abonnement Unibet Coolblue
pi_127624480
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:31 schreef Nucky het volgende:
Weet iemand of de oldtimer leeftijd meegroeit de komende jaren? Dus 1 januari 2015 zou 1988 ook in het kwarttarief vallen?
Nope.. pas bij 40 jaar oud wordt een 88'er belastingvrij. 2028 dus..
Dit is een Signature....
pi_127624596
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wacht, zitten mensen nou serieus te zeuren over het feit dat je straks maximaal 120 euro per jaar aan belasting moet betalen?
Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.

Nucky, nee dat groeit natuurlijk niet mee. Het is een overgangsregeling.
Facts don't care about your feelings
pi_127624663
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:48 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wacht, zitten mensen nou serieus te zeuren over het feit dat je straks maximaal 120 euro per jaar aan belasting moet betalen?
Ik denk dat vooral het verplicht schorsen in de winter een pijnpunt is. Dat kan ik mij goed voorstellen in ieder geval.
pi_127624702
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 16:39 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Daar ben ik ook benieuwd naar.
In de vorige regeling was volgens mij vastgelegd dat er geen nieuwe oldtimers meer bij zouden komen. In het huidige voorstel lees ik dat niet zo 123 terug.
pi_127624722
het verplicht schorsen met daarbij dat de auto niet aan de weg mag staan. dat maakt het kut.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  maandag 10 juni 2013 @ 17:14:17 #56
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_127624760
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:06 schreef virl3 het volgende:

[..]

Nope.. pas bij 40 jaar oud wordt een 88'er belastingvrij. 2028 dus..
Godver, dat is gay.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_127625153
Dat klopt.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_127625641
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.

Nucky, nee dat groeit natuurlijk niet mee. Het is een overgangsregeling.
Oh ok, overheen gelezen. Ik kan me wel vinden in het beleid eigenlijk, maar ik denk dat ik anders zou praten als ik een Mercedes op diesel had inderdaad.

Als je niet schorst dan is het de volle mep?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_127625728
ja, voor het jaar.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_128092316
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:34 schreef daNpy het volgende:
De echte liefhebber zal zich nu onderscheiden.
waarvan? Ik reed ook woon/werk met mn E23, nu niet meer omdat ik praktisch naast mn werk woon.

Maar ik kan t niet betalen straks. We hebben ook nog een polo bluemotion waar we straks weer wegenbelasting voor moeten betalen. Maar omdat ik t niet op kan hoesten om een zware auto wegenbelasting technisch te betalen ben ik geen liefhebber?

onzin net als die hele maatregel gewoon belachelijk is en uiteindelijks niks meer oplevert dan een hoop mensen hun hobbie afpakken.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 19:43:44 #61
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128092440
En dan heeft mn CX dieseltje ook nog eens 2 jaar APK........

Die zal ie in NL wel niet meer vol krijgen ;(
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128092539
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:09 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee, want het zijn vooral de LPG en dieselrijders die zeuren hé, die ¤120 is kleingeld, maar het is wel een beetje vreemd dat je 3 maanden moet schorsen in de winter.

Nucky, nee dat groeit natuurlijk niet mee. Het is een overgangsregeling.
was het maar 120,- dan had ik m wel gehouden. ik mag vrolijk 463,- per kwartaal gaan betalen. stelletje idioten.

Maar het is heel verstandig dat ze mensen uit hun lpg auto jagen, goed voor t milieu :X lpg is een stuk minder vervuilend dan benzene :X
pi_128093025
Voor de 7468463894e keer: LPG is helemaal niet milieuvriendelijker dan benzine. Alleen de CO-uitstoot is lager (maar heeft enkel effect op de opwarming van de aarde, niet de luchtkwaliteit). De NOx-uitstoot van LPG is vele malen hoger dan dezelfde auto op benzine, en juist dat verprutst de luchtkwaliteit enorm. Wat dat betreft wordt de milieu-doelstelling wel behaald: door het laten verdwijnen van een flink aantal LPG- en dieselvoertuigen zal er minder NOx de lucht worden ingeblazen, wat een verbetering van de luchtkwaliteit zal opleveren.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 20:01:16 #64
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_128093239
Wat ben ik nu blij dat de koppeling van mn BX er ineens mee ophield en dat het "project" stil kwam te liggen anders had ik er allang een LPG installatie in gehad......... :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_128098598
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:46 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

was het maar 120,- dan had ik m wel gehouden. ik mag vrolijk 463,- per kwartaal gaan betalen. stelletje idioten.

Ik zeg toch ook dat het vooral de LPG en dieselrijders zijn die zeuren :') die kunnen de jackpot betalen. Voor benzine rijders is het niets bijzonders, behalve de schorsing.

LPG uitbouwen als je een echte liefhebber bent.
Facts don't care about your feelings
pi_128102098
Ik denk dat ik toch maar een auto erbij ga nemen. Dat kost me alleen de aanschaf.

De overige kosten betaal ik ruimschoots uit het geld wat ik op de oldtimer bespaar.

