abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 19 juni 2013 @ 23:35:24 #176
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_128014914
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik zou natuurlijk ook 10k per jaar aan jou geven zodat je niet zo hoeft te sappelen :)
En ik zou 10k aan jou per jaar weggeven zodat je kan vergokken met forex en tech shorts!
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_128015005
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:35 schreef monkyyy het volgende:

[..]

En ik zou 10k aan jou per jaar weggeven zodat je kan vergokken met forex en tech shorts!
Dat is nou het verschil, ik geef 10k aan je om een verschil in je leven te maken, en jij geeft 10k om te verdobbelen in de stock market ;)
  woensdag 19 juni 2013 @ 23:40:17 #178
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_128015266
quote:
17s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:31 schreef monkyyy het volgende:
Naast die 3 miljard die hij al weggeeft per jaar? Nobel!

Ik weet niet de exacte cijfers, maar hij geeft "veel" weg! Ergens in die buurt.
In dat geval, lekker op de spaarrekening laten staan. Waarom moeite doen om NOG meer geld te verdienen. Geld voor het nageslacht, en voor de weggeef.

Verder gewoon in de blote tokus door de tuin lopen met een Hertog Jan biertje. Of wie weet dan wel een wijn-pro. Een wijnenverzameling aanleggen , bedenk ik me nu.

En me vooral NIET druk maken over geld. :7
Het leven is soms zo simpel. :D
  woensdag 19 juni 2013 @ 23:42:09 #179
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_128015411
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat is nou het verschil, ik geef 10k aan je om een verschil in je leven te maken, en jij geeft 10k om te verdobbelen in de stock market ;)
HO ho ho, niet te snel conclusies trekken meneer, wij weten elkaars geschiedenis niet!

Ik merk wel, van mezelf weet ik dat ik flink wat gamb00l in me heb, en zo te lezen jij ook! Dat merk ik aan tenminste aan je investeringskeuzes, correct me if i'm wrong. Good luck. ^O^
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_128015589
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:42 schreef monkyyy het volgende:

[..]

HO ho ho, niet te snel conclusies trekken meneer, wij weten elkaars geschiedenis niet!

Ik merk wel, van mezelf weet ik dat ik flink wat gamb00l in me heb, en zo te lezen jij ook! Dat merk ik aan tenminste aan je investeringskeuzes, correct me if i'm wrong. Good luck. ^O^
Corrected :)

Maar ikjijallebei stelt wel een terecht vraag hoor, waarom die obsessie naar altijd meer, ook als je meer hebt dan je ooit nodig zal hebben?
  donderdag 20 juni 2013 @ 00:03:09 #181
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_128016717
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 23:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Corrected :)

Maar ikjijallebei stelt wel een terecht vraag hoor, waarom die obsessie naar altijd meer, ook als je meer hebt dan je ooit nodig zal hebben?
Dit is echt een diepe, bijna filosofische vraag: Waarom?
Het antwoord, het maakt mij enthousiast. Het bouwen, het proces, iedere dag zoeken naar mogelijkheden om meer en meer inkomen richting mijn bankrekening te krijgen.

Heb je weleens Zelda gespeeld? Waar je een personage opbouwt die alsmaar sterker, beter, sneller werd? Toen ik nog klein was, werd ik gek van spelletjes als super mario, waar, iedere keer als je de Nintendo 64 uitzette, je opnieuw kon beginnen.

Je bouwt iets op, je ziet het groeien, ieder kwartaal krijg je meer en meer cash op je rekening gestort, het doel: dat cijfertje op je scherm zo hard en zo snel mogelijk laten groeien, het is geweldig! Vergelijk het met tuinieren, je stopt iets in de grond, je geeft het water en een tijdje later loop je rond tussen een prachtige tuin vol rozen.

Voor mij is dit is net een computerspelletje, alleen in plaats van zo veel mogelijk rupees en items in Zelda te vergaren, probeer je zoveel mogelijk kwaliteitsassets te vergaren.

