abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:35:00 #51
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_126923416
Ik heb datzelfde verzoek ook gehad, wist niet eens meer dat ik er een rekening had, laat staan dat er geld op stond.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_126923557
Waarom al die heisa over een kopietje van je paspoort? Stuur gewoon op zou ik zeggen?
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:41:10 #53
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_126923824
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:37 schreef videonatic het volgende:
Waarom al die heisa over een kopietje van je paspoort? Stuur gewoon op zou ik zeggen?
Weet je hoeveel identiteitsfraude er wordt gepleegd elk jaar? En hoe makkelijk het is om een mailtje te onderschepen? Het is echt belachelijk onveilig om een kopie van je paspoort over de mail te gooien, dat zou niemand ooit moeten doen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:41:49 #54
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_126923873
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:58 schreef IceDustbin2 het volgende:
Kopietje maken, BSN afgeschermen; opsturen..
Dan krijg je een mailtje terug dat ze je BSN ook nodig hebben.
pi_126924377
Gewoon niks sturen. jaren geleden bij mijn bank ook zo'n mailtje dan wel brief 2 keer gehad. Nooit op gereageerd. Werd er later op het journaal gevraagd van en hoe dan met mensen die niks hebben opgestuurd. Antwoord - Risk Assesment.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_126926990
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:41 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dan krijg je een mailtje terug dat ze je BSN ook nodig hebben.
Mogen ze sowieso niet opslaan; dus daarom optie 2, langsgaan..
Hiroshima '45, Chernobyl '86, Windows '95
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:33:34 #57
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_126927629
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:24 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Mogen ze sowieso niet opslaan; dus daarom optie 2, langsgaan..
Waar is het dichtstbijzijnde filiaal van die bank?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:36:42 #58
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_126927873
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:33 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Waar is het dichtstbijzijnde filiaal van die bank?
Volgens mij hebben ze die niet.
pi_126928037
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:02 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Waarom bel je niet gewoon even? :')
Dit, dus.
Home is where the O+ is...
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:45:17 #60
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_126928506
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:36 schreef Tijn het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze die niet.
Precies dat bedoel ik. Heb ze maar gemaild dat ik niet eens wist dat ik er een rekening had, dus of ze me de gegevens kunnen sturen
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_126938571
Mensen die nog geld hebben staan bij de Lloyds Bank zijn sowieso dom want de rente die je daar krijgt is vrij laag vergeleken met andere banken.
pi_126938822
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:24 schreef IceDustbin2 het volgende:

[..]

Mogen ze sowieso niet opslaan; dus daarom optie 2, langsgaan..
Banken moeten juist het BSN gebruiken. Dit is het enige waarbij personen getraceerd kunnen worden. Immers dit is de enige manier om bv met de belastingdienst te communiceren, hoeveel centjes .


Gebruik BSN door instanties
Of een instantie het BSN mag gebruiken moet blijken uit de wetgeving op grond waarvan een instantie bepaalde taken verricht. Een instantie die het BSN gebruikt, moet dus altijd kunnen aantonen wat de wettelijke basis van het gebruik is. Zo moeten banken het BSN gebruiken voor uitwisseling van gegevens met de Belastingdienst. De bank doet dit op basis van de Algemene Wet inzake Rijksbelastingen.


Daarbij de bank is niet verplicht om een kopie te maken, maar ze mogen het wel.
Moet een bank een kopie van mijn paspoort maken en bewaren?

Banken en financiële dienstverleners zijn niet verplicht om een kopie of een scan van uw identiteitsbewijs te maken. Financiële instellingen zijn wel verplicht de gegevens van uw identiteitsbewijs te controleren en vast te leggen. Dit staat in de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (WWFT).

Financiële instelling doet verplicht cliëntenonderzoek
Een financiële instelling is verplicht om in bepaalde gevallen een cliëntenonderzoek te doen. Bijvoorbeeld als u klant wordt van een bank of een verzekeraar. Daarom controleert de instelling uw identiteit en legt deze vast. Vaak maakt de bank of verzekeraar een kopie van uw paspoort of uw Europese identiteitskaart. De instelling kan de gegevens van uw identiteitsbewijs ook op een andere wijze in hun bedrijfssysteem opslaan.

Het cliëntenonderzoek is een belangrijk middel om witwassen en terrorismefinanciering te voorkomen en criminele of terroristische geldstromen te traceren.


Maar ze mogen dus wel een kopie vragen, om te controleren of jij werkelijk bent wie jij zegt te zijn.
pi_126943828
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

ik vind het onbeschoft dat ze niet meteen aangeven wat ze gaan doen als je niet meewerkt. Ik zit nu in onzekerheid of ze mn geld kunnen blokkeren of afpakken.
Ik heb hier een brief over gekregen. Daar staat in dat als ze het niet op tijd hebben ontvangen het saldo overgemaakt wordt naar de bij hun bekende tegenrekening en dat de rekening verder gesloten wordt.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 12:46:16 #64
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_126943876
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 12:45 schreef TwinkleStar001 het volgende:

[..]

Ik heb hier een brief over gekregen. Daar staat in dat als ze het niet op tijd hebben ontvangen het saldo overgemaakt wordt naar de bij hun bekende tegenrekening en dat de rekening verder gesloten wordt.
oke, dan hoef ik dus niets te doen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_126945616
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:49 schreef FredvZ het volgende:

[..]

:')
Maar het is wel zo dat de overheid zelf vermeld dat je op kopien de meeste gedeeltes onzichtbaar moet maken.

http://www.rijksoverheid.(...)entiteitsbewijs.html

Dus BHFH stuur je kopie op met die dingen onherkenbaar gemaakt en kijk of ze dat wel accepteren.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 22:59:55 #66
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_127685986
Ik heb vandaag een e-mail ontvangen dat mijn verlopen ID-kaart niet geldig is. Er wordt gevraagd om een geldig paspoort. Aangezien ik geen geldige ID-kaart of paspoort heb, ga ik het proberen met mijn rijbewijs. Uiteraard meteen erbij verteld dat als mijn rijbewijs niet geaccepteerd wordt, ik genoodzaakt zal zijn de rekening op te heffen :P
pi_127688859
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 22:59 schreef testje318 het volgende:
Ik heb vandaag een e-mail ontvangen dat mijn verlopen ID-kaart niet geldig is. Er wordt gevraagd om een geldig paspoort. Aangezien ik geen geldige ID-kaart of paspoort heb, ga ik het proberen met mijn rijbewijs. Uiteraard meteen erbij verteld dat als mijn rijbewijs niet geaccepteerd wordt, ik genoodzaakt zal zijn de rekening op te heffen :P
Zoals je een paar posts hierboven al kon lezen hoef je niks te doen, ze storten automatisch het restbedrag over naar je tegenrekening.
pi_127695151
Voor het controleren van je identiteit kun je deze bank doorverwijzen naar de bank van je tegenrekening.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_127705547
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 09:27 schreef Koral het volgende:
Voor het controleren van je identiteit kun je deze bank doorverwijzen naar de bank van je tegenrekening.
Dat zou mooi zijn, gaan ze allemaal naar elkaar wijzen.
pi_127705741
In de brief die ze mij stuurden, stond dat het naar een betaalrekening overgestort zou worden. Dat was inmiddels vorige maand, dus dat zou binnenkort toch moeten gebeuren.

Ik heb ook geen legitimatie opgestuurd.
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:28:35 #71
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_127722563
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 23:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Zoals je een paar posts hierboven al kon lezen hoef je niks te doen, ze storten automatisch het restbedrag over naar je tegenrekening.
Beetje kort door de bocht van je. Uit mijn tekst kan je toch opmaken dat ik mijn rekening wél wil behouden. 'Probleem' is alleen dat mijn rijbewijs mijn enige geldige legitimatiebewijs is. Mochten ze dat ook niet accepteren, dan hoef ik inderdaad niets te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door testje318 op 12-06-2013 21:23:13 ]
  woensdag 12 juni 2013 @ 20:57:59 #72
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127723921
ik heb ook een brief gekregen, maar een een kattebelletje erbij dat bij wijze van uizondering een rijbewijs ook geaccepteerd zou worden.
quote:
Geachte ...

Bij wijze van uitzondering zal Lloyds Bank een kopie van een rijbewijs ook accepteren. U kunt uw kopie sturen naar identificatie@lloydsbank.nl, onder vermelding van het rekeningnummer van uw Internet Spaarrekening.

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_127724135
quote:
5s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind dit onzin, dus doe dit niet.

Banken zijn het verplicht volgens de Wwft. Is alles behalve onzin ook.
Playing guitar is a religion.
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:04:29 #74
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127724202
quote:
3s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:03 schreef Bahamut0503 het volgende:

[..]

Banken zijn het verplicht volgens de Wwft. Is alles behalve onzin vind ik.
dan hadden ze dat maar eerder moeten bedenken.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_127724268
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:04 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

dan hadden ze dat maar eerder moeten bedenken.
Dit is een regelgeving van de AFM. Niet van de Bank. Tijden veranderen en de financiële wereld moet daar wel in meegaan. Deze opmerking is dan ook behoorlijk kort door de bocht........
Playing guitar is a religion.
  woensdag 12 juni 2013 @ 21:07:34 #76
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_127724356
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:05 schreef Bahamut0503 het volgende:

[..]

Dit is een regelgeving van de AFM. Niet van de Bank. Tijden veranderen en de financiële wereld moet daar wel in meegaan. Deze opmerking is dan ook behoorlijk kort door de bocht........
waarom vragen andere (spaar) banken hier dan niet om? BOS/Lloys is de bij mijn weten enige die dit doet, voor de anderen volstaat de storting van de tegenrekening. slim is het niet van ze, want wie gaat nu al die moeite doen. De rente is toch niet je van het. Hebben ze net miljoenen gestopt in reclamecampagnes en welkomscadeaus. jagen ze alle klanten weer weg. Bedankt en tot de volgende spaaractie.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_127724546
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

waarom vragen andere (spaar) banken hier dan niet om? BOS/Lloys is de bij mijn weten enige die dit doet, voor de anderen volstaat de storting van de tegenrekening.
Dat ligt aan de situatie. Als jij meerdere spaarrekeningen hebt bij verschillende banken, kan het zijn dat de andere banken jouw indentiteit al kunnen verifieren omdat het dossier daar al compleet is.

Als jij een nieuwe klant wordt van een bank, ongeacht het product, ga jij gewoon door dezelfde molen heen. Er komt een EVA, SFH en een VIS toetsing en er wordt 9 van de 10 keer een kopie van je paspoort/id gemaakt.

In dit geval kan het zijn dat BOS/Lloys het dossier niet compleet heeft en daarom daar nu achteraan gaat. Het is nu namelijk in de financiële dienstverlening een behoorlijk hot item.
Playing guitar is a religion.
pi_127724617
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 21:07 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

jagen ze alle klanten weer weg.
Zoals ik al zei. Elke financiële dienstverlener is dit gewoonweg verplicht.
Playing guitar is a religion.
pi_127741534
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 14:08 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn, gaan ze allemaal naar elkaar wijzen.
Online banken doen hun identificatie uiteindelijk allemaal op basis van een identificatie bij een bank waar je ooit persoonlijk bent geweest. Helaas is dit weer een voorbeeld van hoe een bedrijf hun probleem het een probleem van de klant maakt i.p.v. wat meer moeite doen en "door de molen" van een andere bank te gaan.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_127752597
Nou, hier ook mailtje gehad.
Het geld (¤ 5,-) maar opgenomen dus :')
pi_127754677
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:10 schreef Koral het volgende:

[..]

Online banken doen hun identificatie uiteindelijk allemaal op basis van een identificatie bij een bank waar je ooit persoonlijk bent geweest. Helaas is dit weer een voorbeeld van hoe een bedrijf hun probleem het een probleem van de klant maakt i.p.v. wat meer moeite doen en "door de molen" van een andere bank te gaan.
Nee hoor, ik heb een rekening bij diverse internetbanken en Lloyds is niet de eerste die mij om identificatie vraagt. De identificatie waar jij het over hebt is alleen ter controle van de tegenrekening.
pi_127779731
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 16:23 schreef MCH het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb een rekening bij diverse internetbanken en Lloyds is niet de eerste die mij om identificatie vraagt. De identificatie waar jij het over hebt is alleen ter controle van de tegenrekening.
En waarom controleert een internetbank de tegenrekening? Juist, om de identiteit te verifieren. Bij deze bank ben je, als het goed is, ooit persoonlijk langs gegaan en daarmee een betrouwbaardere manier dan een kopie legitimatie waarvan de bank alleen maar kan aannemen dat de rechtmatige persoon deze opstuurt. Google maar eens op afgeleide identificatie.

Kijk, ik snap wel dat banken ook aan een rekeninghouder, zeker als het een opening betreft, dit opvragen. Dan is het dossier in 1 keer complete en kan het snel verwerkt worden. Maar dit gaat om mensen die al lang een rekening hebben, en die allemaal bekend zijn bij andere banken. De keuze om het toch aan de klant te vragen is de weg van de minste weerstand kiezen (want de andere bank zit ook niet te wachten op werk waar niemand wat aan verdiend) en dus ben ik weer bij mijn stelling. Deze bank maakt van hun probleem een probleem van de klant.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_127780909
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 09:12 schreef Koral het volgende:

[..]

En waarom controleert een internetbank de tegenrekening? Juist, om de identiteit te verifieren. Bij deze bank ben je, als het goed is, ooit persoonlijk langs gegaan en daarmee een betrouwbaardere manier dan een kopie legitimatie waarvan de bank alleen maar kan aannemen dat de rechtmatige persoon deze opstuurt. Google maar eens op afgeleide identificatie.

Kijk, ik snap wel dat banken ook aan een rekeninghouder, zeker als het een opening betreft, dit opvragen. Dan is het dossier in 1 keer complete en kan het snel verwerkt worden. Maar dit gaat om mensen die al lang een rekening hebben, en die allemaal bekend zijn bij andere banken. De keuze om het toch aan de klant te vragen is de weg van de minste weerstand kiezen (want de andere bank zit ook niet te wachten op werk waar niemand wat aan verdiend) en dus ben ik weer bij mijn stelling. Deze bank maakt van hun probleem een probleem van de klant.
Dat wordt in de toekomst nog een probleem dan volgens jou? Er zijn nu al een aantal banken met geen of nauwelijks fysieke mogelijkheden om langs te gaan met je bankzaken. Ik noem bijvoorbeeld de ASN Bank of Triodos maar ook SNS is zijn dienstverlening voor de fysieke klant tot een dramatisch niveau aan het terugschroeven.
  woensdag 26 juni 2013 @ 21:59:15 #84
229631 testje318
Test gelukt! ;)
pi_128299002
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 20:57 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik heb ook een brief gekregen, maar een een kattebelletje erbij dat bij wijze van uizondering een rijbewijs ook geaccepteerd zou worden.

[..]

quote:
Geachte heer testje318,

Bedankt voor uw e-mail van 12 juni 2013. Wegens drukte heeft de beantwoording van uw e-mail helaas vertraging opgelopen. Onze excuses voor het eventuele ongemak.

Bij wijze van uitzondering zal Lloyds Bank een kopie van uw rijbewijs ook accepteren. Hartelijk dank voor het toesturen van de kopie van uw rijbewijs. Wij zullen de kopie controleren. Mochten wij nog aanvullende vragen hebben, dan nemen wij contact met u op.

Als u een nieuw paspoort heeft aangevraagd, ontvangen wij daarvan graag een kopie. Hartelijk dank voor uw medewerking.
:')
  woensdag 26 juni 2013 @ 23:31:08 #85
150967 Papabear
Bona diagnosis, bona curatio
pi_128304528
Kopie van het rijbewijs voldoet meestal ook wel, mits er ook een kopie van de achterzijde wordt meegestuurd. Daar staat immers het BSN nummer op :)
Bona valetudo melior est quam maximae divitiae
pi_128530039
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 10:06 schreef MCH het volgende:

[..]

Dat wordt in de toekomst nog een probleem dan volgens jou? Er zijn nu al een aantal banken met geen of nauwelijks fysieke mogelijkheden om langs te gaan met je bankzaken. Ik noem bijvoorbeeld de ASN Bank of Triodos maar ook SNS is zijn dienstverlening voor de fysieke klant tot een dramatisch niveau aan het terugschroeven.
Geen idee. Voor nog niet geboren personen wellicht? :P Is niet aan mij om daar over na te denken, en wellicht ook een beetje vroeg, maar je hebt een punt. Wellicht dat ze dan toch weer een paar kantoren openen of dat de wet veranderd (digid bv)?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  zaterdag 8 februari 2014 @ 12:15:01 #87
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_136464877
Heb hetzelfde gehad als TS en vond het ook onzin. Heb het dus ook niet gedaan, en mijn rekening is netjes gesloten :)

Wat een bullshit, eerst alles met Bank of Scotland regelen, wordt de keet overgenomen kun je alles weer opnieuw gaan doen :')

Hoop dat die kut bank zo snel mogelijk weer verdwijnt uit NL :W
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')