[ Bericht 18% gewijzigd door rene90 op 14-07-2013 13:31:17 ]
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_128932037
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:30 schreef peterzx9r het volgende:
[ afbeelding ]
Foto even gefixt voor je,

maar dit is een soort biologische variant dan? Ik heb daar wel eens naar gekeken hoe dat allemaal kan eventueel. Werkt dit goed wat jij hebt en moet je er nog bepaald spul telkens aan toevoegen / kopen?

http://www.punkyfish.nl/forum/viewtopic.php?f=36&t=83638 dit is zo'n zelfmaak ding.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  zondag 14 juli 2013 @ 13:39:57 #191
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_128932295
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
  zondag 14 juli 2013 @ 14:10:53 #192
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128933394
Weg gegooid geld, je moet zelf telkens op de fles drukken om co2 toe te voegen en zo'n fles is binnen een week of wat leeg

Zelf een setje maken met gist en wat flessen is goedkoper en ook nog eens beter te doseren :D
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zondag 14 juli 2013 @ 15:01:53 #193
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_128935127
http://www.mijnalbum.nl/Album-QLCKNNYW-Foto-EN8V4R3F
Ik voeg vddr niets toe werk zeer goed
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
  zondag 14 juli 2013 @ 15:03:02 #194
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_128935166
Doe nu al 3 maanden met de zelfde fles druk 2x daagss op de bus
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_128936208
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:03 schreef peterzx9r het volgende:
Doe nu al 3 maanden met de zelfde fles druk 2x daagss op de bus
2 x daags is een beetje te enthousiast voor mij, soms ben ik er 4 dagen niet dus tja. Nu maar met easy carbo gewoon proberen.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128936637
Update van mijn bak na 3 weken:


Hij staat nu al 3 weken in te draaien denk, maar omdat ik over 1,5 week op vakantie ga blijft hij nog een aantal weken meer indraaien :'). Lekker op zijn gemakje dus, 20 augustus ben ik terug en kunnen er vissen in :)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_128939199
Tijd schakelaar geregeld!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128944818
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:32 schreef rene90 het volgende:

[..]

2 x daags is een beetje te enthousiast voor mij, soms ben ik er 4 dagen niet dus tja. Nu maar met easy carbo gewoon proberen.
easy carbo , profito en nog wat meuk werkt prima!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128958284
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:41 schreef rene90 het volgende:
Update van mijn bak na 3 weken:
[ afbeelding ]

Hij staat nu al 3 weken in te draaien denk, maar omdat ik over 1,5 week op vakantie ga blijft hij nog een aantal weken meer indraaien :'). Lekker op zijn gemakje dus, 20 augustus ben ik terug en kunnen er vissen in :)
nice ^O^
nee echt niet !
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juli 2013 @ 08:20:13 #200
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128962094
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:44 schreef Tante-Leen het volgende:
Als ik al die mooi ingerichte aquaria zie van jullie heb ik meteen de neiging om de mijne compleet te veranderen. Hij is wel leuk,maar die van jullie zijn veel mooier ;(
Ik heb de mijne ook nog niet zo lang, maar ik vind het zo superleuk! Ik heb er nu allemaal makkelijke visjes inzitten. Platy, guppies ( :{ ) neontetras en kardinaaltetras. En nog een paar waarvan ik de naam ben vergeten :@
Maar goed, ze leven allemaal nog en mochten ze ooit sterven van ouderdom dan wil ik graag beginnen met wat specialere visjes. Ooit.

Het is ook zo leuk om overal op internet dingen op te zoeken of te lezen zoals hier. Allemaal interessante informatie :D
Is altijd zo. Dan zie je de bak van een ander en dan denk je: dat wil ik ook! :'). Ik wil ook wel andere vissen trouwens, maar ik vind de huidige ook leuk en ik ben niet zo iemand die ze dan maar verkoopt. Dan maar wachten...

Hoe ziet je bak eruit dan?
pi_128962216
ik wou dat ik vandaag even kon kijken hoe mooi helder de bak was :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128963264
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:24 schreef Joene het volgende:
Er is nu nergens een plek om zo ding te halen . :( nu mag er de eerste week maar 6 uur per dag licht op .
Voortaan ff pmen ofzo ik heb zat van die dingen en ik zit om de hoek
pi_128963959
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:02 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Voortaan ff pmen ofzo ik heb zat van die dingen en ik zit om de hoek
Het is nu geregeld voor 4 eu bij de tuincentrum :)

maar bedankt , wat heb jij voor visjesbak ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128964352
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:39 schreef Joene het volgende:

[..]

Het is nu geregeld voor 4 eu bij de tuincentrum :)

maar bedankt , wat heb jij voor visjesbak ?
Gewoon simpel :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
inmiddels zitten er meer plantjes in, een andere pomp

2 corydoras panda's, 3 tetra's(waren er eerst 5 :') ), 1 platy en 3 vijfstreepbarbeeltjes.
en 1 plakvis voor aan het raam.. geen idee meer hoe die heet :@

Ik ga binnenkort weer even wat huishouden. dus dan maak ik even een recentere foto ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2013 10:55:29 ]
pi_128964460
Ik wil sowieso kardinalen die vind ik tof, en liefst ook een flinke school minimaal 20 stuks.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juli 2013 @ 11:01:14 #206
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128964544
quote:
2s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:55 schreef LovelyLady het volgende:
en 1 plakvis voor aan het raam.. geen idee meer hoe die heet :@
:') Plakvis voor aan het raam. :'). Meerval heet zo'n ding.

Foto? Kan je zo merk en model noemen.
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juli 2013 @ 11:02:35 #207
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128964582
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 10:58 schreef Joene het volgende:
Ik wil sowieso kardinalen die vind ik tof, en liefst ook een flinke school minimaal 20 stuks.
Ooit een grote bak gezien op een beurs. 3 meter lang denk ik. Zaten een paar honderd neon tetra's in. Prachtig gezicht. Zou het zelf niet willen hebben, maar wel mooi om een tijdje naar te kijken.
pi_128964653
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ooit een grote bak gezien op een beurs. 3 meter lang denk ik. Zaten een paar honderd neon tetra's in. Prachtig gezicht. Zou het zelf niet willen hebben, maar wel mooi om een tijdje naar te kijken.
Is onwijs gaaf ja :) maar ik wil ook nog wat anders erin , anders zou ik in die 180 liter denk ik een stuk of 40 kardinalen gooien :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_128964792
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:01 schreef Kreator het volgende:

[..]

:') Plakvis voor aan het raam. :'). Meerval heet zo'n ding.

Foto? Kan je zo merk en model noemen.
ik kan niet alles onthouden :@
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juli 2013 @ 11:15:42 #210
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128964918
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:10 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

ik kan niet alles onthouden :@
Krijgt ie wel voer, of hebben ze je verteld dat hij een algeneter is?
pi_128964935
quote:
7s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:15 schreef Kreator het volgende:

[..]

Krijgt ie wel voer, of hebben ze je verteld dat hij een algeneter is?
hij leeft toch.ga nou niet zeuren
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juli 2013 @ 11:22:23 #212
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128965081
quote:
10s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:16 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

hij leeft toch.ga nou niet zeuren
Als je iets een 'plakvis voor op je raam' noemt, dan vraag ik me af of je uberhaupt wel weet wat je hebt gekocht. Vandaar de vraag. Bovendien zeggen ze in de aquariumwinkel vaak dat ze algen eten en dus niks nodig hebben en dat is niet waar.

'hij leeft toch' is tenenkrommend trouwens.
pi_128965441
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:22 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als je iets een 'plakvis voor op je raam' noemt, dan vraag ik me af of je uberhaupt wel weet wat je hebt gekocht. Vandaar de vraag. Bovendien zeggen ze in de aquariumwinkel vaak dat ze algen eten en dus niks nodig hebben en dat is niet waar.

'hij leeft toch' is tenenkrommend trouwens.
Ik snap dat het een serieus topic is maar mên je kan niet tegen een grapje? :*

Ik ben de exacte naam vergeten, ohnoes maakt me dat nu zo slecht? En hij eet echt geen alg want als dat zo was had ik mijn ramen niet steeds moeten schoonmaken. Dus ja hij krijgt voer.
:s)

En nu ben ik hier weer weg. ^O^
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juli 2013 @ 11:44:08 #214
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128965594
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:36 schreef LovelyLady het volgende:
Ik snap dat het een serieus topic is maar mên je kan niet tegen een grapje? :*
Als er niet al 100 voor je waren geweest die zonder kennis met een vissenkom aan kwamen kakken, dan misschien wel, dus zo vreemd was mijn vraag niet. Als je een hond koopt weet je toch ook welke soort het is?
pi_128965691
quote:
13s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:44 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als er niet al 100 voor je waren geweest die zonder kennis met een vissenkom aan kwamen kakken, dan misschien wel, dus zo vreemd was mijn vraag niet. Als je een hond koopt weet je toch ook welke soort het is?
Helemaal waar joh.
Als ik alles zou onthouden zou ik nu een beter betaalde baan hebben
Helaas ben ik ook maar een mens.
  Official ESF Kreviewer maandag 15 juli 2013 @ 11:59:11 #216
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_128965937
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2013 11:48 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Helemaal waar joh.
Als ik alles zou onthouden zou ik nu een beter betaalde baan hebben
Helaas ben ik ook maar een mens.
Ik stelde gewoon een normale vraag, omdat je als een newbie overkwam en we het hier niet over een pluche beertje hebben, maar over een huisdier.
Vervolgens is het 'een grapje' en ga je gepikeerd reageren als iemand wat vragen stelt. Dat komt wel een beetje dom over inderdaad.
pi_128968615
Einde discussie.
Ik ga even mijn vissen uitlaten :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2013 13:36:38 ]
pi_129006211
Voor diegene die geintresserd zijn in mijn ervaring met de wave maker en voederapparaat:
Wave maker werkt niet op mijn filter, niet krachtig genoeg. Bleek dat ie tussen de 300-1200 l/ph moet leveren... Dus wel een Eheim 2260 ofzo nodig :p.

Update: Heb hem toch aan de praat gekregen door mijn filter schoon te maken en de panty eraf te halen. Kijk volgende maand wel hoeveel garnaaltjes er zijn opgezogen :P.

Voederapparaat werkt wel goed als je een weekje of 2 weg gaat. Gaat niet veel in en het zetten van de tijd kan niet zichtbaar.

http://www.ebay.nl/itm/32(...)l2649#ht_2797wt_1088
http://www.ebay.nl/itm/18(...)l2649#ht_2398wt_1017

[ Bericht 15% gewijzigd door Kadooosh op 16-07-2013 14:42:45 ]
pi_129008949
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 14:33 schreef Kadooosh het volgende:
Voor diegene die geintresserd zijn in mijn ervaring met de wave maker en voederapparaat:
Wave maker werkt niet op mijn filter, niet krachtig genoeg. Bleek dat ie tussen de 300-1200 l/ph moet leveren... Dus wel een Eheim 2260 ofzo nodig :p.

Update: Heb hem toch aan de praat gekregen door mijn filter schoon te maken en de panty eraf te halen. Kijk volgende maand wel hoeveel garnaaltjes er zijn opgezogen :P.

Voederapparaat werkt wel goed als je een weekje of 2 weg gaat. Gaat niet veel in en het zetten van de tijd kan niet zichtbaar.

http://www.ebay.nl/itm/32(...)l2649#ht_2797wt_1088
http://www.ebay.nl/itm/18(...)l2649#ht_2398wt_1017
ik koop de juwel automaat omdat die precies in mn aquarium klep past :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_129039815
Is dit topic altijd zo traag ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 17 juli 2013 @ 17:49:23 #221
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_129052563
Verschilt per week/maand/jaar
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  woensdag 17 juli 2013 @ 18:27:11 #222
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_129053686
Per dag
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_129054776
Updateje dan maar over mijn bak, hij krijgt 8 uur licht per dag + 5ml easycarbo via een soort spuit waardoor het makkelijk af te meten is (die vul ik wekelijks met 35ml dus als ik er een paar dagen niet ben weet ik gewoon dat die spuit op moet als de week afloopt). Planten doen het prima, geen draadalg meer. Ik wil de plantjes wel wat gaan verzetten maar wacht hier nog even mee tot ze wat beter/groter zijn.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_129151381
beetje groenig van de Esha en de Exit , doe ik er altijd in als ik er visjes in doe . Zit inmiddels al redelijk wat beplanting in ook. Gaat de goede kant op sorry voor de ruk kwaliteit foto
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_129151412
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_129161296
Ik heb een 40 liter bakje. Wil er wat garnaaltjes in en ev. een appelslakje of wat kleine visjes. Iemand nog tips/advies???
pi_129187090
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 18:29 schreef soapie het volgende:
Ik heb een 40 liter bakje. Wil er wat garnaaltjes in en ev. een appelslakje of wat kleine visjes. Iemand nog tips/advies???
1cm vis op 1liter water , geld ook voor garnaaltjes . Garnaaltjes worden een cm of 5 dus 8 garnaaltjes en je bak is vol. Misschien een paartje guppen?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_129188795
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:15 schreef Joene het volgende:
[ afbeelding ]
Nice :Y ^O^
pi_129189293
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 16:38 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Nice :Y ^O^
thanx!!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_129189564
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 juli 2013 13:15 schreef Joene het volgende:
[ afbeelding ]
gaaf man
nee echt niet !
  zondag 21 juli 2013 @ 17:21:19 #231
58711 soapie
Zeeperd
pi_129190018
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2013 15:35 schreef Joene het volgende:

[..]

1cm vis op 1liter water , geld ook voor garnaaltjes . Garnaaltjes worden een cm of 5 dus 8 garnaaltjes en je bak is vol. Misschien een paartje guppen?
Thanks!!
pi_129191021
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 17:21 schreef soapie het volgende:

[..]

Thanks!!
graag gedaan .probeer je je er een beetje aan te houden en bedenk dat je bodem etc ook ruimte innemen dus dat je bak effectief misschien maar 37L is.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 21 juli 2013 @ 18:01:10 #233
58711 soapie
Zeeperd
pi_129191049
quote:
7s.gif Op zondag 21 juli 2013 18:00 schreef Joene het volgende:

[..]

