abonnement Unibet Coolblue
pi_127441200


Welkom in het Hondentopic!

Foto's maken een groot deel uit van deze reeks, maar schroom ook niet om je vragen te stellen of om je verhaal te vertellen.

http://www.hondenplaza.nl/
http://hondenfokkers.startkabel.nl/

Puppycursus
Bij puppycursus leer je op een speelse manier met je hond omgaan. Je zult wat basisoefeningen leren en alledaagse handelingen zoals: aangelijnd wandelen zonder trekken, zitten, liggen, terugkomen bij roepen, etc. Maar niet minder belangrijk is het sociale aspect van de cursus. Je puppy leert gelijk dat andere mensen en honden niet eng zijn, maar juist hartstikke leuk. Puppycursus heb je in alle soorten en maten, je moet zelf even uitzoeken welke manier het best bij jou en je puppy past.

Agility
Agility (ook wel behendigheid genoemd) is een discipline van de hondensport vergelijkbaar met jumping bij paardensport. Het parcours omvat een aantal hindernissen die de hond moet nemen, geleid door zijn begeleider, in een minimum van tijd, op de juiste wijze en in een bepaalde volgorde. Agility laat toe de fysieke toestand van een hond te beoordelen en geeft hem de mogelijkheid om een groot zelfvertrouwen te krijgen. Gebruikte toestellen zijn: de hoogtesprong, de breedtesprong, de borstelsprong, de tunnel, de slurf, de band, de katteloop, de A-schutting, de wip en de slalom.
Informatie Agility

Flyball
Flyball is een teamsport, waarbij 2 teams in estafettevorm tegen elkaar strijden. Per race lopen er altijd 4 honden. D.w.z. dat ieder team bestaat uit minimaal 4 honden en maximaal 2 reservehonden. Een hond mag beslist geen slipketting dragen! Elke hond van een team moet over 4 lage hindernissen springen om bij het flyballapparaat te komen. Het team dat het eerst 4 honden reglementair over de finish heeft, is winnaar van de race. Een wedstrijd wordt gewonnen door het team, dat als eerste 2 races gewonnen heeft (best of three).
Informatie Flyball

Ringtraining
De doelstelling van ringtraining is om de hond optimaal te leren voorbrengen op een tentoonstelling, ter beoordeling door de keurmeester. Het oefenen is er op gericht dat de hond zich goed presenteert aan de keurmeester. Een goed geshowde hond is altijd een voordeel bij de beoordeling. Iedere hond kan succesvol deelnemen aan ringtraining. Uiteraard speelt de "will to please" van de hond mee. Maar elke hond vindt aandacht leuk. En bij ringtraining krijgt en draait alle aandacht om de hond. Het strekt verder tot aanbeveling aan ringtraining deel te nemen als de hond volledig is ingeënt.
Informatie ringtraining


Linkje naar het vorige deel:

Deze OP is hier te vinden
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127441222
Ik wou het bericht van Maus nog quoten voor bovenin maar dat kon ik niet meer.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:20:31 #3
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_127442921
quote:
99s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:35 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Nou, bij deze laat ik dan toch maar ff weten hoe het gegaan is.

Om een lang verhaal kort te maken; we hebben Koda laten inslapen om precies 12:00, want Koda had botkanker en de prognose was gewoon niet goed. Een poot amputeren wouden we niet omdat hij dan niet kon spelen en rennen, en ook omdat de kans dat het een maand later weer terugkwam te prominent aanwezig was.

Ik hoop dat Koda nu zijn rust kan vinden, nu hij niet meer hoeft te lijden. Ik ben Koda zó vreselijk dankbaar voor alles, Koda heeft me door een hele moeilijke periode weten te slepen, en hij is echt met een doel bij ons gezin terecht gekomen. Ik kan gewoon niet geloven dat hij er niet meer is. Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie steun en lieve woorden, dat verzacht de pijn aanzienlijk.

Ik zal zeker af en toe nog even foto's komen bekijken en vragen hoe het met jullie hondjes is, maar ik denk dat ik de komende tijd niet zo heel veel te zien ben hier.






Maus, als je dit hier niet wil hebben staan roep je maar hoor! Ik dacht dan is iedereen verder op de hoogte :)
an urge to help mankind overcomes me
  woensdag 5 juni 2013 @ 15:44:21 #4
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_127443755
Nee heb ik geen problemen mee hoor!
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:17:42 #5
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127444955
Arme Koda :'( Heel veel sterkte de komende tijd!

Jacky werd zojuist uit het niets gebeten. }:| Een hond die ze kent. En andersom. Kwam op iemand afrennen en draaide zich om en greep haar ineens. (Zoiets zei mijn moeder dan, die was er bij)

Gelukkig is het maar een piepklein wondje en een groot pluk haar! :{ Ziet er niet al te ernstig uit. Hebben het natuurlijk wel ontsmet. Ze moet binnenkort toch voor haar nieuwe prik. Dus zo even belletje om die afspraak te zetten en gelijk even navragen. En de komende dagen maar ff in de gaten houden dat plekje.

pi_127445080
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 16:17 schreef Bienelientjee het volgende:
Arme Koda :'( Heel veel sterkte de komende tijd!

Jacky werd zojuist uit het niets gebeten. }:| Een hond die ze kent. En andersom. Kwam op iemand afrennen en draaide zich om en greep haar ineens. (Zoiets zei mijn moeder dan, die was er bij)

Gelukkig is het maar een piepklein wondje en een groot pluk haar! :{ Ziet er niet al te ernstig uit. Hebben het natuurlijk wel ontsmet. Ze moet binnenkort toch voor haar nieuwe prik. Dus zo even belletje om die afspraak te zetten en gelijk even navragen. En de komende dagen maar ff in de gaten houden dat plekje.

[ afbeelding ]
Gelukkig niet diep. Maar het is wel goed raak geweest zeg.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 5 juni 2013 @ 16:33:34 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127445722
Volgens mij hebben veel honden weer de lentekolder in de kop of zo, ik hoor niks als over bijtincidenten om me heen...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127447209
quote:
99s.gif Op woensdag 5 juni 2013 13:35 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Nou, bij deze laat ik dan toch maar ff weten hoe het gegaan is.

Om een lang verhaal kort te maken; we hebben Koda laten inslapen om precies 12:00, want Koda had botkanker en de prognose was gewoon niet goed. Een poot amputeren wouden we niet omdat hij dan niet kon spelen en rennen, en ook omdat de kans dat het een maand later weer terugkwam te prominent aanwezig was.

Ik hoop dat Koda nu zijn rust kan vinden, nu hij niet meer hoeft te lijden. Ik ben Koda zó vreselijk dankbaar voor alles, Koda heeft me door een hele moeilijke periode weten te slepen, en hij is echt met een doel bij ons gezin terecht gekomen. Ik kan gewoon niet geloven dat hij er niet meer is. Ik wil jullie heel erg bedanken voor jullie steun en lieve woorden, dat verzacht de pijn aanzienlijk.

Ik zal zeker af en toe nog even foto's komen bekijken en vragen hoe het met jullie hondjes is, maar ik denk dat ik de komende tijd niet zo heel veel te zien ben hier.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat verschrikkelijk... en wat een nachtmerrie, hopelijk kun je al het verdriet uiteindelijk een plekje geven. Het zal wel een enorme klap zijn geweest voor jullie allemaal. Kan me goed voorstellen dat je hier even niet meer wil zijn. Dat had ik ook toen Lobbes overleden was, kon het gewoon niet hebben. (Sorry thinkk-pinkk volgens mij heb ik ooit een pb van je niet beantwoord omdat ik hem hierdoor veel en veel te laat tegenkwam). Schoot al vol elke keer als een retriever-achtige hond op straat zag lopen. En wordt er elke keer nog verdrietig van als ik aan em denk. Het verdriet slijt wel wat maar dat heeft echt tijd nodig. Dus ik kan me wel bedenken hoe je je voelt nu...

Nogmaals heel veel sterkte!
pi_127447272
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:06 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Wat verschrikkelijk... en wat een nachtmerrie, hopelijk kun je al het verdriet uiteindelijk een plekje geven. Het zal wel een enorme klap zijn geweest voor jullie allemaal. Kan me goed voorstellen dat je hier even niet meer wil zijn. Dat had ik ook toen Lobbes overleden was, kon het gewoon niet hebben. (Sorry thinkk-pinkk volgens mij heb ik ooit een pb van je niet beantwoord omdat ik hem hierdoor veel en veel te laat tegenkwam). Schoot al vol elke keer als een retriever-achtige hond op straat zag lopen. En wordt er elke keer nog verdrietig van als ik aan em denk. Het verdriet slijt wel wat maar dat heeft echt tijd nodig. Dus ik kan me wel bedenken hoe je je voelt nu...

Nogmaals heel veel sterkte!
Dat zit wel goed. Kan er helemaal inkomen hoor.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127448197
Even zitten twijfelen. Maar het blijft het honden foto topic. Daarom wat plaatjes die ik net gemaakt heb.









I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:31:53 #11
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_127448275
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Even zitten twijfelen. Maar het blijft het honden foto topic. Daarom wat plaatjes die ik net gemaakt heb.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
_O_ wat een mooi beest is't ook. Ik schiet idd wel een beetje vol als ik het zo zie, maar ik moet er toch aan wennen aangezien er hier alleen in de straat al 4 labjes lopen. :P
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_127448427
quote:
99s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:31 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

_O_ wat een mooi beest is't ook. Ik schiet idd wel een beetje vol als ik het zo zie, maar ik moet er toch aan wennen aangezien er hier alleen in de straat al 4 labjes lopen. :P
dankjewel Maus, misschien als je er over een tijdje aan toe bent. Kun je die mensen eens vragen (als de contacten met hun goed zijn) of je eens met een van die mag gaan wandelen ofzo. Mijn beste vriendin deed dat erg veel goed iig.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:36:24 #13
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127448451
Nog twee fotootjes van gistermiddag. Heeft ze lekker in haar badje gespetterd.

Hé! Mijn piep speel eendje kan zwemmen!


En haar happy "kijk mij eens gek zijn" kop:
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:37:49 #14
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_127448490
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

dankjewel Maus, misschien als je er over een tijdje aan toe bent. Kun je die mensen eens vragen (als de contacten met hun goed zijn) of je eens met een van die mag gaan wandelen ofzo. Mijn beste vriendin deed dat erg veel goed iig.
Mijn moeder en ik zijn sowieso van plan om een keer per week ff naar het park toe te wandelen waar Koda altijd speelde met de andere honden. En wanneer we er weer aan toe zijn, nemen we ook weer een pupje in huis, want ik vind het nu al té stil.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_127448537
quote:
99s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:37 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Mijn moeder en ik zijn sowieso van plan om een keer per week ff naar het park toe te wandelen waar Koda altijd speelde met de andere honden. En wanneer we er weer aan toe zijn, nemen we ook weer een pupje in huis, want ik vind het nu al té stil.
Oke :) fijn dat jullie daar voor open staan. Neem jullie tijd om dit een plekje te geven en dan kom je ons vast wel weer eens verblijden met wat foto's.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127450173
quote:
99s.gif Op woensdag 5 juni 2013 14:25 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Juist omdat ik weet dat we goed gehandeld hebben heb ik er ook wat meer vrede mee. Maar goed, hoe is het met jullie hondjes? Ik kan wel een beetje afleiding gebruiken.
Sterkte Maurice je hebt inderdaad goed gedaan.

Week geleden klappen er hier twee loslopende American Staffords op.
Luna geen schade ,maar we zitten wel met major gedragsproblemen .
Terug naar af ,en eerst rust in die kop krijgen.

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_127450336
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 17:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Even zitten twijfelen. Maar het blijft het honden foto topic. Daarom wat plaatjes die ik net gemaakt heb.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een knapperd! Die eerste foto is écht superleuk haha kei vrolijk ook zo met die bloempjes erom heen!
pi_127451350
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:26 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Wat een knapperd! Die eerste foto is écht superleuk haha kei vrolijk ook zo met die bloempjes erom heen!
Zag vanochtend die bloemetjes en dacht daar moet ik wat mee. Dus vanmiddag de camera maar meegenomen. Loebes is mijn lekker ding. En daar luistert hij nog ook naar haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127451383
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:22 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Sterkte Maurice je hebt inderdaad goed gedaan.

Week geleden klappen er hier twee loslopende American Staffords op.
Luna geen schade ,maar we zitten wel met major gedragsproblemen .
Terug naar af ,en eerst rust in die kop krijgen.

[ afbeelding ]
Fijn mensen die van die onopgevoede mormels los laten lopen. Succes en hopelijk keert de rust snel terug.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127451448
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Fijn mensen die van die onopgevoede mormels los laten lopen. Succes en hopelijk keert de rust snel terug.
Gevraagd aan te lijnen ,ik kon daarna gelijk de ambulance in .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_127451663
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:54 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Gevraagd aan te lijnen ,ik kon daarna gelijk de ambulance in .
Whut is dat zo uit de hand gelopen?
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:01:15 #22
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127451728
Serieus JerryLee?
Jezus, ben je mooi klaar mee zeg.
Bah, ik weet hoe het is om ze daarna weer op de rit te moeten krijgen, niet tof -O- :*
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127451906
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Whut is dat zo uit de hand gelopen?
Out geweest,mocht niet naar het bureau komen voor aangifte .
Als er onderweg iets met U gebeurt zijn wij aansprakelijk
Eerst controle door ambulancebroeders.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:06:37 #24
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127451986
Jezus wat heftig, hoe zijn je verwondingen????
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127452032
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:01 schreef oh-oh het volgende:
Serieus JerryLee?
Jezus, ben je mooi klaar mee zeg.
Bah, ik weet hoe het is om ze daarna weer op de rit te moeten krijgen, niet tof -O- :*
Was natuurlijk al een jugendlicher rechtsverbrecher toen ik haar haalde,
ben wel Alpha af op het moment.(buiten)
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_127452125
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:07 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Was natuurlijk al een jugendlicher rechtsverbrecher toen ik haar haalde,
ben wel Alpha af op het moment.(buiten)
jugendlicher rechtsverbrecher ? :@
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127452128
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:06 schreef oh-oh het volgende:
Jezus wat heftig, hoe zijn je verwondingen????
Dat heelt snel,ben dus vrij gezond .
Dicht oog blauwe plekken etc.
Zit er niet zo mee,meer dat ik 5 maanden teruggezet word qua opvoeding,
en geen garantie dat ik ze niet opnieuw tref.
Twee dagen erna was kantje boord.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_127452315
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

jugendlicher rechtsverbrecher ? :@
Ik heb haar uit Duitsland gehaald,via een tip van een bevriende fokker.
Vorige eigenaar kon haar niet meer aan ,lijstje mee met wat niet samenging .
Kleine honden,teven,katten,erg scherp naar vreemden
We mochten niet proeflopen toen we haar gingen halen (controle gangwerk )
Ging echt fantastisch voor het incident,planning was eind juli met loslopen beginnen
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:13:56 #29
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127452318
Jemig, hadden die honden jou zo toegetakeld? Ik neem aan dat je wel nog aangifte bent gaan doen?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127452370
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:13 schreef oh-oh het volgende:
Jemig, hadden die honden jou zo toegetakeld? Ik neem aan dat je wel nog aangifte bent gaan doen?
nee de eigenaar en zijn maatje ,
zijn honden werden door Luna beziggehouden
Aangifte gedaan .extra informatie aangelevert

U krijgt bericht of de officier van Justitie er een zaak van maakt }:|
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:16:23 #31
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127452457
For fuck´s sake :r
En wat zei de pliesie?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127452474
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:16 schreef oh-oh het volgende:
For fuck´s sake :r
En wat zei de pliesie?
Zie onderste regel
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:18:39 #33
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127452574
ja ik zag je edit.
Nou, ben je mooi klaar mee, en die honden kom je geheid weer tegen natuurlijk...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:19:14 #34
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127452605
En tegelijkertijd zie ik op FB dat een kennis van me vandaag op dat losloopgebied waar Karel hondenvoer werd te grazen is genomen door een staff...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127452667
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:19 schreef oh-oh het volgende:
En tegelijkertijd zie ik op FB dat een kennis van me vandaag op dat losloopgebied waar Karel hondenvoer werd te grazen is genomen door een staff...
In Appelscha doen ze daar niet moeilijk over :

http://www.compactmedia.n(...)anval-op-diensthond/
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_127452862
Agente heeft groot gelijk.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 5 juni 2013 @ 19:28:49 #37
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127452976
:X jammer dat ze die anderen niet ook meteen even verholpen heeft.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127454007
Maus hierbij wil ik je veel sterkte wensen, ik moest echt even een traantje wegpinken bij het lezen van je bericht.
Koda was nog zo jong en dan al afscheid moeten nemen van hem.
pi_127454513
Gaat weer lekker de laatste tijd inderdaad....

Het zal wel aan het weer liggen, al die mormels die normaal als het regent niet buiten komen maar altijd binnen zitten worden nu door hun dwaze baasje mee naar buiten genomen. "Want het is toch zo'n mooi weer"! Met alle risico's van dien... was er laatst helaas ook getuige van dat een Maltezer leeuwtje aangevallen werd door een mechelse herder. Godzijdank sprong de eigenaar van de herder er meteen bovenop om ze uit elkaar te halen.

Obi was trouwens ook getuige en dat vond ie alles behalve leuk... schreeuwde alles bij elkaar
ochgerm het is al zo'n schijterd...
  woensdag 5 juni 2013 @ 20:19:20 #40
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_127455140
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 19:56 schreef Balsam het volgende:
Maus hierbij wil ik je veel sterkte wensen, ik moest echt even een traantje wegpinken bij het lezen van je bericht.
Koda was nog zo jong en dan al afscheid moeten nemen van hem.
Dankje. :)

En jeetje Jerry, wat een verhaal :o Daar móét een zaak van worden gemaakt.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_127455717
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:06 schreef CesarMilan het volgende:
Gaat weer lekker de laatste tijd inderdaad....

Het zal wel aan het weer liggen, al die mormels die normaal als het regent niet buiten komen maar altijd binnen zitten worden nu door hun dwaze baasje mee naar buiten genomen. "Want het is toch zo'n mooi weer"! Met alle risico's van dien... was er laatst helaas ook getuige van dat een Maltezer leeuwtje aangevallen werd door een mechelse herder. Godzijdank sprong de eigenaar van de herder er meteen bovenop om ze uit elkaar te halen.

Obi was trouwens ook getuige en dat vond ie alles behalve leuk... schreeuwde alles bij elkaar
ochgerm het is al zo'n schijterd...
Ik zat aan hetzelfde te denken. Bij ons zie je nu ook overal honden lopen die je normaal nooit ziet.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 6 juni 2013 @ 00:33:26 #42
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_127468384
Sterkte Mouskoekwaus!
Koda's leventje was kort maar net zonder een flinke indruk bij iedereen achter te laten. Hopelijk heeft hij nu rust.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  donderdag 6 juni 2013 @ 08:55:02 #43
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_127471855
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2013 20:30 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik zat aan hetzelfde te denken. Bij ons zie je nu ook overal honden lopen die je normaal nooit ziet.
Bizar he, alsof hun honden niet uit hoeven als het rotweer is :?
an urge to help mankind overcomes me
pi_127471996
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 08:55 schreef saaw het volgende:

[..]

Bizar he, alsof hun honden niet uit hoeven als het rotweer is :?
Hoeveel mensen zul je hebben die hun honden alleen even in de achtertuin laten om wat te doen?

Met dit soort weer ga ik nooit naar de losloop plaatsen. Allemaal van die onopgevoede mormels dan.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 6 juni 2013 @ 09:21:20 #45
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127472381
Is wel waar, met Karel was precies zo een geval, prachtige zondag in oktober, en dus mensen op het losloopgebied die daar nooit kwamen :') En sowieso, mijn honden zijn ook drukker en wilder als het van dit weer is na een poos regen, maar ja, ik heb ze dan nog wel onder controle.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 6 juni 2013 @ 09:27:57 #46
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_127472540
Schnaps heeft ook enorm de lente in zn bol en huppelt als een hertje over de hei O+ maar hij is sowieso een beetje een bangerik en zal geen vlieg kwaad doen.
Gister zat ik even met hem op een terrasje en heeft hij een dik kwartier vol bewondering naar een rups zitten loeren die voorbij kroop :') en uiteindelijk, hoe dapper, voorzichtig met zn neus er in gepord :D
an urge to help mankind overcomes me
pi_127476989
Loebes heeft ook de kolder in zijn kop hoor. Maar dat uit zich meer in... Vrouwtje ik wil spelen spelen spelen. Kan geen bal meer zien..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127490494
Zo'n honden zwembad heeft die een hoge rand?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127491122
quote:
99s.gif Op woensdag 5 juni 2013 15:44 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Nee heb ik geen problemen mee hoor!
Maus :* heel veel sterkte toegewenst, wat een verdrietig bericht om te lezen. ;(
Je bruine droopy hond.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:30:08 #50
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_127497111
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:31 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Maus :* heel veel sterkte toegewenst, wat een verdrietig bericht om te lezen. ;(
Je bruine droopy hond.
Bedankt :* Kon merken dat het vandaag een rare dag was, de stilte in huis, echt vreselijk.

Maar toen belden mijn opa en oma opeens op. Ze hadden via een kennis een nestje hier in de buurt ontdekt, en die pups mogen over 3-4 weken weg. Mijn opa en oma hebben dus contact gehad met die mensen en wij mogen over 3-4 weken dus een pupje ophalen, ALS wij dat willen.

Misschien een beetje raar om dit aan jullie te vragen, maar is dit niet ''te vroeg''? Ik moet eerlijk toegeven dat ik het zelf wel te vroeg vind, maar wie weet denk ik daar over 3-4 weken anders over? Ik vind het echt heel moeilijk om weer zo'n keuze te maken nu. Ik heb tot zaterdag de tijd om er een beetje over na te denken, maar wat vinden jullie?
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_127497593
quote:
99s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:30 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Bedankt :* Kon merken dat het vandaag een rare dag was, de stilte in huis, echt vreselijk.

Maar toen belden mijn opa en oma opeens op. Ze hadden via een kennis een nestje hier in de buurt ontdekt, en die pups mogen over 3-4 weken weg. Mijn opa en oma hebben dus contact gehad met die mensen en wij mogen over 3-4 weken dus een pupje ophalen, ALS wij dat willen.

Misschien een beetje raar om dit aan jullie te vragen, maar is dit niet ''te vroeg''? Ik moet eerlijk toegeven dat ik het zelf wel te vroeg vind, maar wie weet denk ik daar over 3-4 weken anders over? Ik vind het echt heel moeilijk om weer zo'n keuze te maken nu. Ik heb tot zaterdag de tijd om er een beetje over na te denken, maar wat vinden jullie?
Er is geen vast protocol voor zo'n beslissing.
De ene rouwt een jaar of zijn hele leven en de ander rijdt na het overlijden van zijn huisdier naar bv.het asiel en haalt een nieuw maatje.
Voor beide beslissingen is wat te zeggen ,maar het gaat erom wat Jij voelt .
Is het moment daar of heb je een klik ,volg je hart
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:43:11 #52
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_127497911
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:37 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Er is geen vast protocol voor zo'n beslissing.
De ene rouwt een jaar of zijn hele leven en de ander rijdt na het overlijden van zijn huisdier naar bv.het asiel en haalt een nieuw maatje.
Voor beide beslissingen is wat te zeggen ,maar het gaat erom wat Jij voelt .
Is het moment daar of heb je een klik ,volg je hart
Dat zijn wijze woorden, iets om over na te denken, bedankt! :)
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:46:55 #53
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127498172
Wij hebben vorig jaar ook onze hond moeten laten inslapen. Mijn moeder vond het huis toen ook erg leeg en heeft binnen anderhalve maand, in een spontane bui, een nieuwe pup in huis gehaald.

Nu was onze vorige hond 17,5 geworden, dus mijn moeder had in de eerste weken daarna wel een enorme schok van: "Wat heb ik in hemelsnaam gedaan!" Aangezien ze jaren geen puppy heeft gehad en onze huidige hond een waar karaktertje is, compleet tegenovergesteld dan onze ouwetje. Achteraf gezien was het misschien wel erg snel (en wij hebben in die eerste weken nog heel wat emotie momenten gehad. Bv. bij herkenning van bepaalde gedragsdingetjes of het per ongeluk noemen van de verkeerde naam), maar het voelde uiteindelijk wel goed. Blij dat we de keuze gemaakt hadden.

Dus ja, wat JerryLee zegt. Ieder maakt hier in zijn of haar eigen keuze. En als jij een klik hebt met één van de pups en je er (ook qua gevoel) klaar voor bent, waarom niet.
pi_127498584
Maus ga eens bij die pupsels kijken. Waarschijnlijk voel je dan wel wat je wilt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127498878
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Maus ga eens bij die pupsels kijken. Waarschijnlijk voel je dan wel wat je wilt.
Weinig die het ontwapenende van de kleine piepende poepspuiter kunnen weerstaan .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:04:38 #56
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127499296
Maus als jullie er aan toe zijn dan zijn jullie er aan toe, maar denk wel na over wat voor hond je neemt en waarom en waar je hem koopt ook.
Neem niet de eerste de beste pup uit de buurt omdat jullie Koda zo missen ;)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127501032
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:58 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Weinig die het ontwapenende van de kleine piepende poepspuiter kunnen weerstaan .
Ik niet in ieder geval ^^
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:36:25 #58
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127501239
:') Ik wel, ik hoef nooit meer een pup.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127501483
quote:
99s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:30 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Bedankt :* Kon merken dat het vandaag een rare dag was, de stilte in huis, echt vreselijk.

Maar toen belden mijn opa en oma opeens op. Ze hadden via een kennis een nestje hier in de buurt ontdekt, en die pups mogen over 3-4 weken weg. Mijn opa en oma hebben dus contact gehad met die mensen en wij mogen over 3-4 weken dus een pupje ophalen, ALS wij dat willen.

Misschien een beetje raar om dit aan jullie te vragen, maar is dit niet ''te vroeg''? Ik moet eerlijk toegeven dat ik het zelf wel te vroeg vind, maar wie weet denk ik daar over 3-4 weken anders over? Ik vind het echt heel moeilijk om weer zo'n keuze te maken nu. Ik heb tot zaterdag de tijd om er een beetje over na te denken, maar wat vinden jullie?
Dat ligt helemaal aan jullie Mauskoekwaus. Er zijn mensen die het "kunnen" om zo snel weer een pup in huis te nemen. Ik zelf kon het gewoon écht niet omdat ik me niet snel genoeg over dat verdriet heen kon zetten van Lobbes. (Tja ik ken mezelf). En dan komt zo'n nietsvermoedende pup misschien in een huis terecht waar nog een hoop verdriet rondhangt omdat er net een andere hond gestorven is. Misschien komt dat niet altijd goed maar dat hangt enorm van de mensen af denk ik. Ik kwam wel al redelijk snel tot de conclusie dat ik écht niet zonder hond kan/kon. Lady is natuurlijk ook een hond maar geen hond waar je nog echt dingen mee kunt ondernemen. Dat miste ik enorm... en was een enorm gat voor mij.

Ik heb me ook voorgenomen om me sterk te houden mocht Lady komen te overlijden omdat ik niet wil dat Obi hier nare ervaringen van zal opdoen. Een hond snapt niet waarom je verdrietig bent maar merkt het wel dergelijk aan je en gaat zich misschien ook naar voelen hierdoor. Dat was voor mij een grote reden om toch een hele poos te wachten. Uiteindelijk heb ik ook nog een hele poos onderzoek gedaan naar passende rassen en er flink over zitten piekeren. Uiteindelijk is het Obi geworden. En ik moet zeggen dat ik de laatste tijd wel weer kan genieten van de iniemini wandelingetjes met hem. Maar heb nog een hele poos een vieze smaak in m'n mond gehad (bij wijze van) als hij met Lobbes z'n spullen aan de haal ging. Hij leert snel en ik vind hem geweldig als pup maar kan ergens ook niet wachten tot ie volwassen is. (haha en de streken er een beetje uit zijn). Vind het ook wel jammer dat je weer vanaf 0 moet beginnen. Lobbes kon ik van binnen en buiten en was voor mij een superhond.
pi_127501613
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:40 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Dat ligt helemaal aan jullie Mauskoekwaus. Er zijn mensen die het "kunnen" om zo snel weer een pup in huis te nemen. Ik zelf kon het gewoon écht niet omdat ik me niet snel genoeg over dat verdriet heen kon zetten van Lobbes. (Tja ik ken mezelf). En dan komt zo'n nietsvermoedende pup misschien in een huis terecht waar nog een hoop verdriet rondhangt omdat er net een andere hond gestorven is. Misschien komt dat niet altijd goed maar dat hangt enorm van de mensen af denk ik. Ik kwam wel al redelijk snel tot de conclusie dat ik écht niet zonder hond kan/kon. Lady is natuurlijk ook een hond maar geen hond waar je nog echt dingen mee kunt ondernemen. Dat miste ik enorm... en was een enorm gat voor mij.

Ik heb me ook voorgenomen om me sterk te houden mocht Lady komen te overlijden omdat ik niet wil dat Obi hier nare ervaringen van zal opdoen. Een hond snapt niet waarom je verdrietig bent maar merkt het wel dergelijk aan je en gaat zich misschien ook naar voelen hierdoor. Dat was voor mij een grote reden om toch een hele poos te wachten. Uiteindelijk heb ik ook nog een hele poos onderzoek gedaan naar passende rassen en er flink over zitten piekeren. Uiteindelijk is het Obi geworden. En ik moet zeggen dat ik de laatste tijd wel weer kan genieten van de iniemini wandelingetjes met hem. Maar heb nog een hele poos een vieze smaak in m'n mond gehad (bij wijze van) als hij met Lobbes z'n spullen aan de haal ging. Hij leert snel en ik vind hem geweldig als pup maar kan ergens ook niet wachten tot ie volwassen is. (haha en de streken er een beetje uit zijn). Vind het ook wel jammer dat je weer vanaf 0 moet beginnen. Lobbes kon ik van binnen en buiten en was voor mij een superhond.
Ik vind het ergens wel mooi om zo'n klein hummeltje helemaal zijn eigen karaktertje te zien ontwikkelen en dan uit te groeien van puber naar volwassen hond.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127501663
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:36 schreef oh-oh het volgende:
:') Ik wel, ik hoef nooit meer een pup.
Grappig dat je dat zegt... ik denk dat nu af en toe ook. Ik ben echt dol op honden maar verkies puppy's niet boven volwassen honden. Obi is best een lastige pup... overal de tandjes op testen en pakt z'n rust niet genoeg dus moeten hem echt forceren. Niet leuk.... Hij is wel supercute maar z'n tandjes zijn zoooooooo scherp. Haha tjaa allemaal nadelen. Maarja ik vind het ook wel eens leuk om die dingen zoals de puppycursus mee te maken.

Maar dit is toch wel lief...... O+ (let niet op de muziek m'n vriend zat te fluiten op de achtergrond en de muziek verbergt dat mooi!)


pi_127502156
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:44 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt... ik denk dat nu af en toe ook. Ik ben echt dol op honden maar verkies puppy's niet boven volwassen honden. Obi is best een lastige pup... overal de tandjes op testen en pakt z'n rust niet genoeg dus moeten hem echt forceren. Niet leuk.... Hij is wel supercute maar z'n tandjes zijn zoooooooo scherp. Haha tjaa allemaal nadelen. Maarja ik vind het ook wel eens leuk om die dingen zoals de puppycursus mee te maken.

Maar dit is toch wel lief...... O+ (let niet op de muziek m'n vriend zat te fluiten op de achtergrond en de muziek verbergt dat mooi!)


Heb het vast ergens gemist. Maar welk ras is Obi nou eigenlijk?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:56:27 #63
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127502233
Ik neem echt duizend keer liever volwassen herplaatsers _O- O+
Sjon was vandaag weer zoooooooooo godsgruwelijk vervelend, als het asiel open was geweest om 18.00 was ik hem linea recta gaan brengen de lamlul :r
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 6 juni 2013 @ 23:02:20 #64
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_127503730
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Heb het vast ergens gemist. Maar welk ras is Obi nou eigenlijk?
Zwitserse witte herder (stokhaar)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 09:01:45 #66
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127509722

Billemans 8-)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127510908
Pjotr O+ mooie foto's
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  vrijdag 7 juni 2013 @ 16:33:05 #68
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_127524798
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:54 schreef Njosnavelin het volgende:
Pjotr O+ mooie foto's
Thanks :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:29:47 #69
403520 Sway-
La vie est belle
pi_127526974
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 18:22 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Sterkte Maurice je hebt inderdaad goed gedaan.

Week geleden klappen er hier twee loslopende American Staffords op.
Luna geen schade ,maar we zitten wel met major gedragsproblemen .
Terug naar af ,en eerst rust in die kop krijgen.

[ afbeelding ]
Mooi zeg, die donkere vacht!
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:05:44 #70
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127537598

:') De jaarlijkse dierenwinkelfoto :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127538695
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:05 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
:') De jaarlijkse dierenwinkelfoto :')
Haha wat een boevenbende! Wel echt heel leuk!
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:32:31 #72
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127539319
_O- Ongekamd, ongeschoren, net voor sluit nog de winkel binnengehold, honden op dat doek gekwakt, was in een minuut gepiept _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127541447
Loebes mocht even lekker afkoelen bij het meer. Ik was wat aan het uitvogelen op m'n camera dus hij mocht weer als model fungeren.





I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 8 juni 2013 @ 08:37:15 #74
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_127548762
Het lijkt er op dat we toch even gaan kijken bij de pups, of er een klik is. We zijn er inmiddels wel weer over uit dat we graag een nieuwe hond willen, en de periode (zomervakantie) ligt heel gunstig dus dit leek ons ook het beste moment.

Stel dat we vandaag nog gaan kijken, waar moet ik op letten? De pups zijn 4 weken oud, moet ik evt op gedrag letten, dingen die ze al wel of juist niet doen? Ik weet dat de omgeving erg belangrijk is, maar ze groeien op op een boerderij met veel ruimte en een gezin met 2 kinderen, dus socialisatie zal wel niet zo'n probleem zijn, en anders komt dat hier wel goed.

Iemand nog tips voor ons, waar we dus op moeten gaan letten?
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_127549576
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 08:37 schreef Mauskoekwaus het volgende:
Het lijkt er op dat we toch even gaan kijken bij de pups, of er een klik is. We zijn er inmiddels wel weer over uit dat we graag een nieuwe hond willen, en de periode (zomervakantie) ligt heel gunstig dus dit leek ons ook het beste moment.

Stel dat we vandaag nog gaan kijken, waar moet ik op letten? De pups zijn 4 weken oud, moet ik evt op gedrag letten, dingen die ze al wel of juist niet doen? Ik weet dat de omgeving erg belangrijk is, maar ze groeien op op een boerderij met veel ruimte en een gezin met 2 kinderen, dus socialisatie zal wel niet zo'n probleem zijn, en anders komt dat hier wel goed.

Iemand nog tips voor ons, waar we dus op moeten gaan letten?
Kijk hoe de ouders zijn. Of ze sociaal zijn enzo. Of de puppy's inderdaad binnen opgroeien ipv ergens in een schuur weg gemoffelt.

Dat soort dingen.

Om wat voor honden gaat het?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127550077
Loebes en ik zijn aangevallen door een kraai :')
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:49:18 #77
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_127551326
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 09:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Kijk hoe de ouders zijn. Of ze sociaal zijn enzo. Of de puppy's inderdaad binnen opgroeien ipv ergens in een schuur weg gemoffelt.

Dat soort dingen.

Om wat voor honden gaat het?
Labradortje.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  zaterdag 8 juni 2013 @ 11:54:41 #78
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127551419
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 10:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Loebes en ik zijn aangevallen door een kraai :')
:D _O-

Wij gaan vanmiddag hopelijk nog op pad. Even mijn ouders zover krijgen dat ze Jacky en mij met de auto naar die plek brengen. Vooral mijn moeder lijkt vaak nogal tegenstribbelig. Maar Jacky vindt het prachtig om op nieuwe locaties lekker los te gaan. Hopelijk gaat Jacky dan ook voor het eerst zwemmen! :P (Al is ze vorige week tijdens een losloop moment ook al een sloot overgestoken! :') )
pi_127552157
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 11:49 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Labradortje.
Mja kijk uit bij labradors he. Er loopt zoveel broodfok tussen. Dus tja goed opletten daar :)
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 8 juni 2013 @ 13:01:32 #80
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_127552868
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:31 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja kijk uit bij labradors he. Er loopt zoveel broodfok tussen. Dus tja goed opletten daar :)
Ja gaan we zeker doen.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_127553287
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:01 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Ja gaan we zeker doen.
En vraag of de mensen gefokt hebben via de regels van de labradorvereniging - kijk of de gezondheidsverklaringen van de ouders aanwezig zijn en zo (HD keuring, ED keuring, oogkeuring). Anders heb je misschien weer een goedkoop is duurkoop geval als je een pup aanschaft die op 4 of 5 jarige leeftijd misschien al niet meer kan lopen van de HD :N

Ik snap dat je heel graag een nieuwe pup wilt en uiteraard smelt je straks als je die kleine bolletjes ziet. Maar echt, kijk uit wat en waar je koopt. Het hoeft niet per sé broodfok te zijn om een miskoop te doen. Ook hele schattige pupjes van hele aardige, goed bedoelende mensen kunnen heel ziek worden (HD, ED) en dat is gewoon zwaar kut en oneerlijk voor de hond. Een reu en een teef bij elkaar zetten en een schattig nestje pups laten maken (en die dan op marktplaats zetten...) kan iedereen, maar zorgvuldig te werk gaan en goede en gezonde puppies fokken is nog best een klus.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 16:59:36 #82
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_127558460
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 13:20 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

En vraag of de mensen gefokt hebben via de regels van de labradorvereniging - kijk of de gezondheidsverklaringen van de ouders aanwezig zijn en zo (HD keuring, ED keuring, oogkeuring). Anders heb je misschien weer een goedkoop is duurkoop geval als je een pup aanschaft die op 4 of 5 jarige leeftijd misschien al niet meer kan lopen van de HD :N

Ik snap dat je heel graag een nieuwe pup wilt en uiteraard smelt je straks als je die kleine bolletjes ziet. Maar echt, kijk uit wat en waar je koopt. Het hoeft niet per sé broodfok te zijn om een miskoop te doen. Ook hele schattige pupjes van hele aardige, goed bedoelende mensen kunnen heel ziek worden (HD, ED) en dat is gewoon zwaar kut en oneerlijk voor de hond. Een reu en een teef bij elkaar zetten en een schattig nestje pups laten maken (en die dan op marktplaats zetten...) kan iedereen, maar zorgvuldig te werk gaan en goede en gezonde puppies fokken is nog best een klus.
Bedankt voor de tips!

We zijn dus even wezen kijken, wat best wel raar was, maar we hebben er wel een goed gevoel bij. We kwamen het terrein op en de moeder van de pups kwam ons heel vrolijk begroeten, super sociaal en lief beest, ook heel mooi trouwens. Ze is gedekt door een bruine labrador van een fokker, met een stamboom en hij is HD en ED vrij, ze hebben ons zelfs de naam gegeven, ''Enrico van de Heicopper''.

Ze haalde de pup die ze voor ons had even uit de werpkist en ze zette hem op het grasveldje neer en toen moest ik toch even een traantje wegpinken want het was echt precies Koda toen die klein was. :P
Ook de pup was mooi, zag er super uit, lekker hobbelen en enthousiast. Wou graag spelen. Ik heb een foto gemaakt, zal hem zo ff plaatsen. Maar we hebben even met haar gepraat, en dit is ook al het 2e nestje voor de moeder, toen was ze ook gedekt door dezelfde reu, en daar waren alle pups gezond en ook gezond gebleven (ookal hoeft dat natuurlijk niets te zeggen).

We mogen er nog even over nadenken gedurende het weekend, aangezien mijn vader het er nog niet helemaal mee eens is. Ik zal zo ff de foto plaatsen. :)
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  zaterdag 8 juni 2013 @ 17:02:09 #83
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_127558519


[ Bericht 47% gewijzigd door Mauskoekwaus op 08-06-2013 17:07:55 ]
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
  zaterdag 8 juni 2013 @ 17:09:57 #84
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127558724
O+ Ahwww Maus! O+

Jacky heeft het weer 2,5 uur flink naar d'r zin gehad met d'r grote vriendin!



Met de bibs, midden in de madeliefjes! Scherpe zon, oogjes toe! :D


Mooi uitzicht!


En lekker ver vooruit! Helemaal in mijn eentje! (Daar moest ik voor inzoemen! :D )


En ze heeft haar balletje wel uit het water gehaald (met veel aanmoediging), maar ze vindt het nog erg spannend om het water in te gaan! :D Ze moet ook duidelijk weten waar ze er uit kan, anders raakt ze een klein beetje in paniek (heb haar aantal keer begeleid naar het makkelijke plekje om weer eruit te komen, dat had ze na een paar keer door)!
pi_127559142
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 10:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Loebes en ik zijn aangevallen door een kraai :')
Dat doen ze soms ja, zullen ze wel jongen hebben gehad. Ik heb een keer met Lobbes meerdere kauwen duikvluchten zien maken op een vluchtende kat in een smal pad tussen de huizen. Die kat zal (waarschijnlijk) één van hun jongen iets aangedaan hebben. Die kat wist niet hoe snel die weg moest komen... Het zal best wel pijn hebben gedaan denk ik die snavels. En het oorverdovende gekrijs van die beesten is ook geen pretje...

Lobbes stond er toen zo verbaasd bij te kijken dat ie vergat om zelf ook achter de kat aan te jagen (wat ie ook maar al te graag deed).

Deed Loebes niets naar die kraai?
  zaterdag 8 juni 2013 @ 17:27:41 #86
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_127559205
Loebes, Pjotr, Obi en Jacky O+... en oh-oh's Daltons O+.

Lara heeft zich vanochtend op de training van haar beste kant laten zien! Behalve het inspringen bij het apport uit water [want: warm en zwemmen is leeeeeuuuuuheeeeeeuuuuuk!] heeft ze de rest helemaal perfect gedaan. Moeilijke oefeningen, met verloren apportjes en afleidingen, een blaffende teckel en groep andere jachthondenmensen die ineens midden door onze proef liep, alles deed ze zoals het hoorde. En dat terwijl ik twee weken geleden nog dacht dat ik een wildvreemde hond had meegenomen die nog nooit een les jachttraining had gehad.

En op weg naar de auto heeft Lara haar reactievermogen nog eens laten zien. Twee honden besloten dat ze ineens midden op de pad aan een verdwaalde kikker moesten gaan ruiken. Lara kwam vanachter ons aanrennen [na een poep in de struiken], net toen die andere twee op die kikker afdoken. Lara kon ze ontwijken door over alletwee die honden heen te springen en bij de landing nog een pup te ontwijken. Ze draaide meteen om en kwam weer op ons af sprinten, alle andere honden gingen maar snel uit de weg. Was zo leuk om te zien... Lara die er niets raars aan vond, en die andere honden die onder de indruk waren van haar sprongkunsten. Dus als de jacht niets wordt, kunnen we altijd nog meedoen bij behendigheid.

Eind deze maand is de jachttraining afgelopen, we gaan dit jaar niet meedoen aan de werkgroep, maar starten dan weer eind november met de jacht. In de tussentijd oefenen we zelf wel en gaan we gewoon lekker zwemmen, wandelen en hardlopen samen.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 17:36:15 #87
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_127559366
Zijn dit ze Maus ?
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
(was 2e hit op google, zocht eigenlijk een fototje van de papa ;) )
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_127559436
Ben gisteren met Obi nog naar de DA geweest voor z'n enting. En oh wat was hij toch verschrikkelijk lief en braaf bij de DA. Luisterde zonder twijfel naar elk commando wat ik hem zei, was niet bang maar gewoon lekker zelfverzekerd en toch rustig. Kreeg niets dan complimenten over hem.. haha.

Ik ben de hele tijd bang dat hij misschien té angstig blijft/is omdat sommige Zwitserse herders dat nou eenmaal hebben maar na gisteren en wat ik meemaak op de puppycursus denk ik toch dat hij al een flink eind op de goede weg zit.

Toch issie niet altijd makkelijk hoor.. vorige week had hij op de puppycursus even echt genoeg van alles en wilde hij helemaal niets meer. Toen heeft ie de rest van z'n lesje niet af kunnen maken omdat hij weigerde nog iets te doen. Hij had ook een ontzettende drukke dag gehad ervoor wat eigenlijk ook niet de bedoeling was... De week daarvoor was de eerste keer voor hem en toen volgde hij sommige commando's al beter op dan de pups die al aan hun derde les bezig waren. Toch trots op de kleine witte stuiterbal!
pi_127559885
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 16:59 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips!

We zijn dus even wezen kijken, wat best wel raar was, maar we hebben er wel een goed gevoel bij. We kwamen het terrein op en de moeder van de pups kwam ons heel vrolijk begroeten, super sociaal en lief beest, ook heel mooi trouwens. Ze is gedekt door een bruine labrador van een fokker, met een stamboom en hij is HD en ED vrij, ze hebben ons zelfs de naam gegeven, ''Enrico van de Heicopper''.

Ze haalde de pup die ze voor ons had even uit de werpkist en ze zette hem op het grasveldje neer en toen moest ik toch even een traantje wegpinken want het was echt precies Koda toen die klein was. :P
Ook de pup was mooi, zag er super uit, lekker hobbelen en enthousiast. Wou graag spelen. Ik heb een foto gemaakt, zal hem zo ff plaatsen. Maar we hebben even met haar gepraat, en dit is ook al het 2e nestje voor de moeder, toen was ze ook gedekt door dezelfde reu, en daar waren alle pups gezond en ook gezond gebleven (ookal hoeft dat natuurlijk niets te zeggen).

We mogen er nog even over nadenken gedurende het weekend, aangezien mijn vader het er nog niet helemaal mee eens is. Ik zal zo ff de foto plaatsen. :)
Schattig pupje O+ en een goede zaak dat de reu in ieder geval getest is. Maar is de teef zelf ook onderzocht? Of komt ze op z'n minst zelf van een goede fokker met geteste ouders? Als zij niet gekeurd is weet je nog niets natuurlijk, haar vorige nestje zal waarschijnlijk nog niet zo oud zijn (een jaar of 1-2 gok ik?) dus dat die allemaal (nog) gezond zijn zegt niet zo veel. En op de marktplaatsfoto's lijkt het alsof de werpkist in de schuur o.i.d. staat (want stro). Ik vind het persoonlijk altijd wel belangrijk dat pups in de huiskamer of keuken opgroeien, dat is al een groot deel van de socialisatie wat ze op die manier mee krijgen namelijk.

Je woont in Almelo geloof ik toch? Onze Nori komt van een fokker in Vroomshoop, en haar ouders komen van een fokker in Vriezeveen waar ze ook een hondenschool hebben. Ik kan je hun nummer wel geven als je wilt, wie weet hebben zij nog een nestje in de planning of kennen ze een goed adres in de buurt.

Ik ben me er van bewust dat ik misschien een beetje zuur/betweterig over kom maar ik vind de aanschaf van een hond echt heel belangrijk en ben er van overtuigd dat je een pup het best kan kopen bij een goede fokker die let op de gezondheid, karakter, de pup-eigenaar match en die je ook daadwerkelijk bij kan staan als je vragen hebt :@
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_127560411
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:58 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Weinig die het ontwapenende van de kleine piepende poepspuiter kunnen weerstaan .
Oudje van Marktplaats ,maar hij werkt nog best :7

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_127561063
quote:
Wat een lekker hoopje hond ^^
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 8 juni 2013 @ 20:06:48 #92
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127562912
Ahww, is ons pas net opgevallen. Jacky heeft nu ook een schaafwond op haar voorpoot! :o Is ze vanmiddag toch ergens goed langs geschaafd tijdens het spelen!
pi_127563635


Bento, sinds woensdag bij ons. Uit het asiel gehaald.
Schat van een beest! O+

En Saartje, het andere hondje!



Samen:

  zondag 9 juni 2013 @ 01:00:40 #94
343755 Mauskoekwaus
Spreekt voor zich toch?
pi_127572568
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 17:36 schreef Nonneke het volgende:
Zijn dit ze Maus ?
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
(was 2e hit op google, zocht eigenlijk een fototje van de papa ;) )
Ja dat is hem inderdaad.
''I came here to kick gum and chew ass, and I'm all out of gum!''
pi_127580932
Jammer dat ze in die schuur zitten...
  zondag 9 juni 2013 @ 15:52:21 #96
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127583344
Komen ze ook in huis Maus?
Jacky, wat een pretletter O+
En Moeraskikker, zo te zien is Bento met zijn of haar neus in de boter gevallen O+
Wij waren gisteren een dagje in Amsterdam 8-)
Billy op de dam:

We kwamen zomaar een vriendin tegen op de Bloemenmarkt, dus we deden ff een terrasje daar:

Buggydogs:

Sjonnie & Johnny in de Jordaan:

Billy @ United Nude:

De hondjes moesten vaak op de kiek , iedereen vond ze tha bomb _O-

Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 9 juni 2013 @ 16:02:01 #97
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_127583717
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:52 schreef oh-oh het volgende:
Komen ze ook in huis Maus?
Jacky, wat een pretletter O+
En Moeraskikker, zo te zien is Bento met zijn of haar neus in de boter gevallen O+
Wij waren gisteren een dagje in Amsterdam 8-)
Billy op de dam:
[ afbeelding ]
We kwamen zomaar een vriendin tegen op de Bloemenmarkt, dus we deden ff een terrasje daar:
[ afbeelding ]
Buggydogs:
[ afbeelding ]
Sjonnie & Johnny in de Jordaan:
[ afbeelding ]
Billy @ United Nude:
[ afbeelding ]
De hondjes moesten vaak op de kiek , iedereen vond ze tha bomb _O-
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hahaha te leuk O+

Bento boft maar ! Zo te zien is ie/ze al flink gewend ! ;)
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  zondag 9 juni 2013 @ 18:12:09 #98
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_127587976
Welkom thuis Bento!
En de nakerds in Amsterdam, geweldig om te zien dat iedereen altijd met ze op de foto wil.

Lara heeft gisteren ook een schaafwond opgelopen bij de training. Zag het vandaag pas bij het uitkammen. Onderaan haar rechterachterpoot... gelukkig hebben we altijd een tube clindacutin op voorraad van de dierenarts... over een paar daagjes is het al weer genezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De laatste twee kilometer heeft ze los gevolgd en dat ging prima. Af en toe nog een plas of poep in de berm of even drinken uit de sloot, maar dan kwam ze weer aanrennen en netjes volgen. Een soort intervaltraining op z'n Lara's! En de rest van de dag heeft ze op de plaats gelegen, of in de zon... en als het te warm werd even in de schaduw... wat een hondenleventje:
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_127589658
Bento zit inderdaad goed op zijn plaats! En wat een leuke honden hier. O+
pi_127609999
Oke die vogel is nu niet leuk meer. Het is een Kauw trouwens want het beest had blauwe ogen. Het beest blijft nu bezig.. :(
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 10 juni 2013 @ 10:45:04 #101
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127612246
Weet je of er een nest dichtbij is? En valt die kauw ook anderen aan? Anders misschien even een andere wandel route nemen?
  maandag 10 juni 2013 @ 10:49:45 #102
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_127612352
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 08:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oke die vogel is nu niet leuk meer. Het is een Kauw trouwens want het beest had blauwe ogen. Het beest blijft nu bezig.. :(
Dan zit wrs zn nest in de buurt, even een paar weken een ander rondje maken ? grotere boog er omheen ?
Hier worden er mensen aangevallen door buizerds :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  maandag 10 juni 2013 @ 10:53:17 #103
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_127612443
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 23:02 schreef Verbal het volgende:
Gewoon, omdat het kan:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

V.
ahw wat een prachtbeestje is dat O+ wat voor ras is het?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 10 juni 2013 @ 11:02:51 #104
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127612678
Jacky is trouwens helemaal moe van het drukke weekend :D

Zaterdag 2,5 uur lekker wezen rennen, vliegen, dollen. En gister is ze mee op visite geweest (waar ze al eens eerder was geweest), maar hun hond is er nu niet meer. Wezen wandelen en daar rondrennen. Al die mensen daar in huis. En er waren twee kids die constant met haar aan het spelen waren (tijdens de BBQ lag ze dan ook voor pampus onder de tafel, compleet in coma slaap :D :') ) En in de auto rit naar huis sliep ze ook vast! :D
  maandag 10 juni 2013 @ 11:46:14 #105
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127613865
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 08:29 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oke die vogel is nu niet leuk meer. Het is een Kauw trouwens want het beest had blauwe ogen. Het beest blijft nu bezig.. :(
Neem een bezem mee of loop ff een andere route, heel lang duurt het vast niet :P
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127615091
Een andere route is vrij lastig. Gezien dat de oversteekplaats is naar de velden. Straks eens een vuilniszak meenemen en even flink wat herrie maken. Ben trouwens niet de enige die aangevallen wordt :(
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 10 juni 2013 @ 13:32:44 #107
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127617037
Ben blij dat er nog wat natuur is in je omgeving, het duurt echt maar even hoor :P
Kauwtjes O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127617324
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 13:32 schreef oh-oh het volgende:
Ben blij dat er nog wat natuur is in je omgeving, het duurt echt maar even hoor :P
Kauwtjes O+
Ben ik ook maar gezien de krassen op mijn arm staan vind ik best dat ik mag klagen.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 10 juni 2013 @ 13:50:49 #109
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127617654
:P Ik heb vorige week met gevaar voor eigen leven twee kraaienjongen tussen het verkeer uitgeplukt, die ouders waren ook niet aardig, ik ben ook aardig beschadigd, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb. Met vier aangelijnde honden _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127617878
Vind dat nogal een verschil... Er valt bij ik niks te redden.. Ja mezelf..wil alleen de weg oversteken.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 10 juni 2013 @ 13:57:26 #111
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127617927
Die kraaien vielen ook iedereen aan omdat hun jongen tussen de auto's uit het nest pleurden.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 10 juni 2013 @ 19:05:13 #112
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_127628478


Even showen. Mijn Wawa pupsels!
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 10 juni 2013 @ 19:10:12 #113
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_127628695
Kraaien houden ook nergens rekening mee, 3 weken geleden reed ik er op de fiets nog bijna eentje aan, omdat ie geen zin had om opzij te springen :')
pi_127629279
Zijn maar weinig ouders die zo veel over hebben voor hun kroost als kauwen.
Ik vind ze helemaal geweldig. Ze zijn ook echt ontzettend slim en kunnen behoorlijk oud worden (rond de 60 jaar). Vroeger had ik al eens een kauwtje, en 2 Jaar geleden heb ik ook 2 kauwtjes gered en groot gebracht. (Nou in ieder geval tot ze konden overleven in de tuin want ze moeten bij mij zo snel mogelijk terug de natuur in).

Was later ook aan het denken misschien is het wel zo'n door mensen grootgebrachte kauw die dan veel en veel te lang bij die mensen is gehouden is en daardoor niet gesocialiseerd is met z'n eigen soort. (Dit is ook één van de redenen dat je ze niet mag houden als huisdier). Die schijnen nogal vaak te ontsporen omdat ze geen aansluiting kunnen vinden bij andere kauwen en geen angst kennen voor mensen en dat kan wel eens verkeerd uitpakken.

Omdat je het de hele tijd hebt over één kauw. Bij de nesten hier is het meestal een hele familie die er rondhangt. Er zijn verhalen dat dit soort kauwen uiteindelijk werden neergeschoten omdat ze mensen niet meer met rust lieten.
  maandag 10 juni 2013 @ 19:29:51 #115
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127629782
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:05 schreef Maria2.0 het volgende:
[ afbeelding ]

Even showen. Mijn Wawa pupsels!
:D O+ Dropjes!
Ik vind ze mooi met langere snoetjes, waar komen ze vandaan?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 10 juni 2013 @ 19:31:44 #116
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_127629894
De Canes Saevi. Ik wilde absoluut langere snoeten na het inslapen van mijn gebrekkige Japanse Spaniel.
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 10 juni 2013 @ 19:33:50 #117
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127630010
Oh bij Edith? Fokt die nog steeds? Zit er Desierto del Perro in hun stambomen???
Mijn Kees heeft ook een langere snuit, ik vind dat ook mooier en beter, gezonder O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 10 juni 2013 @ 19:39:07 #118
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_127630292
Edith fokte in elk geval. Maar haar partner is onlangs overleden dus ik weet niet of ze dat blijft doen...Dat is ook de reden dat wij 2 pups hebben.
De stambomen zijn wat verlaat dus kan de voorouders niet zien.
Zijn in elk geval van Starlet Girl De Canes Saevi x Seymour Blue Pearl De Canes Saevi en
Blue Naomi Nicky De Canes Saevi x El La Qwinta Bacio Mio.
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 10 juni 2013 @ 19:40:53 #119
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127630392
Ah ok , Edith was vroeger goed bevriend met de fokster van mijn eerste twee chihuahua´s, ik ken haar jongere honden niet, ze heeft heel veel DDP´s in huis gehad en in haar lijnen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  maandag 10 juni 2013 @ 21:03:49 #120
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_127635407
quote:
99s.gif Op maandag 10 juni 2013 10:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

ahw wat een prachtbeestje is dat O+ wat voor ras is het?
Een petit basset griffon vendéen. Maar eigenlijk is het een medium, want hij is iets te groot, maar daardoor wel leuker, want hij heeft ook iets van de grand. De echte petits zijn vaak wat nuffig om te zien.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  maandag 10 juni 2013 @ 21:34:12 #121
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_127637286
Lara's trimster heeft ook griffon vendeen's, maar ik heb geen idee van de maat.
Moeder en zoon, zulke lieverds! Ook voor alle hondjes die bij hen op bezoek komen om getrimt te worden.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_127641183
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 19:21 schreef CesarMilan het volgende:
Zijn maar weinig ouders die zo veel over hebben voor hun kroost als kauwen.
Ik vind ze helemaal geweldig. Ze zijn ook echt ontzettend slim en kunnen behoorlijk oud worden (rond de 60 jaar). Vroeger had ik al eens een kauwtje, en 2 Jaar geleden heb ik ook 2 kauwtjes gered en groot gebracht. (Nou in ieder geval tot ze konden overleven in de tuin want ze moeten bij mij zo snel mogelijk terug de natuur in).

Was later ook aan het denken misschien is het wel zo'n door mensen grootgebrachte kauw die dan veel en veel te lang bij die mensen is gehouden is en daardoor niet gesocialiseerd is met z'n eigen soort. (Dit is ook één van de redenen dat je ze niet mag houden als huisdier). Die schijnen nogal vaak te ontsporen omdat ze geen aansluiting kunnen vinden bij andere kauwen en geen angst kennen voor mensen en dat kan wel eens verkeerd uitpakken.

Omdat je het de hele tijd hebt over één kauw. Bij de nesten hier is het meestal een hele familie die er rondhangt. Er zijn verhalen dat dit soort kauwen uiteindelijk werden neergeschoten omdat ze mensen niet meer met rust lieten.
Het is er echt een. Zover ik kan zien ook steeds dezelfde.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127651717
quote:
99s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 16:59 schreef Mauskoekwaus het volgende:

[..]

We mogen er nog even over nadenken gedurende het weekend, aangezien mijn vader het er nog niet helemaal mee eens is.
En...al nieuws van het front ?

Toen ik na een half jaar voorzichtig op internet ging kijken voor een herplaatser voelde het of er over mijn schouder meegekeken werd :@

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 08:53:09 #124
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127652501
:D Beter gaan ze niet over 1 nacht ijs joh!
Heb jij al iets gehoord van de pliesie?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 11 juni 2013 @ 16:27:49 #125
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127668914
Jacky is weer lekker moe! :D Weer twee uur naar dezelfde plaats als afgelopen zaterdag geweest. Lekker rondrennen, op onderzoek uit, ze heeft weer haar balletje uit het water gehaald door te zwemmen (en de nodige motivatie van mij om daadwerkelijk te water te gaan voor die bal, het wordt nog wel een water hond :P Misschien! ) en een fazant uit de bosjes gejaagd :') !

Het is alleen wel erg benauwd hier. Dus ze zit behoorlijk te hijgen. Daar hebben we niets meer aan vanavond! :D
pi_127670272
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 08:53 schreef oh-oh het volgende:
1.:D Beter gaan ze niet over 1 nacht ijs joh!
2.Heb jij al iets gehoord van de pliesie?
1.Inderdaad.
2.Anonieme tips worden op hun werk met een surveillancewagen lastig gevallen;kunt U even mee naar bureau?
...en iemand die op huwelijksreis naar Aruba was word daar gebeld of hij personen uit een rij wil identificeren.
Politie zelf kan in het kader van het onderzoek geen mededelingen doen :')
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_127697740


En toen was Puck's bal kapot, we zullen op zoek moeten naar 'n nieuwe!
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_127699734
Wat is het toch fijn als katten en honden goed met elkaar overweg kunnen.


