abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:43:43 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_127104662
Tips, trucs, inspiratie en leuke dingen voor kinderfeestjes! :)

En verder meedenken over het feestje voor Dana van Bla_bla :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_127105604
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:42 schreef E.T. het volgende:

[..]

;)
:D

achja, ik heb in elk geval hulp van mijn moeder, dat scheelt.
En in het ergste geval zitten ze straks allemaal een dvd van mega mindy te kijken met een grote bak chips...als ze het maar leuk hebben toch?
pi_127105778
Inderdaad! En ik zou me van dat knutselen niet al te veel voorstellen. Ik vond het in ieder geval een gestress.
Zelf cake of wafels versieren doet het ook goed. Slagroom en versierzooi op tafel en ze even laten viezerikken. Wordt vast leuk en zeker weten wat je dochter het super vindt!
Met een meidenkwartet
pi_127107772
ja dat was mijn oorspronkelijke idee..maar dat wou mevrouw niet want ze wu een mega mindy taart...tja
pi_127108376
Ik lees ook vast even mee, hier ook binnenkort een 1e feestje :)
Ik ga het wel korter doen, iets van 2,5 uur ofzo
  dinsdag 28 mei 2013 @ 14:50:38 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_127108732
Ik weet wel dat je de tijd die je voor activiteiten in gedachten hebt vaak veel te ruim neemt.. Vandaar mijn aanpassing.
En kleine meisjes zijn ook nog heel tevreden met een tijdje gewoon 'vrij' spelen ipv een strak programma volgen :) En ach, die puinhoop op de slaapkamer ruimen we wel weer op :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_128284428
Ah ja, nog even melden hoe het is gegaan ;)

feestje was van 2 tot 6 en leek niet te lang (ja voor mij wel hoor, ik was kapot achteraf! volgende keer laat ik ze los in een indoorspeeltuin ofzo)

begonnen met het kleuren van een mega mindy masker tot allee kindjes er waren.
Taart eten
kadootjes uitpakken
snoep opduiken (wat geen succes was ivm zinkende snoepjes
koekhappen

Daarna mochten ze kiezen, gipsen katjes die ik al eerder gegoten had verven of slingers met textiel stiften kleuren. het werden de kattenbeeldjes en dat hebben ze best een hele tijd met veel enthousiasme zitten doen.

uiteindelijk waren ze er een voor een klaar mee en gingen ze buiten spelen. Daar heb ik alle nageltjes gelakt.

En toen ze hoorde dat ik een mega mindy film had zaten ze in no time braaf of de bank te wachten
Halvewerge de film ben ik frietjes gaan bakken en daarna hebben ze nog een ijsje gegeten en hebben we de dag afgesloten met een paar rondjes snoep memory.

ging op zich allemaal prima hoor. ze hebben zich beter vermaakt als ik had verwacht en ondanks de grote leeftijdsverschillen (3 al naar groep 3 na de zomer en de 2 jongste van groep 1 en dan mijn eigen nu 5 jarige)

het enige minder handige was dat er een buitenlands kindje bij zat dat schijnbaar geen snoep mocht hebben met gelatine erin. Laat ik nou net vrijwel allemaal snoep hebben gehad met gelatine erin 8)7
  woensdag 26 juni 2013 @ 16:57:08 #8
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128285913
Gelatine is gemaakt van beenderen en daardoor dus niet halal. ;) zou ik echt never bij stilgestaan hebben ook.

Klinkt als een geweldig feestje zeg!

Wij hadden ook een feest, ik heb een Sherlock Holmes speurtocht besteld en dat was echt een aanrader! Heel erg leuk!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_128286100
Ah, oke..dacht al dat het zoiets zou zijn ja.
ja ik had er al rekening mee gehouden dat ik kipnuggets in huis had ipv alleen frikandellen of knakworst..maar ze mocht helemaal geen vlees buitenshuis eten..naja dan wete ik dat voor een eventueel volgende keer

klinkt leuk, die speurtocht :)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:11:59 #10
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128355599
Hier vieren we woensdagmiddag het feestje van 12.30 11.30 tot 15.30. Er komen 4 kleuters en dan natuurlijk nog de jarige en haar peuterzus.

We nemen de kindjes meteen mee uit school vandaan en beginnen bij ons thuis met pannenkoeken. We wachten dan nog op 1 meisje dat later komt.

Als ze er is, gaan we de cadeautjes uitpakken. Ik dacht aan alle namen in een ballon en de jarige begint met de 1e kapot prikken. de naam die uit die ballon komt, geeft cadeautje en prikt de volgende ballon stuk etc.

Daarna willen we cupcakes gaan versieren. Ieder kind krijgt 5 cupcakes en een eigen schaaltje met versiersels (mini-marshmellows, chocostift, pareltjes etc). Daarna kan ook het doosje nog versierd worden met stickers.Er gaan 4 cupcakes in het doosje mee naar huis en van de rest maken we een feesttaart met kaarsjes en die kunnen ze na het zingen opeten.

Verder heb ik nog waterballonnen gekocht (duimen jullie mee voor goed weer) en ik dacht aan snoepjesmemorie (dat is ook leuk te doen voor mijn peuter)

Tot slot allemaal een zakje mee met een roodkapje pen, bellenblaas en een notitieblokje.

Nu dus nog de vragen:

• Hoe entertain ik de kinderen tot het laatste kindje er ook is? Of is het leuk om dan snoep-memory te doen?
• Zijn er nog andere leuke spelletje voor 4 kleutermeiden, 1 peuterdame en de grote liefde van mijn dochter :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 28-06-2013 12:22:58 ]
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:19:42 #11
381212 Gulara
From the future
pi_128355840
Zijn ze om 12:30 uit of eerder? Anders neemt het naar huis lopen ook nog tijd in beslag. Dus misschien kan de snoepjesmemorie inderdaad voordat het andere meisje komt. Na het waterballonnenspel nog even buiten uitrazen is misschien ook wel fijn.

Verder klinkt het als een superleuk feestje. Ik zou als moeder echt blij zijn als mijn kind met cupcakes thuis kwam. :9 :@
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:21:24 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128355897
Ik mis even eten? Uit school hebben ze hier echt reuzetrek. Dus iets eten is dan wel handig.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:23:49 #13
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128355964
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:19 schreef Gulara het volgende:
Zijn ze om 12:30 uit of eerder? Anders neemt het naar huis lopen ook nog tijd in beslag. Dus misschien kan de snoepjesmemorie inderdaad voordat het andere meisje komt. Na het waterballonnenspel nog even buiten uitrazen is misschien ook wel fijn.

Verder klinkt het als een superleuk feestje. Ik zou als moeder echt blij zijn als mijn kind met cupcakes thuis kwam. :9 :@
Heb het meteen aangepast. Ze zijn dus om 11.30 uit en het laatste meisje komt om 12.30. Van school naar huis is 5 minuten lopen (helaas :P )
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:24:35 #14
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128355989
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik mis even eten? Uit school hebben ze hier echt reuzetrek. Dus iets eten is dan wel handig.
Buuf we komen dus om 11.35 hier thuis aan en dan heb ik pannenkoeken. Maar is hetw el leuk voor dat laatste meisje als alles al volgegeten is wanneer zij aankomt?
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:30:42 #15
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128356198
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:24 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Buuf we komen dus om 11.35 hier thuis aan en dan heb ik pannenkoeken. Maar is hetw el leuk voor dat laatste meisje als alles al volgegeten is wanneer zij aankomt?
tja, lastig. Vaak is de stemming wel beter met eten erin. Of je gaat eerst even een uurtje uitkuren in eennspeeltuintje in de buurt?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_128356387
Ik zou wel even kijken of ballonnen kapotprikken niet eng is voor sommigen. Qua geluid? Of is dat overdreven. Klinkt wel heel leuk verder!
pi_128356987
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:37 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik zou wel even kijken of ballonnen kapotprikken niet eng is voor sommigen. Qua geluid? Of is dat overdreven. Klinkt wel heel leuk verder!
Dat is wel een beetje overdreven ja :') Ballonnen prikken hoort eng te zijn.
Leuk feestje, ik hoop alleen niet dat het te lang is. Kinderen op die leeftijd hebben ongeveer een spanningsboog per activiteit van 20 minuten (hoogstens) dus je gaat heel veel tijd overhouden
Zorg in ieder geval voor een leuke film achter de hand, zodat ze even kunnen instorten.
Succes
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_128357208
Je kunt eventueel van school naar huis een speurtochtje houden waar je wat eten mee vindt. En dan vast beginnen met pannenkoeken versieren. En het is gewoon een beetje helaas pinda kaas als je later komt en dus niet alles mee maakt. Maar verplicht moeten wachten maakt het er niet leuker op meestal.

Voor de rest klinkt het erg leuk en ga ik duimen voor mooi weer voor jullie.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:12:09 #19
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128357288
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:37 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik zou wel even kijken of ballonnen kapotprikken niet eng is voor sommigen. Qua geluid? Of is dat overdreven. Klinkt wel heel leuk verder!
Ze zijn 6, dan kan het toch wel? En als je het niet durft, prik ik wel *)
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:14:01 #20
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128357337
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:30 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

tja, lastig. Vaak is de stemming wel beter met eten erin. Of je gaat eerst even een uurtje uitkuren in eennspeeltuintje in de buurt?
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:59 schreef seasushi het volgende:

[..]
Leuk feestje, ik hoop alleen niet dat het te lang is. Kinderen op die leeftijd hebben ongeveer een spanningsboog per activiteit van 20 minuten (hoogstens) dus je gaat heel veel tijd overhouden
Zorg in ieder geval voor een leuke film achter de hand, zodat ze even kunnen instorten.
Succes
We hebben achter het huis een speeltuin dus uitrazen is zo gedaan, mits mooi weer dus :)
Een leuke film is ook nog wel een goed idee voor het geval het rgent. ik ga eens op zoek naar wat leuks!

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 15:32:24 #21
381212 Gulara
From the future
pi_128361637
Ik zou lekker gaan eten. Heeft dat meisje niet ook al gegeten als ze aankomt. Anders vraag je even (aan haar moeder) wat ze lust op de pannenkoek en rol je hem op, kan ze hem buiten makkelijk opeten voor de erge trek.
Het is misschien juist voor dat meisje ook wel fijn als ze gewoon lekker aan het spelen zijn, dan rolt ze er ook makkelijker in.

Film is inderdaad ook een goed (backup) plan.

En ik vind ballonnen doorprikken nu zelf nog té spannend, maar vroeger op feestjes vond ik dat wel leuk hoor. Gewoon doen! Als je van troep houdt doe je er confetti in! *O*
pi_128363887
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:11 schreef Stiemie het volgende:
Hier vieren we woensdagmiddag het feestje van 12.30 11.30 tot 15.30. Er komen 4 kleuters en dan natuurlijk nog de jarige en haar peuterzus.

We nemen de kindjes meteen mee uit school vandaan en beginnen bij ons thuis met pannenkoeken. We wachten dan nog op 1 meisje dat later komt.

Als ze er is, gaan we de cadeautjes uitpakken. Ik dacht aan alle namen in een ballon en de jarige begint met de 1e kapot prikken. de naam die uit die ballon komt, geeft cadeautje en prikt de volgende ballon stuk etc.

Daarna willen we cupcakes gaan versieren. Ieder kind krijgt 5 cupcakes en een eigen schaaltje met versiersels (mini-marshmellows, chocostift, pareltjes etc). Daarna kan ook het doosje nog versierd worden met stickers.Er gaan 4 cupcakes in het doosje mee naar huis en van de rest maken we een feesttaart met kaarsjes en die kunnen ze na het zingen opeten.

Verder heb ik nog waterballonnen gekocht (duimen jullie mee voor goed weer) en ik dacht aan snoepjesmemorie (dat is ook leuk te doen voor mijn peuter)

Tot slot allemaal een zakje mee met een roodkapje pen, bellenblaas en een notitieblokje.

Nu dus nog de vragen:

• Hoe entertain ik de kinderen tot het laatste kindje er ook is? Of is het leuk om dan snoep-memory te doen?
• Zijn er nog andere leuke spelletje voor 4 kleutermeiden, 1 peuterdame en de grote liefde van mijn dochter :+
wat ze hier echt geweldig vonden, kus de kikker. Plaatje van een kikker op de deur, bij elkaar knalrode lippenstift opdoen, blinddoek voor, draaien maar, en...kus de kikker! Wie het dichtst bij de kikkermond zit wint. Ik had ze wijsgemaakt dat de prins zou komen als je een kikker kust....zaten ze dus mooi op wacht ;)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_128366903
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:37 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik zou wel even kijken of ballonnen kapotprikken niet eng is voor sommigen. Qua geluid? Of is dat overdreven. Klinkt wel heel leuk verder!
Als je mij op die leeftijd op een feestje balonnen had laten prikken, had mijn moeder me meteen kunnen komen halen ivm overprikkeling... Middag naar de maan. Dus ik vind het niet zo overdreven.

Is het niet leuk om ze in een mini grabbelton te laten graaien naar de namen of cadeautjes?
Home is where the O+ is...
pi_128367132
Mijn vriend zou dat zelfs niet kunnen met zijn 32jaar het prikken en klappen van ballonnen :D

Maar ik vind het inderdaad wel iets om goed aan te geven voor je begint met de ballonnen etc.
pi_128370871
Stiemie, bij een vriendje van Chris hebben ze vorig jaar met "bommen" een draak verslagen. En dit jaar de boze monsters van super Mario laten verdwijnen. Simpel met stoepkrijt op de straat getekend, en dan waterbalonnen erop te gooien. Misschien kun je daar nog iets mee?

Net bij een pannenkoekenrestaurant geweest in de stad. Voor 7,50 per kind: zelf pannenkoeken versieren, ijsje, onbeperkt ranja, schmink, kleurplaat, speelhoek. En de mogelijkheid om bij de kinderboerderij ernaast te spelen.. Gemiddeld 2 uur verder.
Dat lijkt me toch een erg redelijke prijs voor geen rommel in huis. Moet ik alleen even een 2e auto regelen. Dat moet toch lukken..
pi_128370983
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:59 schreef seasushi het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje overdreven ja :') Ballonnen prikken hoort eng te zijn.
nou hier hebben we het extra niet gedaan omdat het standaard janken is als er een ballon knapt ;)

en stiemie, hier heb ik kleurspullen op tafel gelegd waar ze zich zolang mee bezig konden houden tot iedereen er was, werkte prima
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:50:57 #27
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128387091
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:32 schreef Gulara het volgende:
Ik zou lekker gaan eten. Heeft dat meisje niet ook al gegeten als ze aankomt. Anders vraag je even (aan haar moeder) wat ze lust op de pannenkoek en rol je hem op, kan ze hem buiten makkelijk opeten voor de erge trek.
Het is misschien juist voor dat meisje ook wel fijn als ze gewoon lekker aan het spelen zijn, dan rolt ze er ook makkelijker in.

Film is inderdaad ook een goed (backup) plan.

En ik vind ballonnen doorprikken nu zelf nog té spannend, maar vroeger op feestjes vond ik dat wel leuk hoor. Gewoon doen! Als je van troep houdt doe je er confetti in! *O*
Ehhh confetti ga ik nog even over nadenken... al komt de werkster wel de dag daarna O-) >:) Het lijkt me wel heel leuk voor ze!

Oh en ik heb nog schmink besteld dus dat kunnen we ook nog gaan doen.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:51:17 #28
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128387093
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:41 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

wat ze hier echt geweldig vonden, kus de kikker. Plaatje van een kikker op de deur, bij elkaar knalrode lippenstift opdoen, blinddoek voor, draaien maar, en...kus de kikker! Wie het dichtst bij de kikkermond zit wint. Ik had ze wijsgemaakt dat de prins zou komen als je een kikker kust....zaten ze dus mooi op wacht ;)
Oh die ga ik onthouden :Y Dankjewel!
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:52:18 #29
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128387116
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 20:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Stiemie, bij een vriendje van Chris hebben ze vorig jaar met "bommen" een draak verslagen. En dit jaar de boze monsters van super Mario laten verdwijnen. Simpel met stoepkrijt op de straat getekend, en dan waterbalonnen erop te gooien. Misschien kun je daar nog iets mee?

Net bij een pannenkoekenrestaurant geweest in de stad. Voor 7,50 per kind: zelf pannenkoeken versieren, ijsje, onbeperkt ranja, schmink, kleurplaat, speelhoek. En de mogelijkheid om bij de kinderboerderij ernaast te spelen.. Gemiddeld 2 uur verder.
Dat lijkt me toch een erg redelijke prijs voor geen rommel in huis. Moet ik alleen even een 2e auto regelen. Dat moet toch lukken..
Leuk ook zo met het stoepkrijt! En voor 7,50 per kind zeker een optie hoor :Y
  zaterdag 29 juni 2013 @ 10:54:25 #30
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128387155
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:24 schreef Pvoesss het volgende:
Mijn vriend zou dat zelfs niet kunnen met zijn 32jaar het prikken en klappen van ballonnen :D

Maar ik vind het inderdaad wel iets om goed aan te geven voor je begint met de ballonnen etc.
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 18:18 schreef Cwen het volgende:

[..]

Als je mij op die leeftijd op een feestje balonnen had laten prikken, had mijn moeder me meteen kunnen komen halen ivm overprikkeling... Middag naar de maan. Dus ik vind het niet zo overdreven.

Is het niet leuk om ze in een mini grabbelton te laten graaien naar de namen of cadeautjes?
Jullie zitten wel erg met de ballonnen geloof ik he? :P

Ik vertel het vooraf en is er een kindje dat het eng vindt, dan mogen ze een ballon aanwijzen en dan knip ik er een gaatje in zodat ie langzaam leegloopt. Is er geen geknal. Mogen ze zelf het briefje met de naam eruit pielen. Ik wil natuurlijk geen trauma's veroorzaken ;) O-)
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:52:18 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_128388097
Hier echt geen ballonnen prikken hoor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130961115
Nog even en dan mogen we hier ook...

Ik heb gezien dat je hier in de buurt kaarsen kan maken, dat is volgens mij zowel voor jongens als meiden wel leuk toch? (groep 3 en 1 net kleuterzusje). Voordeel is dat ik alleen iemand nodig heb voor het vervoer heen en terug en even te helpen met een pannenkoek/broodje uit school.
Waarschijnlijk is mijn moeder net rond die tijd geopereerd en nog niet in staat om hierheen te komen, laat staan een paar uur in touw te zijn. En mijn vader wil met alle liefde helpen, maar is gewoon wat minder handig en in mijn eentje de hele kar trekken dat gaat 'em geloof ik niet helemaal worden.

Mocht het toch iets voor thuis worden dan heb ik al wel wat spelletjes gevonden, zat ik bij mooi weer te denken aan een speurtochtje en bv een fotolijstje knutselen en daar dan een geprinte foto in doen die ze aan het eind meekrijgen.

Het moet eigenlijk voor zowel jongens als meisjes kunnen. Want ze wil haar grote liefde wel uitnodigen ;). Maar als ik vraag wie ze verder wil, dan noemt ze wat klasgenootjes en dat zijn elke keer voor mijn gevoel willekeurig wat namen. Ze is sociaal niet zo handig en speelt ook niet het liefst met bepaalde kindjes.
Hoe doen jullie dat, zijn jullie kinderen vastbesloten of moet je ze ook een beetje helpen/sturen en hoe doe je dat dan? Want het is haar feestje (eerste keer) en ze heeft er wel heel veel zin in...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_130967658
Das een lastige Nijna, meike heeft echt een vast clubje meiden waar ze mee speelt, dus dan ist niet zo moeilijk. Wij hadden wel een extra jongetje erbij gedaan, zodat de verkering niet het enige jongetje was. Jij kent de kindjes dan zelf ook niet zo goed denk ik hè, anders zou je nog kunnen kijken wat het beste bij dr past. Juf vragen met wie ze het meest omgaat? Succes net het feestje! Ik heb nu 1 keer thuis, en 1 keer bij een speelhol gedaan, nou doe mij het speelhol maar qua stresslevel... Thuis liep ik steeds met een planning, en dan zijn ze ineens sneller klaar als je dacht... }:| maar t was allebei leuk!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 9 september 2013 @ 07:27:14 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_130976781
Wat ook zou kunnen Nijna, is kijken of je samen met iemand een feestje kan geven. Is er een klasgenootje dat ongeveer rond dezelfde tijd jarig is?
Ik vond dat een uitkomst!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130977373
Ow dat is wel lastig ja. Hier wisselde het ook wel een beetje qua namen. Dus ik heb op een gegeven moment samen een lijstje met dr gemaakt en die een paar dagen later nog eens opgenoemd en toen was het goed.
Nu wist ik wel met wie ze t meest speelde, dus het was niet zo heel moeilijk hier.
  maandag 9 september 2013 @ 09:09:34 #36
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_130977834
Echt lastig Nijna. Voor t uitnodigen heb ik geen tips. Zo'n feestje kan wel een boost zijn voor speelafspraakjes en terugvragen.

Vergis je trouwens niet in een feestje thuis! Ook daar is een extra paar handen echt wel nodig.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 9 september 2013 @ 09:42:00 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_130978357
Ik zou manlief ook inschakelen, Nijna, of was die al inbegrepen in de planning?
in de haak.
pi_130978713
Ik had ook maar 3 kindjes bij Chris zijn feestje. Echt verder kwam hij niet qua vaste kindjes.

De eerste keer was echt met spelletjes en een planning. De planning ging hard onderuit doordat ze Chris zijn treinbaan vonden. Uiteindelijk alles van de planning gedaan, en hebben ze een uur gespeeld. Anders hadden we echt eens tijd over gehad...

Afgelopen keer een film avondje gedaan. Vrijdag om 5 uur laten brengen, en om half 9 weer thuis gebracht. Lekker pannenkoeken eten, spelletjes, taart versieren, spelletje/spelen en daarna film. Lekker rustig eigenlijk, dat beviel wel goed.
En dan kan de ene thuis opruimen met de jongste, en de anderen kun je dan makkelijk in 1auto wegbrengen bij 3 genodigde kinderen.
pi_130980163
Als M echt geen duidelijke voorkeur heeft (buiten haar grote liefde), dan zou je wellicht eens met de juf kunnen overleggen welke kinderen sociaal het best 'bij haar passen'. Dan is, zoals Buuf het al zegt, een feestje een mooie gelegenheid om een mogelijk contact/vriendschap te stimuleren. De juf kan dat in de klas nog een extra zetje geven.
Zo heb ik ook wel eens twee 'eenlingen' gekoppeld. Ze hadden elkaar niet uit zichzelf gekozen, wilden allebei liever aansluiten bij het populaire clubje, maar waren daarvoor geen partij. Het 'verstandshuwelijk' heeft goed uitgepakt, de dames zijn al drie jaar dik bevriend. :)

Kaarsen maken is best leuk, zeker voor een klein clubje. En dan daarna (of ervoor) lekker laten rauschen in een speeltuin ofzo.

Wij gaan dit jaar iets doen waarvan ik het altijd zo'n overdreven onzin vond. :@
We wonen op een bovenwoning met een zeur van een onderbuurvrouw, dus het feestje van Thies doen we liefst buitenshuis. Ik ben nu bezig een circusworkshop te regelen, met aan het eind van de middag een voorstelling voor alle ouders. Echt erg leuk! (hoop ik...)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 9 september 2013 @ 15:31:21 #40
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_130987799
geweldig moonah! veel plezier alvast! :D ga je zelf ook meedoen? :)
in de haak.
pi_130988017
Ehm, wat denk je zelf Trui? :P
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:59 schreef simmu het volgende:
wij doen pas met de 7de verjaardag een echt kinderfeestje. want ik vind het belangrijk dat het kind zelf de andere kindjes selecteert/uitnodigt/betrokken is bij de planning enzo. anders is het toch niet hun feestje? en er zit ook wel iets leerzaams in.

uiteraard vieren we de verjaardagen wel met *een* feestje ;) en daar komen ook kinderen, maar dat is niet echt een kinderfeestje.
Even uit het autismetopic gecopy/pasted.
Simmu, ik begrijp je redenering niet, om pas een feestje met 7 jaar te organiseren. Thies heeft vanaf zijn vijfde een kinderfeestje gedaan. Zelf mee bedacht, kinderen uitgenodigd etc.
Eigenlijk vind ik het ook wel een beetje 'zielig' dat het pas met 7 mag. Je kinderen merken toch dat anderen wél al eerder een kinderfeestje doen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 9 september 2013 @ 15:45:56 #42
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_130988201
ik denk 't wel, moonah! :+
in de haak.
pi_130988235
quote:
6s.gif Op maandag 9 september 2013 15:45 schreef trui het volgende:
ik denk 't wel, moonah! :+
*O*
:D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_130990562
Moonah, dat klinkt wel heel gaaf! En leuk dat je dan ook de ouders een stukje kan laten meemaken op die manier! Ben heel benieuwd hoe het uitpakt!

Dank jullie voor de tips!!! Manlief had ik nog niet meegerekend, maar daar verwacht ik weinig aan te hebben. Dan kan ik beter kijken of ik iemand anders erbij kan regelen, heb ik denk ik veel meer aan ;).

Moonah, wat leuk dat je zo 2 "eenlingen" heb kunnen "koppelen" :). Misschien is het inderdaad handig om het zo te vragen als wat zij denkt dat sociaal gezien het beste past zeg maar...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_130990912
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:59 schreef Moonah het volgende:
dan zou je wellicht eens met de juf kunnen overleggen welke kinderen sociaal het best 'bij haar passen'.
Dat vind ik sowieso echt een heel goed idee..
Zeker hier op de nieuwe school ken ik niet alle kindjes heel goed.
Haar verjaardag is nog wel ver weg maar ik denk dat het slim is om dat iig ook extra te vragen tegen die tijd.
pi_130991586
Ik ben binnenkort ook aan de beurt, dus lees ik lekker mee XD

Mega mindy masker en de kikker kussen heb ik alvast genoteerd, echt leuk!

Ze is een grote mega mindy fan dus dat zit wel goed XD
pi_130992068
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:39 schreef Moonah het volgende:
Ehm, wat denk je zelf Trui? :P

[..]

Even uit het autismetopic gecopy/pasted.
Simmu, ik begrijp je redenering niet, om pas een feestje met 7 jaar te organiseren. Thies heeft vanaf zijn vijfde een kinderfeestje gedaan. Zelf mee bedacht, kinderen uitgenodigd etc.
Eigenlijk vind ik het ook wel een beetje 'zielig' dat het pas met 7 mag. Je kinderen merken toch dat anderen wél al eerder een kinderfeestje doen?
Ik kan me ook niet zo vinden in de redenering van Simmu, als ze vijf zijn kunnen ze echt al wel kindjes kiezen en zelfs mee bedenken, al vraag ik me af of dat nodig is.

Maar los daarvan vind ik het ook onzin om als een kindje wat later een kinderfeestje 'krijgt' dat zielig te noemen. Het lijkt me kul om iets te doen omdat anderen dat zo doen en ik denk ook dat kinderen die zich gewoon heel gelukkig voelen in de eigen situatie daar helemaal geen punt van maken.

Een van de beste vriendinnetjes van mijn dochter zit naast 2 keer in de week zwemles, op ballet en op paardrijden. Is het zielig voor mijn dochter dat ze pas op dansles mag na het zwemmen? Welnee. Dat meisje heeft geen broertjes of zusjes dus ouders proberen meer vermaak te regelen.

Ons buurmeisje geeft nooit kinderfeestjes. Vindt ze dat jammer? Vast wel. Maar ze straalt als haar verjaardag gevierd wordt op hun manier (Turks) en is dan dolgelukkig. De frustratie of jaloesie die er misschien ook is, lijkt me verder alleen maar gezond.

Enz, enz. Iets zielig vinden omdat anderen dat wel hebben/ mogen vind ik echt best wel ehm... Nou ja, je begrijpt me wel.
pi_130992711
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 17:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Enz, enz. Iets zielig vinden omdat anderen dat wel hebben/ mogen vind ik echt best wel ehm... Nou ja, je begrijpt me wel.
Waarom moet ik begrijpen wat je bedoelt? Waarom zeg je dat niet gewoon?
Ik vind het zielig als een kind in een uitzonderingspositie wordt geplaatst. Het is in deze maatschappij normaal dat er een kinderfeestje gevierd wordt. Groots of kleinschalig, dat maakt niet uit. Maar als iedereen in de klas het wel mag (want zo is het!) en jij niet, tja... je begrijpt wel wat ik bedoel... :P
Maar wellicht projecteer ik. Ik mocht vroeger niet altijd een kinderfeestje vieren.

En aankomen met "Ik heb niets te maken wat bij een ander mag, wíj doen het zo" vind ik in deze niet van toepassing.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_130992857
Ik kon gewoon geen goed passend woord bedenken...

... vind ik stom was het eerste wat in me opkwam, maar dat vond ik ook weer zo ehm, je weet wel.

Ik denk dat het niks te maken heeft met in een uitzonderingspositie plaatsen, zoals jij dat noemt. Natuurlijk wil je dat je kind geen uitzondering is op de rest. Maar mijn kinderen hoeven zeker ook niet alles te hebben/ doen, omdat anderen dat hebben/ doen.

Wij hadden vroeger een huishouden van Jan Steen, maar we maakten de meest mooie en lange reizen in de zomer. Als ik zei dat anderen het veel mooier/ luxer hadden thuis, dan reageerden mijn ouders met: "Ons geld zit in die zes weken Zuid Amerika, er zullen weinig kinderen bij in de klas ook zulke reizen maken (nu meer dan toen :P) ." Hoewel ik toen heus wel een mooiere bank wilde in ons huis, begreep ik de boodschap en vind ik alleen maar dat ze er goed mee opgevoed hebben. Zij besteedden hun geld aan wat zij belangrijk vonden, ook voor ons.
  maandag 9 september 2013 @ 18:16:05 #50
35189 Troel
scherp en bot
pi_130992885
Ik verwacht nu op zijn minst nog een reactie op de "je weet wel" ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130992980
Overigens vraag ik me af op wat voor school jij werkt, want zowel op de school van ons buurmeisje, als op de school waar mijn dochter naar school gaat, geeft niet iedereen een kinderfeestje.

En in onze maatschappij, dat klinkt me heel vervelend in de oren eerlijk gezegd. Dus Turkse mensen moeten hun kinderen maar een kinderfeestje geven omdat dat in onze maatschappij gangbaar is? Ik ben blij dat mijn kinderen opgroeien tussen verschillende culturen en niet denken dat er hier maar één manier zou mogen zijn, de manier van onze maatschappij.
pi_130993042
Zo vind ik ook niet dat onze buren maar aan Sinterklaas zouden moeten doen, omdat wij dat nou eenmaal doen. Zij vieren het suikerfeest en een lentefeest. Wij vieren sint en kerst. So be it. dat kan allemaal prima naast elkaar, denk ik. Ook voor kinderen.
  maandag 9 september 2013 @ 18:22:37 #53
35189 Troel
scherp en bot
pi_130993128
Tja, waar trek je de grens. De ouders van een klasgenootje van Ruben spreken geen woord Nederlands en leven alsof ze nog in hun oorspronkelijke thuisland wonen. Eigenlijk weigeren ze gewoon te integreren, dat vind ik dus heel lastig. Want moet ik straks dat kind uitnodigen voor een feestje, gaat hij zich dan wel zo gedragen zoals we in Nederland doen, of gaat hij met mij net zo om zoals hij met zijn moeder omgaat?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_130993143
Nah, dan verschillen we duidelijk van mening.
Ik snap je betoog wel, en ik ben er ook niet voor om alles maar te mogen/krijgen omdat "die en die dat ook hebben". Maar net zoals er bij sommige allochtone kinderen geen Sinterklaas gevierd wordt, dat vind ik hetzelfde zielig. dat valt niet uit te leggen voor een kind. Vind ik dan.
Ben oprecht benieuwd naar Simmu's diepere beweegredenen.

quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 18:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ook voor kinderen.
Nee, ik kan dat de Turkse kinderen in mijn klas niet uitleggen. Waarom de NL kinderen allemaal cadeautjes krijgen en zij niet.
En ik werk op een gewone school. En mijn zoon heeft ook te maken met diverse culturen en kleuren.
/politieke correctheid. :{
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_130993405
Ik schreef ook nog dat ik dacht dat kinderen die zich verder gelukkig voelen in hun situatie thuis er ws niet zo'n punt van maken. Was jij gelukkig thuis? Of gingen je ouders echt aan jou voorbij? Want dat is natuurlijk naar. En ook helemaal niet per definitie aan de hand bij kinderen die geen kinderfeestje vieren. Een beetje frustratie en jaloesie op zijn tijd is niks mis mee denk ik.

Ik vind het ook moeilijk hoor, als mijn kinderen met sinterklaas cadeaus krijgen en de buurkinderen niet. Ik probeer daar zo bescheiden mogelijk mee om te gaan. Ik vind het ook elke keer weer spannend of er iemand hier in de straat zal verklappen dat de sint niet bestaat. Het is ook lastig.

Maar ik leef hier met mijn Turkse buren. Mijn kinderen zijn mee geweest naar het lentefeest, hun kinderen zijn mee naar de aankomst van de sint geweest. Alle kinderen komen gelukkig op me over, en ook allemaal willen ze wel eens iets wat de ander heeft/ doet. Maar meer dan dat leren ze accepteren dat het nou eenmaal anders gaat, in verschillende culturen, maar ook op verschillende scholen bv. In het groot en in het klein.

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 09-09-2013 19:04:55 ]
  maandag 9 september 2013 @ 18:32:39 #56
35189 Troel
scherp en bot
pi_130993494
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 18:23 schreef Moonah het volgende:
Nah, dan verschillen we duidelijk van mening.
Ik snap je betoog wel, en ik ben er ook niet voor om alles maar te mogen/krijgen omdat "die en die dat ook hebben". Maar net zoals er bij sommige allochtone kinderen geen Sinterklaas gevierd wordt, dat vind ik hetzelfde zielig. dat valt niet uit te leggen voor een kind. Vind ik dan.
Ben oprecht benieuwd naar Simmu's diepere beweegredenen.

[..]

Nee, ik kan dat de Turkse kinderen in mijn klas niet uitleggen. Waarom de NL kinderen allemaal cadeautjes krijgen en zij niet.
En ik werk op een gewone school. En mijn zoon heeft ook te maken met diverse culturen en kleuren.
/politieke correctheid. :{
Niet zonder het grote geheim van sinterklaas te verklappen denk ik nee.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 september 2013 @ 00:01:45 #57
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131010400
Hier komt ook een feestje aan, weliswaar 2 maanden na de eigenlijke verjaardag, maar goed. 9 dames van een jaar of 9 komen slapen :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_131014809
Succes Sjeen ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_131052981
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 18:10 schreef Moonah het volgende:

[..]

Waarom moet ik begrijpen wat je bedoelt? Waarom zeg je dat niet gewoon?
Ik vind het zielig als een kind in een uitzonderingspositie wordt geplaatst. Het is in deze maatschappij normaal dat er een kinderfeestje gevierd wordt. Groots of kleinschalig, dat maakt niet uit. Maar als iedereen in de klas het wel mag (want zo is het!) en jij niet, tja... je begrijpt wel wat ik bedoel... :P
Maar wellicht projecteer ik. Ik mocht vroeger niet altijd een kinderfeestje vieren.

En aankomen met "Ik heb niets te maken wat bij een ander mag, wíj doen het zo" vind ik in deze niet van toepassing.
Lief dat je zo denkt. Maar kinderen zijn slimmer dan je denkt.
Ik ben van allochtone afkomst en wij deden vroeger ook niet aan Sinterklaas, Kerst en verjaardagsfeestjes. Vond ik dat erg? Tuurlijk, je beseft dat je anders bent, maar dat weet je sowieso al, doordat je anders eruit ziet. En ik had andere feesten wat de Hollandse kindjes niet hadden.
Boeien. Gewoon doen, wat jij denkt dat het beste is voor je eigen kind. Doe ik ook. Mijn dochtertje gaat gewoon alles krijgen. Die krijgt de Hollandse feestjes en de andere feestjes. Compensatie voor wat papa en mama vroeger miste :)
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 september 2013 @ 12:07:42 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131055128
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:49 schreef pkrussel het volgende:

[..]

Lief dat je zo denkt. Maar kinderen zijn slimmer dan je denkt.
Ik ben van allochtone afkomst en wij deden vroeger ook niet aan Sinterklaas, Kerst en verjaardagsfeestjes. Vond ik dat erg? Tuurlijk, je beseft dat je anders bent, maar dat weet je sowieso al, doordat je anders eruit ziet. En ik had andere feesten wat de Hollandse kindjes niet hadden.
Boeien. Gewoon doen, wat jij denkt dat het beste is voor je eigen kind. Doe ik ook. Mijn dochtertje gaat gewoon alles krijgen. Die krijgt de Hollandse feestjes en de andere feestjes. Compensatie voor wat papa en mama vroeger miste :)
Dat vind ik dan weer apart...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 11 september 2013 @ 12:12:37 #61
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131055246
dat noemt men integreren. :)
in de haak.
pi_131055283
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer apart...
Laatste zinnetje moet je met een knipoog nemen, was meer een grapje.
We vinden het belangrijk dat onze dochter wat zaken meekrijgt van onze cultuur. Echter wonen en werken we in Nederland. Haar toekomst ligt ook hier. Wij weten meer van de Nederlandse gewoontes dan onze ouders, dus geven we dat ook mee aan onze dochter.
Vandaar dat ze de Nederlandse feesten meekrijgt en de Chinese.
  woensdag 11 september 2013 @ 14:32:45 #63
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131058821
lijkt me logisch hoor pkrussel!
in de haak.
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 september 2013 @ 14:38:52 #64
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131058967
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:12 schreef trui het volgende:
dat noemt men integreren. :)
tsja, dan denken wij daar anders over :)

Ik ben aan het verzamelen... Textielstiften voor de nachthemdjes (lees te grote witte shirtjes van Zeeman) die ze mogen versieren. Chips, spekkies en m&m's voor bij de film. Paprika, komkommer, tomaatjes etc voor bij de broodjes hamburger... Het vordert gestaag :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 11 september 2013 @ 14:54:40 #65
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131059407
wat zou jij dan doen als je - ik noem maar wat- naar China zou emigreren. Geen Nederlandse feestjes meer vieren, alleen nog Chinese? Ik vind het niet meer dan normaal dat je ook nog wat van je eigen tradities wil vasthouden, naast het feit dat je je - zeker als je opgroeiende kinderen hebt - openstelt voor tradities van je nieuwe land.

En je krijgt 9 meiden te logeren? Wow! Succes!

Onze buren hadden laatst ook een heel leuk slaapfeestje voor hun dochter (die 11 werd). Met o.a. een nachtelijk havenspel in 't park (allerlei mensen ingeschakeld die vuurtorencodes nabootsten met hun zaklampen, en de 2 teams moesten een bepaalde route volgen via die havens). Ondanks dat en allerlei andere activiteiten zijn sommige van hen toch tot 5 uur wakker gebleven ofzo). :o

[ Bericht 44% gewijzigd door trui op 11-09-2013 15:19:09 ]
in de haak.
pi_131059942
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:39 schreef Moonah het volgende:
Ehm, wat denk je zelf Trui? :P

[..]

Even uit het autismetopic gecopy/pasted.
Simmu, ik begrijp je redenering niet, om pas een feestje met 7 jaar te organiseren. Thies heeft vanaf zijn vijfde een kinderfeestje gedaan. Zelf mee bedacht, kinderen uitgenodigd etc.
Eigenlijk vind ik het ook wel een beetje 'zielig' dat het pas met 7 mag. Je kinderen merken toch dat anderen wél al eerder een kinderfeestje doen?
ik zie dit nu pas :)

ten eerste is selene een vrij prikkelgevoelig kind. ik merk dat ze best moeite heeft met grote sociale dingen. ten tweede is het hier in het dorp niet standaard de norm. sterker nog; ik conformeer me nu naar de mores van het dorp (ja ik :o ) en ten derde: die is weer gerelateerd aan die eerste: haar verjaardag wordt nu al 2 a 3 keer gevierd. ben ik het niet mee eens, maar het is niet anders. ik werk eraan :P

overigens vind ik het wel vrij flauw om dit nu zo te doen. had dan iets gezegd zo van "heej simmu, ik neem het ff mee naar een ander topic ofzo". nog buiten de nogal nare toon. je kan ook gewoon vragen waarom ik zo-en-zo doe.

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 11-09-2013 15:20:47 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_131060223
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 18:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik schreef ook nog dat ik dacht dat kinderen die zich verder gelukkig voelen in hun situatie thuis er ws niet zo'n punt van maken.
Dit.

Mijn zoon zat ook in een uitzonderingspositie.
Niet omdat hij geen feestjes gaf maar omdat hij nooit bij iemand anders werd uitgenodigd (op later 1 vriendje na).
Ondanks dat hem dat wel heeft geraakt is het toch goedgekomen omdat hij zich thuis wel veilig en gewenst voelt.
pi_131060638
Ik ken het zelf ook van de andere kant. Wij hebben ook in het buitenland gewoond. Daar waren (kinder-)feestjes een heel ander verhaal dan hier.

En daarbij, zelfs binnen één land en één cultuur kunnen de verschillen enorm zijn. Sommige kindjes krijgen elke keer cadeautjes in hun schoen, mogen elke dag hun schoen zetten, krijgen voor 200 euro aan cadeaus met pakjesavond. Èn vieren ook nog kerst met cadeaus. Andere kinderen mogen misschien in het totaal twee keer hun schoen zetten, krijgen daar alleen wat pepernoten in en krijgen een cadeau van 30 euro met pakjesavond. Is dat zielig?

In mijn ogen kun je dat als ouders toch heel aardig opvangen (zogenaamde afspraken die je met sint hebt gemaakt bv, naar wat jij als ouder belangrijk vindt). En inderdaad, als het kind zich verder lekker, veilig en geliefd voelt, dan kan het daar uiteindelijk wel mee omgaan. Ook al zou hij of zij zelf ook best veel en dure cadeaus willen hebben.
pi_131060707
Fijn Lily, dat hij er toch goed doorheen gekomen is zo. Het lijkt me heel pijnlijk, op momenten.
pi_131060751
Moonah, ik vind meestal dat je hele goede en zinvolle dingen zegt, maar ik vind je toon ook vaak belerend en vervelend. Ik snap Simmu wel.
pi_131063730
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:12 schreef simmu het volgende:

[..]

ik zie dit nu pas :)

ten eerste is selene een vrij prikkelgevoelig kind. ik merk dat ze best moeite heeft met grote sociale dingen. ten tweede is het hier in het dorp niet standaard de norm. sterker nog; ik conformeer me nu naar de mores van het dorp (ja ik :o ) en ten derde: die is weer gerelateerd aan die eerste: haar verjaardag wordt nu al 2 a 3 keer gevierd. ben ik het niet mee eens, maar het is niet anders. ik werk eraan :P
Ah, oké. Als het geen standaard is in je woonomgeving vind ik het al een ander verhaal. En ja, dat het vaak gevierd wordt kan ik me idd nog herinneren van eerdere verhalen over jullie families.
quote:
overigens vind ik het wel vrij flauw om dit nu zo te doen. had dan iets gezegd zo van "heej simmu, ik neem het ff mee naar een ander topic ofzo". nog buiten de nogal nare toon. je kan ook gewoon vragen waarom ik zo-en-zo doe.
Oh, het was niet flauw bedoeld. Ik dacht dat het hier wat meer ontopic was, wilde geen hele discussie (want dat is het geworden :+ ) in het autismetopic ontlokken. En de toon, tja, ik had een wijntje op, dan komt eea er wat ongenuanceerder uit. Sorry daarvoor!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_131063752
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Moonah, ik vind meestal dat je hele goede en zinvolle dingen zegt, maar ik vind je toon ook vaak belerend en vervelend. Ik snap Simmu wel.
Oeh, misschien komen er hier nu wel meer mensen om te zeggen: Ja Groof, ik vind dat ook! *O* :+

Je mag me of je mag me niet. Ik ben nu eenmaal geen grijze muis.

[ Bericht 3% gewijzigd door Moonah op 11-09-2013 17:01:09 (onnodige opmerking weggehaald. ) ]
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_131064357
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 16:52 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ah, oké. Als het geen standaard is in je woonomgeving vind ik het al een ander verhaal. En ja, dat het vaak gevierd wordt kan ik me idd nog herinneren van eerdere verhalen over jullie families.

[..]

Oh, het was niet flauw bedoeld. Ik dacht dat het hier wat meer ontopic was, wilde geen hele discussie (want dat is het geworden :+ ) in het autismetopic ontlokken. En de toon, tja, ik had een wijntje op, dan komt eea er wat ongenuanceerder uit. Sorry daarvoor!
al was het hier wel standaard geweest, dan had ik het nog niet gedaan. domweg omdat selene zelf het niet zo goed trekt. wat is er nou leuk aan zo'n kinderfeestje als het feestkind zelf zich vooraf heel druk maakt, tijdens instort en erna een week van slag is? dan wacht ik liever eventjes tot ze het wel aankan :) ik zou nog zelf alles kunnen regelen, maar ik vind dat bv zelf de kindjes uitnodigen enzo er echt bij hoort.

ze was nu van trakteren (hebben we expres *na* de vakantie gedaan, ze is altijd in de vakantie jarig) al van slag joh. wel een complimentje van de juf over de traktatie (miniportomonneetjes met een zakje beertjes erin en een leuke label eraan).

nog een kleine terzijde: zowel haar beste vriendinnetje als nog een klasgenootje waren op ons feestje hoor. het was alleen geen echt kinderfeestje. het was meer een beppende ouders en spelende kindjes heel tradioneel feestje ;) later met oma heb ik gebracht als het omafeestje
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_131064422
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 17:11 schreef simmu het volgende:

[..]

al was het hier wel standaard geweest, dan had ik het nog niet gedaan. domweg omdat selene zelf het niet zo goed trekt. wat is er nou leuk aan zo'n kinderfeestje als het feestkind zelf zich vooraf heel druk maakt, tijdens instort en erna een week van slag is? dan wacht ik liever eventjes tot ze het wel aankan :) ik zou nog zelf alles kunnen regelen, maar ik vind dat bv zelf de kindjes uitnodigen enzo er echt bij hoort.

Kijk, dát vertelde je er niet bij in eerste instantie.
En het lijkt nu net of ik je 'ter verantwoording roep', maar ook dát is niet de bedoeling geweest. :D Ik was oprecht nieuwsgierig!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 september 2013 @ 17:18:33 #75
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131064551
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:54 schreef trui het volgende:
wat zou jij dan doen als je - ik noem maar wat- naar China zou emigreren. Geen Nederlandse feestjes meer vieren, alleen nog Chinese? Ik vind het niet meer dan normaal dat je ook nog wat van je eigen tradities wil vasthouden, naast het feit dat je je - zeker als je opgroeiende kinderen hebt - openstelt voor tradities van je nieuwe land.
ik zat meer in mijn hoofd met Suikerfeest en Pasen/Kerstmis vieren bijvoorbeeld, verkeerd gedacht, te religieus in elk geval.

quote:
En je krijgt 9 meiden te logeren? Wow! Succes!

Onze buren hadden laatst ook een heel leuk slaapfeestje voor hun dochter (die 11 werd). Met o.a. een nachtelijk havenspel in 't park (allerlei mensen ingeschakeld die vuurtorencodes nabootsten met hun zaklampen, en de 2 teams moesten een bepaalde route volgen via die havens). Ondanks dat en allerlei andere activiteiten zijn sommige van hen toch tot 5 uur wakker gebleven ofzo). :o
dat klinkt erg gaaf! Hier blijven we, ook gezien het weer, maar binnen :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_131069565
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 17:14 schreef Moonah het volgende:

[..]

Kijk, dát vertelde je er niet bij in eerste instantie.
En het lijkt nu net of ik je 'ter verantwoording roep', maar ook dát is niet de bedoeling geweest. :D Ik was oprecht nieuwsgierig!
nja, daarom postte ik het ook daar. heb er verder niet zoveel te zoeken. ik lees mee omdat selene's beste vriendinnetje iets ass-erigs heeft
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_131072883
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 00:01 schreef Sjeen het volgende:
Hier komt ook een feestje aan, weliswaar 2 maanden na de eigenlijke verjaardag, maar goed. 9 dames van een jaar of 9 komen slapen :P
9 meiden, haha, wel leuk zeg (maar wel veeeeel).

Een slaapfeestje is er hier nooit geweest. Misschien komt het nog een keer. Het lijkt me hartstikke leuk. (hoewel...9...dat is voor mij weer wat veel van het "goede").
  Licht Ontvlambaar woensdag 11 september 2013 @ 21:38:56 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131075056
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:00 schreef lily het volgende:

[..]

9 meiden, haha, wel leuk zeg (maar wel veeeeel).

Een slaapfeestje is er hier nooit geweest. Misschien komt het nog een keer. Het lijkt me hartstikke leuk. (hoewel...9...dat is voor mij weer wat veel van het "goede").
Ik vermoed dat ik zondag slaap ;)

Heb er wel zin in hoor, het is zo leuk om te zien hoe Isa zich erop verheugt O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar zaterdag 14 september 2013 @ 23:28:25 #79
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131182531
We hebben echt het meest geslaagde feest ooit achter de rug *O*
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_131188975
Goed zeg :)
vertel
  Licht Ontvlambaar zondag 15 september 2013 @ 10:40:53 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131190182
Tussen zes en half zeven kwamen de dames binnendruppelen. Toen iedereen er was, hebben ze de kadootjes verstopt door het huis. Een grote schaal soesjes met een kaarsje erop diende als taart, na het zingen en uitblazen de zoektocht door het huis voor de kadootjes. En ondertussen raakte de schaal soesjes steeds leger :P

Als activiteit had ik tshirts voor zien van ieders naam, die mochten ze met textielstift versieren... Daar zijn ze echt lang mee bezig geweest, had ik niet verwacht :D


Tijd voor het eten, een broodje met zelfgemaakte hamburger en een uitgebreid rauwkostbuffet. En de hele avond stond het ranjabuffet tot de beschikking (5 verschilllende smaken ranja en een fles water).

Natuurlijk moesten de zelfversierde tshirts nachthemdjes geshowd worden. Dus een modeshow met fotoshoot en op het einde een groepsfoto. Daarna de dames geïnstalleerd met chips en de film Sjakie en de chocoladefabriek.


In die tijd hebben ik de tshirts gestreken (om de stift te fixeren) en is vriend snel naar Mediamarkt gereden om groepsfoto af te drukken. Shirtje met groepsfoto in folie als kadootje voor de meiden.

Na de film nog een tijdje kletsen, tot ik het beu was :P uiteindelijk was het stil, tot een uur of zeven... Voor het ontbijt mochten ze ieder twee croissantjes maken met ham, kaas of chocolade. En tussen negen en half elf liep het leeg hier :)

[ Bericht 39% gewijzigd door Sjeen op 15-09-2013 10:56:37 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_131191026
Wat leuk Sjeen! Het klinkt heel gezellig!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_131214166
Wat leuk allemaal, volgens mij is het een zeer geslaagd feestje geworden :-)
  maandag 16 september 2013 @ 14:29:01 #84
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131237564
klinkt goed, sjeen! en paste dat allemaal in de huiskamer, 10 matrassen/luchtbedden oid? :o
in de haak.
pi_131238124
Leuk hoor sjeen!!!

Wij zijn eruit, we gaan het toch thuis doen, allemaal spelletjes al opgezocht, nu nog een soort selectie maken ;). We gaan fotolijstjes versieren en dan krijgen ze die met een foto erin mee naar huis.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 17 september 2013 @ 10:34:31 #86
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131271635
leuk, veel plezier! met een paar meiden is 't thuis goed te doen hoor! succes!
in de haak.
pi_131285188
tnx
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 september 2013 @ 17:43:00 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131285379
We hadden de matras van logeerbed voor de hoekbank gelegd in de dwarse weg, de meiden zijn nog niet zo lang dus 1.60m was lang genoeg. En nog twee eenpersoonsmatrassen erbij en op de bank sliepen er twee (of drie :P ). Lading slaapzakken opengeritst en twee dekbedden erbij voldeed prima.

Nijna, Isa heeft op een na alle feestjes thuis gehad. En het gaat eigenlijk altijd prima :) ik vind het wel steeds makkelijker worden, het zijn tegenwoordig niet meer van die ongeleide projectielen...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_131286154
zag er goed uit, Sjeen :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 17:43 schreef Sjeen het volgende:
.. ik vind het wel steeds makkelijker worden, het zijn tegenwoordig niet meer van die ongeleide projectielen...
ik denk dat ik met de jongens dan zo'n feestje kan geven als ze een jaar of 40 zijn
pi_131294294
Met mn eigen meiden erbij worden het er 6, in elk geval 1 jongetje, maar die is vrij rustig, misschien nog zo'n rustig exemplaar en anders 3 meiden erbij.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_131310155
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:59 schreef Moonah het volgende:

Wij gaan dit jaar iets doen waarvan ik het altijd zo'n overdreven onzin vond. :@
We wonen op een bovenwoning met een zeur van een onderbuurvrouw, dus het feestje van Thies doen we liefst buitenshuis. Ik ben nu bezig een circusworkshop te regelen, met aan het eind van de middag een voorstelling voor alle ouders. Echt erg leuk! (hoop ik...)

Met heel veel dank aan onze good old *O* TRUI *O* voor het digitale knip-en plakwerk.
Het ouderwetse handmatige knip- en plakwerk kon ik zelf. :')
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 18 september 2013 @ 12:27:26 #92
381212 Gulara
From the future
pi_131310307
Moonah wat een gaaf feestje met dito uitnodiging!
En dan ook nog een voorstelling op het einde. Dat zullen een hoop nerveuze koppies zijn tijdens het frietjes eten. O+
pi_131317236
Die uitnodiging is al super Moonah! Dat gaat vast een heel gaaf feest worden! We verwachten natuurlijk wel uitgebreid verslag hier he ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 18 september 2013 @ 21:30:43 #94
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131328629
wow, wat is ie leuk geworden Moonah! dat moet wel een superfeestje worden! O+
in de haak.
  woensdag 18 september 2013 @ 21:32:07 #95
35189 Troel
scherp en bot
pi_131328736
Moonah, wat een heerlijke uitnodiging.

Dat zou een feestje zijn waar ik mijn jongens zonder vrees naar toe zou laten gaan, omdat er al zoveel duidelijk is :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_131329440
Dat ook idd Troel, zo lekker duidelijk inderdaad!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_131330164
Wat een geweldige uitnodiging Moonah! Plakboekwerk! :)
pi_131330454
Bij mij wisselt het of de kinderen wel of geen feestje vieren.
Mijn zoon van 10 is rondom de zomervakantie jarig. Het ene jaar valt het er in en het andere jaar er buiten. Dit jaar zouden de meeste kinderen die hij uit wilde nodige weg zijn. Hij heeft mogen kiezen.. uitstellen en later een feestje geven of een één op één mannenavond... de mac, de bioscoop etc.. met paps.
Hij koos het laatste. Het één op één vond hij geweldig en de avondvulling ook. (we hebben 5 en vaak 6 kinderen in huis)

maar als we wel feestjes geven... dan heeft het vaak een thema.

Het feestje dat echt heel goed aan is geslagen was een indianen feest.
Ik had de doos van een enorme koelkast geregeld. Dit is heel stevig karton en hij was bijna 2 meter hoog. Deze doos heb ik opgerold zodat je een "paal" krijgt. (en vastgemaakt) Daarna heb ik een surfboard... zo'n kinderpiepschuim ding in vier delen gesneden. (breedte en lengte) aan de bovenkant vd paal heb ik 2 kwarten vastgemaakt. Dit geheel heb ik op de grond gelegd met verschillende kleuren verf, kwasten, sjablonen etc... ze hebben een geweldig kleurrijke totempaal gemaakt van bijna 2 meter hoog.
Hier kregen ze een (broekband) elastiek en een gekleurde veer voor.

Vervolgens hebben we een speurtocht in het bos gehouden met opdrachten waar ook veren mee verdiend konden worden. Één van de opdrachten was het maken van een tipi met de lange takken die rondzwierven. Je kan er een verhaal bij vertellen.. verzin het maar...

Aan het eind van de dag aten ze patatjes met compleet gevulde verentooien op hun hoofd.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  woensdag 18 september 2013 @ 22:01:20 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_131330552
klinkt super, mirage!
in de haak.
pi_131333311
Wat ontzettend leuk, Moonah (en ook de complimenten aan trui) ^O^
Dat wordt een superfeestje!

Ik moet wel even denken aan die Unox reclame; schat, de olifant moet nog terug :P
pi_131415704
Tnx voor de complimentjes. :)
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:46 schreef lily het volgende:
Ik moet wel even denken aan die Unox reclame; schat, de olifant moet nog terug :P
Gheghe! Ja, snap ik! :@
Ik zou het liefst ook zo'n speurtocht/buitenstruinactiviteit organiseren met spelletjes en vlotte bouwen oid. Maar ik durf daar niet op te gokken qua weer in oktober.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:39:07 #102
11682 Moonah
Jolie femme
pi_132363003
Oh jongens, het circusfeestje was zó leuk!
Ze hebben zo veel gedaan. Jongleren, koordlopen, acrobatiek, op zo'n grote bal lopen... Maar ook allerlei spelletjes om te leren samenwerken, elkaar te vertrouwen, je grenzen te verleggen. Het was geweldig!
Zo geweldig zelfs dat Thies na de herfstvakantie op circusles gaat. :)

Beetje vage foto, moest zonder flits.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 20 oktober 2013 @ 17:04:25 #103
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_132363769
Wat leuk dat het zo'n succes was, Moonah. Vonden alle kinderen het leuk? Ik moet dit jaar echt weer een feestje voor Katja geven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 20 oktober 2013 @ 17:15:05 #104
11682 Moonah
Jolie femme
pi_132364086
Jazeker, ze hebben allemaal genoten. Inclusief de ouders en andere belangstellenden die naar de voorstelling zij komen kijken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:42:19 #105
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_132366470
Wat klinkt dat superleuk Moonah! Fijn dat 't zo'n geslaagde middag was. En leuk dat Thies zelf ook zo enthousiast is dat ie zelfs 'op circus' wil.

[ Bericht 83% gewijzigd door trui op 20-10-2013 20:53:34 ]
in de haak.
pi_132371777
Gaaf Moonah!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_132882965
1 tip: ga naar buiten met de kinderen. Met loeppotjes of schepnetjes van de action beestjes zoeken, kopieer een paar zoekkaarten en klaar is kees!
pi_132883134
Gaaf Moonah!

Ik begin zo langzamerhand te denken aan een feestje voor Kim. Ze is 6 december jarig. En ik heb nog geen idee wat te doen.
pi_132883172
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:02 schreef superZjozz het volgende:
1 tip: ga naar buiten met de kinderen. Met loeppotjes of schepnetjes van de action beestjes zoeken, kopieer een paar zoekkaarten en klaar is kees!
Die tip is heel leuk maar dan moet dat wel bij het kind passen die het feestje geeft natuurlijk :+
pi_133210242
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 11:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
Gaaf Moonah!

Ik begin zo langzamerhand te denken aan een feestje voor Kim. Ze is 6 december jarig. En ik heb nog geen idee wat te doen.
Upje :)
pi_133211685
Ik moet nu toch echt iets gaan beslissen voor het feestje, zeker als het wel buitenshuis is ivm reserveren. Ik twijfel dus nog steeds!
Wat ik tegenkwam is ballorig ( http://www.ballorig.nl/assen/feest/smulfeest) en cupcake feestje ( http://www.valentinos-sui(...)nderfeestjes_VS.html)
Maar tot nu toe altijd thuis gedaan en in verband met de kosten trekt me dat ook wel.
Wat we met eerdere feestjes gedaan hebben is oa zandkaarten maken, sterren maken, kleine tasjes met textielstift versieren, etui met textielstift versieren, snoepketting maken, cake versieren, stoelendans, mini canvas schilderij maken.
Dus moet er iets anders worden verzonnen. Iemand ideetjes of tips?
Er komen jongens en meisjes.
pi_133211795
Ik vind het cupcake feestje echt heel erg goedkoop als ik het vergelijk met de prijzen hier.
Ik denk dat je er thuis ook al heel snel op dat bedrag zit als je dat soort knutseldingen doet.

