abonnement Unibet Coolblue
pi_127779083
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 00:25 schreef hmmmz het volgende:
Proraso is overrated.
Hoe kom je daar nou bij? Zo'n bakje kost 3 euro ofzo in Italie, vergeleken met andere zepen in die prijscategorie is het hele goede zeep. Als je ziet wat ze in het buitenland voor Vergulde Hand betalen.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_127779204
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 00:26 schreef n0ir het volgende:

[..]

Ik heb die krabber ook, had aardig wat gelezen en ik vond 'em voor mij de beste keuze. Ben er ook ontzettend tevreden over. Had achteraf misschien liever de versie met het lange handvat gehad, als je graag een zware krabber hebt is die het overwegen waard.
Of de Edwin Jagger versie met Barley Handvat. Dat is ook een wat zwaarder handvat. De Pearls die Barbieredifigaro verkoopt zijn nog zwaardere krabbers.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_127795053
Vandaag voor t eerst bbs met feather. Miss door de pre shave oil? Of omdat ik dvh weer heb gepakt maar deze keer wel genoeg water heb gebruikt.
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  vrijdag 14 juni 2013 @ 16:45:55 #229
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_127795223
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:41 schreef Pastapipos het volgende:
Vandaag voor t eerst bbs met feather. Miss door de pre shave oil? Of omdat ik dvh weer heb gepakt maar deze keer wel genoeg water heb gebruikt.
Geniet ervan! :) En goede pre-shave is vaak priceless.

http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  maandag 17 juni 2013 @ 01:43:00 #230
177885 JoaC
Het is patat
pi_127890276
Deze uiteindelijk besteld, samen met wat andere producten.

Door de hogere prijs dwing ik mezelf dit niet links te laten liggen, aangezien het tijd gaat vergen om goed te kunnen.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  maandag 17 juni 2013 @ 08:59:12 #231
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127892212
Mooi setje!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_127893471
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 01:43 schreef JoaC het volgende:
Deze uiteindelijk besteld, samen met wat andere producten.

Door de hogere prijs dwing ik mezelf dit niet links te laten liggen, aangezien het tijd gaat vergen om goed te kunnen.
Je hebt het zo aangeleerd hoor. Na een tijdje scheer je jezelf er net zo snel mee als met een cardridge-scheermes.

Maar mooi setje, kost denk ik een 10-voud van mijn set :)
Onder deze lijn niet schrijven
  maandag 17 juni 2013 @ 11:59:01 #233
177885 JoaC
Het is patat
pi_127896428
Moet je die kwast met zeep of shampoo wassen de eerste keer / Wat is beter?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_127896605
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 11:59 schreef JoaC het volgende:
Moet je die kwast met zeep of shampoo wassen de eerste keer / Wat is beter?
De tip die ik heb gelezen lijkt heel stom, maar blijkt wel te werken voor de wat geurige kwasten. Maak gewoon een stevige lather, het liefst een zeep die een sterke geur heeft. Zorg dat je kwast veel lather in zich heeft/op zich heeft, en laat hem een nachtje staan.
  maandag 17 juni 2013 @ 13:27:59 #235
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_127899561
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:45 schreef SosuaCafe het volgende:

[..]

Geniet ervan! :) En goede pre-shave is vaak priceless.

[ afbeelding ]
Dat plaatje is precies zoals ik had na de eerste goede scheerbeurt... :Y :7

Hoop nieuwe users hier trouwens... (maar was hier ook een poosje niet..)
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 17 juni 2013 @ 17:01:17 #236
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_127908700
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 07:54 schreef Bramito het volgende:

[..]

Overrated zou ik niet zeggen maar mischien een beetje overhyped. Ik vind het een belachelijk goeie zeep voor de prijs. Ik prefereer MWF, die kost wel het 2 keer zoveel, maar is nog steeds goedkoop.
Overrated / overhyped het kan allebei. Ik heb er ook veel mee geschoren en vind het verre van bijzonder. Nu ik weer wat andere creams gebruik merk ik het verschil pas weer. Voor een paar euro meer heb je een potje tobs, wat mij betreft veel meer value for money. Proraso wordt altijd overal als een van de eerste genoemd terwijl ik het maar een gemiddeld zeepje vind.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  maandag 17 juni 2013 @ 17:10:03 #237
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127909088
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:01 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Overrated / overhyped het kan allebei. Ik heb er ook veel mee geschoren en vind het verre van bijzonder. Nu ik weer wat andere creams gebruik merk ik het verschil pas weer. Voor een paar euro meer heb je een potje tobs, wat mij betreft veel meer value for money. Proraso wordt altijd overal als een van de eerste genoemd terwijl ik het maar een gemiddeld zeepje vind.
Ik krijg met ProRaso niet eens een fatsoenlijke lather met het water wat ik hier in Groningen uit de kraan krijg. TOBS daarentegen is alsof ik Merengue's sta te bakken _O_
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_127910574
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:01 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Overrated / overhyped het kan allebei. Ik heb er ook veel mee geschoren en vind het verre van bijzonder. Nu ik weer wat andere creams gebruik merk ik het verschil pas weer. Voor een paar euro meer heb je een potje tobs, wat mij betreft veel meer value for money. Proraso wordt altijd overal als een van de eerste genoemd terwijl ik het maar een gemiddeld zeepje vind.
Proraso zit ook meer in de prijscategorie Vergulde Hand, Palmolive. Dat het hier 5 euro per potje kost komt alleen maar omdat het uit Italie komt en daarom exclusief is. In Italie is het gewone supermarktzeep wat tobs niet is.

Dus tja overrated, ik vind het beter als Vergulde Hand, vergelijkbaar met Palmolive. Palm Olive kost 1 euro voor 50 gram, proraso is 150 gram dacht ik en Italie heb je dat wel voor 3 euro. Gelijkwaardig in prijs dus.
Onder deze lijn niet schrijven
  maandag 17 juni 2013 @ 17:56:29 #239
390538 Dimauro
Vuurbezweerder
pi_127910963
Hier kopen we Proraso omdat het van ver komt dus dat moet wel goed zijn. En de Italianen lopen weg met DVH want dat is veuuul beter :P
I'm not the girl in the picture..
  maandag 17 juni 2013 @ 18:13:35 #240
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_127911582
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:01 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Overrated / overhyped het kan allebei. Ik heb er ook veel mee geschoren en vind het verre van bijzonder. Nu ik weer wat andere creams gebruik merk ik het verschil pas weer. Voor een paar euro meer heb je een potje tobs, wat mij betreft veel meer value for money. Proraso wordt altijd overal als een van de eerste genoemd terwijl ik het maar een gemiddeld zeepje vind.
Elke shop over de hele wereld verkoopt het zo ongeveer. Veel beginners starten daarom met proraso, het is niet duur. Het enthousiasme van het begin doet de rest.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_127929885
Als beginner zal ik vast wel een ander zeepje uitproberen maar overhyped of niet, het schuimt gewoon goed en voelt goed, veel beter dan dvh. Die van wilkinson werkt ook wel maar daar zit dan weer een stukje siliconen in en dit stuit me dan een beetje tegen de borst.

Het mooie van klassiek scheren is wel dat de vrouw nu altijd wel een idee heeft voor een cadeau, van zeepjes en balsempjes tot mesjes en een open mes :)
  dinsdag 18 juni 2013 @ 08:57:23 #242
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_127935212
Proraso werk gewoon correct. Voor 3,25 is het prima zeep wat mij betreft. Ik vind het beter dan La Toja, Palmolive, of Lea.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 18 juni 2013 @ 19:53:30 #243
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_127959180
Proraso is gewoon redelijk hufterproof. Dvh wil nog wel eens watering worden en breekt snel af. Ook met "demi" water. En dan nog of je kwast de zeep opeet of niet.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  dinsdag 18 juni 2013 @ 20:17:34 #244
97745 Thorical
finding a way
pi_127960105
Proraso is gewoon heerlijk met dit weer. Alsof je in een winterse regenbui bent geweest op de motor.
En wat al eerder werd geschreven, de leercurve om een redelijk schuim uit Proraso te krijgen is niet zo groot.
Ik ben met Musco Real scheerzeep bezig om daar een mooi schuimpje van te maken maar dat gaat met vallen en opstaan. De bandbreedte qua water is bij deze zeep erg klein.
pi_127997508
Zo ik heb mijn EJ DE86 :D
Gelijk geschoren natuurlijk, stond een dikke baard al :P

Gaat wel lekker makkelijk het scheren, zitten alleen mee dat haren niet mooi naar beneden groeien maar echt alle kanten op.
Dus met de haren meescheren is moeilijk.

Verder had ik van proraso ook nog een pre-shave voor "sensitive" skin.
Maar die brande echt niet normaal, dus mensen met gevoelige huid. "sensitive skin" is bij proraso niet een gevoelige huid. :P
Hoewel het nu na het scheren niet echt rood is, dus misschien heeft het ook wel geholpen.

De aftershave balsem van nivea brand trouwens ook bij mij. (Gebruik ik al langer)

Verder heb ik nog twee moedervlekken die niet oppervlakkige zijn, scheren is daar altijd al kut.
Morgen ga ik naar de huisarts voor een verwijzing naar de dermatoloog. :)

Ohja en nooit denken voorzichtig ermee om te gaan...
Probeerde ik heel goed, maakte ik opeens een tik met het scheermes tegen mijn kom.
Zit nu al een krasje op het chroom. :'(
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:39:04 #246
97745 Thorical
finding a way
pi_128006526
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:43 schreef t4rt4rus het volgende:
Zo ik heb mijn EJ DE86 :D
Gelijk geschoren natuurlijk, stond een dikke baard al :P

Gaat wel lekker makkelijk het scheren, zitten alleen mee dat haren niet mooi naar beneden groeien maar echt alle kanten op.
Dus met de haren meescheren is moeilijk.

Verder had ik van proraso ook nog een pre-shave voor "sensitive" skin.
Maar die brande echt niet normaal, dus mensen met gevoelige huid. "sensitive skin" is bij proraso niet een gevoelige huid. :P
Hoewel het nu na het scheren niet echt rood is, dus misschien heeft het ook wel geholpen.

De aftershave balsem van nivea brand trouwens ook bij mij. (Gebruik ik al langer)

Verder heb ik nog twee moedervlekken die niet oppervlakkige zijn, scheren is daar altijd al kut.
Morgen ga ik naar de huisarts voor een verwijzing naar de dermatoloog. :)

Ohja en nooit denken voorzichtig ermee om te gaan...
Probeerde ik heel goed, maakte ik opeens een tik met het scheermes tegen mijn kom.
Zit nu al een krasje op het chroom. :'(
Als ik een zo'n gevoelige huid had zou ik gaan kijken of ik zelf niet een lekker pre-shave olie kon samenstellen.
Misschien zit hier iets tussen wat je kan gebruiken.http://badgerandblade.com(...)omemade+preshave+oil
Volgens mij heeft "de Tuinen "een kortingsactie op olien.
En met de baardgroei mee scheren. Het is geen wet van Meden en Persen dat WTG altijd van boven naar beneden gaat. Maar ook jij kunt je gezicht verdelen in blokjes waarbij je een overwegende baardgroei richting hebt. Natuurlijk kan het zo zijn dat je verschillende "kruinen" ook in je gezicht hebt.Als je dat weet doe er dan je voordeel mee tijdens het scheren.
Hier wat recepten voor een pre shave olie.
Here are some recipes I've put together from various sources. The only one I've used is number 4, which I have found to be excellent.

*add 2.5ml (1/2 tsp) glycerin to any of these for more glide

1
castor oil 1 cup
olive oil 1/2 cup
sandalwood essential oil 5 drops


2
castor oil 1/2 cup
avocado oil 1/2 cup
tea tree oil 10 drops
eucalyptus or peppermint oil 5 drops
essential oil 5 drops


3
almond oil 2 parts
avocado oil 2 parts
olive oil 2 parts
grapeseed oil 1 part
macadamia nut oil 1 part
essential oil(s) 2-5 drops


4
olive oil (refined extra virgin A grade or extra light) 3 oz.
castor oil 2 oz.
jojoba oil 1 oz.
kukui nut oil 1 oz.
rosehip oil 1 oz.
frankincense & myrrh essential oil 2.5ml (1/2 tsp)


