abonnement Unibet Coolblue
pi_127739323
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:36 schreef kossikvassik het volgende:

[..]

Als Microsoft keer op keer ovet je heen kotst en alles wat de xbox 360 tof maakte laat vallen en je fapt nog steed op ze.. Ben je een sadomasochist?
Met uitspraken zoals deze moeten mensen je wel serieus nemen dan? Er zijn genoeg valide redenen om problemen te hebben met de lijn die Microsoft heeft uitgezet en voor de een is het reden om de console niet te kopen, de ander heeft het overwogen en koopt de console alsnog.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:41:51 #252
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_127739342
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:39 schreef kossikvassik het volgende:

[..]

Ok nog 1 keer speciaal voor jou.. Wat de xbox is en PS4 niet

1. Landgebonden
2.100 euro duurder
3 slechtere specs
4. Meer Ram wordt gebruikt voor het OS
5. Groter
6. DRM
7.eens in de 24 uur online
8. Geen 2e hands games/geleende games
9. Kinect die je constant in de gaten houdt...
10. Wat gebeurt er met de games na 10 jaar als ze de servers afsluiten ;)
Juist, dit zijn idd allemaal feiten die (deels) waar zijn.
Maar ipv iedereen voor fanboy uit te maken kan er ook gewoon een discussie zijn over de verschillende punten. Niet alles hoeft perse negatief uit te vallen per persoon.

Ook al kloppen feiten en sta jij er niet achter, mag de ander altijd nog een andere mening dragen.
Zo doen wij dat in de ghetto ook.
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_127739369
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:41 schreef Giester het volgende:

[..]

Juist, dit zijn idd allemaal feiten die (deels) waar zijn.
Maar ipv iedereen voor fanboy uit te maken kan er ook gewoon een discussie zijn over de verschillende punten. Niet alles hoeft perse negatief uit te vallen per persoon.

Ook al kloppen feiten en sta jij er niet achter, mag de ander altijd nog een andere mening dragen.
Zo doen wij dat in de ghetto ook.
Er is 1 positief ding over de xbox: de games ;)

Maar kom op je kan hier toch niet serieus over discussieren...
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:45:22 #254
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_127739382
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:44 schreef kossikvassik het volgende:

[..]

Er is 1 positief ding over de xbox: de games ;)

Maar kom op je kan hier toch niet serieus over discussieren...
Jawel we zitten op FOK! en hier staan wij voor serieus en inhoudelijk!
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_127739432
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:44 schreef kossikvassik het volgende:

[..]

Er is 1 positief ding over de xbox: de games ;)

Maar kom op je kan hier toch niet serieus over discussieren...
Tuurlijk wel, alleen moet je niet gaan roepen dat mensen snoeihard anaal genomen gaan worden als de XBOX One wordt gekocht :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_127739440
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:45 schreef Giester het volgende:

[..]

Jawel we zitten op FOK! en hier staan wij voor serieus en inhoudelijk!
:D

Nee maar even serieus. Ik vind dat als Microsoft zo greedy en anti-gamer, anti 75% van de wereld is, wij die arrogantie en greed uit ze moeten timmeren.

Dat kan alleen door zoveel mogelijk mensen met een xbox hart ervan te overtuigen bij launch geen one te halen.

Als de sales erg tegenvallend zullen zijn gaat MS wel restricties aanpassen en leren ze mischien wat nederigheid is ;)
pi_127739474
Plus guys misschien gamen jullie niet op PC.

Maar ik heb day one Diablo 3 en Sim city gehaald. Maanden naar uitgekeken -_-

En waarom zou ik vertrouwen hebben in DRM van MS als zelfs Blizzard het niet voor elkaar krijgt-_-
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:51:47 #258
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_127739480
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:49 schreef kossikvassik het volgende:

[..]

:D

Nee maar even serieus. Ik vind dat als Microsoft zo greedy en anti-gamer, anti 75% van de wereld is, wij die arrogantie en greed uit ze moeten timmeren.

Dat kan alleen door zoveel mogelijk mensen met een xbox hart ervan te overtuigen bij launch geen one te halen.

Als de sales erg tegenvallend zullen zijn gaat MS wel restricties aanpassen en leren ze mischien wat nederigheid is ;)
Als je bedoeld dat wel met rieken, harken en fakkels in Redmond bij MS voor de deur moeten gaan staan en eisen dat de monsters naar buiten komen, dan ben ik het met je eens. ;)

Maar als iemand er voor zorgt dat de Xbox controller op de PS4 gaat werken, dan stap ik over.
"Thats how we roll in the Shire!"
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:53:38 #259
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_127739506
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:39 schreef kossikvassik het volgende:

[..]

Ok nog 1 keer speciaal voor jou.. Wat de xbox is en PS4 niet

1. Landgebonden
2.100 euro duurder
3 slechtere specs
4. Meer Ram wordt gebruikt voor het OS
5. Groter
6. DRM
7.eens in de 24 uur online
8. Geen 2e hands games/geleende games
9. Kinect die je constant in de gaten houdt...
10. Wat gebeurt er met de games na 10 jaar als ze de servers afsluiten ;)
1. Misschien dat ik 't even gemist heb, maar waar staat precies dat de regiolock per land geldt? Van oudsher zijn de regio's altijd op continentaal niveau geweest. Ik weet dat er een lijstje van landen gepubliceerd is waar het apparaat in eerste instantie uit gaat komen, maar ik heb dat niet gelezen als dit zijn de regio's waarbinnen je je games mag kopen.
2. Ja, hij is 100 euro duurder, maar je krijgt de Kinect er bij. Ik zeg niet dat dat per se een pluspunt is, maar je krijgt gewoon meer hardware.
3+4. Waar, maar ik moet nog zien wat het verschil in de praktijk gaat zijn. Ik kan niet zeggen dat de PS4 games nu al zoveel beter er uit zien.
5. Ook waar, maar Xbox is altijd al groter geweest dan PS (behalve misschien de eerste PS3). Dat hoort er een beetje bij, vind ik.
6. Het grootste minpunt tot nu toe...
7. ... Vooral door deze eis. Technisch geen probleem, maar moreel niet echt verantwoord. Vooral het niet kunnen spelen van SP zonder netwerkverbinding is een dikke min.
8. Voor veel mensen een minpunt, voor anderen niet. Ik zelf trek hier niet zo zwaar aan. Ik denk dat dit iets is waar de industrie graag naartoe wil en MS trekt hiermee de kar en krijgt dus ook de meeste shit over zich heen. Terecht, hoor, daar niet van.
9. Tja, de huidige Kinect staat in principe ook altijd aan als je Xbox aan staat. Dat wordt nu uitgebreid naar de stand by mode. Voor mij wederom niet zo'n punt, totdat ik bewijs zie dat Kinect data verstuurd zonder toestemming van de gebruiker.
10. Tja, eerst maar eens zien dat je over 10 jaar nog op spellen uit deze generatie speelt. Ik speel nu ook nauwelijks games die ouder zijn dan een jaar, dus hier maak ik me niet zo druk over. Daarnaast is de 24-uurs controle een software maatregel, dus neem ik aan dat MS die via een update zou deactiveren, mochten ze het serverpark uitzetten. En zo niet, jammer dan.

Waarschijnlijk ben ik nu weer een fanboy en dom, etc. :')
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:53:46 #260
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_127739509
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:51 schreef kossikvassik het volgende:
Plus guys misschien gamen jullie niet op PC.

Maar ik heb day one Diablo 3 en Sim city gehaald. Maanden naar uitgekeken -_-

En waarom zou ik vertrouwen hebben in DRM van MS als zelfs Blizzard het niet voor elkaar krijgt-_-
Ja, dat is balen. Vooral als je een game graag wilt spelen.

Ik wilde laatst Call of Duty multiplayer spelen op Xbox Live, maar ik moest verplicht online zijn.
"Thats how we roll in the Shire!"
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:57:24 #261
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_127739570
MS ramt die doodskist wel erg sterk in elkaar zeg...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_127739589
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:53 schreef Chevalric het volgende:

[..]

