abonnement Unibet Coolblue
pi_127654254
In september start ik met een nieuwe baan. Helaas is het net te ver om te fietsen dus ben ik op zoek naar een brom/ snorfiets.

Omdat ik altijd alles op de fiets heb gedaan heb ik natuurlijk helemaal geen verstand hiervan _O-
Wellicht dat jullie mij van wat advies kunnen voorzien.

Eisen:
- betrouwbaar ( ik moet wel elke dag op en neer kunnen zonder dat ik s morgen startproblemen heb)
- snor of brom maakt voor mij niet zoveel uit
- omdat ik hem in een kelderbox moet stallen is een scooter ( breed, plastic kappen) niet praktisch.
- budget max 600 euro incl evt helm

Zelf zit ik te denken aan een Tomos model maar hoor graag jullie ideeën.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_127654832
Ik zou een brom nemen, kun je gewoon legaal met een fatsoenlijke snelheid bij je werk komen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_127655300
als je nou echt iets betrouwbaars wil hebben zou ik om een Peugeot fox gaan kijken,
ik heb er ook 1 en ik heb m gekocht dat er 4000 kilometers op stonden, ik heb m toen ik m heb gekocht een winterbeurtje gegeven. inmiddels staan er 9500 kilometers op en nog steeds helemaal onderhoudsvrij, ik zal m binnenkort bij 10000 een beurtje gaan geven denk ik, als je m in september pas nodig hebt kun je die van mij evt ook kopen, ik ga in september een auto kopen dus ik hoor het wel van je!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 11:02:22 #4
256666 leeell
I know you're lonely
pi_127655565
Tomos absoluut
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_127659357
Misschien een zip?
pi_127660950
peugeot fox! of ludix ik kan het niet vaak genoeg zeggen, ik rijd op m'n fox 1 op 40!!!! dus houd daar ook rekening mee!
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:35:44 #7
404847 Zeetakje
wat niet rekt dat scheurt wel
pi_127663492
Een Derbi Senda
pi_127669378
Een zip en/of ludix wordt denk ik te breed ivm treeplank.

Een fox zou idd wel een goede optie kunnen zijn. Ziet er iig wat comfortabeler uit dan een Tomos.....
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  dinsdag 11 juni 2013 @ 23:34:04 #9
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_127687934
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:39 schreef RoaRRR het volgende:
Een zip en/of ludix wordt denk ik te breed ivm treeplank.

Een fox zou idd wel een goede optie kunnen zijn. Ziet er iig wat comfortabeler uit dan een Tomos.....
Een Ludix stelt niks voor joh. Super klein en smal brommertje. Tomos kan ook, al is zo'n ding wel wat uit de tijd.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_127740476
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:39 schreef RoaRRR het volgende:
Een zip en/of ludix wordt denk ik te breed ivm treeplank.

Een fox zou idd wel een goede optie kunnen zijn. Ziet er iig wat comfortabeler uit dan een Tomos.....
het probleem met een fox is zie er nu maar eens 1 te vinden, mocht je hem in september pas nodig zijn heb ik wel een kanshebber voor je want dan ga ik toch een auto kopen, mocht je foto's willen hebben moet je maar even privemail sturen. dan geef ik je mijn nummer. ik heb namelijk op marktplaats gekeken maar staat niet veel
pi_127741016
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:34 schreef Geelman het volgende:

[..]

Een Ludix stelt niks voor joh. Super klein en smal brommertje. Tomos kan ook, al is zo'n ding wel wat uit de tijd.
Tomos uit de tijd _O- het is een vervoermiddel, geen modestatement.

