abonnement Unibet Coolblue
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 7 juni 2013 @ 20:35:14 #1
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127533225
Goed. Het Verhaal. Het begon allemaal nog geen 72 uur geleden, naar aanleiding van deze post van James.



Ik had al wat biertjes op natuurlijk, maar hey, ik had al zo lang thuis gezeten, het leek me wel weer eens tijd om een aardig staaltje Power Play neer te zetten. Enfin, uurtje later had ik 2 vluchten en 2 hotelletjes bijeen geklikt, en diep in de nacht ben ik gaan slapen. Ik werd woensdag rond een uur of 11 wakker en dacht "What have I done?" :') Maar toen was het al te laat: Geen woorden maar daden. Kwart voor vier in Deventer de trein naar Den Bosch genomen, waar het lastig genoeg bleek om naar Eindhoven te komen.



Uiteindelijk werd met 20 minuten vertraging station Eindhoven bereikt, waarna een flinke taxirit me bij het hotel bracht. Aangekomen bij het hotel: Bier in het rotstuintje en een woest grote schnitzel.





Ondanks alle goede bedoelingen om vroeg te gaan slapen werd het nog een lange avond met 2 nogal aantrekkelijke serveerdames en wat stamgasten. Uiteindelijk lag ik om half één in bed. Niet veel later, om tien over 6, stond de taxi voor.



Op het vliegveld stond onze Transavia Boeing 737-700 al klaar.



Slashme enigszins verknetterd in het vliegtuig (hierna gelukkig nog 2 uur kunnen pitten).



Nog meer mooie blonde dames: "Mijn collega demonstreert u nu de werking van het zwemvest".



Uiteindelijk, na 2 uur slapen, wordt de daling ingezet boven Napoli. Hier zien we de schaduw van het vliegtuig in het Zuid-Italiaanse platteland.



Precies een half uurtje later reed ik ineens in een taxi door Napels, op weg naar mijn hotelletje.



Ik sliep in het magere 2-sterren-onderkomen "Albergo Vittorio Veneto". Met 2-sterren uitzicht dus ook.





Na het inchecken liep ik even de stad in. Hier zien we het Piazza Garibaldi, een groot plein vlak achter het Centraal Station. Helaas overal schermen omheen vanwege bouw-activiteiten.



Dus doorlopen maar naar het Centraal Station. In Italië is fotograferen op stations streng verboden, maar ik heb stiekem toch wat plaatjes kunnen maken. Die komen later nog.



Ondertussen was het bijna 2 uur geworden, tijd om naar het kantoor van AnsaldoBreda te verkassen. Uiteraard is ook de taxibranche voorzien van maffia-sausje, dus een ritje kost 25 euro (op de terugweg had ik een taxi met een meter, daar stond 12,65 op :') ) Anyway: tegen een schraal muurtje hangen de bedrijfsnaamborden.



Eerst nog even gedoe omdat ik geen uitnodiging had en mijn naam niet op de lijst stond etc. Gelukkig kwam ik ook wat mensen van de NOS en BNR Nieuwsradio tegen, die hebben een goed woordje voor me gedaan en ik mocht erin *O* Allereerst mochten we een kijkje nemen in een werkplaats. Hier staat de verzamelde pers wat beelden te maken van stellen voor de metro van Milaan.



Ook hoog op de bokken: Een stel voor de metro van het Braziliaanse Fortaleza.



Een goed kwartiertje later: tijd voor het hoofdgerecht. De persconferentie begon een ruim kwartier later dan gepland, er was blijkbaar nog iets met de webserver :') Hier zit ik aandachtig te luisteren met een Nederlandse vertaalster op mijn hoofd. Haar stem dan.



Baas Manfellotto en zijn secondanten testen de microfoon.



Even lekker amateuristisch rondklikken in Adobe Reader op een XP bakkie :9



Eén van de sheets uit de presentatie: De line-up van geweldige AnsaldoBreda Hogesnelheidstreinen.



Overzichtsplaatje van het geheel.



