abonnement Unibet Coolblue
pi_128362639
Ik zoek de naam van en documentaire die ik een maandje of drie, vier geleden gezien heb op TV, publieke omroep als ik mij niet vergis. Ging over een opvang voor luiaarden. Ik vond hem geweldig en wil hem graag aan iemand laten zien... Maar ik heb geen idee waar ik deze kan vinden.

Hier een artikel over de docu, mét trailer:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ven-van-een-luiaard/
pi_128362941
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:02 schreef Fargo het volgende:
Ik zoek de naam van en documentaire die ik een maandje of drie, vier geleden gezien heb op TV, publieke omroep als ik mij niet vergis. Ging over een opvang voor luiaarden. Ik vond hem geweldig en wil hem graag aan iemand laten zien... Maar ik heb geen idee waar ik deze kan vinden.

Hier een artikel over de docu, mét trailer:

http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ven-van-een-luiaard/

NL: Laat je inpakken door luiaards
pi_128382388
Irritant! Door een topic over een klootzak moet ik opeens aan een scene denken maar kan echt niet op de film komen. Ik heb Patricia Arquette in m´n hoofd maar kan bij haar zo snel niks vinden, ben ook erg ongeduldig nu :')
Kan ook goed zijn dat ik twee films door elkaar haal trouwens...

Jong stel zit in de keuken aan tafel, of zij zit en hij staat. Bekende acteur ook dacht ik. Volgens mij is zij zwanger of ze hebben pas een kindje gekregen, of geen van beide :+ Ze voeren een gesprek en dan flipt hij opeens, wordt eng en gooit erwten die in een pan zitten? naar haar en wrijft ze dacht ik in haar gezicht... Zij zegt "Please don´t be like that" of zoiets als ze doorheeft dat hij echt kwaad is.

Dan is er ook nog een scene die heel goed van een andere film kan zijn. Heb toen twee (niet geweldige) films vlak na elkaar gekeken; Het stel zit in een auto met een jongen die ze hebben ontvoerd?? en bij een tankstation moet zij een schop kopen/pakken want haar vriend wil die jongen doodschieten en begraven. Op een gegeven moment is zij met die die jongen aan de achterkant van dat tankstation in de wc en dan laat ze hem gaan, de jongen rent weg door de (mais)velden.
Volgens mij doet ze in de auto steeds lippenstift op en haar vriend slaat haar keihard in haar gezicht met z'n vuist.

Iemand? Please :D
pi_128383987
quote:
Irritant! Door een topic over een klootzak moet ik opeens aan een scene denken maar kan echt niet op de film komen. Ik heb Patricia Arquette in m´n hoofd maar kan bij haar zo snel niks vinden, ben ook erg ongeduldig nu :')
Kan ook goed zijn dat ik twee films door elkaar haal trouwens...

Jong stel zit in de keuken aan tafel, of zij zit en hij staat. Bekende acteur ook dacht ik. Volgens mij is zij zwanger of ze hebben pas een kindje gekregen, of geen van beide :+ Ze voeren een gesprek en dan flipt hij opeens, wordt eng en gooit erwten die in een pan zitten? naar haar en wrijft ze dacht ik in haar gezicht... Zij zegt "Please don´t be like that" of zoiets als ze doorheeft dat hij echt kwaad is.
Toch nog even wat beter (geduldiger) gezocht en gevonden :)