graag gedaan .probeer je je er een beetje aan te houden en bedenk dat je bodem etc ook ruimte innemen dus dat je bak effectief misschien maar 37L is.
Ben zeker van plan me eraan te houden. Wil er sowieso niet zo veel in!!!
  zondag 21 juli 2013 @ 18:07:29 #234
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_129191751
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 18:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan is je bak binnen een paar weken vol...
jonge gupjes kom je zo vanaf :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 21 juli 2013 @ 18:43:36 #236
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_129193352
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2013 18:43 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ja, sloot, kat, vijver... Maar om nou elke keer een kwartier met een netje dat gebroed er uit te vissen...
eens maar alles is een beetje scholenvis wat je kan houden in zoiets maar het is veel te klein voor een schooltje daarom opperde ik al de garnaaltjes alleen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 21 juli 2013 @ 20:22:21 #238
107792 Hexley
the Platypus
pi_129194967
* Hexley heeft sinds woensdag ook een bak met water,... :P

Is het de bedoeling dat ik alle zestig delen door werk?
Of is niet zo erg dat twintig anderen al het zelfde gevraagd hebben? :)
pi_129194991
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:22 schreef Hexley het volgende:
* Hexley heeft sinds woensdag ook een bak met water,... :P

Is het de bedoeling dat ik alle zestig delen door werk of is niet zo erg dat twintig anderen al het zelfde gevraagd hebben? :)
vraag maar gewoon :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 21 juli 2013 @ 20:26:33 #240
107792 Hexley
the Platypus
pi_129195144
Nou ik had ergens gelezen dat twee verwarmingselementen zuiniger zou zijn.
Is htt een broodje aap of is dat echt zo? :)
  zondag 21 juli 2013 @ 20:29:08 #241
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129195225
Stomme dode vis binnen een dag. :(

Zeer vreedzame vissen. Uhuh. Arme kardinaal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129195238
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2013 20:26 schreef Hexley het volgende:
Nou ik had ergens gelezen dat twee verwarmingselementen zuiniger zou zijn.
Is htt een broodje aap of is dat echt zo? :)
mwah het water is sneller weer op temperatuur want je verwarmt met 2 elementen , maar ik kan me niet voorstellen dat het energie zuiniger is. Mijn element slaat overdag bijna niet aan doordat de lampen verwarmen. En snachts een aantal x
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 21 juli 2013 @ 20:44:21 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129195907
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 22 juli 2013 @ 09:07:30 #244
107792 Hexley
the Platypus
pi_129211737
Die regel van dat je voor elke centimeter een liter water moet hebben, wat is het nut daarvan?

Gaat het om de kwaliteit van het water of is het voor de leefruimte van de visjes?

Een vage bekende van mij heeft een aquarium van 160 of zo, het water ziet er altijd ook wel aardig uit. Alleen zit er een gigantische grote koi met een uit de kluiten gewassen en misvormde sluierstaart in.

Waarschijnlijk gaat het dus om de leefruimte of niet?

Wat die idioot met koi is natuurlijk belachelijk. Maar hoe hoeveel overschrijding van die regel is acceptabel?

Als ik iets van zeg 4 corydoras, 6 vuurneon's en 8 neontetra's in zo'n 60 centimeter 54 liter van Jewel stop. Is dat echt veelste veel of gaat dat nog?

Kijk als het om leefruimte gaat en ik neem de volle 54 liter als maat dan kom ik voor de neontetra's en vuurneon's slechts 2 centimeter tekort. Voor de corydoras kom er nog 20 of 24 centimeter bij. Maar wat ik bij anderen gezien heb, zijn het grond monsters die af en toe een keer een baantje trekken of naar boven schieten. Denk ik nou helemaal verkeerd en prop ze op of kan dat inderdaad?
pi_129211868
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2013 09:07 schreef Hexley het volgende:
Die regel van dat je voor elke centimeter een liter water moet hebben, wat is het nut daarvan?

Gaat het om de kwaliteit van het water of is het voor de leefruimte van de visjes?

Een vage bekende van mij heeft een aquarium van 160 of zo, het water ziet er altijd ook wel aardig uit. Alleen zit er een gigantische grote koi met een uit de kluiten gewassen en misvormde sluierstaart in.

Waarschijnlijk gaat het dus om de leefruimte of niet?

Wat die idioot met koi is natuurlijk belachelijk. Maar hoe hoeveel overschrijding van die regel is acceptabel?

Als ik iets van zeg 4 corydoras, 6 vuurneon's en 8 neontetra's in zo'n 60 centimeter 54 liter van Jewel stop. Is dat echt veelste veel of gaat dat nog?

Kijk als het om leefruimte gaat en ik neem de volle 54 liter als maat dan kom ik voor de neontetra's en vuurneon's slechts 2 centimeter tekort. Voor de corydoras kom er nog 20 of 24 centimeter bij. Maar wat ik bij anderen gezien heb, zijn het grond monsters die af en toe een keer een baantje trekken of naar boven schieten. Denk ik nou helemaa
l verkeerd en prop ze op of kan dat inderdaad?
Het is voor de leefruimte gezondheid van de vis idd :) plus je water kwaltiteit door het afval wat ze produceren wil met veel vis op weinig water nog wel is wat nitraat gaan bevatten waardoor ze sterven.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 17:06:31 #246
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_129408306
grr krijg mn bak maar niet koeler zit op ruim 27 graden
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_129408436
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 17:06 schreef peterzx9r het volgende:
grr krijg mn bak maar niet koeler zit op ruim 27 graden
Bak open ventilator erop / zorgen dat er geen zon op komt?

