abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 juni 2013 @ 20:40:14 #151
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127918290
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:21 schreef DanOam het volgende:
Ik ben overgestapt van KDE 4.10 naar Openbox, dat was wel even wennen :P Maar ik vind het een fantastische window manager. Moet alleen mijn conky configuratie nog verfijnen.

[ afbeelding ]
Ik had ooit een kekke conky config.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_127918375
quote:
3s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:39 schreef µ het volgende:

[..]

Misschien moet ik ook maar weer met conky beginnen :P.

Welke launcher heb je?
Avant-Window-Navigator :)
pi_127918969
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:04 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Arch is een distro voor gevorderden. Er is een uitgebreide starters/installatiehandleiding online, maar je moet wel goed weten waar je mee bezig bent. Grote voordeel is natuurlijk dat je geen overbodige packages standaard geïnstalleerd krijgt, alleen wat je nodig hebt. Je kan je eigen Window Manager + Desktop Environment kiezen. Verder is Arch een rolling release. Eén keer installeren en verder hoef je alleen je packages bij te werken. Ik heb het op een oude machine draaien en dat werkt prima.
Fedora heb ik geen ervaring mee, maar dat werkt out-of-the-box, net als Ubuntu.
Ik zit eigenlijk nog steeds met ubuntu omdat ik dat uit gemakzucht nooit verwijderd heb om een nieuwe distro te installeren. Nu ik een nieuwe Laptop heb wil ik graag verder kijken dan alleen ubuntu. Want moet toch zeggen dat het wel bevalt maar meer ook niet. Ik weet inderdaad dat arch van af de grond opgebouwd moet worden wat het natuurlijk voor je zelf heel persoonlijk maakt.
Wat werkt nu echt soepeler? Arch? Fedora? Of toch ubuntu? (als je alleen naar preformance kijkt)
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  maandag 17 juni 2013 @ 20:56:59 #154
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_127919196
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:53 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Ik zit eigenlijk nog steeds met ubuntu omdat ik dat uit gemakzucht nooit verwijderd heb om een nieuwe distro te installeren. Nu ik een nieuwe Laptop heb wil ik graag verder kijken dan alleen ubuntu. Want moet toch zeggen dat het wel bevalt maar meer ook niet. Ik weet inderdaad dat arch van af de grond opgebouwd moet worden wat het natuurlijk voor je zelf heel persoonlijk maakt.
Wat werkt nu echt soepeler? Arch? Fedora? Of toch ubuntu? (als je alleen naar preformance kijkt)
Doe dan Mint. Die gebruikt dezelfde repository's als Ubuntu, maar zonder die vreselijke Unity-desktop. Veder adviseer ik de Mate-desktop boven Cinnamon.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_127919243
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:33 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Race sims en ik weet niet of dat gaat werken in combinatie met een stuurtje en force feedback en zo.
Ah ja, ik lees net ergens even wat comments op de vraag of er ervaringen zijn met het gebruik van een stuur met games in Wine. Het is mogelijk maar je zal er waarschijnlijk mee moeten stoeien.

http://www.reddit.com/r/l(...)cing_wheels_in_wine/

Misschien toch beter om dat op Windows te doen als je niet teveel tijd kwijt wilt zijn.
pi_127919416
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Doe dan Mint. Die gebruikt dezelfde repository's als Ubuntu, maar zonder die vreselijke Unity-desktop. Veder adviseer ik de Mate-desktop boven Cinnamon.
Maar mint is DEB :( en ik ben daar echt helemaal klaar mee :P
Daarnaast is het niet zo dat ik ubuntu heb omdat ik lui ben en geen zin heb om te tweaken maar omdat ik nooit zin had een format te doen :P

Hoe zit het met Gentoo? is dat wat?
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_127919994
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:40 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik had ooit een kekke conky config.
Ik had ook een leuke, had ik hem nou maar bewaard. Maar het zou er toch niet zo goed uitzien op m'n huidige desktop. Ik heb ook het gevoel dat ik nog wat aan drivers mis om de sensors van mijn mobo en harde schijven uit te kunnen lezen.

Van de processor lukt wel en de grafische kaart ook, heb al rondgekeken en er staat een driver op github voor de Super I/O chip op het mobo maar ik wacht liever nog even tot het in de kernel beschikbaar is.
pi_127920194
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Doe dan Mint. Die gebruikt dezelfde repository's als Ubuntu, maar zonder die vreselijke Unity-desktop. Veder adviseer ik de Mate-desktop boven Cinnamon.
Waarom Mate boven Cinnamon?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_127920357
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:00 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Maar mint is DEB :( en ik ben daar echt helemaal klaar mee :P
Daarnaast is het niet zo dat ik ubuntu heb omdat ik lui ben en geen zin heb om te tweaken maar omdat ik nooit zin had een format te doen :P

Hoe zit het met Gentoo? is dat wat?
Gentoo is nog meer hardcore dan Arch, en ook erg tijdrovend aangezien je de meeste packages zelf compileert met uitzondering van een aantal bekende grotere packages zoals Firefox en OpenOffice die ook als binaries beschikbaar zijn. Ook compileer je tijdens de installatie je eigen kernel, maar je kan er ook voor kiezen om een generic kernel te gebruiken om je die moeite te besparen.

Je hebt wel ultieme controle door middel van zogenaamde USE flags, jij bepaald met welke features een package gecompileert wordt. Ook worden alle packages geoptimaliseerd voor de architectuur van jouw computer.

Voor mij was het iig een erg leuke ervaring :) Maar ik heb nog steeds het gevoel dat er nog veel te leren valt.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:14:54 #160
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127920476
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:07 schreef DanOam het volgende:

[..]

Ik had ook een leuke, had ik hem nou maar bewaard. Maar het zou er toch niet zo goed uitzien op m'n huidige desktop. Ik heb ook het gevoel dat ik nog wat aan drivers mis om de sensors van mijn mobo en harde schijven uit te kunnen lezen.

Van de processor lukt wel en de grafische kaart ook, heb al rondgekeken en er staat een driver op github voor de Super I/O chip op het mobo maar ik wacht liever nog even tot het in de kernel beschikbaar is.
Ik heb de mijne wel bewaard. Deed heel kek alles automatisch opvragen, info van interfaces, mounts, etc etc. Hoefde niks zelfs op te geven, ging vol automagisch.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_127920551
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:13 schreef DanOam het volgende:

[..]

Gentoo is nog meer hardcore dan Arch, en ook erg tijdrovend aangezien je de meeste packages zelf compileert met uitzondering van een aantal bekende grotere packages zoals Firefox en OpenOffice die ook als binaries beschikbaar zijn.

Je hebt wel ultieme controle door middel van zogenaamde USE flags, jij bepaald met welke features een package gecompileert wordt.

Voor mij was het iig een erg leuke ervaring :)
Hmm misschien meer iets voor op een virtualbox dus? Vind het wel leuk om afentoe wat te compillen maar om dat nu constant te doen meh :P een RPM is soms toch wel fijn :)
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
  maandag 17 juni 2013 @ 21:20:30 #162
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_127920862
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:10 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Waarom Mate boven Cinnamon?
Cinnamon is nog in ontwikkeling (ik gebruik alleen LTS-versies dus ik zit nog bij 13), bij mij liep het behoorlijk vaak vast.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_127921116
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:20 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Cinnamon is nog in ontwikkeling (ik gebruik alleen LTS-versies dus ik zit nog bij 13), bij mij liep het behoorlijk vaak vast.
Oh als dat de enige reden is :P
Cinnamon loopt hier sinds 1.6 eigenlijk nooit meer vast.
1.8 en 1.8.8 hebben hier nog nooit een crash gehad.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_127921157
quote:
3s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:16 schreef µ het volgende:

[..]

Ken je Openbox toevallig ook?
Wel van gehoord, collega heeft het nu geinstalleerd. Schijnt best aardig te werken. :)
pi_127921233
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:24 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Oh als dat de enige reden is :P
Cinnamon loopt hier sinds 1.6 eigenlijk nooit meer vast.
1.8 en 1.8.8 hebben hier nog nooit een crash gehad.
cinamon heb ik ook even gehad op ubuntu moet toch zeggen dat ik er niet zo content mee was als unity. Ik vind unity echt netjes in elkaar zitten.
Toch moet ik toe geven dat ik gnome 3 gebruik :@
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_127922755
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:14 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Ik heb de mijne wel bewaard. Deed heel kek alles automatisch opvragen, info van interfaces, mounts, etc etc. Hoefde niks zelfs op te geven, ging vol automagisch.
Sweet! Ben wel benieuwd hoe het er uit ziet, geen screenshot ergens toevallig?
pi_127922790
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:00 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Maar mint is DEB :( en ik ben daar echt helemaal klaar mee :P
Daarnaast is het niet zo dat ik ubuntu heb omdat ik lui ben en geen zin heb om te tweaken maar omdat ik nooit zin had een format te doen :P

Hoe zit het met Gentoo? is dat wat?
Waarom heb je het gehad met deb?

Gentoo -> http://funroll-loops.info
Zit je alleen maar te compilen...
pi_127922902
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:43 schreef t4rt4rus het volgende:

[..]

Waarom heb je het gehad met deb?

Gentoo -> http://funroll-loops.info
Zit je alleen maar te compilen...
Arch is prima. Zit je niet te compilen, maar wel lekker minimalistisch en toch een package manager :)
pi_127923262
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:15 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Hmm misschien meer iets voor op een virtualbox dus? Vind het wel leuk om afentoe wat te compillen maar om dat nu constant te doen meh :P een RPM is soms toch wel fijn :)
Hangt er van af, Arch of Gentoo zou ik sowieso eerst een aantal keren installeren in een virtual machine. Je gaat de eerste paar keren gekke fouten maken, maar op gegeven moment wordt het allemaal wat duidelijker waarom je bijvoorbeeld commando's in een bepaalde volgorde moet uitvoeren, en wat je er precies mee aan het configureren bent.

En met een leuke processor en veel/snel geheugen hoeft compileren ook niet erg lang te duren, je kan het compileren doen in het geheugen zelf. Grote packages en hun dependencies zoals KDE of Gnome, Chromium en GCC bijvoorbeeld gaan veel tijd in beslag nemen wanneer daar updates voor beschikbaar komen.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:50:27 #170
332574 µ
alt-m
pi_127923307
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:24 schreef Daeron het volgende:

[..]

Wel van gehoord, collega heeft het nu geinstalleerd. Schijnt best aardig te werken. :)
Yes, gebruik het zelf op mijn laptops + PC. Erg tevreden mee. Vroeg me af of mensen ze beiden gebruikten/kenden :s).
జ్ఞ‌ా
  maandag 17 juni 2013 @ 21:51:42 #171
332574 µ
alt-m
pi_127923417
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:45 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Arch is prima. Zit je niet te compilen, maar wel lekker minimalistisch en toch een package manager :)
Voor jou: GC / DuckDuckGo .
జ్ఞ‌ా
pi_127923824
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:51 schreef µ het volgende:

[..]

Voor jou: GC / DuckDuckGo .
Thanks, die kende ik nog niet!
pi_127924269
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:50 schreef DanOam het volgende:

[..]

Hangt er van af, Arch of Gentoo zou ik sowieso eerst een aantal keren installeren in een virtual machine. Je gaat de eerste paar keren gekke fouten maken, maar op gegeven moment wordt het allemaal wat duidelijker waarom je bijvoorbeeld commando's in een bepaalde volgorde moet uitvoeren, en wat je er precies mee aan het configureren bent.

En met een leuke processor en veel/snel geheugen hoeft compileren ook niet erg lang te duren, je kan het compileren doen in het geheugen zelf. Grote packages en hun dependencies zoals KDE of Gnome, Chromium en GCC bijvoorbeeld gaan veel tijd in beslag nemen wanneer daar updates voor beschikbaar komen.
Even voor de duidelijkheid ik ben geen leek :P
Ik weet wat ik doe en hoe ik het moet doen. en tuurlijk zal ik fouten maken. Maar over compilen etc hoef je me niks meer uit te leggen hoe dat werkt :P
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_127924425
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:02 schreef Exentric90 het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid ik ben geen leek :P
Ik weet wat ik doe en hoe ik het moet doen. en tuurlijk zal ik fouten maken. Maar over compilen etc hoef je me niks meer uit te leggen hoe dat werkt :P
My bad hahah :D
pi_127924642
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:04 schreef DanOam het volgende:

[..]

My bad hahah :D
No problem :P ik denk ik zeg het maar even voordat daar misverstanden over ontstaan :P
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')