Ik heb het vorige type SV650s, die van het filmpje is 2003 of nieuwer, het model daarvoor is van 1999-2002. Die van mij is van 2001quote:Op maandag 15 juli 2013 18:19 schreef KYC het volgende:
ik zag dit filmpje voorbij komen..dit is jouw bike toch Tankiej?
hij zegt dat het wel een goede bike is om mee te beginnen? ik heb me totaal nog niet georiënteerd voor Motoren...dus kben vooral nog zoekende wat voor bike verstandig is om mee te beginnen...
ik ben niet super lang ofzo...1.75m ofzo volgens mij met schoenen aan 1.76~1.78m schommelend?quote:Op maandag 15 juli 2013 18:39 schreef picodealion het volgende:
SV650 wordt wel aangeraden ja, evenals o.a. een Yamaha XJ600 en als je het halve motorclubtopic mag geloven de Honda TransAlp.
Hoe lang ben je? Dat kan vaak je keuze al flink verminderen .
Hiero sv650s met 1.65. Gaat prima.quote:Op maandag 15 juli 2013 22:32 schreef KYC het volgende:
[..]
ik ben niet super lang ofzo...1.75m ofzo volgens mij met schoenen aan 1.76~1.78m schommelend?
even vanuit gaande dat er een hak zit van 2 cm
is dat genoeg om zo'n SV650 te rijden? of ben ik toch te midget
@Tankiej
Klinkt goed! ja ik wilde niet met al te dure motor beginnen gezien ik niet zoveel geld meer heb...en om nou gelijk met de creme de la creme te beginnen is wellicht niet verstandig. (Blijf tenslotte nog steeds noob tot je een paar jaar rijervaring opdoet) als dat komt dan kijk ik wel weer verder...
OHHHH dan moet het mij zeker lukkenquote:
Oerdegelijk ding hoor. Maar niet sportief.quote:
Leuk he, dat rijdenquote:Op maandag 15 juli 2013 22:12 schreef White__Tiger het volgende:
Afgelopen vrijdag try-out les gehad.
Lekker 1,5 uur uitleg gehad en beetje rondgereden op het industrieterrein, daarna terug gereden over de weg naar de rijschool terug (was wel spannend).
Knoop doorgehakt en 2 augustus (na zijn vakantie) begin ik met lessen, heb er enorm veel zin in.
Volgens mij is iedereen overtuigd na de try-out les.
Die op dat filmpje dat ik plaatste is die van mij trouwensquote:Op maandag 15 juli 2013 22:32 schreef KYC het volgende:
[..]
ik ben niet super lang ofzo...1.75m ofzo volgens mij met schoenen aan 1.76~1.78m schommelend?
even vanuit gaande dat er een hak zit van 2 cm
is dat genoeg om zo'n SV650 te rijden? of ben ik toch te midget
@Tankiej
Klinkt goed! ja ik wilde niet met al te dure motor beginnen gezien ik niet zoveel geld meer heb...en om nou gelijk met de creme de la creme te beginnen is wellicht niet verstandig. (Blijf tenslotte nog steeds noob tot je een paar jaar rijervaring opdoet) als dat komt dan kijk ik wel weer verder...
Zo dan heb je idd wel geluk lekker laag kmstandquote:Op maandag 15 juli 2013 23:55 schreef Gkhn het volgende:
3700. Vorig jaar gekocht van eerste eigenaar met 3k op de teller en volledig origineel. Heb er nog de fabrieksbanden erop zitten .
Je moet maar geluk mee hebben.
ZO ! Vandaag mijn eerste AVD les gehad die ging echt LEKKER!! Instructeur vond dat ik goed keek en gebruik van Richtingsaanwijzer/ voorsorteren ging prima. Alleen soms over put deksels en niet over de strepen rijden is wat lastig soms...maar na wat tips ga ik die zeker in de volgende AVD les doen!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 06:36 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Leuk he, dat rijden
Toen ik mijn proefles had, had ik van te voren tegen mezelf gezegd: nu eerst alleen een proefles, over een maand oid maar even kijken of ik dan verder wil..
Na de proefles had ik gelijk 6-7 lessen ingepland
[..]
Die op dat filmpje dat ik plaatste is die van mij trouwens
Ik ben een beetje groter (+/- 1.92) en volgens sommigen zou ik te groot zijn voor de SV, maar ik zit er goed op
Nicequote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:00 schreef KYC het volgende:
[..]
Zo dan heb je idd wel geluk lekker laag kmstand
Trouwens zag in een filmpje dat de meeste mensen gelijk hun uitlaat gingen veranderen omdat die geen sound maakte...jij hebt het zo te zien ook al gedaan ?
[..]
ZO ! Vandaag mijn eerste AVD les gehad die ging echt LEKKER!! Instructeur vond dat ik goed keek en gebruik van Richtingsaanwijzer/ voorsorteren ging prima. Alleen soms over put deksels en niet over de strepen rijden is wat lastig soms...maar na wat tips ga ik die zeker in de volgende AVD les doen!
