Tipje: Nylonkous over je spons.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:15 schreef Sjoegerd het volgende:
. Wel klote om de insectenresten en teerachtige rommel weg te krijgen
Het is bij mij niet dat ik haast heb. Echt soms heb ik gewoon meer zin om vlotter te rijden..quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:49 schreef Actaeon het volgende:
Nee ik rij bijna altijd hetzelfde grofweg, tuurlijk kan ik af en toe meer haast hebben en net wat harder rijden en soms juist net wat rustiger omdat ik moe ben ofzo. Maar overall is het vrij gelijkmatig.
Ik denk dat jij je rijstijl niet moet laten beïnvloeden door je humeur.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:46 schreef delano.888 het volgende:
Hebben jullie ook wisselende rijstijlen per dag?
Afhankelijk van mijn stemming heb ik de ene dag dat ik echt rustig rij. Exact het snelheidslimiet op de teller, en schakel bij 2500/3000
En dan de andere dag, rij ik ineens overal max+10 en schakel ik bij 4/5000 en rij ik nog net niet met piepende banden weg..
Ik heb pas net een half jaar mijn rijbewijs dus weet niet of het daardoor komt..
Nee, je begrijpt het echt verkeerd. Meestal rij ik gewoon rustig. Maar soms, zoals vandaag, terwijl ik gewoon net zo vrolijk ben, rij ik ineens vlotter. Ik heb er dan gewoon meer zin in. Vroeg me dus af of meer mensen dat hebben.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je rijstijl niet moet laten beïnvloeden door je humeur.
Ook al gaat het privé wat minder of om wat voor reden ook: Dat reageer je niet af in het verkeer.
Dat je die neiging hebt snap ik wel, maar zet die gedachte niet om in acties op de weg.
Ik vind vlot rijden leuk, maar soms overwint mijn verstand en rij ik rustiger.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:54 schreef delano.888 het volgende:
Ik zou namelijk denken dat als je vlot rijden leuk vind, dat je het dan altijd doet, maar ik dus maar soms.
Ga ik de volgende keer proberen!quote:
Is het geen hars? Ik weet niet waar de stippen zitten...quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
M'n moeders Micra heeft allemaal zwarte stippen over de lak maar teerverwijderaar wou niet helpen.
Dat is erg. Een golf is toch een middenklasser?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 20:11 schreef Marco001 het volgende:
[..]
1300kilo ofzo? valt best mee. Chipje erin en je hebt c.a 130-140 pk.
Standaard 0-100 in 11.5 sec
dat gaat wel over.* je wil nu nog gewoon effe vanalles proberen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:46 schreef delano.888 het volgende:
Hebben jullie ook wisselende rijstijlen per dag?
Afhankelijk van mijn stemming heb ik de ene dag dat ik echt rustig rij. Exact het snelheidslimiet op de teller, en schakel bij 2500/3000
En dan de andere dag, rij ik ineens overal max+10 en schakel ik bij 4/5000 en rij ik nog net niet met piepende banden weg..
Ik heb pas net een half jaar mijn rijbewijs dus weet niet of het daardoor komt..
740 .. Jammer dat ze voor mij op het moment te zwaar zijn en teveel zuipenquote:Op zondag 9 juni 2013 08:50 schreef powerflux het volgende:
[..]
Dat is erg. Een golf is toch een middenklasser?
[ afbeelding ]
zo'n ding weegt dan maar 30kg meer en is bijna even snel op de 100..
Ik weet wel waar ik voor kies.. Mensen zitten ruimer, passen meer spullen in..
Sowieso worden auto's echt te zwaar tegenwoordig. Een opel astra F station woog 1050KG..
Wat doen ze? 1:12 ofzo?quote:Op zondag 9 juni 2013 10:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
740 .. Jammer dat ze voor mij op het moment te zwaar zijn en teveel zuipen
Maar een Astra F heeft natuurlijk niet al die high-tech dingen aan boord die een nieuwe Golf of Astra wel hebben.quote:Op zondag 9 juni 2013 08:50 schreef powerflux het volgende:
[..]
Dat is erg. Een golf is toch een middenklasser?
[ afbeelding ]
zo'n ding weegt dan maar 30kg meer en is bijna even snel op de 100..
Ik weet wel waar ik voor kies.. Mensen zitten ruimer, passen meer spullen in..
Sowieso worden auto's echt te zwaar tegenwoordig. Een opel astra F station woog 1050KG..
[..]
dat gaat wel over.* je wil nu nog gewoon effe vanalles proberen.
*al doe ik het nog steeds wel eens, maar dan heel bewust op een bepaalde plek. niet zoals in het begin zomaar ergens of overal.
Nou... ik vind die nieuwe Polo toch écht wel een ruime auto hoor van binnen..quote:Op zondag 9 juni 2013 11:24 schreef powerflux het volgende:
Zo'n 740 doet idd 1:12. Kun je nagaan als de nieuwe golf ook gewoon 850 KG ipv 1300KG had gewogen zoals een oude, hoe zuinig hij dan had kunnen zijn met die moderne technologie !
true. airbags en een plastic dashboard wegen veel? ik weet het niet zo zeker, maar het moet wel. Motoren en chassis worden immers steeds lichter, zou je zeggen.
Daarbij zijn de nieuwe versies van buiten ook groter maar van binnen niet ruimer. Ik vind het een rare ontwikkeling. Met je knieëen tegen het dashboard maar hij past niet in een klein parkeervak.. zo zag ik laatst een fiat 500 met een formaatje van wat we 10 jaar terug een SUV hadden genoemd van buiten.
Ik vind glazen van polaroid wel fijn, dan schittert het niet zo. Zijn wel iets duurder dan 10,- euro brillen maar je hebt ze al voor 30 euro.quote:Op zondag 9 juni 2013 13:24 schreef mega-worstje het volgende:
Hoi, ik ben een kersverse automobilist en vroeg me iets af. Wat is een goede zonnebril voor in de wagen. Als ik online kijk kosten die dingen 2-300 euro maar er moet toch voor minder een goede bril te vinden zijn? Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie aan?
Ah kijkquote:Op zondag 9 juni 2013 13:46 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb een polaroidbril voor 5 euro bij kruidvat gekocht
Wellicht is het ook een designtrent, dat je wat meer een cabine/cockpit gevoel hebt ofzo in een auto. En het zijn natuurlijk niet alleen een dashboard en wat airbags maar ook ontzettend veel electronica e.d. Ik kan mij voorstellen dat je dan een zwaardere auto krijgt dan vroeger toen auto's dat niet hadden.quote:Op zondag 9 juni 2013 11:24 schreef powerflux het volgende:
Zo'n 740 doet idd 1:12. Kun je nagaan als de nieuwe golf ook gewoon 850 KG ipv 1300KG had gewogen zoals een oude, hoe zuinig hij dan had kunnen zijn met die moderne technologie !
true. airbags en een plastic dashboard wegen veel? ik weet het niet zo zeker, maar het moet wel. Motoren en chassis worden immers steeds lichter, zou je zeggen.
Daarbij zijn de nieuwe versies van buiten ook groter maar van binnen niet ruimer. Ik vind het een rare ontwikkeling. Met je knieëen tegen het dashboard maar hij past niet in een klein parkeervak.. zo zag ik laatst een fiat 500 met een formaatje van wat we 10 jaar terug een SUV hadden genoemd van buiten.
soms per uur..quote:Op zaterdag 8 juni 2013 17:46 schreef delano.888 het volgende:
Hebben jullie ook wisselende rijstijlen per dag?
Afhankelijk van mijn stemming heb ik de ene dag dat ik echt rustig rij. Exact het snelheidslimiet op de teller, en schakel bij 2500/3000
En dan de andere dag, rij ik ineens overal max+10 en schakel ik bij 4/5000 en rij ik nog net niet met piepende banden weg..
Ik heb pas net een half jaar mijn rijbewijs dus weet niet of het daardoor komt..
Maar is stukken minder luxer... Ik wil wel een beetje comfort e.d. (en zuinigheid, die Volvo zal vast geen 22km/liter doen.)quote:Op zondag 9 juni 2013 08:50 schreef powerflux het volgende:
[..]
Dat is erg. Een golf is toch een middenklasser?
[ afbeelding ]
zo'n ding weegt dan maar 30kg meer en is bijna even snel op de 100..
Ik weet wel waar ik voor kies.. Mensen zitten ruimer, passen meer spullen in..
Sowieso worden auto's echt te zwaar tegenwoordig. Een opel astra F station woog 1050KG..
[..]
dat gaat wel over.* je wil nu nog gewoon effe vanalles proberen.
*al doe ik het nog steeds wel eens, maar dan heel bewust op een bepaalde plek. niet zoals in het begin zomaar ergens of overal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |