abonnement Unibet Coolblue
pi_127201589
Beste fokkers,

Ik ben druk bezig met mijn oude boerderij op te knappen: een van de klussen is de schuur, die nu nog los staat van het huis. Omdat het dak van de schuur in bijzonder slechte staat is, en de balken dus aardig doorgerot zijn wil ik hier iets aan doen voor de boel echt instort (nu gestut met stempels).

Op termijn, ergens over 2 of 3 jaar, gaat de schuur aan het huis vast, worden de muren gestuct of vervangen en tot een geheel gemaakt. Uiteraard wil ik dan dak van schuur en huis in dezelfde stijl maken, dus ik ben op zoek naar een tijdelijk alternatief voor het dak van de schuur alleen.

Ik heb een partij nieuwe balken voor het plafond en het dak, en ga met mijn vader (aannemer) een houten skelet maken en netjes isoleren. Maar nu nog een dakbedekking: Ik zoek iets tijdelijks wat ik gewoon makkelijk kan monteren, iets van piepschuimplaten als isolatie onder kan hangen voor weinig geld.

Het gaat om ongeveer 70 m2, schuin dak, en dakpannen ben ik rond de 700 euro voor kwijt.

Heeft iemand ideeen om dit goedkoper te doen, gewoon waterdicht zodat ik de schuur weer kan gebruiken. De alu of staalplaten zijn duurder dan simpele pannen lijkt wel.

Dank jullie wel!
pi_127201885
Kun je niet ergens van die goedkope kunststof golfplaten krijgen?
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:54:46 #3
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_127202006
Dekzeil?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_127202348
Wow al twee reacties :)

Bedankt hoor.

Zeil is me iets te pauper, het moet wel twee jaar goed blijven. Dat kunststof golfplaten idee is misschien nog wel iets.

Is er een iets chiquer alternatief? iets waarvoor ik me niet hoef te schamen :P
pi_127202596
Dan neem je kunststof dakpanplaten. Als je er maar ver genoeg vanaf staat lijkt het net echt.
pi_127202714
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:07 schreef Timtom het volgende:
Dan neem je kunststof dakpanplaten. Als je er maar ver genoeg vanaf staat lijkt het net echt.
Ja, die inderdaad:
http://www.verbouwtips.nl/gevel-dak/dakpanplaten/
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_127203024
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:07 schreef Timtom het volgende:
Dan neem je kunststof dakpanplaten. Als je er maar ver genoeg vanaf staat lijkt het net echt.
Dat is interessant inderdaad, ik heb wel staal en alu gevonden, maar die prijzen liggen niets onder dakpannen.

Bedankt!
pi_127203108
Gewoon underlayment erover en bit. dakbedekking?
Single ply roofing, pay less, worthless.
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:43:55 #9
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_127204305
Je kan ook ff naar tweedehands partijen kijken op Marktplaats (en over twee jaar kan je de gekozen oplossing misschien ook op die manier weer kwijt - dat scheelt weer in de kosten).
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 09:17:55 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_127239502
https://www.nautracom.com/

Ik weet dat ze daar soms wel partijen in de aanbieding hebben. Als het toch tijdelijk is, zou dat misschien een oplossing kunnen zijn?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')