abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_131321207
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:53 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dit is gewoon echt 100% onzin. Het is alleen zo dat doordat transportkosten irrieel laag zijn men logistiek een systeem opgezet heeft waarbij veel transport nodig is. Daarnaast neem je de negatieve impact op de levensverwachting door vervuiling etc. niet mee.
Oke, jij draagt dus een logistiek systeem aan aan die hogere transportkosten om zo de vervuiling verder terug te dringen.

Waarbij je natuurlijk direct een einde maakt aan de globalisering en de nu al stijgende voedselkosten met rustig 100 tot 150% zullen stijgen de komende 10 jaar.

De huidige levensverwachting van mensen wordt mede mogelijk gemaak dankzij ambulances uit de VS of Duitsland, kennis dmv dit internet die vanuit Zwitserland is gekomen, gespecialiseerde mensen die in een dag de halve wereldbol kunnen rondvliegen, of als dat niet nodig is door middel van goedkope mobiele telefoons uit China, en voedseltechnologie uit Nederland.

En alles, werkelijk alles wat je je maar kunt bedenken heeft energie nodig, energie om op te wekken of energie om te transporteren.

Nu kan je mijjn stelling als onzin zien, maar het lijkt mij eerder dat dat iets over jouw kortzichtigheid over onze wereldgeschiedenis zegt, dan aan de invloed van logistiek zoals ik al eerder heb beschreven.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  woensdag 18 september 2013 @ 19:02:37 #252
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131321876
OK, ik ga het nu niet meer vragen, geen hints meer, geen doekjes, gloves off, want blijkbaar zijn er wat mensen leesblind;

Ontopic over de regeling am sich, per nu.

Gezeikstraal over het milieu, tere longetjes en ander kleinzielig getrut mag in een ander topic, of nog liever in een ander subforum. :W

Hopend u nu in duidelijk neerlandisch duidelijk gemaakt te hebben dat het nu wel genoeg was, ga ik rustig afwachten op de verwijderde posts die komen gaan.

Game on.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 18 september 2013 @ 19:07:23 #253
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_131322040
De APK van mn 1984 BX is verlopen en heb geen tijd om em weer door de APK te halen dus staat toch al geschorst :')
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_131322232
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:51 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Eens.

[..]

Niet mee eens. AOW heeft veel grotere impact, zowel qua aantallen als qua financiele impact per persoon. Daarnaast kon iedereen al jaren zien aankomen dat het feest van het belastingvrij rondrijden in minder veilige en vervuilende auto's op afzienbare termijn voorbij zou zijn.

[..]

Qua manier van handelen is het wel degelijk vergelijkbaar.

En waarom kon iedereen dit al jaren zien aankomen? Er is nooit bij ontstaan van de regeling genoemd dat deze 'tijdelijk' zou zijn of dat de leeftijdsgrens moest meegroeien. Dan heeft 2 of 3 jaar terug de politiek, mijns inziens terecht, een wetswijzing aangenomen die geleidelijk de leeftijd zou verhogen en waarmee voor nieuwe gevallen geen vrijstelling meer zou gelden voor de brandstoftoeslag voor diesel en LPG.

Met die wetswijziging wordt op termijn al voorkomen dat veelrijders goedkoop in een oude diesel kunnen rondrijden. Velen hebben daar reeds al hun aankoop op afgesteld, of bijvoorbeeld afgezien van de inbouw van een LPG-installatie. Nu staat er opnieuw een wetswijziging op de planning, die voor enorm veel kapitaalvernietiging en hogere lasten zorgt bij oldtimerbezitters.

