abonnement Unibet Coolblue
  zondag 2 juni 2013 @ 12:01:25 #1
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_127316856




_O_ .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 2 juni 2013 @ 12:02:15 #2
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_127316870
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 16:55 schreef Quotidien het volgende:
De prequel heb ik juist niet gezien (met Gannicus meen ik), seizoen 1 en 2 heb ik gezien.
Heel snel doen dan o|O .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zondag 2 juni 2013 @ 12:18:32 #3
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_127317235
Mooie serie. Wel een besef op zich dat van de 4 topgladiatoren op de tweede foto, het maar een heeft overleefd.
  zondag 2 juni 2013 @ 19:35:08 #4
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_127330056
quote:
10s.gif Op zondag 2 juni 2013 03:42 schreef Pek het volgende:

[..]

Omdat het zo'n briljant acteur is? :')
Ok, hij is geen potentiële Oscarwinnaar. Maar ik denk dat hij het best goed zou doen in de Jason Statham/Dwayne Johnsson-achtige hoek. Steven Seagal +, zeg maar
Ok stelletje hokboeren
  maandag 3 juni 2013 @ 01:46:14 #5
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_127346607
Ik kan oprecht zeggen dat ik Manu Bennett een goede acteur vind! Dit terwijl ik het normaal ook niet zo heb op testosteron typecast acteurs.

Dat er in de rol van Crixus weinig nuance zit kan hij natuurlijk ook niet veel aan doen.
  maandag 3 juni 2013 @ 03:37:12 #6
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_127347442
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 01:46 schreef Ziewoarut het volgende:
Ik kan oprecht zeggen dat ik Manu Bennett een goede acteur vind! Dit terwijl ik het normaal ook niet zo heb op testosteron typecast acteurs.

Dat er in de rol van Crixus weinig nuance zit kan hij natuurlijk ook niet veel aan doen.
Hij is in Arrow ook best wel tof.
  maandag 3 juni 2013 @ 10:19:08 #7
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_127350392
quote:
14s.gif Op maandag 3 juni 2013 03:37 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Hij is in Arrow ook best wel tof.
maar ook wel weer dezelfde rol, gespierde zwaardvechter. Heeft ie überhaupt andere dingen generaal na dat jaren 90 soap serietje?
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  maandag 3 juni 2013 @ 11:20:18 #8
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_127351995
Ik mis deze serie ;(
Just a fool will play tricks on Angus McSix
  maandag 3 juni 2013 @ 20:49:13 #9
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_127375257
Season 1 maar weer kijken. Voor de vierde keer :P
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_127440965
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:20 schreef L3viathan het volgende:
Ik mis deze serie ;(
Ik ook :'(
Tails tell tales
  woensdag 5 juni 2013 @ 17:48:07 #11
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_127448880
Ik ook! Toch ben ik blij met hoe het uiteindelijk is verlopen. Man wat was dat toch een geweldige finale. Het beste woord om het te beschrijven vind ik INTENS.
pi_128847514
Wow, waar ik in Vengeance het bijna op had gegeven vanwege het soaperige slechte zeikverhaal ben ik echt blij dat ik het zojuist af heb gekeken.
Spoilers!
pi_129212748
Er is een nieuw boek verschenen over Spartacus:
Spartacus: De Gladiator – Strijder, slaaf en held


De Thraciër Spartacus belandt als gevangene op de gladiatorenschool in Capua. Samen met Crixus de Galliër, een lotgenoot, vat hij een plan op om aan dit gruwelijke bestaan te ontsnappen. Eenmaal vrij bouwen ze een slavenleger op dat groot en sterk genoeg is om Rome te trotseren. De legende van Spartacus de gladiator begint.
De gladiator is het eerste deel van een adembenemende trilogie over de slavenopstand die Rome op zijn grondvesten doet schudden.

Pagina na pagina spat de lezer het bloed in het gezicht.
NRC Handelsblad

Mannen en jongens die dol zijn op Romeinse vechtscènes zijn blij met de boeken van Kane.
Trouw

Een aanrader.
Daily Mail

De sequel is inmiddels ook verschenen
Spartacus Rebellion

18-07-2013

Slavenleider Spartacus



In Ben Kane´s ´Spartacus´ belandt de gelijknamige Thraciër als krijgsgevangene in Capua, waar hij wordt getraind tot gladiator. Samen met zijn lotgenot Crixus de Galliër bereidt hij een ware slavenopstand voor die hen moet bevrijden uit de gladiatorenschool. Hoewel er weinig bekend is over Spartacus zijn historici het over een aantal dingen eens.

Spartacus werd geboren rond 109 voor Christus. Als krijgsgevangen kwam hij terecht in de gladiatorenschool van Lentulus Batiatus. Daar wist hij met een leger van gladiatoren rond 73 voor Christus met veel moeite te ontsnappen. In de historische roman van Ben Kane is te lezen hoe Spartacus versteld staat van zijn overwinning: “De aanblik van de achtergelaten kostbare voorwerpen doordrong Spartacus ervan wat een idiote prestatie ze hadden geleverd. Terwijl de zegevierende gladiatoren zich aan plunderingen overgaven stond hij alleen en verwonderd in Glabers weelderige paviljoen. ‘Als mijn droom niet mijn dood aankondigt, wat betekent hij dan in godsnaam?’”

Spartacus traint een groot slavenleger
Na de ontsnapping uit de gladiatorenschool van Batiatus zou Spartacus zich hebben voorbereid op een enorme slavenopstand tegen het Romeinse leger. Hij trok naar de Vesuvius om daar een leger om te bouwen van zo’n 70.000 ontsnapte gladiatoren en slaven, die hij aan zware trainingen onderwierp. Spartacus leerde zijn mannen vechten zoals de Romeinen deden, omdat ze anders niet opgewassen zouden zijn tegen de Romeinse legioenen: “Elke dag, met schild en zwaard, tot ze als legioensoldaten in een linie kunnen staan en bevelen opvolgen in plaats van als maniakken in de aanval te gaan”, zegt Spartacus in de roman van Kane. Historici zijn er erover eens dat Spartacus een talentvolle en strijdlustige legeraanvoerder moet zijn geweest.

Slavenopstand onder leiding van Spartacus
De slavenopstand onder leiding van Spartacus zou uiteindelijk duren tot 71 voor Christus. Tijdens deze opstand versloeg Spartacus verschillende Romeinse legioenen, waaronder een aantal onder leiding van Marcus Licinius Crassus, een beruchte en rijke Romeinse politicus die zijn geld onder andere verdiende met de slavenhandel. Ondanks de vele overwinningen maakte Spartacus’ leger tijdens de slagvelden ontelbare slachtoffers. In het werk van Kane wordt Spartacus’ strijdlust er echter niet minder om: “Ik zal die hufters in Rome eens duidelijk maken dat wij slaven kunnen doen wat we willen. Dat we in elk opzicht hun gelijken zijn.”

Nadat het leger van Spartacus, onderweg naar Sicilië, vanuit verschillende kanten werd aangevallen door Romeinse legioenen, vluchtte hij naar Brundisium. Daar haalde het leger van Crassus hem in, waarbij Spartacus in de slag die volgde rond 71 voor Christus uiteindelijk werd gedood.

(isgeschiedenis.nl)

[ Bericht 1% gewijzigd door ExperimentalFrentalMental op 22-07-2013 10:25:55 ]
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  maandag 9 december 2013 @ 17:28:20 #14
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_134086293
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_134086449
quote:
Zie ik die dude die Spartacus speelde nou ook in dat fragment? 2:15
Conscience do cost.
  Moderator maandag 9 december 2013 @ 17:34:34 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_134086484
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Zie ik die dude die Spartacus speelde nou ook in dat fragment? 2:15
Die rechter met baardje? Lijkt er wel op idd.

Yep is hem inderdaad.

