abonnement Unibet Coolblue
pi_127546286
hello!

ik hoop dat ik hier op het juiste subforum zit, mocht ik het mis hebben, graag een schopje :)


ik werd vanavond gebeld door een vriend van me, die vroeg of ik mee wou gaan naar een lezing van een bepaald bedrijf, die een nieuwe marketingstrategie heeft.

na een tijdje doorvragen, heeft hij toegegeven dat het gaat om een meeting van flexkom, ( http://www.flexkom.com/?lang=en ). en ja, hij snapt dat ik skeptisch ben, en dat het best wel lijkt op een pyramidespel, maar als ik nou naar de lezing zou komen dan zou ik begrijpen dat dit anders is. ze zijn namelijk ondertussen al succesvol in turkije[citation needed].

zojuist heb ik even lopen googlen, en het lijkt er toch wel héél sterk op dat dit gewoon een zware scam is, onder de noemer, "If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck". en ook bijvoorbeeld een thread als deze: http://www.realscam.com/f8/flexkom-legitimate-mlm-scam-1862/

't is nogal laat, dus ik ga morgen pas terugbellen om die vriend te overtuigen hier absoluut niet in te investeren, maar ondertussen zit ik me wel af te vragen of de informatie die ik heb kunnen vinden genoeg is om hem te overtuigen. ik heb namelijk eigenlijk nog geen "betrouwbare" bronnen kunnen vinden die dit als een scam neerzetten. 't zou een stuk makkelijker overtuigen zijn als er bij wijze van spreken in een stuk van CNN gemeld wordt dat dit een scam is, in plaats van wat internetfora waar wel info wordt neergezet maar wat moeilijk verifieerbaar is.

bij deze zou ik dus willen vragen, hebben jullie enig idee hoe ik deze vriend nog beter kan overtuigen het niet te doen? of misschien met betere google-skills een betrouwbaardere bron kunnen vinden om hem te overtuigen?

bij voorbaat dank!
pi_127546352
Sommige mensen willen graag bedonderd worden. Ik zou het aanmoedigen en daarna hard lachen :D
pi_127546366
Je gaat pas bronnen vinden als de piramide omgevallen is ;)
pi_127546709
In principe is het ook geen scam in de letterlijke betekenis van het woord. Je wordt niet opgelicht, dit zijn toch gewoon abonnementen die je moet kopen voor bijvoorbeeld 150 euro en je moet genoeg gekken vinden die een deel van jou willen kopen voor 40 euro? Na zoveel keer maak je winst, dat zo'n bedrijf laat denken dat je hier 2K per week mee binnenharkt is wellicht een beetje overdreven.

Ze lichten je niet op het is alleen zoals gewoonlijk too good to be true.
- Met zuidelijke groet -
pi_127546712
Je hebt je best gedaan. Het is erg moeilijk om iemand te overtuigen als 'ie dollartekena in zijn ogen heeft.
Laat m maar op zn bek gaan. Hopelijk gaat 'ie niet falliet.

Sommige dingen zijn echt te mooi om waar te zijn...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_127546768
mwoah, ik ga morgen pas mijn best doen, nu ik ook heb kunnen googlen wat dit bedrijf doet, ipv in algemeenheden te moeten praten toen hij me opbelde.

we zullen zien wat het wordt :)
pi_127547073
GEBRUIK GODVERDOMME HOOFDLETTERS ALS JE EEN ZIN BEGINT EN JA DIT IS EEN KLACHT!

:(!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_127547096
Sorry als ik boos was; zo bedoelde ik het niet :@

Ik kan er gewoon slecht tegen als iemand geen hoofdletters gebruikt en dat wel zou moeten doen.

Succes nog met je piramidespel dit dat alles.

groetjes,
veldmuis
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_127547451
Lol
pi_127547601
Deja vu; zelfde soort topic is al een keer eerder langsgekomen geloof ik.

Ook zijn piramidenspelen gewoon illegaal, je zou gewoon de plesie kunnen bellen.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  zaterdag 8 juni 2013 @ 02:12:26 #11
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_127547871
Elk bedrijf pretendeert altijd anders te zijn. Als je moet betalen om mee te kunnen doen en je moet vervolgens mensen vinden die hetzelfde product af moeten nemen dan weet je al genoeg.
pi_127548048
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 01:40 schreef vosss het volgende:
Sorry als ik boos was; zo bedoelde ik het niet :@

Ik kan er gewoon slecht tegen als iemand geen hoofdletters gebruikt en dat wel zou moeten doen.

Succes nog met je piramidespel dit dat alles.

groetjes,
veldmuis
Excuses, een slechte gewoonte die ik aangeleerd heb dankzij autocorrect in word. Sindsdien moet ik er altijd bewust op letten om het goed te doen, dus op fora enzo gaat dat nog regelmatig fout :(
pi_127548083
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 03:04 schreef Asphias het volgende:

[..]

Excuses, een slechte gewoonte die ik aangeleerd heb dankzij autocorrect in word. Sindsdien moet ik er altijd bewust op letten om het goed te doen, dus op fora enzo gaat dat nog regelmatig fout :(
Ok ik hoop dat je er een beetje op gaat letten vanaf nu. :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_127550781
Die Ian Driscoll van FlexKom schijnt al eens eerder bij een scam betrokken te zijn geweest als ik de link mag geloven. Dit moet dan toch al genoeg zijn om iemand te overtuigen hier niks mee te maken te willen hebben?
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:23:27 #16
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_127550844
Laat me eens raden, het gaat om een "unieke geheime strategie" en je gaat - nadat je je hebt ingekocht uiteraard - slapend rijk worden (ten kostte van je gehele vrienden- kennissen- en familiekring, dat wel helaas) als je maar voldoende kopers vindt 'onder' je? :Z

Klassiek pyramidespel. Helaas blijven er maar mensen intrappen.
Je hebt die vriend voldoende gewaarschuwd TS... soms willen mensen gewoonweg niet luisteren.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_127550849
gewoon een beetje stevig doorvragen dan heeft hij zelf ook geen antwoord meer.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:27:45 #18
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_127550919
Zoals gezegd, sommige mensen willen gewoon graag opgelicht worden.
Laat hem lekker z'n vakantiegeld investeren weggeven, gaat ie dit jaar niet weg naar de zon.
Een dure, maar wijze les voor hem.

Jij hebt je ding gedaan, hij wil niet luisteren. Problem solved :7
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:33:59 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_127551019
Je hebt je best gedaan, TS. Soms moeten stronteigenwijze mensen hun eigen fouten maken om het zo te leren.

De hoofdprijs voor jou is dat je straks mag zeggen "I dunne told ya!" [/sassyblackwomanvoice]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:36:36 #20
349707 ek_47
Emotioneel Instabiel
pi_127551056
LOL

iemand heeft me dit laatst proberen aan te smeren en het eerste wat in me opkwam was "piramidespel", hij vroeg mij om 1800 euro ofzo te investeren. Ik wilde het laten varen onder het mom van "sorry, ik hou niet van vertegenwoordigerswerk", maar hij bleef maar aandringen tot ik gewoon zei "ik wil hier niet in investeren"...werd hij nog kwaad ook, begon te schelden en al...toen was het voor mij al helemaal bevestigd hahaha hij had natuurlijk geld geinvesteerd en had moeite om zijn investering terug te verdienen :p
Er staan twee Engelse soldaten onder een boom, zegt de ene tegen de ander:
"We are under attack"
  zaterdag 8 juni 2013 @ 12:44:50 #21
132231 destrovel
Rolluikmuis
pi_127552461
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:36 schreef ek_47 het volgende:
LOL

iemand heeft me dit laatst proberen aan te smeren en het eerste wat in me opkwam was "piramidespel", hij vroeg mij om 1800 euro ofzo te investeren. Ik wilde het laten varen onder het mom van "sorry, ik hou niet van vertegenwoordigerswerk", maar hij bleef maar aandringen tot ik gewoon zei "ik wil hier niet in investeren"...werd hij nog kwaad ook, begon te schelden en al...toen was het voor mij al helemaal bevestigd hahaha hij had natuurlijk geld geinvesteerd en had moeite om zijn investering terug te verdienen :p
Het is geen investering, leer dat nou eens :')

Zelfs op de kermis loop je meer kans "winst" te maken :')
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_127552584
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:44 schreef destrovel het volgende:

[..]

Zelfs op de kermis loop je meer kans "winst" te maken :')
Dat ligt eraan, als je vroeg genoeg instapt en het voor elkaar krijgt wat te verkopen dan kan je er best eens gunstig vanaf komen.

Maar dat zijn maar een paar mensen uiteindelijk :)
pi_127552780
Ligt er aan hoe veel financiële pijn die vriend gaat hebben.
Als hij het prima kan hebben, een goed salaris heeft en even een paar maanden wat minder luxe moet leven ga ik hem echt niet actief tegenhouden, gewoon zeggen 'dat zou ik niet doen, dat is een scam', en er verder niet meer over doorzeuren. Als hij dan problemen heeft is het gewoon 'eigen schuld, ik zei het toch?'

Als hij dat geld niet kan missen het nog wat actiever proberen om hem er van af te houden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_127553203
thanks voor de tips. ondertussen nog even met hem gepraat, en hij is er nu redelijk van overtuigd dat dit niet helemaal snor zit. gelukkig nog vóórdat hij voor 1400 euries het schip in is gegaan B-)

mocht iemand in de toekomst met hetzelfde probleem zitten, of zelf twijfels hebben:
het bedrijf lyoness heeft een exact vergelijkbare opzet: http://www.lyoness.net/nl/ maar is al in 2003 opgezet, en heeft ondertussen wél stront aan de knikker:

http://amlmskeptic.blogsp(...)s-in-trouble-in.html
http://www.boards.ie/vbulletin/showthread.php?t=2056384591
http://behindmlm.com/comp(...)tigation-in-austria/
http://wirtschaftsblatt.a(...)ern-aus-allen-Rohren
pi_127607454
Mooi T.S. dat je je vriend voor een fiasco hebt behoed dat is het kenmerk van ware vriendschap.

Hij is nun op de voor en nadelen gewezen als hij er nu nog zou willen instappen weet hij waar hij aan begint.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')