1. Misschien dat ik 't even gemist heb, maar waar staat precies dat de regiolock per land geldt? Van oudsher zijn de regio's altijd op continentaal niveau geweest. Ik weet dat er een lijstje van landen gepubliceerd is waar het apparaat in eerste instantie uit gaat komen, maar ik heb dat niet gelezen als dit zijn de regio's waarbinnen je je games mag kopen.
2. Ja, hij is 100 euro duurder, maar je krijgt de Kinect er bij. Ik zeg niet dat dat per se een pluspunt is, maar je krijgt gewoon meer hardware.
3+4. Waar, maar ik moet nog zien wat het verschil in de praktijk gaat zijn. Ik kan niet zeggen dat de PS4 games nu al zoveel beter er uit zien.
5. Ook waar, maar Xbox is altijd al groter geweest dan PS (behalve misschien de eerste PS3). Dat hoort er een beetje bij, vind ik.
6. Het grootste minpunt tot nu toe...
7. ... Vooral door deze eis. Technisch geen probleem, maar moreel niet echt verantwoord. Vooral het niet kunnen spelen van SP zonder netwerkverbinding is een dikke min.
8. Voor veel mensen een minpunt, voor anderen niet. Ik zelf trek hier niet zo zwaar aan. Ik denk dat dit iets is waar de industrie graag naartoe wil en MS trekt hiermee de kar en krijgt dus ook de meeste shit over zich heen. Terecht, hoor, daar niet van.
9. Tja, de huidige Kinect staat in principe ook altijd aan als je Xbox aan staat. Dat wordt nu uitgebreid naar de stand by mode. Voor mij wederom niet zo'n punt, totdat ik bewijs zie dat Kinect data verstuurd zonder toestemming van de gebruiker.
10. Tja, eerst maar eens zien dat je over 10 jaar nog op spellen uit deze generatie speelt. Ik speel nu ook nauwelijks games die ouder zijn dan een jaar, dus hier maak ik me niet zo druk over. Daarnaast is de 24-uurs controle een software maatregel, dus neem ik aan dat MS die via een update zou deactiveren, mochten ze het serverpark uitzetten. En zo niet, jammer dan.

Waarschijnlijk ben ik nu weer een fanboy en dom, etc. :')
2 en 3+4 klopt dus al niet. Je krijgt wel een kinect, maar de hardware zelf is van mindere kwaliteit. Nog steeds gewoon 100E duurder dus.

En 1 hadden ze het al over nog voordat bekend werd dat xboxone zelf ook regiolocked is. Per land moeten spellen aan bepaalde richtlijnen voldoen. Logisch dat je dat dus ook niet kan omzeilen door spellen uit ander land te kopen.
  donderdag 13 juni 2013 @ 08:58:25 #263
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_127739596
Ik heb bijna het gevoel van laat allemaal maar hangen met je next-gen.
Ik koop wel een gameboy en ga wel Tetris spelen. Online natuurlijk he :P
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_127739617
quote:
Twee soorten Achievements op Xbox One
13 jun. 2013 08:26 / Gewijzigd 13 jun. 2013 08:36 / Door: Marcel Vroegrijk / 9 reacties / Bron: Major Nelson

De Xbox One krijgt twee soorten Achievements: de achievements zoals de Xbox 360 die al kent, en challenges. Dit zijn tijdelijke uitdagingen die spelers kunnen aangaan.

In principe verandert er weinig aan het huidige systeem voor achievements. Deze zijn nog altijd op ieder moment te halen en dragen bij aan een zogeheten Gamerscore, die van de 360 naar de Xbox One wordt meegenomen.

