abonnement Unibet Coolblue
pi_133617542
Gisteren was de U2-Achtung-Baby-docu op Canvas en ik moet zeggen... Helemaal na dat laatste filmpje van Young_David... Laat ze dat maar eens wéér doen. Eigenlijk. Het zal ze goed doen. Gá naar Boekarest, gá naar Warschau en ga weer knallen. Ofzo.
pi_133649900
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:40 schreef Bronson het volgende:
Iemand enig idee of er op Record Store Day volgende week de nieuwe single hier ook verkrijgbaar zal zijn?
Hoogstwaarschijnlijk heeeeeeeeeeel beperkt…. Zoals het er nu naar uit ziet komen er twee mijn kant op…. Beide reeds vergeven… Had er graag een paar meer gehad….
Dit account is niet meer in gebruik.
  woensdag 27 november 2013 @ 14:46:45 #178
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_133675627
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2013 10:24 schreef IAmKloot het volgende:
het begint aardig, maar al snel wordt het weer net zo vervelend als alle U2 nummers van de laatste 13 jaar
Dit vind ik wel heel generaliserend. De laatste dertien jaar hebben ze echt wel meesterlijke nummers gemaakt vind ik! Overigens heb ik de nieuwe single nog steeds niet officieel gehoord helaas.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_133687627
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:46 schreef Atmosphere82 het volgende:

[..]

Dit vind ik wel heel generaliserend. De laatste dertien jaar hebben ze echt wel meesterlijke nummers gemaakt vind ik! Overigens heb ik de nieuwe single nog steeds niet officieel gehoord helaas.
ligt ook gewoon aan mij, ben ze na Pop gewoon minder gaan waarderen. In A Little While is trouwens wel prachtig...dus zit ik al fout
  vrijdag 29 november 2013 @ 22:54:59 #180
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_133760427

De nieuwe versie van Breathe die is uitgebracht op die vinylsingle van Ordinary Love. Minder bombastisch dan de albumversie. Ik vind hem best wel goed klinken.
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
  maandag 2 december 2013 @ 20:50:05 #181
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_133855406
'Ordinary Love' vind ik tot nu toe echt het meest zeikerige, matige en gladde nummer dat U2 ooit gemaakt heeft! ;( :( :r }:| :X

Ik zie het somber in voor het album als dit de voorbode moet zijn...! :'(
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_133871030
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:54 schreef Peter88Online het volgende:

De nieuwe versie van Breathe die is uitgebracht op die vinylsingle van Ordinary Love. Minder bombastisch dan de albumversie. Ik vind hem best wel goed klinken.
Wat zonde van die PItch Correction...
Luister maar eens naar de zang in het begin... klinkt totaal niet natuurlijk..
pi_133872128
Zijn stem is al jaren slecht.

Heb een soundboard recording gehoord van laatste tour.. pfff zo vals....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_133873047
Ik heb het niet over slecht, de man word ouder natuurlijk :)
Maar ze hebben hier duidelijk pitchcorrection/autotune overheen gegooid.
Ik hoor liever een valszingende Bono met karakter in z`n stem, dan een loep zuiver zingende Bono die karakter mist.
pi_133978343
quote:
Eerbetoon U2 voor Mandela komt hitlijst binnen

Een dag na het overlijden van de Zuid-Afrikaanse oud-president Nelson Mandela komt het muzikale eerbetoon van U2 in de Mega Top 50 binnen.

Het nummer Ordinary Love van U2 werd vorige week uitgebracht en komt dit weekend binnen op nummer 13. Dat melden de samenstellers van de Mega Top 50.

Ordinary Love is de 45e top 50-notering van U2. Het liedje is afkomstig uit de speelfilm Mandela: Long Walk To Freedom, een biografie over de politicus.

U2 schreef het nummer samen met producer Danger Mouse, helft van het duo Gnarls Barkley. In 2004 traden zanger Bono en gitarist The Edge samen met Dave Stewart en Youssou N’Dour op tijdens een groot benefietconcert in Kaapstad, waar ze het liedje 46664 (Long Walk To Freedom) voor Mandela vertolkten.

Eerbetoon
Ordinary Love is niet het eerste eerbetoon aan Mandela dat de hitlijst bereikt. In 1984 scoorde skaband The Specials, onder de naam The Special AKA, een top 10-hit met het liedje Nelson Mandela. Vijf jaar later stond Mandela Day van Simple Minds (gekoppeld aan Belfast Child) op nummer 1. In 1990 kwam Mandela vrij.

Apartheid was in de jaren 80 een populair thema, getuige de hits Sun City van Artists Against Apartheid (nummer 4 in 1985, ook met U2), Gimme Hope Joanna van Eddie Grant (nummer 1 in 1988) en South Africa van Revelation Time met Ruud Gullit (nummer 4 in 1988). Paul Simon had hits afkomstig van zijn album Graceland.
Aldus NU.nl
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  vrijdag 6 december 2013 @ 19:10:04 #186
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_133991154
Jammer van Mandela, maar ik vind dit nummer nog steeds matig.
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  zondag 15 december 2013 @ 15:29:56 #187
228665 Peter88Online
You may say I'm a dreamer
pi_134291376
Een nieuwe remix van Ordinary Love is online gezet: http://www.u2.com/news/title/ordinary-love-paul-epworth-version
“Tomorrow there’ll be sunshine, And all this darkness past”
pi_135146089
quote:
Amerikaanse filmprijs voor muzieknummer van U2

Zaterdag ontvangt U2 tijdens het awards-gala van het vijfentwintigste Palm Springs International Film Festival de Sonny Bono Visionary Award.

