Op dinsdag 7 augustus 2018 19:23 schreef Aisumasen het volgende:[..]
En zoals altijd met een knipoog, hehe
.
Ja, dat begon plots eind 2013 heel erg in te treden, wat ook kwam door dat korte kapsel, en in 2014 leek hij al 4 jaar ouder dan het jaar daarvoor, maar nu gaat het helemaal rap. Het rock ’n’ roll-leven… qua fysicaliteit en energie op het podium is hij er in ieder geval nog niet op achteruit gegaan.
Hm, het is meer energiek dan ballads nu ik het rijtje eens langsga: punk-opener, glam rock track, pop/rock track, punk-y-track, kant A sluit af met een prachtig downtempo nummer. Kant B opent explosief met onze favoriete post-disco ‘Coup De Grace’ en daarna weer een schreeuwende punk-y track, hierna wederom een ‘mooier’ liedje maar wel een die elektrische begeleiding heeft, een rock-track, en een up-tempo shuffle ballad.
Track 1, 2, 4, 5, 8 and 9 zijn geschreven door Miles Kane en Jamie T, track 3 ook met Lana Del Rey erbij. Track 6, 7 en 10 zijn met de TLSP tour-band/Mini Mansions geschreven (Miles Kane, Loren Humphrey, Tyler Parkford en Zach Dawes). Dus die hebben beide én ballads én rock-tracks gedaan. Punt van kritiek zou kunnen zijn dat er weinig cohesie tussen de nummers is, zelfs niet in de productie. Alleen track 1 en 2 klinken qua sound al heel anders. De vlammende opener is ondertussen ook uit in de studio-versie:
Too Little Too Late, a song by Miles Kane on SpotifyEr zullen weer bijzondere akoestische sessies volgen, want wie doet nu zo'n liedje akoestisch
? Hier voor de Vlaamse publieke omroep vorige week tijdens een persdag in Brussel (Nederland weer afwezig):
Zelfs de doorgaans zure cynici van The Independent zijn overstag,
"Miles Kane is back, in case you didn't hear, with a belter of a record: Coup De Grace is Kane's best work to date: punchy, cohesive and lots of fun."
(
https://www.independent.c(...)-hauff-a8473216.html)