Er worden echter wel een aantal zaken toegevoegd. Zo kunnen achievements op de Xbox One ook uitgedeeld worden voor het gebruik van video- of muziekapps. Bovendien wordt het systeem gekoppeld aan beloningen zoals digitaal artwork, nieuwe maps, nieuwe personages en tijdelijke boosts van statistieken. Tot slot zijn de achievements dynamisch; er kunnen na de release nieuwe achievements toegevoegd worden zonder dat daar per se betaalde downloadbare content aan verbonden is.
Challenges

Naast de reguliere achievements, zijn er ook challenges. Deze zijn gebonden aan een tijdslimiet en kunnen zodoende niet op ieder moment vervuld worden. Wie voldoet aan deze specifieke uitdagingen, krijgt een achievement-icoontje en ontvangt de bijbehorende beloningen. Het draagt echter niet bij aan de totale Gamerscore, omdat anders niet iedereen dezelfde kansen zou hebben om deze zo hoog mogelijk te krijgen.
pi_127739642
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:53 schreef Giester het volgende:

[..]

Ja, dat is balen. Vooral als je een game graag wilt spelen.

Ik wilde laatst Call of Duty multiplayer spelen op Xbox Live, maar ik moest verplicht online zijn.
Call of Duty multiplayer is niet een Diablo 3 die je in je eentje speelt..

Bovendien speel ik alleen singleplayer.. Waarom zou ik voor Fallout 4/Mass Effect 4 etc online moeten zijn -_-
  donderdag 13 juni 2013 @ 09:02:51 #266
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_127739676
is er eigenlijk al wel bekend wat de regios gaan zijn die MS hanteert?
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  donderdag 13 juni 2013 @ 09:03:08 #267
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_127739683
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

2 en 3+4 klopt dus al niet. Je krijgt wel een kinect, maar de hardware zelf is van mindere kwaliteit. Nog steeds gewoon 100E duurder dus.
Ja, in principe is de hardware van "mindere kwaliteit". Ik zeg alleen dat ik het verschil nu nog niet direct terug zie in de games die we gezien hebben.

quote:
En 1 hadden ze het al over nog voordat bekend werd dat xboxone zelf ook regiolocked is. Per land moeten spellen aan bepaalde richtlijnen voldoen. Logisch dat je dat dus ook niet kan omzeilen door spellen uit ander land te kopen.
Maar waar staat dat de region lock *per land* geldt en niet per continent (zoals het eigenlijk altijd is geweest). Heb al gezocht naar een bron, maar niet kunnen vinden.
pi_127739731
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:03 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Maar waar staat dat de region lock *per land* geldt en niet per continent (zoals het eigenlijk altijd is geweest). Heb al gezocht naar een bron, maar niet kunnen vinden.
quote:
The Xbox One will be region locked, only allowing it to play games bought from the country of origin where the console was purchased. It's not surprising, but it's nice to get some kind of confirmation from Microsoft.

A representative from Microsoft shared the details of Xbox One's regional shortcomings with Digital Trends saying, "Similar to the movie and music industry, games must meet country-specific regulatory guidelines before they are cleared for sale. We will continue to work with our partners to follow these guidelines with Xbox One.”

With only a few exceptions, all consoles have typically featured some kind of regional locking to prevent the import of games from other countries. The need for such a system mostly has to do with the differing regulations and taxation of media in different countries.

For more on Xbox One, you can check out all of our coverage here.

http://www.gameinformer.c(...)al-restrictions.aspx

En het ging me niet om de kwaliteit, ik bedoel te zeggen dat die kinect alleen de 100E prijsverschil niet kan verklaren.
  Moderator donderdag 13 juni 2013 @ 09:06:33 #269
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_127739748
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 08:53 schreef Chevalric het volgende:

[..]