Ik zal voor je na gaan denken.
pi_133215287
Dank je!
pi_133369138
En nog nagedacht? ;)

Ik heb besloten dat het wel een thuisfeestje gaat worden.
  maandag 18 november 2013 @ 10:48:32 #115
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_133369971
Iemand al ervaring met het watermuseum in Arnhem? Kreeg van iemand die tip, maar hoor graag van anderen of het leuk is.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 18 november 2013 @ 11:29:14 #116
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_133370832
daar zie je hoe men vroeger waterde? ;) ik ken het niet, dus sorry!

hier afgelopen zaterdag met 6 jongens een paar potjes wezen lasergamen, afgewisseld met spelen in een grote speelhal waar je kon 'luchtvoetballen', x-box kinect sport-gamen, midget golfen, voetbal-bowlen, en springen op een springkussen, en nog wat van die dingen. ze konden er heerlijk uitrazen! afgesloten met eten bij de Mac (was een arrangement bij de 'Event Area' van winkelcentrum The Wall, bij Utrecht).
in de haak.
pi_133370847
Klinkt leuk Trui!
  maandag 18 november 2013 @ 11:57:17 #118
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_133371526
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 11:29 schreef trui het volgende:
daar zie je hoe men vroeger waterde? ;)
Ze kunnen zelf proefjes doen, oa eigen shampoo en priklimonade maken
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  maandag 18 november 2013 @ 11:58:19 #119
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_133371551
klinkt leuk!
in de haak.
  maandag 18 november 2013 @ 11:59:51 #120
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_133371583
Yep, maar hoor graag ervaringen of het ook echt leuk IS :)
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_133374492
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 11:59 schreef Mark het volgende:
Yep, maar hoor graag ervaringen of het ook echt leuk IS :)
Ik ben er wel eens geweest met een 8- en 10-jarige, die vonden het erg leuk!
A balanced diet is a cookie in each hand
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 14:44:13 #122
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133376065
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 09:56 schreef _Ingrid_ het volgende:
En nog nagedacht? ;)

Ik heb besloten dat het wel een thuisfeestje gaat worden.
cupcakes versieren kan je ook makkelijk thuis hoor.
pi_133378231
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 14:44 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

cupcakes versieren kan je ook makkelijk thuis hoor.
Ja, dat gaan we ook doen. Ik vond het toch wel duur eigenlijk. Heb bij Action al leuke versiersels gevonden.
En fotolijstjes versieren en een zelfportret of schilderijtje maken om erin te doen. Pannekoeken eten, doosje schilderen/beplakken, stoelendans.
Ik twijfel nog om nog iets te gaan doen/maken, of dat dit wel genoeg is.
  maandag 18 november 2013 @ 16:01:09 #124
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_133378313
Ik weet niet hoe lang je feestje gaat duren maar ik vind dit al behoorlijk veel hoor. Cupcake versieren, een kado uitpakspelletje, fotolijstje óf doosje versieren, eten en stoelendans. Dan heb je al een aardig feestje vol denk ik. :)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † maandag 18 november 2013 @ 16:04:05 #125
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133378416
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 15:58 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ja, dat gaan we ook doen. Ik vond het toch wel duur eigenlijk. Heb bij Action al leuke versiersels gevonden.
En fotolijstjes versieren en een zelfportret of schilderijtje maken om erin te doen. Pannekoeken eten, doosje schilderen/beplakken, stoelendans.
Ik twijfel nog om nog iets te gaan doen/maken, of dat dit wel genoeg is.
hoe bedoel je dat? zet het eerst op een rij en bepaal hoe lang het feestje moet duren.
maak een soort draaiboek. is voor jezelf ook handig.
  maandag 18 november 2013 @ 17:46:44 #126
11682 Moonah
Jolie femme
pi_133381480
Ingrid, ik vind stoelendans altijd een lastig 'spel'. Je moet heel goed opletten wie er als eerste op een stoel zit, want soms zitten ze met tweeën tegelijk en dan moet jij de eerlijke scheidsrechter zijn. Dat valt niet mee! Plus dat er écht kinderen zijn die vreselijk over de zeik raken als ze net op het laatste moment verliezen....
Ik denk, ik zeg het maar even. ;)
Zorg dat je wat leuke kleurplaten achter de hand hebt, en vaak vinden kinderen het ook heerlijk om tussendoor lekker te spelen. Spullen waarvan Kim liever niet heeft dat ermee gespeeld wordt op zolder (ofzo) zetten.
Nog aan snoepmemory (van Trui!) gedacht? Of het schrikspel?

Trui! Hoe kan het nou dat je pas zó laat een feestje geeft? Of is dat een impertinente vraag? :@ Vond Willem dat niet jammer? Of is hij makkelijk met 'wat in het vat zit verzuurt niet'? Het klinkt al als een echt grote-jongens-feest! ^O^
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 18 november 2013 @ 18:28:54 #127
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_133382676
Moonah! Verzuurt? :o

Wij deden laatst een spel met knikkers. Met je blote voeten knikkers van een bord op een andere leggen. Vonden ze echt fantastisch. :D je kan het tegen elkaar doen maar sommige kinderen zijn niet zo goed in competitie.

Ook leuk is een de kamer uit, iets veranderen (bijvoorbeeld van trui wisselen of een plant ergens anders zetten) en dan diegene laten vinden wat er veranderd is.

En het oude vertrouwde met een sjaal/muts handschoenen een zakje chips open maken. Je mag alleen proberen zodra je 6 gooit en als een ander 6 gooit moet je stoppen en alles doorgeven. Altijd leuk
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_133382734
Heb je al op marktplaats gekeken naar kant en klare pakketten voor thuis ingrid? Dingen als kaarsen maken enz.
  maandag 18 november 2013 @ 18:40:43 #129
11682 Moonah
Jolie femme
pi_133383074
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Moonah! Verzuurt? :o
:D Ik dacht eerst dat je bedoelde "Moonah, ben je verzuurd?" :o
Maar ehm, ja... 'wat in het vat zit verzuurt niet'.
Ik snappumnie?
quote:
Wij deden laatst een spel met knikkers. Met je blote voeten knikkers van een bord op een andere leggen. Vonden ze echt fantastisch. :D je kan het tegen elkaar doen maar sommige kinderen zijn niet zo goed in competitie.

Ook leuk is een de kamer uit, iets veranderen (bijvoorbeeld van trui wisselen of een plant ergens anders zetten) en dan diegene laten vinden wat er veranderd is.

En het oude vertrouwde met een sjaal/muts handschoenen een zakje chips open maken. Je mag alleen proberen zodra je 6 gooit en als een ander 6 gooit moet je stoppen en alles doorgeven. Altijd leuk
Leuk! Dat iets veranderen in de kamer, of aan kleding ofzo, is fijn als rustmoment.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 18 november 2013 @ 18:47:32 #130
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_133383352
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:40 schreef Moonah het volgende:

[..]

:D Ik dacht eerst dat je bedoelde "Moonah, ben je verzuurd?" :o
Maar ehm, ja... 'wat in het vat zit verzuurt niet'.
Ik snappumnie?

[..]

Leuk! Dat iets veranderen in de kamer, of aan kleding ofzo, is fijn als rustmoment.
ja, ik zal nog eens wat aan Buum vragen qua talenwonder }:|
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 18 november 2013 @ 19:40:45 #131
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_133385463
Ik heb eens een videofilm gemaakt van allerlei voorwerpen, vaas, brood, ballon, kaars en dat soort dingen. Allemaal tegen dezelfde achtergrond.
Dan die ongeveer 15of 20 voorwerpen afspelen op de tv.
Iedereen een blaadje met pen/potlood en nadat het filmpje is afgelopen, zoveel mogelijk voorwerpen proberen op te schrijven.
Simpel maar het was een hit.
(enige nadeel dat je wel wat voorbereiding moet doen)
Rayen 2½ jaar!
  maandag 18 november 2013 @ 20:22:27 #132
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_133387853
Wij hebben bij het vorige kinderfeestje parfum gemaakt. Aansluitend hadden we een kinder high tea waarvoor ze zelf scones mochten maken. Was een enorm succes!
We hadden een ruimte in een boerderij / theehuis afgehuurd. Eerst konden ze bij de beesten kijken, toen zelf parfum maken in die ruimte. Daarna scones maken onder begeleiding van de dame van het theehuis.

De scones gingen in de oven en de meiden gingen vervolgens buiten spelen. Gewoon voetballen en een ander balspel wat ze op school wel eens spelen.
Na een klein halfuurtje werden we geroepen voor de high tea. Voor ons volwassenen was er een grote mensen high tea, lekker even bijkomen van de drukte :P.

Daarna nog even buiten spelen en toen was het hoog tijd om de dames thuis te brengen :P.

Was echt heel leuk. Qua kosten viel het mee, omdat F het samen met haar vriendinnetje gaf konden we de kosten delen.

Volgend jaar wordt F 10 en wil ze iets stoers. Laserquesten. Iets heel anders maar lijkt me ook leuk :).
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 18 november 2013 @ 21:19:05 #133
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_133390872
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:46 schreef Moonah het volgende:

Trui! Hoe kan het nou dat je pas zó laat een feestje geeft? Of is dat een impertinente vraag? :@ Vond Willem dat niet jammer? Of is hij makkelijk met 'wat in het vat zit verzuurt niet'? Het klinkt al als een echt grote-jongens-feest! ^O^
Tsja, het liep nogal uit allemaal, en we vierden het toch al wat versnipperd. Ten eerste waren we in de vakantie jarig allebei, dus dat hebben we in Frankrijk gevierd. Toen we terug kwamen moesten de kinderen meteen weer met school beginnen, en we hebben toen wel vrij kort daarop onze verjaardagen met familie en vrienden enzo gevierd, maar het kinderfeestje kon op dat moment even echt niet ook meteen. Toen is 't onbedoeld wat op de lange baan geschoven. Willem vond het zelf niet zo erg hoor, hij wist dat het er in elk geval nog van zou komen, alleen moesten er wat keuzes gemaakt worden waar hij zelf ook wel wat treuzelig in was. Dus een paar weken geleden toch maar de knoop doorgehakt wat 't zou worden, en de boel gepland. Ik zou 't zelf niet opnieuw zo doen, want het voelde toch wel wat erg als mosterd na de maaltijd, maar ze hebben er volop van genoten en ik heb hem er niet een keer over horen mopperen dus ik ga er maar vanuit dat hij er niet al teveel onder geleden heeft. (wat cadeautjes betreft had ie ook niet te klagen hoor, hij is nog nooit zo vreselijk verwend als dit jaar).
in de haak.
  maandag 18 november 2013 @ 21:19:47 #134
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_133390917
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 18:47 schreef debuurvrouw het volgende:
ja, ik zal nog eens wat aan Buum vragen qua talenwonder }:|
hihi! :D
in de haak.
pi_133392896
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:46 schreef Moonah het volgende:
Ingrid, ik vind stoelendans altijd een lastig 'spel'. Je moet heel goed opletten wie er als eerste op een stoel zit, want soms zitten ze met tweeën tegelijk en dan moet jij de eerlijke scheidsrechter zijn. Dat valt niet mee! Plus dat er écht kinderen zijn die vreselijk over de zeik raken als ze net op het laatste moment verliezen....

Wij hebben daar een variant van gemaakt dat ze gingen dansen op muziek en als de muziek stopte moesten ze stil staan. We hebben niemand laten afvallen, het was zo lol genoeg, helemaal toen ze om de beurt een paar keer de muziek mochten pauzeren ;).

Ingrid, ik zou zorgen dat je nog wel wat dingen achter de hand hebt, je weet nooit of je ergens korter mee bezig bent dan je had bedacht en dan heb je maar wat achter de hand.
Wij hebben ze ook een tijdje op het veldje voor laten spelen, bal mee, speeltuintje bij de hand, even uitwaaien enzo.

Misschien heb je hier nog wat aan als je nog wat ideeën zoekt...
http://kinderfeestje.spelletjes-voor-kinderen.nl/
http://www.4feest.nl/html/kinderspelletjes.html
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 18 november 2013 @ 22:34:54 #136
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_133395832
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 11:29 schreef trui het volgende:
daar zie je hoe men vroeger waterde? ;) ik ken het niet, dus sorry!

hier afgelopen zaterdag met 6 jongens een paar potjes wezen lasergamen, afgewisseld met spelen in een grote speelhal waar je kon 'luchtvoetballen', x-box kinect sport-gamen, midget golfen, voetbal-bowlen, en springen op een springkussen, en nog wat van die dingen. ze konden er heerlijk uitrazen! afgesloten met eten bij de Mac (was een arrangement bij de 'Event Area' van winkelcentrum The Wall, bij Utrecht).
Dat klinkt goed, Trui. Ik moet wat verzinnen voor het feestje van Job en hij zit natuurlijk op school in Utrecht, dus in de buurt van Utrecht is al heel wat. Is het erg druk met andere groepen? Want ik moet wel een beetje de rust zien te bewaren.

Ingrid, ik heb nog wel eens zelf zeepjes gemaakt thuis. Had ik zo'n pakket gekocht en zowel de jongens als de meisjes vonden het leuk om te doen en ze kregen natuurlijk zeepjes mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 18 november 2013 @ 23:03:33 #137
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_133397339
dat zal van 't moment afhangen, livelink. afgelopen zaterdag viel het reuze mee met de drukte, maar ik heb geen idee of dat standaard is. (door de sint-intocht hadden veel mensen misschien toch andere dingen op 't programma staan?). geofort vond ik vorig jaar ook erg de moeite waard. is dat niks voor job?
in de haak.
  maandag 18 november 2013 @ 23:07:43 #138
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_133397532
Job wil het liefst thuis blijven. Hij wil 3 vriendjes uit zijn klas thuis uitnodigen en dan gewoon met hen spelen en Nerf-gevechten houden. Maar ik vrees dat kinderen tegenwoordig toch meer van een feestje verwachten dan samen spelen. En dan klinkt jullie feestje wel heel erg goed. Probleem is en blijft echter dat het snel kan escaleren als er te veel andere groepjes zijn. Wat dat betreft is het idee van Job zelf wel het meest safe.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † dinsdag 19 november 2013 @ 08:21:21 #139
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133402828
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 23:07 schreef livelink het volgende:
Job wil het liefst thuis blijven. Hij wil 3 vriendjes uit zijn klas thuis uitnodigen en dan gewoon met hen spelen en Nerf-gevechten houden. Maar ik vrees dat kinderen tegenwoordig toch meer van een feestje verwachten dan samen spelen. En dan klinkt jullie feestje wel heel erg goed. Probleem is en blijft echter dat het snel kan escaleren als er te veel andere groepjes zijn. Wat dat betreft is het idee van Job zelf wel het meest safe.
kan je de nerf-gevechten niet uitbouwen tot een feestje? (ik heb geen idee wat een nerf-gevecht inhoudt :@ dus eigenlijk weet ik niet waar ik over praat)
  dinsdag 19 november 2013 @ 09:52:27 #140
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_133403991
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 11:59 schreef Mark het volgende:
Yep, maar hoor graag ervaringen of het ook echt leuk IS :)
Ik ben met mijn kinderen een paar keer naar het Watermuseum geweest (komen we vrijwel dagelijks langs). Op een keer vroeg ik naar welk museum we zouden gaan: Openluchtmuseum, Watermuseum, Museum voor Moderne Kunst, Natuurmuseum, Valkhof...? Mijn oudste was helemaal verbaasd dat ik het Watermuseum noemde: "Dat is toch geen museum?!" Ik was helemaal verbaasd en vroeg "Hoezo?" "Dat is meer een speeltuin ofzo". 't Was in elk geval duidelijk dat hij zich daar altijd goed vermaakt heeft ;).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_133404351
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 17:46 schreef Moonah het volgende:
Ingrid, ik vind stoelendans altijd een lastig 'spel'. Je moet heel goed opletten wie er als eerste op een stoel zit, want soms zitten ze met tweeën tegelijk en dan moet jij de eerlijke scheidsrechter zijn. Dat valt niet mee! Plus dat er écht kinderen zijn die vreselijk over de zeik raken als ze net op het laatste moment verliezen....
Ik denk, ik zeg het maar even. ;)

Dat is wel een goede om over na te denken. Vooral met allemaal autistische kinderen bij elkaar.

Zorg dat je wat leuke kleurplaten achter de hand hebt, en vaak vinden kinderen het ook heerlijk om tussendoor lekker te spelen. Spullen waarvan Kim liever niet heeft dat ermee gespeeld wordt op zolder (ofzo) zetten.
Nog aan snoepmemory (van Trui!) gedacht? Of het schrikspel?

Kleurplaten ga ik doen! En qua speelgoed, we doen het bij mijn ouders, omdat mijn huis te klein is. Dat komt wel goed!
Snoepmemory en schrikspel geen idee wat dat zijn eigenlijk.


quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 18:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Ook leuk is een de kamer uit, iets veranderen (bijvoorbeeld van trui wisselen of een plant ergens anders zetten) en dan diegene laten vinden wat er veranderd is.

Dat ken ik wel! Dat vindt Kim leuk om te doen. Goed idee!

En het oude vertrouwde met een sjaal/muts handschoenen een zakje chips open maken. Je mag alleen proberen zodra je 6 gooit en als een ander 6 gooit moet je stoppen en alles doorgeven. Altijd leuk.
En dit klinkt ook leuk. Ga ik noteren. Ik ga uiteraard met Kim overleggen wat ze zelf wil.
quote:
1s.gif Op maandag 18 november 2013 18:30 schreef poemojn het volgende:
Heb je al op marktplaats gekeken naar kant en klare pakketten voor thuis ingrid? Dingen als kaarsen maken enz.

Nee, maar kijken kan altijd! Ik heb alleen de doosjes al gekocht, dus er kan nog wat anders bij als ik wat tegen kom. :)
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 21:50 schreef Nijna het volgende:

[..]

Wij hebben daar een variant van gemaakt dat ze gingen dansen op muziek en als de muziek stopte moesten ze stil staan. We hebben niemand laten afvallen, het was zo lol genoeg, helemaal toen ze om de beurt een paar keer de muziek mochten pauzeren ;).
He, das ook een leuke, ik ga aan Kim vragen of ze dat wil doen ipv stoelendans.

Ingrid, ik zou zorgen dat je nog wel wat dingen achter de hand hebt, je weet nooit of je ergens korter mee bezig bent dan je had bedacht en dan heb je maar wat achter de hand.
Wij hebben ze ook een tijdje op het veldje voor laten spelen, bal mee, speeltuintje bij de hand, even uitwaaien enzo.

Er is bij mijn ouders gelukkig wel een speeltuin in de buurt! (bij mij niet) Vorige keer lag er sneeuw en zijn we toen naar buiten gegaan was ook leuk!
De linkjes zal ik eens bekijken. Dank je!

Misschien heb je hier nog wat aan als je nog wat ideeën zoekt...
http://kinderfeestje.spelletjes-voor-kinderen.nl/
http://www.4feest.nl/html/kinderspelletjes.html
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 22:34 schreef livelink het volgende:

Ingrid, ik heb nog wel eens zelf zeepjes gemaakt thuis. Had ik zo'n pakket gekocht en zowel de jongens als de meisjes vonden het leuk om te doen en ze kregen natuurlijk zeepjes mee.

Zoiets had Kim vorig jaar gekregen, ze vond er niks aan. :D Maar op zich een leuk idee.
  dinsdag 19 november 2013 @ 11:22:08 #142
11682 Moonah
Jolie femme
pi_133405928
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2013 21:19 schreef trui het volgende:
Toen is 't onbedoeld wat op de lange baan geschoven. Willem vond het zelf niet zo erg hoor,
Ja, dat kan natuurlijk gebeuren. Maar ik vond het niets voor jou. Gelukkig dat Willem zo verwend is!

Ingrid, schrikspel is best spannend, moet je even inschatten of de kinderen dat leuk zullen vinden. Het snoepjesmemory van Trui kon ik niet terugvinden, maar lijkt mij ook erg leuk. Allerlei verschillende soorten snoep (van elk twee) leg je onder een plastic bekertje. In totaal een stuk of 30 bekertjes (dus 15 paren) en dan speel je het hetzelfde als memory met kaartjes. Volgens mij mogen ze het gevonden snoep opeten. Maar daar zit ook wel weer een verlieselement in...
Succes in elk geval! (en veel plezier....!)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_133774473
Hoe doen jullie het eigenlijk met broertje/zusje mogen die op het feestje komen, of zorg je voor oppas?
  † In Memoriam † zaterdag 30 november 2013 @ 15:01:07 #144
37843 lady-wrb
kortaf
pi_133774603
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:54 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hoe doen jullie het eigenlijk met broertje/zusje mogen die op het feestje komen, of zorg je voor oppas?
ik denk dat dat afhangt per geval.
kunnen ze normaal gesproken goed samen zou het kunnen, maar is er nogal eens rivaliteit en ruzie, dan zou ik het niet doen.
het moet wel leuk blijven voor allebei en voor jou is het ook niet leuk om constant politieagentje of scheidsrechter te moeten spelen
pi_133775021
Rivaliteit en ruzie is er wel. Maar ze kunnen ook wel heel leuk samen spelen. Het is erg wisselend, maar als het botst is het flink raak.

Ik heb een vriendin net gemaild of ze kan oppassen. Mijn vriend is er dan niet, andere vriendin moet werken. Gelukkig doen we het bij mijn ouders thuis. Mijn vader en moeder zijn er dan ook. Mijn vader wil zich dan wel met Tyler bezighouden zei hij net. Ik heb iig voor Tyler ook een bloempotje en bakje gekocht om te versieren.
  zaterdag 30 november 2013 @ 21:18:29 #146
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_133784439
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:22 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, dat kan natuurlijk gebeuren. Maar ik vond het niets voor jou. Gelukkig dat Willem zo verwend is!

Ingrid, schrikspel is best spannend, moet je even inschatten of de kinderen dat leuk zullen vinden. Het snoepjesmemory van Trui kon ik niet terugvinden, maar lijkt mij ook erg leuk. Allerlei verschillende soorten snoep (van elk twee) leg je onder een plastic bekertje. In totaal een stuk of 30 bekertjes (dus 15 paren) en dan speel je het hetzelfde als memory met kaartjes. Volgens mij mogen ze het gevonden snoep opeten. Maar daar zit ook wel weer een verlieselement in...
Succes in elk geval! (en veel plezier....!)
Wij hadden het toen met snoepjesmemory zo gedaan, dat als ze twee paren snoepjes hadden gevonden, ze ze mochten opeten en de rest van de kinderen verder mocht spelen. Zo kreeg iedereen evenveel snoepjes en haal je het verlieselement er grotendeels uit.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_134112879
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2013 11:11 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Die tip is heel leuk maar dan moet dat wel bij het kind passen die het feestje geeft natuurlijk :+
Ik organiseer zelf kinderfeestjes, er zijn maar zelden kinderen die er niks aan vinden. Er valt genoeg te ontdekken buiten..
pi_144164699
Even een schop.

Volgende week is het partijtje van mijn dochter, die 5 wordt. Er komen 5 meisjes + een broertje van 2,5 dat er een beetje tussendoor zal scharrelen.

Waar ik aan denk voor programma:
- taart! (kunnen kinderen van 5 al zelf een plak cake versieren? ja toch?)
- cadeautjes laten verstoppen en door de jarige laten zoeken
- iets knutselen (ik zag hierboven fotolijstjes: heel leuk idee, maar ik weet niet zeker of ik die nog kan vinden in die korte tijd)
- gewoon laten spelen (bij mooi weer naar de speeltuin om de hoek, die erg leuk is, anders binnen. Kleurplaten achter de hand hebben is wel een goede, we hebben ook veel strijkkralen, loombandjesspul en dat soort zaken).

Daar kom ik toch wel 2 uur mee door?
pi_144165293
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:13 schreef Bleie het volgende:
Even een schop.

Volgende week is het partijtje van mijn dochter, die 5 wordt. Er komen 5 meisjes + een broertje van 2,5 dat er een beetje tussendoor zal scharrelen.

Waar ik aan denk voor programma:
- taart! (kunnen kinderen van 5 al zelf een plak cake versieren? ja toch?)
- cadeautjes laten verstoppen en door de jarige laten zoeken
- iets knutselen (ik zag hierboven fotolijstjes: heel leuk idee, maar ik weet niet zeker of ik die nog kan vinden in die korte tijd)
- gewoon laten spelen (bij mooi weer naar de speeltuin om de hoek, die erg leuk is, anders binnen. Kleurplaten achter de hand hebben is wel een goede, we hebben ook veel strijkkralen, loombandjesspul en dat soort zaken).

Daar kom ik toch wel 2 uur mee door?
haha dat klinkt bijna precies naar wat hier de planning is :D
volgende week en ze is nu 5 geworden.

- binnenkomst met kleuren, groepsfoto maken
- fotolijstje versieren
- cakeje versieren (en eten!)
- naar de grote speeltuin hier achter
- patatjes eten met zn allen

Eventueel tussendoor kan er nog gekleurd worden of een filmpje gekeken als ze vermoeid zijn of iets. Er komen 4 meisjes en 2 jongetjes. Het streven was 5 kindjes, maar ze wilde graag een jongen uitnodigen, ik heb toen maar nog een jongen uit laten nodigen, vond het een beetje sneu dat menneke tussen 5 van die meiden :P
:)
pi_144165582
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:40 schreef mignonne het volgende:

- patatjes eten met zn allen

Wat bij ons op schoolkamp gebeurt, en wat de kinderen ge-wél-dig vinden:
Tafel bedekken met alufolie, friet er los op en ook de mayo en ketchup zo op de folie....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_144165612
quote:
3s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:53 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat bij ons op schoolkamp gebeurt, en wat de kinderen ge-wél-dig vinden:
Tafel bedekken met alufolie, friet er los op en ook de mayo en ketchup zo op de folie....
ja! zoiets hadden ze hier op een strandfeest vorig jaar gedaan. Althans ik heb de foto's ervan gezien :+
Ik zit alleen een beetje met de jongste, dan moeten ze of allemaal zonder snacks eten, dus alleen frietjes en saus, of toch maar bordjes. Ik vind het lastig in te schatten of alleen frietjes genoeg zijn voor kinderen van 4/5/6 jaar.
:)
pi_144165717
Klinkt wel heel leuk... en alleen de snacks op bordjes? Is dat een optie?
pi_144165954
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:58 schreef Shandaly het volgende:
Klinkt wel heel leuk... en alleen de snacks op bordjes? Is dat een optie?
Nee eigenlijk niet, want ze eten de snacks waarschijnlijk met de handjes en zitten vervolgens met de handjes weer aan de friet. Ze allemaal een vorkje geven zou moeten werken maar niet iedereen eet al zo netjes/goed met een vorkje als volwassenen. En zelfs bji volwassenen zie ik het vaak "fout" gaan eigk. Foutje is snel gemaakt zeg maar.
:)
pi_144165999
En snacks die ook voor de jongste geschikt zijn? Of wordt dat te prijzig voor de hele club?
pi_144166097
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:10 schreef Shandaly het volgende:
En snacks die ook voor de jongste geschikt zijn? Of wordt dat te prijzig voor de hele club?
Ja dat zou wel kunnen maar dat worden dan alleen frikandellen, en die smaken toch wel anders dan gewone frikandellen, of ik daar iedereen nou een plezier mee doe :P
maar goed, on the other hand, kiezen of kabelen I guess.

Bedenk me net dat ik er ook mini-knakworstjes ofzo bij zou kunnen doen, gewoon hops op de tafel :+
:)
pi_144166151
Of een apart tafeltje voor jongste? Was even vergeten dat zij met coeliakie zit.
Ach, op bordjes is ook feest! *O*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_144166254
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:16 schreef Moonah het volgende:
Of een apart tafeltje voor jongste? Was even vergeten dat zij met coeliakie zit.
Ach, op bordjes is ook feest! *O*
apart tafeltje vind k wel erg sneu :D ze weet dat ze anders is en niet alles mag en ze gaat daar zelf heel goed mee om, van mij hoeft dus ook niet alles recht getrokken te worden, maar apart laten zitten vind k wel een beetje sneu haha. Geloof ook niet dat ze dat zou pikken :X :+
:)
pi_144168380
Groepsfoto is ook een leuk idee!

En als er een kindje met coeliakie is, zou ik denk ik ook maar van bordjes laten eten, wel zo veilig, en als je leuke bordjes hebt, is dat toch nog steeds feestelijk. Ik zat voor wat later op de middag nog te denken aan popcorn - dat vinden de meeste kindjes ook nog lekker.

Geeft iedereen hier ook nog een zakje met wat dingetjes mee naar huis? Ik vind dat eigenlijk altijd een beetje onzin, maar zie het wel vaak gebeuren.
  donderdag 4 september 2014 @ 15:18:13 #159
35189 Troel
scherp en bot
pi_144169420
Ik zou rustig alleen frietjes doen hoor mignonne!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 4 september 2014 @ 15:32:50 #160
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_144169849
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:08 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee eigenlijk niet, want ze eten de snacks waarschijnlijk met de handjes en zitten vervolgens met de handjes weer aan de friet. Ze allemaal een vorkje geven zou moeten werken maar niet iedereen eet al zo netjes/goed met een vorkje als volwassenen. En zelfs bji volwassenen zie ik het vaak "fout" gaan eigk. Foutje is snel gemaakt zeg maar.
Kun je niet eerst frietjes geven, en dan daarna de snacks?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 september 2014 @ 16:30:55 #161
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_144171968
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 13:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja dat zou wel kunnen maar dat worden dan alleen frikandellen, en die smaken toch wel anders dan gewone frikandellen, of ik daar iedereen nou een plezier mee doe :P
maar goed, on the other hand, kiezen of kabelen I guess.

Bedenk me net dat ik er ook mini-knakworstjes ofzo bij zou kunnen doen, gewoon hops op de tafel :+
Frietjes met knakworst :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_144174875
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 16:30 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Frietjes met knakworst :Y
ja ik denk dat dat hem wordt dan idd :Y leuk!
:)
  donderdag 4 september 2014 @ 19:06:33 #163
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_144177107
quote:
3s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:53 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat bij ons op schoolkamp gebeurt, en wat de kinderen ge-wél-dig vinden:
Tafel bedekken met alufolie, friet er los op en ook de mayo en ketchup zo op de folie....
Wat een leuk idee! ^O^ Die ga ik een paar jaar onthouden totdat het hier zover is ;)
Rayen 2½ jaar!
  Licht Ontvlambaar donderdag 4 september 2014 @ 19:18:41 #164
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_144177615
Pro-tip: cheapass plastic tafellaken halen bij Hema, dan is de 'afwas' niet meer dan met twee man de punten pakken en de zooi in vuilniszak proppen 😄
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_144180382
Mignonne, wij hadden frietjes en mini knakworstjes (cocktailworstjes) en ik had wat tomaatjes en komkommerschijfjes erbij. Lekker hoor. Wij hadden er trouwens 1 die geen frietjes lustte, die hebben we een cracker gegeven, dat vond ze wel lekker (maar dat is met jouw jongste misschien weer niet helemaal handig...).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_144452059
Wij hadden woensdag een heel geslaagd kinderfeestje.

Eerst hebben de dames cake versierd (en opgegeten):


Als activiteit hebben ze fotolijstjes geknutseld (goedkope gehaald bij de hema, met plak 'diamanten'. Vonden ze prachtig.

Tijdens het feestje heb ik een groepsfoto gemaakt, die heb ik voor elk kind afgedrukt en in het lijstje gedaan, kregen ze mee naar huis.

En verder hebben ze vooral veel gespeeld samen, onder andere met de nagellakset die als cadeautje was gegeven.

Al met al zeker een succes, en stukken minder vermoeiend dan ik van tevoren had verwacht. :P

Enige wat een beetje moeizaam was, was dat er twee meisjes uit de straat waren (die samen op school zitten) en drie meisjes uit de klas van mijn dochter (andere school), en dat mengde niet zo goed.
pi_144514654
Wij gaan waarschijnlijk zeepjes maken (als er plek is enzo en anders overwegen om het thuis te doen, want je kan de hele handel ook huren...).
Waar we voor de jongste eigenlijk zo iets bij elkaar bedacht hadden, vind ik het voor de oudste zo lastig. Vooral ook omdat ik die kinderen niet (zo goed) ken. Haar vriendje wel en ik weet dat hij wel van het creatief is, dus dat is mooi. En 1 meisje ken ik van een paar keer spelen. En de andere 3 meiden ken ik alleen van gezicht...
Ze zijn 7 en 8 jaar.
Is een speurtochtje nog leuk op die leeftijd, het is nl op loopafstand en nou ja, misschien kunnen we het net iets leuker maken dan alleen lopen... ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 14 september 2014 @ 16:18:13 #168
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144517329
jahoor, een speurtocht kan nog lang volgens mij! en verder zou ik vooral uitgaan van de jarige. Het is haar feestje, dus wat zou zij het liefst willen?
in de haak.
  zondag 14 september 2014 @ 16:20:50 #169
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144517421
(je zou er zo'n omgekeerde speurtocht van kunnen maken. je moet alles precies tegenovergesteld doen aan wat er staat). Of zelfs het hele feestje in ''achterstevoren" thema gieten. zie bijv. hier:

http://www.een-kinderfeestje.net/achterstevorenfeest.html
in de haak.
pi_144524917
Trui, dat klinkt wel grappig. Heb jij dat wel eens geprobeerd?
Ik vermoed de het voor M. wel verwarrend is en twijfel of ze er dan de lol van kan inzien.
Het zeepjes maken leek haar wel leuk en ik vind het best lastig om in te schatten sowieso wat andere meiden van haar leeftijd leuk vinden. Ze speelt meestal met jongens, maar opmerkelijk genoeg noemt ze er daar maar 1 van voor haar feestje. En ik heb steeds maar het idee dat de meiden in haar klas al zoveel "ouder" zijn, vandaar mijn vraag ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 16 september 2014 @ 16:41:20 #171
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_144590353
ik niet, maar Willem heeft wel eens zo'n achterstevoren speurtocht gedaan op een ander feestje.
in de haak.
pi_144615353
Het lijkt me hilarisch :).
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 13 oktober 2014 @ 17:22:13 #173
56471 pinquit
oh my lama!
pi_145498027
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 16:39 schreef Moonah het volgende:
Oh jongens, het circusfeestje was zó leuk!
Ze hebben zo veel gedaan. Jongleren, koordlopen, acrobatiek, op zo'n grote bal lopen... Maar ook allerlei spelletjes om te leren samenwerken, elkaar te vertrouwen, je grenzen te verleggen. Het was geweldig!
Zo geweldig zelfs dat Thies na de herfstvakantie op circusles gaat. :)
[ link | afbeelding ]Beetje vage foto, moest zonder flits.
Ooooh wat leuk dit O+ waarrrrrr?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 13 oktober 2014 @ 17:24:20 #174
56471 pinquit
oh my lama!
pi_145498108
Ah ik zie dat er hier in de buurt ook zoiets is O+ Maar 150,- voor 2,5 uur :'( Snap best dat de mensen die zo'n workshop geven ook moeten eten enzo, maar jemig :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 13 oktober 2014 @ 17:55:15 #175
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145499150
Klinkt heel erg leuk zeg zo'n circusfeestje.
Tsja 150 euro is een heel bedrag maar wel een onuitwisbare indruk denk ik zo.
Rayen 2½ jaar!
  maandag 13 oktober 2014 @ 18:01:17 #176
56471 pinquit
oh my lama!
pi_145499377
Ja, maar ik weet niet of dat echt het doel is. Gewoon een leuke middag voor m'n kind, niet persé iets superspeciaals (wat uiteraard meestal wel erg leuk is), of iets dat echt een onuitwisbare indruk achterlaat. Het moet namelijk nog een paar jaar waarschijnlijk :P
Dan kan iets goedkopers ook heel erg leuk zijn :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 13 oktober 2014 @ 18:55:38 #177
11682 Moonah
Jolie femme
pi_145501373
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 18:01 schreef pinquit het volgende:

Dan kan iets goedkopers ook heel erg leuk zijn :)
Zeker!

Ik ben eigenlijk best wel voor een feestje thuis. Met spelletjes, speurtocht, etc. Alleen wij wonen in een bovenwoning met een buurvrouw die niet tegen herrie kan :{ en we hebben ook geen tuin. Dus tja, wij moeten het wel buiten de deur zoeken. Thies zit nog steeds op circusles en het is heel erg super!

Dit jaar was het even spannend qua weer... We zijn naar een maisdoolhof geweest met daarbij een blote-voeten-pad, een enorme berg zand met graafmachines voor kinderen, een heel groot lucht-springkussen, 10 grote skelters, traptreintjes, een klimberg. Zó leuk, maar alles buiten. Maar de weergoden waren ons goedgezind gelukkkig!
Alternatief was een indoor speelgedoe, ook best aardig met oordoppen in, maar toch stukken minder leuk!).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 13 oktober 2014 @ 18:59:06 #178
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_145501541
Ja, daar zitten wij dus ook een beetje mee. Eind november kun je niet meer op het weer vertrouwen maar een stuk of 6 tot 8 jongetjes een paar uur vermaken hier in de woonkamer vond ik vorige keer erg tegenvallen :{ het is alleen zo duur allemaal buiten de deur..
3!
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:01:24 #179
11682 Moonah
Jolie femme
pi_145501638
Ja! :o Je bent minimaal 10 euro per kind kwijt...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:02:24 #180
35189 Troel
scherp en bot
pi_145501683
Ik mag woensdag :) Jochem heeft gekozen voor een piratenfeestje, dus ik ben erg benieuwd hoe die kleutertjes het gaan vinden :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:04:00 #181
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_145501758
Valt me best tegen inderdaad.. En echt, er zitten superleuke dingen bij waarvan ik ook wel begrijp dat het wat geld kost enzo, maar ik schrik me elke keer weer lam als ik het totaal uitreken. Ik zou hem kunnen zeggen dat hij minder kindjes mag uitnodigen ofzo, maar die twee meer of minder zijn de kosten ook niet meer op zo'n bedrag.
3!
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:04:25 #182
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_145501780
Wat gaan jullie doen qua activiteiten, Troel?
3!
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:09:49 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_145501996
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:04 schreef Incantrix het volgende:
Wat gaan jullie doen qua activiteiten, Troel?
Haaien vangen (van die snoephaaien), kogel werpen (blikgooien), piraatje prik, allemaal vrij naar http://www.ikgatrakteren.nl/nl/cms/draaiboek-piratenfeestje/
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:11:56 #184
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_145502077
Ah, thnx :)

Mijn lief is er volledig van overtuigd dat we dat wel gewoon even doen, zo'n thuisfeestje, maar de vorige keer vond ik het erg lastig de aandacht vast te houden, ik vond 2 uur best veel uiteindelijk :@
3!
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:24:57 #185
56471 pinquit
oh my lama!
pi_145502759
Thuisfeestjes doe ik niet meer met jongens :( ik kan dat gewoon niet, ik ben t niet gewend, zoveel van die ruziemakende stuiterballen (dat ruzie zal wel meevallen, maar ze praten allemaal zo hard en boos).
Max is midden februari jarig, we wonen best klein in bovenwoning zonder buiten.
Ik heb voor volgende keer iig al een vriendin ingehuurd, die is juf en kan goed juffen :p handig wel, als je dat zelf absoluut niet kan. Maar ik wil dus liefst buitenshuis iets, en dan iets niet-zo-duurs :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:29:27 #186
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145503036
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:11 schreef Incantrix het volgende:
Ah, thnx :)

Mijn lief is er volledig van overtuigd dat we dat wel gewoon even doen, zo'n thuisfeestje, maar de vorige keer vond ik het erg lastig de aandacht vast te houden, ik vond 2 uur best veel uiteindelijk :@
is ook. Helemaal als je niet naar buiten kunt. Ik heb het wel eens uitgerekend en met dingen thuis doen (spanen doosjes versieren, taart eten, chips, drinken en nog wat spelletjes ben je ook zomaar 10 euro per kind kwijt.
Al waren de piratenfeestjes wel de meest memorabele. Masker maken, van die boeren zakdoeken bij Zeeman als piratenmuts, schatkist zoeken (kan ook binnen) met je tenen knikkers in een ander bord doen (piraten ontsnappen ofzo, ik lulde er wel een punt aan :+) en dus die spanen doosjes.

Maar even lekker weg met zo'n sliert jongens is wél erg fijn hoor. :@ bowlen, bioscoop, bosspeurtocht (kant en klaar gekocht :@ ) waren stukken rustiger voor mij,
En een speurtocht kan prima in november,
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:35:25 #187
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_145503335
Daarheb je ook wel een punt, Buuv, dat ga ik toch ook eens even uitrekenen?

En ik heb dat ook Pinq, lastig he? Nu hebben zowel lief als schoonzus ruime ervaring met jongeren en activiteiten (kampleiding, scoutingleiding, evenemententeam en vakantiepark-entertainmentcrew beiden), maar ik zelf voel me echt een soort van verloren tussen al die schreeuwende jochjes die allemaal hun nieuwste spiderman-vechtmoves willen laten zien :')
3!
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:36:22 #188
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_145503387
Speurtocht lijkt ons idd geweldig, alleen wil ik dan wel graag een plan B hebben zeg maar ;)
3!
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:37:42 #189
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_145503468
Dan maak je dat toch onderdeel van het feest?

Tijdens het feestje van kleuter laatst lieten we ze hun coolste moves showen op muziek. Tafels en banken opzij geschoven, muziek aan en go go go!
En na een paar liedjes deden we weer een rustigere activiteit.
.... met gevoel voor drama....
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:37:48 #190
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_145503472
Iedereen: ga glow-in-the-dark midgetgolfen. Dat is episch! Daarna krijgen ze daar patat en dan opbokken. Hoppa :P

Of sleetje glijden bij alpine sports in Den Hoorn, voor de westlanders. Kost ook nie duur nie, en is heel tof :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_145503969
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:37 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Iedereen: ga glow-in-the-dark midgetgolfen. Dat is episch! Daarna krijgen ze daar patat en dan opbokken. Hoppa :P

Ook daar kunnen ze goed ruzie maken, maar we hebben het vorig jaar overleefd ;)
Over 2,5 week feestje voor een 8 jarige...
Tot nu toe lijkt het zwemmen en Mac te worden, maar als iemand nog een leuk idee heeft (regio Utrecht)?
  maandag 13 oktober 2014 @ 19:58:05 #192
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_145504380
TF, dat eerste durf ik niet aan, Stef is bang in het donker :P
3!
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:31:40 #193
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145505785
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:58 schreef Incantrix het volgende:
TF, dat eerste durf ik niet aan, Stef is bang in het donker :P
ow, maar als glow in the dark midgetgolf net zo epileptisch episch is als discobowlen dan gaat dat prima!

Thuis met lichtgevende textielstift witte shirts versierd, hele bups in twee auto's op naar de bowlingbaan daar onbeperkt ranja :P en patat toe.

Je moet, of beter ik moest na die tijd wel even in een prikkelarme ruimte bijkomen :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:33:45 #194
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_145505864
Hahaha! Zomg, ik vermoed dat ik dan nog een hele dag kleine abstracte dingetjes in de lucht zie ja :D
3!
pi_145505983
Ik lees mee.. wij zijn aan het kijken voor een kinderfeestje voor Amber.. die wordt zaterdag 9! :o
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 13 oktober 2014 @ 20:36:54 #196
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_145505995
Het is niet enorm donker-donker, het is juist best licht. Met allemaal onderwater figuren. Echt wel heel tof. En een blind paard kan er geen schade aanrichten, vind ik ook wel een plus :P
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_145506606
Wij hebben deze keer (oudste is 7 geworden) zeepjes gemaakt (2 knullen en 5 meiden inclusief onze eigen meiden). En tot mijn verbazing waren die knullen nog wel het meest trots op hun zeepjes.
We wilden het eerst elders doen, maar diegene had geen plek meer op de gewenste tijd.

In de tijd dat de zeepjes stolden (je smelt basiszeep waar ze zelf kleur en geur en evt glitter bij kieperen en dat giet je in van die siliconen malletjes) hebben we van die bakjes beschilderd om ze in te doen.
We hebben een speurtocht gedaan (het was niet zo heel lekker weer maar dat mocht de pret niet drukken). We hadden nog wat spelletjes (spekkie happen en we hadden nog een voelspel voorbereid) en zelfs nog een film achter de hand, maar behalve het spekkie happen zijn we niet echt ergens aan toe gekomen. Er is wat gesjoeld tussendoor, maar het was eigenlijk wel een vrij relaxt feestje.

Vorig jaar vond ik het lastiger, toen liep het allemaal nogal stroef voor mijn gevoel. Maar het kan ook zijn dat het scheelde dat ik nu hulp had van mijn ouders en het vorig jaar samen met mijn man deed.

Oudste had wel willen gaan zwemmen, maar dat zag ik niet zitten met zo'n stel in een zwembad, brrr. Speurtocht is zeker voor herhaling vatbaar, maar dan op een iets andere manier, want het was nog iets te vaag op sommige punten (het was maar goed dat we zelf meeliepen ;) ).
En volgende keer wilden ze wel een schat of iets vinden, nu was de "schat" dat we terug bij huis uitkwamen en ze lekker aan de chippies konden ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 13 oktober 2014 @ 21:03:41 #198
11682 Moonah
Jolie femme
pi_145507507
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 19:48 schreef Meimeltje het volgende:

Tot nu toe lijkt het zwemmen
Echt? Durf jij die verantwoordelijkheid aan? Ik hou niet van zwemfeestjes. :{
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2014 20:31 schreef debuurvrouw het volgende:

Thuis met lichtgevende textielstift witte shirts versierd, hele bups in twee auto's op naar de bowlingbaan daar onbeperkt ranja :P en patat toe.

Ah! Die is voor volgend jaar! Kind wil sowieso al zoooo graag een keer bowlen. :')
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_145507951
Bowlen is leuk. Doen we sowieso wel vaker :)

Een collega van me beheert een gymzaaltje tegenover haar woning. Met kleedkamers en eetzaaltje/keuken ernaast. Ideaal!
10 jongens van 9/10 jaar. Muziek een bal en apekooien. Taart, limonade en friet in de ruimte ernaast.

Zaaalig ^O^
  maandag 13 oktober 2014 @ 21:16:01 #200
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_145508258
Ik vind kinderfeestjes ook prijzig hoor. Wij hebben het geluk dat F's beste vriendin een week voor F jarig is. En de meiden al 3 jaar op hun eigen verzoek samen hun feestje hebben gehouden. Dan kun je de kosten (en de voorbereidingen, en de aandacht voor de kinderen tijdens het feestje) delen :P

De laatste keer, toen de meiden 10 werden, hebben we lasergame gedaan. Dat was errug leuk :D. Als we dit alléén hadden moeten betalen had ik het wel vrij prijzig gevonden. Nu waren we met alles bij elkaar (cake en drinken vooraf, 2x lasergame, daarna patat, snack, drinken en een ijsco) nog geen 10 euro per kind kwijt.

Toen ze 9 werden hebben we een workshop parfum maken gedaan (via www.mooienmachtig.nl besteld) en daarna een high tea. Ook dat was een geslaagd feestje.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 13 oktober 2014 @ 21:27:56 #201
11682 Moonah
Jolie femme
pi_145508979
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:11 schreef lily het volgende:

Een collega van me beheert een gymzaaltje tegenover haar woning. Met kleedkamers en eetzaaltje/keuken ernaast. Ideaal!
10 jongens van 9/10 jaar. Muziek een bal en apekooien. Taart, limonade en friet in de ruimte ernaast.
Zaaalig ^O^
Hebben wij ook eens gedaan. Gymzaaltje afgehuurd, groot succes!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_145510550
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 21:03 schreef Moonah het volgende:

[..]

Echt? Durf jij die verantwoordelijkheid aan? Ik hou niet van zwemfeestjes. :{

Nou over een openbaar (druk) zwembad twijfel ik wel.
Dit zag ik echter wel zitten:
http://www.kidslodge.nl/zwemfeestjes
Een afgehuurd bad, dus overzichtelijk.
Vind het alleen behoorlijk prijzig.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:29:07 #204
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145524945
ik kende het nog niet, maar 't klinkt wel leuk (en 't is nog ontzettend dicht bij ons ook!). wat me alleen niet helemaal duidelijk is, is of je bij zo'n feestje dan begeleid wordt bij diverse sporten of dat je 't zelf maar een beetje uit moet zoeken. maar dat zou je na kunnen vragen uiteraard.
in de haak.
pi_145526952
Wij mogen er zaterdag ook aan geloven.
Hier is de oudste gister 5 geworden.
Hij weet precies wat ie wil en dat is uitvoerbaar en lang leve pinterest.
Hier ook o.a. speurtocht op de planning, lijkt ook mooi weer te worden.
En speurtocht a.d.h.v. lintjes.
pi_145565985
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:29 schreef trui het volgende:
ik kende het nog niet, maar 't klinkt wel leuk (en 't is nog ontzettend dicht bij ons ook!). wat me alleen niet helemaal duidelijk is, is of je bij zo'n feestje dan begeleid wordt bij diverse sporten of dat je 't zelf maar een beetje uit moet zoeken. maar dat zou je na kunnen vragen uiteraard.
Dat wilde ik dus ook o.a. weten.
Misschien daar idd masr informeren.
pi_145566004
Nog gefeliciteerd het-is-mij!
  woensdag 15 oktober 2014 @ 14:27:02 #208
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_145567092
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:29 schreef trui het volgende:
ik kende het nog niet, maar 't klinkt wel leuk (en 't is nog ontzettend dicht bij ons ook!). wat me alleen niet helemaal duidelijk is, is of je bij zo'n feestje dan begeleid wordt bij diverse sporten of dat je 't zelf maar een beetje uit moet zoeken. maar dat zou je na kunnen vragen uiteraard.
DIe begeleiding staat erbij op de site, maar dat kost dan weer extra

quote:
Gerichte begeleding bij het sporten is mogelijk voor ¤25,- per uur.
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:47:14 #209
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145632668
nou, dat loopt toch wel in de papieren allemaal dan!
in de haak.
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:51:28 #210
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145632845
wij zijn trouwens onlangs met een groepje 11 jarige jongens gaan paintballen (nou ja zij deden het spel, wij zaten in de bar te relaxen tot ze klaar waren). en wel hier: http://www.paintballjungle.nl/

op sommige dagen is er speciale kinderpaintball, wij gingen op een vrijdagavond, op 'avondtuur'. was heel geslaagd. (maar ook niet bepaald goedkoop).
in de haak.
pi_145654177
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 13:57 schreef Meimeltje het volgende:
Nog gefeliciteerd het-is-mij!
Thx. :)
Heb ff geen fb meer ;)

Hier plannen gewijzigd ivm weer.
Na de cadeaus en drinken naar grote openbare speeltuin waar ze lekker rond kunnen.
Aan t eind mini pannekoekjes van de bakplaat.
Hij heeft er zo n zin in!
  zondag 19 oktober 2014 @ 08:58:59 #212
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_145692176
Hoe was het, Het-is-mij?

Ik kwam hiero nog iets tegen in het westland: frambozen plukken en daar een taart mee bakken en er is ook een knuffelwei met konijnen. Ik twijfel, het lijkt me wel leuk en het is niet superduur, maar zou zoiets leuk zijn?
3!
  zondag 19 oktober 2014 @ 09:08:42 #213
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145692226
Dat hangt denk ik erg van de kinderen af die meegaan.
in de haak.
  zondag 19 oktober 2014 @ 09:11:44 #214
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_145692247
Ha, wat een goed antwoord, thnx! Zo had ik er nog niet naar gekeken. *streept van lijstje*
3!
pi_145757653
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 08:58 schreef Incantrix het volgende:
Hoe was het, Het-is-mij?
Super geslaagd.
Hadden heerlijk weer.
Eerst t.naar boven en de gasten de cadeautjes verstoppen in de woonkamer.
Toen met zn allen t. Van boven halen haha en toen cadeautjes zoeken.
Daarna ranja en cake versieren, ook eem grote hit.
Toen met zn allen ri speeltuin en daar hebben wij ons met kannen ranja gesetteld en hebben we lekker 1,5u in de zon gezeten.
Ri huis en ik heb voorbereidingen voor pannenkoeken gedaan en t. Wilde nog ballon trappen dat hebben zij intussen gedaan en toen eten.
Bij naar huis gaan nog een cars tasje met lolly,mini sticker boekje en vinger lampje (beide v.action) en zakje chips.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 00:11:00 #216
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_145760658
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2014 08:58 schreef Incantrix het volgende:
Hoe was het, Het-is-mij?

Ik kwam hiero nog iets tegen in het westland: frambozen plukken en daar een taart mee bakken en er is ook een knuffelwei met konijnen. Ik twijfel, het lijkt me wel leuk en het is niet superduur, maar zou zoiets leuk zijn?
Wat trui zegt. Het is er niet supergroot dus met wat drukkere kinderen loop je al snel tegen de grenzen van je eigen incasseringsvermogen op ;)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_145765696
Ja daar kwam ik ook achter.
We hadden t van 14:00-18:00 *kuch*.
Typisch hoe ik kan zijn, eerst doen en dan denken.
Ging me er later over inlezen en las advies tijden van 2,5u en sommige ouders zeiden ook toe maar.
Als we thuis waren gebleven was t wel lang geweest.
Huis was snel "vol" met hyper kinderen dus de vraag hoe lang ze alles leuk zouden vinden want alles is dan leuk.
Vriendin vertelde dat ze had gehad dat ze alles tien min. Leuk hadden gevonden.....
Ballon trappen hebben ze zich heel goed mee vermaakt en voor t zelfde geld spelen ze gewoon heel leuk.
  dinsdag 21 oktober 2014 @ 11:35:47 #218
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_145769451
fijn dat het zo'n geslaagd feestje was, het-is-mij!
in de haak.
pi_145773326
Het-is-mij, het eerste feestje van de oudste, hadden we dus inderdaad 1 kind wat elke 10 minuten vroeg wat we dan nu gingen doen... daar kreeg ik het toch wel een beetje benauwd van ;)
Maar dat ging dit jaar veel beter :) (en ik had zoveel spelletjes bij de hand dat we de tijd wel hadden kunnen vullen ;), maar dat was helemaal niet nodig deze keer...).

En bij de jongste liep het allemaal zo vanzelf en die waren zo lekker zelf aan het spelen, dat was bijna met een bakkie thee en voetjes op de bank relaxed zeg maar...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_155790107
*kick*

Mijn bijna 5 jarige (29/10) wilde eigenlijk een prinsessenfeestje geven. Ongeveer zo: Verkleden bij binnenkomst. Make Up/schmink, foto maken en fotolijstje versieren. Maar 2 van haar beste vriendjes zijn echte jongens en zijn niet dol op verkleden/versieren van een fotolijstje. Moeders gaven ook beide aan dat ze dit niet leuk vinden.

Wat zouden jullie doen? Ander "thema" feest en wat voor thema dan. Of bijv naar Monkey town gaan.
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 3 september 2015 @ 19:52:32 #221
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_155794100
Welke regio?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 3 september 2015 @ 19:54:58 #222
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_155794164
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:27 schreef BarbaBientje01 het volgende:
*kick*

Mijn bijna 5 jarige (29/10) wilde eigenlijk een prinsessenfeestje geven. Ongeveer zo: Verkleden bij binnenkomst. Make Up/schmink, foto maken en fotolijstje versieren. Maar 2 van haar beste vriendjes zijn echte jongens en zijn niet dol op verkleden/versieren van een fotolijstje. Moeders gaven ook beide aan dat ze dit niet leuk vinden.

Wat zouden jullie doen? Ander "thema" feest en wat voor thema dan. Of bijv naar Monkey town gaan.
En als je de jongens nou laat komen als stoere piraat ? :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_155794238
Of van een wit volwassenen tshirt een cape knippen en die met textiel stiften laten bewerken? Mijn dochter nodigde ook 2 jongens uit die dat tof vonden.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_155797310
Volgens de moeders houden ze echt niet van verkleden. Ook niet als piraat of ridder.

Goede tip Lamb. Dat zij een cape versieren en de meiden make Up/schminken. En als zij het fotolijstje versieren kunnen de jongens dit eventueel ook doen of de cape verder afmaken. Of ik laat ze een masker versieren!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_155799448


Zo had ik ze geknipt.
We hadden een superhelden feestje.

En bij Hema hebben ze papieren maskertjes voor weinig. Ideaal om te laten versieren.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_155800931
Top! Goede tips! Die foto's heb ik op fb gezien ja! Ook met die flesjes drinken toch?
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_155801598
Ja klopt!

Toevallig begonnen alle kinderen met een S :D Dus kon het superman logo op alle cape's en flesjes tekenen. Alleen mijn eigenste kreeg dus een O ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_155809019
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:27 schreef BarbaBientje01 het volgende:
*kick*

Mijn bijna 5 jarige (29/10) wilde eigenlijk een prinsessenfeestje geven. Ongeveer zo: Verkleden bij binnenkomst. Make Up/schmink, foto maken en fotolijstje versieren. Maar 2 van haar beste vriendjes zijn echte jongens en zijn niet dol op verkleden/versieren van een fotolijstje. Moeders gaven ook beide aan dat ze dit niet leuk vinden.

Wat zouden jullie doen? Ander "thema" feest en wat voor thema dan. Of bijv naar Monkey town gaan.
Ridders en prinsessen... dan is het tenminste niet zo "meisjesachtig" ;).
Ik zou ze vrij laten in of ze willen verkleden of niet. Net als make-up/schminken en fotolijstje versieren.
Ik denk dat ik die knullen ook een fotolijstje zou geven, zorg dat je "stoere" stickers (auto's of dieren vinden beiden vaak wel ok) ofzo hebt.
Want dan kan je ze wel een foto mee naar huis geven in dat lijstje ;). En als ze ze niet willen versieren, ook goed.
Sommige kinderen zijn heel snel klaar met versieren/knutselen, anderen die blijven maar bezig. Dan kan je die kinderen lekker laten spelen of leg iets klaar wat ze kunnen doen ofzo.

Thema is natuurlijk ook wat afhankelijk van wat je dochter wil, wil ze persé prinsessen, dan zou ik niet iets anders verzinnen. Maar anders kan je ook nog iets van "onder water" of "dieren/jungle" bijvoorbeeld doen.
Wij hebben om te knutselen een keer zeepjes gemaakt, de stoerste knul van het feestje vond het helemaal leuk, die bleef er maar over vertellen thuis ;). Je weet toch niet altijd hoe het uitpakt.
Ik zou niet al je ideeën voor gaan leggen aan alle moeders, want er zijn altijd wel kinderen die iets minder leuk vinden en soms op zo'n feestje vinden ze het dan toch eigenlijk best ok.
Met jongens erbij zou ik niet alles helemaal knalroze doen maar zelfs met prinsessen is er best een draai aan te geven dat het ook voor jongens leuk is.
Op internet zijn heel veel spelletjes te vinden.
Ik zorg altijd wel dat ik iets van een dvd "achter de hand" heb.

Ik ben zelf niet zo fan van monkey town en aanverwante speelparadijzen, maar de kinderen hebben het vaak wel naar hun zin en je hoeft er zelf verder weinig aan/mee/voor te doen.
Wij hadden ballorig achter de hand voor als het echt slecht weer zou worden, gelukkig niet nodig gehad ;).

Nu voor de oudste aan het bedenken wat we gaan doen, volgende maand. Ze wil geen speurtocht (of in elk geval niet zo lang als haar zusje ;) dus die kunnen we afstrepen). Ik weet ook nog niet helemaal wie ze gaat uitnodigen. We zullen zien...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_155820943
Thx voor de input.
Ik heb voor de jongens Ridderkleren en zij kunnen een superhelden cape versieren. Ze krijgen ook gewoon een fotolijstje want misschien vinden ze dat nu wel leuk om te doen.

Snoepmemorie en krantenmeppertje staan ook op het lijstje! Komt vast goed!

Hoe oud is je oudste nijna?
29/10/'10 - 25/03/'13
  vrijdag 4 september 2015 @ 18:47:38 #230
11682 Moonah
Jolie femme
pi_155821838
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2015 17:27 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Maar 2 van haar beste vriendjes zijn echte jongens en zijn niet dol op verkleden/versieren van een fotolijstje. Moeders gaven ook beide aan dat ze dit niet leuk vinden.

Wat zouden jullie doen? Ander "thema" feest en wat voor thema dan. Of bijv naar Monkey town gaan.
Hm, ik vind het best raar dat moeders aangeven dat hun kind een feestje niet leuk zou vinden. Ik bedoel, wie is er nou jarig? En wie mag er verzinnen wat er gaat gebeuren? Mss interpreteer ik het niet goed hoor, maar ik vind het nogal verwend overkomen (van de vooraf klagende moeders van de genodigden dus).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_155822112
Als mijn zoon naar dat feestje zou moeten en die moeder zou vragen of hij dat wel leuk zou vinden dan zou zeggen dat hij zich maar gewoon moet schikken in wat de jarige wil doen.

Ja ik zou wel zorgen dat het thema niet alleen roze is, dus ook met ridders of zo. En dat ze niet alleen roze steentjes op hun fotolijstjes kunnen plakken. ;)
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155823048
Nouja dochterlief wil dus het liefst een rozeglitterdiamanten noem het maar op feest en was ook erg teleurgesteld toen de moeders van de jongens aangaven het niet leuk te vinden.

Gelukkig snapt ze wel dat de meeste jongens niet dol zijn op prinsenssenachtige toestanden en doen we voor hun wat meer jongensachtige dingen. En vanmiddag waren ze hier politieagentje aan het spelen en was de jongen in kwestie verkleed als politieagent dus zal wel goed komen!

Is het trouwens "normaal" dat je de kinderen thuis brengt?
29/10/'10 - 25/03/'13
  vrijdag 4 september 2015 @ 19:53:14 #233
11682 Moonah
Jolie femme
pi_155823423
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 19:37 schreef BarbaBientje01 het volgende:

Is het trouwens "normaal" dat je de kinderen thuis brengt?
Dat gebeurt best vaak. Maar net zo goed worden kinderen door de ouders zelf opgehaald hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 4 september 2015 @ 19:53:44 #234
11682 Moonah
Jolie femme
pi_155823437
dubbel
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 4 september 2015 @ 19:53:59 #235
11682 Moonah
Jolie femme
pi_155823442
Wat doet het reageervak raar???
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_155823807
Ik kan me nog van mijn eigen jeugd herinneren dat het inderdaad normaal was dat we werden thuisgebracht. Maar of het nog steeds normaal is dat er dan zeven kinderen opeengestapeld achterin de auto liggen/zitten... ik hoop van niet. :o . :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155826513
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 september 2015 20:07 schreef Franny_G het volgende:
Ik kan me nog van mijn eigen jeugd herinneren dat het inderdaad normaal was dat we werden thuisgebracht. Maar of het nog steeds normaal is dat er dan zeven kinderen opeengestapeld achterin de auto liggen/zitten... ik hoop van niet. :o . :P .
In de kofferbak mogen zitten O+ En alvast je snoepzakje leegeten O+
pi_155826785
Ja, het was uiteindelijk vaak wel het hoogtepunt van het feestje. En balen als je als een van de eerste werd thuisgebracht. Ik woonde afgelegen, dus het was altijd of het een of het ander: als eerste of als laatste.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 4 september 2015 @ 22:32:02 #239
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155828824
Edit

[ Bericht 99% gewijzigd door Burdie op 05-09-2015 08:06:03 ]
KuikenGuppy
  zaterdag 5 september 2015 @ 07:56:52 #240
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_155834403
M'n jongste wil nu ook een feestje. Ik vroeg wat ze wilde doen;
'schminken en spelletjes mama!'
O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_155834527
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:06 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Thx voor de input.
Ik heb voor de jongens Ridderkleren en zij kunnen een superhelden cape versieren. Ze krijgen ook gewoon een fotolijstje want misschien vinden ze dat nu wel leuk om te doen.

Snoepmemorie en krantenmeppertje staan ook op het lijstje! Komt vast goed!

Hoe oud is je oudste nijna?
Oudste wordt 8 bijna.

Thuisbrengen, we hebben het een keer wel gedaan, maar ook al een paar keer niet. Ligt er denk ik ook aan wat je zelf handig vindt.

Wat ik niet tof vond was dat de jongste een keer een feestje had en ze daar met 2 auto's heen en terug gingen. Maar dus per auto 4 kinderen los op de achterbank hebben gezet omdat ze niet genoeg plek hadden anders. En dan dus 20 minuten rijden, ook een stuk 80/100 km weg. Ik vind het niet kunnen. Als ze het gevraagd had, had ik met alle liefde willen rijden...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_155834803
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:47 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hm, ik vind het best raar dat moeders aangeven dat hun kind een feestje niet leuk zou vinden. Ik bedoel, wie is er nou jarig? En wie mag er verzinnen wat er gaat gebeuren? Mss interpreteer ik het niet goed hoor, maar ik vind het nogal verwend overkomen (van de vooraf klagende moeders van de genodigden dus).
Dat dus. Ik vind het ook een beetje apart.
Ik heb zelf eerlijk gezegd nog nooit gevraagd wat ze gaan doen? Hooguit of ik ze ergens zelf moest brengen of niet. Je bent te gast en schikt je dus maar zeg maar.

En okay, hier kwamen/komen ook veel jongens met een feestje. Wij hebben ook fotolijstjes versierd en een groepsfoto gemaakt. Ik heb er gewoon voor gezorgd dat ik naast een doos roze stickers en steentjes ook wat blauwe/groene/zilveren en weet ik veel wat kleuren had. Een van de jongetjes ging helemaal los :D ik geloof dat er op zijn lijstje meer glitters en roze zaten dan op alle lijstjes bij elkaar :P en een ander jongetje had het lijstje alleen blauw geverfd, toen vond ie dat hij genoeg had gedaan :+ ook prima.
Oh en cakejes versieren hebben we ook gedaan, en daarna naar de grote speeltuin hier om de hoek. Ik heb er ook echt geen seconde bij stilgestaan of iedereen de activiteit wel leuk genoeg zou vinden? Uiteindelijk is het ook vrijblijvend toch? Als ze niet willen verven, dan niet.
:)
pi_155835028
Afgelopen feestje van de oudste bracht ik drie kindjes naar huis en die gingen op de achterbank feestjes vergelijken. Het feestje van Flip was veel leuker dan dat van onze zoon. :( Ja dacht ik misschien omdat de moeder van Flip 250 euro alleen al aan de activiteit heeft uitgegeven?? maar ik vertik dat. Gelukkig vond S het een super leuk feestje.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  † In Memoriam † zaterdag 5 september 2015 @ 09:42:11 #244
37843 lady-wrb
kortaf
pi_155835085
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2015 18:47 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hm, ik vind het best raar dat moeders aangeven dat hun kind een feestje niet leuk zou vinden. Ik bedoel, wie is er nou jarig? En wie mag er verzinnen wat er gaat gebeuren? Mss interpreteer ik het niet goed hoor, maar ik vind het nogal verwend overkomen (van de vooraf klagende moeders van de genodigden dus).
ik kan het me wel voorstellen als je zoon bij een meisjesfeestje uitgenodigd wordt dat je dan wil weten wat er op het programma staat.
stel dat je kind niet van dat meidengedoe houdt, is het wel prettig dat hij van tevoren kan aangeven dat hij dat niet wil.
prima toch? loop je ook geen risico dat de twee jongens vervelend gaan doen omdat ze het niet naar hun zin hebben.
maar ik zou het zelf dan niet zo zeggen tegen de jarige. dan zou ik er wel een draai aan geven.

ik zou het feestje overigens ook niet aanpassen speciaal voor de jongens, maar blijven bij de wensen van de jarige
pi_155835256
Mijn zoon zijn vriendje hield een motorcross feestje. Toen kwam die moeder vragen aan mij of hij dat wel zou durven. Blijkbaar twijfelde ze daarover. Tis ook geen stoere wat dat betreft. Ik heb gezegd dat hij anders maar langs de kant moet gaan kijken en dat ze speciaal voor hem geen programma aan hoeft te passen. Hij schikt zich er maar in. Ik moet ook weleens naar feestjes waar ik geen hol aan vind. En dan gedraag ik me ook gewoon netjes :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
  zaterdag 5 september 2015 @ 10:15:16 #246
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155835444
Nou, ik vind dat best heftig klinken voor die leeftijd, een motorcross feestje. Net als carten, dat hier ook al op best jonge leeftijd soms werd gedaan. Ik was daar niet zo bij mee.
in de haak.
pi_155835591
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2015 10:15 schreef trui het volgende:
Nou, ik vind dat best heftig klinken voor die leeftijd, een motorcross feestje. Net als carten, dat hier ook al op best jonge leeftijd soms werd gedaan. Ik was daar niet zo bij mee.
Ja ik vond het ook wat overdreven. Want was ook heel duur.
Maar het was geloof ik minder heftig dan het klinkt. Waren elektrische motortjes. En leeftijd vanaf 4.

Die van ons die laat zich dan ook niks aanpraten of opjutten, die doet gewoon altijd zijn eigen ding. Daarom vond ik het niet zo'n probleem. Als hij het niet wil of durft dan doet hij dat niet. Ook al lachen andere hem dan uit of houden hem voor de gek. Maakt hem niet uit. Hij cruiste gewoon een beetje rond op zijn gemakje. Maar met sommige van die mannetjes had ik het zelf niet aangedurfd.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 16 december 2015 @ 16:25:53 #248
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_158285829
Ik wil hier later ff in terug lezen.
Weet iemand een clown in regio 020 voor 10 januari?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 16 december 2015 @ 17:01:41 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158286707
Op facebook zag ik iemand informeren naar een leuke zaal om af te huren voor d'r dochters 2e verjaardag. Er zou ook een zanger komen optreden :').

Dit is niet de standaard toch ;(? Anders moet ik de komende twee maanden hard zoeken en de kerstcadeaus cancellen :').
KuikenGuppy
pi_158286793
quote:
0s.gif Op woensdag 16 december 2015 17:01 schreef Burdie het volgende:
Op facebook zag ik iemand informeren naar een leuke zaal om af te huren voor d'r dochters 2e verjaardag. Er zou ook een zanger komen optreden :').

Dit is niet de standaard toch ;(? Anders moet ik de komende twee maanden hard zoeken en de kerstcadeaus cancellen :').
Jawel hoor. Wat was jij van plan dan, toch niet gewoon thuis met een Hema fototaart?!
  woensdag 16 december 2015 @ 17:08:50 #251
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_158286840
quote:
1s.gif Op woensdag 16 december 2015 17:06 schreef Mineola het volgende:

[..]

Jawel hoor. Wat was jij van plan dan, toch niet gewoon thuis met een Hema fototaart?!
Jawel, netjes in een kringetje, waarbij iedereen één blokje kaas krijgt. -O-.
KuikenGuppy
pi_162511902
Hier het eerste echte kinderfeestje ook overleefd, ik had geen precieze voorstelling van wat ik kon verwachten en had een heleboel spelletjes en dingen al klaargezet, maar achteraf was het toch een beetje anders dan ik voor ogen had.

1. Uitdaging - wie ga je uitnodigen?
Ik heb mij aan de leeftijd van de jarige gehouden - 5 kinderen (31 in de klas).
Uiteindelijk hadden wij een shortlist van 10 kinderen en het wisselde per keer dat ik vroeg, wie bij de 5 hoorde....Mijn zoon moest toch kiezen en achteraf stonden ook kinderen tussen waar ik dacht, hé, daar heb ik hem nog nooit over gehoord. De uitnodigingen hebben wij op het schoolplein gegeven ( hebben de juffen liever niet in de klas) en bij 3 kinderen zijn wij langsgefietst en heeft mijn zoontje aangebeld (mam, ik kom niet bij de bel) en overhandigd. Dat vond ik best stoer van hem. Toen bleek dat er 1 kind op vakantie ging, hebben wij nog een ander meisje uitgenodigd ( uiteindelijk 3 jongens en 2 meisjes). Op de dag zelf waren 2 kindjes ziek / niet lekker en ook niet naar school geweest....maar gelukkig 's middags zo ver opgeknapt dat ze toch nog kwamen. (zo een kinderverjaardag is ook een beetje een levensles: keuzes maken en omgaan met teleurstellingen)
Vanochtend spraak mij een ander moeder aan en feliciteerde mij met de verjaardag van mijn zoon, maar liet ook blijken dat haar zoon een beetje teleurgesteld was dat hij niet op het feestje mocht. Begrijpelijk en ik weet ook nog niet hoe mijn zoontje reageert als hij ergens niet mag komen, waar hij het stiekem toch verwacht uitgenodigd te worden. Straks nog iets over het feestje zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 26-05-2016 13:38:05 ]
pi_162514544
Holy shit 31 kinderen in de klas? Of is dat wel normaal en zitten er bij ons op school zo weinig per klas?

Ik vind het maar treurig als je als ouder namens je kind aan een andere ouder gaat vertellen dat haar kind teleurgesteld is. Echt serieus, grow a pair denk ik dan. Mijn dochter is ook wel eens teleurgesteld mbt deze kwestie, maar teleurstellingen horen nu eenmaal bij het leven. Asjeblieft zeg...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:40:50 #254
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162514618
Dat is helaas redelijk normaal. Gelukkig verdwijnen er bij ons nog wel eens kinderen (blijven zitten of juist naar een Leonardo-klas), dan kom je net onder de 30 uit
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_162515472
Ik dacht wij gaan cadeautjes verstoppen, liedje zingen, uitpakken, taart eten, iets knutselen ( blikje als pennenbak versieren met stickers en dingetjes) en dan en aantal spelletjes doen, waarbij ze stickers kunnen verdienen en aan het eind een cadeautje kunnen grabbelen. Wie de meeste stickers heeft mag dan als eerst kiezen. Ik had ook nog scorekaartjes gemaakt voor de stickers en had bedacht dat ze daar misschien zichzelf op de voorkant kunnen tekenen.

Wat hebben wij gedaan...cadeautjes "verstopt" (waarvan een paar op een hele hoop duidelijk zichtbaar voor de jarige), ik had in de gele dingetjes van verrassingseieren de naam van elk kind gedaan, en van diejene die getrokken werd, moest het cadeautje gezocht worden. Even vertraging opgelopen, want een iemand was zich niet zeker of ze een of twee cadeautjes had verstopt....ik had het in de chaos met brengen ook niet meegekregen....Oh ja, liedje zingen moest ik alleen doen, want niemand wou meezingen....
Taart eten wou bijna ook niemand, want of ze waren niet helemaal lekker of hadden nog geen honger.
Dus toen hebben ze de racebaan ontdekt ( die het al vooraf niet zo heel goed deed en het nu heeft begeven), de kamer van mijn zoontje en de knuffels bekeken, beetje gespeeld ( mijn zoon wou onbedingd zijn dartbord met echte pijlen in de woonkamer uitproberen, had hij van een kindje cadeau gekregen, maar dat zag ik niet zo zitten, ik zag ons al op weg naar het ziekenhuis met gewonde kinderen en een tv met gaatjes...), maar echt niemand wou tekenen of knutselen. Ik heb dan maar wafels gebakken en dat trok dan toch de helft aan tafel...Uiteindelijk hebben wij de speeltuinen hier in de buurt verkend en bij terugkomst nog een filmpje opgezet...
Ik vond het lastig om alle kinderen een kant uit te sturen, ze gingen toch meer individueel of per twee hun gang. Ik had echt gehoopt dat je met de gehele groep een paar spelen kunt doen, maar dat zat er niet in, ook de snoepmemory trok niet de belangstelling van alle kinderen. Dus het is echt handig met 2 of meer personen te zijn, ook in de speeltuin moest om de haverklap iemand plassen, terwijl ik vooraf had gevraagd om nog een keer naar toilet te gaan en kon ook nog niet iedereen heel zeker klimmen, daar moet je dus ook even opletten.
Nu ja, alle dingen die wij niet hebben gedaan, worden bewaard voor volgend jaar, misschien dat het dan al weer iets anders aan toe gaat..ik had hier wel gelezen dat " gewoon spelen" vaak nog het leukst is, maar op een of ander manier wou ik het niet waar hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 26-05-2016 14:47:56 ]
pi_162515708
quote:
6s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:38 schreef Nielsch het volgende:
Holy shit 31 kinderen in de klas? Of is dat wel normaal en zitten er bij ons op school zo weinig per klas?

Ik vind het maar treurig als je als ouder namens je kind aan een andere ouder gaat vertellen dat haar kind teleurgesteld is. Echt serieus, grow a pair denk ik dan. Mijn dochter is ook wel eens teleurgesteld mbt deze kwestie, maar teleurstellingen horen nu eenmaal bij het leven. Asjeblieft zeg...
Het is groep 1, ik hoop volgend jaar op minder kinderen in de groep, want niet iedereen gaat over.

En ja, met uitnodigen....je kunt niet iedereen uitnodigen en ik heb de keuze gemaakt om mij er verder niet mee te bemoeien, wie wel of niet mag komen (zat ook een beetje in mijn maag met maar 1 meisje in eerste instantie). Tja, ga je dan sturen of niet? En eerlijk, ik zou ook niet weten, met wie mijn zoon dagelijks op school speelt, dat verandert volgens mij ook regelmatig.

Ik merk wel dat het een dingetje is tussen de kinderen , want zelf ik kreeg vooraf wel vaker " je mag niet op mijn feestje komen" tegen mijn hoofd geslingerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Zana op 26-05-2016 14:35:42 ]
  donderdag 26 mei 2016 @ 14:48:36 #257
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_162516360
Jeetje Zana, nog een hele toestand he, 6 van die kleintjes met een 'feestje' zien te vermaken. :D Mijn ervaring is wel dat 5 jaar ook gewoon echt heel jong is, het wordt wel iets makkelijker als ze wat ouder zijn. Maar ook dan heb je er soms kinderen bij die zich niet zo in vooraf bedachte spelletjes / planning laten sturen. Ik vind het wel sowieso fijner om er met 2 volwassenen bij te zijn. Dan kun je elkaar een beetje aanvullen waar nodig. Mijn man is er bijv. goed in om met een paar grapjes de sfeer bij te stellen en soms ook even streng te zijn waar nodig. Ik zorg wel voor de hapjes en nodige knutsel en spelletjes materialen. Beetje cliché taakverdeling maar ´t werkt wel.
in de haak.
pi_162518747
Ik had voor Ean haar feestje (ze werd ook 5) een speurtocht uitgezet met als einde de schat zoeken. Daarna daar spelen met de swinxs. Thuis patat en knakworstjes plus een ijsje en toen zat het er weer op. Ik vond vooral het verschil tussen de 5 en 6 jarige erg groot.
pi_162518780
Wel goed om dit soort dingen te lezen.. Want veel vroeger dan verwacht begint hier ook gedoe over feestjes..
W 's vriendinnetje wordt 4 en ze hebben het er al weken over wie er dan op haar feestje mag komen. W zelf zegt dat als zij jarig is álle kindjes mogen komen..Ik nam het niet zo serieus, want ze fantaseren ook dat ze samen op vakantie gaan en dat gaat ook niet gebeuren, en 4 is écht nog wat jong voor een feestje en W is nu pas 3,5..
Maar heb de moeder van het vriendinnetje gesproken en die snapte ook niet waar het idee vandaan komt. Zij vond het wel weer sneu om niets te doen en vroeg dus of we er niet een mini-feestje van konden maken. Planning is nu dat er op het "feestje" 2 vriendinnetjes (W en N) komen én de moeders en dat de 3 dames dan (hopelijk buiten) spelen en de moeders een kopje thee drinken..Ben benieuwd..
(eigenlijk gewoon een speelafspraakje dus :))
pi_162618311
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:24 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Wel goed om dit soort dingen te lezen.. Want veel vroeger dan verwacht begint hier ook gedoe over feestjes..
W 's vriendinnetje wordt 4 en ze hebben het er al weken over wie er dan op haar feestje mag komen. W zelf zegt dat als zij jarig is álle kindjes mogen komen..Ik nam het niet zo serieus, want ze fantaseren ook dat ze samen op vakantie gaan en dat gaat ook niet gebeuren, en 4 is écht nog wat jong voor een feestje en W is nu pas 3,5..
Maar heb de moeder van het vriendinnetje gesproken en die snapte ook niet waar het idee vandaan komt. Zij vond het wel weer sneu om niets te doen en vroeg dus of we er niet een mini-feestje van konden maken. Planning is nu dat er op het "feestje" 2 vriendinnetjes (W en N) komen én de moeders en dat de 3 dames dan (hopelijk buiten) spelen en de moeders een kopje thee drinken..Ben benieuwd..
(eigenlijk gewoon een speelafspraakje dus :))
Feestje is geweest en het was super leuk :) N was ziek, dus die kon niet komen. Dus uiteindelijk was alleen W er. Maar de dames hebben het helemaal beleefd als een feestje (terwijl ze dus heel vaak gewoon bij elkaar spelen). Feestmuts op en taart eten en daarna hebben ze elkaar geschminkt en ik heb met de moeder thee gedronken..Eigenlijk niets bijzonders dus, maar ze waren daarna allebei helemaal moe van de spanning. W was vanochtend nog helemaal in de ban van hoe leuk het feestje was..
  vrijdag 30 september 2016 @ 20:25:52 #261
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_165675935
Up voor mevr. Mus :)
  vrijdag 30 september 2016 @ 21:10:41 #262
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_165676986
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:25 schreef NotTheSame het volgende:
Up voor mevr. Mus :)
^O^ Ik ga me eens inlezen... :s)
Oude (on)bekende.
  maandag 3 juli 2017 @ 13:52:22 #263
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_172137905
Help!

Woensdag en vrijdag vieren mijn oudsten hun feestje. Ze waren in november en december al jarig, maar het kwam er steeds niet van en dus nu is het eindelijk zo ver.

Maar ik weet niet zoveel te doen :@ :D
Hebben jullie nog geweldige ideeën die snel klaar zijn en gewoon in huis of buiten in de (ruime) tuin kunnen?

Ik hoor het graag :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 3 juli 2017 @ 14:19:29 #264
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172138544
Hoe oud zijn ze ook alweer? Het wordt prachtig weer, dus ik zou lekker wat spelletjes met water bedenken. Misschien een zeskamp voor de oudste? Of een speurtocht?
KuikenGuppy
  maandag 3 juli 2017 @ 14:24:27 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172138649
Zomaar wat inspiratie.








KuikenGuppy
  maandag 3 juli 2017 @ 14:25:57 #266
56471 pinquit
oh my lama!
pi_172138678
Ohhhhh zomerfeestjes O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 3 juli 2017 @ 14:27:52 #267
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172138721
quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 14:25 schreef pinquit het volgende:
Ohhhhh zomerfeestjes O+
Ja! Wij zijn allemaal in de herfst/winter jarig, dus ik ben jaloers ;(.
KuikenGuppy
  maandag 3 juli 2017 @ 14:29:26 #268
56471 pinquit
oh my lama!
pi_172138753
Juh hier precies 't zelfde :{ en m'n grote wil echt niet z'n feestje naar de zomer verplaatsen :') :+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_172138779
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 14:27 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja! Wij zijn allemaal in de herfst/winter jarig, dus ik ben jaloers ;(.
Wij stellen het partijtje gewoon uit tot in de zomer. L is in april jarig en wij vierden jaar partijtje een week geleden. Dit is zo goed bevallen dat ik dit beleid voor alle kinderen ga hanteren. :)

Ik merkte dat meer ouders dat deden, dus vandaar dat ik het ook maar eens probeerde. ;)
pi_172138782
De oudste heeft het dit jaar wel verplaatst naar de zomer en toen regende het zo goed als de hele middag...... :( -O-
  maandag 3 juli 2017 @ 14:41:29 #271
149959 SQ
snelle trees
pi_172139096
Als iedereen z'n feestje naar de zomer verplaatst, krijg je dan geen moordende concurrentie qua data?
disclaimer
pi_172141482
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 14:41 schreef Stormqueen het volgende:
Als iedereen z'n feestje naar de zomer verplaatst, krijg je dan geen moordende concurrentie qua data?
Ja dat klopt wel een beetje....lastig plannen.
Maar bij ons was het maar eenmalig.
  maandag 3 juli 2017 @ 18:02:12 #273
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_172144249
quote:
1s.gif Op maandag 3 juli 2017 14:41 schreef Stormqueen het volgende:
Als iedereen z'n feestje naar de zomer verplaatst, krijg je dan geen moordende concurrentie qua data?
Ja, dat wel. Maar als je op tijd bent heb je de keuze nog :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  maandag 3 juli 2017 @ 18:03:51 #274
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_172144288
Ik heb net bij de Action een fuckload van die houten doosjes gekocht. Die kunnen ze gaan beschilderen. Vorig jaar hadden we van die blanco doeken en dat was ook een succes, dus ik hoop op een herhaling ;)

Ook ballonnen gekocht en bekers doorgeven is ook een leuk idee! Komt helemaal goed nu ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_184816669
Deze even onthouden voor in april. :P
Ok maart, want dan wil ik al een plan hebben. :')
  donderdag 7 februari 2019 @ 14:30:45 #276
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_184875316
Jahoi. Mijn kleuter wil een kinderfeestje, hij wordt 5.
Hij mag dan 5 kindjes uitnodigen (+ zijn broertje)

Mijn plan is globaal gezien als volgt:
- cadeautjes verstoppen/zoeken/uitpakken;
- cakejes versieren (en uiteraard opeten);
- speurtocht met aan het einde een schat (voor iedereen een cadeautje);
- kleuren of vrij spelen;
- poffertjes eten;
- afgelopen.

Klinkt dit leuk (& genoeg???) voor een stel 5-6-7-jarigen?
KuikenGuppy
  donderdag 7 februari 2019 @ 15:16:16 #277
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_184876211
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:30 schreef Burdie het volgende:
Jahoi. Mijn kleuter wil een kinderfeestje, hij wordt 5.
Hij mag dan 5 kindjes uitnodigen (+ zijn broertje)

Mijn plan is globaal gezien als volgt:
- cadeautjes verstoppen/zoeken/uitpakken;
- cakejes versieren (en uiteraard opeten);
- speurtocht met aan het einde een schat (voor iedereen een cadeautje);
- kleuren of vrij spelen;
- poffertjes eten;
- afgelopen.

Klinkt dit leuk (& genoeg???) voor een stel 5-6-7-jarigen?
Zeker, klinkt perfect voor de leeftijd(en) ^O^
pi_184876299
Prima plan!
Ik zou zorgen dat je nog een reserveplan hebt, zoals een hut houden op zolder, treinbaan bouwen, voetballen of een film.

Bij het eerste feestje van mijn 6 jarige een paar weken geleden, had ik best wel wat spelletjes bedacht, maar daar hadden ze opeens geen zin in. Ze waren ook superdruk dus heb ze naar buiten gestuurd! Topplan :D

Ow wou trouwens friet eten, dus ik had op tafel friet neergegooid, mayo en appelmoes en eten vanaf de tafel.. ze vonden het fantastisch :)
  woensdag 13 maart 2019 @ 11:23:28 #279
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_185582033
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2019 14:30 schreef Burdie het volgende:
Jahoi. Mijn kleuter wil een kinderfeestje, hij wordt 5.
Hij mag dan 5 kindjes uitnodigen (+ zijn broertje)

Mijn plan is globaal gezien als volgt:
- cadeautjes verstoppen/zoeken/uitpakken;
- cakejes versieren (en uiteraard opeten);
- speurtocht met aan het einde een schat (voor iedereen een cadeautje);
- kleuren of vrij spelen;
- poffertjes eten;
- afgelopen.

Klinkt dit leuk (& genoeg???) voor een stel 5-6-7-jarigen?
Het is precies zo gegaan als ik had bedacht en het was super leuk! *O*.
Wat me meeviel is dat de kinderen tussendoor ook best wel even zichzelf konden vermaken met stoere dingen doen, LEGO'en en sterke verhalen vertellen :7.
Kuiken had trouwens nog bedacht dat iedereen verkleed mocht komen, dus er gingen bij binnenkomst sowieso al 10 minuten op aan alleen al elkaars outfit bekijken. Eén kindje had een opblaasbaar dinosauruspak (super praktisch, not :') ) en dat zorgde voor veel hilariteit :+.
KuikenGuppy
  woensdag 13 maart 2019 @ 13:34:10 #280
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_185584984
Fijn dat het zo goed verlopen is! :)
in de haak.
pi_187285512
Feestjes op een kinderboerderij, is dat een beetje leuk? Ervaring?
  donderdag 6 juni 2019 @ 09:52:43 #282
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187285691
Jij hebt kleuters toch, Sunshine? Die vinden al heel snel iets leuk :+

Maar ik zou er dan wel iets omheen plannen, bijvoorbeeld cadeautjes verstoppen, makkelijk speurtochtje, misschien heeft de eigenaar van de kinderboerderij nog wel een idee of mag je met de kinderen de dieren eten geven?

Alleen een bezoekje om de dieren te bekijken en een aai te geven, daarmee ben je denk ik snel klaar.
  donderdag 6 juni 2019 @ 10:14:29 #283
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_187285961
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 09:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Feestjes op een kinderboerderij, is dat een beetje leuk? Ervaring?
Gedaan toen ze 5 werd hier (of 6 :') weet t niet meer) en dat was incl. begeleiding.

Ze hebben gespeeld, taart gegeten & cadeautjes, dieren gevoederd, geluncht, weer gespeeld, een nep koe gemolken, ratjes vastgehouden en kregen allemaal een cadeautje mee naar huis a 60,- voor max 8 kinderen (wij hadden er 6 mee). Was heel erg leuk, echt een aanrader.
pi_187504615
Ok, ik heb kinderfeestjes-stress.

Ik heb een feestje geregeld bij de kinderboerderij, dat begint om 13.30. 2 kinderen komen al later omdat ze infomiddag hebben op school. 1 kindje heeft al afgezegd, dus moeten we een ander kindje uitnodigen (min. 6 kinderen op zo'n boerderij feestje). Ik zie nu vooral allemaal beren op de weg :') Ik wil mijn dochter gewoon een leuk feestje geven.

*Adem in, adem uit*
pi_187505055
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 17:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ok, ik heb kinderfeestjes-stress.

Ik heb een feestje geregeld bij de kinderboerderij, dat begint om 13.30. 2 kinderen komen al later omdat ze infomiddag hebben op school. 1 kindje heeft al afgezegd, dus moeten we een ander kindje uitnodigen (min. 6 kinderen op zo'n boerderij feestje). Ik zie nu vooral allemaal beren op de weg :') Ik wil mijn dochter gewoon een leuk feestje geven.

*Adem in, adem uit*
Zou het bij afzegging zo erg zijn als je er maar 5 hebt?
pi_187505830
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 17:51 schreef vencodark het volgende:

[..]

Zou het bij afzegging zo erg zijn als je er maar 5 hebt?
Hoe bedoel je?
  woensdag 19 juni 2019 @ 19:23:58 #287
403253 Meke
after all this time? always.
pi_187506934
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 18:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Dat je misschien dan wél voor 6 moet betalen, maar dat ze je niet wegsturen als je maar vijf kinderen meeneemt ;) Als je eenmaal voor de neus staat, valt het vast mee!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_187508177
quote:
2s.gif Op woensdag 19 juni 2019 19:23 schreef Meke het volgende:

[..]

Dat je misschien dan wél voor 6 moet betalen, maar dat ze je niet wegsturen als je maar vijf kinderen meeneemt ;) Als je eenmaal voor de neus staat, valt het vast mee!
Oh zo :) Het komt ook vast goed, maar bij een beetje tegenslag zie ik vaak allemaal beren op de weg. Best vervelend. :)
  woensdag 19 juni 2019 @ 20:50:40 #289
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187508892
Komt goed, Sun *O*.
Super leuk idee om naar een kinderboerderij te gaan.
KuikenGuppy
pi_187509671
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 17:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ok, ik heb kinderfeestjes-stress.

Ik heb een feestje geregeld bij de kinderboerderij, dat begint om 13.30. 2 kinderen komen al later omdat ze infomiddag hebben op school. 1 kindje heeft al afgezegd, dus moeten we een ander kindje uitnodigen (min. 6 kinderen op zo'n boerderij feestje). Ik zie nu vooral allemaal beren op de weg :') Ik wil mijn dochter gewoon een leuk feestje geven.

*Adem in, adem uit*
Mijn dochter gaf in april ook zo'n feestje bij de boer waarbij een minimum aantal kinderen nodig was. Bij haar konden er ook meerdere niet, heb uiteindelijk zelfs heel weinig hoeven te betalen ipv voor het minimum aantal.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_187510366
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 18:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Ik dacht niet eens aan de kosten. :P
Maar als iemand afzegt, zou dat voor de kinderboerderij toch niet zo erg zijn?
Daar doelde ik op. :)
pi_187510618
Ach geld, dat interesseert me niet. Geld zat :') Ik schiet gewoon te snel in de stress. Nvm :)
  maandag 30 september 2019 @ 14:01:44 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_189190949
Help!
Ik heb mijn dochter dus een kinderfeestje beloofd voor haar verjaardag, ik heb alleen echt geen idee wat ik moet doen :'( :')
Ik denk dat we in totaal met 3 a 4 kleutermeisjes zullen zijn. Ik doe het op woensdag na school, dus het hoeft ook niet te gek allemaal. Oh ja en het is volgende week :')

Lastige dingen:
- wij wonen op zolder omdat ons huis een bouwput is
- ik heb nog een jongen van 2,5 rondlopen die uiteraard heel stom en lastig is op zo'n dag

Ik zoek dus een beetje tips ofzo? Ik kan ze een taartje (cupcake) laten versieren als ik die ergens in een winkel kan kopen want geen oven. Peuterbroertje uitbesteden aan opa? En dan? Ergens naartoe? Ik vind het zwaar lastig hoor.
disclaimer
pi_189191002
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 14:01 schreef Stormqueen het volgende:
Help!
Ik heb mijn dochter dus een kinderfeestje beloofd voor haar verjaardag, ik heb alleen echt geen idee wat ik moet doen :'( :')
Ik denk dat we in totaal met 3 a 4 kleutermeisjes zullen zijn. Ik doe het op woensdag na school, dus het hoeft ook niet te gek allemaal. Oh ja en het is volgende week :')

Lastige dingen:
- wij wonen op zolder omdat ons huis een bouwput is
- ik heb nog een jongen van 2,5 rondlopen die uiteraard heel stom en lastig is op zo'n dag

Ik zoek dus een beetje tips ofzo? Ik kan ze een taartje (cupcake) laten versieren als ik die ergens in een winkel kan kopen want geen oven. Peuterbroertje uitbesteden aan opa? En dan? Ergens naartoe? Ik vind het zwaar lastig hoor.
Bij jou aan einde van de straat zit een ballorig.
En bij de ah/Aldi een bowlingbaan.
pi_189191031
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 14:01 schreef Stormqueen het volgende:
Help!
Ik heb mijn dochter dus een kinderfeestje beloofd voor haar verjaardag, ik heb alleen echt geen idee wat ik moet doen :'( :')
Ik denk dat we in totaal met 3 a 4 kleutermeisjes zullen zijn. Ik doe het op woensdag na school, dus het hoeft ook niet te gek allemaal. Oh ja en het is volgende week :')

Lastige dingen:
- wij wonen op zolder omdat ons huis een bouwput is
- ik heb nog een jongen van 2,5 rondlopen die uiteraard heel stom en lastig is op zo'n dag

Ik zoek dus een beetje tips ofzo? Ik kan ze een taartje (cupcake) laten versieren als ik die ergens in een winkel kan kopen want geen oven. Peuterbroertje uitbesteden aan opa? En dan? Ergens naartoe? Ik vind het zwaar lastig hoor.
Als het weer het toe laat, feestje op de kinderboerderij? Kun je je zoontje ook meenemen :)
pi_189191052
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 14:01 schreef Stormqueen het volgende:
Help!
Ik heb mijn dochter dus een kinderfeestje beloofd voor haar verjaardag, ik heb alleen echt geen idee wat ik moet doen :'( :')
Ik denk dat we in totaal met 3 a 4 kleutermeisjes zullen zijn. Ik doe het op woensdag na school, dus het hoeft ook niet te gek allemaal. Oh ja en het is volgende week :')

Lastige dingen:
- wij wonen op zolder omdat ons huis een bouwput is
- ik heb nog een jongen van 2,5 rondlopen die uiteraard heel stom en lastig is op zo'n dag

Ik zoek dus een beetje tips ofzo? Ik kan ze een taartje (cupcake) laten versieren als ik die ergens in een winkel kan kopen want geen oven. Peuterbroertje uitbesteden aan opa? En dan? Ergens naartoe? Ik vind het zwaar lastig hoor.
Cupcakes versieren O+ Dat kan ook ijs zijn trouwens, was toen ik kind was evengoed een succes.

Waar woon je ongeveer? Is er iets in de omgeving waar je leuk en feestje kan vieren? Dan denk ik bijvoorbeeld aan een te gek park/bos waar ze kunnen ravotten en hutten bouwen, een trampolinepark, een indoor krijspaleis, een kinderboerderij. Zwembad lijkt mij heel eng met zoveel kleine kinderen, maar als je dat ziet zitten zou het een optie kunnen zijn.
  maandag 30 september 2019 @ 14:06:47 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_189191065
ja, ballorig vind ik dan weer een te makkelijke zet, en bowlen met vierjarigen lijkt me ook niet alles.

Maar misschien kan ik een berg afzichtelijke glitterkralen kopen en ze dan sieraden laten maken, ze had het ook over een pinata, dus misschien zoiets vullen met snoep en ze een suikerdood bezorgen? En anders naar de speeltuinvereniging om de hoek?
disclaimer
pi_189191112
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 14:06 schreef Stormqueen het volgende:
ja, ballorig vind ik dan weer een te makkelijke zet, en bowlen met vierjarigen lijkt me ook niet alles.

Maar misschien kan ik een berg afzichtelijke glitterkralen kopen en ze dan sieraden laten maken, ze had het ook over een pinata, dus misschien zoiets vullen met snoep en ze een suikerdood bezorgen? En anders naar de speeltuinvereniging om de hoek?
Ik heb een losse combi-magnetron oven die je kunt lenen evt
pi_189191127
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 14:06 schreef Stormqueen het volgende:
ja, ballorig vind ik dan weer een te makkelijke zet, en bowlen met vierjarigen lijkt me ook niet alles.

Maar misschien kan ik een berg afzichtelijke glitterkralen kopen en ze dan sieraden laten maken, ze had het ook over een pinata, dus misschien zoiets vullen met snoep en ze een suikerdood bezorgen? En anders naar de speeltuinvereniging om de hoek?
Klinkt hartstikke leuk! Volgens mij is de gemiddelde 4 jarige ook wel snel tevreden. Mijn ouders deden een soort stoelendans met hun oude (en verkleed-) kleding. Alle kleding in een vuilniszak en de kring rond, zodra de zak stopte moest het kind dat het vast had er met ogen dicht een item uit graaien en dat aantrekken. Was altijd een groot succes. Een proeverij van kleine hapjes en dan geblinddoekt raden wat je te eten kreeg, deed het hier ook altijd goed.
  maandag 30 september 2019 @ 14:11:41 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_189191157
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 14:09 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb een losse combi-magnetron oven die je kunt lenen evt
neejoh, niet voor 4 cupcakes, ik denk dat de bakker die ook nog wel kan leveren, maar wel lief!
Kan natuurlijk ook muffins bij de jumbo halen en daar versiermeuk bij kopen.

Ik wil het eigenlijk ook niet te dol maken, vroegah gingen we met onze feestjes toch ook niet naar allemaal speelhallen toe, dat deden we ook gewoon thuis. Of kom ik daar in 2019 niet meer mee weg? :')
disclaimer
  maandag 30 september 2019 @ 14:12:31 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_189191174
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 14:09 schreef Schanu het volgende:

[..]

Klinkt hartstikke leuk! Volgens mij is de gemiddelde 4 jarige ook wel snel tevreden. Mijn ouders deden een soort stoelendans met hun oude (en verkleed-) kleding. Alle kleding in een vuilniszak en de kring rond, zodra de zak stopte moest het kind dat het vast had er met ogen dicht een item uit graaien en dat aantrekken. Was altijd een groot succes. Een proeverij van kleine hapjes en dan geblinddoekt raden wat je te eten kreeg, deed het hier ook altijd goed.
Oh ja! Leuk!
Anders laat ik ze zo'n suffe challenge doen zoals de zoete zusjes ook altijd hebben, daar zeurt ze ook al tijden om :P
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')