Even voor de feiten: op het moment dat de AOW in Nederland werkelijkheid is geworden, heeft de toenmalige politiek al gemeld dat de leeftijd in de toekomst altijd aangepast dient te worden aan de levensverwachting. Alleen is dat 50 jaar lang ONTERECHT niet gebeurd. Eigenlijk zou de AOW-leeftijd intussen al lang 70 jaar of ouder moeten zijn volgens de bedenkers van de AOW. Maar och en wee... we zouden toch eens een jaartje of 2 langer moeten werken.
pi_131325002
Het is simpel: regeling wordt bevroren -> men gaat massaal auto's tot 1986 binnen halen. Regeling wordt wat aangepast (brandstoftoeslag voor auto's na 1986 als die op LPG of diesel rijden) -> men blijft auto's uit 1986 importeren en dan met name diesels. Tja, dan kan je niets anders concluderen dat men toch graag de regeling blijft misbruiken en dat het aandeel goedkooprijders alleen maar toeneemt en een behoorlijk grote groep is geworden (die de auto ook nog eens dagelijks gebruikt). Daar is de regeling never nooit voor bedoeld (google maar eens wat de oorspronkelijke gedachte was) en sterker nog: het zou bij invoering van de regeling alleen gelden voor het eigen rijdend cultureel erfgoed (dus alleen origineel Nederlandse auto's). Daar heeft de EU toen een stokje voor gestoken wegens vrij verkeer van goederen etc.
pi_131336769
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 18:32 schreef Bart-Willem het volgende:
Raad van State ziet niets in de nieuwe oldtimerregeling (http://www.bnr.nl/nieuws/(...)baar?s_cid=blogitems). Het lijkt erop dat men geen uitzonderingen wil. In het ergste geval wordt het dus nog veel erger aangepast, of men gaat pleiten voor 120 Euro voor alle brandstoffen (maar dat krijgt men er zeker niet doorheen in de Tweede Kamer, ivm milieu-oogpunt en het feit dat de moties van Van Vliet en Bashir zijn verworpen).
Hmm.. Juist ja. Nog geen duidelijkheid dus. :{ Mijn hobbybakje is uit 81 en 980 kilo.
ff gekeken op belasting.nl.. Wat zou 't gaan worden volgend jaar? 101 euro, 404 euro of noppes nada. :?
Dit is een Signature....
  donderdag 19 september 2013 @ 07:24:43 #257
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_131338705
101 euro.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_131339004
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 07:24 schreef daNpy het volgende:
101 euro.
Jij weet al wat er gaat verandert worden onder druk van de raad van state? :P
Dit is een Signature....
  donderdag 19 september 2013 @ 08:26:33 #259
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_131339118
Dat ze een regeling in willen voeren terwijl een overgangsregeling voor hetzelfde onderwerp nog van kracht is, is natuurlijk al belachelijk.

Maar zover ik her en der begrepen heb gaat de klassieker leeftijd naar 40 en vallen alleen youngtimers op benzine onder de nieuwe overgangsregeling. Weinig nieuws onder de zon dus.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_131339364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 08:26 schreef daNpy het volgende:
Dat ze een regeling in willen voeren terwijl een overgangsregeling voor hetzelfde onderwerp nog van kracht is, is natuurlijk al belachelijk.
Dat is ook zo, daar zijn ze oa bij vrijstellingoldtimers.nl mee bezig. Het "amendement van Vliet" en dat het van de zotte is dat deze wet al aangepast word voordat deze moet worden geevalueerd of zoiets in 2015.
Dit is een Signature....
pi_131340018
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 08:49 schreef virl3 het volgende:

[..]

Dat is ook zo, daar zijn ze oa bij vrijstellingoldtimers.nl mee bezig. Het "amendement van Vliet" en dat het van de zotte is dat deze wet al aangepast word voordat deze moet worden geevalueerd of zoiets in 2015.
Het is zeker onzin, de spelregels veranderen 3 keer in 5 jaar.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_131342862
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 00:13 schreef virl3 het volgende:

[..]

Hmm.. Juist ja. Nog geen duidelijkheid dus. :{ Mijn hobbybakje is uit 81 en 980 kilo.
ff gekeken op belasting.nl.. Wat zou 't gaan worden volgend jaar? 101 euro, 404 euro of noppes nada. :?
Om moedeloos van te worden inderdaad. Ik denk dat het gewoon een politiek spelletje is van de oppositie: lekker zeuren en zeiken op van alles via de Eerste Kamer en RvS (wat natuurlijk een advies-orgaan is, maar bomvol met regenten cq oud-politici zit). Want dat oldtimerverhaal is al maanden bekend en nu pas hebben ze er ineens een mening over. :')
  donderdag 19 september 2013 @ 12:12:06 #263
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131343870
Ik denk dat ik de mijne eruit ga gooien, ik heb niks aan een auto die ik in de winter moet laten staan. 3 maanden van de weg af per jaar vind ik prima, maar laat me dan zelf beslissen wanneer; dan gaat 'ie in het voor- of najaar 3 maanden op stal.

Het 'grappige' is, dat ik dan ivbm het aantal kilometers wat ik ermee rijd in die maanden ws een diesel terug ga kopen; tot zover het (milieutechnische) nut van de regeling :W

[ Bericht 1% gewijzigd door Sounddragon op 19-09-2013 12:22:24 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131344381
Voor mij zal het ook wel voorbij zijn vwb klassieke auto's. Niet eens zo zeer om deze maatregel maar eerder om wat men hier in Amsterdam van plan is. Vanaf medio volgend jaar worden er geen nieuwe parkeervergunningen meer uitgegeven aan bewoners met een benzine-auto van voor juli 1992 (Euro-1) en dieselauto's van voor 2005 (Euro-4). Tot deze maatregel is besloten omdat men geen milieuzones voor personen- en bestelauto's wil invoeren om het bedrijfsleven te sparen.

Allemaal een Golf Diesel, keuze uit drie kleuren en dan noemen we die De Nieuwe Trabant. w/
pi_131610129
VrijstellingOldtimer loopt nu huilie te doen over dat de cijfers van Weekers niet goed zouden zijn: http://www.bnr.nl/nieuws/(...)r-regeling?s_cid=HUD

Leuk en aardig, maar als ik veel handelaren mag geloven heeft de daling van de import met name te maken omdat veel landen al leeggeroofd waren. Een goede diesel uit 1985 of 1986 die de moeite waard was om op te knappen (of nog belangrijker: niets aan gedaan hoefde te worden behalve importeren en APK erop) werd steeds een stuk moeilijker om te krijgen. Voor benzine-auto's geldde dat een stuk minder, maar ook daar werd het lastiger omdat er natuurlijk geen ruime voorraad oude auto's zijn in het buitenland.
  vrijdag 27 september 2013 @ 09:02:17 #266
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_131610346
Jij bent echt snel. ^O^
Ik hoorde het op de autoradio, en dacht ff posten.
Te laat. :')

Die Weekers is een prutser met corrupte vrinden (v. Rey).
Ik zou 'm niet aan mijn gebakje laten sleutelen.
Vooral niet aan de remmen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_131611087
Ik ga morgen kijken voor een benzine auto uit 1987. Valt deze nu wel onder de nieuwe kwarttarief regeling of ligt de grens op 1986??
Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Leest een hoop, post een beetje.
  vrijdag 27 september 2013 @ 10:04:36 #268
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_131611424
Volgens mij is 1987 volle mep betalen.

Maar hier staat wat anders:

quote:
17 september 2013: 40-jaar compromis uitgewerkt in belastingplan 2014

Het 40-jaar compromis is in ongewijzigde vorm overgenomen in het belastingplan 2014. Op maar liefst 11 pagina's worden motivatie en wetsvoorstel beschreven. Op basis van de dit wetsvoorstel zou dit het volgende betekenen vanaf 1 januari 2014:

...

Benzine: auto's van 26 tot 40 jaar (op 1 januari 2014) komen in aanmerking voor een 25% tarief (met een maximum van ¤ 120 per jaar) waarbij deze auto's gestald moeten worden (niet aan openbare weg) in de maanden december t/m februari. Bussen en vrachtwagens op diesel of lpg komen ook in aanmerking voor deze regeling
http://www.vrijstellingol(...)wegenbelastingen-mrb

Maar het is nog steeds een plan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyperdude op 27-09-2013 10:28:40 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_131611943
benzine, 1987 is nog steeds nét de overgangsregeling.

maar idd: plan.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_131613837
Pff.. mijn januari 88'er is dan dus nét 25 jaar en 11 maanden. ;(
Nee.
pi_131615156
Tja je moet ergens de grens trekken :P
Facts don't care about your feelings
pi_131615616
M'n Swift Gti mk1 is sinds 29 augustus belastingvrij (bouwjaar 87)

Volgens de nieuwe regeling zou ik per 1 januari 42:3:4= 3,50 euro per maand moeten betalen.

Volgens mij kost het versturen en verwerken van de acceptgiro meer dan het oplevert...
pi_131617595
[edit] mond houden r8, als je niks van het gewicht van de auto afweet :+

[ Bericht 26% gewijzigd door r8v2 op 27-09-2013 14:19:43 ]
pi_131617804
Wat voor rekenfoutje? Klopt toch, met kwarttarief...
Facts don't care about your feelings
pi_131617955
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:15 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat voor rekenfoutje? Klopt toch, met kwarttarief...
Ging er even vanuit dat een Swiftje op het gewicht van een Golf 2 lag, maar die zijn net iets zwaarder en schijnbaar zit dat net op de grens van bijna dubbele wegenbelasting. NL :').
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')