xbox one > moet altijd online > wordt de consument niet beter doorquote:Op donderdag 30 mei 2013 13:52 schreef Ceased2Be het volgende:
Ook wel grappig:
PS4 streamt alle spellen naar Vita
Maar om deze functie te gebruiken staat je ps4 altijd standby en altijd verbonden met internet...
OH NOES!
Zoals de controller die imo nu al perfect is en (van wat ik gelezen heb) nog beter wordt. En daar was ik een beetje sceptisch over toen ik hem voor het eerste zag. Dat die triggers bv druk gevoelig worden lijkt me een beste toffe nieuwe feature.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:21 schreef Giester het volgende:
Ik ben er voor om geen discussie meer te voeren over speculatieve onderwerpen omtrent de Xbox One. Laten we het hebben over de positieve vooruitzichten en al het leuks dat het met zich mee brengt.
De meeste schaffen hem toch wel aan, net als ik. En het waait allemaal vanzelf over en je vergeet alles wanneer je eenmaal lekker zit te gamen. Wacht de E3 af, maak een beslissing, sta daar achter en geniet van het gamen ongeacht op welk platvorm.
Vrede.
Het zijn beiden nog aannames wat dat betreft; voor de One is er geen definitieve uitspraak over hoe het online gebeuren precies geïmplementeerd wordt. Idem voor deze functie van de PS4.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:13 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
xbox one > moet altijd online > wordt de consument niet beter door
PS4 > wanneer die online is kan je spellen streamen > wordt de consument wel beter door > is optioneel
Helemaal mee eens. De controller is voor mij zelfs de belangrijkste reden om voor de Xbox One te gaan. Ik vond de 360 controller al perfect, maar perfect kan nog beter blijkbaar. (D-Pad)quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:25 schreef CaasS het volgende:
[..]
Zoals de controller die imo nu al perfect is en (van wat ik gelezen heb) nog beter wordt. En daar was ik een beetje sceptisch over toen ik hem voor het eerste zag. Dat die triggers bv druk gevoelig worden lijkt me een beste toffe nieuwe feature.
Hardware specs op de lange termijn. Eerste jaar vermoedelijk niet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:27 schreef Ceased2Be het volgende:
Vermoed dat uiteindelijk alleen de exclusives nog wat uit gaan maken.
Staat ook nergens in dat artikel dat de PS4 daarvoor 'altijd online/verbonden met internet moet zijn'.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:13 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
xbox one > moet altijd online > wordt de consument niet beter door
PS4 > wanneer die online is kan je spellen streamen > wordt de consument wel beter door > is optioneel
Klopt, de exclusives op de PS3 waren mooier dan de exclusives op de X360. Maar zelfs die waren nog meer dan prima. De nieuwe consoles zullen de eerste 2 jaar gelijk zijn aan kracht en gelijk blijven vanuit de 3rd party ontwikkelaars.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:30 schreef Godtje het volgende:
[..]
Hardware specs op de lange termijn. Eerste jaar vermoedelijk niet.
Daarna zou dat wel eens kunnen verschillen.
Exclusives was voor de meeste mensen Sony iets sterker met GT, Uncharted, Infamous en een aantal zeer leuke indi releases.
Hoe dat gaat werken is nog een raadsel maar als het waar is zou de Xbox One een behoorlijk lange levensduur moeten gaan halen in theorie. Ik denk alleen dat de PS4 hetzelfde geintje uit zou kunnen halen mocht dit echt werken.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:43 schreef Giester het volgende:
[..]
Klopt, de exclusives op de PS3 waren mooier dan de exclusives op de X360. Maar zelfs die waren nog meer dan prima. De nieuwe consoles zullen de eerste 2 jaar gelijk zijn aan kracht en gelijk blijven vanuit de 3rd party ontwikkelaars.
Maar, als MS waar maakt wat ze zeggen, dan kan het zijn dat de Xbox One mooier exclusives krijgt dan de PS4. En niet door de lokale hardware voor zover bekend, want de PS4 is waarschijnlijk iets krachtiger, maar door de "Cloud Power". Oftewel; MS zegt bij post processing, en andere berekeningen die niet van impact zijn op de lag of framerate, te laten berekenen in "The Cloud" En ze zeiden dat er voor elke Xbox One nog 3 "Xbox One's" in de cloud staan. Daarmee bedoelen ze dus Could Power die gelijk staat aan 3 Xbox One's. Oftewel totaal de kracht van 4 Xbox One's. En dat zou gelijk staan aan zo'n 5 teraflops tegenover de 1,78 van de PS4.
Hopelijk gaan ze dat waar maken. Wordt technisch nog wel een flinke uitdaging, maar wie weet.
http://www.eurogamer.net/(...)oud-transform-gamingquote:Op donderdag 30 mei 2013 14:43 schreef Giester het volgende:
"Cloud Power". Oftewel; MS zegt bij post processing, en andere berekeningen die niet van impact zijn op de lag of framerate, te laten berekenen in "The Cloud" En ze zeiden dat er voor elke Xbox One nog 3 "Xbox One's" in de cloud staan. Daarmee bedoelen ze dus Could Power die gelijk staat aan 3 Xbox One's. Oftewel totaal de kracht van 4 Xbox One's. En dat zou gelijk staan aan zo'n 5 teraflops tegenover de 1,78 van de PS4.
Hopelijk gaan ze dat waar maken. Wordt technisch nog wel een flinke uitdaging, maar wie weet.
Had ik al gelezen idd. Maar zeker interessant.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:53 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
http://www.eurogamer.net/(...)oud-transform-gaming
Interessant stuk hierover.
Ja, maybe dat PS4 het dan ook doet.quote:Op donderdag 30 mei 2013 14:52 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hoe dat gaat werken is nog een raadsel maar als het waar is zou de Xbox One een behoorlijk lange levensduur moeten gaan halen in theorie. Ik denk alleen dat de PS4 hetzelfde geintje uit zou kunnen halen mocht dit echt werken.
Voor mij ook (dat en achievements.. ja ik ben een achievementshoer).. ik ben vooral benieuwd naar de vibrerende triggersquote:Op donderdag 30 mei 2013 14:27 schreef Giester het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. De controller is voor mij zelfs de belangrijkste reden om voor de Xbox One te gaan. Ik vond de 360 controller al perfect, maar perfect kan nog beter blijkbaar. (D-Pad)
Ja ik weet niet of het echt vibrerend is. (Gelukkig maar, anders zit m'n vriendin de hele tijd te gamen )quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:37 schreef L3viathan het volgende:
[..]
Voor mij ook (dat en achievements.. ja ik ben een achievementshoer).. ik ben vooral benieuwd naar de vibrerende triggers
Er stond een stukje over op theverge:quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:38 schreef Giester het volgende:
[..]
Ja ik weet niet of het echt vibrerend is. (Gelukkig maar, anders zit m'n vriendin de hele tijd te gamen )
Maar het is meer force feedback. En gelukkig maar, want dat heeft meer voordeel. Zwaardere triggers voor zwaardere guns of auto's enz. Of het open maken van geroeste sloten net als in Skyrim. Zou vet zijn.
Ik ga het lezen. Thanks!quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:41 schreef L3viathan het volgende:
[..]
Er stond een stukje over op theverge:
http://www.theverge.com/m(...)ontroller/in/4116279
Misschien, maar Sony heeft Gaikai overgenomen dus die vast ook vast wat van plan.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:36 schreef Giester het volgende:
[..]
Ja, maybe dat PS4 het dan ook doet.
Maar dan is MS nog altijd in het voordeel met Xbox-Live en de kracht van 300.000 Xbox-Live servers wereldwijd die zie in gaan zetten.
Ja klopt, maar dat is online streaming van games. Dat is wel wat anders dan Cloud Powered gaming wat MS bedoeld. Maar het is sowieso even afwachten. Als MS hun visie waar maakt, dan heeft de Xbox One een hele grote voorsprong. Het maakt de rekenkracht groter die nodig is om full specs te kunnen gamen. En dat in tegenstelling tot online streaming gamen, wat heel lag gevoelig is.quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:49 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Misschien, maar Sony heeft Gaikai overgenomen dus die vast ook vast wat van plan.
Maar als ik dat Digital Foundry artikel goed begrijp is het technisch gezien helemaal niet mogelijk allemaal?quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:54 schreef Giester het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dat is online streaming van games. Dat is wel wat anders dan Cloud Powered gaming wat MS bedoeld. Maar het is sowieso even afwachten. Als MS hun visie waar maakt, dan heeft de Xbox One een hele grote voorsprong. Het maakt de rekenkracht groter die nodig is om full specs te kunnen gamen. En dat in tegenstelling tot online streaming gamen, wat heel lag gevoelig is.
Want dingen in de cloud zijn niet gevoelig voor netwerkstoringen ofzo?quote:Op donderdag 30 mei 2013 15:54 schreef Giester het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dat is online streaming van games. Dat is wel wat anders dan Cloud Powered gaming wat MS bedoeld. Maar het is sowieso even afwachten. Als MS hun visie waar maakt, dan heeft de Xbox One een hele grote voorsprong. Het maakt de rekenkracht groter die nodig is om full specs te kunnen gamen. En dat in tegenstelling tot online streaming gamen, wat heel lag gevoelig is.
Er zijn genoeg failsafes in te bouwen, vooralsnog heeft Sony een slechtere naam mbt het online houden van zijn netwerk dan Microsoftquote:Op donderdag 30 mei 2013 16:03 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Want dingen in de cloud zijn niet gevoelig voor netwerkstoringen ofzo?
Klopt dat het technisch een flinke uitdaging is.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:01 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Maar als ik dat Digital Foundry artikel goed begrijp is het technisch gezien helemaal niet mogelijk allemaal?
Jazeker wel, maar "Cloud Powered" zou ten alle tijden ondersteunend zijn, mocht de cloud wegvallen, dan kan je de game altijd nog spelen. En dat is bij Gakai niet. Valt Gakai weg, dan valt je game weg. Plus is de cloud om de game te poweren met processen die geen impact hebben op lag of framerate. Waar bij Gakai de beelden worden gestreamed en de data vanuit je controller naar de Gakai server. Dit introduceerd meer lag.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:03 schreef Seikcid het volgende:
[..]
Want dingen in de cloud zijn niet gevoelig voor netwerkstoringen ofzo?
is dat verschil echt zo groot? ik neig nu na de presentatie van de xbox one meer naar de ps4. heb wel een ps2 gehad, maar nooit mee online geweest destijds.quote:Op donderdag 30 mei 2013 16:05 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Er zijn genoeg failsafes in te bouwen, vooralsnog heeft Sony een slechtere naam mbt het online houden van zijn netwerk dan Microsoft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |