abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:40:16 #226
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131282884
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:31 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Laat me raden, je zit bij de struisvogelpolitici?
En nee, heb niks met greenpeace.

Lul niet man, jij denkt dat Sjina in de Caraïben ligt; hoe kan ik je nu nog serieus nemen? ;( :'(
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:41:34 #227
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_131282934
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lul niet man, jij denkt dat Sjina in de Caraïben ligt; hoe kan ik je nu nog serieus nemen? ;( :'(
Steek je kop vooral in het zand, lees vooral alle linkjes niet die ik heb gepost want het is toch allemaal geitenwollensokken onzin. Je ruikt immers niks achter het stuur van je 190d
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_131283032
Oh boehoehoe :')
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:47:22 #229
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131283170
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:41 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Steek je kop vooral in het zand, lees vooral alle linkjes niet die ik heb gepost want het is toch allemaal geitenwollensokken onzin. Je ruikt immers niks achter het stuur van je 190d
Lul niet, ik rijd motor. Jij leest mijn posts niet eens, dus niet jammeren over je linkjes heah :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 17 september 2013 @ 16:55:14 #230
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_131283493
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:47 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lul niet, ik rijd motor. Jij leest mijn posts niet eens, dus niet jammeren over je linkjes heah :*
O zo'n ding zonder katalysator. Nee ok ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh boehoehoe :')
Goed onderbouwde post.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_131283680
Ik ga mijn posts niet onderbouwen met gejank over het milieu. Maar zal aan jou en longkanker denken als ik m'n oldtimer zonder katalysator en met koude motor weer even lekker intrap :)
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:01:02 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131283749
En nu gaan we Metrootje lekker negeren en weer ontopic; kan hij fijn ergens anders gaan trollen ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131284957
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 15:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Doe eens leuk, en ga eens kijken in landen buiten de EU, dan zul je constateren dat het hier hartstikke schoon is qua auto's man. Ik was vorig jaar ergens in de Caraïben, en daar tanken ze gewoon nog diesel met zwavel; dan rookt de allernieuwste ecomobiel nog harder als de brakste 190D hier ooit zal doen.. we zijn heiliger als heilig hier, en we liggen er ook nog eens met zijn allen krom voor.. we worden hier al jarenlang gehersenspoeld door de media, terwijl we onderhand schonere lucht uit de uitlaat krijgen als wat er aan het luchtfilter in komt. En nóg is het niet goed..

[..]

Uhhuh, en de rest van de oldtimers vervuilt niet.. en zijn onzichtbaar..

Die nieuwe diesels heah, die hebben allemaal een roetfilter; heel erg schoon enzo, ge-wél-dig _O_ _O_ en *O* hallelujah *O* enzo.. hoe lang duurt het voordat die vol is? en wat gebeurt er dan? ow.. regeneratie? .. en wasda? nou, dan zit er een programmaatje in je pjoeter, die ervoor zorgt dat die zooi in een mooie zwarte wolk met behulp van een slootje extra diesel ineens 'verbrand' wordt :X :') :r wel eens achter gereden op de motor -> :r :% :r :X Zó schoon he dat nieuwe spul.. wordt allemaal netjes opgevangen in een roetkat...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
- de situatie in andere landen is niet relevant voor de situatie in ons land.
- de normen zijn gebaseerd op gedegen onderzoek + er is meer dan genoeg bewijs dat dit soort vervuiling de kans op astma, (long)kanker en vroegtijdige dood verhoogd.
- m.b.t. roetfilters: het bekt allemaal wel lekker, maar ik mis de onderbouwing dat oude diesels niet slechter zouden zijn qua uitstoot dan nieuwe diesels.

Voor de rest: zie de posts van Metro2005.
Ik gun iedereen zijn/haar pleziertje maar niet ten koste van de gezondheid van anderen.
  dinsdag 17 september 2013 @ 17:59:20 #234
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131285930
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:30 schreef CarbonC het volgende:

[..]

- de situatie in andere landen is niet relevant voor de situatie in ons land.
- de normen zijn gebaseerd op gedegen onderzoek + er is meer dan genoeg bewijs dat dit soort vervuiling de kans op astma, (long)kanker en vroegtijdige dood verhoogd.
- m.b.t. roetfilters: het bekt allemaal wel lekker, maar ik mis de onderbouwing dat oude diesels niet slechter zouden zijn qua uitstoot dan nieuwe diesels.

Voor de rest: zie de posts van Metro2005.
Ik gun iedereen zijn/haar pleziertje maar niet ten koste van de gezondheid van anderen.
- Want? vervuiling houdt op bij de grens?
- Uhhuh, google eens een lijst met alle andere dingen, onder andere in voedingswaren waar je ook kanker van krijgt? zullen we stickers op auto's gaan plakken? "autorijden verhoogt (<- met een T :')) de kans op kanker", maar nieuwere auto's wat minder (denken we, want dat ze geproduceerd moeten worden vegen we onder de mat; dat gebeurt in Sjina, dus dat interesseert ons geitewollensokken figuren geen reet; ver van ons bed :X ).

Je denkt dus alleen aan jezelf, want buitenland en de rest van de wereld boeit je niet. Mensen rijden al láng niet meer voor hun 'plezier' in een auto, want dat is wel een érg duur pleziertje. Hence ook het feit dat mensen zich in allerlei bochten wringen om nog wél auto te kúnnen rijden, en azziemenou, zijn we ineens weer ontopic.

Oeverloos eco gezeik.. nogmaals; het gaat over pingping, heel die regeling, en het heeft geen ruk met het milieu te maken. Open een topic in BNW, maybe someone over there gives a fuck :* :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131286965
Niet om vervelend te doen maar Metro heeft wel een punt: NL heeft behoorlijk smerige lucht vergeleken met andere Europese steden. Nou ja: Parijs is behoorlijk aangetast door de smog. Het is duidelijk dat dat door uitlaatgassen komt. ;) Dat in Duitsland de milieuzones niet heel effectief blijken te zijn zegt ook wel weer iets, maar vergeet niet dat het Duitse wagenpark aanzienlijk jonger is dan het Nederlandse wagenpark. Dat de milieuzone tegenvalt in Duitsland heeft dan ook vooral de oorzaak dat vrachtwagens niet heel veel schoner worden.

Over "stinkauto's": dit zijn vooral diesels, maar zo'n ongeregelde LPG-auto ruikt ook niet bepaald fris (om over de fijnstof maar niet te praten: die dingen stoten tig keer meer NOx uit dan dezelfde auto op benzine, dit is zelfs bij G2 nog het geval, pas bij G3 is LPG écht veel schoner). Neemt niet weg dat in grote steden met name brommers en scooters ook een behoorlijk aandeel hebben in de luchtvervuiling. Ik denk dat het slimmer is om die aan te pakken (naast oude diesels en ongeregelde LPG-installaties).
pi_131290074
Begrijp mij niet verkeerd ik heb ook een hekel aan diesels, maar nog meer aan al dat milieu gelul. Maar ontopic, is er nou nog wat bekend geworden vandaag over de oldtimerregeling?
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 17 september 2013 @ 21:37:52 #237
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_131295244
BETALEN!
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  dinsdag 17 september 2013 @ 21:39:23 #238
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131295345
quote:
15s.gif Op dinsdag 17 september 2013 21:37 schreef Prowl het volgende:
BETALEN!
Had je iets anders verwacht? w/
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131296552
SD: Je kan wel doen alsof het beperken van de regeling belachelijk is. Maar volgens mij ben je alleen maar boos omdat je nu niet meer in de winter oldtimer kan rijden.

Ben benieuwd of er over 30 jaar nog een oldtimer Golf IV bestaat.
.
  woensdag 18 september 2013 @ 10:32:57 #240
362932 Betuwenaar
Live fast, die young
pi_131307398
En terecht eindelijk mogen deze belastingontduikers gaan betalen.
Mensen die met ouwe 190D gaan rijden, doen dat niet vanwege liefhebberij.
Maar om geld in het zakje te houden.
Dat er nu mensen zijn, die hun "slimme" investering zien verdwijnen, een oude 190D met 270.000 op de klok was een half jaar geleden nog dik 3500 euro waard, nu kan je ze op de kop tikken voor 900 euro.
Enfin wie een auto wil rijden in Nederland, moet gewoon betalen. Want om het heel cru te zeggen mijn Golf GTI uit 1989, waar ik alleen met mooi weer rij, is dankzij deze beunhazen pas over 16 jaar belastingvrij en tot die tijd zal ik gewoon netjes belasting betalen. Zoals het hoort!!
pi_131311197
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 10:32 schreef Betuwenaar het volgende:
En terecht eindelijk mogen deze belastingontduikers gaan betalen.
Mensen die met ouwe 190D gaan rijden, doen dat niet vanwege liefhebberij.
Maar om geld in het zakje te houden.
Dat er nu mensen zijn, die hun "slimme" investering zien verdwijnen, een oude 190D met 270.000 op de klok was een half jaar geleden nog dik 3500 euro waard, nu kan je ze op de kop tikken voor 900 euro.
Enfin wie een auto wil rijden in Nederland, moet gewoon betalen. Want om het heel cru te zeggen mijn Golf GTI uit 1989, waar ik alleen met mooi weer rij, is dankzij deze beunhazen pas over 16 jaar belastingvrij en tot die tijd zal ik gewoon netjes belasting betalen. Zoals het hoort!!
Het zijn geen belastingontduikers, maar belastingontwijkers. Ontduiken is strafbaar, ontwijken niet. Dat is namelijk binnen bestaande regels zoeken naar methoden om minder belasting te moeten betalen. Ook jij kon gewoon een 190D kopen en belastingvrij gaan rondrijden. Niemand die je tegenhield, alleen je eigen ego. Want tja, zo'n 190D is natuurlijk niet zo representatief.

Ook onterecht dat er met een botte bijl gehakt wordt in de regels, terwijl de vorige aanpassingen nog niet eens volledig van kracht zijn. Wat hier nu gebeurt met de oldtimerregeling, is net zo bot en ondoordacht als wanneer besloten wordt dat volgend jaar de AOW leeftijd in één klap naar 70 jaar verhoogd. Want ja, we zitten nu in een overgangsregeling van verhoging van de AOW leeftijd, net zoals we al een overgangsregeling hadden voor het verhogen van de oldtimerleeftijd.

Er wordt met een botte bijl gehakt, en dat zal voor slecht helende wonden zorgen. De beoogde extra inkomsten uit oldtimers zullen bij lange na niet gehaald worden. De 190D's en Golf/Jetta II TD's zijn geen cent meer waard en zullen rap uit het straatbeeld verdwijnen. Met wat geluk voor Den Haag worden ze vervangen door een relatief lichte auto met een benzinemotor zodat het nog wat wisselgeld oplevert, maar het volle tarief voor diesel zullen de meeste eigenaren van die rammelende overjarige diesels dus echt niet gaan betalen.
pi_131311553
Vooralsnog zijn de 190 D'tjes uit '86 nog flink geprijsd op Marktplaats. De verkopers denken kennelijk dat het ze nog wel lukt om ze voor 1 januari te verkopen.
  woensdag 18 september 2013 @ 13:22:05 #243
362932 Betuwenaar
Live fast, die young
pi_131311722
Ik zou ook proberen nog wat te verdienen aan een auto die na 1-1-2014 niet meer waard is dan wat de sloop er voor geeft

@IVO1985, Het is ook niet meer dan logisch dat al deze hokken, uit het straatbeeld gaan verdwijnen. Dus er zal minder NoX deeltjes worden uitgestoten in de steden, met als gevolg dat de luchtkwaliteit verbeterd.
Nederland loopt zowat voorop met de milieuzones voor vrachtverkeer, alleen vrachtwagens met EURO 4 norm of hoger mogen daar nog maar rond rijden. Maar een oude vervuilende benz, nee dat is geen probleem.
En daarnaast de overheid moet geld zien te vinden om 6 miljard te kunnen bezuinigen, dat moet ergens vandaar komen. Ik vind het niet meer dan terecht dat deze vervuilende hokken, belasting moeten gaan betalen. En zo te horen Ivo heb jij ook voor veel te veel geld zo'n gebakje gekocht :).

En ik heb zo'n auto nooit gekocht omdat ik de vraagprijzen voor dit soort auto's on reëel hoog vind.
pi_131312412
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:22 schreef Betuwenaar het volgende:
Ik zou ook proberen nog wat te verdienen aan een auto die na 1-1-2014 niet meer waard is dan wat de sloop er voor geeft

@IVO1985, Het is ook niet meer dan logisch dat al deze hokken, uit het straatbeeld gaan verdwijnen. Dus er zal minder NoX deeltjes worden uitgestoten in de steden, met als gevolg dat de luchtkwaliteit verbeterd.
Nederland loopt zowat voorop met de milieuzones voor vrachtverkeer, alleen vrachtwagens met EURO 4 norm of hoger mogen daar nog maar rond rijden. Maar een oude vervuilende benz, nee dat is geen probleem.
En daarnaast de overheid moet geld zien te vinden om 6 miljard te kunnen bezuinigen, dat moet ergens vandaar komen. Ik vind het niet meer dan terecht dat deze vervuilende hokken, belasting moeten gaan betalen. En zo te horen Ivo heb jij ook voor veel te veel geld zo'n gebakje gekocht :).

En ik heb zo'n auto nooit gekocht omdat ik de vraagprijzen voor dit soort auto's on reëel hoog vind.
Je redenatie klopt niet.. Je zegt:
quote:
daarnaast de overheid moet geld zien te vinden om 6 miljard te kunnen bezuinigen
en
quote:
terecht dat deze vervuilende hokken, belasting moeten gaan betalen.
minder luchtvervuiling door minder diesels ok, maar deze 2 moet je wel uitelkaar houden hoor.. ;)
Dit is een Signature....
  woensdag 18 september 2013 @ 13:55:07 #245
362932 Betuwenaar
Live fast, die young
pi_131312686
Ik vind het terecht dat ze belasting moeten gaan betaling vanwege de vervuiling. (mening)
Alleen het kabinet zal het besloten hebben omdat, ze ergens geld vandaan moeten halen en door de ouwe oldtimerregeling aardig wat rijtuigenbelasting hebben misgelopen.

:)
pi_131312789
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 16:39 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je wilt het echt niet begrijpen he. Er gaan ook een hoop mensen dood op hun 40e of 50e, is dat iets wat jij wilt dan? En ja als ik kan kiezen word ik graag 100 jaar gezond oud en lig ik niet graag piepend en hijgend van de longkanker op mijn 40e op mijn sterfbed.

Dat we met zijn allen gemiddeld ouder worden komt ook voor een groot deel omdat de kindersterfte enorm is afgenomen. Als er veel mensen van 0 jaar oud doodgaan drukt dat nogal op de gemiddelde leeftijd in een land.

De reden dat jij een kans maakt om gezond 100 te worden is tevens te danken aan de moderne infrastructuur (modern=de laatste 50 jaar), en niet ondanks diezelfde infrastructuur.

Voedsel, medicijnen, energie, technologie, communicatie, massaproductie, en gentech, allemaal dankzij de T-Ford, Opel Kadett, Douglas DC3, Boeing 747, en de Spaceshuttle hebben wij dat morgen in huis als we het willen of nodig hebben.

We kunnen er vanaf morgen mee stoppen hoor, ben ik erg benieuwd naar het percentage Nederlanders dat in het jaar 2100 de 80 jaar heeft bereikt.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
pi_131315868
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

- Want? vervuiling houdt op bij de grens?
De kanker/ziektes-gerelateerde vervuiling (NOx, SOx, fijnstof) zorgt vooral lokaal voor problemen. CO2 is niet direct schadelijk voor de gezondheid, maar geeft natuurlijk weer andere problemen (of ontken je de opwarming van de aarde t.g.v. menselijk handelen ook?)
quote:
- Uhhuh, google eens een lijst met alle andere dingen, onder andere in voedingswaren waar je ook kanker van krijgt? zullen we stickers op auto's gaan plakken? "autorijden verhoogt (<- met een T :')) de kans op kanker", maar nieuwere auto's wat minder (denken we, want dat ze geproduceerd moeten worden vegen we onder de mat; dat gebeurt in Sjina, dus dat interesseert ons geitewollensokken figuren geen reet; ver van ons bed :X ).
Oh, dus omdat iets anders ook schadelijk is, hoef je niets te doen? :')^2.
quote:
Je denkt dus alleen aan jezelf
Eehm: volgens mij is het eerder andersom: je wilt gewoon niet inzien dat je handelen ongezonde bij-effecten heeft.
quote:
, want buitenland en de rest van de wereld boeit je niet. Mensen rijden al láng niet meer voor hun 'plezier' in een auto, want dat is wel een érg duur pleziertje. Hence ook het feit dat mensen zich in allerlei bochten wringen om nog wél auto te kúnnen rijden, en azziemenou, zijn we ineens weer ontopic.

Oeverloos eco gezeik.. nogmaals; het gaat over pingping, heel die regeling, en het heeft geen ruk met het milieu te maken. Open een topic in BNW, maybe someone over there gives a fuck :* :W
pi_131316034
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:01 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Het zijn geen belastingontduikers, maar belastingontwijkers. Ontduiken is strafbaar, ontwijken niet.
Eens.
quote:
Dat is namelijk binnen bestaande regels zoeken naar methoden om minder belasting te moeten betalen. Ook jij kon gewoon een 190D kopen en belastingvrij gaan rondrijden. Niemand die je tegenhield, alleen je eigen ego. Want tja, zo'n 190D is natuurlijk niet zo representatief.

Ook onterecht dat er met een botte bijl gehakt wordt in de regels, terwijl de vorige aanpassingen nog niet eens volledig van kracht zijn. Wat hier nu gebeurt met de oldtimerregeling, is net zo bot en ondoordacht als wanneer besloten wordt dat volgend jaar de AOW leeftijd in één klap naar 70 jaar verhoogd. Want ja, we zitten nu in een overgangsregeling van verhoging van de AOW leeftijd, net zoals we al een overgangsregeling hadden voor het verhogen van de oldtimerleeftijd.
Niet mee eens. AOW heeft veel grotere impact, zowel qua aantallen als qua financiele impact per persoon. Daarnaast kon iedereen al jaren zien aankomen dat het feest van het belastingvrij rondrijden in minder veilige en vervuilende auto's op afzienbare termijn voorbij zou zijn.
quote:
Er wordt met een botte bijl gehakt, en dat zal voor slecht helende wonden zorgen. De beoogde extra inkomsten uit oldtimers zullen bij lange na niet gehaald worden. De 190D's en Golf/Jetta II TD's zijn geen cent meer waard en zullen rap uit het straatbeeld verdwijnen. Met wat geluk voor Den Haag worden ze vervangen door een relatief lichte auto met een benzinemotor zodat het nog wat wisselgeld oplevert, maar het volle tarief voor diesel zullen de meeste eigenaren van die rammelende overjarige diesels dus echt niet gaan betalen.
pi_131316102
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 13:58 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

De reden dat jij een kans maakt om gezond 100 te worden is tevens te danken aan de moderne infrastructuur (modern=de laatste 50 jaar), en niet ondanks diezelfde infrastructuur.

Voedsel, medicijnen, energie, technologie, communicatie, massaproductie, en gentech, allemaal dankzij de T-Ford, Opel Kadett, Douglas DC3, Boeing 747, en de Spaceshuttle hebben wij dat morgen in huis als we het willen of nodig hebben.

We kunnen er vanaf morgen mee stoppen hoor, ben ik erg benieuwd naar het percentage Nederlanders dat in het jaar 2100 de 80 jaar heeft bereikt.
Dit is gewoon echt 100% onzin. Het is alleen zo dat doordat transportkosten irrieel laag zijn men logistiek een systeem opgezet heeft waarbij veel transport nodig is. Daarnaast neem je de negatieve impact op de levensverwachting door vervuiling etc. niet mee.
pi_131321063
Raad van State ziet niets in de nieuwe oldtimerregeling (http://www.bnr.nl/nieuws/(...)baar?s_cid=blogitems). Het lijkt erop dat men geen uitzonderingen wil. In het ergste geval wordt het dus nog veel erger aangepast, of men gaat pleiten voor 120 Euro voor alle brandstoffen (maar dat krijgt men er zeker niet doorheen in de Tweede Kamer, ivm milieu-oogpunt en het feit dat de moties van Van Vliet en Bashir zijn verworpen).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')