Tessa en Lara. O+
  woensdag 12 juni 2013 @ 11:47:26 #129
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127699796
Puck zit er ook bij van: "TADAAAAA! Knap van mij hé?!" :D

Wij hebben net even Jacky's oren goed onder handen genomen. Ze had drie flinke klitten achter haar oren, echt een complete schijf aan geklit haar! :D

Toch wel fijn dat Jacky een stuk makkelijker is te behandelen (kammen en zo) als onze vorige hond. Die ging als een rietje zitten trillen tijdens het kammen. Soms piepen en flink tegenstribbelen. (En die had zelden zulke grote klitten in haar haren!) Jacky trekt zo nu en dan haar kop wel eens even opzij, maar laat het verder goed over zich heen komen! O+
pi_127700205
Pff lady vindt het ook verschrikkelijk..Maar die haartjes van haar klitten boven weer vast als je net met de kam weer beneden bent. Heb maar eens zo'n onmogelijke vacht.... Blijft ook alles inhangen zoals zand en viezigheid, wat er bij andere honden weer gewoon uitvalt als ze opdrogen. En niet wit te houden... Naja ga der niet elke keer wassen dat vindt ze nog erger.
  woensdag 12 juni 2013 @ 12:11:35 #131
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127700671
Die van mij gaan elke week uitgebreid op de trimtafel en onder de douche, tenminste, Sjon en Bill dan, en die kam ik elke dag. Sjon vindt t niet leuk maar daar heb ik niks mee te maken ~O>
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127704012
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 10:56 schreef Eric_Cantona het volgende:
[ afbeelding ]

En toen was Puck's bal kapot, we zullen op zoek moeten naar 'n nieuwe!
Wat een lekkerding!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127704696


Lekker in de zon. :)
pi_127705498
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Wat een lekkerding!
:Y
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_127709516
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 12:11 schreef oh-oh het volgende:
Die van mij gaan elke week uitgebreid op de trimtafel en onder de douche, tenminste, Sjon en Bill dan, en die kam ik elke dag. Sjon vindt t niet leuk maar daar heb ik niks mee te maken ~O>
Haha elke dag kammen, Lady zou een hartverzakking krijgen op haar leeftijd, kan ik haar niet meer aandoen... Hoe gaat dat eigenlijk met dat oudje van jou?

Lobbes vond kammen juist heeeerlijk die kwam als een stuiterbal aanzetten zodra dat die de kam zag. Heel vreemd.. heb nog nooit een hond gezien die daar zo blij van kon worden. Meestal mag het wel maar daar is dan ook alles mee gezegd. Vind honden met langer haar écht prachtig maar wat dat betreft is kort haar wel een uitkomst haha dat klit niet zo. (Heeft Obi weer geluk).
  woensdag 12 juni 2013 @ 17:52:00 #136
44200 Sjeekie_Beekie
Beter te laat, dan over tijd!
pi_127715479
Lara is ook altijd door het dolle heen als ik de kam en borstel uit de kast haal. Dan gaat ze alvast bij de achterdeur staan, om eenmaal op de plaats zo snel mogelijk op de tafel te springen [beter voor mijn rug]. In het voor en najaar is het natuurstenen blad snel lekker warm. Geheid dat ze dan na een paar minuten ligt te slapen... en dan nog verontwaardigd zijn dat ze halverwege om moet draaien!

Onze vorige hond [een Sheltie] viel ook altijd in slaap bij het droogföhnen. En later ook in bad... lekker in het warme water liggen, lekker voor haar oude lijfje. We hadden thuis een zitbad, dan lag ze met haar lijf in het diepe gedeelte, en met haar kop op het hoge deel. Daar heb ik vaak van zitten genieten... ze is er ook ruim 14 mee geworden, onze ouwe taart.
Weltrusten... Tot morgen zonder zorgen.
Oudste, Jongste en Lara
Mijn mietjesschema in de strijd naar een betere conditie.
pi_127715561
Loebes vind dat ook heerlijk.. Maar die weet vaak niet hoe snel hij op zijn rug moet gaan liggen :')
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 12 juni 2013 @ 19:11:47 #138
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127719087
Met de oude keizer gaat het heel erg goed op het moment O+
En die is zo dol op zijn wekelijkse douche ook O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127720480
Wie zag ik daar op L1
Een paar bekende hondjes _O_
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_127720799
hihihi oranje boven! !
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_127721041
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 19:51 schreef Dandilion het volgende:
hihihi oranje boven! !
;) w/
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
  donderdag 13 juni 2013 @ 20:27:57 #142
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127763352
Haar eerste zwemfoto! :D



pi_127763670
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 20:27 schreef Bienelientjee het volgende:
Haar eerste zwemfoto! :D

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Lekker hoor, waar is dat? Het water is zo lekker diep.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 13 juni 2013 @ 21:06:02 #144
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127765160
Valt eigenlijk best mee qua diepte daar! (tenminste, hangt er van af wat je diep vindt) Ik denk dat het daar ongeveer tussen de knie en heuphoogte is, maar heb er zelf nog niet in gestaan! :D Dus kan dieper zijn! ;)



Bij De Heerlijkheid in Hoogvliet (vlakbij Spijkenisse). Er is een gebouw waar vooral culturele activiteiten georganiseerd kunnen worden. Er is een voetbal veld buiten. Een soort "bak" met nepgras en een verhoging als rand. Een grote vlakte met gras. En een tof heuvel gebiedje (met konijntjes :P ). Hond kan er lekker heuvel op en af, door de bomen en bosjes rondbanjeren! :D Nog een groot meer erbij in het midden. Ze zijn er nog altijd mee bezig. Maar een toffe plek!

pi_127765424
Het leek dieper op die andere foto haha.

Maar Spijkenisse ligt wat uit de richting ^^

Al laatst daar nog wel bij de scouting geweest.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 13 juni 2013 @ 21:21:43 #146
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_127766077
Zal wel door een bepaalde lichtval komen dan! :D Dat stuk, met de honden bij het water, is ook meer een soort van lange bak dat naar het meer toe leid. (Weet niet hoe ik dat het best kan omschrijven, maar zie de foto hieronder) Ik zou ook niet weten hoe diep het meer zelf dan is. Denk een stuk dieper! :D En Jacky is nog geen actieve en met vol vertrouwen zwemster :D

pi_127767875
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:21 schreef Bienelientjee het volgende:
Zal wel door een bepaalde lichtval komen dan! :D Dat stuk, met de honden bij het water, is ook meer een soort van lange bak dat naar het meer toe leid. (Weet niet hoe ik dat het best kan omschrijven, maar zie de foto hieronder) Ik zou ook niet weten hoe diep het meer zelf dan is. Denk een stuk dieper! :D En Jacky is nog geen actieve en met vol vertrouwen zwemster :D

[ afbeelding ]
Ik snap wat je bedoeld haha. Meer waar wij altijd zwemmen zakt het water in de zomer enorm. Loebes kan hem nu bijna overlopen.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127772551
Nou... Obi is nu nét 14 weken oud en heeft ontdekt hoe hij deuren open moet maken. Hij is al behoorlijk groot en kan al makkelijk bij de klink maar heeft sinds vandaag dus ook de connectie gelegd met het opengaan van de deur.. Bij deuren die in zijn richting opengaan lukt het hem al bijna...

Niet zo heel handig.... wel erg typisch want dit vertelde de fokker me ook over z'n moeder. Nu nog leren hoe die de deur achter z'n kont dichtdoet..... *zucht*

Lobbes heeft al die jaren "beleefd" op de deur "geklopt" (wat we HEM toen in alle macht probeerde af te leren want de deur was er niet zo blij mee die nageltjes elke keer maar tevergeefs want als er iemand buiten bleef bij hem deed hij het nooit). Hij probeerde in ieder geval niet zelf de deur te openen..

Obi heeft tot voor kort ook tegen de deur aan gesprongen, maar heeft nu schijnbaar een andere aanpak uitgevonden. Ik ben al blij dat hij voorlopig nog niet kan traplopen... maar vrees dat dit een volgende stap gaat worden (of de keukenkastjes of zo). Iemand misschien een idee wat je hier tegen kunt doen?
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:33:33 #149
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_127773688
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:13 schreef CesarMilan het volgende:
Nou... Obi is nu nét 14 weken oud en heeft ontdekt hoe hij deuren open moet maken. Hij is al behoorlijk groot en kan al makkelijk bij de klink maar heeft sinds vandaag dus ook de connectie gelegd met het opengaan van de deur.. Bij deuren die in zijn richting opengaan lukt het hem al bijna...

Niet zo heel handig.... wel erg typisch want dit vertelde de fokker me ook over z'n moeder. Nu nog leren hoe die de deur achter z'n kont dichtdoet..... *zucht*

Lobbes heeft al die jaren "beleefd" op de deur "geklopt" (wat we HEM toen in alle macht probeerde af te leren want de deur was er niet zo blij mee die nageltjes elke keer maar tevergeefs want als er iemand buiten bleef bij hem deed hij het nooit). Hij probeerde in ieder geval niet zelf de deur te openen..

Obi heeft tot voor kort ook tegen de deur aan gesprongen, maar heeft nu schijnbaar een andere aanpak uitgevonden. Ik ben al blij dat hij voorlopig nog niet kan traplopen... maar vrees dat dit een volgende stap gaat worden (of de keukenkastjes of zo). Iemand misschien een idee wat je hier tegen kunt doen?
Klink een slag draaien ?
Hier staan ze allemaal omhoog :')


nietmijnfoto
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_127773885
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:33 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Klink een slag draaien ?
Hier staan ze allemaal omhoog :')
Klinkt alsof je ervaring hebt met dit soort boevenstreken... :D

Is een oud huis, meeste klinken vallen zeg maar uit zichzelf al flauw dus rechtop zetten werkt niet. Had er zelf ook al wat over na zitten denken.. En de deur van de serre die kan dat volgens mij ook niet, dat is een hele zware klink.(Belgische deur)... gaat onlogisch naar binnen open i.p.v. buiten. Maar Obi krijgt hem wel open...Dat is dan ook de deur die het meeste "nut" heeft voor hem om te openen.
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:46:46 #151
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_127774330
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:36 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Klinkt alsof je ervaring hebt met dit soort boevenstreken... :D

Is een oud huis, meeste klinken vallen zeg maar uit zichzelf al flauw dus rechtop zetten werkt niet. Had er zelf ook al wat over na zitten denken.. En de deur van de serre die kan dat volgens mij ook niet, dat is een hele zware klink.(Belgische deur)... gaat onlogisch naar binnen open i.p.v. buiten. Maar Obi krijgt hem wel open...Dat is dan ook de deur die het meeste "nut" heeft voor hem om te openen.
Jep :') En niet eens voor de honden maar anders springt een van mn katten (inmiddels 17+ _O- ) ze open :')

Jammer dat dat niet kan ! mss een haakje of schuifslot om m extra af te kunnen sluiten ?
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_127775073
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:46 schreef Nonneke het volgende:

[..]

Jep :') En niet eens voor de honden maar anders springt een van mn katten (inmiddels 17+ _O- ) ze open :')

Jammer dat dat niet kan ! mss een haakje of schuifslot om m extra af te kunnen sluiten ?
Haha! Soms zijn ze veel te inventief... Nou ik ga in ieder geval morgen even de deuren nalopen kijken wat er mogelijk is. Anders gewoon slot erop inderdaad.

Ben benieuwd of hij dan als hij de ervaring heeft dat het niet (meer altijd) werkt het weer zal afleren om het te doen. Zal wel niet... :P
  vrijdag 14 juni 2013 @ 00:26:29 #153
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_127775736
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 00:06 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Haha! Soms zijn ze veel te inventief... Nou ik ga in ieder geval morgen even de deuren nalopen kijken wat er mogelijk is. Anders gewoon slot erop inderdaad.

Ben benieuwd of hij dan als hij de ervaring heeft dat het niet (meer altijd) werkt het weer zal afleren om het te doen. Zal wel niet... :P
Ja schurken zijn het ;)
hahaha vast niet, maar dan kan ie iig niet stiekem uit de serre ontsnappen ^O^
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  vrijdag 14 juni 2013 @ 08:27:47 #154
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_127778945


Pixel naar de dierenarts voor castratie. In de mand vond 'ie het nog wel best, benieuwd hoe hij zich vanmiddag voelt. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_127779154
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 08:27 schreef boem-dikkie het volgende:
[ afbeelding ]

Pixel naar de dierenarts voor castratie. In de mand vond 'ie het nog wel best, benieuwd hoe hij zich vanmiddag voelt. :')
Die zal er na vandaag wel anders over denken ja ^^
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 14 juni 2013 @ 09:03:57 #156
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127779562
Sterkte Pixeltje!
Billy@work:
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127781030
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 23:13 schreef CesarMilan het volgende:
Nou... Obi is nu nét 14 weken oud en heeft ontdekt hoe hij deuren open moet maken. Hij is al behoorlijk groot en kan al makkelijk bij de klink maar heeft sinds vandaag dus ook de connectie gelegd met het opengaan van de deur.. Bij deuren die in zijn richting opengaan lukt het hem al bijna...

Niet zo heel handig.... wel erg typisch want dit vertelde de fokker me ook over z'n moeder. Nu nog leren hoe die de deur achter z'n kont dichtdoet..... *zucht*

Lobbes heeft al die jaren "beleefd" op de deur "geklopt" (wat we HEM toen in alle macht probeerde af te leren want de deur was er niet zo blij mee die nageltjes elke keer maar tevergeefs want als er iemand buiten bleef bij hem deed hij het nooit). Hij probeerde in ieder geval niet zelf de deur te openen..

Obi heeft tot voor kort ook tegen de deur aan gesprongen, maar heeft nu schijnbaar een andere aanpak uitgevonden. Ik ben al blij dat hij voorlopig nog niet kan traplopen... maar vrees dat dit een volgende stap gaat worden (of de keukenkastjes of zo). Iemand misschien een idee wat je hier tegen kunt doen?




keukenkastjes kindersluitingen.

koelkast is ook niet veilig. :'(

Zwitserse herder toch?

Rugzakken >ritsje keurig openmaken
deurtje van de bench
koelbox
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_127790142
Ik had eens een loge hond en die wist al vrij snel hoe het laatje van de snoepla openging :') had net een nieuwe voorraad gekocht alles opgevreten die twee.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127790628
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 14:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik had eens een loge hond en die wist al vrij snel hoe het laatje van de snoepla openging :') had net een nieuwe voorraad gekocht alles opgevreten die twee.
Wel sociaal,
die andere 2 gingen altijd pleitte als opoe op rooftocht was
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_127790709
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 14:39 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Wel sociaal,
die andere 2 gingen altijd pleitte als opoe op rooftocht was
Ja die twee spannen altijd samen.. Zijn halfbroers.... Net of ze het weten...
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127792398
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 10:09 schreef JerryLee het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

keukenkastjes kindersluitingen.

koelkast is ook niet veilig. :'(

Zwitserse herder toch?

Rugzakken >ritsje keurig openmaken
deurtje van de bench
koelbox

Haha gelukkig is hij zover nog niet.. sommige honden zijn echt schurken wat dat betreft. Toevallig zat er laatst een duitse herder teef in een asiel om deze reden... maakte alles open van keukenkastjes tot prullenbakken en deuren. Is het toeval of doen herders meer van dit soort dingen? :D Moet ineens denken aan die film "a dog year" waar zo'n border collie alles openmaakt en niets meer veilig is in huis. Onze Duitse herder vroeger heeft zulke dingen weer niet gedaan...

De vuilnisbakken staan hier ook écht niet ideaal opgesteld zeg maar. Maar daar heeft hij nog niet eens naar omgekeken. Gisteren zat ie wel ineens bovenop een keukenstoel, was ie zomaar opgesprongen. Keek ie eens voorzichtig wat er allemaal precies op tafel te zien was. Mag ie niet natuurlijk.. O wat zullen we consequent met hem moeten zijn, hij kan al zo veel en probeert het ook allemaal.
pi_127792707
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:26 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Haha gelukkig is hij zover nog niet.. sommige honden zijn echt schurken wat dat betreft. Toevallig zat er laatst een duitse herder teef in een asiel om deze reden... maakte alles open van keukenkastjes tot prullenbakken en deuren. Is het toeval of doen herders meer van dit soort dingen? :D Moet ineens denken aan die film "a dog year" waar zo'n border collie alles openmaakt en niets meer veilig is in huis. Onze Duitse herder vroeger heeft zulke dingen weer niet gedaan...

De vuilnisbakken staan hier ook écht niet ideaal opgesteld zeg maar. Maar daar heeft hij nog niet eens naar omgekeken. Gisteren zat ie wel ineens bovenop een keukenstoel, was ie zomaar opgesprongen. Keek ie eens voorzichtig wat er allemaal precies op tafel te zien was. Mag ie niet natuurlijk.. O wat zullen we consequent met hem moeten zijn, hij kan al zo veel en probeert het ook allemaal.
Als ik dat zo lees... Sterkte in zijn puberteit ^^

Gaat die film ook over die bordercolli?
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127795557
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Als ik dat zo lees... Sterkte in zijn puberteit ^^

Gaat die film ook over die bordercolli?
Haha ja, met Jeff bridges in de hoofdrol naast die bordercollie(s). Is een leuke film!
pi_127796126
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:26 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Haha gelukkig is hij zover nog niet.. sommige honden zijn echt schurken wat dat betreft. Toevallig zat er laatst een duitse herder teef in een asiel om deze reden... maakte alles open van keukenkastjes tot prullenbakken en deuren. Is het toeval of doen herders meer van dit soort dingen? :D Moet ineens denken aan die film "a dog year" waar zo'n border collie alles openmaakt en niets meer veilig is in huis. Onze Duitse herder vroeger heeft zulke dingen weer niet gedaan...

De vuilnisbakken staan hier ook écht niet ideaal opgesteld zeg maar. Maar daar heeft hij nog niet eens naar omgekeken. Gisteren zat ie wel ineens bovenop een keukenstoel, was ie zomaar opgesprongen. Keek ie eens voorzichtig wat er allemaal precies op tafel te zien was. Mag ie niet natuurlijk.. O wat zullen we consequent met hem moeten zijn, hij kan al zo veel en probeert het ook allemaal.
bordercollie
poedel
herder

is top 3 qua intelligentie ,herder staat gelijk aan een kind van twee .
Het was bij mij ook 1 teef,de rest gedroeg zich wel.

De deur dicht doen ,kunnen ze ook:


:P
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_127798176
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:56 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Haha ja, met Jeff bridges in de hoofdrol naast die bordercollie(s). Is een leuke film!
Ga ik kijken!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127940082
Loebesje



Die momenteel een beetje een pus oog heeft. Maar het is niet dik of rood dus ik houd het gewoon schoon met afgekoeld gekookt water en als het met een dag of 2-3 nog niet weg is ga ik er mee naar de DA.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127946814
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Loebesje

[ afbeelding ]

Die momenteel een beetje een pus oog heeft. Maar het is niet dik of rood dus ik houd het gewoon schoon met afgekoeld gekookt water en als het met een dag of 2-3 nog niet weg is ga ik er mee naar de DA.
Maar wat zweet ie veel _O-

Met dit weer denk eraan
de bodem temperatuur is hoger dan de temperatuur op anderhalve meter.
Voor de huisdieren die laag bij de grond leven is het geen pretje.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">Vereniging voor weerkunde en klimatologie</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">ESTOFEX</a>
pi_127949521
Mijn woef is op een paar rustige korte wandelingetjes na zo slim om lekker in de gang te blijven liggen waar het lekker koel is. Vanavond mag hij lekker zwemmen.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 18 juni 2013 @ 15:50:32 #169
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127949873
Hier liggen ze ook voor de ventilator, tussen de middag zoveel mogelijk in de schaduw gelopen met ze en het uur niet volgemaakt, vooral die voetjes brandden op het asfalt :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127950045
Ik hou hem zoveel mogelijk binnen. Was vanmiddag naar buiten, maar hij rent net zo hard rond als normaal.. Zwarte, halflange haren werken ook niet echt mee, hij voelde behoorlijk heet na 10 minuten.
Nu weer 4 hoog, alles open, dus een stuk koeler. Toch alsnog 25 graden in huis..
  dinsdag 18 juni 2013 @ 16:18:12 #171
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127950946
:') Ik heb ze hier net uit de keuken moeten sleuren, die drie naakten stonden echt te sizzelen in de zon :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127952654
Zo erg heeft hij nog nooit een pus oog gehad. Hoop toch dat het snel over is want hij heeft nu alweer genoeg van mij en mijn doekje.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:00:32 #173
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127952721
Ogentroost al geprobeerd?
Ik heb dat altijd in huis, voor mezelf en voor de honden ook.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127952781
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:00 schreef oh-oh het volgende:
Ogentroost al geprobeerd?
Ik heb dat altijd in huis, voor mezelf en voor de honden ook.
Nog nooit van gehoord even googlen

Waar kan ik dat kopen?
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:05:39 #175
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127952959
Reform of drogist ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127953492
Vriend rijd uit zijn werk even langs de DA drogist.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:21:01 #177
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127953629
^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  dinsdag 18 juni 2013 @ 17:21:26 #178
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127953645
Oh! Wat ik me laatst afvroeg, hebben jullie George nog??
:D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127955091
Mijn wijsneus..


Dikke maatjes met Sadie al


Tsja.
pi_127955382
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:21 schreef oh-oh het volgende:
Oh! Wat ik me laatst afvroeg, hebben jullie George nog??
:D
Ja zeker ik heb hem vorige week gelezen toen ik ziek was. Vriend heeft gisteren de eerste 5 pagina's ofzo gelezen haha.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127956204
Zo de eerste druppel zit met veel moeite in zijn oogje
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 18 juni 2013 @ 18:53:03 #182
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127956748
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 18:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ja zeker ik heb hem vorige week gelezen toen ik ziek was. Vriend heeft gisteren de eerste 5 pagina's ofzo gelezen haha.
Hoe vond je m?
:D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127956877
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 18:53 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Hoe vond je m?
:D
Heb hem in een middag uitgelezen en vond het een erg vermakelijk boek. Mijn liefde voor Duitse doggen bloeide weer helemaal op.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:01:30 #184
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127957029
Ik had hem ook in twee uur uit met een glimlach op mijn gezicht :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127957285
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:01 schreef oh-oh het volgende:
Ik had hem ook in twee uur uit met een glimlach op mijn gezicht :D
Soms zijn van dat soort luchtige boeken fijn om even te lezen.
I solemnly swear i'm up to no good
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:09:10 #186
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127957339
Ik lees zoiets zelden, maar idd O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127957496
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 19:09 schreef oh-oh het volgende:
Ik lees zoiets zelden, maar idd O+
Mja ik lees alles wat los en vast zit.. Behalve 50 shades of grey... Die mogen ze houden.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127960948
Zwemmen met zijn oog is niet aan te raden zeker.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127975126
Zijn oogje lijkt er wat beter aan toe te zijn. Ipv dik pus komt er nu nog wat vocht uit. Ik blijf het gewoon schoonmaken en met dat ogentroost behandelen :)
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:05:23 #190
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127975962
Ik zou echt gewoon elke paar uur flink druppelen. Hier nog niks tegengekomen wat ogentroost niet oplost ( je moet wel heel zeker weten dat het oog niet beschadigd is trouwens ).
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127976153
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:05 schreef oh-oh het volgende:
Ik zou echt gewoon elke paar uur flink druppelen. Hier nog niks tegengekomen wat ogentroost niet oplost ( je moet wel heel zeker weten dat het oog niet beschadigd is trouwens ).
Heb goed naar zijn oog gekeken en er lijkt niks aan kapot te zijn. Hij knijpt er ook niet mee en het is niet dik en warm.

Gaat het daar ook zo tekeer?
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 19 juni 2013 @ 09:26:50 #192
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127976530
Niks, ging het maar tekeer, ik hoor al van 6 uur vanochtend gerommel, maar hier blijft het droog, zwaar bewolkt en benauwd.
Ik vind dit maar niks met die ouwe hartpatient van me...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127978177
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 09:26 schreef oh-oh het volgende:
Niks, ging het maar tekeer, ik hoor al van 6 uur vanochtend gerommel, maar hier blijft het droog, zwaar bewolkt en benauwd.
Ik vind dit maar niks met die ouwe hartpatient van me...
Hoop dat het ondertussen even geklapt geeft daar.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 19 juni 2013 @ 10:26:24 #194
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127978245
Niks, geen druppel, en het is opgeklaard weer, dus het zal wel warmer gaan worden nu :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127978825
Hier is het nu ook opgeklaard . En temp stijgt weer.

Volgens mij komt er nog wat aan wat over het westen gaat.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127983481
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:59 schreef _Multiply86_ het volgende:

Tsja.

_O- is dat de natuurlijke pose toen je de foto maakte of even de poten zo gelegd dat het er zo uitziet?

Prachtige foto!
pi_127986113
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 17:59 schreef _Multiply86_ het volgende:
Mijn wijsneus..
[ afbeelding ]

Dikke maatjes met Sadie al
[ afbeelding ]

Tsja.
[ afbeelding ]
Moooie foto's O+

Jij fotografeert toch ook andere honden? Ook van die soort 'pasfoto' shoots? Of was dat iemand anders? O-)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 19 juni 2013 @ 14:11:01 #198
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_127987127

HotDog
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_127988479
Het windje hier scheelt al heel wat met gisteren.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_127990076
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 12:40 schreef Iwanius het volgende:

[..]

_O- is dat de natuurlijke pose toen je de foto maakte of even de poten zo gelegd dat het er zo uitziet?

Prachtige foto!
Haha ze lag gewoon zo te slapen op schoot O+
pi_127990191
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:47 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Moooie foto's O+

Jij fotografeert toch ook andere honden? Ook van die soort 'pasfoto' shoots? Of was dat iemand anders? O-)
Pasfoto shoots? Studio bedoel je? Heb mijn honden weleens op de foto gezet met een achtergrondje..maar verder gewoon alleen foto's van wandelingen enzo.
pi_128003931
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:27 schreef _Multiply86_ het volgende:

[..]

Pasfoto shoots? Studio bedoel je? Heb mijn honden weleens op de foto gezet met een achtergrondje..maar verder gewoon alleen foto's van wandelingen enzo.
Ja dat bedoel ik inderdaad, met zo'n blauwe achtergrond en dat je alleen de kop ziet, als een pasfoto ;)
Heb je dat bij een gewone fotograaf laten doen?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_128006738


en foto van de twee voor het raam



O+
pi_128007996
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:02 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik inderdaad, met zo'n blauwe achtergrond en dat je alleen de kop ziet, als een pasfoto ;)
Heb je dat bij een gewone fotograaf laten doen?
Met blauw had ik niet..wel paars, wit en bruin..gewoon zelf gemaakt.
Zoals deze bedoel je toch
pi_128008132
Jaa die bedoel ik O+
Vind ik zo tof. Hoe laat je ze zo in de lens kijken? En doe je toevallig ook aan fotograferen voor anderen?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_128008871
Nacho is een slome..die blijft wel zitten en kijkt als je hem roept. Als een hond niet kijkt, geluidjes maken of speeltje ofzo omhoog houden. Hier weten ze het inmiddels wel hoe het werkt. Achtergrond is gewoon een gordijn hoor :P Maak eigenlijk nooit foto's voor andere mensen..alleen dan met wandelingen enzo...maar niet dit soort foto's.
pi_128009248
Haha okee, volgens mij zou die van mij echt niet zo netjes stil blijven zitten :P Maar ik ga eens een poging wagen, lijkt me echt leuk om zulke mooie foto's te hebben in plaats van de standaardfoto's die ik nu heb.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_128010274
Ik houd altijd een bal bij de lens dan kijkt hij er ook in :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128032148
Zijn jullie honden trouwens bang voor onweer?

Loebes trekt zich er niks van aan. Behalve als het heel hard klapt raakt hij weleens geïrriteerd als hij uit zijn schoonheidsslaapje gewekt wordt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128032299
Haha. Die van mij houdt er niet zo van, kruipt zelfs wel eens onder de bank of de tafel. Hoewel hij er tegenwoordig minder bang voor lijkt gelukkig.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_128032385
Neuhhh lady is slechthorend en Obi volgens mij ook niet echt (heb hem er al aan gewend gemaakt met van die geluidsfragmenten. Haha aan dat + vuurwerk.
pi_128032550
Oh dus geen ware paniek drama's enzo. Dat hoor je ook weleens. Al vermoed ik dat die mensen hun hond zelf bang maken. Door erop te reageren zeg maar.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128032669
Onze jack russell jaren geleden was wel altijd al een hele poos van te voren aan het blaffen als je het als mens nog lang niet kon horen. Dat negeerde we ook gewoon ipv. hem te troosten.. Maar dat was een heel nerveus druk hondje blafte ook altijd op de kerkklokken etc.

Nieuwjaar was een ramp voor dat beestje...
pi_128032744
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:53 schreef CesarMilan het volgende:
Onze jack russell jaren geleden was altijd al een hele poos van te voren aan het blaffen als je het als mens nog lang niet kon horen. Dat was een heel nerveus druk hondje blafte ook altijd op de kerkklokken etc.

