Screenshots gejat van Tweakersquote:Het Poolse Techland werkt voor Warner Bros. Interactive aan Dying Light, een first-person action survival game die geïnspireerd lijkt op The Walking Dead. De game verschijnt in 2014 voor Windows, en voor de Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 en PlayStation 4.
Uitgever Warner Bros. Interactive noemt het woord 'zombie' niet in de aankondiging van Dying Light. In de game van het Poolse Techland strijdt de speler tegen 'infected', die slachtoffer zijn van een niet nader omschreven 'outbreak'. Spelers bewegen door een open spelwereld, op zoek naar al evenmin omschreven 'voorraden', die ze nodig hebben om te overleven. Op basis van diezelfde voorraden kunnen spelers wapens maken om zich te verdedigen tegen het groeiende aantal infected.
Het spel kent een dag- en nachtcyclus. Overdag is het relatief veilig en kunnen spelers op zoek naar voorraden. 's Nachts zijn de infected veel actiever en is het raadzaam om beschutting te zoeken. De game is de eerste samenwerking tussen Warner en Techland. De studio is vooral bekend van de Call of Juarez-games, die het maakte voor Ubisoft, en de Dead Island-games, die het afleverde voor Deep Silver. Ook in de Dead Island-games vecht de speler tegen geïnfecteerde tegenstanders.
Daarom vond ik dat dit een topic verdiendequote:
De enige zombiespellen die ik nog zou willen zien zijn die erg gefocused zijn op survivalen, voedsel verzamelen, barricades bouwen, zombies vermijden in plaats van te doden.quote:
No More Room In Hell is een goede mod, Left 4 Dead, Killing Floor, etc etc.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:55 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
De enige zombiespellen die ik nog zou willen zien zijn die erg gefocused zijn op survivalen, voedsel verzamelen, barricades bouwen, zombies vermijden in plaats van te doden.
Meer een Dead Island ripoff.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 14:01 schreef SherlockHolmes het volgende:
DayZ-Ripoff met betere graphics. Ziet er goed uit.
quote:Op vrijdag 24 mei 2013 19:20 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Meer een Dead Island ripoff.
DayZ is meer een survivalzombiesimulator.
Beter laat dan nooit: Stay of Decay wat voor je?quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:55 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
De enige zombiespellen die ik nog zou willen zien zijn die erg gefocused zijn op survivalen, voedsel verzamelen, barricades bouwen, zombies vermijden in plaats van te doden.
Ik ook Maar alle spellen met dat concept zijn echt allemaal keihard aan het falen door pauper ontwikkelaars.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 13:55 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
De enige zombiespellen die ik nog zou willen zien zijn die erg gefocused zijn op survivalen, voedsel verzamelen, barricades bouwen, zombies vermijden in plaats van te doden.
Had Dead State in early acces gespeeld. Was toen wel tof. Reviews zeiden dat het wel een goed spel is maar buggy. Nu al een tijdje uit dus hopelijk geen bugs meer. Ga morgen eraan beginnen waarschijnlijk.quote:Op zondag 25 januari 2015 15:49 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik ook Maar alle spellen met dat concept zijn echt allemaal keihard aan het falen door pauper ontwikkelaars.
Geinig maar repetitief.quote:Op zondag 25 januari 2015 10:40 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Beter laat dan nooit: Stay of Decay wat voor je?
True, maar dat is met veel "zombie"-games. Ik denk dat je er niet aan ontkomt in de setting die jij voor ogen hebt. Surviven is nu eenmaal repetitief.quote:
Klopt wel, maar SoD vind ik écht repititititatiefquote:Op zondag 25 januari 2015 18:24 schreef maniack28 het volgende:
[..]
True, maar dat is met veel "zombie"-games. Ik denk dat je er niet aan ontkomt in de setting die jij voor ogen hebt. Surviven is nu eenmaal repetitief.
Hoe bedoel je replay value?quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:29 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Heb een uurtje of 10 erin zitten, is echt vet.
Alleen in de nacht raak ik soms in paniek als ik soms toch word betrapt door die gekke snelle zombies
Dat muziekje plus als je geluid hoog staat nog eens dat gekrijs gecombineerd met dat je snel op je radar moet kijken voor een safe house en nog eens goed overal moet op kunnen springen .
Wel vet alleen ben bang dat er geen replay value in zit (behalve dan het opnieuw spelen met een andere build of zo?.
Als je het uitspeelt.quote:
Is er ook nog een multiplayer?quote:Op woensdag 28 januari 2015 12:31 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Als je het uitspeelt.
Denk dat het toch iets heeft van maar een keer spelen en side quests doen en dan heb je het wel gezien (denk ik).
Al heb ik de co-op en multiplayer nog niet gedaan dus weet niet hoe dat is.
Hoe is de matchmaking/connectie?quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:09 schreef 7nightwing7 het volgende:
Co-op brengt ook nieuwe quests met zich mee. De multiplayer is ook uitdagend.
Loopt bij mij wel soepel (Ps4).quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:29 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Hoe is de matchmaking/connectie?