En tja, als het in je kamer 27 graden is ga je het moeilijk koeler krijgen natuurlijk.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_129408585
Ik heb er gister wat ijsblokjes ingedaan. :)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_129408626
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 17:16 schreef Messina het volgende:
Ik heb er gister wat ijsblokjes ingedaan. :)
_O-
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_129408647
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 17:18 schreef rene90 het volgende:

[..]

_O-
:D

Toch ben ik serieus. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_129408656
Mijn bakje staat nu in te draaien en is boven de 30 graden, ik wacht voorlopig tot het wat koeler is... mijn huis is ook 30 graden dus dat zal nog even duren....
pi_129408746
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 17:19 schreef Messina het volgende:

[..]

:D

Toch ben ik serieus. :P
Hielp het :P? Kan je denk ik beter gewoon water verversen en bijvullen met koud kraanwater. Een paar ijsblokjes maken geen verschil denk?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_129411013
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 17:06 schreef peterzx9r het volgende:
grr krijg mn bak maar niet koeler zit op ruim 27 graden
mijn thermostaat was stuk gegaan van de week temp was gezakt tot 25 , nu nieuwe erin temp weer ok . Maar wat is er mis met 27? Meeste vissen vinden dat prima ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_129411042
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 17:16 schreef Messina het volgende:
Ik heb er gister wat ijsblokjes ingedaan. :)
prima oplossing deed ik ook vaak, net als muggenlarfen :)in diepvriesblokjes :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 19:19:59 #255
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_129411438
Ik heb hem altijd op 24 maar nu hier in huis is het rond de 40 ik gooi er al elke x bevroren flessen water in maar krijg hem niet lager
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_129411747
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:19 schreef peterzx9r het volgende:
Ik heb hem altijd op 24 maar nu hier in huis is het rond de 40 ik gooi er al elke x bevroren flessen water in maar krijg hem niet lager
verlichting overdag uit en snachts aan
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 27 juli 2013 @ 21:52:47 #257
170585 peterzx9r
buiten honger thuis eten
pi_129415375
Ok dat ga ik proberen👍
sorry voor mn taal ik ben dyslectisch
pi_129416826
En gewoon de stekker van de thermostaat eruit.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_129417792
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 22:40 schreef rene90 het volgende:
En gewoon de stekker van de thermostaat eruit.
dat maakt niet uit die slaat alleen aan als de temperatuur onder de ingestelde waarde komt.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_129418805
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 23:08 schreef Joene het volgende:

[..]

dat maakt niet uit die slaat alleen aan als de temperatuur onder de ingestelde waarde komt.
ik heb de ervaring dat die dingen nooit heel nauwkeurig zijn.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_129426569
quote:
14s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 19:34 schreef Joene het volgende:

[..]

verlichting overdag uit en snachts aan
dit dus.
nee echt niet !
pi_129426772
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2013 23:35 schreef rene90 het volgende:

[..]

ik heb de ervaring dat die dingen nooit heel nauwkeurig zijn.
jager of jbl thermostaat zijn prima betrouwbaar
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 28 juli 2013 @ 13:54:57 #263
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_129431589
De meeste mensen douwen zo'n verwarming in een hoekje, geen probleem maar er moet wel stroming langs dat ding komen anders is het in die hoek netjes ingesteld op 26 graden en aan de andere kant van de bak 23 graden _O-
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_129431704
quote:
15s.gif Op zondag 28 juli 2013 13:54 schreef Prowl het volgende:
De meeste mensen douwen zo'n verwarming in een hoekje, geen probleem maar er moet wel stroming langs dat ding komen anders is het in die hoek netjes ingesteld op 26 graden en aan de andere kant van de bak 23 graden _O-
ik heb hem achter m'n binnen filter , daar waar de uitstroom zit , verder meet ik de temperatuur van m'n water met een thermometer aan de andere kant van m'n bak zover mogelijk bij de thermostaat vandaan :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 28 juli 2013 @ 20:39:53 #265
107792 Hexley
the Platypus
pi_129443996

Sorry voor de slechte foto, maar veel beter krijg ik niet uit mijn iPhone.

Iemand een idee wat voor beestje dit is?

Het heeft formaat van neontetra's en vuurneon's, het lijkt er ook wel wat op,
het is vriendelijk tegen ze en zwemt ook met ze samen.
Boven die zwarte streep kleurt het licht oranje,....
pi_129444258
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:39 schreef Hexley het volgende:
[ afbeelding ]
Sorry voor de slechte foto, maar veel beter krijg ik niet uit mijn iPhone.

Iemand een idee wat voor beestje dit is?

Het heeft formaat van neontetra's en vuurneon's, het lijkt er ook wel wat op,
het is vriendelijk tegen ze en zwemt ook met ze samen.
Boven die zwarte streep kleurt het licht oranje,....


