abonnement Unibet Coolblue
pi_130353854
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 19:42 schreef artm het volgende:
politieRdam_C twitterde op woensdag 21-08-2013 om 18:29:46 Studenten #Eurekaweek vieren feestje op #Westersingel. Leren ze ook dat 'teras' met dubbel R wordt geschreven? #SSR http://t.co/g9skD70Ncu reageer retweet
[ afbeelding ]

_O-
_O- _O- _O-
pi_130353909
Wat voor stunten heeft de EUR allemaal uitgehaald om zo veel mogelijk mensen alsnog de 60 EC's te laten halen met compensatieregelingen? Je las er het afgelopen jaar regelmatig over dat ze vaak gewoon soepeler hadden genormeerd om het aantal onvoldoendes te beperken. Zo haal je het doel dat mensen sneller afstuderen maar ten koste van wat...
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_130353955
Leuk dat ook dat soort mensen tegenwoordig op twitter actief is. :)
Het kan echter een typefout zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_130353996
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat voor stunten heeft de EUR allemaal uitgehaald om zo veel mogelijk mensen alsnog de 60 EC's te laten halen met compensatieregelingen? Je las er het afgelopen jaar regelmatig over dat ze vaak gewoon soepeler hadden genormeerd om het aantal onvoldoendes te beperken. Zo haal je het doel dat mensen sneller afstuderen maar ten koste van wat...
Niets. Wie het niet heeft gehaald is exit. Iedereen die nog pogingen heeft gedaan om naar hoorzittingen en dergelijke te gaan heeft een dikke vette "nee" gekregen. Persoonlijke omstandigheden en dat soort zaken zijn allemaal afgewezen. Althans, van wat ik heb mee gekregen.


Edit: Ook gedurende het jaar vielen mensen bij bosjes weg. Er zijn namelijk amper herkansingen dus je ligt er redelijk snel uit als je loopt te kutten.
pi_130354139
quote:
Niets. Wie het niet heeft gehaald is exit. Iedereen die nog pogingen heeft gedaan om naar hoorzittingen en dergelijke te gaan heeft een dikke vette "nee" gekregen. Persoonlijke omstandigheden en dat soort zaken zijn allemaal afgewezen. Althans, van wat ik heb mee gekregen.
Er zijn hier diverse berichten geplaatst waaruit blijkt dat ze voor bepaalde tentamens van vieren zessen hebben gemaakt (bij wijze van spreken) om te voorkomen dat te veel mensen zouden afvallen. Plus dat je natuurlijk wat onvoldoendes mag hebben wat strijdig is met het traditionele systeem aan een universiteit (zo moet ik voor alles minstens een 6 halen).
Over die persoonlijke omstandigheden kan ik geen uitspraak doen, mijn ervaring is dat ze bij 'kleinere' opleidingen veel soepeler zijn dan bij 'grotere' opleidingen en dat ze veel soepeler zijn wanneer je op tijd problemen meldt dan wanneer je er pas mee aan komt kakken wanneer de examens achter de rug zijn.

Hoe dan ook, ik ben benieuwd welk percentage van de studenten is afgevallen. Plaats dat alsjeblieft eens over 1 week of 2 weken zo gauw dat bekend is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_130357773
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:47 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Er zijn hier diverse berichten geplaatst waaruit blijkt dat ze voor bepaalde tentamens van vieren zessen hebben gemaakt (bij wijze van spreken) om te voorkomen dat te veel mensen zouden afvallen. Plus dat je natuurlijk wat onvoldoendes mag hebben wat strijdig is met het traditionele systeem aan een universiteit (zo moet ik voor alles minstens een 6 halen).
Over die persoonlijke omstandigheden kan ik geen uitspraak doen, mijn ervaring is dat ze bij 'kleinere' opleidingen veel soepeler zijn dan bij 'grotere' opleidingen en dat ze veel soepeler zijn wanneer je op tijd problemen meldt dan wanneer je er pas mee aan komt kakken wanneer de examens achter de rug zijn.

Hoe dan ook, ik ben benieuwd welk percentage van de studenten is afgevallen. Plaats dat alsjeblieft eens over 1 week of 2 weken zo gauw dat bekend is.
Daar staat natuurlijk tegenover dat jij waarschijnlijk - zoals op elke andere universiteit - elk tentamen eens of meerdere malen mag herkansen en wij niet. Verder heb ik het over studenten die inderdaad omstandigheden op tijd hebben gemeld, nog voordat ze ook maar een enkele onvoldoende hadden. Voor de goede orde: ik val daar niet onder en heb mijn jaar gewoon gehaald. Zodra het percentage bekend is zal ik het wel plaatsen.
pi_130359933
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 17:24 schreef Wazzim het volgende:

[..]

Ach, laat mij nou maar in alle rust allochtoon zijn. ;)
Wat een dikke onzin zeg. Dan ga je ook maar lekker in alle rust in het buitenland studeren als je ''allochtoon'' bent.
pi_130367036
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 19:21 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Daar staat natuurlijk tegenover dat jij waarschijnlijk - zoals op elke andere universiteit - elk tentamen eens of meerdere malen mag herkansen en wij niet.
Natuurlijk. Ik vind dat echter een goede zaak. Beter een paar maanden later alsnog de stof goed beheersen dan een 4 of een 5 halen en hiermee overgaan. Dat systeem van overgaan zelf past m.i. al niet bij een universiteit. Waar is nog de ruimte voor individuele zelfontplooiïng? Is het zo'n ramp als je 1 of 2 vakken wat later onder de knie krijgt? Je wil al te 'studentikoos' gedrag beperken, fair enough. De EUR slaat m.i. wel door. Het hoort zeker bij een eerste jaar van de studententijd dat je nog moet wennen, moet uitvogelen hoe en hoeveel je moet studeren, hoe je het studeren combineert met het zelfstandige wonen, sporten, uitgaan, werken etc.
Ik denk dat het BSA een prima initiatief is, hoe hoog dat moet zijn hangt sterk van de opleiding af dus daar doe ik geen concrete uitspraak over buiten het feit dat ik i.h.a. 40-50 EC's redelijk vind met mogelijk nog een aantal vakken die je gehaald moet hebben. De grens op 60 leggen maar dan wel in ruil hiervoor onvoldoendes toestaan is geen oplossing. MIsschien zouden universiteiten ook eens wat meer moeten selecteren aan de poort, gewoon door een goed gesprek te hebben en een capaciteitentest af te nemen (eerst de test, dan het gesprek). Dan krijg je al een veel betere matching wat zowel voor de student als de universiteit goed is. Verder moet het altijd mogelijk zijn om na het eerste jaar straffeloos (dus zonder verlies van StuFi) over te stappen naar een andere opleiding. Je bent immers nog jong en je kan niet afdwingen dat je direct de juiste keuze maakt, hoe goed je je ook voorbereidt. Soms moet je gewoon wat ervaren.

quote:
Voor de goede orde: ik val daar niet onder en heb mijn jaar gewoon gehaald.
Proficiat! ^O^
Zonder compensatiepunten?

quote:
Zodra het percentage bekend is zal ik het wel plaatsen.
Dank je.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_130393346
quote:
9s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 20:15 schreef Travel. het volgende:

[..]

Wat een dikke onzin zeg. Dan ga je ook maar lekker in alle rust in het buitenland studeren als je ''allochtoon'' bent.
Hoezo "allochtoon"? Wettelijk ben ik allochtoon.

Daarnaast moet het knipoogje een teken zijn van het gebruik van speelse humor die niet al te serieus genomen moet worden. Je hoeft niet direct zo te gaan reageren :{
Alles moet ROOD.
pi_130410867
Hey hier een kersverse EUR-student. Ik ga Economie en Bedrijfseconomie doen en omdat ik 60 puntjes moet halen ga ik dit jaar nog niet bij een studentenvereniging oid. Omdat ik toch nog wel iets erbij wil doen dit jaar (bijna al mijn vrienden gaan wel bij studentenverenigingen in andere steden enz. dus die zal ik wel iets minder gaan zien) zit ik er over te denken om iets te gaan doen in een commissie van de EFR (economie faculteitsclub). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
pi_130411505
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:48 schreef ulq het volgende:
Hey hier een kersverse EUR-student. Ik ga Economie en Bedrijfseconomie doen en omdat ik 60 puntjes moet halen ga ik dit jaar nog niet bij een studentenvereniging oid. Omdat ik toch nog wel iets erbij wil doen dit jaar (bijna al mijn vrienden gaan wel bij studentenverenigingen in andere steden enz. dus die zal ik wel iets minder gaan zien) zit ik er over te denken om iets te gaan doen in een commissie van de EFR (economie faculteitsclub). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Geen ervaring, maar ben precies hetzelfde van plan, of een sportvereniging
pi_130411831
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 11:48 schreef ulq het volgende:
Hey hier een kersverse EUR-student. Ik ga Economie en Bedrijfseconomie doen en omdat ik 60 puntjes moet halen ga ik dit jaar nog niet bij een studentenvereniging oid. Omdat ik toch nog wel iets erbij wil doen dit jaar (bijna al mijn vrienden gaan wel bij studentenverenigingen in andere steden enz. dus die zal ik wel iets minder gaan zien) zit ik er over te denken om iets te gaan doen in een commissie van de EFR (economie faculteitsclub). Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Zijn dat twee studies? Zo ja, dan zou ik er niks bij doen maar pas in je tweede jaar. Want als je al werkt en twee studies doet, dan zou ik er niks meer bij doen
pi_130412205
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:39 schreef Travel. het volgende:

[..]

