abonnement Unibet Coolblue
pi_130424183
quote:
Toevallig heb ik daar (Meine Nelson Sauvin) nog een 75cl. fles van staan, dus die gaat zeker geprobeerd! Zag'm een keer staan bij de Mitra of all places.
Onderschat de Mitra niet; het varieert een beetje per vestiging, maar ze hebben helemaal niet zo'n slecht aanbod wat betreft bieren. Ik heb er ook een fles (nummer 2 al) van de genoemde Nelson Sauvin vandaan. Ze hadden de laatste keer ook een lichtere (5,4%) Tap X, met een naamloze hopsoort, die was ook goed te doen.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:17:19 #277
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_130425003
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:51 schreef drexciya het volgende:

[..]

Geen idee met betrekking tot tripel; zou op zich (kijk labels na) ook kunnen werken. IPAs meestal niet, omdat dan de bitterheid verloren gaat. Ik heb zelf een aantal zware stouts en dergelijke van de Molen in de berging staan (Rasputin, Tsarina Esra, Hel & Verdoemenis) en wat barrel-aged varianten van hun bieren. Ik vraag me trouwens af waar men de 25 jaar (!) houdbaarheid op baseert voor de genoemde bieren.
Dat is gebaseerd op de vereiste dat er een houdbaarheidsdatum op het flesje moet staan.
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  zondag 25 augustus 2013 @ 00:31:54 #278
408379 VuileRat
Kiss my ass u autistic brat
pi_130431775
Ik heb mijn 1e setje speciaal bier binnen vanuit Japan!

http://www.takahasi.co.jp/beer/

Geen spam verder maar voor de DIE HARD bier fans echt een must.

Heb het 1e blauwe biertje al op :D

The clever cat eats cheese and breathes down rat holes with baited breath.
pi_130432116
:D, was hij ook lekker?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_130433686
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:31 schreef VuileRat het volgende:
Ik heb mijn 1e setje speciaal bier binnen vanuit Japan!

http://www.takahasi.co.jp/beer/

Geen spam verder maar voor de DIE HARD bier fans echt een must.

Heb het 1e blauwe biertje al op :D

[ afbeelding ]
wat kost dat nou incl verzenden en alles? en was het het waard? :D
There are only 151 Pokémon.
pi_130441134
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:46 schreef drexciya het volgende:

[..]

De Molen heeft de Hamer & Sikkel, die is 5% en de London Porter van Fullers is ook 5%. Laatstgenoemde heeft mijn voorkeur. VanDeStreek heeft een Mild Roast (lichte koffiestout) van zo'n 7,5%. De Stout 6 en 8 van Maximus (6 en 8% logischerwijs) zijn ook goed te doen. De Extra Stout van Jopen (5,5%) is goed, maar redelijk heftig als starter.

Welke barrel-aged variaties heb je in gedachten trouwens? Sowieso zou ik niet overboord gaan; veel meer dan 4 (volledige dan) op een avond zou ik niet drinken, dat zou zonde zijn.
bij de barrel aged ga ik voor de emelisse white label. Bij voorkeur ga ik voor stouts waar enigszins aan te komen is in NL, zodat ze het daarna ook zelf zouden kunnen kopen zonder dat ze daarvoor naar de bierkoning in Amsterdam moeten ;).

Ik vind de jopen extra stout en de maximus niet echt standaard stouts.

[ Bericht 0% gewijzigd door tanguay op 25-08-2013 15:22:24 ]
  zondag 25 augustus 2013 @ 15:34:26 #282
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_130445439
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 00:31 schreef VuileRat het volgende:
Ik heb mijn 1e setje speciaal bier binnen vanuit Japan!

http://www.takahasi.co.jp/beer/

Geen spam verder maar voor de DIE HARD bier fans echt een must.

Heb het 1e blauwe biertje al op :D

[ afbeelding ]
Waarom een echte must? Bier met kleurstof klinkt niet bepaald voor de die hards.

Doe mij dan maar liever de paar biertjes die m'n vrouw uit Tokyo heeft meegebracht:
• Baird Rising Sun Pale Ale
• Baird Suruga Bay Imperial IPA
• Tamamura Honten Yamabushi 2 Saison Noir
• Tamamura Honten House IPA
• Swan Lake Porter
• Hideji Beer Miyazaki no Minori
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_130445587
Vorige week een La Corne Tripel gehad in België. Erg lekker biertje, met een bijzonder glas. Gejat van Kwak?

  Designer zondag 25 augustus 2013 @ 15:55:29 #284
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_130446240
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:34 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Waarom een echte must? Bier met kleurstof klinkt niet bepaald voor de die hards.

Doe mij dan maar liever de paar biertjes die m'n vrouw uit Tokyo heeft meegebracht:
• Baird Rising Sun Pale Ale
• Baird Suruga Bay Imperial IPA
• Tamamura Honten Yamabushi 2 Saison Noir
• Tamamura Honten House IPA
• Swan Lake Porter
• Hideji Beer Miyazaki no Minori
Inderdaad, beetje rare gimmick. Baird maakt lekker spul ja. De rest ken ik helaas niet.

De bieren Hitachino Nest zijn een aanrader overigens. Lekkere weizen, ginger en hun Red Rice Ale is tof.
🐙
  Designer zondag 25 augustus 2013 @ 15:56:20 #285
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_130446263
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:38 schreef GuitarJJ het volgende:
Vorige week een La Corne Tripel gehad in België. Erg lekker biertje, met een bijzonder glas. Gejat van Kwak?

[ afbeelding ]
Enige jammere van dat glas is dat de hoorn net iets te lang is om goed in die houder te passen :D
🐙
pi_130453282
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:44 schreef tanguay het volgende:

[..]

bij de barrel aged ga ik voor de emelisse white label. Bij voorkeur ga ik voor stouts waar enigszins aan te komen is in NL, zodat ze het daarna ook zelf zouden kunnen kopen zonder dat ze daarvoor naar de bierkoning in Amsterdam moeten ;).

Ik vind de jopen extra stout en de maximus niet echt standaard stouts.
Zowel de Emelisse Imperial Russian Stout Bowmore barrel-aged als de Sorachi Ace Single Hop zijn inderdaad erg fijn. Eerstgenoemde hebben ze zelfs bij mijn lokale Mitra.

Vanwaar vind je de Jopen en Maximus Stout geen standaard stouts?
pi_130459436
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:38 schreef GuitarJJ het volgende:
La Corne
Gejat lijkt me overdreven. Beide een stuk hout om een glas vast te houden. Maar hierover is wel een rechtzaak geweest: http://bier.blog.nl/biern(...)n-houdt-belgie-bezig
  maandag 26 augustus 2013 @ 11:27:33 #288
408930 Chandos
The General
pi_130472543
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:54 schreef drexciya het volgende:

[..]

Onderschat de Mitra niet; het varieert een beetje per vestiging, maar ze hebben helemaal niet zo'n slecht aanbod wat betreft bieren. Ik heb er ook een fles (nummer 2 al) van de genoemde Nelson Sauvin vandaan. Ze hadden de laatste keer ook een lichtere (5,4%) Tap X, met een naamloze hopsoort, die was ook goed te doen.
Klopt! En de webshop gecombineerd met gratis bezorgen op een vestiging is ook niet verkeerd. Ik woon niet echt in de buurt van een Mitra (er zitten er bijna geen in Den Haag vreemd genoeg) maar door het webshop aanbod bestel ik er toch nog wel eens wat. Ben ook fan van de stoffen draagtassen waar je heel handig 8 flesjes in kan vervoeren, ideaal voor het afvoeren van statiegeld. Nooit gedacht dat ik een aantal positieve zaken over de Mitra zou kunnen opsommen 11.gif. Dat gezegd hebbende lijkt Gall & Gall ook het aanbod behoorlijk op te voeren de laatste tijd.
  maandag 26 augustus 2013 @ 14:17:57 #289
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_130477198
quote:
10s.gif Op zondag 25 augustus 2013 15:55 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Inderdaad, beetje rare gimmick. Baird maakt lekker spul ja. De rest ken ik helaas niet.

De bieren Hitachino Nest zijn een aanrader overigens. Lekkere weizen, ginger en hun Red Rice Ale is tof.
Red Rice was lekker ja, die heb ik een paar jaar geleden in New York op. Het enige jammere eraan was dat ik eigenlijk hun XH Imperial Stout had besteld...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  Designer maandag 26 augustus 2013 @ 21:52:21 #290
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_130493205
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 14:17 schreef Curchulain het volgende:

[..]

Red Rice was lekker ja, die heb ik een paar jaar geleden in New York op. Het enige jammere eraan was dat ik eigenlijk hun XH Imperial Stout had besteld...
Das minder ja. Is de XH ook in stout? Degene die ik hier heb liggen is als het goed is meer een belgische stijl bier die op sakevaten heeft gelegen :P
🐙
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:11:56 #291
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_130500413
quote:
10s.gif Op maandag 26 augustus 2013 21:52 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Das minder ja. Is de XH ook in stout? Degene die ik hier heb liggen is als het goed is meer een belgische stijl bier die op sakevaten heeft gelegen :P
Foutje, het is inderdaad geen imperial stout...
"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
  donderdag 29 augustus 2013 @ 10:56:03 #292
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_130588321
Hier moet ik ook zijn. :D

Ik ga altijd naar café Take One in Maastricht. Mochten jullie in Maastricht zijn, ga daar eens langs. Echt een aanrader! Ze hebben daar ieder jaar meer dan 100 verschillende (vooral Belgische) bieren. Daar zit Leffe, Grimbergen etc. niet eens bij, want die commerciële (abdij)bieren schenken ze niet. Wel zitten er bieren bij waarvan maar 1 kratje per jaar wordt gebrouwen. Het café staat overigens ook in de Lonely Planet en wordt veel bezocht door internationale studenten.

Een greep uit mijn favoriete bieren:


Gageleer: kruidig bitter, biologisch.


Brice et Joup (blonde): fris/kruidig bitter.


Bersalis Tripel: fris bitter en toch romig.


Tripel Klok: keelbitter.


Curtius: goddelijk frisbitter, licht biertje. Van het vat smaakt het beste.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
pi_130588724
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 10:56 schreef Knevelt het volgende:
Hier moet ik ook zijn. :D

Ik ga altijd naar café Take One in Maastricht. Mochten jullie in Maastricht zijn, ga daar eens langs. Echt een aanrader! Ze hebben daar ieder jaar meer dan 100 verschillende (vooral Belgische) bieren. Daar zit Leffe, Grimbergen etc. niet eens bij, want die commerciële (abdij)bieren schenken ze niet. Wel zitten er bieren bij waarvan maar 1 kratje per jaar wordt gebrouwen. Het café staat overigens ook in de Lonely Planet en wordt veel bezocht door internationale studenten.

Een greep uit mijn favoriete bieren:

[ afbeelding ]
Gageleer: kruidig bitter, biologisch.

[ afbeelding ]
Brice et Joup (blonde): fris/kruidig bitter.

[ afbeelding ]
Bersalis Tripel: fris bitter en toch romig.

[ afbeelding ]
Tripel Klok: keelbitter.

[ afbeelding ]
Curtius: goddelijk frisbitter, licht biertje. Van het vat smaakt het beste.
Ook geweest. Leuke mensen achter de bar en een lekker sfeertje. Alleen wordt/werd er binnen gerookt wat erg jammer is. In Maastricht zit er langs de kade nog een klein biercafe. Ook met leuke mensen en een aantal opvallende biertjes.

Mooie stad ook :)
pi_130589020
quote:
1s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:12 schreef portie het volgende:

[..]

Ook geweest. Leuke mensen achter de bar en een lekker sfeertje. Alleen wordt/werd er binnen gerookt wat erg jammer is. In Maastricht zit er langs de kade nog een klein biercafe. Ook met leuke mensen en een aantal opvallende biertjes.

Mooie stad ook :)
Roken wordt ontmoedigd, maar niet verboden
  donderdag 29 augustus 2013 @ 11:34:52 #295
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_130589259
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 16:08 schreef T-Force het volgende:
Zo maar eens een krat Tripel Karmeliet ophalen bij AH :)
Krijg je die ook al bij de AH tegenwoordig? :o
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  donderdag 29 augustus 2013 @ 11:40:12 #296
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_130589409
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2013 22:33 schreef djkoelkast het volgende:
[ afbeelding ]

Vast niet meer speciaal voor jullie, maar voor mij was het de eerste keer. Erg lekker ^O^
Hier heb ik de Tremens van gehad. Die was toen erg lekker, ook al weet ik niet meer precies hoe die smaakte. :') Heb jij de Tremens ook al eens gehad? En welke vond je lekkerder?
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  Moderator donderdag 29 augustus 2013 @ 11:48:48 #297
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_130589628
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:40 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Hier heb ik de Tremens van gehad. Die was toen erg lekker, ook al weet ik niet meer precies hoe die smaakte. :') Heb jij de Tremens ook al eens gehad? En welke vond je lekkerder?
Ik heb zelf alleen deze geprobeerd.
Ik heb nu 2 biertjes van 't ij staan, ijwit en een biologisch ijbiertje



Eerst maar van alles 1 om te proberen.

Oh en ik heb nog 2x Postel Tripel, dat is goddelijk lekker



Hier alleen niet overal te krijgen.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_130589723
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 11:40 schreef Knevelt het volgende:

[..]

Hier heb ik de Tremens van gehad. Die was toen erg lekker, ook al weet ik niet meer precies hoe die smaakte. :') Heb jij de Tremens ook al eens gehad? En welke vond je lekkerder?
De lekkerste tremens die ik gedronken heb had ruim 2 jaar thuis gestaan. Was ontzettend fruitig geworden en dus de lekkerste van een heel krat.

Vergelijken met de nocturnum is lastig omdat de laatste een bruin bier is en weinig op de tremens lijkt. Voor iedereen anders dus, zelf vond ik de tremens t lekkerst.
  Moderator donderdag 29 augustus 2013 @ 12:00:46 #299
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_130589966
Ik heb trouwens ook nog een 0,75l liefmans staan en een 0,75l fles met "vloeibare speculaas" zoals er op staat, een of ander speculaasbier. Ik heb het nog niet aangedurfd :')
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator / Redactie Sport donderdag 29 augustus 2013 @ 13:51:32 #300
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_130593509
quote:
De volledige bierlijn van de Christoffel Bieren is na ruim een halfjaar weer volledig leverbaar. In januari 2013 ging de brouwerij in Roermond failliet waarna een doorstart van het biermerk plaatsvond. Op basis van de originele, authentieke recepturen worden de bieren nu gebrouwen bij de Belgische Proefbrouwerij in Lochristi.
Maarten Kruijtzer en Chris Liebau van Christoffel Speciaalbieren: “We zijn enorm blij dat we in zo’n korte tijd in staat zijn geweest om de hoge kwaliteit en uitgesproken smaakprofielen van onze Christoffel Bieren opnieuw te evenaren. Natuurlijk heeft de Proefbrouwerij in Lochristi met zeer veel expertise hier voor een belangrijk deel aan bijgedragen. Onze bieren zijn nog steeds ondergistend en ongefilterd én krijgen een hergisting op de fles. De kwaliteit en smaak zijn naar ons idee uitstekend in balans aangezien we nu een gesloten brouwproces hebben waardoor de specifieke mout- en hopsoorten nog beter tot hun recht komen dan dat ze al deden.”

Bierassortiment
Als eerste in Nederland bracht Christoffel Bier een bier op de markt dat dubbel gehopt is, het kreeg de naam Christoffel Bier. De bitterheid is 50 EBU, ter vergelijking een Nederlands pils bevat circa 20 tot 25 EBU, en kenmerkt zich door de karakteristieke hoppige smaak. Deze is verkregen door de hopsoorten Magnum, Challenger en Saaz-hop. Het tweede bier is de Christoffel Nobel, deze krijgt een extra hopbehandeling waardoor het bier veel hopgeur en -aroma bevat. De Christoffel Wijs tot slot, is een origineel amberkleurig Hefeweizen, gebrouwen met de Saaz hop uit Tsjechië. Tijdens het najaar is het bokbier, een donkerbruine dubbelbok, ook weer leverbaar op fust.

Verkrijgbaarheid
Het volledige assortiment is afgevuld op 33cl fles en 20 liter kegs en vanaf nu leverbaar via Multi Bier in Asten als exclusief distributeur voor Nederland. Vanaf oktober zullen de bieren op fles ook weer verkrijgbaar zijn bij de Mitra Slijterijen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')