:P

Thayeria boehlkei
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 28 juli 2013 @ 21:52:06 #267
107792 Hexley
the Platypus
pi_129447588
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 20:45 schreef Messina het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:P

Thayeria boehlkei
Dat lijkt idd sprekend,.... :P

Heb net nog wat op internet zitten vissen en eindelijk iets gevonden wat er verdacht veel op lijkt,
de hyphessobrycon vilmae aka. de chocolade neontetra. Dus als niemand een beter idee heeft,
zal het dat wel wezen denk ik,... :)

Tja voor dat iemand vraagt, hoe kom je aan een vis zonder dat je weet wat het is?
Nou ik wilde een niet te groot aquarium met neontetra's. Toen ik klein was hadden we een aquarium met een lading van die krengen, dus vandaar de neontetra's. :P Eventjes op marktplaats gekeken en vlakbij wilde iemand incl inhoud er vanaf. Met een emmer en ongebruikte vijfentwintig liter jerrycan dat ding opgehaald, heb dus ook een lading van het water meegenomen. :P Dag er na de guppy's en platy's weer als gratis af te halen op marktplaats gezet. Enige wat ik gehouden heb, is twee vuurneon's en het gevalletje van hierboven. :)
  zondag 28 juli 2013 @ 23:26:56 #268
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129452391
Is dat niet een gewone keizertetra?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129460323
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2013 23:26 schreef Ticootje het volgende:
Is dat niet een gewone keizertetra?
ik gok de blauwe keizertetra

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 29 juli 2013 @ 09:33:40 #270
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129460814

Blauwe keizer


keizer

Ik vind m te weinig blauw.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129460887
Zou kunnen maar de blauwe keizer is ook niet echt blauw vind ik persoonlijk , maar gezien de staartvin die bij normale keizer wijd uitloopt en bij blauwe keizer niet, gok ik toch de blauwe.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 29 juli 2013 @ 09:39:45 #272
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129460919
quote:
5s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:37 schreef Joene het volgende:
Zou kunnen maar de blauwe keizer is ook niet echt blauw vind ik persoonlijk , maar gezien de staartvin die bij normale keizer wijd uitloopt en bij blauwe keizer niet, gok ik toch de blauwe.
Daarvoor is het een te slechte foto om goed te kunnen zien, als ik kijk naar de bovenste vin, die doorzichtig is, dan ga ik toch voor de keizer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 29 juli 2013 @ 09:42:37 #273
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129460965
EN, bij de blauwe loopt de streep tot de staart, en bij de gewone loopt de streep ook in de staart?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129461764
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:42 schreef Ticootje het volgende:
EN, bij de blauwe loopt de streep tot de staart, en bij de gewone loopt de streep ook in de staart?
Bij de blauwe loopt de streep geregeld ook door , kijk hier :

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 29 juli 2013 @ 10:24:40 #275
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129461794
quote:
8s.gif Op maandag 29 juli 2013 10:23 schreef Joene het volgende:

[..]

Bij de blauwe loopt de streep geregeld ook door , kijk hier :

[ afbeelding ]
En toch zie je dat de vin zelf geen zwart bevat, in tegenstelling tot de gemaakte foto, waar de streep tot in de straatvin doorloopt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Official ESF Kreviewer maandag 29 juli 2013 @ 10:35:13 #276
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_129462028
Dit weekend mijn 2e Ramirezi-vrouwtje in de vriezer gelegd (na verdoving met kruidnagelolie). Blijft toch een vervelend iets.
Hij zwom al een tijdje verticaal en lag nu al 4 dagen op de bodem, af en toe nog een beetje proberen. Helemaal mager ook.

Mannetje zit nu al 2 dagen op de plek waar het vrouwtje eruit werd gehaald.
  maandag 29 juli 2013 @ 10:37:12 #277
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129462081
quote:
9s.gif Op maandag 29 juli 2013 10:35 schreef Kreator het volgende:
Dit weekend mijn 2e Ramirezi-vrouwtje in de vriezer gelegd (na verdoving met kruidnagelolie). Blijft toch een vervelend iets.
Hij zwom al een tijdje verticaal en lag nu al 4 dagen op de bodem, af en toe nog een beetje proberen. Helemaal mager ook.

Mannetje zit nu al 2 dagen op de plek waar het vrouwtje eruit werd gehaald.
Ik vind het zielig. Vrijdag was ik een vis kwijt, dus ik zoeken zoeken... Was hij op de lamp gesprongen, gebakken... Niet leuk.
(j moest m pakken, want ik vind dode dieren eng om te pakken)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129462222
quote:
9s.gif Op maandag 29 juli 2013 10:35 schreef Kreator het volgende:
Dit weekend mijn 2e Ramirezi-vrouwtje in de vriezer gelegd (na verdoving met kruidnagelolie). Blijft toch een vervelend iets.
Hij zwom al een tijdje verticaal en lag nu al 4 dagen op de bodem, af en toe nog een beetje proberen. Helemaal mager ook.

