En dan met het vliegtuig terug van de opbrengst?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:25 schreef Bart-Willem het volgende:
Hier zijn er ook ineens een aantal verdwenen ja. Of die moeten toevallig ook op vakantie zijn.
Zo'n mercedes met volgepakte imperiaal is ideaal voor een reis naar het Rifgebergte natuurlijk. Mits het gezin de beschikking heeft over 2 van dit soort wagens, anders wordt het wat krap vergeleken de voorheen zo populaire roestige Ford Transit of Mercedes bus.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 00:25 schreef Bart-Willem het volgende:
Hier zijn er ook ineens een aantal verdwenen ja. Of die moeten toevallig ook op vakantie zijn.
Gewoon lekker houden danquote:Op zaterdag 27 juli 2013 22:32 schreef Prowl het volgende:
Vandaag nog ff lekker 450 km op mn 30 jaar oude CX 25D bijgeteld
Denk dat ik die 130,= per maand straks toch maar ga aftikken, Heerlijke auto
Op het moment dat Priussen plotseling niks meer waard zijn...quote:Op zondag 28 juli 2013 10:36 schreef YoshiBignose het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)gaat-in-vlammen.html
weer een aantal mooie (echte) oldtimers zijn heengegaan:
http://www.opasauto.nl/
Wanneer brandt er eens een Prius opslagplaats af?
Okee, het was wel mijn eerste gedachte na het lezen van het bericht.quote:Op zondag 28 juli 2013 11:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Onzin. Deze oldtimers waren met de nieuwe regeling nog net zo goed wegenbelasting vrij dus dat heeft er niets mee te maken gehad.
Mjaah ik ken het bedrijf, het verbaast me niets eerlijk gezegd (al hadden ze wel nette auto's volgens mij, maar wat ze met mijn ex-Amazon hebben gedaan klopt weinig van in ieder geval). Of hij heeft gewoon echt dikke pech gehad.quote:Op zondag 28 juli 2013 11:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Onzin. Deze oldtimers waren met de nieuwe regeling nog net zo goed wegenbelasting vrij dus dat heeft er niets mee te maken gehad.
in 2020 pas en tegen die tijd misschien 2040 welquote:Op zondag 28 juli 2013 13:19 schreef lezut het volgende:
Ik snap één ding niet helemaal aan de nieuwe regeling; overal wordt de eis minimaal 26 jaar en ouder dan 1987 door elkaar gebruikt;
Ik heb een benzine auto uit 1990 die het nog wel even blijft doen. Gaat die dan over een paar jaar naar het kwarttarief (onder de voorwaarden)?
Uiteraard zijn er altijd financiële motieven voor verzekeringsfraude, misschien was dat wel het geval, maar daar kan je toch niet vanuit gaan? Vooral aangezien ik het de laatste tijd wel erg vaak hoor, die verzekeraars zijn ook niet gek. Hoorde van iemand die er weleens kwam dat die eigenaar een echte liefhebber was maar ja, als je echt in geldnood zit kun je rare dingen doen.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:05 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Mjaah ik ken het bedrijf, het verbaast me niets eerlijk gezegd (al hadden ze wel nette auto's volgens mij, maar wat ze met mijn ex-Amazon hebben gedaan klopt weinig van in ieder geval). Of hij heeft gewoon echt dikke pech gehad.
Ook al zijn de oldtimers allemaal blijvend belastingvrij: handelaren in oldtimers verkopen momenteel bar weinig, dat geldt dus ook voor de pre-74'ers. Mensen hebben simpelweg geen geld en zitten alles op te potten i.v.m. de crisis en aankomende lastenverzwaringen van 6 miljard. Hell no dat iemand erover denkt om even 5k of meer in een hobby te gaan steken.
Dit doet me denken aan een bepaald bedrijf in Zuid-Oost Brabant dat meerdere keren getroffen is door brand. Maar ik zeg verder niets.
Nee deze gaat nooit naar het kwarttarief. Het kwarttarief is alleen een overgangsregeling voor auto's tussen de 26 en 40 jaar. Jouw auto is nog geen oldtimer en zal dat ook niet worden totdat ie 40 jaar oud is.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:19 schreef lezut het volgende:
Ik snap één ding niet helemaal aan de nieuwe regeling; overal wordt de eis minimaal 26 jaar en ouder dan 1987 door elkaar gebruikt;
Ik heb een benzine auto uit 1990 die het nog wel even blijft doen. Gaat die dan over een paar jaar naar het kwarttarief (onder de voorwaarden)?
Nee, 2030. De kwartregeling is een overgangsregeling voor auto's tot en met 1987. Dus auto's van 1988 en later worden, ongeacht de brandstof, pas belastingvrij op 2028.quote:Op zondag 28 juli 2013 13:52 schreef Prowl het volgende:
[..]
in 2020 pas en tegen die tijd misschien 2040 wel
De eigenaar is zeker een liefhebber, maar het zou me niet verbazen als financiële motieven mee zouden spelen. Meer kan/mag ik helaas niet erover zeggen, maar ik denk dat je het wel kan invullen. Op zich hoeft het nog geen probleem te zijn, maar als je door de crisis weinig hobbyspul meer verkoopt (let wel: sportverenigingen hebben sinds de crisis ook te maken met een leegloop en gaan zelfs op de fles, dus het heeft niets te maken met alleen auto's maar gewoon op het dik bezuinigen op hobby's door de crisis) en vaste lasten lopen door, dan kan zoiets wel een oplossing zijn zeg maar.quote:Op zondag 28 juli 2013 14:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Uiteraard zijn er altijd financiële motieven voor verzekeringsfraude, misschien was dat wel het geval, maar daar kan je toch niet vanuit gaan? Vooral aangezien ik het de laatste tijd wel erg vaak hoor, die verzekeraars zijn ook niet gek. Hoorde van iemand die er weleens kwam dat die eigenaar een echte liefhebber was maar ja, als je echt in geldnood zit kun je rare dingen doen.
Dat zei ik toch?quote:Op zondag 28 juli 2013 15:01 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nee, 2030. De kwartregeling is een overgangsregeling voor auto's tot en met 1987. Dus auto's van 1988 en later worden, ongeacht de brandstof, pas belastingvrij op 2028.
Klopt maar ik wilde even duidelijk maken dat het weer een vage tussenregeling is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |