abonnement Unibet Coolblue
pi_127487136
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:01 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Je zegt het correct: je hebt werkelijk alles mis :')
Dat dacht ik al :')
Hoeveel loon krijg je dan?
Lijkt me best wel iets leuks om naast mijn studie te doen..
Nagasaki '45, Tsjernobyl '86, Windows '98
pi_127487149
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:07 schreef jaijai2 het volgende:

[..]

Dat dacht ik al :')
Hoeveel loon krijg je dan?
Lijkt me best wel iets leuks om naast mijn studie te doen..
- Zelfde uurloon als beroeps
- Alle toelages die van toepassing zijn
- Reiskostenvergoeding

+ de rest wat allemaal op defensiepersoneel van toepassing is.
pi_127487197
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:43 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Die chestrig is eigen aanschaf, bril eigen aanschaf, handschoenen ook. Standaard platecarrier is gewoon zo'n lomp scherfvest zonder molle webbing die je aandoet. Daaroverheen doe je je opsvest met al je tasjes eraan. Maar zoals je ziet dragen ze hier dus chestrigs eigen aanschaf
bij sommige eenheden krijg je gewoon chestrigs. en die molle webbing is er voor een reden, scherven tegenhouden.... die platen alleen zijn niet genoeg.

Daarnaast loopt iemand de natres er niet zo bij.

edit:

wat is het toch met al dat uber fanatieke gedoe elke keer, t is verdomme de natres _O- werkelijk iedereen die hier nieuw komt die denkt volgens mij met de meest peppie shit op zn nek en met een mes tussen de tanden de Taliban af te gaan maken ofzo _O-
pi_127487311
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:09 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

bij sommige eenheden krijg je gewoon chestrigs. en die molle webbing is er voor een reden, scherven tegenhouden.... die platen alleen zijn niet genoeg.

Daarnaast loopt iemand de natres er niet zo bij.

edit:

wat is het toch met al dat uber fanatieke gedoe elke keer, t is verdomme de natres _O- werkelijk iedereen die hier nieuw komt die denkt volgens mij met de meest peppie shit op zn nek en met een mes tussen de tanden de Taliban af te gaan maken ofzo _O-
Ik snap werkelijk waar geen kut van je post Bouke :')
pi_127487313
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:07 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

- Zelfde uurloon als beroeps
- Alle toelages die van toepassing zijn
- Reiskostenvergoeding

+ de rest wat allemaal op defensiepersoneel van toepassing is.
Klinkt als een leuk bijbaantje?
Nagasaki '45, Tsjernobyl '86, Windows '98
pi_127487415
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:13 schreef jaijai2 het volgende:

[..]

Klinkt als een leuk bijbaantje?
Nouja, is het wel. Alleen het ligt er maar net aan wat voor eisen je stelt aan het ''militair zijn''. Kijk, de Natres is half half: we pretenderen én groen én blauw te zijn. Maar dat gaat niet samen, vooral niet met zo weinig oefenuren. Resultaat is dat we wat militaire basisvaardigheden hebben, en wat blauwe basisvaardigheden. Maar opgeteld kunnen wij eigenlijk geen van beide goed. Bij de Groep Luchtmacht Reserve zijn de lui echt enkel blauw opgeleid en zijn daar dan ook waarschijnlijk beter in omdat ze 1 ding goed doen, in plaats van meerdere dingen half proberen te doen.

Maar dat gezegd hebbende: je beleeft echt leuke dingen bij de Natres, je komt met beroeps in aanraking, je kweekt een teamband en je leert ondanks het hiervoorgaande best veel nuttige dingen. Is ook een beetje afhankelijk van je eenheid.

Maar als je een voorproefje wilt nemen van hoe het een beetje is om militair te zijn, dan is de Natres een goede bijbaan voor jou.

[ Bericht 1% gewijzigd door samthegreat5 op 06-06-2013 18:18:13 ]
pi_127487943
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:13 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Ik snap werkelijk waar geen kut van je post Bouke :')
Al die fanatieke foto's en verhalen die hier voorbij komen ;) elke natresser en wannebee natresser want zich geloof ik een of andere Rambo :X
pi_127488104
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:17 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Nouja, is het wel. Alleen het ligt er maar net aan wat voor eisen je stelt aan het ''militair zijn''. Kijk, de Natres is half half: we pretenderen én groen én blauw te zijn. Maar dat gaat niet samen, vooral niet met zo weinig oefenuren. Resultaat is dat we wat militaire basisvaardigheden hebben, en wat blauwe basisvaardigheden. Maar opgeteld kunnen wij eigenlijk geen van beide goed. Bij de Groep Luchtmacht Reserve zijn de lui echt enkel blauw opgeleid en zijn daar dan ook waarschijnlijk beter in omdat ze 1 ding goed doen, in plaats van meerdere dingen half proberen te doen.

Maar dat gezegd hebbende: je beleeft echt leuke dingen bij de Natres, je komt met beroeps in aanraking, je kweekt een teamband en je leert ondanks het hiervoorgaande best veel nuttige dingen. Is ook een beetje afhankelijk van je eenheid.

Maar als je een voorproefje wilt nemen van hoe het een beetje is om militair te zijn, dan is de Natres een goed concept voor jou.
Volgens mij is de minimale leeftijd 18, dus moet zowiezo nog ca.1,3 jaar wachten.
Maar je werkt zelf ook bij Natres, omdat je als 'we' praat?
Van de luchtmacht reserve had ik nog niet gehoord, maar lijkt me ook wel aantrekelijk aangezien ik meer in de luchtvaart zit, maar als dat meer blauw is lijkt me dat minder..
Nagasaki '45, Tsjernobyl '86, Windows '98
pi_127488831
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:41 schreef jaijai2 het volgende:

[..]

Volgens mij is de minimale leeftijd 18, dus moet zowiezo nog ca.1,3 jaar wachten.
Maar je werkt zelf ook bij Natres, omdat je als 'we' praat?
Van de luchtmacht reserve had ik nog niet gehoord, maar lijkt me ook wel aantrekelijk aangezien ik meer in de luchtvaart zit, maar als dat meer blauw is lijkt me dat minder..
Ja, ik werk zelf bij de natres. Geweerschutter.
pi_127488960
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:36 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Al die fanatieke foto's en verhalen die hier voorbij komen ;) elke natresser en wannebee natresser want zich geloof ik een of andere Rambo :X
Waar haal je dat dan vandaan? Ik waan me absoluut geen Rambo. En als je soms op die post van conclusion doelt met die chestrigs, MICH helm, handschoenen en scherfbril met die gozers op patrouille: hij vroeg dat helemaal niet in natres context. Hij vroeg gewoon hoe het bij de KL zat. Niemand beweert dat iemand van de natres er zo bij loopt. Damn, waar haal je dat überhaupt vandaan? Het feit dat het een post is in een natres topic duidt er zeker op dat alle natressers er zo bij willen lopen :')

En over dat MOLLE webbing bescherming biedt tegen scherven, wtf!? :') Het is puur een draagsysteem, ter vervanging van het verouderde kutsysteem genaamd ALICE, waar overigens alle mensen uit MIJN eenheid nog steeds mee rondlopen ook al is he bokketuig (ALICE) arbotechnisch afgekeurd..
pi_127489834
Groep Luchtmacht Reserve is idd meer blauw opgeleid. Dat wil dus zeggen dat we met name trainen en ingezet worden voor bewakings-/beveiligingstaken. Het groene gedeelte hebben we uiteraard tijdens de amo gehad, maar daarna eigenlijk nauwelijks meer. Daarom behoren een wapenstok, handboeien en een Glock ook tot onze standaard uitrusting.

Volgens mij gaan ze dit jaar ook voor het eerst weer mensen werven na een aannamestop van 2 jaar ofzo.. Er staat iig een stand van ons op de Luchtmachtdagen volgende week :)
pi_127489947
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:51 schreef JAY-T het volgende:
Groep Luchtmacht Reserve is idd meer blauw opgeleid. Dat wil dus zeggen dat we met name trainen en ingezet worden voor bewakings-/beveiligingstaken. Het groene gedeelte hebben we uiteraard tijdens de amo gehad, maar daarna eigenlijk nauwelijks meer. Daarom behoren een wapenstok, handboeien en een Glock ook tot onze standaard uitrusting.

Volgens mij gaan ze dit jaar ook voor het eerst weer mensen werven na een aannamestop van 2 jaar ofzo.. Er staat iig een stand van ons op de Luchtmachtdagen volgende week :)
Zit er in de achterhoek ergens een squadron?
pi_127490063
Op het AOCS in Nieuw Milligen (vlakbij Apeldoorn) zit een squadron, verder zitten alle squadrons in Brabant en eentje in Leeuwarden.
pi_127490215
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:51 schreef JAY-T het volgende:

Volgens mij gaan ze dit jaar ook voor het eerst weer mensen werven na een aannamestop van 2 jaar ofzo.. Er staat iig een stand van ons op de Luchtmachtdagen volgende week :)
Ah. Ik wilde in eerste instantie nadat ik begin 2011 op de KMA was gestopt ook naar de GLR, maar dat kon toen niet ivm gesloten sollicitaties.
Blood Sugar Sex Magik
pi_127493872
Ik heb gelezen dat er in Brunssum ook Natres gestationeerd zijn, voor mij zij dat de gunstigste basis zijn.
Nagasaki '45, Tsjernobyl '86, Windows '98
pi_127495332
Zitten nu nog in Budel, maar gaan in de loop van dit jaar over naar Brunssum
pi_127497300
De militaire basis van Schinnen komt volgens mij ook al naar Brunssum.
Fijn! :Y vult de leegstand hier misschien wat op.
Nagasaki '45, Tsjernobyl '86, Windows '98
  maandag 10 juni 2013 @ 21:23:56 #118
387675 Harde_Mepper
Als 't moet.
pi_127636688
Heeft iemand info over de Natres OLK (hoogvlieger)? En hoe gaat de selectie procedure als je solliciteerd op plava functie?
pi_127646503
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:23 schreef Harde_Mepper het volgende:
Heeft iemand info over de Natres OLK (hoogvlieger)? En hoe gaat de selectie procedure als je solliciteerd op plava functie?
Verschilt een beejte. Doorgaans kan je na een aantal jaar op Sld functie via de IVP solliciteren voor een Kpl functie. Dan volgt een beoordeling en gesprekken ed. en word je vervolgens al dan niet aangenomen voor die functie. Daarna volgt je opleiding.

Bij mij is het weer andersom gegaan. Ik kwam als waarnemende op de plava functie, ben daarna de opleiding gaan doen, en heb daarna pas de IVP ingestuurd.
Blood Sugar Sex Magik
pi_127651951
je moet eerst je OLK afronden voordat je mag solliciteren op de plava functie.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 10:07:44 #121
387675 Harde_Mepper
Als 't moet.
pi_127654006
Hoe zit de OLK dan in elkaar? Wat is stof die aan bod komt en hoeveel dagen duurt deze?
pi_127664691
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:01 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Wij gaan in 2014 naar de Colt. Is op de brigadesportdag al mee geschoten. Sommige wapens zijn al omgebouwd met een rail erop en ipv 3-burst -> full auto.
Get your facts straight... die hadden we al jaren. Iets met C7 en C7A1.
pi_127665960
Mijn buks was altijd full-auto? Wel zo handig, dan hoef je niet meer al dat gewicht van die volle magazijnen mee te sjouwen :( :(

Net zoals al die lui die hun pio schop uit hun tuig haalde, want dat was lichter :') :')
You know how to curl up like a bitch, don't you, reporter?
pi_127671175
Hallo nieuw hier!
ik heb me aangesteld 10e Natres bataljon en moet binnekort mijn spul ophalen.
Alleen heb ik een vraag, ik heb her en der gelezen op de forum dat de Natres nieuw spul krijgt. Wat mag je wel/niet zelf aanschaffen?
pi_127671998
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 15:01 schreef CpV het volgende:

[..]

Get your facts straight... die hadden we al jaren. Iets met C7 en C7A1.
Chauffeurswapens hebben een draaggreep en 3-burst vriend, en op de AMO+ een paar weken geleden had ik gewoon een C7 in mijn fikke. Zal wel verschillen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')