Na afloop ging ik met een iets betaalbaardere taxi terug naar het Piazza Garibaldi. Een van de zijstraatjes is de Via Milano waar mijn hotelletje aan ligt (rechts verstopt onder die bouwsteiger :') )



Daarna maar eens eten. Aan de overkant van de straat was een goed restaurant volgens de hotelbaas. Dus daar ben ik maar gaan zitten. Het was er buitengewoon gezellig zoals u ziet.



Ach, wat kon mij het ook schelen. Een mooie handgemaakte pizza met mozzarella, salsicchia (verse worst) en spinazie (of iets wat erop leek). En een koel glas Italiaans bier.



Hoe dan ook, voordat ik het bier op had lag de rekening al op tafel. Ik voelde me niet echt welkom, en ben dus maar weggegaan op zoek naar een ander barretje of kroegje of iets dergelijks. Dat bleek er niet te zijn. Ik maakte nog wel een aardige foto van de Vesuvius, gezien vanaf het Piazza Garibaldi.



Daarna ben ik nog een uurtje gaan internetten in het hotelletje. En een keertje op tijd naar bed kon ook geen kwaad, ik moest er vanochtend immers ook om half zeven weer uit. Nog even een laatste blik in mijn hotelkamer.



Na het uitchecken ben ik via het plein naar het Centraal Station gelopen voor een taxi naar het vliegveld. Hier nog een laatste blik op het plein en op de Vesuvius.





Ruim op tijd stond ik op het vliegveld. Dus nog maar even gaan zitten. Het optreden van Legofles is een beetje in het water gevallen deze keer. Helaas.



Tijd om het vliegtuig in te gaan dus.







Het vliegtuig was een Boeing 737-800, iets groter en moderner dan op de heenweg. Deze keer waren er in totaal 22 infoschermen beschikbaar, waarop behalve eoa gare film ook flight info te zien was. Altijd erg leuk natuurlijk :)





Hoe het ook zij, ik had best goed geslapen, dus in het vliegtuig had ik mooi tijd voor een ontbijtje.



Keurig op tijd op Schiphol geland. Eerst even zitten met een bakkie koffie. Oh ja, de persmap die ik meekreeg.



Dan nog het rollend materieel, ook wel leuk om even te zien. Hier een Frecciarossa en een e-loc, een treinstel en een AGV of iets wat er op lijkt. Maar het mocht dus niet dus ik ben er snel mee gestopt O-)







Ook leuk: In Napoli rijden trolleybussen (van AnsaldoBreda) en trams (van AnsaldoBreda) op dezelfde lijn. Ze hebben wel aparte bovenleidingssystemen.





Tot slot nog dit apparaat. Een Cobus 3000 (details moet ik nog opzoeken) die op het vliegveld (trouwens op veel meer vliegvelden) gebruikt wordt om mensen van de gate naar het toestel te brengen. 6 stoelen breed, en deuren aan beide kanten.



Het was weer eens een wat andere manier om van woensdagmiddag naar vrijdagmiddag te komen, zullen we maar zeggen ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127533525
Haha, leuk gedaan. Grappig om zo impulsief te doen.
Mag ik vragen wat je hier ongeveer voor kwijt bent geweest?
All management is Strategic Management.
  One tough cookie vrijdag 7 juni 2013 @ 20:43:52 #3
169210 liesje1979
  vrijdag 7 juni 2013 @ 20:48:13 #4
139330 TNA
For the stars that shine
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 20:48:59 #5
45833 crew  Fogel
pi_127533742
Geniale actie, zouden meer mensen moeten doen, spontaan reizen _O_
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_127533761
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:43 schreef liesje1979 het volgende:
Fles. _O_
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_127533943
Die sandwich. :r
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 7 juni 2013 @ 20:56:14 #8
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127534076
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 20:43 schreef GodsSon het volgende:
Haha, leuk gedaan. Grappig om zo impulsief te doen.
Mag ik vragen wat je hier ongeveer voor kwijt bent geweest?
Ja hoor, mag je vragen :D

¤ 684,05

Dat is dan inclusief alle fooien, en 6 taxiritten, en al het bier in het hotel in Eindhoven, en de pizza, en een sleutelhanger van SSC Napoli en dat ontbijtje in het vliegtuig :) Oh en inclusief 27 euro omdat ik dat hotelletje in Napoli met me dronke harsens voor de verkeerde nacht geboekt had dus dat moest nog een keer. En inclusief een McChicken op het piazza Garibaldi. En zo nog wat dingetjes.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage vrijdag 7 juni 2013 @ 20:56:34 #9
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_127534089
TS je bent een enorme baas!