Het gaat niet om het geld, het gaat om het spel. En dat is hoe ik er tegenaan kijk.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_128017012
quote:
17s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:03 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Dit is echt een diepe, bijna filosofische vraag: Waarom?
Het antwoord, het maakt mij enthousiast. Het bouwen, het proces, iedere dag zoeken naar mogelijkheden om meer en meer inkomen richting mijn bankrekening te krijgen.

Heb je weleens Zelda gespeeld? Waar je een personage opbouwt die alsmaar sterker, beter, sneller werd? Toen ik nog klein was, werd ik gek van spelletjes als super mario, waar, iedere keer als je de Nintendo 64 uitzette, je opnieuw kon beginnen.

Je bouwt iets op, je ziet het groeien, ieder kwartaal krijg je meer en meer cash op je rekening gestort, het doel: dat cijfertje op je scherm zo hard en zo snel mogelijk laten groeien, het is geweldig! Vergelijk het met tuinieren, je stopt iets in de grond, je geeft het water en een tijdje later loop je rond tussen een prachtige tuin vol rozen.

Voor mij is dit is net een computerspelletje, alleen in plaats van zo veel mogelijk rupees en items in Zelda te vergaren, probeer je zoveel mogelijk kwaliteitsassets te vergaren.

Het gaat niet om het geld, het gaat om het spel. En dat is hoe ik er tegenaan kijk.
Ik vermoedde dat al :)

Met alle respect (true!, en ja het is welhaast filosofisch/principieel), ik ben 100% tegenovergesteld, ik ben alleen geinteresseerd in de knikkers, maar niet om de knikkers an sich, maar om wat ik ermee kan doen - niet in materiele zin, want dat interesseert me geen ruk - vrijheid, en anderen mogelijkheden geven. En daar hoef ik echt geen 1.2 mrd of 1 mln per maand binnen te harken, heel verre van dat (goh) :)

De echte vraag is, waarom het spel zo belangrijk is voor je :)
  donderdag 20 juni 2013 @ 00:15:29 #183
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_128017391
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

De echte vraag is, waarom het spel zo belangrijk is voor je :)
Dat is alsof je vraagt waarom acteurs acteren leuk vinden, of waarom Michael Jackson dansen zo leuk vond, of waar Elvis live optredens zo leuk vond, of mozart waarom hij componeren zo mooi vond.

Geen idee, het zit gewoon in me. :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_128017609
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:15 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Dat is alsof je vraagt waarom acteurs acteren leuk vinden, of waarom Michael Jackson dansen zo leuk vond, of waar Elvis live optredens zo leuk vond.

Geen idee, het zit gewoon in me. :)
Okay, fair enough, ik kan daar moeilijk aan relateren. Ik vind geld leuk als het bijv. in India een business facilieert waar 10 families een kostwinnig op hebben. Dat ik weet dat één zaadje (naar mijn maatstaven) die impact heeft (naar locale maatstaven). En temeer als ik dat financier door net wat slimmer te zijn. Maar niet als doel opzich, what point, ik heb zelf bizar weinig nodig? Ergo, het is niet wat je verzamelt, het is wat je ermee doet, imho.
  donderdag 20 juni 2013 @ 00:21:31 #185
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_128017723
Nu we het toch over MJ, Elvis en Mozart hebben, dit wil ik even met jullie delen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  donderdag 20 juni 2013 @ 00:22:50 #186
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_128017790
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Okay, fair enough, ik kan daar moeilijk aan relateren. Ik vind geld leuk als het bijv. in India een business facilieert waar 10 families een kostwinnig op hebben. Dat ik weet dat één zaadje (naar mijn maatstaven) die impact heeft (naar locale maatstaven). En temeer als ik dat financier door net wat slimmer te zijn. Maar niet als doel opzich, what point, ik heb zelf bizar weinig nodig? Ergo, het is niet wat je verzamelt, het is wat je ermee doet, imho.
Ach ja, wat doet het ertoe wat ik ermee doe in mijn leven, op het eind gaat een groot deel toch naar het goede doel. :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_128017792
quote:
6s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:21 schreef monkyyy het volgende:
Nu we het toch over MJ, Elvis en Mozart hebben, dit wil ik even met jullie delen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik heb stiekum de OP een beetje aangepast :P
pi_128017822
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:22 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Ach ja, wat doet het ertoe wat ik ermee doe in mijn leven, op het eind gaat een groot deel toch naar het goede doel. :)
Het is zoveel nuttiger als je niet wacht tot het eind, niet wachten, doe het nu :)
  donderdag 20 juni 2013 @ 00:38:19 #189
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_128018536
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja, ik heb stiekum de OP een beetje aangepast :P
Ja, ik zag dat je Handel's Passacaglia eruit had gehaald, dat was nergens voor nodig. ;(

