abonnement Unibet Coolblue
pi_127546980
Bullitt (1968)



Een klassieker en waarschijnlijk bij velen al bekend: Bullitt. Steve McQueen speelt Frank Bullitt, politieagent in San Francisco. Bullitt wordt opgedragen om een man te beschermen die moet getuigen voor één of andere zaak. Dat gaat mis, en Bullitt raakt verzeilt in de bureaucratie en de wensen van zijn meerderen aan de ene kant en zijn wil om de dader te vinden aan de andere kant. Eén en ander culmineert in misschien wel de beste achtervolgingsscene ooit. Geen Fast en Furious achtige auto's die elke twee seconden terugschakelen, maar lange shots en echt op hoge snelheid rijden in Amerikaanse pony cars.

Het plot is flinterdun, maar de beelden zijn prachtig. Met wat goede wil kan je nog wat drama in het verhaal ontdekken (de vriendin van Bullitt heeft een bepaalde opvatting over zijn werk etc), maar dat vond ik wat cheesy en uiteindelijk was het daar de film ook niet voor. Wat opvalt zijn de rustige shots en het gebrek aan uitgebreide dialoog, in de mooie setting van Amerika eind jaren '60, inclusief genoemde auto's, kleding en Pan Am. Het verhaal is niet bijzonder, maar alles bij elkaar is het een prima film.

IMDB: 7.5
Ik: 8

Shake hands with the devil



Er zijn ondertussen verschillende films gemaakt over de genocide in Rwanda in 1994, waarvan Hotel Rwanda veruit de bekendste is. Shake hands with the devil is wellicht de onbekendste. Het is een verfilming van de gelijknamige autobiografie van Romeo Dallaire, destijds bevelhebber van de vredestroepen van de VN. De film begint vrij abrupt, enige voorkennis is vereist (gelukkig had ik die, ik heb het boek ook gelezen) en volgt gedurende de hele film Dallaire, die probeert op te treden als communicatie tussen de verschillende partijen in Rwanda en tegelijkertijd probeert de wereld en vooral de VN de ernst van de situatie duidelijk te maken. In beide slaagt hij uiteindelijk niet en meer kan hij niet doen door gebrek aan materieel, manschappen en mandaat.

Het gevolg is een film die vooral de machteloosheid van Dallaire laat zien, die uiteindelijk probeert er het beste van te maken en zoveel mogelijk Tutsi's (die door de andere groepering, de Hutu's, systematisch worden uitgemoord) probeert te redden. Omdat de film de hele grofweg 3 maanden van het conflict in beeld brengt, voelt het als geheel altijd gehaast aan. Door de focus op Dallaire krijg je verder ook relatief weinig mee van het geweld en het motief van de genocide (hoewel dat wel af en toe in beeld komt en zijdelings behandeld wordt). Als gevolg daarvan kon de film niet echt indruk op mij maken, terwijl het een periode laat zien in een land waar in 3 maanden bijna een miljoen mensen zijn omgebracht.

Desondanks voegt de film wel wat toe als je het boek ook hebt gelezen of gaat lezen, aangezien alles op locatie in Rwanda gefilmd is. Zonder voorkennis of verdere interesse in het conflict is het een minder geschikte film.

IMDB: 7.5
Ik: 7
pi_127547077
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:19 schreef drakin het volgende:
The Island (2005)
[ afbeelding ]

Geen idee wat voor film ik kon verwachten met deze, ik vond het een erg vermakelijke film. Een man die kennelijk als enige vragen stelde en dromen kreeg en waar iedereen in hetzelfde witte pakje rondloopt, eten afgesteld wordt aan wat je nodig hebt en je dag onder controle uitgestippeld voor je is.
Niemand herinnert zich wat er vooraf gebeurde voor je hier kwam in deze grote ondergrondse allesvoorzienende woonvorm en als je dan nog steeds denkt dat het gewoon een post-apocalyptische film is heb je het mis. Leuke verassing en niet moeilijk te volgen. Het eind was wel wat voorspelbaar.

