abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_127340059
Je kan trouwens ook gewoon je laptop of pc aansluiten via de HDMI op je televisie is dat geen optie?
blablablabla
pi_127340123
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:50 schreef Elan het volgende:
Je kan trouwens ook gewoon je laptop of pc aansluiten via de HDMI op je televisie is dat geen optie?
Nee, komt niet echt goed uit, moet ik met m'n laptop naast de tv zitten, aan de oplader etc.
Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light :)
pi_127340182
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:41 schreef jogy het volgende:
http://tweakers.net/price(...)m-380-boxee-box.html Deze komt er wel goed uit volgens mij, heeft ook wifi, geen interne opslag maar wel USB voor een memory stick/externe hdd en zelfs nog ingangen voor geheugenkaartjes.
Deze zie ik wel zitten, de extensies die ik gebruik ondersteund hij. Maar dan de 'opstelling' en aansluiting, hoe doe ik dat :@
Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light :)
  zondag 2 juni 2013 @ 22:53:55 #29
108913 Godshand
guide4you
pi_127340276
Gewoon een ZOTAC ZBoxje kopen, XBMC erop zetten en gaan met die banaan :)

Met laptop is nog goedkoper. Xbmc downloaden, afstandbediening voor je mobiele telefoon downloaden (om XBMC te bedienen), laptop bedraad op het netwerk en TV aansluiten en spelen maar :)

XBMC: http://www.xbmc.org
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_127340565
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:53 schreef Godshand het volgende:
Gewoon een ZOTAC ZBoxje kopen, XBMC erop zetten en gaan met die banaan :)

Met laptop is nog goedkoper. Xbmc downloaden, afstandbediening voor je mobiele telefoon downloaden (om XBMC te bedienen), laptop bedraad op het netwerk en TV aansluiten en spelen maar :)

XBMC: http://www.xbmc.org
Je zegt het zo makkelijk :P Hoe sluit ik alles aan en stel ik alles in?

De tweede optie zou heel mooi zijn, maar ik heb geen internet aansluiting op mijn tv.. :(
Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light :)
pi_127340696
XBMC is idd fantastisch. TS als je de mogelijkheid hebt om dit in te passen in je setup, zal ik altijd daarvoor kiezen. Dus of via een PC/Laptop met een HDMI kabel, of een ZOTAC ZBox zoals hierboven vermeld. Een Raspberry Pi is ook goedkoop, kan je ook XBMC op installeren. Maar de gebruiksvriendelijkheid van XBMC is nog onovertroffen. Zeker in vergelijking met een mediaplayer.

[ Bericht 0% gewijzigd door mini891 op 02-06-2013 23:02:24 (Typo) ]
  zondag 2 juni 2013 @ 23:02:37 #32
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127340738
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:52 schreef psvtje10 het volgende:

[..]

Deze zie ik wel zitten, de extensies die ik gebruik ondersteund hij. Maar dan de 'opstelling' en aansluiting, hoe doe ik dat :@
Maar die heeft dus GEEN harde schijf he. Maar als je een USB stick gewoon alleen gebruikt voor je mediaspeler en het daar ook op aangesloten laat en alleen eruit haalt om films op te zetten dan zou het geen probleem hoeven zijn. Anders kom je in ieder geval al boven de honderd euro uit. En verder is het heel simpel eigenlijk. Je stelt je netwerkinstellingen van de wifi in en je kan er bij met je laptop. Wat je pc betreft moet je wel de map delen waar de media op staat en dan kan je er gewoon heen met je mediaspeler.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 2 juni 2013 @ 23:03:46 #33
108913 Godshand
guide4you
pi_127340808
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 22:59 schreef psvtje10 het volgende:

[..]

Je zegt het zo makkelijk :P Hoe sluit ik alles aan en stel ik alles in?

De tweede optie zou heel mooi zijn, maar ik heb geen internet aansluiting op mijn tv.. :(
Het is ook makkelijk. Tenminste, als je een HD (Ready) TV hebt met HDMI ingangen en een laptop met HDMI uitgang.

Download de XBMCbuntu iso, en brand een DVDtje van met je favoriete brander. Daarna laptop uit.

Vervolgenspak je een HDMI kabel, steekt hem in je TV en laptop. Laptop aan, DVD erin en hij gaat automatisch opstarten.

TV op het HDMI kanaal zetten met de afstandsbediening. Na opstarten van XBMC zie je al beeld.
Download de XBMC afstandsbediening voor iPhone of Android. Openen.

Even je HDMI instellingen aanpassen in de menu's van XBMC, je internetinstellingen invoeren. Vervolgens scannen naar films, op je bank zitten. Als de scan klaar is, mobiel pakken, play drukken en kijken :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 2 juni 2013 @ 23:05:30 #34
108913 Godshand
guide4you
pi_127340895
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:01 schreef mini891 het volgende:
XBMC is idd fantastisch. TS als je de mogelijkheid hebt om dit in te passen in je setup, zal ik altijd daarvoor kiezen. Dus of via een PC/Laptop met een HDMI kabel, of een ZOTAC ZBox zoals hierboven vermeld. Een Raspberry Pi is ook goedkoop, kan je ook XBMC op installeren. Maar de gebruiksvriendelijkheid van XBMC is nog onovertroffen. Zeker in vergelijking met een mediaplayer.
Man klets niet. Het lijkt heel wat, maar XBMC met raspRerry Pi is een drama, wanneer je films afspeelt die geen .h264 gedecodeerd zijn en ook DTS audio wordt niet gedecodeerd.

Daarnaast maakt iedereen nog een halve PC van door er koelers, ventilators en USB poorten op aan te sluiten :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_127340954
quote:
13s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:05 schreef Godshand het volgende:

[..]

Man klets niet. Het lijkt heel wat, maar XBMC met raspRerry Pi is een drama, wanneer je films afspeelt die geen .h264 gedecodeerd zijn en ook DTS audio wordt niet gedecodeerd.

Daarnaast maakt iedereen nog een halve PC van door er koelers, ventilators en USB poorten op aan te sluiten :')
Zeg ik ergens dat Raspberry Pi met XBMC de beste oplossing is? Ik zeg alleen dat het goedkoop is. Waarmee je het onder het budget kan redden. Maar ooit met een simpele mediaplayer geprobeerd films te bekijken van een beetje kwaliteit? Word je ook gek van, om over de traagheid van het menu vaak nog maar te zwijgen. XBMC is gewoon wel de fijnste oplossing kijkend naar het budget.
pi_127341538
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:01 schreef mini891 het volgende:
XBMC is idd fantastisch. TS als je de mogelijkheid hebt om dit in te passen in je setup, zal ik altijd daarvoor kiezen. Dus of via een PC/Laptop met een HDMI kabel, of een ZOTAC ZBox zoals hierboven vermeld. Een Raspberry Pi is ook goedkoop, kan je ook XBMC op installeren. Maar de gebruiksvriendelijkheid van XBMC is nog onovertroffen. Zeker in vergelijking met een mediaplayer.
ZOTAC ZBox kost wel meer dan ¤100,- euro..
Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light :)
pi_127341570
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar die heeft dus GEEN harde schijf he. Maar als je een USB stick gewoon alleen gebruikt voor je mediaspeler en het daar ook op aangesloten laat en alleen eruit haalt om films op te zetten dan zou het geen probleem hoeven zijn. Anders kom je in ieder geval al boven de honderd euro uit. En verder is het heel simpel eigenlijk. Je stelt je netwerkinstellingen van de wifi in en je kan er bij met je laptop. Wat je pc betreft moet je wel de map delen waar de media op staat en dan kan je er gewoon heen met je mediaspeler.
Ik hou het in gedachten, maar ik prefereer toch een HDD.
Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light :)
  zondag 2 juni 2013 @ 23:21:43 #38
108913 Godshand
guide4you
pi_127341652
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:20 schreef psvtje10 het volgende:

[..]

Ik hou het in gedachten, maar ik prefereer toch een HDD.
Wat voor laptop en TV heb je dan?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_127341710
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:03 schreef Godshand het volgende:

[..]

Het is ook makkelijk. Tenminste, als je een HD (Ready) TV hebt met HDMI ingangen en een laptop met HDMI uitgang.

Download de XBMCbuntu iso, en brand een DVDtje van met je favoriete brander. Daarna laptop uit.

Vervolgenspak je een HDMI kabel, steekt hem in je TV en laptop. Laptop aan, DVD erin en hij gaat automatisch opstarten.

TV op het HDMI kanaal zetten met de afstandsbediening. Na opstarten van XBMC zie je al beeld.
Download de XBMC afstandsbediening voor iPhone of Android. Openen.

Even je HDMI instellingen aanpassen in de menu's van XBMC, je internetinstellingen invoeren. Vervolgens scannen naar films, op je bank zitten. Als de scan klaar is, mobiel pakken, play drukken en kijken :)
Dit is denk ik tot nu het goedkoopst en makkelijkst.

Maar ik heb niet echt de ruimte om m'n laptop naast de tv te zetten. En ik gebruik hem op een vaste plaats, dus telkens dat verzetten zie ik ook niet zitten.
Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light :)
  zondag 2 juni 2013 @ 23:24:45 #40
108913 Godshand
guide4you
pi_127341787
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:23 schreef psvtje10 het volgende:

[..]

Dit is denk ik tot nu het goedkoopst en makkelijkst.

Maar ik heb niet echt de ruimte om m'n laptop naast de tv te zetten. En ik gebruik hem op een vaste plaats, dus telkens dat verzetten zie ik ook niet zitten.
Je kan ook even wachten:

over enkele weken komt de Ouija open-source game console uit. Omdat het ding Android draait, kan er XBMC 4 android op draaien :)

Het ding gaat rond de 80 euro kosten :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_127341854
quote:
5s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:21 schreef Godshand het volgende:

[..]

Wat voor laptop en TV heb je dan?
Laptop : Samsung RC530-S01
Tv : LG 32LH2000
Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light :)
  zondag 2 juni 2013 @ 23:26:53 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127341869
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:20 schreef psvtje10 het volgende:

[..]

Ik hou het in gedachten, maar ik prefereer toch een HDD.
Dan moet je je budget wat naar boven bijstellen :).

http://tweakers.net/pricewatch/241526/ac-ryan-playon!hd-1tb.html minimaal 173 euro wifi en harde schijf.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_127342005
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:24 schreef Godshand het volgende:

[..]

Je kan ook even wachten:

over enkele weken komt de Ouija open-source game console uit. Omdat het ding Android draait, kan er XBMC 4 android op draaien :)

Het ding gaat rond de 80 euro kosten :)
Is een optie, maar ik ben ongeduldig en schaf het liefst het systeem morgen aan :P
Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light :)
pi_127342059
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Dan moet je je budget wat naar boven bijstellen :).

http://tweakers.net/pricewatch/241526/ac-ryan-playon!hd-1tb.html minimaal 173 euro wifi en harde schijf.
¤173,- heb ik er niet voor over, maar misschien kan ik een tweedehands vinden.
Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light :)
  zondag 2 juni 2013 @ 23:31:47 #45
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127342073
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:31 schreef psvtje10 het volgende:

[..]

¤173,- heb ik er niet voor over, maar misschien kan ik een tweedehands vinden.
Maar is wifi noodzakelijk?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 2 juni 2013 @ 23:32:25 #46
108913 Godshand
guide4you
pi_127342104
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:30 schreef psvtje10 het volgende:

[..]

Is een optie, maar ik ben ongeduldig en schaf het liefst het systeem morgen aan :P
Dan gewoon doorsparen en voorlopig XBMC gebruiken.

Je kan de laptop toch gewoon dichtklappen en op zijn kant zetten? Het beeld gaat toch via de TV :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_127342169
quote:
4s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:32 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dan gewoon doorsparen en voorlopig XBMC gebruiken.

Je kan de laptop toch gewoon dichtklappen en op zijn kant zetten? Het beeld gaat toch via de TV :)
Dit idd. Die android console kan nog eens heel interessant worden. Dus zou daar op wachten idd. Verder is wifi wel makkelijk, dan kan je de bestanden op de mediaplayer zetten zonder hem los te koppelen. Ook al is het langzamer dan via een kabel, is het wel makkelijk als je de plager niet steeds hoeft los te koppelen. Ook is wifi gewoon leuk, dan kan je alles zo instellen dat je films informatie van IMDB ophalen bijvoorbeeld.
pi_127342371
quote:
14s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:31 schreef jogy het volgende:

[..]

Maar is wifi noodzakelijk?
Het zou wel héél fijn zijn :D Maar anders komt het neer op kabel, of wat?
Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light :)
  zondag 2 juni 2013 @ 23:39:43 #49
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_127342446
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:38 schreef psvtje10 het volgende:

[..]

Het zou wel héél fijn zijn :D Maar anders komt het neer op kabel, of wat?
Jup, ik weet niet hoe ver je mediaspeler van je modem/router af staat maar dan scheelt het al snel 50 euro :). En verder wat godshand zegt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_127342457
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2013 23:33 schreef mini891 het volgende:

[..]

Dit idd. Die android console kan nog eens heel interessant worden. Dus zou daar op wachten idd. Verder is wifi wel makkelijk, dan kan je de bestanden op de mediaplayer zetten zonder hem los te koppelen. Ook al is het langzamer dan via een kabel, is het wel makkelijk als je de plager niet steeds hoeft los te koppelen. Ook is wifi gewoon leuk, dan kan je alles zo instellen dat je films informatie van IMDB ophalen bijvoorbeeld.
En is het al bekent wanneer deze precies uit komt? :P
Happiness can be found even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')