Hulde! _O_ _O_
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_127534154
Haha. Mooi.
pi_127534352
Ongelofelijke baas _O_ O+
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 7 juni 2013 @ 21:05:55 #12
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127534544
Dank allemaal :) Ben er zelf stiekem ook wel trots op :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 22:01:14 #13
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_127537367
Dat is nog eens een reisverslag!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 7 juni 2013 @ 23:00:10 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127541204
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:01 schreef UIO_AMS het volgende:
Dat is nog eens een reisverslag!
Ik weet niet wat jullie hier gewend zijn? :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_127541751
_O_

Maar je had dus niet even naar dat mailadres gemaild dat je eraan kwam?
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 7 juni 2013 @ 23:16:20 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127542123
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:09 schreef Wokkel het volgende:
_O_

Maar je had dus niet even naar dat mailadres gemaild dat je eraan kwam?
ja wel. Toen vroegen ze voor welke krant of TV ik werkte :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 7 juni 2013 @ 23:21:01 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127542373
Er waren ook in PTA een hoop lui die het gewoon niet geloofden. Wel grappig dat iedereen die mij WEL kent, bleef posten van "oh die zit echt in Napels" "Hier issie gek genoeg voor" "Hier maaktie geen grappen over" etc :) Wat dat betreft ben ik vrij voorspelbaar eigenlijk :)

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:28 schreef bork het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
achter midden/in de spiegel/ruit :P :) met blouse en hoofd naar achteren.
Doettie goed _O- _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 8 juni 2013 @ 01:33:12 #18
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_127546964
Vind ik leuk!

wel duur voor 2 dagen.
pi_127549742
Topverslag!
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_127549776
Legendarische actie en dito verslaggeving!

_O_
  Redactie Frontpage zaterdag 8 juni 2013 @ 10:36:38 #21
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_127550075
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja wel. Toen vroegen ze voor welke krant of TV ik werkte :')
frontpage.fok.nl?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zaterdag 8 juni 2013 @ 14:51:24 #22
301827 Two
Addergebroed dat ist!
pi_127555364
Bazen actie _O_
"Of God de mens schiep, staat te bezien. Dat de mens God schiep, staat vast." - Adriaan Roland Holst
pi_127555929
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:

Ik weet niet wat jullie hier gewend zijn? :@
Schijnbaar niet veel. ;) Maar ik vind het leuk en overzichtelijk gedaan.
Mijn stijl i.i.g. Oh ja, toen ik in een ver verleden ooit met deze maatschappij vloog kreeg je iets meer aan boord ter consumptie.



Oh ja, TS: Niet van die 'Billy Turf' blikken in de camera werpen, maakt je een soort oen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2013 15:21:13 ]
  Moderator zaterdag 8 juni 2013 @ 15:31:44 #24
45833 crew  Fogel
pi_127556125
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:20 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Schijnbaar niet veel. ;) Maar ik vind het leuk en overzichtelijk gedaan.
Mijn stijl i.i.g. Oh ja, toen ik in een ver verleden ooit met deze maatschappij vloog kreeg je iets meer aan boord ter consumptie.

[ afbeelding ]

Oh ja, TS: Niet van die 'Billy Turf' blikken in de camera werpen, maakt je een soort oen.
Jouw stijl is toch willekeurige afbeeldingen zoeken en daar een groots verhaal bij vertellen? TS is echt op reis geweest ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 9 juni 2013 @ 00:11:17 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_127571046
Een soort oen, toe maar. Ik zeg toch enigszins verknetterd. Had net 4 uur geslapen man.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')