Nieuwjaar was een ramp voor dat beestje...
Was niet aanvallend bedoeld hoor :) Zal heus niet bij iedereen zijn. Maar heb vaak genoeg bij mensen thuis gezeten dat ze allemaal bij zo'n hond gingen zitten van het is al goed niet bang zijn kroelekroelie. En tja denk dan dat honden denken dat ze een reden om bang te zijn hebben ofzo.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128032816
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Was niet aanvallend bedoeld hoor :) Zal heus niet bij iedereen zijn. Maar heb vaak genoeg bij mensen thuis gezeten dat ze allemaal bij zo'n hond gingen zitten van het is al goed niet bang zijn kroelekroelie. En tja denk dan dat honden denken dat ze een reden om bang te zijn hebben ofzo.
Oww haha zo was het ook écht niet bedoeld. Bedoelde meer te zeggen sommige honden hebben het van zichzelf al wat meer in zich. Wij hebben het altijd gewoon genegeerd.. Maar dat hielp bij hem niet tegen dat geblaf (wel meer niet trouwens hahaha).
pi_128032887
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:56 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Oww haha zo was het ook écht niet bedoeld. Bedoelde meer te zeggen sommige honden hebben het van zichzelf al wat meer in zich. Wij hebben het altijd gewoon genegeerd.. Maar dat hielp bij hem niet tegen dat geblaf (wel meer niet trouwens hahaha).
Mijn ouders hebben ook een Jack Russel. En dat is ook zo'n nerveus ding. Blaft met nieuwjaar ook wel. Maar ondertussen kwispelt zijn staart dus weet ook niet wat ik er van moet denken.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 20 juni 2013 @ 13:58:25 #217
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128032897
Karel was doodsbang, nu heb ik geen bangerts meer gelukkig.
Arme Karel kreeg er epileptische aanvallen van soms, dat was zo sneu ;(
Chico was ook bang, die ging altijd hysterisch rondjes drentelen, tot Billy kwam, die ging dan altijd meteen bovenop hem liggen, dus nu is hij niet meer bang :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128032922
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:58 schreef oh-oh het volgende:
Karel was doodsbang, nu heb ik geen bangerts meer gelukkig.
Arme Karel kreeg er epileptische aanvallen van soms, dat was zo sneu ;(
Chico was ook bang, die ging altijd hysterisch rondjes drentelen, tot Billy kwam, die ging dan altijd meteen bovenop hem liggen, dus nu is hij niet meer bang :D
Haha toch mooi hoe ze dat samen even oplossen dan ^^


-------------

Bwwwuuaah Loebes heeft een scheetje gelaten... kanonne
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:01:13 #219
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128033021
Naja bij mij dus zelfs met 5 honden in huis eentje die echt echt stierf van ellende bij geknal, vuurwerk, onweer, en nog erger, in het veld, als ze aan het schieten waren om de vogels weg te jagen, dan rende die arme Karel altijd regelrecht naar huis. Dat was geen aangeleerd gedrag, dat was echt pure angst, arme dude.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128033545
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:01 schreef oh-oh het volgende:
Naja bij mij dus zelfs met 5 honden in huis eentje die echt echt stierf van ellende bij geknal, vuurwerk, onweer, en nog erger, in het veld, als ze aan het schieten waren om de vogels weg te jagen, dan rende die arme Karel altijd regelrecht naar huis. Dat was geen aangeleerd gedrag, dat was echt pure angst, arme dude.
Das wel zielig :(
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:16:43 #221
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128033632
Ja, en dan zat ik op mijn werk, en dan onweerde het, en dan wist ik dat die kleine thuis onder de bank lag te rillen. Maar als ik wel thuis was kon ik ook niks voor hem doen, meestal zette ik dan de bergingdeur open, dan kroop ie onder in de linnenkast.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128033877
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:16 schreef oh-oh het volgende:
Ja, en dan zat ik op mijn werk, en dan onweerde het, en dan wist ik dat die kleine thuis onder de bank lag te rillen. Maar als ik wel thuis was kon ik ook niks voor hem doen, meestal zette ik dan de bergingdeur open, dan kroop ie onder in de linnenkast.
Gaf je hem dan bijv. met oud en nieuw iets kalmerends ofzo?
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:27:53 #223
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128034137
Een keer gedaan, merkte geen enkel verschil, dus daarna niet meer. Gewoon de deur van de berging open en de kastdeur op een kier en zorgen dat we thuis waren en niet op een vreemde plek voor hem, en als t ff kon de wasmachine en de droger aan zo rond middernacht ^O^
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128034287
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:27 schreef oh-oh het volgende:
Een keer gedaan, merkte geen enkel verschil, dus daarna niet meer. Gewoon de deur van de berging open en de kastdeur op een kier en zorgen dat we thuis waren en niet op een vreemde plek voor hem, en als t ff kon de wasmachine en de droger aan zo rond middernacht ^O^
Ik doe wel als ik weet dat er onweer aankomt de tv enzo aanlaten beneden.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:35:54 #225
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128034468
Ik had sowieso wel de radio aan als ik niet thuis was en de honden waren thuis, dan horen ze niet elke scheet buiten.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:36:08 #226
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128034482
:') Ik laat nu de radio soms zelfs aan voor de vogels...
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128034515
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:36 schreef oh-oh het volgende:
:') Ik laat nu de radio soms zelfs aan voor de vogels...
haha beginnen ze al mee te fluiten ^^


als ik weg ga dan laat ik altijd de tv aan voor Loebes trouwens
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:37:59 #228
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128034560
Haha dat doe ik nu ook, als ik boodschappen ga doen zet ik de tv aan.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128034622
quote:
10s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:37 schreef oh-oh het volgende:
Haha dat doe ik nu ook, als ik boodschappen ga doen zet ik de tv aan.
Ja dan hebben ze toch nog wat geluid om zich heen enzo he.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128034807
Lol wat hebben die van jullie het goed.. als ik wegga blijft er niets aan. Als er iets engs is voor Obi is Lady nog thuis. En twee schildpadden...


edit: Maar er is ook altijd wel iemand thuis hier hoor. Zeker nu Obi nog zo jong is.
pi_128034848
Mja Loebes is maar alleen he. Niet dat hij vaak alleen is.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:47:27 #232
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_128034900
Hier ook radio aan als we weggaan, dan liggen de honden boven en in de gang.
Helaas voor hun kunnen we op dat crappyradiotje alleen "GoedNieuwsRadio" ontvangen, dus ik vermoed dat ze eigenlijk liever hebben dat we m uit laten :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:47:37 #233
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128034907
Die van mij zijn alleen alleen als ik boodschappen ga doen, en dan nog met zijn vieren, en met de vogels ( de parkieten zitten gewoon los dan, in de kamer bij de honden ). Maar ik wil niet dat ze blaffen, als ik de tv aan doe horen ze niet alles van buiten en blijven ze stil.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:48:03 #234
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128034922
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:47 schreef Nonneke het volgende:
Hier ook radio aan als we weggaan, dan liggen de honden boven en in de gang.
Helaas voor hun kunnen we op dat crappyradiotje alleen "GoedNieuwsRadio" ontvangen, dus ik vermoed dat ze eigenlijk liever hebben dat we m uit laten :')
_O-
De vogels krijgen gewoon 3FM te horen B-)
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:51:12 #235
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_128035023
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:48 schreef oh-oh het volgende:

[..]

_O-
De vogels krijgen gewoon 3FM te horen B-)
hahaha beter
Liever dat ze een goed nummer leren zingen dan dat je thuis komt en ze helemaal opgaan in de psalmen :')
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:53:14 #236
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128035107
_O- Dan zet ik toch de ramen ff open hoor _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128035338
Kijken jullie honden ook weleen tv. Loebes wel. Ziet er heel komisch uit.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 20 juni 2013 @ 14:59:26 #238
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128035400
:D Billy en Sjon, als er dieren op zijn.
Vroeger doken ze ook zowat in de tv als het heftig werd, maar daar zijn ze overheen gegroeid!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128035599
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 14:59 schreef oh-oh het volgende:
:D Billy en Sjon, als er dieren op zijn.
Vroeger doken ze ook zowat in de tv als het heftig werd, maar daar zijn ze overheen gegroeid!
dog whisperer.. en dan zit Loebes maar.. kwispel kwispel kwispel..
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:11:08 #240
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128035893
:') Oh dat kijk ik nooit dus dat zien de honden ook niet.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128035931
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:11 schreef oh-oh het volgende:
:') Oh dat kijk ik nooit dus dat zien de honden ook niet.
Mja heb hier vaak discovery en dat soort zenders opstaan.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128036942
Lady ziet tegenwoordig best slecht door de staar maar ze herkend hondjes nog steeds wel, met wat moeite. Vroeger stond ze bij zowat elke hond rechtop tegen de tv aan (toen nog beeldbuis dus toen kon het nog zonder schade haha). Drukte toen per ongeluk ook wel eens de tv uit. Laatst had ik een mooie honden documentaire op full-hd aan haar laten zien maar ze zat veel te trillen. Alsof ze er nu bang voor is...De honden in het filmpje waren allemaal lief en zo maar ze leek het niet meer zo leuk te vinden. Misschien ook omdat het best een grote tv is en ze er maar dicht voor zat..haha dan lijken de honden enorrrm.

Ze zat laatst nog wel geboeid "Ice road truckers" te kijken... geen idee wat daar zo mooi aan was maar heeft zitten kijken tot het einde. Daarna weer tijd voor het schoonheidsslaapje...
pi_128036998
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:36 schreef CesarMilan het volgende:
Lady ziet tegenwoordig best slecht door de staar maar ze herkend hondjes nog steeds wel, met wat moeite. Vroeger stond ze bij zowat elke hond rechtop tegen de tv aan (toen nog beeldbuis dus toen kon het nog zonder schade haha). Drukte toen per ongeluk ook wel eens de tv uit. Laatst had ik een mooie honden documentaire op full-hd aan haar laten zien maar ze zat veel te trillen. Alsof ze er nu bang voor is...De honden in het filmpje waren allemaal lief en zo maar ze leek het niet meer zo leuk te vinden. Misschien ook omdat het best een grote tv is en ze er maar dicht voor zat..haha dan lijken de honden enorrrm.

Ze zat laatst nog wel geboeid "Ice road truckers" te kijken... geen idee wat daar zo mooi aan was maar heeft zitten kijken tot het einde. Daarna weer tijd voor het schoonheidsslaapje...
Mja ze is een fan van truckers blijkt haha.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 20 juni 2013 @ 15:44:33 #244
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128037268
Trillen wil niet zeggen dat ze bang zijn he.
Ze trillen hier meestal van positieve opwinding, als ze iets leuks zien of zo ^O^
Een hond die bang is zal eerder wegkijken of in elkaar duiken of grommen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128037315
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 15:44 schreef oh-oh het volgende:
Trillen wil niet zeggen dat ze bang zijn he.
Ze trillen hier meestal van positieve opwinding, als ze iets leuks zien of zo ^O^
Een hond die bang is zal eerder wegkijken of in elkaar duiken of grommen.
Das wel waar ja.

Loebes begint ook helemaal te trillen als we met balletje aan het spelen zijn. Pure enthousiasme.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128037899
Lady trilt verder eigenlijk nooit, behalve als ze in bad moet of zo. Want dat vind ze dus écht niet tof. Ik dacht misschien komt het meer door haar leeftijd dat ze dat nu deed.
  donderdag 20 juni 2013 @ 16:02:06 #247
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128038062
Ja maar bij in bad is dat dus ook meer opwinding denk ik.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128038406
Ja dat zou ook kunnen... Ik vind het er altijd wel erg zielig uit zien, zo hulpeloos. Nou blijft er van Lady sowieso niets over als je die in bad zet net een verzopen katje.

Obi zet bij opwinding de haren op z'n rug al helemaal omhoog, kleine quasimodo.
  donderdag 20 juni 2013 @ 16:17:41 #249
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128038717
:P Dat is meestal dan wel echt angst en/of agressie!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128042081
Ik heb altijd al gehoord dat dat gewoon spanningen zijn. Hij doet dat ook niet bij andere honden of ons, maar meestal als ie achter z'n balletje aanhobbelt of zo. Of soms in een situatie waar ie even niet weet wat ie moet, als er ineens iets gebeurt voor de poort of zo.
pi_128042266
Loebes zet ook weleens zijn haren omhoog maar dan is hij niet bang of agressief. Wel vind hij het dan maar wat leuk en spannend.

De eerste keer dat ik hem als pup los liet ook. Dat vond hij zo spannend en hij was al zo'n pluizebal... Toen helemaal.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128042524
Sommige honden kunnen dat ook niet echt.. tenminste Lobbes kon het niet echt en lady al helemaal niet. Maar onze Duitse herder vroeger kon het ook. Ik denk dat je het bij kortharige honden ook beter te zien is of zo.
pi_128063512
Nou er komt een flinke onweersbui aandrijven. Beneden gordijnen dichtgedaan lampen aangedaan en de tv aangezet. Dan krijgt hij er het minste van mee denk ik zo.

En verder is het warm!
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128107049
Loebes heeft een oorontsteking te pakken dat wordt morgen naar de DA.. Altijd fijn dat weekend tarief.
I solemnly swear i'm up to no good
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:13:02 #255
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_128111420
Stop drie tennisballen, haar favoriete ballen, in één sok. En ze gaat helemaal los! Alle ballen moeten en zullen er uit komen! Moet! Al schud ik die sok rond en rond en slaat de bal tegen haar kop! :')
pi_128126416
Ohhh Loebesje toch.... oorontsteking is erg vervelend ja. Lady weet er alles van. Moet je oppassen met het inspecteren van de oren dat de bacteriën niet meeverhuizen van het éne oor na het andere. (Ook met toedienen van zalf of zo). Nooit zo over nagedacht maar de DA kwam er laatst mee aanzetten dat het goed is om erop te letten anders besmet je mogelijk beide oren. Heeft ie allebei z'n oren ontstoken?

@Bienelientjee: Hihi altijd zo lomp waar honden zich uren mee kunnen vermaken. Hier doen petflessen en plastic bloempotjes het ook goed. Kraken zo lekker als je een hond bent....
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:54:57 #257
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128128350
Als Loebes er vaker last van heeft helpt het vaak heel goed om de oren elke week even met babyolie schoon te maken, zo doe ik dat bij Sjon!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 23 juni 2013 @ 00:09:05 #258
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_128135916
  zondag 23 juni 2013 @ 10:19:20 #259
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_128142429
Loebes heeft er idd wel vaker last van. Vooral in die broeierige periodes als afgelopen week.

Loebes heeft het aan een kant.. En om alles nog even af te maken er een flinke hotspot bij.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128144468
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 10:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Loebes heeft er idd wel vaker last van. Vooral in die broeierige periodes als afgelopen week.

Loebes heeft het aan een kant.. En om alles nog even af te maken er een flinke hotspot bij.
beetje lage weerstand :'(
probeer hem van de AB af te houden
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:16:29 #261
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_128144507
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:14 schreef JerryLee het volgende:

[..]

beetje lage weerstand :'(
probeer hem van de AB af te houden
Hij heeft nu antibiotica en prednison en weet ik het allemaal.

Maarja wond begint al donkerder te kleuren. Dus dat betekent dat hij langzaamaan begint te helen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128144708
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Hij heeft nu antibiotica en prednison en weet ik het allemaal.

Maarja wond begint al donkerder te kleuren. Dus dat betekent dat hij langzaamaan begint te helen :)
Huidige luchtvochtigheid doet ook niet goed ,en je moet soms wat .
maar je geraakt in zon vicieuze cirkel corticosteroïden
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:27:14 #263
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_128144818
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:24 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Huidige luchtvochtigheid doet ook niet goed ,en je moet soms wat .
maar je geraakt in zon vicieuze cirkel corticosteroïden
Mja ik denk dat ik er niet omheen kan met die wond. En Loebes weer gelukkig die wordt nu 2 keer per dag blij gemaakt met salami.. dat is het enigste waar hij de pillen niet bij uitspuugt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128145469
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:27 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mja ik denk dat ik er niet omheen kan met die wond. En Loebes weer gelukkig die wordt nu 2 keer per dag blij gemaakt met salami.. dat is het enigste waar hij de pillen niet bij uitspuugt.
Bij dat formaat hond douw ik ze gewoon achter in de keel ~O>

Zo,het zwemt :)
Lijkt nog nergens naar (beroering),maar dat lossen we komende weken wel op .

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:47:59 #265
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_128145537
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:46 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Bij dat formaat hond douw ik ze gewoon achter in de keel ~O>

Zo,het zwemt :)
Lijkt nog nergens naar (beroering),maar dat lossen we komende weken wel op .

[ afbeelding ]
Ik zie niet in waarom ik hem achter in zijn keel moet douwen.. Hond nog meer stres bezorgen.. Dat heeft hij al genoeg al die keren dat ik die wond moet schoonmaken en zalven...

Dan verkies is toch het "ik verstop het pilletje in wat lekkers" tactiek.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128145752
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom ik hem achter in zijn keel moet douwen.. Hond nog meer stres bezorgen.. Dat heeft hij al genoeg al die keren dat ik die wond moet schoonmaken en zalven...

