abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 mei 2013 @ 02:09:10 #1
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_126975430
Gegroet,

Normaliter kijk ik welhaast geen televisie, behalve VI, voor de rest laat ik alles links liggen omdat ik de hoop in dit medium allang heb opgegeven. Echter, ik kom af en toe wel eens bij mensen thuis, of uit pure verveling zap ik wat voorbij en dan stuit ik regelmatig op drek van de hoogste orde. Dan met name Rtl 5. Waar de ene pulpshow na de ander uit de vuilnisbak wordt gehaald. Neem bijvoorbeeld programma's als Take me Out en Jokertjes Ja woord; dergelijke dingen zijn ten eerste niveauloos, maar dat is nog niet het ergst. Niet alles hoeft op niveau te zijn, maar maak het dan tenminste inventief en met enige mate van humor (zoals VI uitzondering die de regel bevestigt) . Maar nee, dat zit er niet in. Het is gewoon pijnlijk om zulke programma's te aanschouwen en het niveau van de gemiddelde Nederlander zakt hierdoor naar een pijnlijk dieptepunt.

Het leuke aan dit alles is: het is de schuld van het volk zelf om dat soort programma's te kijken in plaats van ze keihard te boycotten, zodat die hele bende opgedoekt kan worden.
Maar nee, schaapachtig staren mensen erna en het brein van de gemiddelde mens reduceert zich totdat er geen één hersencel over is.

Vroeger werd televisie in ieder geval nog gebruikt om mensen te informeren over politieke zaken, de wereld en snedige satirische humor. Nu wordt dat minder en lijkt oppervlakkigheid de boventoon te voeren. Het wordt louter gebruikt als middel van verstrooiing en niet om de bevolking van relevante informatie te voorzien. Dit is zelfs op publieke omroepen hevig gaande. In plaats van bijv. informatieve documentaire's of goede films op primetime uit te zenden, wordt die kostbare tijd opgevuld met drekprogramma's als de wereld draait door.

Dit allen is de oorzaak van de bevolking zelf, wij bepalen wat trekt en wat niet. Moeten we nu concluderen dat de mens zo oppervlakkig is geworden dat er louter nog naar stupide dingen wordt gekeken op televisie? Is de mens gereduceerd tot een slapend automaat zonder normen en waarden die zich kan vermaken met gescripte programma's? Is niemand dan meer kritisch?

Het probleem is nu ook al op straat te zien waar ik de inhoud van gesprekken van mensen steeds sneller zie wegebben. Mensen praten louter over alledaagse dingen of over flauwe televisieprogramma's en de escapades die hun soapsterretjes hebben meegemaakt. Levensbeschouwing of een beetje inhoud zit er totaal niet meer bij. Alle conversaties onder mensen is zo voorspelbaar dat je er droevig van wordt. Dit is mede te danken aan zulke televisie en het feit dat wij in een maatschappij leven waar iedereen elkaar volgt en daardoor elkaar aantrekt in domheid, terwijl er met nodige veranderingen waarschijnlijk meer uit mensen te halen zou zijn. Om Woody Allen te citeren: "Life doesn't imitate art, it imitates bad television."

Ik vind dit jammer.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 02:12:07 #2
395886 hezdunnah
Keep it rasta
pi_126975456
Ok Doei
Arie is net weg en die nigger belt me op
pi_126975485
Terechte klacht, ik heb het dan ook al lang geleden opgegeven
Ga weg
  zaterdag 25 mei 2013 @ 02:15:29 #4
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_126975490
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 02:12 schreef hezdunnah het volgende:
Ok Doei
  zaterdag 25 mei 2013 @ 02:15:50 #5
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_126975495
Je spreekt over de mens en de tv-kijker en de publieke omroepen en de stomme gesprekken op straat alsof alles een pot nat is maar als je gewoon een gids pakt en dan een beetje bladert en desnoods met een markeerstift aangeeft wat je denkt te willen gaan kijken voorkom je dat je met je tedere ogen iets ziet wat je blijkbaar niet kan hebben en dat heeft indirect dan ook weer tot gevolg dat je geen grote OP's gaat schrijven van vijf alinea's met als bottomline dat iedereen een stom schaap is behalve jij.
pi_126975517
Veelte lang voor in de nacht om 2:17
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_126975530
De teloorgang van VI in een notendop
  zaterdag 25 mei 2013 @ 02:18:19 #8
19142 tslh
Never at ease.....
pi_126975532
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 02:15 schreef Scuidward het volgende:
Je spreekt over de mens en de tv-kijker en de publieke omroepen en de stomme gesprekken op straat alsof alles een pot nat is maar als je gewoon een gids pakt en dan een beetje bladert en desnoods met een markeerstift aangeeft wat je denkt te willen gaan kijken voorkom je dat je met je tedere ogen iets ziet wat je blijkbaar niet kan hebben en dat heeft indirect dan ook weer tot gevolg dat je geen grote OP's gaat schrijven van vijf alinea's met als bottomline dat iedereen een stom schaap is behalve jij.
Wow, dat is een lange zin!
Life is funny. Well, yours is. To me.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 02:20:27 #9
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_126975560
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 02:18 schreef tslh het volgende:

[..]

Wow, dat is een lange zin!
Goed punt.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 02:20:34 #10
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_126975566
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 02:15 schreef Scuidward het volgende:
Je spreekt over de mens en de tv-kijker en de publieke omroepen en de stomme gesprekken op straat alsof alles een pot nat is maar als je gewoon een gids pakt en dan een beetje bladert en desnoods met een markeerstift aangeeft wat je denkt te willen gaan kijken voorkom je dat je met je tedere ogen iets ziet wat je blijkbaar niet kan hebben en dat heeft indirect dan ook weer tot gevolg dat je geen grote OP's gaat schrijven van vijf alinea's met als bottomline dat iedereen een stom schaap is behalve jij.
Dergelijke dingen worden wel uitgezonden maar bereiken te weinig mensen. Ik heb het over het gros van de bevolking en je bent toch met me eens dat informatieve dingen en documentaires op publieke omroepen geworden weggestopt op een tijd dat er bijna geen hond meer kijkt en zo een kleine 100.000 mensen raakt?
  zaterdag 25 mei 2013 @ 02:22:12 #11
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_126975587
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 02:20 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]

Dergelijke dingen worden wel uitgezonden maar bereiken te weinig mensen. Ik heb het over het gros van de bevolking en je bent toch met me eens dat informatieve dingen en documentaires op publieke omroepen geworden worden weggestopt een tijd dat er bijna geen hond meer kijkt en zo een kleine 100.000 mensen raakt?
Pak hem beet tussen 20:30 en 23:00 voor de 'gangbare' dingen als Keuringsdienst van Waarde en Met het mes op tafel en na 23:00 voor de betere docu's die dan als je geluk hebt voor 01:00 afgelopen zijn ja. En het is inderdaad niet elke dag feest nee. Maar als je eens besluit om i.p.v. DWDD naar Ned2 te zappen maak je nog kans op een leuke natuurserie. Het gros van de mensen is misschien minder slim in jouw en mijn ogen maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze in 1920 lekker intelligent spraken tijdens het shoppen. Vind 100.000 nog wel netjes. Henk en Ingrid hoeven niet te weten hoe de wereld in elkaar zit om gelukkig te zijn.
pi_126975592
Ja is zo, maar doe je verder niets aan.
Vanavond VI gekeken, morgen CL finale (go BVB), zondag Studio Voetbal en maandag weer VI waarna het wel zo'n beetje ophoudt aangezien ik van al het overige spontaan terminale aids krijg.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_126975617
Tv is nog altijd bedoeld ter ontspanning. De één vindt een potje voetbal kijken ontspanning, de ander een actualiteiten programma, weer een ander soaps of slechts gescripte reality tv en dan heb je zelfs nog de groep Lingo kijkers..

Er is voor elk wat wils te vinden, zeker nu er zoveel zenders zijn. Niemand weerhoud je om een andere vorm van ontspanning te zoeken zoals een boek pakken, vakblad of ander tijdschrift lezen of je in onderwerpen te verdiepen op internet. Zeur niet zo.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 02:26:24 #14
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_126975622
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 02:22 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Pak hem beet tussen 20:30 en 23:00 voor de 'gangbare' dingen als Keuringsdienst van Waarde en Met het mes op tafel en na 23:00 voor de betere docu's die dan als je geluk hebt voor 01:00 afgelopen zijn ja. En het is inderdaad niet elke dag feest nee. Maar als je eens besluit om i.p.v. DWDD naar Ned2 te zappen maak je nog kans op een leuke natuurserie. Het gros van de mensen is misschien minder slim in jouw en mijn ogen maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze in 1920 lekker intelligent spraken tijdens het shoppen.
Ja, maar het gaat erom dat de meerderheid niet naar zulke programma's kijkt! Ik ben ook niet negatief over televisie in het algemeen maar over de bevolking die de verkeerde dingen uitkiest.

En in 1920 was de bevolking nog lang niet zo ontwikkeld als nu, in dit hedendaagse tijdperk zou er toch wel wat moeten zijn veranderd.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 02:27:33 #15
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_126975632
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 02:22 schreef chroestjov het volgende:
Ja is zo, maar doe je verder niets aan.
Vanavond VI gekeken, morgen CL finale (go BVB), zondag Studio Voetbal en maandag weer VI waarna het wel zo'n beetje ophoudt aangezien ik van al het overige spontaan terminale aids krijg.
Die kantinegast die eventjes aanschoof heeft mijn hoop in de mensheid wel weer doen terugkeren.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 02:30:34 #16
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_126975662
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 02:26 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]

Ja, maar het gaat erom dat de meerderheid niet naar zulke programma's kijkt! Ik ben ook niet negatief over televisie in het algemeen maar over de bevolking die de verkeerde dingen uitkiest.

En in 1920 was de bevolking nog lang niet zo ontwikkeld als nu, in dit hedendaagse tijdperk zou er toch wel wat moeten zijn veranderd.
Mja, ik snap je wel hoor, of ik het er mee eens ben weet ik niet omdat ik mij er dus zoals ik al zei gewoon minder druk om maak. Het blijft toch een beetje zo'n welvaartsklacht in mijn ogen. Maar nu ik nog even een snelle blik op je OP werp ben ik het misschien iets meer met je eens omdat ik vind dat het NOS journaal ook zienderogen achteruit gaat waar ik als jochie van 12 of 14 nog met enige interesse keek. Komt indirect denk ik allemaal door het internet omdat ik een vermoeden heb dat de spanningsboog van half Nederland net zo kort is als een gemiddelde tweet.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 02:34:51 #17
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_126975709
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 02:25 schreef Cactus1 het volgende:
Tv is nog altijd bedoeld ter ontspanning. De één vindt een potje voetbal kijken ontspanning, de ander een actualiteiten programma, weer een ander soaps of slechts gescripte reality tv en dan heb je zelfs nog de groep Lingo kijkers..

Er is voor elk wat wils te vinden, zeker nu er zoveel zenders zijn. Niemand weerhoud je om een andere vorm van ontspanning te zoeken zoals een boek pakken, vakblad of ander tijdschrift lezen of je in onderwerpen te verdiepen op internet. Zeur niet zo.
Dit soort leuzen doen mij ook altijd verdriet: "Dan zet je het toch gewoon uit!!!!" Wanneer jij eens zou leren lezen, zou je opmerken at ik het niet heb over mij of de mensen zoals ik, relatief klein aantal, die al die dingen allang geboycot hebben. Maar het gros van de bevolking 90 procent die naar dat soort drek kijkt en er met de dag dommer van wordt. En je zegt wel: televisie is ter ontspanning, maar ontspan dan met iets wat je hersens geen pure aids geeft.
pi_126975736
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 02:34 schreef hakunamatafaka het volgende:

Dit soort leuzen doen mij ook altijd verdriet: "Als je het niets vindt zet je het toch gewoon uit!!!!" Wanneer jij eens zou leren lezen, zou je opmerken at ik het niet heb over mij of de mensen zoals ik, relatief klein aantal, die al die dingen allang geboycot hebben. Maar het gros van de bevolking 90 procent die naar dat soort drek krijgt en er met de dag dommer van wordt. En je zegt wel: televisie is ter ontspanning, maar ontspan dan met iets wat je hersens geen pure aids geeft.
Hoezo word je dommer als je domme dingen kijkt? Misschien heb je overdag wel een belangrijke baan en worden je hersens al genoeg aangespoord geniale oplossingen te vinden voor complexe vraagstukken. Best fijn om dan toch even helemaal af te schakelen met iets doms. Wat voegt Vi nou toe aan de intelligentie van de mens? Beetje dom geneuzel door een zeikerd en een homo over een spelletje :')
  zaterdag 25 mei 2013 @ 02:42:41 #19
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_126975825
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 02:36 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Hoezo word je dommer als je domme dingen kijkt? Misschien heb je overdag wel een belangrijke baan en worden je hersens al genoeg aangespoord geniale oplossingen te vinden voor complexe vraagstukken. Best fijn om dan toch even helemaal af te schakelen met iets doms. Wat voegt Vi nou toe aan de intelligentie van de mens? Beetje dom geneuzel door een zeikerd en een homo over een spelletje :')
Waarom zou je willen overschakelen naar iets doms? Denk je dat einstein naar Jokertjes Ja woord zou hebben gekeken? En het programma hoeft ook niet over te slaan tot de intelligentie van de mens, maar in ieder geval wat snedige humor dan. Nu is het vaak ook nog zo dat programma's mensen beïnvloed om acties te ondernemen of een vercrackt mensbeeld van de wereld tonen. Het is één groot toneelspel
pi_126975913
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 02:42 schreef hakunamatafaka het volgende:

Waarom zou je willen overschakelen naar iets doms? Denk je dat einstein naar Jokertjes Ja woord zou hebben gekeken? En het programma hoeft ook niet over te slaan tot de intelligentie van de mens, maar in ieder geval wat snedige humor dan. Nu is het vaak ook nog zo dat programma's mensen beïnvloed om acties te ondernemen of een vercrackt mensbeeld van de wereld tonen. Het is één groot toneelspel
Ik vind het heerlijk om sommige paupertv te kijken. Ik heb Jokertjes Ja Woord nog nooit gezien, waarom niet, omdat het me niet boeit, dus zap ik verder. Humor is voor elk persoon iets anders. Wat de één fantastisch vindt, vindt de ander echt niks. Wat word jij nou wijzer van VI bijvoorbeeld? Ik zie wel dat je de zure inslag van Johan Derksen overneemt, misschien zou wat domme tv je zure inslag wat relativeren.
pi_126976209
De hele avond naar homo's kijken die het over voetbal hebben :')
Well, you build it up, you wreck it down
You burn your mansion to the ground
pi_126976848
Vroeger was er geen internet, dat scheelt natuurlijk enorm.
pi_126976891
Het gaat allemaal om geld TS. En er zijn genoeg domme mensen te vinden zoals Barbie of Jokertje die zichzelf graag voor lul willen zetten op de TV.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_126977018
Hallo TS,

Het is allemaal de schuld van de commerciële tv. Vanaf het moment dat de markt werd opengebroken moest de publieke omroep opeens gaan concurreren om kijkcijfers i.p.v. alleen hun publieke taak te vervullen. Je kunt tegenwoordig geen docu's op primetime meer uitzenden omdat dat financieel niet te verantwoorden valt.

Daarnaast vind ik je een enorme zeiksnor die uit de hoogte doet en zich door dit topic superieur voelt aan de andere kijkers. En dan VI wel noemen als goed programma noemen. :')
pi_126977940
Terecht citaat van Woody
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')