Hopelijk niet zo'n ramp net zoals bij Dead Island
Ik heb het spel nu 3 uurtjes gespeeld en kan ook niet anders concluderen dan dat het een iets verbeterde versie van Dead Island is.quote:Op woensdag 28 januari 2015 13:14 schreef 2dope het volgende:
Ik was redelijk enthousiast, maar zag laatst weer een gameplayfilmpje van 20 minuten waarin een dude een beetje random dingen aan het doen was. Zag er qua combat toch wel heel erg houterig/stroperig uit, net als Dead Island (vond dat wel een vermakelijke game, maar die physics (engine) is echt tyfuspauper). Opzich wel logisch aangezien het van dezelfde ontwikkelaar is.
Goed (en jammer) om te lezen. Komt aardig overeen met wat ik had verwacht. Ik ben helemaal niet anti zombie-games of 'zombie-moe', maar omdat het zo'n veelvoorkomend thema is moet het wel goed uitgewerkt zijn of een uniek tintje hebben.quote:Op woensdag 28 januari 2015 16:46 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik heb het spel nu 3 uurtjes gespeeld en kan ook niet anders concluderen dan dat het een iets verbeterde versie van Dead Island is.
Het verhaal is zo voorspelbaar als een disneyfilm en de karakters net zo diepgaand en veelzijdig als een gemiddelde hollywoodproductie, dus daarvoor hoef je het niet te doen. De gameplay is hoogstens middelmatig te noemen en heeft nog steeds last van dezelfde problemen die Dead Island had. De stad waarin je rond rent is in mijn ogen (voor zover ik heb kunnen ontdekken in die paar uurtjes) zelfs een downgrade ten opzichte van de dead island games.
Fijn voor de mensen die hier wel van kunnen genieten maar voor mij is het allemaal te standaard en te ongeïnspireerd. Als het verhaal dan ook nog eens niets anders doet dan dingen die al duizenden keren eerder en beter gedaan is dat genoeg om een directe uninstall te verantwoorden.
3/10
Ik ben zelf, ondanks alle terugslagen die we gehad hadden de afgelopen jaren ( ), ook juist een zombieliefhebber. Een zombiegame moet wel echt heel erg teleurstellen wil ik er mijn vingers niet aan branden.quote:Op woensdag 28 januari 2015 19:20 schreef 2dope het volgende:
[..]
Goed (en jammer) om te lezen. Komt aardig overeen met wat ik had verwacht. Ik ben helemaal niet anti zombie-games of 'zombie-moe', maar omdat het zo'n veelvoorkomend thema is moet het wel goed uitgewerkt zijn of een uniek tintje hebben.
Het parcour-idee is 'fijn' als in dat je een stuk vrijer rond kan huppelen dan in het relatief houterige dead island. Verder hoef je je er inderdaad niet veel bij voor te stellen, de parcour die je doet is vaak meer een platform-game te noemen dan een mirror's edge-achtige aangelegenheid.quote:Het parcour-idee sprak me in eerste instantie aan maar is ook niet een echte gamechanger heb ik 't idee. De eerste paar trailers leken erg veelbelovend (as usual) maar naarmate er meer gameplaybeelden uitlekten werd ik steeds skeptischer. Het is in ieder gelukkig geval geen day one-aankoop geworden
Idd, niet goed voor je rikketikquote:
Ik verwachtte niet dat er zoveel van die gemuteerde zombies waren. Rende, al knipperend met dat UV ding, in paniek richting de safe zone. Niet achterom gekekenquote:Op woensdag 28 januari 2015 21:18 schreef 7nightwing7 het volgende:
[..]
Idd, niet goed voor je rikketik
Haha, ik wel, moest nog wennen aan de controls en faalde toen. Was wel spectaculair.quote:Op woensdag 28 januari 2015 21:23 schreef SevD het volgende:
[..]
Ik verwachtte niet dat er zoveel van die gemuteerde zombies waren. Rende, al knipperend met dat UV ding, in paniek richting de safe zone. Niet achterom gekeken
Tot ze je weer opnieuw spotten toch ?quote:Op donderdag 29 januari 2015 06:35 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Haha, ik wel, moest nog wennen aan de controls en faalde toen. Was wel spectaculair.
Minpuntje vind ik de safepoints. Je spanwed gewoon opnieuw in de dichtstbijzijnde, maar wel met alles wat je opgepikt hebt (of kwijt bent geraakt, denk aan wapens) in de tussentijd. Ik had liever een echte safepoint gezien, niet een respawn point. Doodgaan betekent nu dan ook dat je bijv. geen volotiles meer achter je aan hebt lopen na de eerste keer in het donker.
Ja, maar ik vind het kut dat je spawned in een safe house. Ik wil die ontsnapping volbrengenquote:Op donderdag 29 januari 2015 09:00 schreef 7nightwing7 het volgende:
[..]
Tot ze je weer opnieuw spotten toch ?
Dit. Meerdere malen strak van de adrenaline. En vooral niet achterom kijkenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |