abonnement Unibet Coolblue
  maandag 1 juli 2013 @ 01:45:05 #51
383205 Snax
Ik hier?
pi_128446754
Zit hier (tot veeuul te laat) deze topicreeks te lezen. Jeugdsentiment :D wij hadden een zomer lang Poolse kinderen (die toen tien waren en ik was dat ook). Veel herkenbaar, misschien komen door het lezen wel weer herinneringen bovendrijven en ook als dat niet zo is is het tof om te lezen :D
It is not the critic who counts; not the man who points out how the strong man stumbles, or where the doer of deeds could have done them better. The credit belongs to the man who is actually in the arena, whose face is marred by dust and sweat and bl
  donderdag 4 juli 2013 @ 00:42:39 #52
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_128565908
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2013 01:45 schreef Snax het volgende:
Zit hier (tot veeuul te laat) deze topicreeks te lezen. Jeugdsentiment :D wij hadden een zomer lang Poolse kinderen (die toen tien waren en ik was dat ook). Veel herkenbaar, misschien komen door het lezen wel weer herinneringen bovendrijven en ook als dat niet zo is is het tof om te lezen :D
Wat leuk! O+

Volgens mij is een deel van de voormalig Oostblokse uitwisseling inmiddels opgehouden, doordat het Nederlandse leger niet langer geld had/wilde besteden aan de vluchten naar Nederland. Busreizen krijgen ze niet makkelijk rond (een busmaatschappij moet daar maar net aan mee willen werken) heb ik begrepen, dus bood het leger altijd uitkomst.

Kan ook zijn dat bovenstaande geldt voor Rusland en Bosnië en dat Polen nog wel meedoet. Wij komen echter op bijeenkomsten vooral mensen tegen die Duitse, Engelse of Franse kinderen hebben. En Nederlandse, sinds kort.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 8 juli 2013 @ 12:36:56 #53
405931 Mrs.Stiltskin
That is not my name
pi_128717169
Wat een leuke, lieve en ontroerende verhalen O+ Dit blijf ik volgen.
  maandag 8 juli 2013 @ 15:22:49 #54
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_128722457
quote:
14s.gif Op maandag 8 juli 2013 12:36 schreef Mrs.Stiltskin het volgende:
Wat een leuke, lieve en ontroerende verhalen O+ Dit blijf ik volgen.
Leuk! Welkom!

Wij zijn terug van een lang weekend Amsterdam. Wat een gekkenhuis, als je dat niet meer bent gewend.
Over een week of drie zijn we er weer, mét de meisjes, maar dan voor één of twee dagen. In de tussentijd nog maar even genieten van de rust. O+

Komende week langzaam aan de kast op hun kamer leegruimen zodat hun kleren er weer in kunnen en dingetjes regelen als een welkomscadeautje. Ik kom niet meer weg met stoepkrijt en wasco, dus ik moet maar even bedenken wat ik die grote meiden dit jaar geef.

We zijn er ook uit wat we met onze trouwdag doen, die we altijd verplicht moeten vieren van de meisjes. Ik wil gewoon echt geen pannenkoekrestaurant of anderszins kindvriendelijk partyrestaurant meer in. :'(

Dus gaan we gourmetten! In de tuin, en dan kunnen K. en L. meehelpen met dingetjes voorbereiden. En we gaan zelf ijs maken met ze,voor ná. Toch feestelijk, maar geen all you can eat-chocoladefontein of friet met kauwgomballen meer. O+
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_128723175
Jullie gaan toch wel een rondvaart maken?

Het was knap van je / jullie om het in de kindvriendelijke tenten te "vieren"
De meiden zijn nu groot genoeg om het gourmetten leuk te vinden w/

# nog eventjes de rust. Zal Dirkje leuk vinden w/
  maandag 8 juli 2013 @ 15:48:26 #56
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_128723324
Ja, een rondvaart staat wel op de planning ja!

Ik denk dat Dirkje en Poes blij zijn als we na een week met ze naar een vakantiehuisje trekken. :D
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_128724447
Niet alles teruggelezen maar hoe kwamen die meisjes naar NL, toch wel begeleid naar waar jullie ze af gingen halen?
  maandag 8 juli 2013 @ 17:53:36 #58
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_128727339
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:19 schreef Modus het volgende:
Niet alles teruggelezen maar hoe kwamen die meisjes naar NL, toch wel begeleid naar waar jullie ze af gingen halen?
Liftend. 8-)

Nee, ze komen in grote groepen, in bussen, vanuit heel Europa, náár heel Europa. Daar zitten een aantal samenwerkende stichtingen achter. Gaat om duizenden kinderen die deze zomer een paar weken elders vakantie vieren.
Deze meisjes stappen op een bepaald moment op de Nederland-bus en dan dus precies die naar het noorden van het land gaat. Daarin zitten dan weer vrijwilligers die deze regio vertegenwoordigen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_128728343
Amsterdam is ontzettend druk. Met erg veel fietsende toeristen. Die niet allemaal even goed kunnen fietsen.

Gaan jullie weer naar Schier, Dude? Daar waren jullie toch eerder met de dames?
Is dat zo?
  maandag 8 juli 2013 @ 18:34:41 #60
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_128728673
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:25 schreef Smallish het volgende:
Amsterdam is ontzettend druk. Met erg veel fietsende toeristen. Die niet allemaal even goed kunnen fietsen.

Gaan jullie weer naar Schier, Dude? Daar waren jullie toch eerder met de dames?
Ja daar waren we steeds, maar dit jaar gaan we naar een vakantiepark ( :X ) in Noord-Holland. Niet een al te erge. Er is een zwembad, dat wel, maar geen indoorgolfslagbadglijbanenballenbaksteengrillellende.

Omdat de meisjes graag naar Amsterdam willen, gaan we vanuit dat park dus een of twee dagen die kant op. Een rondvaart is altijd leuk. En ze zeiden dat ze naar het Rijks of Van Gogh willen. We zullen zien wat daarvan overeind blijft als ze lekker in het zwembad liggen te poedelen. ;) Maar dat komt dan anders de komende jaren wel.

We laten het een beetje aan hen over. Ze zijn er oud genoeg voor en ik heb een boekje waarin ze kunnen zien wat er in de regio van het vakantiepark te zien is. Ik geloof dat ze via google al hadden gespot dat er een Alkmaarse kaasmarkt is. Dat leek ze ook wel wat.

Het is maar een weekje hoor, in Noord-Holland. De eerste en laatste week zijn we gewoon thuis en ik weet dat ze dat ook fijn vinden. Beetje door de buurt banjeren, helpen koken, ijsjes eten en films kijken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 8 juli 2013 @ 18:44:01 #61
403253 Meke
after all this time? always.
pi_128728972
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar dat komt dan anders de komende jaren wel.
Tot welke leeftijd mogen ze eigenlijk blijven komen via die organisatie?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_128729256
En naar de Action natuurlijk! :D

O ja, dat park waar je de 'vrachtvliegtuigen' mee naartoe neemt. ;-) Handig om het de meiden zelf maar een beetje te laten bepalen. Op die leeftijd kan hun bui per dag wisselen en overigens is Alkmaar ook erg leuk en gezellig. Rondvaart in Amsterdam is leuk. Beetje suf, maar vanaf het water is het echt leuk om de meisjes Amsterdam te laten bekijken!
Is dat zo?
  † In Memoriam † maandag 8 juli 2013 @ 19:02:31 #63
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128729587
ga je ook naar nemo, dude? of amsterdam dungeon?
  maandag 8 juli 2013 @ 19:05:23 #64
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_128729667
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:44 schreef Meke het volgende:

[..]

Tot welke leeftijd mogen ze eigenlijk blijven komen via die organisatie?
15/16, afhankelijk van de verjaarsdatum.

Nog een jaar of vier/vijf afzien dus. 8-)

Maar gerede kans dat de meisjes zelf eerder afhaken. Ze komen vanzelf op een leeftijd dat ze liever een zomervakantie met hun vriendjes in de buurt rondhangen, dan in een bus met zingende kinderen naar Nederland willen.

Daar houden we wel gewoon rekening mee, dat dat kan gebeuren. En dat is prima.
Snobs have more fun!
KLIK!
  One tough cookie maandag 8 juli 2013 @ 19:06:45 #65
169210 liesje1979
pi_128729705
:W
Even melden dat ik weer met plezier lurk.
  maandag 8 juli 2013 @ 19:15:14 #66
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_128729957
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:02 schreef lady-wrb het volgende:
ga je ook naar nemo, dude? of amsterdam dungeon?
Nemo lijkt me lastig, qua taal. Ik vind het wel enorm gaaf (ben er wel geweest), maar ik weet niet of het voor Fransoosjes zo leuk is. Dungeons is wel een optie. Maar weet je, ik denk dat ze vooral willen rondkijken, met ons een rondvaart willen maken en op school willen kunnen vertellen: we waren in Amsterdam, met die gekke huisjes!

Het gaat ze, zo leerden wij de afgelopen jaren, niet zo zeer om generiek vertier, maar om 'leven in Nederland'. Ze willen 'Dankjoewel' zeggen in de supermarkt, en dan gniffelend constateren dat de kassajuffrouw niet doorhad dat ze Frans zijn. En ze willen fietsen! Al maar fietsen!
En helpen koken!

En daarna even natafelen met een goed gesprek over de Franse politiek.

Het is een bijzonder duo hoor!

:o O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † maandag 8 juli 2013 @ 19:16:16 #67
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128729995
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:15 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Nemo lijkt me lastig, qua taal. Ik vind het wel enorm gaaf (ben er wel geweest), maar ik weet niet of het voor Fransoosjes zo leuk is. Dungeons is wel een optie. Maar weet je, ik denk dat ze vooral willen rondkijken, met ons een rondvaart willen maken en op school willen kunnen vertellen: we waren in Amsterdam, met die gekke huisjes!

Het gaat ze, zo leerden wij de afgelopen jaren, niet zo zeer om generiek vertier, maar om 'leven in Nederland'. Ze willen 'Dankjoewel' zeggen in de supermarkt, en dan gniffelend constateren dat de kassajuffrouw niet doorhad dat ze Frans zijn. En ze willen fietsen! Al maar fietsen!
En helpen koken!

En daarna even natafelen met een goed gesprek over de Franse politiek.

Het is een bijzonder duo hoor!

:o O+
moet ik even gaan kijken of ze een beetje ingesteld zijn op frans?
  maandag 8 juli 2013 @ 19:16:44 #68
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_128730006
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 18:52 schreef Smallish het volgende:
En naar de Action natuurlijk! :D

O ja, dat park waar je de 'vrachtvliegtuigen' mee naartoe neemt. ;-) Handig om het de meiden zelf maar een beetje te laten bepalen. Op die leeftijd kan hun bui per dag wisselen en overigens is Alkmaar ook erg leuk en gezellig. Rondvaart in Amsterdam is leuk. Beetje suf, maar vanaf het water is het echt leuk om de meisjes Amsterdam te laten bekijken!
'vrachtvliegtuigen'
Goed dat je dat nog wist! :D
Snobs have more fun!
KLIK!
  † In Memoriam † maandag 8 juli 2013 @ 19:17:39 #69
37843 lady-wrb
kortaf
pi_128730040
ik denk dat de levende standbeelden ook wel zullen scoren bij de dames :D
  maandag 8 juli 2013 @ 19:29:59 #70
403253 Meke
after all this time? always.
pi_128730466
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 19:05 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

15/16, afhankelijk van de verjaarsdatum.

Nog een jaar of vier/vijf afzien dus. 8-)

Maar gerede kans dat de meisjes zelf eerder afhaken. Ze komen vanzelf op een leeftijd dat ze liever een zomervakantie met hun vriendjes in de buurt rondhangen, dan in een bus met zingende kinderen naar Nederland willen.

Daar houden we wel gewoon rekening mee, dat dat kan gebeuren. En dat is prima.
Ha, dat duurt nog wel even! :D Ben benieuwd of ze zullen afhaken, ik zou het in elk geval wel weten hoor als ik elke zomer bij jullie mocht komen O+ Maar peer pressure kan ook best lastig zijn.. En waarschijnlijk als de een niet meer wil, hoeft het voor de ander ook niet meer!

Maar laten we hopen dat ze voorlopig nog wel even komen *O* Voor de meiden en voor de lezers hier O-)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  maandag 8 juli 2013 @ 20:00:54 #71
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128731519
Dude, qua kadootjes; een beautysalonsmeerverwenpakket? Met gezichtsmaskers en smeersels enzo? Ff lekker ontstressen na een lange busreis.
Ik geef de meisjes uit de klas van mijn jongste nu nagellaksets kado. Die zitten echt in een aflakfase. Met glittertopping en hysterische kleuren. En nagellakremoverpads. (3Xwoordwaarde) al heeft zijn liefde veel liever een waterpistool. Met een lege colafles als reservoir.


En een wegwerpcamera voor in Amsterdam? Ook leuk voor thuis om je (zelfgeplakte?) album te laten zien!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 8 juli 2013 @ 20:19:05 #72
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_128732245
En een tochtje met de draagvleugelboot van IJmuiden (dat is ook leuk, daar sluizen en bootjes kijken) naar Amsterdam-CS v.v. nu het dit jaar nog kan. ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_128733344
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 17:53 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Liftend. 8-)

Nee, ze komen in grote groepen, in bussen, vanuit heel Europa, náár heel Europa. Daar zitten een aantal samenwerkende stichtingen achter. Gaat om duizenden kinderen die deze zomer een paar weken elders vakantie vieren.
Deze meisjes stappen op een bepaald moment op de Nederland-bus en dan dus precies die naar het noorden van het land gaat. Daarin zitten dan weer vrijwilligers die deze regio vertegenwoordigen.
Ahja zo'n idee kreeg ik al, heb inmiddels bijna alles al teruggelezen, erg leuk om je verslagen te lezen en mooi dat die kinderen er zo veel plezier aan beleven.
  maandag 8 juli 2013 @ 21:50:13 #74
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_128736420
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 20:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Dude, qua kadootjes; een beautysalonsmeerverwenpakket? Met gezichtsmaskers en smeersels enzo? Ff lekker ontstressen na een lange busreis.
Ik geef de meisjes uit de klas van mijn jongste nu nagellaksets kado. Die zitten echt in een aflakfase. Met glittertopping en hysterische kleuren. En nagellakremoverpads. (3Xwoordwaarde) al heeft zijn liefde veel liever een waterpistool. Met een lege colafles als reservoir.


En een wegwerpcamera voor in Amsterdam? Ook leuk voor thuis om je (zelfgeplakte?) album te laten zien!
Goede ideeën!

Nagellakjes hebben ze al via de Plus-spaaractie en ze hebben op hun verjaardag ook al e.e.a. aan getut gekregen. Maar ik kan er nog wel wat variaties op bedenken.

En natuurlijk doen stoere schriften en een coole etui het ook nog altijd wel.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_128736954
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2013 21:50 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Goede ideeën!

Nagellakjes hebben ze al via de Plus-spaaractie en ze hebben op hun verjaardag ook al e.e.a. aan getut gekregen. Maar ik kan er nog wel wat variaties op bedenken.

En natuurlijk doen stoere schriften en een coole etui het ook nog altijd wel.
Je hebt in de euroland shops veel leuke knutselpakketjes, misschien is dat wat voor de dames.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')