Laat me raden, een Gladius (SFV650, opvolger van de SV650N)?quote:De motoren zijn trouwens niet meer Honda CBR500 maar een Suzuki....nog wat...ik weet even niet welke type Suzuki het was maar die motoren zijn duidelijk een stuk mooier/moderner (digital Display Wooee )
Tja, ligt er maar net aan. De ene koopt een motor particulier die heel goedkoop is en waar helemaal niks mee is. De ene betaalt een beetje meer bij een dealer en koopt een motor waar van alles mis mee is. En andersom natuurlijk..quote:Ik ben opzicht wel enthousiast geraakt naar die Suzuki SV650...als ik mijn rijbewijs heb dan ga ik zeker eens naar kijken . Trouwens het aankopen van een motor is particulier verstandig of beter toch een dealer? wat is jouw ervaring hiermee Tankiej?
Ja de standaard uitlaat doet het geluid van de motorblok niet goed. Met mijn uitlaat ben ik meer voor de looks gegaan. Hou niet van veel kabaal zoals je bij de meeste populaire uitlaten wel hebt (Mivv, Leovince). Aan de andere kant klinken die uitlaten wel lekkerder dan de mijne.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:00 schreef KYC het volgende:
[..]
Zo dan heb je idd wel geluk lekker laag kmstand
Trouwens zag in een filmpje dat de meeste mensen gelijk hun uitlaat gingen veranderen omdat die geen sound maakte...jij hebt het zo te zien ook al gedaan ?
Zelfde hier, die op mijn filmpje was de uitlaat waar ik hem mee kocht. Klinkt goed, maar vond hem niet mooi. Dus eentje gekocht die mooier is én een e-keur hadquote:Op dinsdag 16 juli 2013 18:48 schreef Gkhn het volgende:
[..]
Ja de standaard uitlaat doet het geluid van de motorblok niet goed. Met mijn uitlaat ben ik meer voor de looks gegaan. Hou niet van veel kabaal zoals je bij de meeste populaire uitlaten wel hebt (Mivv, Leovince). Aan de andere kant klinken die uitlaten wel lekkerder dan de mijne.
Iets zegt mij dat je afslaan op een kruising bedoelt en niet een gewone bocht, anders hoef je niet rechts + links te kijken (over het algemeen).quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:49 schreef KYC het volgende:
by the way nog even een vraag tijdens de lessen van AVD
als je een bocht neemt schakel jullie meestal terug naar de 1 of knijp je de koppeling in en dan even links + rechts of als je denkt dat je door kan door rollen in zijn 2?
Als ik in de auto zit dan schakel ik meestal wel terug naar zijn één zodat ik rustig links en rechts kan kijken...immers weet je nooit of er van die malloten zijn die uit een straatje kan schieten
Bedoel je bij deze pijlen? Dan inderdaad over het midden/hals van de pijl rijdenquote:ook de instructeur gaf aan dat ik over de hals van de pijlen moest rijden anders sta je altijd te ver links of rechts gesorteerd...hoe hebben jullie dit aangeleerd.
Volgens mij kan je het beste altijd richting aangeven als je wil inhalen, ook als het een weg is waar geen rijstroken zijn gescheiden met een streep. Volgens mij is het niet verplicht, want je wisselt immers niet van rijstrook, er is maar één rijstrook.quote:Richting aangeven als je wilt inhalen bijv op een kleine weg met bomen aan de zijkant hoefde niet persé maar als je op een éénrichtingsbaan rijd waar je dus echt van rijstrook wisselt om iemand in te halen dan moet je Wél je knipperlichten gebruiken om te gebruiken. Ook hier weer de vraag iemand bekend of dit zo mag? de instructeur zei van wel, maar dacht gooi het even in de groep
Uhm volgens mij staat er in de wet dat je altijd richting aan moet geven. En waarom zou je jezelf aan leren om het soms wel of niet te doen? Doe het gewoon altijd, weet je zeker dat je het goed doet en ook gezien wordt. Maakt het op het AVD alleen maar makkelijker.quote:Op woensdag 17 juli 2013 08:49 schreef KYC het volgende:
Richting aangeven als je wilt inhalen bijv op een kleine weg met bomen aan de zijkant hoefde niet persé maar als je op een éénrichtingsbaan rijd waar je dus echt van rijstrook wisselt om iemand in te halen dan moet je Wél je knipperlichten gebruiken om te gebruiken. Ook hier weer de vraag iemand bekend of dit zo mag? de instructeur zei van wel, maar dacht gooi het even in de groep
Dat terugschakelen bij kruisingen. hangt zoals gezegd dus helemaal af van de situatie. Ik ken genoeg kruisingen waar je voorrang moet verlenen, maar waar je een paar honderd meter van te voren al goed zicht hebt op beide richtingen. In dat geval hoef je echt niet terug te schakelen naar de 1 om dan bij de kruising nog eens rustig naar links en rechts te kijken.quote:Op woensdag 17 juli 2013 10:06 schreef KYC het volgende:
ja ik bedoelde inderdaad een kruispunt waar je soms moet stoppen of voorrang moet verlenen
ik denk dat het altijd wel zo verstandig is om even terug te schakelen naar zijn 1? omdat je soms de verkeerssituatie niet goed kan inschatten en als je de koppeling al ingeknepen hebt en iemand komt plotseling aanrijden dan ben je al helemaal erop voorbereid.
Dat dacht ik ook over die richtingaangeven
met de auto doe ik het altijd wel, maar ik ga het voortaan ook gewoon doen (gewoon kijken en over je schouder) en dan richting aangeven en weer terug erin...dan kan de examinator nooit zeiken dat je onaangekondigd van rijstroken wisselt...het is wel meer handelingen dat wel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |