abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_128977773
SV650 wordt wel aangeraden ja, evenals o.a. een Yamaha XJ600 en als je het halve motorclubtopic mag geloven de Honda TransAlp.

Hoe lang ben je? Dat kan vaak je keuze al flink verminderen :P.
pi_128980524
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:19 schreef KYC het volgende:
ik zag dit filmpje voorbij komen..dit is jouw bike toch Tankiej?

hij zegt dat het wel een goede bike is om mee te beginnen? ik heb me totaal nog niet georiënteerd voor Motoren...dus kben vooral nog zoekende wat voor bike verstandig is om mee te beginnen...
Ik heb het vorige type SV650s, die van het filmpje is 2003 of nieuwer, het model daarvoor is van 1999-2002. Die van mij is van 2001 :+

Maar is inderdaad wel een goede motor om mee te beginnen! Niet al te prijzig, onderhoud is niet al te duur (vooral niet als je het zelf doet), motorblok is redelijk bulletproof. Hij heeft wel power en accelereert als een gek, maar de topsnelheid is (veel) lager dan vergelijkbare viercilinders. Daarnaast is het een typische V-twin/twee cilinder, lekker veel kracht gelijk onderin de toeren. Je hoeft hem niet ver door te trekken om de kracht los te krijgen. En natuurlijk dat geluid.. O+
pi_128985981
Afgelopen vrijdag try-out les gehad.
Lekker 1,5 uur uitleg gehad en beetje rondgereden op het industrieterrein, daarna terug gereden over de weg naar de rijschool terug (was wel spannend).
Knoop doorgehakt en 2 augustus (na zijn vakantie) begin ik met lessen, heb er enorm veel zin in.

Volgens mij is iedereen overtuigd na de try-out les.
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
pi_128987000
quote:
14s.gif Op maandag 15 juli 2013 18:39 schreef picodealion het volgende:
SV650 wordt wel aangeraden ja, evenals o.a. een Yamaha XJ600 en als je het halve motorclubtopic mag geloven de Honda TransAlp.

Hoe lang ben je? Dat kan vaak je keuze al flink verminderen :P.
ik ben niet super lang ofzo...1.75m :P ofzo volgens mij met schoenen aan 1.76~1.78m schommelend?
even vanuit gaande dat er een hak zit van 2 cm _O-

is dat genoeg om zo'n SV650 te rijden? of ben ik toch te midget -O-

@Tankiej
Klinkt goed! ja ik wilde niet met al te dure motor beginnen gezien ik niet zoveel geld meer heb...en om nou gelijk met de creme de la creme te beginnen is wellicht niet verstandig. (Blijf tenslotte nog steeds noob tot je een paar jaar rijervaring opdoet) als dat komt dan kijk ik wel weer verder... *O*
pi_128987223
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:32 schreef KYC het volgende:

[..]

ik ben niet super lang ofzo...1.75m :P ofzo volgens mij met schoenen aan 1.76~1.78m schommelend?
even vanuit gaande dat er een hak zit van 2 cm _O-

is dat genoeg om zo'n SV650 te rijden? of ben ik toch te midget -O-

@Tankiej
Klinkt goed! ja ik wilde niet met al te dure motor beginnen gezien ik niet zoveel geld meer heb...en om nou gelijk met de creme de la creme te beginnen is wellicht niet verstandig. (Blijf tenslotte nog steeds noob tot je een paar jaar rijervaring opdoet) als dat komt dan kijk ik wel weer verder... *O*
Hiero sv650s met 1.65. Gaat prima. oO<
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_128987764
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:37 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Hiero sv650s met 1.65. Gaat prima. oO<
OHHHH dan moet het mij zeker lukken :D
ik heb even wat Youtube filmpjes gekeken en kvind de motor er best sportief uitzien :)
ik ga nog eens kijken wat picodealion voorstelde die Honda TransAlp?
pi_128987915
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:49 schreef KYC het volgende:
Honda TransAlp
Oerdegelijk ding hoor. Maar niet sportief.

Dit is de mijne *; .
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_128988053
Shit hey dat is nog eens een schone motor!! _O_

Hoeveel heeft die van jou gekost als ik vragen mag :)?
pi_128990666
3700. Vorig jaar gekocht van eerste eigenaar met 3k op de teller en volledig origineel. Heb er nog de fabrieksbanden erop zitten :9.

Je moet maar geluk mee hebben.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_128991099
Ik doelde er meer op dat sommige motoren te klein zijn voor lange mensen. Met mijn 2m is een XJ600 of GS500 niet handig.
pi_128995487
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:12 schreef White__Tiger het volgende:
Afgelopen vrijdag try-out les gehad.
Lekker 1,5 uur uitleg gehad en beetje rondgereden op het industrieterrein, daarna terug gereden over de weg naar de rijschool terug (was wel spannend).
Knoop doorgehakt en 2 augustus (na zijn vakantie) begin ik met lessen, heb er enorm veel zin in.

Volgens mij is iedereen overtuigd na de try-out les.
Leuk he, dat rijden *D

Toen ik mijn proefles had, had ik van te voren tegen mezelf gezegd: nu eerst alleen een proefles, over een maand oid maar even kijken of ik dan verder wil..
Na de proefles had ik gelijk 6-7 lessen ingepland _O-

quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 22:32 schreef KYC het volgende:

[..]

ik ben niet super lang ofzo...1.75m :P ofzo volgens mij met schoenen aan 1.76~1.78m schommelend?
even vanuit gaande dat er een hak zit van 2 cm _O-

is dat genoeg om zo'n SV650 te rijden? of ben ik toch te midget -O-

@Tankiej
Klinkt goed! ja ik wilde niet met al te dure motor beginnen gezien ik niet zoveel geld meer heb...en om nou gelijk met de creme de la creme te beginnen is wellicht niet verstandig. (Blijf tenslotte nog steeds noob tot je een paar jaar rijervaring opdoet) als dat komt dan kijk ik wel weer verder... *O*
Die op dat filmpje dat ik plaatste is die van mij trouwens :+

Ik ben een beetje groter (+/- 1.92) en volgens sommigen zou ik te groot zijn voor de SV, maar ik zit er goed op :D
  dinsdag 16 juli 2013 @ 09:22:31 #187
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_128996891
Ik heb een tijdje op een CB-1 gereden maar dat vond ik niet echt lekker, net te klein.

Later als ik groot en geslaagd ben dan wil ik iets wat bij onze oosterburen is gemaakt :P

Voor de mensen die zich afvragen wat nou het nut van die noodknop is :D
pi_129009258
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2013 23:55 schreef Gkhn het volgende:
3700. Vorig jaar gekocht van eerste eigenaar met 3k op de teller en volledig origineel. Heb er nog de fabrieksbanden erop zitten :9.

Je moet maar geluk mee hebben.
Zo dan heb je idd wel geluk lekker laag kmstand :D
Trouwens zag in een filmpje dat de meeste mensen gelijk hun uitlaat gingen veranderen omdat die geen sound maakte...jij hebt het zo te zien ook al gedaan :P?

quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 06:36 schreef Tankiej het volgende:

[..]

Leuk he, dat rijden *D

Toen ik mijn proefles had, had ik van te voren tegen mezelf gezegd: nu eerst alleen een proefles, over een maand oid maar even kijken of ik dan verder wil..
Na de proefles had ik gelijk 6-7 lessen ingepland _O-

[..]

Die op dat filmpje dat ik plaatste is die van mij trouwens :+

Ik ben een beetje groter (+/- 1.92) en volgens sommigen zou ik te groot zijn voor de SV, maar ik zit er goed op :D
ZO ! Vandaag mijn eerste AVD les gehad die ging echt LEKKER!! Instructeur vond dat ik goed keek en gebruik van Richtingsaanwijzer/ voorsorteren ging prima. Alleen soms over put deksels en niet over de strepen rijden is wat lastig soms...maar na wat tips ga ik die zeker in de volgende AVD les doen!

De motoren zijn trouwens niet meer Honda CBR500 maar een Suzuki....nog wat...ik weet even niet welke type Suzuki het was maar die motoren zijn duidelijk een stuk mooier/moderner (digital Display Wooee :D )

Ik ben opzicht wel enthousiast geraakt naar die Suzuki SV650...als ik mijn rijbewijs heb dan ga ik zeker eens naar kijken :). Trouwens het aankopen van een motor is particulier verstandig of beter toch een dealer? wat is jouw ervaring hiermee Tankiej? :s)
pi_129009648
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:00 schreef KYC het volgende:

[..]

Zo dan heb je idd wel geluk lekker laag kmstand :D
Trouwens zag in een filmpje dat de meeste mensen gelijk hun uitlaat gingen veranderen omdat die geen sound maakte...jij hebt het zo te zien ook al gedaan :P?

[..]

ZO ! Vandaag mijn eerste AVD les gehad die ging echt LEKKER!! Instructeur vond dat ik goed keek en gebruik van Richtingsaanwijzer/ voorsorteren ging prima. Alleen soms over put deksels en niet over de strepen rijden is wat lastig soms...maar na wat tips ga ik die zeker in de volgende AVD les doen!
Nice :D

Dat wordt straks wel een gewoonte, alle strepen en putdeksels ontwijken. Gelukkig is het nu warm en droog, dan maakt het niet heul veel uit :)
quote:
De motoren zijn trouwens niet meer Honda CBR500 maar een Suzuki....nog wat...ik weet even niet welke type Suzuki het was maar die motoren zijn duidelijk een stuk mooier/moderner (digital Display Wooee :D )
Laat me raden, een Gladius (SFV650, opvolger van de SV650N)? :P
quote:
Ik ben opzicht wel enthousiast geraakt naar die Suzuki SV650...als ik mijn rijbewijs heb dan ga ik zeker eens naar kijken :). Trouwens het aankopen van een motor is particulier verstandig of beter toch een dealer? wat is jouw ervaring hiermee Tankiej? :s)
Tja, ligt er maar net aan. De ene koopt een motor particulier die heel goedkoop is en waar helemaal niks mee is. De ene betaalt een beetje meer bij een dealer en koopt een motor waar van alles mis mee is. En andersom natuurlijk..
Je moet het gewoon per motor bekijken :)

Ik heb die van mij bij een éénmanszaak/garage gekocht, staat erg goed bekend in de regio en had deze toevallig staan. Heb nog een flink stuk van de prijs af kunnen lullen en twee maanden garantie er bij op. De eerste motor had ik particulier en daar had ik problemen mee :P

Maar dit is meer voer voor het Motorclub topic: PTA / Motorclub topic #1124: Weg met Deka, platte XJ's, en zwarte GTR's
pi_129009947
Hey Tankiej ik heb even snel de Gladius SFV650 gegoogled...en het ziet er verdacht dezelfde uit ja! :D ook de display klopt wel dus het zou goed kunnen dat het die Suzuki is :)

wat ik ook merk tijdens het rijden door die S-bochten dan kan je echt een beetje in leunen dat geeft toch zo'n lekker gevoel he!! speed door de bochten en dan lekker in het midden weer uitkomen HEERLIJK!!

Hmm ik zal eens bij de éénmanszaak/garages checken hier in de buurt van Utrecht...er zullen er vast genoeg van zijn waar ik een goed prijsje voor kan krijgen. en nu weer terug naar reality...Theorie komt volgende week eraan... :{ Blokken blokken blokken 8)7
pi_129015381
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 16:00 schreef KYC het volgende:

[..]

Zo dan heb je idd wel geluk lekker laag kmstand :D
Trouwens zag in een filmpje dat de meeste mensen gelijk hun uitlaat gingen veranderen omdat die geen sound maakte...jij hebt het zo te zien ook al gedaan :P?

Ja de standaard uitlaat doet het geluid van de motorblok niet goed. Met mijn uitlaat ben ik meer voor de looks gegaan. Hou niet van veel kabaal zoals je bij de meeste populaire uitlaten wel hebt (Mivv, Leovince). Aan de andere kant klinken die uitlaten wel lekkerder dan de mijne.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_129018057
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2013 18:48 schreef Gkhn het volgende:

[..]

Ja de standaard uitlaat doet het geluid van de motorblok niet goed. Met mijn uitlaat ben ik meer voor de looks gegaan. Hou niet van veel kabaal zoals je bij de meeste populaire uitlaten wel hebt (Mivv, Leovince). Aan de andere kant klinken die uitlaten wel lekkerder dan de mijne.
Zelfde hier, die op mijn filmpje was de uitlaat waar ik hem mee kocht. Klinkt goed, maar vond hem niet mooi. Dus eentje gekocht die mooier is én een e-keur had :+
Op die foto moest de uitlaatbeugel nog er om heen en vast gemaakt worden :X

Maar dit is het lestopic, dus ik houd hier verder op over dit onderwerp. Kan wel verder in PTA / Motorclub topic #1124: Weg met Deka, platte XJ's, en zwarte GTR's :P
pi_129034508
by the way nog even een vraag tijdens de lessen van AVD
als je een bocht neemt schakel jullie meestal terug naar de 1 of knijp je de koppeling in en dan even links + rechts of als je denkt dat je door kan door rollen in zijn 2?

Als ik in de auto zit dan schakel ik meestal wel terug naar zijn één zodat ik rustig links en rechts kan kijken...immers weet je nooit of er van die malloten zijn die uit een straatje kan schieten

ook de instructeur gaf aan dat ik over de hals van de pijlen moest rijden anders sta je altijd te ver links of rechts gesorteerd...hoe hebben jullie dit aangeleerd.

Richting aangeven als je wilt inhalen bijv op een kleine weg met bomen aan de zijkant hoefde niet persé maar als je op een éénrichtingsbaan rijd waar je dus echt van rijstrook wisselt om iemand in te halen dan moet je Wél je knipperlichten gebruiken om te gebruiken. Ook hier weer de vraag iemand bekend of dit zo mag? de instructeur zei van wel, maar dacht gooi het even in de groep
pi_129034719
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:49 schreef KYC het volgende:
by the way nog even een vraag tijdens de lessen van AVD
als je een bocht neemt schakel jullie meestal terug naar de 1 of knijp je de koppeling in en dan even links + rechts of als je denkt dat je door kan door rollen in zijn 2?

Als ik in de auto zit dan schakel ik meestal wel terug naar zijn één zodat ik rustig links en rechts kan kijken...immers weet je nooit of er van die malloten zijn die uit een straatje kan schieten
Iets zegt mij dat je afslaan op een kruising bedoelt en niet een gewone bocht, anders hoef je niet rechts + links te kijken (over het algemeen).

Hangt af van de situatie, lastig te zeggen zo in het algemeen. Als je een voorbeeld zoekt (streetview bijv.), dan kan ik beter zeggen hoe ik daar zou rijden :)
quote:
ook de instructeur gaf aan dat ik over de hals van de pijlen moest rijden anders sta je altijd te ver links of rechts gesorteerd...hoe hebben jullie dit aangeleerd.
Bedoel je bij deze pijlen? Dan inderdaad over het midden/hals van de pijl rijden :)
quote:
Richting aangeven als je wilt inhalen bijv op een kleine weg met bomen aan de zijkant hoefde niet persé maar als je op een éénrichtingsbaan rijd waar je dus echt van rijstrook wisselt om iemand in te halen dan moet je Wél je knipperlichten gebruiken om te gebruiken. Ook hier weer de vraag iemand bekend of dit zo mag? de instructeur zei van wel, maar dacht gooi het even in de groep
Volgens mij kan je het beste altijd richting aangeven als je wil inhalen, ook als het een weg is waar geen rijstroken zijn gescheiden met een streep. Volgens mij is het niet verplicht, want je wisselt immers niet van rijstrook, er is maar één rijstrook.
Voor de duidelijkheid doe ik het wel altijd :)

Bij een baan met rijstroken gescheiden door een witte (onderbroken) streep dan moet je inderdaad altijd je richtingaanwijzer gebruiken als je wil inhalen.
pi_129035748
ja ik bedoelde inderdaad een kruispunt waar je soms moet stoppen of voorrang moet verlenen
ik denk dat het altijd wel zo verstandig is om even terug te schakelen naar zijn 1? omdat je soms de verkeerssituatie niet goed kan inschatten en als je de koppeling al ingeknepen hebt en iemand komt plotseling aanrijden dan ben je al helemaal erop voorbereid.

Dat dacht ik ook over die richtingaangeven
met de auto doe ik het altijd wel, maar ik ga het voortaan ook gewoon doen (gewoon kijken en over je schouder) en dan richting aangeven en weer terug erin...dan kan de examinator nooit zeiken dat je onaangekondigd van rijstroken wisselt...het is wel meer handelingen dat wel...
pi_129035849
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juli 2013 08:49 schreef KYC het volgende:

Richting aangeven als je wilt inhalen bijv op een kleine weg met bomen aan de zijkant hoefde niet persé maar als je op een éénrichtingsbaan rijd waar je dus echt van rijstrook wisselt om iemand in te halen dan moet je Wél je knipperlichten gebruiken om te gebruiken. Ook hier weer de vraag iemand bekend of dit zo mag? de instructeur zei van wel, maar dacht gooi het even in de groep
Uhm volgens mij staat er in de wet dat je altijd richting aan moet geven. En waarom zou je jezelf aan leren om het soms wel of niet te doen? Doe het gewoon altijd, weet je zeker dat je het goed doet en ook gezien wordt. Maakt het op het AVD alleen maar makkelijker.
pi_129037887
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2013 10:06 schreef KYC het volgende:
ja ik bedoelde inderdaad een kruispunt waar je soms moet stoppen of voorrang moet verlenen
ik denk dat het altijd wel zo verstandig is om even terug te schakelen naar zijn 1? omdat je soms de verkeerssituatie niet goed kan inschatten en als je de koppeling al ingeknepen hebt en iemand komt plotseling aanrijden dan ben je al helemaal erop voorbereid.

Dat dacht ik ook over die richtingaangeven
met de auto doe ik het altijd wel, maar ik ga het voortaan ook gewoon doen (gewoon kijken en over je schouder) en dan richting aangeven en weer terug erin...dan kan de examinator nooit zeiken dat je onaangekondigd van rijstroken wisselt...het is wel meer handelingen dat wel...
Dat terugschakelen bij kruisingen. hangt zoals gezegd dus helemaal af van de situatie. Ik ken genoeg kruisingen waar je voorrang moet verlenen, maar waar je een paar honderd meter van te voren al goed zicht hebt op beide richtingen. In dat geval hoef je echt niet terug te schakelen naar de 1 om dan bij de kruising nog eens rustig naar links en rechts te kijken.

Als je het niet goed kan zien en inschatten, dan is het afremmen totdat je wel goed overzicht hebt en de situatie in kan schatten. Ook weer hier, het hangt af van de situatie of je moet terugschakelen naar de 1 of dat je in de 2 kan blijven.

Dat is echt niet te zeggen. Maar als jij een kruising hebt waarbij je twijfelt, doe eens een linkje hier naar google maps/streetview van die kruising. Dan kan ik beter zeggen wat ik zou doen :)
pi_129039290
Terugschakelen is echt afhankelijk van de snelheid en of er daadwerkelijk een intentie is om te stoppen. Als ik een bochtje om maak knijp ik eerder de koppeling in dan dat ik terugschakel. Als ik weet dat ik moet stoppen of wanneer het zicht heel slecht is dan schakel ik wel terug.
pi_129047008
Ben nogal zenuwachtig voor mijn theorie examen...heb al een aantal proef examens gemaakt maar elke keer zak ik met 9-10 fouten :{ dus ja ik blijf maar doorpompen tot ik het wel goed heb o_O

Ik check ook altijd wat ik dan fout doe en probeer dat mee te nemen naar het volgende proefexamen.
Heb het boek één keer gelezen...troost is wel dat ik de eerste keer 16 fout had..de fouten worden wel steeds minder 8)7

hoeveel fout had jij Tankiej?
  woensdag 17 juli 2013 @ 15:50:59 #200
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129047123
Als je het boek maar een keer doorleest blijft er vrij weinig hangen. Hoofdstuk voor hoofdstuk lezen en dan de bij het hoofdstuk horende oefenvragen maken.
Heb je al een autorijbewijs?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')