Dan verkies is toch het "ik verstop het pilletje in wat lekkers" tactiek.
Ik had er ook waarin je het ook verpakte of een pillenvergruizer gebruikte ,na inname of als je niet keek vond je het weer terug .
Dus gewoon kom hier ,bek open pil erin even wrijven over die slokdarm klaar!
Geen stress,daar aan tegen zijn er ook die alles zonder problemen innemen.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zondag 23 juni 2013 @ 12:57:29 #267
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_128145851
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 12:54 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Ik had er ook waarin je het ook verpakte of een pillenvergruizer gebruikte ,na inname of als je niet keek vond je het weer terug .
Dus gewoon kom hier ,bek open pil erin even wrijven over die slokdarm klaar!
Geen stress,daar aan tegen zijn er ook die alles zonder problemen innemen.
Oh nee dat gebeurt hier gelukkig niet. Want ik zorg dat ik als hij dat ding met het pilletje erin pakt dat ik alweer heel aanlokkelijk met een volgend stukje in mijn handen zit. En dan moet dat stukje met die pil zo snel mogelijk naar binnen want dan wil hij de rest hebben.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128151278
Mooie honden hier :) Ik doe even gezellig mee met wat plaatjes van een paar van onze hondjes :)







Ik doe ook met regelmaat foto's maken van andermans honden,



  zondag 23 juni 2013 @ 15:07:13 #269
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128151384
Boh die bul O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128151510
Schat van een hond, en zo zot als een deur... Die heeft maar 1 gedachte die door zijn hoofd spookt... LEUK...LEUK...LEUK...LEUK... :)
  zondag 23 juni 2013 @ 15:10:12 #271
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128151546
:D Ik ken er een boel, ze zijn idd echt leuk, en vrolijk, en eigenwijs :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 23 juni 2013 @ 15:14:20 #272
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_128151755
Vrienden van ons hebben er ook een. Die is ook altijd van heehj hallo spelen spelen spelen, knuffel knuffel knuffel.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 23 juni 2013 @ 15:22:24 #273
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128152127
_O- Wij kwamen gisteren nog een miniatuurtje tegen, ze was loops en ze wilde heel graag blote babies maken met die van mij _O-
Ik ken een kruising chinees-bul trouwens, die ziet er echt uit als een naakte bul, geweldige hond is dat _O-
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 23 juni 2013 @ 15:24:57 #274
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_128152241
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:22 schreef oh-oh het volgende:
_O- Wij kwamen gisteren nog een miniatuurtje tegen, ze was loops en ze wilde heel graag blote babies maken met die van mij _O-
Ik ken een kruising chinees-bul trouwens, die ziet er echt uit als een naakte bul, geweldige hond is dat _O-
Heb je daar een foto van? Ben wel benieuwd hoe dat er uit ziet.
I solemnly swear i'm up to no good
  zondag 23 juni 2013 @ 15:28:03 #275
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128152368
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 23 juni 2013 @ 15:35:56 #276
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_128152687
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:28 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Da's apart! Maar het heeft wel iets.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128159287
Spiegelbeeld vertel eens even....

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zondag 23 juni 2013 @ 19:46:53 #278
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128161443
Mooie plaat O+
Urban Dog <3
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_128161951
Nou.. een rustige zondag zat er hier ook niet in. Kort na de middag begon Obi's oog aan één kant er wat geïrriteerd uit te zien. Vlak daarna begon het behoorlijk op te zwollen, daarna z'n andere oog ook nog en tegen de tijd dat we bij de DA waren zaten z'n ogen zowat dicht... m'n arme kleine boefje. Hij had ook alleen maar jeuk. Op de foto's ziet het er niet eens zo erg uit maar het was knalrood en helemaal opgezwollen. I.c.m. de oren net een gremlin.. (al is dat niet grappig natuurlijk).



Op de weg terug van de dierenarts...




Volgens de DA is hij hoogstwaarschijnlijk gestoken door een insect waar hij allergisch op reageert. Na een flinke injectie zijn z'n ogen weer aan het bijtrekken. Morgen nog 2 pillen en dan zou hij weer de oude moeten zijn. Hoop niet dat dit vaker gaat gebeuren maar de DA heeft 10 pillen meegegeven onder het mom van: "Als hij het nog eens heeft kun je snel zelf reageren".
  zondag 23 juni 2013 @ 19:59:19 #280
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_128162116
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:55 schreef CesarMilan het volgende:
Nou.. een rustige zondag zat er hier ook niet in. Kort na de middag begon Obi's oog aan één kant er wat geïrriteerd uit te zien. Vlak daarna begon het behoorlijk op te zwollen, daarna z'n andere oog ook nog en tegen de tijd dat we bij de DA waren zaten z'n ogen zowat dicht... m'n arme kleine boefje. Hij had ook alleen maar jeuk. Op de foto's ziet het er niet eens zo erg uit maar het was knalrood en helemaal opgezwollen. I.c.m. de oren net een gremlin.. (al is dat niet grappig natuurlijk).

Op de weg terug van de dierenarts...
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Volgens de DA is hij hoogstwaarschijnlijk gestoken door een insect waar hij allergisch op reageert. Na een flinke injectie zijn z'n ogen weer aan het bijtrekken. Morgen nog 2 pillen en dan zou hij weer de oude moeten zijn. Hoop niet dat dit vaker gaat gebeuren maar de DA heeft 10 pillen meegegeven onder het mom van: "Als hij het nog eens heeft kun je snel zelf reageren".
Ogh arm ding. Hopelijk gaat het snel beter met hem.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128162439
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ogh arm ding. Hopelijk gaat het snel beter met hem.
Het gaat al weer beter met hem z'n ogen zijn weer een stuk verder open alleen nog wat rood. Ik vraag me alleen af of ik dit vaker kan gaan verwachten of dat het altijd wel eens voor kan komen.

Hoe is het met jouw boef afgelopen? (Sorry als ik dat gemist heb). Is z'n oorontsteking weer wat onder controle?

[ Bericht 6% gewijzigd door CesarMilan op 23-06-2013 20:11:00 ]
pi_128162474
sorry dubbel!
  zondag 23 juni 2013 @ 20:15:32 #283
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_128162986
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 20:05 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Het gaat al weer beter met hem z'n ogen zijn weer een stuk verder open alleen nog wat rood. Ik vraag me alleen af of ik dit vaker kan gaan verwachten of dat het altijd wel eens voor kan komen.

Hoe is het met jouw boef afgelopen? (Sorry als ik dat gemist heb). Is z'n oorontsteking weer wat onder controle?
Mja goed in de gaten houden en gelukkig heb je nu extra pillen.

Loebes zijn oortje is er goed aan toe. Maar die hot spot heeft hij veel last van. Vooral omdat het onder zijn oor zit en dan kriebelt zijn oor er de heletijd en dan is het weer schudden met zijn kop enzo. Dus iedere keer als hij ligt doe ik zijn oortje omhoog dan kan het niet kriebelen.

Verder hele bubs aan medicijnen Maarja als het helpt.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128166752
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:55 schreef CesarMilan het volgende:
. Hoop niet dat dit vaker gaat gebeuren maar de DA heeft 10 pillen meegegeven onder het mom van: "Als hij het nog eens heeft kun je snel zelf reageren".
Mag ik vragen hoe die pillen heten ?
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_128166993
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:19 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Mag ik vragen hoe die pillen heten ?
Ja dat mag ja. Ik heb het toevallig net ook gekeken en verbaasde me dat het prednisolone was. Eén van de bijwerkingen is dus ook suf en dat hebben we al wat gemerkt. Hij heeft wat meer geslapen dan normaal...
  zondag 23 juni 2013 @ 21:25:45 #286
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_128167171
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:23 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Ja dat mag ja. Ik heb het toevallig net ook gekeken en verbaasde me dat het prednisolone was. Eén van de bijwerkingen is dus ook suf en dat hebben we al wat gemerkt. Hij heeft wat meer geslapen dan normaal...
Loebes heeft die volgens mij ook. Kan nu niet kijken want ben bij mijn ouders.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128167783
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Loebes heeft die volgens mij ook. Kan nu niet kijken want ben bij mijn ouders.
Kan wel ja dat hij dat dan ook heeft gekregen, zeker als hij zoveel last heeft van die hotspot... arm beestje. Geef em maar een dikke knuffel!

Lobbes had het ook (extreem hoge dosis toen) die pillen liggen hier nog steeds omdat ie z'n kuur nooit meer heeft kunnen afmaken. Vind t maar troep binnenkort eens dumpen bij de apotheek hier in het dorp.
pi_128167877
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:55 schreef CesarMilan het volgende:
Nou.. een rustige zondag zat er hier ook niet in. Kort na de middag begon Obi's oog aan één kant er wat geïrriteerd uit te zien. Vlak daarna begon het behoorlijk op te zwollen, daarna z'n andere oog ook nog en tegen de tijd dat we bij de DA waren zaten z'n ogen zowat dicht... m'n arme kleine boefje. Hij had ook alleen maar jeuk. Op de foto's ziet het er niet eens zo erg uit maar het was knalrood en helemaal opgezwollen. I.c.m. de oren net een gremlin.. (al is dat niet grappig natuurlijk).

[ afbeelding ]

Op de weg terug van de dierenarts...
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Volgens de DA is hij hoogstwaarschijnlijk gestoken door een insect waar hij allergisch op reageert. Na een flinke injectie zijn z'n ogen weer aan het bijtrekken. Morgen nog 2 pillen en dan zou hij weer de oude moeten zijn. Hoop niet dat dit vaker gaat gebeuren maar de DA heeft 10 pillen meegegeven onder het mom van: "Als hij het nog eens heeft kun je snel zelf reageren".
Die van mij had laatst precies hetzelfde! Midden in de nacht de spoedkliniek gebeld, maar uiteindelijk is het vanzelf weer goed gekomen. Ik zit ook maar te hopen dat het niet vaker voorkomt, vond het best wel eng (en sneu!).
  zondag 23 juni 2013 @ 21:35:53 #289
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_128167938
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:33 schreef CesarMilan het volgende:

[..]

Kan wel ja dat hij dat dan ook heeft gekregen, zeker als hij zoveel last heeft van die hotspot... arm beestje. Geef em maar een dikke knuffel!

Lobbes had het ook (extreem hoge dosis toen) die pillen liggen hier nog steeds omdat ie z'n kuur nooit meer heeft kunnen afmaken. Vind t maar troep binnenkort eens dumpen bij de apotheek hier in het dorp.
Mja ik ben er ook niet dol op. Maar anders krant hij heel zijn kop nog verder open en zijn we nog verder van huis. Ons loebes is ook wat suf maar komt toch regelmatig nog met een balletje aanlopen.

Weet niet of je DA het verteld beeft maar ze gaan er meer van drinken en daardoor veel meer van plassen :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128171145
Ja dat ken ik nog van Lobbes hoewel dat bij hem eigenlijk niet te merken was...Maar die hond had sowieso echt een stalen blaas zo groot als een zwembad volgens mij.
  zondag 23 juni 2013 @ 22:52:56 #291
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128172893
Ik had voor Karel ook altijd die pillen in huis, die had vlooienallergie en een keer een hele dikke bult op zijn keel ook van een steek van het een of ander.
Beterschap voor Obi!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 23 juni 2013 @ 22:55:19 #292
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_128173025

Mijn mooie lieve Billemans O+
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 23 juni 2013 @ 22:56:37 #293
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_128173095
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:24 schreef CesarMilan het volgende:
Ja dat ken ik nog van Lobbes hoewel dat bij hem eigenlijk niet te merken was...Maar die hond had sowieso echt een stalen blaas zo groot als een zwembad volgens mij.
Ja Loebes heeft ook een grote blaas maar merk toch dat er meer geplast wordt dan normaal nu. Maargoed doe nu gewoon een rondje meer is ook goed voor mij ;)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128173967
@ Thinkk-Pinkk:

Hihi ja dan zal dat wel nodig zijn ja, Ik vond dat altijd fijn een extra rondje. Lopen met de hond is erg ontspannend vind ik. Obi mag alleen nog niets wat dat betreft omdat het zo'n kleine prutser is. Met Lobbes kon ik al grote rondes lopen.

Kwam nog wat foto's tegen op m'n telefoon: (en dit is honden MET foto's natuurlijk). Jammer genoeg ook gemaakt door de telefoon. Maar hij zag er hier nog zo cute uit!






En natuurlijk onze ouwe muts:
  zondag 23 juni 2013 @ 23:14:28 #295
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_128174022
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:13 schreef CesarMilan het volgende:
@ Thinkk-Pinkk:

Hihi ja dan zal dat wel nodig zijn ja, Ik vond dat altijd fijn een extra rondje. Lopen met de hond is erg ontspannend vind ik. Obi mag alleen nog niets wat dat betreft omdat het zo'n kleine prutser is. Met Lobbes kon ik al grote rondes lopen.

Kwam nog wat foto's tegen op m'n telefoon: (en dit is honden MET foto's natuurlijk). Jammer genoeg ook gemaakt door de telefoon. Maar hij zag er hier nog zo cute uit!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En natuurlijk onze ouwe muts:
[ afbeelding ]
Hier smelt ik bij O+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 23 juni 2013 @ 23:15:05 #296
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_128174050
Wij hebben trouwens veel last van teken hier.. Zowel de hond als onze twee katten hadden allemaal beet :{
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_128174155
Hier in het Zuiden eveneens heel erg veel teken. Honden worden goed nagekeken maar soms wel 5 tot 8 teekjes per hond er af. En zo om de 2-3 dagen zon hele dikke vette op de grond ( of onder m'n schoen }:|
Lastig met honden met langere boerenhondenhaar en veel bossen/struiken...
pi_128174304
Hier ook, baalde laatst zat ik op de stoep achter het huis en liep er al eentje over Obi heen toen hij z'n puppywollen vachtje nog had. Snel eraf geplukt een weekje later zat er al één vast. Dat was dus Obi's allereerste teek.... Inmiddels heeft ie er al 2 gehad of zo. En veel loszittende er al snel afgehaald. Gelukkig zie je ze goed op wit dat is dan één voordeel. Maar ze zitten hier dus ook gewoon in de tuin.

Lady heeft nog niets gevangen maar die is vaak zo smerig dat teken het misschien zelfs vies vinden haha. (Ze heeft nooit veel teken gehad ze zal niet lekker zijn).
  zondag 23 juni 2013 @ 23:40:36 #299
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_128175276
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 23:13 schreef CesarMilan het volgende:
@ Thinkk-Pinkk:

Hihi ja dan zal dat wel nodig zijn ja, Ik vond dat altijd fijn een extra rondje. Lopen met de hond is erg ontspannend vind ik. Obi mag alleen nog niets wat dat betreft omdat het zo'n kleine prutser is. Met Lobbes kon ik al grote rondes lopen.

Kwam nog wat foto's tegen op m'n telefoon: (en dit is honden MET foto's natuurlijk). Jammer genoeg ook gemaakt door de telefoon. Maar hij zag er hier nog zo cute uit!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En natuurlijk onze ouwe muts:
[ afbeelding ]
Ik loop ook graag. Heerlijk vooral op plekken waar verder niemand te bekennen is. Kan ik tegen Loebes ouwehoeren en hij kijkt me dan aan alsof hij het allemaal begrijpt.

En die oortjes O+ O+ O+ O-) wat lief!

Hier verder nog geen teken gespot.
Maar meneer zit dan ook vaker wel onder de modder dan niet.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_128176443
Toe maar..Cesar Milan is tegenwoordig verboden in Oostenrijk.

http://www.hondsdomheid.n(...)&utm_medium=facebook

@Thinkk-Pinkk: Haha dat doe ik meestal bij Lady als ik der op de terugweg wel eens moet dragen omdat de pootjes niet meer zo mee willen. En dan zit ze zo op m'n arm te kijken alsof ze het inderdaad allemaal snapt maar (waarschijnlijk) niet eens hoort.
pi_128182571
Ik gooi hem maar dicht :)

Tot zo :)
I solemnly swear i'm up to no good
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')