De Ierse rockgroep krijgt de prijs voor het muzieknummer Ordinary Love die te horen is in de film Mandela: Long Walk to Freedom van regisseur Justin Chadwick.

"De Sonny Bono Visionary Award gaat normaal gesproken naar een regisseur, maar voor deze vijfentwintigste editie wilden wij U2, een visionaire groep en ’s werelds belangrijkste rockband, in de schijnwerpers zetten om hun ongeëvenaarde strijd tegen extreme armoede, ziekte en onrecht", zegt festivaldirecteur Harold Matzner op de website van het festival.

"Hun meest recente nummer Ordinary Love uit de film Mandela: Long Walk to Freedom is een ode aan Nelson Mandela, die zo’n immense impact op onze wereld heeft gehad, en een man waarmee de band heeft samengewerkt in de strijd tegen aids in Afrika."

Golden Globe
Eerder deze maand werd Ordinary Love al genomineerd voor een Golden Globe Award in de categorie Best Original Song for a Motion Picture en in de categorie Beste Song bij de Broadcast Film Critics Association’s Critics Choice Movie Awards.

Het is nog niet bekend of het nummer ook op het nieuwe U2-album komt dat begin 2014 moet verschijnen. Dat album is het eerste van de Ierse rockers sinds No Line on the Horizon uit 2009.
Bron: Nu.nl

You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_135174276
Wordt dat kutlied nog beloond ook :')
Dit account is niet meer in gebruik.
  zondag 12 januari 2014 @ 16:57:44 #190
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_135400259
Haha inderdaad! Ik heb dat nummer nu toch al een keer of tien gehoord denk ik maar ik kan het maar niet gaan waarderen...

Ik hoop dat straks niet heel het album vol van dat soort zoetsappige nummers staat! :r

Nou ja, in ieder geval komt 'Mercy' er ook op te staan! _O_
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_135430411
Ze hebben er ook een Golden Globe mee gewonnen ;)
pi_135443358
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_135895169
quote:
U2 geeft eerste optreden sinds 2011

De Ierse band U2 heeft dit weekend voor het eerst sinds 2011 weer een optreden gegeven. Dit tijdens een benefietconcert voor Haïti.

Het optreden maakte deel uit van de derde editie van de door acteur Sean Penn georganiseerde benefietshow Help Haiti in Beverly Hills, meldt het blad Variety.

Het was geen volledig concert, want U2 speelde enkel de nummers I Will Follow, Desire en Vertigo. Het is wel voor het eerst in drie jaar dat het kwartet herenigd is op het podium.

Zanger Bono en gitarist The Egde beklommen ook nog het podium om samen met de Haïtiaanse zangeres Anaelle Jean-Pierre een cover te zingen van Leonard Cohens Hallelujah. Het laatste optreden van U2 was in 2011 op Glastonbury. Dit jaar verschijnt het dertiende studioalbum van de band.
Bron: Nu.nl

quote:
Nieuwe single U2 in première tijdens Super Bowl
De nieuwe single van U2 is tijdens de Super Bowl voor het eerst te horen. Invisible komt voorbij in een reclamespot die wordt uitgezonden gedurende de finale van het American footballseizoen.

Meteen daarna is de single, slechts de tweede van de Ierse band sinds 2011, 24 uur gratis te downloaden via iTunes.

De reclamespot waarin Invisible is te horen is van RED en Bank of America, schrijft het Amerikaanse muziektijdschrift Rolling Stone.

RED is een door U2-frontman Bono opgericht merk om geld op te halen voor aidsbestrijding. Bank of America doneert voor elke download van de single een dollar, tot twee miljoen dollar.

De Super Bowl vindt plaats op 2 februari.
Bron: Nu.nl

[ Bericht 34% gewijzigd door CoExist op 24-01-2014 15:31:23 ]
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  zondag 26 januari 2014 @ 11:32:29 #194
165633 eriksd
The grand facade...
pi_135954577

Wat een intro _O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 26 januari 2014 @ 19:45:02 #195
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_135973803
Wat een beroerde stem heeft Bono daar vind ik... Het is de eerste keer dat ik dit nummer ooit live hoor, verder wel heel cool! ^O^
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_136160662
Vannacht deze mail gekregen van U2.com

quote:
Dear Youri,

Thank you for ordering from U2 store. One or more of your items has shipped. If you ordered more than one item, they may ship separately.

SHIPPING INFORMATION:
Order Number: *******
Ship Method:
Tracking Information: Tracking # UPS Mail Innovations
The tracking link may take 24-48 hours to show shipping progress.
Customer Number: *******

PRODUCT(S) SHIPPED:
Order Number: *******
-----------------------------------------------------------------------------------------
Code Description Qty Shipped Qty Ordered
-----------------------------------------------------------------------------------------
U2CFFS14 U2.com Subscriber Package: 2013/2014: N 1 1


SHIPPED TO:
******* **

RETURNS & EXCHANGES:
Questions about Returns & Exchanges?
help@u2.com
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_136160894
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 05:41 schreef CoExist het volgende:
Vannacht deze mail gekregen van U2.com

[..]

Hier ook.
pi_136244106
Net Invisible van de iTunes store gedownload maar ik word er niet vrolijk van :(

https://itunes.apple.com/nl/album/invisible-single/id808571195#
alleen als ie ijs en ijskoud is!
pi_136244470
Begin nu m'n eerste luisterbeurt.
In ieder geval beter dan Ordinary Love! Beetje White Lies achtig...
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_136244847
Ik vind vooral de drums erg synthetisch klinken. Live met full power zal het een stuk beter klinken. Nu lijkt het op The Killers/OMD en intro Kraftwerk.
alleen als ie ijs en ijskoud is!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')