Mannetje zit nu al 2 dagen op de plek waar het vrouwtje eruit werd gehaald.
Ze zijn zo mooi ! ik had er in mn vorige bak ook 2! <3 mooi als ze gaan paren!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 29 juli 2013 @ 10:44:25 #279
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129462260
Kun je m dan wel weer een nieuw vrouwtje geven?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Official ESF Kreviewer maandag 29 juli 2013 @ 10:45:05 #280
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_129462284
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2013 10:42 schreef Joene het volgende:

[..]

Ze zijn zo mooi ! ik had er in mn vorige bak ook 2! <3 mooi als ze gaan paren!
Zeker mooi. Ook heel erg nieuwsgierig enzo. Maar ik vind ze ook wel vrij agressief (vooral het mannetje) voor een gezelschapsbak, dus ik koop er geen vrouwtjes meer bij.
Ze zijn ook wel erg gevoelig, die gekweekte varianten. Ben nu in 1 maand tijd mijn 2 vrouwtjes kwijtgeraakt en die zijn maar 2/2,5 jaar oud.

quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 10:44 schreef Ticootje het volgende:
Kun je m dan wel weer een nieuw vrouwtje geven?
Kan wel, maar ik koop geen nieuwe vissen meer. Ik wil straks een ander soort bak hebben. ;).
pi_129462354
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2013 10:45 schreef Kreator het volgende:

[..]

Zeker mooi. Ook heel erg nieuwsgierig enzo. Maar ik vind ze ook wel vrij agressief (vooral het mannetje) voor een gezelschapsbak, dus ik koop er geen vrouwtjes meer bij.
Ze zijn ook wel erg gevoelig, die gekweekte varianten. Ben nu in 1 maand tijd mijn 2 vrouwtjes kwijtgeraakt en die zijn maar 2/2,5 jaar oud.

[..]

Kan wel, maar ik koop geen nieuwe vissen meer. Ik wil straks een ander soort bak hebben. ;).
Hmmm ja ik had import , 30 euro per stuk :)

Ze zijn wel vrij aggresief en bewaken hun hol :) maar goed ik vind het wel supergaaf.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 29 juli 2013 @ 10:48:49 #282
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129462385
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2013 10:47 schreef Joene het volgende:

[..]

Hmmm ja ik had import , 30 euro per stuk :)

Ze zijn wel vrij aggresief en bewaken hun hol :) maar goed ik vind het wel supergaaf.
ik vond de keizers die we hebben al agressief naar de andere beestjes toe... 1 kardinaal heeft dat moeten bekopen..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129462452
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 10:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik vond de keizers die we hebben al agressief naar de andere beestjes toe... 1 kardinaal heeft dat moeten bekopen..
Ja die keizer tetra's verdedigde behoorlijk hun territorium.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_129463878
Mijn Betta Spledens man is helaas ook gaan hemelen :'( hing ook al een paar dagen op de bodem en ging steeds schuiner zwemmen.
Ik twijfel of ik een nieuwe wil halen. In veel dierenzaken/LFS gaan ze er niet goed mee om. Sowieso blijven ze tot nu toe gewoon allemaal niet heel lang leven. Ik heb er denk ik in 2 jaar al 3 gehad :? De vrouwtjes lijken gelukkig wel veel sterker te zijn. heb nu ook een hele mooie, grote, rode vrouw en nog een wildkleur.
Maar ik wil stiekem graag weer gouramies..
Wat zouden jullie doen?
pi_129463914
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:40 schreef Dragonberry het volgende:
Mijn Betta Spledens man is helaas ook gaan hemelen :'( hing ook al een paar dagen op de bodem en ging steeds schuiner zwemmen.
Ik twijfel of ik een nieuwe wil halen. In veel dierenparken gaan ze er gewoon niet goed mee om. Sowieso blijven ze tot nu toe gewoon allemaal niet heel lang leven. Ik heb er denk ik in 2 jaar al 3 gehad :? De vrouwtjes lijken gelukkig wel veel sterker te zijn. heb nu ook een hele mooie, grote, rode vrouw en nog een wildkleur.
Maar ik wil stiekem graag weer gouramies..
Wat zouden jullie doen?
Diamant Gourami's O+ en een schuimnest met eitjes O+
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_129463995
quote:
8s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:41 schreef Joene het volgende:

[..]

Diamant Gourami's O+ en een schuimnest met eitjes O+
precies O+ zou ik heel mooi vinden, maar zijn wel iets te groot voor 80cm dacht ik? Colisa lalia vind ik ook mooi.
Maar zouden mijn Betta vrouwtjes dan ook gewoon kunnen blijven of gaat dat niet goed met nestdrang?
  Official ESF Kreviewer maandag 29 juli 2013 @ 12:47:31 #287
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_129466104
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 11:44 schreef Dragonberry het volgende:
80cm
80x10x10

of 80x70x50

Dat scheelt nogal 8-).
pi_129470445
quote:
14s.gif Op maandag 29 juli 2013 12:47 schreef Kreator het volgende:

[..]

80x10x10

of 80x70x50

Dat scheelt nogal 8-).
haha ja klopt. Volgens mij 80x40x50 ofzo.
  maandag 29 juli 2013 @ 16:09:30 #289
107792 Hexley
the Platypus
pi_129472531
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 09:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Daarvoor is het een te slechte foto om goed te kunnen zien,
Het is gewoon een bagger foto, mijn telefoon wil niet echt mee werken. Ik heb nog wel twee camera's, maar die zijn uit het jaar nul. Dus of die het beter zou doen,...?

Gisteren het halve internet bekeken, en het lijkt volgens mij nog steeds het meeste op een chocolade neontetra. Het enige is dat die donkere streep bij de mijne, een tikkeltje te breed is aan het einde. Op de foto's van het internet is het allemaal iets smaller bij de staart,...

Maar bedankt voor het meedenken. ;)
pi_129550473
Dit topic ook maar eens volgen. Jaren geleden in het studentenhuis waar ik woonde het aquarium verzorgd (erg simpele bak) en nu begint het weer iets te kriebelen. Dus een fietstochtje langs de lokale aquariumboeren gemaakt en wat mogelijkheden bekeken. Nu eerst wat sparen en hier meelezen :)
A mind with a heart of it's own
pi_129550666
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:49 schreef DrMarten het volgende:
Dit topic ook maar eens volgen. Jaren geleden in het studentenhuis waar ik woonde het aquarium verzorgd (erg simpele bak) en nu begint het weer iets te kriebelen. Dus een fietstochtje langs de lokale aquariumboeren gemaakt en wat mogelijkheden bekeken. Nu eerst wat sparen en hier meelezen :)
haal je bak op marktplaats of kijk op aquaria forum. Leuk dat je mee komt posten.

Ik ga vrijdagavond artemia kweken :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_129550922
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 17:56 schreef Joene het volgende:

[..]

haal je bak op marktplaats of kijk op aquaria forum. Leuk dat je mee komt posten.

Ik ga vrijdagavond artemia kweken :)
Marktplaats ga ik zeker in de gaten houden, maar een beetje snuffelen bij een aquariumboer blijft leuk ;)
Beetje ideeën opdoen qua grootte enzo en zien wat ik niet wil.
A mind with a heart of it's own
pi_129551029
Gisteren eindelijk onze bak weer gedaan. B
Van de week 2 dode visjes n gister zag ik dat een van de appelslakken opgegeten was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_129551617
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:07 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Marktplaats ga ik zeker in de gaten houden, maar een beetje snuffelen bij een aquariumboer blijft leuk ;)
Beetje ideeën opdoen qua grootte enzo en zien wat ik niet wil.
oh ja dat vind ik ook maar bak nieuw kopen is zeer prijzig voor mijn bak Inc meubel ben je nieuw gauw honderdje of 7/8 kwijt terwijl op mp voor 250/300 klaar .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_129551791
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:34 schreef Joene het volgende:

[..]

oh ja dat vind ik ook maar bak nieuw kopen is zeer prijzig voor mijn bak Inc meubel ben je nieuw gauw honderdje of 7/8 kwijt terwijl op mp voor 250/300 klaar .
Op marktplaat iig genoeg lui die door omstandigheden van de hele boel af moeten. Kom al leuke dingen tegen voor niet teveel geld. Eerst maar eens verdiepen in zaken als filters etc voordat ik iets koop en dan hopen dat er een leuke bak voorbij komt hier in de buurt :)
A mind with a heart of it's own
pi_129552032
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:40 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Op marktplaat iig genoeg lui die door omstandigheden van de hele boel af moeten. Kom al leuke dingen tegen voor niet teveel geld. Eerst maar eens verdiepen in zaken als filters etc voordat ik iets koop en dan hopen dat er een leuke bak voorbij komt hier in de buurt :)
ik heb nu m'n interne filter draaien , heb ook nog een externe eheim maar ben nog ff aan het kijken of en hoe ik die wil aansluiten , moet ook de inrichting wijzigen als ik extern wil filteren :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_129552890
Ghe, net even wat ervaringen zitten lezen van de 2 grote aquariumzaken hier in de stad. Komt exact overeen met hoe ik het aantrof vandaag. Wat dat betreft zit m'n gevoel dus aardig goed. Nu ben ik benieuwd waar Krea zijn spullen vandaan haalt als stadsgenoot.
A mind with a heart of it's own
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:17:58 #298
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129553056
Ik wil m'n eigen bak in mijn huis.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129553162
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:17 schreef Ticootje het volgende:
Ik wil m'n eigen bak in mijn huis.
met roze stenen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:22:04 #300
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_129553196
quote:
14s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:20 schreef Joene het volgende:

[..]

met roze stenen ?
Duh!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_129553449
quote:
1s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:22 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Duh!
kijken het weekend wel ff in le garage staat er nog 1 geloof ik
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')