I am David (2003)
[ afbeelding ]

Een jongen, David, wordt geholpen om te ontsnappen uit een concentratiekamp. Hij is voor zover hij kan herinneren altijd een gevangene daar geweest en kent de buitenwereld niet. Ik had het boek gelezen en vond soms de overgang van het ene verhaal/hoofdstuk in de film niet mooi gedaan, en ik had het idee dat er dingen misten die echt ook in de film thuishoorden.
Zijn herinneringen aan een jonge vrouw die kennelijk 10 jaar later nog steeds hetzelfde eruit ziet is ook wat "goedkoop/fout" verfilmd. Niet onaardig maar het boek heb je in dit geval meer aan.

Army of Darkness (1992)
[ afbeelding ]

Wat een heerlijke komische horrorfilm, tegelijk goed fout en slecht gemaakt, maar ook gewoon geweldig vol humor deze horror? film.

Een man vind een evil boek en hij komt in de 13e eeuw terecht, daar is het 1 en al toverspreuken nog meer evil boeken en heel veel zombieachtige personages, en ze zijn er ook zomaar ineens. Dan is het even vechten en hup naar de volgende scene, en o ja af en toe wordt er even ingezoomd op een vrouw die kennelijk heel knap is ofzo.

Caravan of courage, an Ewok adventure (1984)
[ afbeelding ]

Dit was heel verschrikkelijk om te zien, maar ja ik had nog niet genoeg gelachen bij Army of Darkness, ik herkende hier echter nog minder een verhaal in behalve dat er veel huppelende beertjes rondliepen die Ewoks schijnen te zijn, 2 kinderen en erg leuk gemaakte monsters.
Wist je dat Army of Darkness deel 3 uit de Evil Dead reeks is? :P
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_127551786
DEAD MAN DOWN



Toffe thriller, het verhaal is miss niet heel bijzonder maar het is wel allemaal goed gedaan en het acteerwerk is ook erg sterk. Waardoor het een spannende en goeie is.
Zeker een aanrader om te zien. 8
pi_127552599
Verliefd op Ibiza (2013) - IMDb
Had zin in een luchtige huttemetuttefilm, en deze leek me daarvoor wel geschikt. Had me stiekem wel op het ergste voorbereid, want Johan Nijenhuis-films zijn natuurlijk verre van sterk, maar het viel me eigenlijk best mee. De film gaat over een stel Nederlandse vakantiegangers die naar Ibiza gaan en daar een beetje flirten, seksen, zonnen en drinken. Een soort Costa!, maar dan met iets oudere acteurs. Het verhaal heeft niets om het lijf, maar is vermakelijk, het acteerwerk varieert van best oke (Simone Kleinsma, Jan Kooijman) tot verschrikkelijk (Marly van der Velden, Kim Feenstra). Al met al zou ik 'm een 6.5 geven.
  Moderator zaterdag 8 juni 2013 @ 16:46:53 #30
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_127558126
Malcolm X



Mooie film over het leven van Malcolm X (een groot figuur uit de nation of islam), een film uit 1992 die waarschijnlijk als hij nu gemaakt zou zijn een hele andere toonzetting had gehad. Voor mij wel een heel stuk verduidelijking waarom er in de jaren 60 en 70 zoveel afro-amerikanen wegliepen met het moslim geloof, en nu nog trouwens. Een stuk begrijpelijker dan waarom zoveel afro-amerikanen uber christelijk zijn. Maar ook een film die filmisch leuk in elkaar zit en met zn bijna 3 en een half uur toch nog overeind blijft :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 8 juni 2013 @ 16:53:28 #31
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_127558292
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:49 schreef shiNinG_staR het volgende:
Verliefd op Ibiza (2013) - IMDb
Had zin in een luchtige huttemetuttefilm, en deze leek me daarvoor wel geschikt. Had me stiekem wel op het ergste voorbereid, want Johan Nijenhuis-films zijn natuurlijk verre van sterk, maar het viel me eigenlijk best mee. De film gaat over een stel Nederlandse vakantiegangers die naar Ibiza gaan en daar een beetje flirten, seksen, zonnen en drinken. Een soort Costa!, maar dan met iets oudere acteurs. Het verhaal heeft niets om het lijf, maar is vermakelijk, het acteerwerk varieert van best oke (Simone Kleinsma, Jan Kooijman) tot verschrikkelijk (Marly van der Velden, Kim Feenstra). Al met al zou ik 'm een 6.5 geven.
[ afbeelding ]
Heeft Kim Feenstra hier in een grote rol (hetgeen ik wel verwacht nav de poster)? Want dat kind heeft een ontzettend irritante stem, en dat lijkt mij behoorlijk onplezierig kijken/luisteren. Of hebben ze daar iets op gevonden?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_127559419
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 16:53 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Heeft Kim Feenstra hier in een grote rol (hetgeen ik wel verwacht nav de poster)? Want dat kind heeft een ontzettend irritante stem, en dat lijkt mij behoorlijk onplezierig kijken/luisteren. Of hebben ze daar iets op gevonden?
Vriendin van een van de hoofdpersonen. Ja dus, je hoort haar veel -O-
Verder is de film wel oké
  zaterdag 8 juni 2013 @ 17:49:25 #33
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_127559620
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:49 schreef shiNinG_staR het volgende:
Verliefd op Ibiza (2013) - IMDb
Had zin in een luchtige huttemetuttefilm, en deze leek me daarvoor wel geschikt. Had me stiekem wel op het ergste voorbereid, want Johan Nijenhuis-films zijn natuurlijk verre van sterk, maar het viel me eigenlijk best mee. De film gaat over een stel Nederlandse vakantiegangers die naar Ibiza gaan en daar een beetje flirten, seksen, zonnen en drinken. Een soort Costa!, maar dan met iets oudere acteurs. Het verhaal heeft niets om het lijf, maar is vermakelijk, het acteerwerk varieert van best oke (Simone Kleinsma, Jan Kooijman) tot verschrikkelijk (Marly van der Velden, Kim Feenstra). Al met al zou ik 'm een 6.5 geven.
[ afbeelding ]
respect dat je zoiets kunt kijken, alleen al van die hoes en de titel moet ik een beetje overgeven.
<hr>
pi_127560203
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 17:39 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Vriendin van een van de hoofdpersonen. Ja dus, je hoort haar veel -O-
Verder is de film wel oké
Het is vreselijk, ik heb het uitgekeken. En ik verdien een Oscar daarvoor. Kim Veenstra mijn god.
Leuk voor een irritatie avondje :7
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zaterdag 8 juni 2013 @ 22:12:16 #35
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_127566432
Jumper (2008)

Verhaal: Op deze wereld zijn mensen die kunnen teleporteren. Hayden Christensen is daar een van, en hij maakt er goed gebruik van. Hij berooft banken om geld te krijgen, en reist de hele wereld rond. Wat hij niet weet is dat er bepaalde mensen op ''jumpers'' als hij jagen: vooral Samuel Jackson is er goed in. En hij wordt dan ook gauw achtervolgd.
Beoordeling: Ik vond het wel een leuk concept, een film over teleporteren. Het eerste wat ik zag was Hayden Christensen in een woestijn en ik vond het al meteen wat minder leuk. Gelukkig begon hij geen monoloog over zand, maar hij acteerde verder wel heel slecht. Ook de ~love-interest~ was niet bijster goed. De twee hoofdpersonen waren zo slecht dat zelfs de baas Samuel L Jackson de film niet kon redden. De cameo van Kristen Steward op het eind werd de film fataal.
Wel leuk waren Griffin de Engelsman, Rome (ik ben zelf net terug van een excursie naar Rome dus is het leuk om alles terug te zien) en... verder kan ik niets verzinnen. Al met al een tegenvaller.

Cijfer: 6/10
IMDB:5.9/10
Helemaal super.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 23:20:39 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_127568909
Star Trek Into Darkness (2013) - IMDb

Vooropgesteld was ik altijd meer een Wars fan dan Trekkie, alhoewel ik van Trek ook alle TNG en Voyager en nog wat van de andere heb gevolgd. De reboot is dus behoorlijk up my alley.
Deze film gaat verder waar Star Trek 1 gebleven was, en is eigenlijk wel vergelijkbaar in kwaliteit. Het verhaal is misschien niet superintelligent, maar bevat een aantal toch wel intrigerende twists, heeft veel vaart en actie en de film ziet er prachtig uit. (over het 3D heb ik gemixte gevoelens, het voegt zeker wat toe aan de scifi, maar het is later erin gezet, wat het dan bij tijd en wijlen weer nepper maakt dan 3D normaal gesproken al is. Daarnaast maakt het sommige actiescènes ook onmogelijk om te volgen).

De film is een supertof avontuur met de juiste sfeer en bloeiende bromance tussen Kirk en Spock, maar er valt wel wat kritiek op te leveren. JJ Abrams filmt erg letterlijk en hangt hier de Michael Bay school aan van hakken met de botte bijl. Met name het gebruik van muziek stoorde me als erg cliché. De ruimteschietscène was bijvoorbeeld veel indrukwekkender geweest als deze in volledige stilte was afgespeeld in plaats van de standaard aanzwellende spannende muziek. Daarnaast had de grote vijand last van overacteren en was het einde veel te cheesy. Ook de fanservice naar de oude films mag wel eens ophouden, we zitten inmiddels al in de tweede film en het komt onleuk en geforceerd over.

Desalniettemin heb ik me zeer goed vermaakt en kan ik de film iedereen aanraden. Ik hoop wel dat de volgende films wat meer het Trek gevoel gaan terugbrengen. Nu Abrams ook Wars gaat doen zal hij moeten gaan differentiëren. Gelukkig biedt het einde daar wel aanknopingspunten voor.

8
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_127569186
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 12:49 schreef shiNinG_staR het volgende:
Verliefd op Ibiza (2013) - IMDb
Had zin in een luchtige huttemetuttefilm, en deze leek me daarvoor wel geschikt. Had me stiekem wel op het ergste voorbereid, want Johan Nijenhuis-films zijn natuurlijk verre van sterk, maar het viel me eigenlijk best mee. De film gaat over een stel Nederlandse vakantiegangers die naar Ibiza gaan en daar een beetje flirten, seksen, zonnen en drinken. Een soort Costa!, maar dan met iets oudere acteurs. Het verhaal heeft niets om het lijf, maar is vermakelijk, het acteerwerk varieert van best oke (Simone Kleinsma, Jan Kooijman) tot verschrikkelijk (Marly van der Velden, Kim Feenstra). Al met al zou ik 'm een 6.5 geven.
[ afbeelding ]
hoe kan je die film een 6.5 geven, dat was dus echt de slechtste film die ik ooit gezien heb
een 1 geef ik hem, die film is gewoon pijn aan je ogen
pi_127571125
Rapture-Palooza (2013) - IMDb



Eigenlijk weinig over deze film gehoord, maar toch wel een vrij bekende cast met Anna Kendrick, John Francis Daley en Craig Robinson van The Office als hoofdrolspelers. Verder ook nog een hele hoop (semi)bekende comedy acteurs uit diverse tv-series die voorbij komen. Het plot is vrij simpel: De Bijbelse rapture heeft plaatsgevonden en alle brave Christenen zijn opgestegen richting hemel en de rest blijft achter op aarde waar ze diverse plagen over zich heen krijgen en waar de antichrist (Robinson) komt heersen en vanuit daar gaat het balletje rollen.

Met dit plot kan het verhaal diverse kanten uit, maar het is echt een comedy. Origineel en grappig verhaal, film doet verder een beetje lowbudget aan maar is erg vermakelijk. Veel leuke verwijzingen en beledigingen die over en weer vliegen. Verder niets heel bijzonders, maar kijkt lekker weg en dat is toch vaak het doel met dit soort films.

6.5 op IMDB, maar nog weinig votes. Zelfde cijfer voor mij.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tim86 op 09-06-2013 15:56:25 ]
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 9 juni 2013 @ 15:24:50 #39
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_127582337
The Hangover 3

Na de kritiek op het 2de deel werd het roer omgegooid, maar wat er deze keer voor onnozel verhaaltje bedacht is gaat nergens over. Er is geen hangover, de mannen zuipen nieteens... En waar de eerste, en na het zien van dit misbaksel ook wel de 2de, genoeg geinige momenten had en een verhaal waar je in meeging is het hier een wanhopige poging om wat verhaaltjes uit deel 1 terug te halen en verder is het vooral een mislukte thriller met af en toe een grapje. En die grapjes bestaan vooral uit opmerkingen van Zach baardmans en Chow. Zach is soms nog wel grappig maar verder vooral een slap aftreksel van voorheen, terwijl Chow pijnlijk irritant geworden is. Net als deze hele film eigenlijk: een irritant slap aftreksel. Dan was het nog beter geweest om de heren opnieuw met een kater en geheugenverlies wakker te laten worden.

Ik kreeg hetzelfde idee als met de laatste Die Hard, puur gemaakt om de naam, maar niet om de inhoud.

4.0
pi_127584413
Star Trek Into Darkness

quote:
After the crew of the Enterprise find an unstoppable force of terror from within their own organization, Captain Kirk leads a manhunt to a war-zone world to capture a one man weapon of mass destruction
.


Persoonlijk ben ik groot fan van de film uit 2009, ik heb vroeger wel enkele afleveringen gekeken etc. Maar ik ben duidelijk geen 'trekkie'.

De film is aardig sterk maar schaamt zich er niet voor om alle Hollywood clichés te gebruiken. Verhaal is relatief simplistisch en voorspelbaar. Benedict Cumberbatch zet een goede rol neer als badguy en de rest van de film is ook goed verzorgd.

Helaas wat voorspelbaar, maar de film is een aardig spektakel en een goed begin van deze blockbuster zomer!
  zondag 9 juni 2013 @ 22:56:16 #41
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_127602727
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 15:24 schreef planethugo het volgende:
The Hangover 3
[ afbeelding ]
Na de kritiek op het 2de deel werd het roer omgegooid, maar wat er deze keer voor onnozel verhaaltje bedacht is gaat nergens over. Er is geen hangover, de mannen zuipen nieteens... En waar de eerste, en na het zien van dit misbaksel ook wel de 2de, genoeg geinige momenten had en een verhaal waar je in meeging is het hier een wanhopige poging om wat verhaaltjes uit deel 1 terug te halen en verder is het vooral een mislukte thriller met af en toe een grapje. En die grapjes bestaan vooral uit opmerkingen van Zach baardmans en Chow. Zach is soms nog wel grappig maar verder vooral een slap aftreksel van voorheen, terwijl Chow pijnlijk irritant geworden is. Net als deze hele film eigenlijk: een irritant slap aftreksel. Dan was het nog beter geweest om de heren opnieuw met een kater en geheugenverlies wakker te laten worden.

Ik kreeg hetzelfde idee als met de laatste Die Hard, puur gemaakt om de naam, maar niet om de inhoud.

4.0
ben iets positiever, geen onvoldoende van mij.
maar dat er geen sprake is van een hangover is wel echt een totale misser.
andere opzet dus, wel weer een zoektocht, paar leuke situaties en wendingen... niet slecht. maar geen waardige afsluiter, gaat er op geen enkele manier overheen.
ik vond deel twee eigenlijk leuker dan deel 1, trouwens. zal wel aan mij liggen.
pi_127609110
Apollo 13 (1995)

Hij stond al een tijdje op de watchlist maar nu dan toch eindelijk gezien. Wat een vette film zeg! Ondanks alle hollywood gezichten (Hanks, Paxton, Bacon, Harris) is deze film meer dan alleen maar cheap thrill en over dramatisering. Dit is echt, ik heb net op wikipedia lopen lezen, zo is het gegaan. Dit is bijna een perfecte verfilming van de gebeurtenissen van de Apollo 13 missie in 1970.

Special effects zijn ook echt goed, vooral de gewichtsloosheid is knap in beeld gebracht! en dat voor het jaar 1995! Must see!

IMdb: 7.5
Ik: 8
Veni, vidi, vodka.
pi_127658242
STARLET



Ontzettend mooie drama film!, Film over 2 mensen met beide een gemis in het leven, Het is vooral drama maar ook met een klein beetje feel-good wat een een hele mooie combo maakt. Ook de acteerprestaties zijn prima, heb me ontzttend met de film vermaakt!
aanrader!!
8
pi_127660075
Maniac

Elijah Wood als een psychopaat die vrouwen vermoordt en een stukje zelf bewaard. Prima rol van de hobbit, alhoewel het grootste deel vanuit 1st person view gemaakt is, dwz door de ogen van de killer. En dat werkt erg goed. Eindelijk nog een verrassend goede en originele horrorfilm. Creepy sfeer, goed geluid, mooi gefilmd en genoeg, maar gedoseerd, gore.

8.5

Scary Movie 5

Tja, de scary movie films waren nog altijd grappiger dan die talloze baggerproducties die de laatste jaren verschenen als Meet the Spartans, Superhero Movie etc. Een aantal scene's hebben nog wel een geslaagde grap maar 9 van de 10 dingen bestaan weer uit mensen die zich pijn doen. Hoe afgezaagd wil je het hebben? Veelal dus matig tot slechte grappen met hier en daar een uitschieter. En dat terwijl er toch wel geinige en bekende komedie acteurs in voorkomen. Ook een beetje raar als je na jaren een Scary Movie maakt en dus de keuze hebt uit ontelbare films en je dan de film Mama, wat zelf al een erg matige film is en bovendien ook niet echt een blockbuster, als leidraad pakt. Zonde want een goede parodie moet toch nog wel te maken zijn?

4.5
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:00:50 #45
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_127670301
Young Mr. Lincoln (1939) - IMDb
Na Spielbergs Lincoln ook maar eens andere film van deze president (geregisseerd door John Ford) meegepikt, dit keer met Henry Fonda in de hoofdrol. Ook hier wordt er een goeie en overtuigende vertolking neergezet. Zelfs fysiek komt het gewoon overeen, al mist Fonda nog wel die karakteristieke ringbaard . Heb wel het idee dat met Lincoln enorm gedweept wordt. Ook hier wordt ie als een wijze messias neergezet, die alle problemen op kan lossen. Ik houd er niet zo van als het zo mythisch gemaakt wordt, maar blijkbaar moet dat maar. Overigens wordt er een maar een paar jaar van het leven van de jonge Lincoln gevolgd, waarbij ie als advocaat twee broers bijstaat die beschuldigd van een moord. Je krijgt niets te zien van hoe hij uiteindelijk president wordt. Cijfer: 7

I tre volti della paura (1963) - IMDb
He geinig, ik snap nu waar het idee van Treehouse of Horror-episodes van The Simpsons gebaseerd is. Of heb je vaker horrorfilms uit deze tijd die de structuur van drie losse verhaaltjes met daarvoor een introductie van één van de hoofdrolspelers, in dit geval de enige echte Boris Karloff? Hoe dan ook, het is best sfeervol en mooi gefilmd. Wat een decors inclusief spetterend kleurenpalet en ohja, ook nog knappe dames boort regisseur Mario Bava aan! Met de klassieke horrorverhaaltjes zit het qua spanning ook prima in orde. Het eerste verhaal betreft telefoonterreur, het tweede is een vampierenverhaaltje en het derde leert de kijker dat het niet sjiek is om van overledenen kostbare sierraden te stelen. Kortom leuk om dit eens te zien. Cijfer: 7,5

Sang sattawat (2006) - IMDb
Het is de derde film, die ik van hem zie, maar regisseur Apichatpong Weerasethakul (ja ik heb de naam gekoppiepeest) blijft een bijzondere knakker. Met Sang Sattawat heeft ie een film afgeleverd die weer totaal niet te duiden is.Twee ziekenhuisverhalen worden achter elkaar verteld met wat elementen die overeenkomen. Het eerste speelt zich af op het Thaise platteland, het tweede in de stad. Wat Weerasethakul drmee wil bereiken weet ik niet, of is het echt zo banaal als het laten zien van de verschillen tussen deze twee werelden, maar ook overeenkomsten?

Hoe dan ook, door een film als deze kun je als kijker helemaal geobsedeerd, haast gehypnotiseerd er naar kijken. Tenminste, dat stel ik me dan voor dat dat ook één van de beoogde effecten is van deze film. Ikzelf raakte niet onder de indruk helaas, al zit er nog genoeg mooifilmerij tussen (een vette trage ziekenhuisscene of een monnik die bij de tandarts op de consult gaat bijvoorbeeld), dat mij dan nog enigszins wist te verbazen. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:18:30 #46
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_127670892
V/H/S 2

9 uit 10

Only God Forgives

9 uit 10
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_127700580
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 12:18 schreef casper019 het volgende:
STARLET

[ afbeelding ]

Ontzettend mooie drama film!, Film over 2 mensen met beide een gemis in het leven, Het is vooral drama maar ook met een klein beetje feel-good wat een een hele mooie combo maakt. Ook de acteerprestaties zijn prima, heb me ontzttend met de film vermaakt!
aanrader!!
8
Ik heb hem ook gezien. Heerlijke film om lekker rustig voor te gaan zitten en te genieten. Helemaal mee eens, 8/10
pi_127705710
Última Parada 174



Keiharde film.

[ Bericht 49% gewijzigd door Coos op 12-06-2013 14:19:38 ]
pi_127706750
Is het tegenwoordig een sport om de recensie zo kort mogelijk te maken, of alleen een cijfer te geven? Je hoef er geen verhaal van 3 kantjes van te maken maar een beetje motivatie voor je cijfer of beschrijving van de film is toch niet teveel gevraagd?
  woensdag 12 juni 2013 @ 16:03:04 #50
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_127710926
Billy Liar (1963) - IMDb
Billy is een jongeman met een erg rijke fantasie, die hij gebruikt om te ontsnappen aan zijn doorsnee bestaan. Hierom vertelt hij vaak sterke verhalen aan andere en neemt hij het niet zo nou met de waarheid. Hij probeert door te liegen ook de gevolgen van zijn acties voor zich uit te schuiven; maar zoals iedereen weet stapelen zulke kleine leugentjes zich alleen maar op tot de bom een keer barst. Zo is hij tegelijkertijd verloofd met twee verschillende vrouwen, dat kan natuurlijk niet lang goed gaan.
Billy's fantasieën zijn zeer goed geïncorporeerd in de film door over te schakelen naar het vertonen van zijn fantasieën zonder verdere stijlbreuk.
Dat de kijker Billy zijn wangedrag kan vergeven komt ook door de zeer speelse en charmante manier waarop Tom Courtenay hem neerzet. Hij maakt van Billy een vrije geest in een verder doodse omgeving.
De echte geschikte vriendin voor hem blijkt eigenlijk de avontuurlijke Liz (de lieftallige Julie Christie) te zijn. (Dus niet één van zijn twee verlovingen). Niet alleen is zij de enige die hem begrijpt en tot de orde kan roepen, maar ook omdat ze een doener is terwijl Billy een dromer is. Waar hij droomt van het ontsnappen naar de grote stad, pakt zij gewoon echt de eerste volgende trein naar Londen. Hierdoor komt ook uiteindelijk de ware tragedie van Billy aan het licht; hij blijkt bovenal iemand te zijn die ontsnapt naar zijn fantasie omdat hij te bang is om het leven bij de lurven te pakken.
cijfer: 7.8
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')