abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 juni 2013 @ 18:08:17 #1
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_127716236
Gezien ik over een tijdje op vakantie ga vond ik het tijd om mijn oude koffer te vervangen. Het arme beestje is niks meer waard, versleten en uitgereisd. Heb 't gevoel dat de rits er elk moment uit kan gaan knappen ofzo :+

In ieder geval, ik zat dus even rond te kijken naar koffers. Ik heb besloten dat ik eentje wil hebben met vier wieltjes, toch wel soort vak praktisch lijkt me dat. Daarnaast zat ik dus te kijken naar het materiaal, ik zie het een en ander van polycarbonaat (hardshell die kan indeuken en terugveren zegmaar) en hard plastic. Natuurlijk weet ik dat samsonite goede koffers heeft, maar ik zit met een iets lager budget dan 300¤ :@

Wat is een redelijke prijs voor een harde, lichte koffer van zo'n 60-70 liter, met vier wieltjes? Je hebt ze al vanaf 40 euro, maar da's online, wat voor kwaliteit kun je dan verwachten? Ik heb een Princess Traveller gezien, de San Francisco lijkt me wel iets, mooi roze O+ met een ingebouwde weegschaal is een leuke plus. Die kost bij V&D zo'n 90 euro, is dat het dan waard ten opzichte van die van 40 euro? Vind het lastig om kwalitatief te kijken als ik niet weet wat ik exact aan het vergelijken ben :9 Er staat dan wel bij dat het dan 'ABS met sharkskin' is bij die princess traveller en polypropyleen' bij die goedkope als materiaal, maar het gaat er mij om dat ik de komende 10 jaar geen koffer meer hoef te kopen en dat hij niet beschadigd raakt (zo ver dat gaat met vliegreizen enzo.)

Oh, hier links ter illustratie: http://www.kofferstunter.(...)030&aid=2314&lang=NL is de 40 euro koffer en http://www.vd.nl/koffers/(...)67-cm/g21048098.html is de 'dure' variant.

Is die dure z'n geld waard, of noem ik het nou duur terwijl hij eigenlijk goedkoop is? :')

Halp. :+
Koekje d'r bij?
pi_127717685
dat is allemaal redelijk gevoels kwestie.
Er zijn natuurlijk goedkope bagger koffers die na 1 keer grof behandeld worden op het vliegveld totaal aan gort zijn. Heb anders ook weer gehad dat ik een redelijk dure koffer heb gehad die open is gegaan in het bagage ruim.
Naar mijn mening reis je minder als 4 keer per jaar, dan zijn de koffers van die budget-koffer-sites goed. Misschien wel een beetje rekening houden met een lagere kwaliteit, dus badje/tape er om heen.

Behalve als je op een manier reist dat de koffer veel te verduren heeft, bijvoorbeeld een groepsreis met bus, of je reist met lokaal OV van plaats naar plaats. Dan moet je sneller denken aan duurdere koffers.

Maar denk er aan, je koffer is daar om je kleren bij mekaar te houden te beschermen, niet om mooi te zijn.
  woensdag 12 juni 2013 @ 19:47:39 #3
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_127720600
Ik heb 2 jaar geleden koffers bij de action gekocht. Prima met 4 wieltjes. En ze voldoen prima.
Maar nu gaan wij 2x per jaar op vakantie met het vliegtuig en daar blijft het mee qua gezeul betreft.
Ligt er maar net aan denk ik wat je zelf wil, en hoe vaak je ze gebruikt. En wat je "op je lijstje" hebt staan qua uiterlijk.
Deze waren zilverkleurig en dat vond ik wel best.
Rayen 2½ jaar!
pi_127723782
Ga naar marktplaats en koop daar een 2e hands Samsonite. Beviel mij prima!
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:47:58 #5
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_127726625
Dank voor de respons :)

Ik reis zo'n 5-6 keer per jaar met mijn koffer naar het buitenland (zowel langere tripjes als weekendjes) in auto, trein en vliegtuig. Zal morgen eens langsgaan bij de action, wist dat ze daar koffers hadden, maar wist zo niet uit mn hoofd wat ze moesten kosten :)

Ik zal nog even rondkijken en marktplaats in de gaten houden, gelukkig heb ik nog wat tijd voordat ik m'n volgende reis ga maken :+
Koekje d'r bij?
pi_127738520
Ik heb ook goede ervaringen met een koffer van de Action. Die van mij is donkerrood, van hard plastic (wat voor materiaal het precies is, geen idee) en op 4 wieltjes. Hij is werkelijk al tig keer meegegaan op vakanties en reizen en hij is niet stuk te krijgen. De sluiting is met een rits en ik doe er wel altijd voor de zekerheid zo'n band om, maar dat is meer voor m'n eigen gemoedsrust dan dat ie daadwerkelijk open zal gaan.
En daarnaast heb ik een hardcase Samsonite en daar heb ik ook niks over te klagen, hij was alleen wel 4 keer zo duur ;)
pi_127740117
Samsonite hoeft niet eens zo duur te zijn en zit -als ik kijk naar prijzen van andere merken- bij lange na niet in het absolute topsegment van koffers. Koffers zat die zo 700-900 euro kosten. :')

Ik heb zelf deze:
http://www.travelbags.nl/(...)pinner-74-black.html

Harde Samsonite koffer, 4 wielen, 80 Liter, 130 euro.

Ligt maar iets boven je budget, er is ook een kleinere versie. Ik vind 130 een redelijke prijs voor een goede en nog vrij grote koffer ook.
pi_127783557
Hoe dan ook, welke koffer je ook kiest TS: Koop geen koffers die je vaak bij allerlei winkels van Turken buiten in massa ziet staan.( met die sloten er omheen) Dit zijn koffers die in de praktijk na een paar keer reizen en fiks wat gooi en trekwerk kapot gaan (laden en lossen in het vliegtuig) en dan kun je opnieuw een koffer kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-06-2013 11:35:50 ]
  vrijdag 14 juni 2013 @ 13:57:15 #9
286575 Roces18
Chef de party
pi_127789168
Ik heb ook een Princess Traveller (Hollywood Line) en polycarbonaat is gewoon een heel fijn materiaal. Het is licht en ik kan hem van een flatgebouw afgooien en dan is die nog steeds heel. Daarnaast zien ze er wel luxe uit en dat voor 140 euro ;)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 14 juni 2013 @ 16:41:23 #10
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_127795063
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:35 schreef Iwanius het volgende:
Hoe dan ook, welke koffer je ook kiest TS: Koop geen koffers die je vaak bij allerlei winkels van Turken buiten in massa ziet staan.( met die sloten er omheen) Dit zijn koffers die in de praktijk na een paar keer reizen en fiks wat gooi en trekwerk kapot gaan (laden en lossen in het vliegtuig) en dan kun je opnieuw een koffer kopen.
Dat vind ik ook altijd een beetje fishy ja ;-) Wil natuurlijk niet dat ie knapt ergens tussen vliegtuig en bagageband ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 13:57 schreef Roces18 het volgende:
Ik heb ook een Princess Traveller (Hollywood Line) en polycarbonaat is gewoon een heel fijn materiaal. Het is licht en ik kan hem van een flatgebouw afgooien en dan is die nog steeds heel. Daarnaast zien ze er wel luxe uit en dat voor 140 euro ;)
Ah, ervaringsdeskundige! :D
Ik heb m even kort in de V&D zien staan, maar wat zijn jouw ervaringen wat betreft de algehele kwaliteit van de koffer? Gezien PT een vrij nieuw merk is heb ik nog geen reviews of iets over gevonden. Krast ie trouwens snel?

Had in de tussentijd o.a. naar een hema koffer gekeken, maar die kregen zulke beroerde reviews, uit elkaar vallen na één vliegreis, meh 8)7
Koekje d'r bij?
  vrijdag 14 juni 2013 @ 17:06:58 #11
361851 Idanue
Polite as Fuck
pi_127795919
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:21 schreef Justinn het volgende:
Samsonite hoeft niet eens zo duur te zijn en zit -als ik kijk naar prijzen van andere merken- bij lange na niet in het absolute topsegment van koffers. Koffers zat die zo 700-900 euro kosten. :')

Ik heb zelf deze:
http://www.travelbags.nl/(...)pinner-74-black.html

Harde Samsonite koffer, 4 wielen, 80 Liter, 130 euro.

Ligt maar iets boven je budget, er is ook een kleinere versie. Ik vind 130 een redelijke prijs voor een goede en nog vrij grote koffer ook.
Ik heb ook een F'lite Young Spinner. _O_

Ohh en koffer met rits. ;)
  zaterdag 15 juni 2013 @ 05:29:54 #12
286575 Roces18
Chef de party
pi_127818183
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:41 schreef eleganza het volgende:

[..]

Dat vind ik ook altijd een beetje fishy ja ;-) Wil natuurlijk niet dat ie knapt ergens tussen vliegtuig en bagageband ;)

[..]

Ah, ervaringsdeskundige! :D
Ik heb m even kort in de V&D zien staan, maar wat zijn jouw ervaringen wat betreft de algehele kwaliteit van de koffer? Gezien PT een vrij nieuw merk is heb ik nog geen reviews of iets over gevonden. Krast ie trouwens snel?
Ik vind hem heel erg fijn. Heerlijk licht maar toch sterk en een mooie afwerking. Krassen gebeurt niet echt aangezien het een zogenaamde `Diamond Skin` heeft. Ik heb hem nu een half jaar en heb er zo´n 6 vliegreizen mee gedaan en hij ziet er nog net zo uit als in het begin.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_127938444
Sja, het is maar wat je ervoor over hebt natuurlijk maar wat mij betreft is een koffer gewoon een lange termijn investering, een goeie koffer doe je zo 10 jaar mee (afhankelijk hoeveel je reist natuurlijk) en dan zou ik niet op een paar tientjes kijken. Mijn vader heeft een Titan die iets van 150 euro was wat volgens mij een hele mooie prijs/kwaliteitsverhouding is wanneer je niet naar de Samsonite's en Rimowa's wilt kijken.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  dinsdag 18 juni 2013 @ 12:19:56 #14
165047 eleganza
ik hou van koekjes.
pi_127941306
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:08 schreef LordLynx het volgende:
Sja, het is maar wat je ervoor over hebt natuurlijk maar wat mij betreft is een koffer gewoon een lange termijn investering, een goeie koffer doe je zo 10 jaar mee (afhankelijk hoeveel je reist natuurlijk) en dan zou ik niet op een paar tientjes kijken. Mijn vader heeft een Titan die iets van 150 euro was wat volgens mij een hele mooie prijs/kwaliteitsverhouding is wanneer je niet naar de Samsonite's en Rimowa's wilt kijken.
Dat was ook mijn idee.

Ben uiteindelijk voor de Princess Traveller gegaan. Hij staat hier inmiddels naast me in al zn glorie, dus wat mij betreft mag hier een slotje op :)
Koekje d'r bij?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')