De Quadro bestaat nog steeds, model is niet veel veranderd (in die 16 jaar sinds ik er 1 had), alleen technisch iets anders, en de prijs in Euro's is nu bijna wat ik in guldens heb betaald :') (en nieuw 2x je budget)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_127936569
gisteren even op een snor gereden maar 29 km/h schiet niet zo op.

toch maar eens kijkennaar een brom
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:58:37 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_127940486
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 09:59 schreef RoaRRR het volgende:
gisteren even op een snor gereden maar 29 km/h schiet niet zo op.

toch maar eens kijkennaar een brom
Dat schiet niet op nee, wordt je onderweg ingehaald door wielrenners :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_127941195
Als je je budget iets omhoog gooit, wat te denken van de eigenzinnige Yamaha Giggle ?
Erg fijne en moderne techniek, ultra zuinig met verbruik tot 1:52 aan toe en op bergruimte onder het zadel. Heb er ruim 2 jaar met zo'n Giggle gereden en soms mis ik het scootertje nog wel eens :{

http://m.marktplaats.nl/a(...)0c1b&previousPage=lr

Of een Yamaha Neos, ook met 4 tact injectiemotoren leverbaar. Zijn zuinig in benzine en olie verbruik. Heb je echt geen omkijken naar.
pi_127943917
Koop geen 2-tac scooter of brommer als een RS of een senda van een 16-jarige, die dingen zijn verkracht.
pi_127980891
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 12:17 schreef Meike26 het volgende:
Als je je budget iets omhoog gooit, wat te denken van de eigenzinnige Yamaha Giggle ?
Erg fijne en moderne techniek, ultra zuinig met verbruik tot 1:52 aan toe en op bergruimte onder het zadel. Heb er ruim 2 jaar met zo'n Giggle gereden en soms mis ik het scootertje nog wel eens :{

http://m.marktplaats.nl/a(...)0c1b&previousPage=lr

Of een Yamaha Neos, ook met 4 tact injectiemotoren leverbaar. Zijn zuinig in benzine en olie verbruik. Heb je echt geen omkijken naar.
Leuk die giggle, maar ik moet een gang door van krap 1 meter breed en 5 meter lang.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een brommer die niet veel breder is dan een fiets. Bijvoorbeeld een Tomos of Fox
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_127981474
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 11:38 schreef RoaRRR het volgende:

[..]

Leuk die giggle, maar ik moet een gang door van krap 1 meter breed en 5 meter lang.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een brommer die niet veel breder is dan een fiets. Bijvoorbeeld een Tomos of Fox
mijn fox rijd 45 op blauw kenteken kwestie van propje uit de pijp en goed afstellen, en ben overigens nog nooit aangehouden. want hij ziet er niet speciaal snel uit ofzo
pi_128031873
Vandaag bij de scooterboer de zip zien staan. Dit formaat zou misschien toch wel kunnen.

Tomos werd afgeraden ivm veel mankementen en duur onderhoud? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Het gaat mij voornamelijk om de betrouwbaarheid. Ik moet er elke dag mee op en neer....

Zeker niemand met een Zip/Ludix die even wil komen passen in mijn kelderbox voordat ik tot aankoop over ga? :D
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_128249870
Tomos hoor/lees ik ook alleen maar slechte verhalen over, terwijl er toch enorm veel rond rijden.

Zelf zou ik voor een Fox gaan, Deluxe versie is gewoon Euro95 tanken en gaan met die banaan. Als ze geschikt zijn voor het bezorgtuig, zijn ze zeker geschikt voor woon/werk verkeer.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
pi_128326170
Op dit moment neig ik meer naar een zip oid. Ik heb gekeken en deze krijg ik ook wel de schuur in en uit.

Moeten ook redelijk betrouwbaar zijn en zuinig
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
pi_133187653
Inmiddels zijn we ruim 4 maanden verder... wat is het geworden? Een brommert, of een scooter?
Het is pas een bocht als je banden gieren.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 november 2013 @ 16:50:19 #22
145146 Andyy
pi_133188468
Hoe ver is het?
pi_133189682
suzuki tsx/ honda mtx
nooit koekjes van vreemden aannemen...
Op woensdag 18 december 2013 05:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nóg zo'n hilarisch topic. Jeetje, je zult met ts samenleven, dan lig je heel de dag in een deuk.
pi_133192822
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 17:31 schreef trommelkoek het volgende:
suzuki tsx/ honda mtx
Doe dan gelijk een Ford Transit joh.
pi_133196021
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2013 19:23 schreef exelletor het volgende:

[..]

Doe dan gelijk een Ford Transit joh.
?
nooit koekjes van vreemden aannemen...
Op woensdag 18 december 2013 05:46 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nóg zo'n hilarisch topic. Jeetje, je zult met ts samenleven, dan lig je heel de dag in een deuk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')