5 (said to be very similar to T&H PSO)
sunflower seed oil 3 parts
avoacado oil 3 parts
meadowfoam seed oil 1 part
kukui seed oil 1 part
bergamot oil 1 part
grapefruit peel oil 1 part
tangerine peel oil 1 part
aloe extract 1 part
cucumber extract 1 part
coconut oil 1 part safflower seed oil 1 part
vitamin E oil 1 part
mandarin orange essential oil

[ Bericht 20% gewijzigd door Thorical op 19-06-2013 22:07:34 (recepten) ]
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:41:07 #247
164283 Luco
Buongiorno!
pi_128006659
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:43 schreef t4rt4rus het volgende:
Zo ik heb mijn EJ DE86 :D
Gelijk geschoren natuurlijk, stond een dikke baard al :P

Gaat wel lekker makkelijk het scheren, zitten alleen mee dat haren niet mooi naar beneden groeien maar echt alle kanten op.
Dus met de haren meescheren is moeilijk.

Verder had ik van proraso ook nog een pre-shave voor "sensitive" skin.
Maar die brande echt niet normaal, dus mensen met gevoelige huid. "sensitive skin" is bij proraso niet een gevoelige huid. :P
Hoewel het nu na het scheren niet echt rood is, dus misschien heeft het ook wel geholpen.

De aftershave balsem van nivea brand trouwens ook bij mij. (Gebruik ik al langer)

Verder heb ik nog twee moedervlekken die niet oppervlakkige zijn, scheren is daar altijd al kut.
Morgen ga ik naar de huisarts voor een verwijzing naar de dermatoloog. :)

Ohja en nooit denken voorzichtig ermee om te gaan...
Probeerde ik heel goed, maakte ik opeens een tik met het scheermes tegen mijn kom.
Zit nu al een krasje op het chroom. :'(
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:39 schreef Thorical het volgende:

[..]

Als ik een zo'n gevoelige huid had zou ik gaan kijken of ik zelf niet een lekker pre-shave olie kon samenstellen.
Misschien zit hier iets tussen wat je kan gebruiken.http://badgerandblade.com(...)omemade+preshave+oil
Volgens mij heeft "de Tuinen "een kortingsactie op olien.
En met de baardgroei mee scheren. Het is geen wet van Meden en Persen dat WTG altijd van boven naar beneden gaat. Maar ook jij kunt je gezicht verdelen in blokjes waarbij je een overwegende baardgroei richting hebt. Natuurlijk kan het zo zijn dat je verschillende "kruinen" ook in je gezicht hebt.Als je dat weet doe er dan je voordeel mee tijdens het scheren.
Hier een handige tool om je grain vast te leggen.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_128022586
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 18:43 schreef t4rt4rus het volgende:
Verder had ik van proraso ook nog een pre-shave voor "sensitive" skin.
Maar die brande echt niet normaal, dus mensen met gevoelige huid. "sensitive skin" is bij proraso niet een gevoelige huid. :P
Hoewel het nu na het scheren niet echt rood is, dus misschien heeft het ook wel geholpen.
Ik heb die pre-shave ook en vind hem ook best branden. Ik gebruik hem wel als after-shave.
Wat ik doe na het aanbrengen is met mijn vochtige handdoek nog even deppend over mijn gezicht. Dan neemt het wel wat af.

Wat ik vroeger wel eens gebruikte als after-shave en met name in de winter is uiercreme.
  donderdag 20 juni 2013 @ 18:38:34 #249
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_128044235
6 min. 2 passes. DFS.

Proraso zeep + splash
Astra groen.

^O^
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  donderdag 20 juni 2013 @ 18:47:33 #250
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_128044548
Ik moet ook eens Astra groen gaan proberen, even wachten tot een betere financiele periode en dan gelijk wat zepen bestellen.

Nederlandse webshops zijn trouwens echt duur vergeleken anderen. Die paar euro meer voor verzendkosten heb je bij een beetje bestelling er dik uit. Waarom de Vergulde Hand via een webshop in Nederland duurder is dan in de winkel is mij ook een raadsel.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')