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:23 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Het is zoveel nuttiger als je niet wacht tot het eind, niet wachten, doe het nu :)
Ja daaaaaag. :D Ik denk dat ze over 60 jaar met die miljoenen meer kunnen dan nu met dat 1x jaar salaris van hun CEO. Anders kan jij al je geld, na huisvesting, g/w/l en eten, mooi richting het goede doel sturen als je daar zo in gelooft. ^O^

Ik stuur nu 25 euro's per maand naar KWF, in de toekomst wordt het wel meer, als de CEO minder gaat verdienen of mijn inkomen exponentieel verhoogt. w/
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_128018697
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:38 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Ja, ik zag dat je Handel's Passacaglia eruit had gehaald, dat was nergens voor nodig. ;(

[..]

Ja daaaaaag. :D Ik denk dat ze over 60 jaar met die miljoenen meer kunnen dan nu met dat 1x jaar salaris van hun CEO. Anders kan jij al je geld, na huisvesting, g/w/l en eten, mooi richting het goede doel sturen. ^O^

Ik stuur nu 25 euro's per maand naar KWF, in de toekomst wordt het wel meer, als de CEO minder gaat verdienen of mijn inkomen exponentieel verhoogt. w/
Echt wel, een beetje passie ipv dat hautaine, en je geeft inderdaad blijk van je beperkte corporate blik. Niks hoeft namelijk via zesentwintig lagen a la *god* Buffet * god*, een beetje een lame excuus :) Geef jij je centjes maar aan de aandeleninkoop ten bate van miljardairs :W

Dat is waar we inderdaad verschillen. Trash vs. impact :) En wvb pretentie: miljoenen ooit eens :D In je dromen, die vullen helaas geen gaatjes :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 20-06-2013 00:47:09 ]
  donderdag 20 juni 2013 @ 01:07:06 #191
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_128019607
"Moet ik in en uit de markten proberen te dansen of kwaliteitsbedrijven voor decennia vast houden? Naar welke data moet ik kijken voor het antwoord?"
"Moet ik nu een klein beetje geld richten het goede doel sturen, of aan het eind van mijn leven een berg?"
"Is het intelligent voor bedrijven om cash op hun balans op te bouwen tegen negatieve real interest rates, of het terug te geven aan de eigenaren (oftewel aandeelhouders?)"
"Is het voor bedrijven slimmer om liquiditeit aan te houden en schuld op te nemen, of is het verstandiger om illiqiude te worden en geen schuld op zich te nemen?"
"Zie je die agressieve aannames voor rendementen van de pensioenen van bedrijf abc? Dat wordt een probleem in de toekomst"
" Die onregelmatigheden in het inventaris, berekend aan de hand van het LIFO systeem maakt de cijfers aantrekkelijker dan dat ze in werkelijkheid zijn"
"Als een bedrijf van 200 miljard een winst maakt van 22 miljard maakt, wat is mijn rendement dan?"

Het is zo simpel, allemaal vragen die je kan oplossen met google, een rekenmachine van 5 euro, een stukje papier en een potlood.

[ Bericht 2% gewijzigd door monkyyy op 20-06-2013 01:37:59 ]
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  donderdag 20 juni 2013 @ 01:15:03 #192
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_128019881
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 00:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]
a la *god* Buffet * god*,

Als je een vaardigheid probeert te perfectioneren, dan zou ik persoonlijk kijken naar degenen die zeer succesvol zijn in dat gebied en dat gedrag proberen na te bootsen. Of het nou topsport is, het bespelen van een muziek instrument, of het bouwen van vermogen. Je wil weten hoe die persoon tot zijn of haar keuzes komt, waar diegene precies naar keek en, het belangrijkste, het gedetailleerde denkproces.

In het geval van Buffett, hij heeft zeer veel profijt gehad van de manier waarop, naast het spotten van kwaliteitsbedrijven. De manier waarop was voornamelijk het gebruik van kosteloos leverage (aka "the float" waar iedereen hier wel bekend mee is hier gok ik).
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  donderdag 20 juni 2013 @ 01:22:43 #193
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_128020057
Ik zie trouwens nu pas dat de markten na Shalom Ben's toespraak best wat omlaag zijn gegaan, heeft hij iets schokkends gezegd?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  donderdag 20 juni 2013 @ 02:07:01 #194
14736 ABundy
I can DO it!
pi_128021039
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2013 01:22 schreef monkyyy het volgende:
Ik zie trouwens nu pas dat de markten na Shalom Ben's toespraak best wat omlaag zijn gegaan, heeft hij iets schokkends gezegd?
Nope, gewoon correctie van onverklaarbare stijgingen afgelopen dagen. Niets aan de hand
pi_128023145
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2013 01:15 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Als je een vaardigheid probeert te perfectioneren, dan zou ik persoonlijk kijken naar degenen die zeer succesvol zijn in dat gebied en dat gedrag proberen na te bootsen. Of het nou topsport is, het bespelen van een muziek instrument, of het bouwen van vermogen. Je wil weten hoe die persoon tot zijn of haar keuzes komt, waar diegene precies naar keek en, het belangrijkste, het gedetailleerde denkproces.

In het geval van Buffett, hij heeft zeer veel profijt gehad van de manier waarop, naast het spotten van kwaliteitsbedrijven. De manier waarop was voornamelijk het gebruik van kosteloos leverage (aka "the float" waar iedereen hier wel bekend mee is hier gok ik).
Dat is waar, ik probeer inderdaad ook bepaald niet de vaardigheid 'beleggen' te perfectioneren ;) Ik ben al blij als het regelmatig wat oplevert, en ik geen majeure scheuren oploop :)

Ik vind beleggen niet een kunstvorm, maar juist iets buitengewoon banaals :)

Maar kan je je dan net zo goed spiegelen aan een Carl Icahn, of een John Paulson, om maar wat te noemen?
pi_128023472
Deze vond ik wel bijzonder:

quote:
n FOMC's written statement, the committee wrote that it sees, "downside risks to the economic outlook for the economy and the labor market as having diminished since the fall."
Reflecting the optimism, the Fed reduced its unemployment forecast for the next three years by 0.15 percent to 7.25 percent by the end of 2013, 0.2 percent to 6.65 percent by end-2014 and 0.25 percent to 6 percent by end-2015.
  donderdag 20 juni 2013 @ 09:59:29 #197
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_128024306
Vandaag in de krant een artikel over Netflix. Een bedrijf waar ik welhaast direct mijn geld in zou stoppen. Goed concept. Wat de Spotify van muziek is, is Netflix van tv.

Het 'slimme geld' echter heeft de koers al flink omhoog gestuwd.

Netflix komt binnenkort naar Nederland; films kijken waar wanneer en hoe je het wil. Helemaal top.
  donderdag 20 juni 2013 @ 10:04:25 #198
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_128024414
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:59 schreef ikjijallebei het volgende:
Netflix komt binnenkort naar Nederland; legaal films kijken waar wanneer en hoe je het wil. Helemaal top.
fixed :P
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 20 juni 2013 @ 12:21:53 #199
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_128029094
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 09:59 schreef ikjijallebei het volgende:
Vandaag in de krant een artikel over Netflix. Een bedrijf waar ik welhaast direct mijn geld in zou stoppen. Goed concept. Wat de Spotify van muziek is, is Netflix van tv.

Het 'slimme geld' echter heeft de koers al flink omhoog gestuwd.

Netflix komt binnenkort naar Nederland; films kijken waar wanneer en hoe je het wil. Helemaal top.
balanceert spotify niet op de rand van de failliet?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_128037015
Beurzen weer hard onderuit.
Vraag me af of er morgen op de laatste dag van de week positief gaan eindigen....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')