Liam McIntyre Sotiris
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 9 december 2013 @ 18:48:42 #17
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_134088804
Ja.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_136042924
Ooit bij S1 gestopt en niet meer verder gegaan. Maar nu eindelijk in een week de andere seizoenen er doorheen gestampt. Wat een geweldige serie. ^O^ Je zal ook maar de ondankbare taak moeten aangaan om de rol van Spartacus over te nemen wat dat betreft doet de nieuwe acteur het erg goed en maakt de rol eigen. Toffe karakters verder in de serie waar niemand te vertrouwen is. Mooi. :)

Zou tof zijn als de Ceasar serie komt. Kan interessant worden om zijn opkomst die deels al in de serie zit te zien en uiteindelijk ook zijn val.
pi_136045484
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 11:01 schreef Shogo het volgende:
Ooit bij S1 gestopt en niet meer verder gegaan. Maar nu eindelijk in een week de andere seizoenen er doorheen gestampt. Wat een geweldige serie. ^O^ Je zal ook maar de ondankbare taak moeten aangaan om de rol van Spartacus over te nemen wat dat betreft doet de nieuwe acteur het erg goed en maakt de rol eigen. Toffe karakters verder in de serie waar niemand te vertrouwen is. Mooi. :)

Zou tof zijn als de Ceasar serie komt. Kan interessant worden om zijn opkomst die deels al in de serie zit te zien en uiteindelijk ook zijn val.
Je kan Rome van HBO kijken?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_136045723
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:09 schreef Beach het volgende:

[..]

Je kan Rome van HBO kijken?
Maar die is niet van dezelfde makers en in die stijl. :)
pi_136046936
eigenlijk is het al sinds de finale van Spartacus stil mbt de spinoff met Caesar dus ik verwacht daar niets meer van, helaas. Had verwacht dat ze daarmee gewoon rond januari wel verder zouden gaan in de lijn van spartacus maar als het zo lang stil blijft...
pi_136046995
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:16 schreef Shogo het volgende:

[..]

Maar die is niet van dezelfde makers en in die stijl. :)
Met alle respect voor spartacus, maar Rome was toch all-round wel een iets betere serie :P

Neemt niet weg dat ik ook graag een Caesar-spinoff had gehad.
Conscience do cost.
pi_136048472
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:53 schreef planethugo het volgende:
eigenlijk is het al sinds de finale van Spartacus stil mbt de spinoff met Caesar dus ik verwacht daar niets meer van, helaas. Had verwacht dat ze daarmee gewoon rond januari wel verder zouden gaan in de lijn van spartacus maar als het zo lang stil blijft...
Komt ook doordat de makers zich nu richten op een Scifi serie. Lijkt me denk ik ook wel beter, na vier jaar historisch sword-and-sandals geweld even iets anders.
pi_136049639
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:54 schreef ems. het volgende:

[..]

Met alle respect voor spartacus, maar Rome was toch all-round wel een iets betere serie :P

Neemt niet weg dat ik ook graag een Caesar-spinoff had gehad.
Ja, dat vind ik ook. Spartacus was zeker vermakelijk en ik zie graag een spin-off, maar heeft m.i. niet de kwaliteit van een HBO serie als Rome. :) Het is later wel beter geworden, maar vooral de special effects in S1 waren echt dramatisch slecht.
pi_136050088
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:02 schreef Nic1 het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook. Spartacus was zeker vermakelijk en ik zie graag een spin-off, maar heeft m.i. niet de kwaliteit van een HBO serie als Rome. :) Het is later wel beter geworden, maar vooral de special effects in S1 waren echt dramatisch slecht.
Ach, het leuke aan spartacus vond ik -eigenlijk- geeneens zozeer de battles en de special effects die ermee gepaard gingen. Het waren toch de intriges van Batiatus in seizoen 1 en seizoen 2 (prequel dus) op het puntje van m'n stoel lieten zitten.

Zonder Bati vond ik de serie alsnog vermakelijk maar daalde het toch enigszins in prioriteit :)

"Once again the gods spread the cheeks to ram cock in fucking ass" 8-)

[ Bericht 6% gewijzigd door ems. op 28-01-2014 14:20:28 ]
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')