En dus inderdaad twee verschillende films...
pi_128385941
quote:
Dan is er ook nog een scene die heel goed van een andere film kan zijn. Heb toen twee (niet geweldige) films vlak na elkaar gekeken; Het stel zit in een auto met een jongen die ze hebben ontvoerd?? en bij een tankstation moet zij een schop kopen/pakken want haar vriend wil die jongen doodschieten en begraven. Op een gegeven moment is zij met die die jongen aan de achterkant van dat tankstation in de wc en dan laat ze hem gaan, de jongen rent weg door de (mais)velden.
Volgens mij doet ze in de auto steeds lippenstift op en haar vriend slaat haar keihard in haar gezicht met z'n vuist.
Vannacht schoot James Woods me ineens te binnen dus ook gevonden.
Niet zo heel gek ook dat ik de films door elkaar haalde; Melanie Girffith zet hier (bijna) precies hetzelfde typetje neer als Patricia Arquette weer in True Romance :P
pi_128389500
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:26 schreef kawa4 het volgende:
hoi,
wij gaan volgende week op kamp met de scouting en we hebben als thema Wilde westen,
nou moes ik nog wat films hebben.
weet iemand leuke wild west films,
voor de leeftijd 11 t/m 15 jaar?

wild wild west heb ik al ( die met will smith)
Three amigos.
  zaterdag 29 juni 2013 @ 13:57:44 #82
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_128391045
quote:
2s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:26 schreef kawa4 het volgende:
hoi,
wij gaan volgende week op kamp met de scouting en we hebben als thema Wilde westen,
nou moes ik nog wat films hebben.
weet iemand leuke wild west films,
voor de leeftijd 11 t/m 15 jaar?

wild wild west heb ik al ( die met will smith)
Gewoon Once Upon A Time In The West opzetten :)
katten zijn lief
pi_128436185
Ik was eigenlijk op zoek naar een oude tekenfilm. Ik herinner mij er alleen verder nog weinig van.

Volgens mij was het een soort van Alladin/Simbad film. Het enige wat ik mij er nog echt van herinner was een blauw/groene straal die uit een put kwam in de woestijn.

Yup, heel weinig informatie :p
pi_128438346
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2013 21:53 schreef Jake89 het volgende:
Ik was eigenlijk op zoek naar een oude tekenfilm. Ik herinner mij er alleen verder nog weinig van.

Volgens mij was het een soort van Alladin/Simbad film. Het enige wat ik mij er nog echt van herinner was een blauw/groene straal die uit een put kwam in de woestijn.

Yup, heel weinig informatie :p
Dat is uit de film van Aladdin volgens mij..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_128440453
Hmm ik zie nu inderaad dat er ook een korte uit 1951 bestaat. Misschien is dat hem!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:46:15 #86
376380 Alziend-Oog
haha vet grappig
pi_128644115
Gezocht:
Film over Amerikaanse negers in WW II met andere negers vechten tegen de Duitsers.
Film is nog niet zo oud.

Dit dus...

EDIT: Al gevonden. Beetje googlen doet wonderen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Alziend-Oog op 05-07-2013 23:54:40 ]
Aer mea arena est
pi_128653866
ik zoek 2 series: allebei jaren '80 of begin jaren '90.
De ene ging over 2 zussen, was enorm spannend (thriller) en had te maken over een huis vol poppen waarvan 1 van de zussen dus bezeten van was. Iemand een idee ? Ik dacht dat het een britse serie was.

De andere serie gaat over 2 bevriende jongens waarvan de ene helemaal verwilderd en uiteindelijk ook een meisje met zicht mee sleurt (waar die andere jongen -de niet verwilderde- een boon voor had) Uiteindelijk krijgen de verwilderde jongen en het meisje een kind. Leek mij een australische serie. De verwilderde jongen had rode haren met krullen (denk ik)

Kan iemand mij verder helpen ?
  zondag 7 juli 2013 @ 00:23:38 #88
407063 magemaya
Ik ben maaaaaaaag
pi_128674260
Welke film of serie is dit?

:p
pi_128674542
Oz the great and powerful
(geen geweldige productie, maar dat vroeg je niet :+)
pi_128707880
Een aantal jaar geleden volgde ik een serie op het internet. Het ging over een vrouw die in de gevangenis was beland en bevriend raakte met een vrouw uit de gevangenis of ze waren daarvoor al bevriend of ze waren helemaal niet bevriend.. in elk geval er brak brand uit en een van hen heeft het niet overleefd en de andere had een verminkt gezicht. Omdat bij beide vrouwen het gezicht verminkt was, hebben ze hun identiteit verwisseld en de vrouw die het overleefd heeft, kreeg na de operatie het gezicht van de vrouw die overleden was. Nu raak ik eigenlijk in de knoop... het was een van die twee vrouwen die in de gwvangenis is beland omdat ze iemans vermoord zou hebben. In elk geval zat de vrouw die het overleefde in de problemen. Allerlei rechtszaken etc..

Als ik nu meer erover vertel dan ga ik er automatisch dingen bij verzinnen
pi_128708288
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:39 schreef qwerty-nl het volgende:
Een aantal jaar geleden volgde ik een serie op het internet. Het ging over een vrouw die in de gevangenis was beland en bevriend raakte met een vrouw uit de gevangenis of ze waren daarvoor al bevriend of ze waren helemaal niet bevriend.. in elk geval er brak brand uit en een van hen heeft het niet overleefd en de andere had een verminkt gezicht. Omdat bij beide vrouwen het gezicht verminkt was, hebben ze hun identiteit verwisseld en de vrouw die het overleefd heeft, kreeg na de operatie het gezicht van de vrouw die overleden was. Nu raak ik eigenlijk in de knoop... het was een van die twee vrouwen die in de gwvangenis is beland omdat ze iemans vermoord zou hebben. In elk geval zat de vrouw die het overleefde in de problemen. Allerlei rechtszaken etc..

Als ik nu meer erover vertel dan ga ik er automatisch dingen bij verzinnen
Dangerous Women?
pi_128708496
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 00:53 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Dangerous Women?
Nee

Echt klote dat ik er niet veel meer van herinner
  maandag 8 juli 2013 @ 03:25:07 #93
355549 dudesque
Bulletproof
pi_128710163
ik ben al maanden opzoek naar een serie die altijd op rtl4 was. Het is een kinder serie gespeeld door volgens mij 2 jongens en een meisje. ze gingn op zoek naar avontuur en hadden een witte papegaai.
I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
pi_128711740
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 01:00 schreef qwerty-nl het volgende:

[..]

Nee

Echt klote dat ik er niet veel meer van herinner
Weet je het zeker? Wikipedia:

quote:
Although many characters and storylines were clearly borrowed from Prisoner, the main character who tied the show together was Faith Cronin (Valerie Wildman), a mobster's wife. This character and storyline was unique and created especially for the new version of the series. Faith had been seriously disfigured by her mobster husband, and on leaving prison, she killed her ex-husband, staged her own death, had plastic surgery and created a new identity, becoming confident and glamorous Patricia Meadows. She bought a lakefront inn, The Cedar Lake Inn, a destination she'd loved as a child and somewhere she'd always dreamed of living once she was released from prison.
Komt wel overeen met wat jij schrijft...
pi_128711976
quote:
17s.gif Op maandag 8 juli 2013 03:25 schreef dudesque het volgende:
ik ben al maanden opzoek naar een serie die altijd op rtl4 was. Het is een kinder serie gespeeld door volgens mij 2 jongens en een meisje. ze gingn op zoek naar avontuur en hadden een witte papegaai.
Deze?
  maandag 8 juli 2013 @ 11:23:39 #96
355549 dudesque
Bulletproof
pi_128714583
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 09:36 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Deze?
Ja dat is em volgens mij... ik herinner me het heel anders lol!
I'm bulletproof, nothing to lose
Fire away, fire away
You shoot me down but I won't fall
I am titanium
pi_128722375
Heb al heel lang geleden deze omschrijving in een eerder topic gepost, maar kon de titel van de serie niet vinden:

quote:
Ben op zoek naar een de titel van een Live Action Science Fiction TV Serie die geloof ik aan het eind van de jaren 90 op TV was.

Plot van het verhaal was iets als dit:
Een groep van 3 studenten worden als diciplinaire maatregel naar een sateliet toe gestuurt. De sateliet ontploft en de studenten kunnen nog net met hun ruimteschip "blind wegspringen". Ze komen in een vreemd deel van het heelal terecht waar ze vrij snel betrokken worden in een doorlopende oorlog. Om de boel erger te maken, activeren de "bad guys" een schild waarmee terugkeer naar de aarde onmogelijk word zonder de locatie van de aarde weg te geven.
Ze besluiten dus als een stel superhelden met mechs tegen de "bad guys" te vechten.
Opeens na een simpele Google zoekopdracht kon ik de serie weer vinden. Het was: Hypernauts

Bij deze de intro:

En wat interessante info dat ik echter niet wist:

quote:
Hypernauts is a proof of concept show produced by Foundation Imaging and Netter Digital Entertainment. To further prove that the computer-generated imagery and visual effects created in Babylon 5 were easily applied to other venues, the Hypernauts were born. ABC purchased thirteen episodes of the show from DIC Entertainment, six of which ran on Saturday mornings for a single season in 1996 at 10:00 AM. ABC decided not to pick up the series for a second season, and did not air the seven remaining episodes. The show was created and produced by Ron Thornton and Douglas Netter, its executive story editor was Christy Marx who also wrote four episodes. Marx had previously written for both Babylon 5 and Captain Power. Another series writer was Katherine Lawrence who was nominated for a Writers Guild of America Award due to her script for Ice Bound.
pi_128808549
quote:
12s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 12:24 schreef Ilse73 het volgende:
ik zoek 2 series: allebei jaren '80 of begin jaren '90.
De ene ging over 2 zussen, was enorm spannend (thriller) en had te maken over een huis vol poppen waarvan 1 van de zussen dus bezeten van was. Iemand een idee ? Ik dacht dat het een britse serie was.

De andere serie gaat over 2 bevriende jongens waarvan de ene helemaal verwilderd en uiteindelijk ook een meisje met zicht mee sleurt (waar die andere jongen -de niet verwilderde- een boon voor had) Uiteindelijk krijgen de verwilderde jongen en het meisje een kind. Leek mij een australische serie. De verwilderde jongen had rode haren met krullen (denk ik)

Kan iemand mij verder helpen ?
Damn, ik ken hem !
Ik heb hem ook gezien.
Shit wat is titel nou :?
Gaat over 'kolonisten' van Australie.
1 gaat goede kant op, andere de 'slechte kant'.
Inderdaad (zoals ik dan herinner) rode haren, gaat bij Aboriginals.
Als ze 'groot' zijn komen ze elkaar weer tegen, maar dan 'tegen' elkaar of zo.
(beide waren kinderen van kolonisten of gedeporteerden gevangenen in 19e eeuw of zo)

Als ik het weet of aan de hand van dit misschien iemand anders laat (ik) het weten.
pi_128838906
Ik zoek een best oude serie en ik weet er nog heel vaag een paar dingen over:

• Een man met zwart haar

• Hij zat als kind in een instituut

• Ik kan me nog herinneren dat bij 1 aflevering hij met morse code contact maakte met een vriend een kamer naast hem

• In het intro van de serie zag ik kaarten volgens mij

Dit is echt alles wat ik nog kan herinneren ik denk niet dat het genoeg is maar misschien weet iemand het wel.

Hij had ook iets van super krachten denk ik waarmee hij gedachten kon lezen
Zombies were people too.
  donderdag 11 juli 2013 @ 16:39:44 #100
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_128839648
quote:
15s.gif Op donderdag 11 juli 2013 16:19 schreef Zamboerijn het volgende:
Ik zoek een best oude serie en ik weet er nog heel vaag een paar dingen over:

• Een man met zwart haar

• Hij zat als kind in een instituut

• Ik kan me nog herinneren dat bij 1 aflevering hij met morse code contact maakte met een vriend een kamer naast hem

• In het intro van de serie zag ik kaarten volgens mij

Dit is echt alles wat ik nog kan herinneren ik denk niet dat het genoeg is maar misschien weet iemand het wel.

Hij had ook iets van super krachten denk ik waarmee hij gedachten kon lezen
The Pretender?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')