- Oldtimer in de oldtimervezekering. Geen 60 euro per maand meer voor all-risk tegen taxatiewaarde met onbeperkte kms, maar 15 euro per maand met een maximum van 10.000 kilometer. Van dat verschil kan ik een 'dagelijkse' auto makkelijk WA-verzekeren.

- Wegenbelasting op kwarttarief in plaats van een vol jaar betalen. Daarmee is 3/4 van de wegenbelasting voor de auto die ik op het oog hebt gedekt (zelfde gewichtsklasse)

- Onderhoudskosten oldtimer kunnen zéér fors omlaag. Als ik een andere auto voor dagelijks gebruik heb, kunnen onderhoud en reparaties aan de oldtimer eventueel wachten tot ik er zelf tijd voor heb. Nu moet ik zéér regelmatig een beroep doen op de garage wegens tijdgebrek. Onderhoud uitstellen terwijl ik de auto blijf gebruiken is voor mij namelijk geen optie.
Bovendien rijdt de oldtimer straks natuurlijk véél minder kilometers, waardoor sowieso al minder onderhoud nodig is. Met de besparing op onderhoudskosten van de oldtimer, worden de onderhoudskosten van de aan te kopen wagen ruimschoots gedekt.

- Kleine besparing op brandstofkosten. Als ik kijk naar sites waar consumenten het werkelijk brandstofverbruik bijhouden, dan komt de auto die ik op het oog heb gemiddeld zo'n 1,5 a 2 kilometer verder per liter brandstof.

Voor wie nog gelooft dat ik mijn oldtimer rijd omdat het zo goedkoop is? Absoluut niet. Een moderne auto van hetzelfde formaat is zelfs met de huidige oldtimerregeling (belastingvrij) al fors goedkoper. Omdat het verschil nu wéér groter wordt én ik toch al beschik over een plek om de oldtimer te stallen gedurende de wintermaanden bedank ik de overheid (NOT) en mag de oldtimer voortaan de winter binnen doorbrengen.

Een hobby mag best geld kosten (en daarom stop ik er ook zeker niet volledig mee), maar de combinatie van stijgende lasten en een sterk gedaald inkomen zorgen er voor dat ik niet veel keus heb.
pi_128102484
Bovendien zijn er ook mensen die het gewoon erg leuk en plezierig vinden om al hun kilometers in een oude auto/oldtimer te maken. En niet om 'goedkoop te rijden'.
pi_128102762
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 23:07 schreef Actaeon het volgende:
Bovendien zijn er ook mensen die het gewoon erg leuk en plezierig vinden om al hun kilometers in een oude auto/oldtimer te maken. En niet om 'goedkoop te rijden'.
Juist, daar ben ik er één van. Maar zo langzamerhand kost mijn oldtimer me meer dan mijn woonruimte.
pi_128104737
Dan moet je gewoon niet zo sloeberig wonen :')
Facts don't care about your feelings
pi_128115534
Wel kut als je een hobby-auto (2e wagen) hebt die volgend jaar belasting vrij zou worden. / moet je opeens 15 jaar extra betalen voordat 'ie eindelijk uit de tax komt...
niet geschoten is ook niet verkeerd.
pi_128124682
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 19:56 schreef Bart-Willem het volgende:
Voor de 7468463894e keer: LPG is helemaal niet milieuvriendelijker dan benzine. Alleen de CO-uitstoot is lager (maar heeft enkel effect op de opwarming van de aarde, niet de luchtkwaliteit). De NOx-uitstoot van LPG is vele malen hoger dan dezelfde auto op benzine, en juist dat verprutst de luchtkwaliteit enorm. Wat dat betreft wordt de milieu-doelstelling wel behaald: door het laten verdwijnen van een flink aantal LPG- en dieselvoertuigen zal er minder NOx de lucht worden ingeblazen, wat een verbetering van de luchtkwaliteit zal opleveren.
ff ombouwen naar CNG? (zal wel niet kunnen....)
Dit is een Signature....
pi_128128398
Kan wel, maar is niet goedkoop. :P
  zondag 23 juni 2013 @ 14:05:35 #73
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_128148381
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 21:49 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook dat het vooral de LPG en dieselrijders zijn die zeuren :') die kunnen de jackpot betalen. Voor benzine rijders is het niets bijzonders, behalve de schorsing.

LPG uitbouwen als je een echte liefhebber bent.
En daar zit waarschijnlijk ook de grootste groep 'misbruikers' van de huidige oldtimerregeling tussen.

Ik heb mijn oldtimer als 2e auto, als liefhebberij. Mijn LPG-tank gaat eruit en winterstalling heb ik geregeld. Ik vind het jammer, maar begrijp de regeling wel.
pi_128152854
Mwah ik denk dat de grootste groep misbruikers toch echt de dieselrijders zijn en de meeste 180d, 190d. LPG is leuk als het er al in zit, maar ik snap niet waarom je zoiets in zou willen bouwen, tenzij je dus echt de reden hebt om je oldtimer als dagelijks vervoer te gebruiken. In dat opzicht is deze regeling natuurlijk goed.
Facts don't care about your feelings
  zondag 23 juni 2013 @ 16:39:33 #75
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_128155228
Als je auto 1 op 6 loopt kan ik me goed voorstellen dat je LPG wilt, ook voor de hobby.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')