1. Misschien dat ik 't even gemist heb, maar waar staat precies dat de regiolock per land geldt? Van oudsher zijn de regio's altijd op continentaal niveau geweest. Ik weet dat er een lijstje van landen gepubliceerd is waar het apparaat in eerste instantie uit gaat komen, maar ik heb dat niet gelezen als dit zijn de regio's waarbinnen je je games mag kopen.
2. Ja, hij is 100 euro duurder, maar je krijgt de Kinect er bij. Ik zeg niet dat dat per se een pluspunt is, maar je krijgt gewoon meer hardware.
3+4. Waar, maar ik moet nog zien wat het verschil in de praktijk gaat zijn. Ik kan niet zeggen dat de PS4 games nu al zoveel beter er uit zien.
5. Ook waar, maar Xbox is altijd al groter geweest dan PS (behalve misschien de eerste PS3). Dat hoort er een beetje bij, vind ik.
6. Het grootste minpunt tot nu toe...
7. ... Vooral door deze eis. Technisch geen probleem, maar moreel niet echt verantwoord. Vooral het niet kunnen spelen van SP zonder netwerkverbinding is een dikke min.
8. Voor veel mensen een minpunt, voor anderen niet. Ik zelf trek hier niet zo zwaar aan. Ik denk dat dit iets is waar de industrie graag naartoe wil en MS trekt hiermee de kar en krijgt dus ook de meeste shit over zich heen. Terecht, hoor, daar niet van.
9. Tja, de huidige Kinect staat in principe ook altijd aan als je Xbox aan staat. Dat wordt nu uitgebreid naar de stand by mode. Voor mij wederom niet zo'n punt, totdat ik bewijs zie dat Kinect data verstuurd zonder toestemming van de gebruiker.
10. Tja, eerst maar eens zien dat je over 10 jaar nog op spellen uit deze generatie speelt. Ik speel nu ook nauwelijks games die ouder zijn dan een jaar, dus hier maak ik me niet zo druk over. Daarnaast is de 24-uurs controle een software maatregel, dus neem ik aan dat MS die via een update zou deactiveren, mochten ze het serverpark uitzetten. En zo niet, jammer dan.

Waarschijnlijk ben ik nu weer een fanboy en dom, etc. :')
gelukkig heb je wel zelfkennis ipv gezond verstand ^O^
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  donderdag 13 juni 2013 @ 09:06:58 #270
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_127739757
quote:
Ah, thanks. Dat is wel een zwaar minpunt en voor mij de eerste echte reden om 'm niet te pre-orderen. Ik koop regelmatig spellen via Amazon.co.uk, omdat ze daar absurd goedkoop zijn.
  donderdag 13 juni 2013 @ 09:10:32 #271
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_127739846
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:06 schreef Jimbo het volgende:

[..]

gelukkig heb je wel zelfkennis ipv gezond verstand ^O^
:')
pi_127739863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:03 schreef Chevalric het volgende:

[..]

Ja, in principe is de hardware van "mindere kwaliteit". Ik zeg alleen dat ik het verschil nu nog niet direct terug zie in de games die we gezien hebben.

[..]

Maar waar staat dat de region lock *per land* geldt en niet per continent (zoals het eigenlijk altijd is geweest). Heb al gezocht naar een bron, maar niet kunnen vinden.
Bovendien wil niemand die ik ken die creepy kut Kinect!
pi_127739934
Even los van alles.

De marketing/strategie afdeling van MS krijgt echt een 1.

Ze hadden veel beter geen Kinect kunnen includen en 100 euro goedkoper maken. De kids die die shit willen kopen m later toch wel apart. Nu zullen de ouders wel eerder voor een PS4 gaan want die is 100 goedkoper.

En waarom wel Kinect verplichten maar op de E3 GEEN 1 game laten zien die daarmee werkt. -_-
  donderdag 13 juni 2013 @ 09:18:14 #274
234904 Giester
R + H x E2 = B
pi_127740022
Mijn grootste angst is eigenlijk dat MS het zover verneukt dat ik ga overstappen naar de PS4, maar dan zit ik met de PS4 controller en ik ben bang dat dat mij veel gameplezier ontneemt door de layout van de pookjes die ik echt niet fijn vind.
"Thats how we roll in the Shire!"
pi_127740041
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 09:18 schreef Giester het volgende:
Mijn grootste angst is eigenlijk dat MS het zover verneukt dat ik ga overstappen naar de PS4, maar dan zit ik met de PS4 controller en ik ben bang dat dat mij veel gameplezier ontneemt door de layout van de pookjes die ik echt niet fijn vind.
Je moet hem nog vasthouden. Veel slechter dan PS3 is toch niet mogelijk, dus ik vertrouw erop dat hij iets comfortabeler is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')