Zijn dat twee studies? Zo ja, dan zou ik er niks bij doen maar pas in je tweede jaar. Want als je al werkt en twee studies doet, dan zou ik er niks meer bij doen
Dat is 1 studie.
“I'm not about caring; I'm about winning.”
- Harvey Specter
“Take a step back, look at the bigger picture.”
pi_130413376
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:23 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Geen ervaring, maar ben precies hetzelfde van plan, of een sportvereniging
Aha, heb je meegedaan aan het EFR introductieweekend?
pi_130413552
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:51 schreef ulq het volgende:

[..]

Aha, heb je meegedaan aan het EFR introductieweekend?
Nee, wel mooie verhalen over gehoord! Ik zat dat weekend op Lowlands, Eurekaweek heb ik wel aan meegedaan
pi_130413944
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:58 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Nee, wel mooie verhalen over gehoord! Ik zat dat weekend op Lowlands, Eurekaweek heb ik wel aan meegedaan
Ik heb precies hetzelfde, al zat in Spanje ipv Lowlands :P

Beetje relaxed groepje gehad tijdens eurekaweek?
pi_130414171
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:18 schreef ulq het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde, al zat in Spanje ipv Lowlands :P

Beetje relaxed groepje gehad tijdens eurekaweek?
Ja hoor, was alleen ziekjes heel de week lang dus heb geen lange nachten gemaakt :P Jij?
pi_130421804
Ik heb me mid juni ingescheven en sindsdien een beetje post gekregen en geen reet gehoord, in studielink staat alleen nog 'verzoek ingediend' en mijn vwo diploma is nog niet eens geverifieerd :'). Ik ga deze week eens vragen of ik me zorgen moet maken/wat er mis gaat

[ Bericht 2% gewijzigd door jordyqwerty op 24-08-2013 20:25:21 ]
pi_130424342
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:50 schreef jordyqwerty het volgende:
Ik heb me mid juni ingescheven en sindsdien een beetje post gekregen en geen reet gehoord, in studielink staat alleen nog 'verzoek ingediend' en mijn vwo diploma is nog niet eens geverifieerd :'). Ik ga deze week eens vragen of ik me zorgen moet maken/wat er mis gaat
Ik heb precies hetzelfde, heb inmiddels ook een mailtje gestuurd.
“I'm not about caring; I'm about winning.”
- Harvey Specter
“Take a step back, look at the bigger picture.”
pi_130424401
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 20:59 schreef PowerData het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde, heb inmiddels ook een mailtje gestuurd.
Ik ga morgenochtend naar dat ESSC met mijn diploma. Universiteit is toch twintig minuutjes lopen :P En even DUO bellen wat er mis gaat
pi_130424637
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:00 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Ik ga morgenochtend naar dat ESSC met mijn diploma. Universiteit is toch twintig minuutjes lopen :P En even DUO bellen wat er mis gaat
Op zondag?
pi_130424939
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:06 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Op zondag?
Denk de hele dag al dat het zondag is, maandag dus.
pi_130425146
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:50 schreef jordyqwerty het volgende:
Ik heb me mid juni ingescheven en sindsdien een beetje post gekregen en geen reet gehoord, in studielink staat alleen nog 'verzoek ingediend' en mijn vwo diploma is nog niet eens geverifieerd :'). Ik ga deze week eens vragen of ik me zorgen moet maken/wat er mis gaat
Gaat heel vaak mis daar hoor. Heb je geen mails gehad?
pi_130425186
quote:
2s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:00 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

Ik ga morgenochtend naar dat ESSC met mijn diploma. Universiteit is toch twintig minuutjes lopen :P En even DUO bellen wat er mis gaat
Je kan beter Erasmus bellen. DUO heeft niks te maken met je inschrijving, volgens mij is dat Studielink
pi_130425238
quote:
9s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 21:21 schreef Travel. het volgende:

[..]

Je kan beter Erasmus bellen. DUO heeft niks te maken met je inschrijving, volgens mij is dat Studielink
In studielink staat dat de vooropleiding nog niet gecontroleerd door DUO is. Maar langsgaan bij Erasmus lijkt me beter, en is voor mij ook goed te doen, dan krijg je meteen alles in een keer geregeld en hoef je niet vijf keer te bellen (hoop ik)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')