abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 oktober 2013 @ 09:17:32 #251
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_131769846
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 02:23 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dat laatste, het was kort maar heftig, met koorts en puur water als ontlasting. En nee, in die tijd ging ik écht niet weer naar de streetfoodmarket! En ook niet naar een restaurant, want was niet zeker of ik het binnen kon houden...
Nu in Thailand al weer streetfood gegeten, weer OK.

Oh, van Penang naar de Perhentians gaan shuttles voor 140 RM, incl retour met de boot. Zag een foldertje liggen in het hostel.
Fijn dat t weer goed gaat. En handig van die shuttle.
Waar in Thailand zit je? Regent t nog zoveel?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_131774684
Ben van plan om eind december naar Maleisie te gaan. Wil rond de kerstdagen voornamelijk op 't strand liggen en een beetje snorkelen (geen duikbrevet). Tijdens de jaarwisseling wil ik in Kuala Lumpur zijn en daarna nog een weekje de tijd om wat wildlife te zien.

Ik lees dat het westerlijk deel (Langkawi) erg mooie stranden heeft maar geen goede snorkelplek is vanwege het niet zo heldere water. Het oosterlijk deel schijnt heel goed geschikt te zijn om te snorkelen (bijv. Tioman), alleen zit je dan midden in 't regenseizoen :'( .

Iemand tips? :)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 13:55:47 #253
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_131776269
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 09:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Fijn dat t weer goed gaat. En handig van die shuttle.
Waar in Thailand zit je? Regent t nog zoveel?
Ang Thong NP (is westelijk van Koh Samui). Geen druppel regen, stralend blauw vandaag!
  woensdag 2 oktober 2013 @ 14:31:19 #254
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_131777104
ORS is niet nodig, nog nooit gedaan. Eten en drinken is genoeg.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 14:33:29 #255
62913 Blik
The one and Only!
pi_131777162
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:31 schreef Lemans24 het volgende:
ORS is niet nodig, nog nooit gedaan. Eten en drinken is genoeg.
Als alles binnenblijft wel ja, maar als alles er van boven en van onder uitkomt is het een iets ander verhaal en kan een ORS zeker geen kwaad
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:01:25 #256
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_131777920
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 14:33 schreef Blik het volgende:
Als alles binnenblijft wel ja, maar als alles er van boven en van onder uitkomt is het een iets ander verhaal en kan een ORS zeker geen kwaad
ORS gebruik ik nooit, maar zelfs als je maar een beetje ziek bent in een warm klimaat, kan een sportdrankje als Gatorade enorm veel helpen.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:06:35 #257
62913 Blik
The one and Only!
pi_131778079
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:01 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

ORS gebruik ik nooit, maar zelfs als je maar een beetje ziek bent in een warm klimaat, kan een sportdrankje als Gatorade enorm veel helpen.
En Cola werkt altijd goed tegen bijvoorbeeld maagproblemen
  woensdag 2 oktober 2013 @ 15:57:50 #258
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_131779915
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 13:55 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ang Thong NP (is westelijk van Koh Samui). Geen druppel regen, stralend blauw vandaag!
Nice! Geniet ervan!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Beste/leukste mod 2022 woensdag 2 oktober 2013 @ 16:29:32 #259
319979 Fok-it
All is well
pi_131781065
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:49 schreef wspa_ het volgende:
Ben van plan om eind december naar Maleisie te gaan. Wil rond de kerstdagen voornamelijk op 't strand liggen en een beetje snorkelen (geen duikbrevet). Tijdens de jaarwisseling wil ik in Kuala Lumpur zijn en daarna nog een weekje de tijd om wat wildlife te zien.

Ik lees dat het westerlijk deel (Langkawi) erg mooie stranden heeft maar geen goede snorkelplek is vanwege het niet zo heldere water. Het oosterlijk deel schijnt heel goed geschikt te zijn om te snorkelen (bijv. Tioman), alleen zit je dan midden in 't regenseizoen :'( .

Iemand tips? :)
Langkawi en Pangkor zijn de enige eilanden aan het westen die redelijke stranden hebben maar is niet te vergelijken met de oostkust :P Verder heb je Penang dan natuurlijk nog maar dat is absoluut geen strand-eiland om te chillen en te zwemmen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:30:20 #260
62913 Blik
The one and Only!
pi_131781089
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 12:49 schreef wspa_ het volgende:
Ben van plan om eind december naar Maleisie te gaan. Wil rond de kerstdagen voornamelijk op 't strand liggen en een beetje snorkelen (geen duikbrevet). Tijdens de jaarwisseling wil ik in Kuala Lumpur zijn en daarna nog een weekje de tijd om wat wildlife te zien.

Ik lees dat het westerlijk deel (Langkawi) erg mooie stranden heeft maar geen goede snorkelplek is vanwege het niet zo heldere water. Het oosterlijk deel schijnt heel goed geschikt te zijn om te snorkelen (bijv. Tioman), alleen zit je dan midden in 't regenseizoen :'( .

Iemand tips? :)
MIsschien toch maar Thailand doen? Dan is het daar hoogseizoen en mooi weer :)
  woensdag 2 oktober 2013 @ 16:47:17 #261
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_131781538
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:30 schreef Blik het volgende:

[..]

MIsschien toch maar Thailand doen? Dan is het daar hoogseizoen en mooi weer :)
+1
Oostkust Maleisië sluit dan.
Of je kunt je even oriënteren op Borneo of Indonesië, ik heb geen idee hoe daar dan het weer is.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 3 oktober 2013 @ 08:22:51 #262
62913 Blik
The one and Only!
pi_131801264
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 16:47 schreef Murmeli het volgende:

[..]

+1
Oostkust Maleisië sluit dan.
Of je kunt je even oriënteren op Borneo of Indonesië, ik heb geen idee hoe daar dan het weer is.
Bali is bijvoorbeeld ook matig rond die tijd, Indonesië is juist goed in onze zomer. Borneo weet ik niet precies
  donderdag 3 oktober 2013 @ 19:06:50 #263
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_131817119
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 15:06 schreef Blik het volgende:
En Cola werkt altijd goed tegen bijvoorbeeld maagproblemen
Maar alleen in kleine beetjes, lauw en zonder bubbels.

En honing tegen bloedzuigerbeten.

Ja, echt.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 23:10:10 #264
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_131861244
Cameron Highlands hier al benoemd ?

Schitterende theevelden O+

KL is echt saai vergeleken met Singapore, daarom maximaal 2 dagen daar blijven.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_131864037
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:10 schreef Maikuuul het volgende:
Cameron Highlands hier al benoemd ?

Schitterende theevelden O+

KL is echt saai vergeleken met Singapore, daarom maximaal 2 dagen daar blijven.
Vond het juist andersom. KL is stukken leuker (en betaalbaarder) dan Singapore.
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 02:35:40 #266
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_131866393
Smaken verschillen.
Ik vind Singapore leuker dan KL. Natuurlijk is het duurder, maar vergeleken met NL valt het wel mee.
  Beste/leukste mod 2022 zaterdag 5 oktober 2013 @ 03:40:35 #267
319979 Fok-it
All is well
pi_131866760
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 23:10 schreef Maikuuul het volgende:
Cameron Highlands hier al benoemd ?

Schitterende theevelden O+

KL is echt saai vergeleken met Singapore, daarom maximaal 2 dagen daar blijven.
Ik had me ook meer van KL voorgesteld, ook meer van Penang.
Cameron Highlands is wel chill inderdaad O+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 10:59:32 #268
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_131868835
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 03:40 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ik had me ook meer van KL voorgesteld, ook meer van Penang.
Cameron Highlands is wel chill inderdaad O+
Penang is idd erg matig, vooral omdat je er geen fatsoenlijk strand hebt. Wel heerlijk eten maar dat kan je overal in Maleisie

Ik vond in KL dat er vrij weinig te zien was, wat ik wel een echte aanrader vond was het restaurant onder bij de Petronas Towers :9
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zaterdag 5 oktober 2013 @ 14:08:51 #269
62913 Blik
The one and Only!
pi_131872413
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:59 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Penang is idd erg matig, vooral omdat je er geen fatsoenlijk strand hebt. Wel heerlijk eten maar dat kan je overal in Maleisie

Ik vond in KL dat er vrij weinig te zien was, wat ik wel een echte aanrader vond was het restaurant onder bij de Petronas Towers :9
Welk restaurant, er zitten er minimaal een stuk of 20 onderin de Petronas Towers...
pi_131893371
Alweer zo'n land waar ik het vliegveld niet af kon. :{ Ik wil er toch wel eens heen.
  zondag 6 oktober 2013 @ 12:58:50 #271
327807 Mariposas
יה&#14
pi_131896720
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:59 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Penang is idd erg matig, vooral omdat je er geen fatsoenlijk strand hebt. Wel heerlijk eten maar dat kan je overal in Maleisie
Nou, zo slecht in Penang zijn de stranden nou ook weet niet. Het is geen bounty strand als bij de Perhentians of Tioman eilanden en ik zou Penang niet kiezen voor de stranden, maar ter afwisseling met cultuur is het strand goed te doen.



Ik vond Penang erg sfeervol, maar als ik ook lees dat jullie Singapore leuker vinden dan KL weet ik denk ik al waar 't aan ligt. :)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 7 oktober 2013 @ 07:35:23 #272
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_131926989
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2013 10:59 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Ik vond in KL dat er vrij weinig te zien was, wat ik wel een echte aanrader vond was het restaurant onder bij de Petronas Towers :9
Niet iedereen gaat naar Maleisië voor het strand. Sterker nog: niet iedereen gaat naar het strand in het algemeen.

Maar Penang was idd matig. Ik denk wel dat het eiland veel potentie heeft voor als je er wat langer bent.

Sowieso, Sarawak maakt Maleisië voor mij, ga zeker terug in 2014 :)
pi_134793175
Vliegticket geboekt naar Maleisië/Singapore, dus de komende tijd maar even inlezen wat we allemaal willen gaan doen. Singapore en KL vliegen we heen en terug, dus die komen uiteraard aan bod. Daarnaast hebben we voorlopig de Cameron Highlands, Malakka, Penang, Langkawi en uiteraard Borneo op het lijstje. Maar hoe het uiteindelijk gaat uitpakken zien we nog wel.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zaterdag 28 december 2013 @ 23:26:32 #274
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_134808698
Ga over 2 maanden naar Maleisie/Indonesie.

Etihad had een erg goede aanbieding.

Vertrek Amsterdam - Kuala Lumpur

Terugkomst Jakarta - Dusseldorf

Ticket voor 2 personen slechts 950 euro O+

Meer mensen die Ticketspy gebruiken voor dit soort koopjes?
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_135530376
Ik ga deze reeks effe volgen. Ik wil wel een paar dagen Sabah toevoegen aan mijn Indonesië-reis.
pi_137342695
De haze is helaas weer terug in de regio. De waardes in Maleisie kun je op deze website volgen: http://apims.doe.gov.my/apims/hourly4.php

Zoals ik vorig jaar aangaf is het rond de 70 al een hinderlijk verschijnsel. Bij 100 noemen ze het 'unhealthy'. Dit geldt nu rond Kuala Lumpur.

Een niveau van 100 is trouwens nog geen reden tot grote zorg. Alleen als je astmatisch bent dan zou ik nu niet naar deze regio reizen. Ook als zonnebaden bij het zwembad belangrijk voor je is, dan zou ik alternatieven overwegen, want de zon komt niet of nauwelijks door de haze.

De kern van de haze kun je op deze website volgen: http://www.weather.gov.sg/wip/c/portal/layout?p_l_id=PUB.1003.538 Zoals je ziet, ligt de oorzaak weer bij het verbranden van bossen op Sumatra.
pi_139318091
Grappig dat men in KL zelf nauwelijks zelf stilstaat bij de haze (behalve online, om er simpelweg over te klagen). Zelf komt men nauwelijks buiten. Het is niet bepaald een volk dat elk weekend de parken oid opzoekt; eerder in grote files richting de shopping malls....vanuit de condo oid de auto in, en meteen de parking van de mall in...en dan vervolgens uren achtereen rondslenteren....niks geen last van de haze :).

Wij hadden er destijds wel zo nu en dan flink last van. KL ligt in een soort dal, waar de hete lucht sowieso altijd blijft hangen. We woonden eerst in het centrum (tegenover Pavilion KL); en daar rook je de haze gewoon in het huis (dat prima geisoleerd was :)). Eenmaal buiten de stad hadden we er nauwelijks nog last van. Het regent er vaak genoeg dat de haze redelijk vaak verminderd. Die waardes zijn wel brak; maar is het niet zo dat hier in NL de lucht eigenlijk ook niet zo heel fris is?
  zondag 27 april 2014 @ 22:29:26 #278
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_139324155
Randstad/Ruhrgebied/Vlaanderen heeft periodiek de goorste lucht van Europa ja. Maar niet altijd, kan ook hele tijden erg schoon zijn. En het gaat om PM10 hier, in Azië ook PM2.5, nog veel schadelijker.
pi_139375401
In juli vlieg ik naar Bali, maar dan heb ik een overstap op KL van 9u. Is de stad het waard om even te bezoeken, of kan ik beter in de lounge op het vliegveld wachten?
pi_139375534
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:43 schreef gaiknietzeggen het volgende:
In juli vlieg ik naar Bali, maar dan heb ik een overstap op KL van 9u. Is de stad het waard om even te bezoeken, of kan ik beter in de lounge op het vliegveld wachten?
Ik zou het er niet voor doen. Te beperkte tijd en het vliegveld ligt niet echt in het centrum.
  dinsdag 29 april 2014 @ 14:57:11 #281
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_139375913
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:46 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik zou het er niet voor doen. Te beperkte tijd en het vliegveld ligt niet echt in het centrum.
Maar met de KLIA express ben je er in een half uurtje.
Don't let my username fool you...
pi_139376106
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 14:43 schreef gaiknietzeggen het volgende:
In juli vlieg ik naar Bali, maar dan heb ik een overstap op KL van 9u. Is de stad het waard om even te bezoeken, of kan ik beter in de lounge op het vliegveld wachten?
Ik zou wel even KL bezoeken. Verwacht niet al te bijzondere ervaringen, maar voldoende afleiding om die 9 uur dragelijk te maken.

Met de KLIA Express trein ben je in 25 minuten op het station KL Sentral. Het nationale museum ligt daarnaast op loopafstand, evenals een mooi park (Lake Gardens). Iets verder ligt een Bird Park en een museum over Islamitische architectuur.

Als je even uitzoekt hoe de LRT werkt, dan zijn de Petronas Towers (station KLCC) makkelijk te bezoeken. Ook het gebied rondom het LRT station Pasar Seni is wel aardig om wat rond te struinen (China town, Central Market, Merdeka Square). Dit is het eerste LRT station vanaf KL Sentral.
pi_139386229
Ik zou het alleen doen als je bagage wordt doorgelabeld. Dan ben je idd zo het vliegveld uit en snel in het centrum.

Nu Sentral is een nieuwe mall pal naast KL Sentral (waar je met de trein aankomt) en die is net geopend (soft opening, maar toch). Vandaar direct door naar de Monorail die ernaast ligt en dan door richting Bukit Bintang. Dan daar even slenteren; is leuk...koffie bij Espressamente Illy voor Pavilion KL...gezellig. Dan de GOKL naar Chinatown; zie je dat daar ook meteen....bij Chinatown kun je vervolgens de metro (Pasar Seni) terug naar KL Sentral pakken (1 station verder)....maw...prima te doen.

Echter...zijn je koffers niet doorgelabeld moet je ze eerst droppen (naast Burger King op Arrivals zit een shop waar je de koffers veilig kunt achterlaten).

Als je KL al kent....zou ik het niet doen en lekker chillen op de luchthaven.....
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:00:30 #284
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_139389359
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 19:53 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
Ik zou het alleen doen als je bagage wordt doorgelabeld. Dan ben je idd zo het vliegveld uit en snel in het centrum.

Nu Sentral is een nieuwe mall pal naast KL Sentral (waar je met de trein aankomt) en die is net geopend (soft opening, maar toch). Vandaar direct door naar de Monorail die ernaast ligt en dan door richting Bukit Bintang. Dan daar even slenteren; is leuk...koffie bij Espressamente Illy voor Pavilion KL...gezellig. Dan de GOKL naar Chinatown; zie je dat daar ook meteen....bij Chinatown kun je vervolgens de metro (Pasar Seni) terug naar KL Sentral pakken (1 station verder)....maw...prima te doen.

Echter...zijn je koffers niet doorgelabeld moet je ze eerst droppen (naast Burger King op Arrivals zit een shop waar je de koffers veilig kunt achterlaten).

Als je KL al kent....zou ik het niet doen en lekker chillen op de luchthaven.....
9 uur Chillen op de luchthaven? Dat kan prima op Changi, maar Kuala Lumpur is daar nou niet echt geschikt voor.
Naar Kuala Lumpur zelf is met een tussenstop van 9 uur prima te doen, zonder bagage kan je 1,5 uur na landing in Kuala Lumpur Sentral Station staan, met bagage in 2 uur. dan heb je een uur of 5 om een beetje rond te lopen waardoor je echt wel wat tijd hebt om het e.e.a. te zien. Voor een dergelijke tussenstop is KLCC ook wel geschikt, shopping mall, eetgelegenheden, Petronas Towers en park. Dan heb je nog zo'n 2,5 uur over om terug te komen naar de luchthaven wat met het lokale openbaar vervoer SRT/LRT/Monorail en KLIA express prima te doen is.
Eventueel kan je ook je bagage stallen op KL Sentral Station in de buurt van de KTMB (trein) ticket verkoop punt op de 2de verdieping van KL Sentral.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 29 april 2014 @ 21:28:07 #285
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_139391255
Ik zou met zo'n overstap naar Batu caves gaan, als je de stad al een beetje kent. Of sowieso, is best bijzonder, namelijk.
pi_141640843
Dit topic maar even volgen, sinds 6 maanden woon ik in KL :-)
pi_144415934
*kick*

We zitten erover te denken rondom oud en nieuw 3-4 weken naar Maleisië te gaan. Ik lees overal dat het dan regenseizoen is (in grote delen?). Een kort buitje en hoge luchtvochtigheid vind ik geen probleem, maar als het zoveel regent dat het de planning in de war schopt, vergalt het wel een beetje mijn vakantieplezier. Dus zou Maleisie niet echt een goede optie zijn voor die periode. Schat ik dat goed in?

We hebben ons verder nog niet heel veel verdiept in wat we precies willen doen overigens. In ieder geval Kuala Lumpur, Singapore, en verder een mix van natuur (jungle enzo, roadtrip) en strand (+ duiken, sowieso Sipadan).

Maar ik vrees dus dat het in die periode allemaal te nat is. Klopt dat?
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 september 2014 @ 11:40:40 #288
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144416138
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:32 schreef Stefanovic83 het volgende:
*kick*

We zitten erover te denken rondom oud en nieuw 3-4 weken naar Maleisië te gaan. Ik lees overal dat het dan regenseizoen is (in grote delen?). Een kort buitje en hoge luchtvochtigheid vind ik geen probleem, maar als het zoveel regent dat het de planning in de war schopt, vergalt het wel een beetje mijn vakantieplezier. Dus zou Maleisie niet echt een goede optie zijn voor die periode. Schat ik dat goed in?

We hebben ons verder nog niet heel veel verdiept in wat we precies willen doen overigens. In ieder geval Kuala Lumpur, Singapore, en verder een mix van natuur (jungle enzo, roadtrip) en strand (+ duiken, sowieso Sipadan).

Maar ik vrees dus dat het in die periode allemaal te nat is. Klopt dat?
Hou er rekening mee dat delen van de jungle dan ontoegankelijk zijn en veel jungle lodges (Uncle Tan etc) dan dicht zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_144416851
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 11:32 schreef Stefanovic83 het volgende:
We zitten erover te denken rondom oud en nieuw 3-4 weken naar Maleisië te gaan. Ik lees overal dat het dan regenseizoen is (in grote delen?).
Het regenseizoen is niet precies te voorspellen en het verschilt inderdaad per gebied.

Zoals Selang al aangeeft zijn sommige gebieden afgesloten. Dit merk je vanzelf als je wat research doet ter voorbereiding. Bestemmingen die het jaar door bereikbaar zijn zoals Penang, Cameron Highlands en de steden die je noemt, kun je echter zonder zorgen bezoeken. Mocht het regenseizoen zijn, dan zijn de buien kort en hevig, waarna het weer warm en zonnig is. Ik denk niet dat het weer je vakantiepret zal bederven.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 september 2014 @ 13:19:18 #290
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144418698
Ik ben zelf indertijd op de rand van het regenseizoen geweest (mid sept- mid nov) en dat vond ik eigenlijk ideaal. Eerste maand op het schiereiland, tweede maand in Borneo. Regenwoud was nog bereikbaar maar de lodges waren minder druk. En Bako zat vol met kikkers die net in de paringstijd zaten (getrigged door de regen) dus s'nachts prachtige concerten O+ en enorm veel slangen die weer werden aangetrokken door de kikkers. Volgende keer kies ik dezelfde timing :) (en ja, die volgende keer gaat er zeker komen)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 11 september 2014 @ 14:59:06 #291
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144421621
Het ligt er een beetje aan waar je bent, denk ik. Ik vond het in Taman Negara de eerste week van januari wel tamelijk heftig (en ik woonde al jaren in de tropen, je zou toch denken dat ik wat gewend was): heel, heel nat en daardoor ook vreselijk veel bloedzuigers. We hebben er een hike voor moeten afbreken. De buien waren wel hevig, maar duurden ook een groot deel van de middag. Een paar jaar eerder waren we er in februari of maart, en dat was een stuk beter.
  User die je het meest gemist hebt 2022 donderdag 11 september 2014 @ 15:55:17 #292
78918 SeLang
Black swans matter
pi_144423391
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 14:59 schreef Gaoxing het volgende:
Het ligt er een beetje aan waar je bent, denk ik. Ik vond het in Taman Negara de eerste week van januari wel tamelijk heftig (en ik woonde al jaren in de tropen, je zou toch denken dat ik wat gewend was): heel, heel nat en daardoor ook vreselijk veel bloedzuigers. We hebben er een hike voor moeten afbreken. De buien waren wel hevig, maar duurden ook een groot deel van de middag. Een paar jaar eerder waren we er in februari of maart, en dat was een stuk beter.
Ik ben in 2 maanden Maleisië niet één keer gebeten door bloedzuigers. Het begin van de regentijd is ook beter dan tijdens of na de regentijd want dan zijn ze op volle sterkte. Ik heb wel andere mensen gebeten zien worden. Het is ook een kwestie van goed kleden. Maar in januari lijkt het me daar inderdaad niet fijn. :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 11 september 2014 @ 18:47:17 #293
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_144428850
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2014 15:55 schreef SeLang het volgende:
Ik ben in 2 maanden Maleisië niet één keer gebeten door bloedzuigers. Het begin van de regentijd is ook beter dan tijdens of na de regentijd want dan zijn ze op volle sterkte. Ik heb wel andere mensen gebeten zien worden. Het is ook een kwestie van goed kleden. Maar in januari lijkt het me daar inderdaad niet fijn. :D
Eerlijk is eerlijk: we waren met de kinderen, en stonden daardoor ook wat meer stil dan dat we zouden willen (en de jongste, toen een jaar of 7, had het echt heel, heel erg gehad :D ), maar anderen om ons heen liepen ook minder dan ze hadden gewild. Tegen die op de grond kun je je aardig kleden, maar als ze uit de bomen komen vallen houdt het gewoon op :P
pi_150069462
Deze zomer ga ik een maand naar Maleisië en ik vroeg me af of ik nou wel of niet een multiple entry visa nodig heb. We beginnen onze reis in Singapore vanwaar we overland naar KL gaan. Na 2 weken willen we vliegen naar Maleisisch Borneo. Als we daar zijn willen we ook 3/4 dagen naar Brunei en dan overland weer terug naar Maleisisch Borneo. Vanuit daar willen we terug vliegen naar KL en een paar dagen later vliegen we terug naar huis via Singapore.

In het kort ziet het er dus zo uit: Singapore - Maleisië - Brunei - Maleisië - Singapore

Hopelijk kan dit gewoon zonder duur multiple entry visa

Oh, heeft iemand nog wat tips voor de staat Sabah in Maleisië? O+
  donderdag 26 februari 2015 @ 20:28:00 #295
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_150083366
quote:
0s.gif Op donderdag 26 februari 2015 15:20 schreef SZEF het volgende:
Deze zomer ga ik een maand naar Maleisië en ik vroeg me af of ik nou wel of niet een multiple entry visa nodig heb. We beginnen onze reis in Singapore vanwaar we overland naar KL gaan. Na 2 weken willen we vliegen naar Maleisisch Borneo. Als we daar zijn willen we ook 3/4 dagen naar Brunei en dan overland weer terug naar Maleisisch Borneo. Vanuit daar willen we terug vliegen naar KL en een paar dagen later vliegen we terug naar huis via Singapore.

In het kort ziet het er dus zo uit: Singapore - Maleisië - Brunei - Maleisië - Singapore

Hopelijk kan dit gewoon zonder duur multiple entry visa

Oh, heeft iemand nog wat tips voor de staat Sabah in Maleisië? O+
Hangt natuurlijk wel van je paspoort af, maar met een Nederlands paspoort mag je zonder visa Maleisië binnen voor een maximaal verblijf van 90 dagen op Peninsular en 30 dagen (als ik het goed heb) bij de overige regio's.
Het aantal keer in of uit maakt in principe niet uit en ik had in mijn oude paspoort meer dan 40 stempels Maleisie (en ja dat slokt veel ruimte op), men doet daar over het algemeen niet moeilijk over, her en der een wat meer pientere medewerker op de KL luchthaven welke mij beticht van werkzaamheden maar dat was ook pas na een keer of 30, en bij de landsgrens tussen Singapore en Johor Bharu is dit dusdanig gewoon dat men verveeld elke keer in en uitstempelt maar niet daadwerkelijk reishistorie controleert. (Niet gek, want er is veel verkeer van de Maleisiërs zelf welke werkt in Singapore die dagelijks op en neer reist).

Daarnaast, als serieuze toerist met een reisplan zal men niet moeilijk gaan doen als ze er al naar vragen, en die kans is echt te verwaarlozen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 30 maart 2015 @ 23:45:46 #296
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_151210726
Dit maar eens even volgen en doorlezen. Het plan is om juli +/- een maand naar Borneo te gaan.
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
  vrijdag 3 april 2015 @ 11:09:09 #297
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_151322509
Iemand ervaring met autohuur in Maleisië?
Ik ben een paar dagen in KL geweest in 2007 en sindsdien roep ik al dat ik terug wil. Nu gaan we van half september een week of 3 op vakantie, waarheen weten we nog niet. Maleisië is echter een kanshebber vanwege de vrij lage ticketprijzen momenteel.
We huren op vakantie altijd graag een auto en rijden zelf rond van hotel naar hotel. Ik las al dat dat op zich prima te doen is, maar ik ben benieuwd naar eigen ervaringen!
L'Enfer, c'est les autres.
  vrijdag 3 april 2015 @ 11:12:06 #298
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_151322589
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 april 2015 11:09 schreef Maria2.0 het volgende:
Iemand ervaring met autohuur in Maleisië?
Ik ben een paar dagen in KL geweest in 2007 en sindsdien roep ik al dat ik terug wil. Nu gaan we van half september een week of 3 op vakantie, waarheen weten we nog niet. Maleisië is echter een kanshebber vanwege de vrij lage ticketprijzen momenteel.
We huren op vakantie altijd graag een auto en rijden zelf rond van hotel naar hotel. Ik las al dat dat op zich prima te doen is, maar ik ben benieuwd naar eigen ervaringen!
Wij hadden toen een paar dagen een auto gehuurd in Kota Bharu en hebben die in Kuala Lumpur weer opgehaald, bij zo'n klein verhuurbedrijfje met een balie op het vliegveld. (de grote verhuurden minimaal voor een week) Prima te doen. Wegen zijn erg rustig en overzichtelijk. In Kuala Lumpur is een medewerker deze weer op komen halen, hij had de hele dag met de trein gereisd om daar te komen _O-
Don't let my username fool you...
pi_151656359
Deze zomer naar Maleisie zo'n 19-20 dagen! *O* We landen in Singapore en willen vanuit daar het vaste land van Maleisie gaan zien. Iemand tips over routes? Nachttreinen? We weten niet zo goed of we via de oostkust naar het noorden en via west (kuala lumpur) terug, of andersom.. Hoor graag jullie ervaringen :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 13 april 2015 @ 22:48:42 #300
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_151664314
Wil je aan het begin op het strand (oostkust eilanden) relaxen of aan het eind?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')