abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_128492132
bedankt voor de info :)
wou idd die mods uit OP erop gooien en toen kwam ik erachter dat die niet te vinden zijn in de workshop.
ik wil ook beginnen met maar een paar grafische mods en daarna verder zien, ben nu eerst benieuwd hoe ik skyrim eruit kan laten zien tegenover de 360 versie :9
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:05:39 #127
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_128492178
GVD, nu wil ik ook weer Skyrim spelen... :(
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_128492181
quote:
ben nu eerst benieuwd hoe ik skyrim eruit kan laten zien tegenover de 360 versie :9
Een stuk beter.

Zeker als je ook die uGrids aanpast. Wel ff uitkijken met je savegames. Link staat in de OP volgens mij nog :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128492188
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:05 schreef DeeCruise het volgende:
GVD, nu wil ik ook weer Skyrim spelen... :(
GA INSTALLEREN DAN
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:06:36 #130
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_128492204
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:05 schreef vosss het volgende:

[..]

Een stuk beter.

Zeker als je ook die uGrids aanpast. Wel ff uitkijken met je savegames. Link staat in de OP volgens mij nog :)
Goeie inderdaad, was het hele uGrids vergeten.. Wat ik me zo kan herinneren is 9 de meest stabiele nummering, maar er is genoeg informatie over te vinden.. Zie bijvoorbeeld de Nvidia tips om skyrim te tweaken inclusief uGrids verhaal (ikzelf heb em dus op 9 staan) -> http://www.geforce.com/wh(...)e-look-even-better#1

@Vosss: maak me niet gek man, je weet zelf wat voor klotewerk dat is met al die mods! Daarnaast heb ik niet alle mods meer fysiek op disk staan (rar) en zijn deze juist van Nexus afgehaald..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_128492239
Ik adviseer altijd de GEMS en de STEP guide, zowel voor het selecteren als installeren van de beste mods.
pi_128492286
@kper: dat zijn goeie guides voor als je nieuw bent qua mods installeren inderdaad. Allemaal duidelijk uitgelegd wat wat doet en hoe het moet enzo :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128492287
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:06 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Goeie inderdaad, was het hele uGrids vergeten.. Wat ik me zo kan herinneren is 9 de meest stabiele nummering, maar er is genoeg informatie over te vinden..
Van wat ik me kan herinneren is 5 het meest stabiele, hoe hoger het getal, hoe krachtiger je pc moet zijn om het te trekken, vanilla skyrim is geloof ik 3... Heb zelf ook wel eens met 9 gespeeld, was nog op mijn oude pc, en dat was al een flink systeem, maar de rook kwam er onderhand vanaf.
pi_128492293
quote:
@Vosss: maak me niet gek man, je weet zelf wat voor klotewerk dat is met al die mods! Daarnaast heb ik niet alle mods meer fysiek op disk staan (rar) en zijn deze juist van Nexus afgehaald..
Ik weet het :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:10:57 #135
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_128492321
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:09 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Van wat ik me kan herinneren is 5 het meest stabiele, hoe hoger het getal, hoe krachtiger je pc moet zijn om het te trekken, vanilla skyrim is geloof ik 3... Heb zelf ook wel eens met 9 gespeeld, was nog op mijn oude pc, en dat was al een flink systeem, maar de rook kwam er onderhand vanaf.
Nah, vanilla is 5, 7 wordt aangeraden voor gemiddelde game systeem, 9 voor zwaarder gamesysteem. Ik heb em ooit eens op 13 gehad, maar de framedrops waren gigantisch waardoor ik maar teruggegaan ben naar 9.

quote:
9s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:09 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik weet het :'(
Jij hebt em uiteindelijk wel weer aan de praat gekregen toch? Ook al je mods nog terug kunnen halen?
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_128492327
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:09 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Van wat ik me kan herinneren is 5 het meest stabiele, hoe hoger het getal, hoe krachtiger je pc moet zijn om het te trekken, vanilla skyrim is geloof ik 3... Heb zelf ook wel eens met 9 gespeeld, was nog op mijn oude pc, en dat was al een flink systeem, maar de rook kwam er onderhand vanaf.
9 was prima te doen op mijn i5 2500K@stock en een 6870 1GB.
Geen 60fps, maar dat hoeft ook niet per se bij een game als Skyrim.

Reminds me, ik moet nog steeds gaan spelen met mijn 6970 2GB, dat heb ik nog niet echt gedaan :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128492349
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:09 schreef vosss het volgende:
@kper: dat zijn goeie guides voor als je nieuw bent qua mods installeren inderdaad. Allemaal duidelijk uitgelegd wat wat doet en hoe het moet enzo :Y
Idd, en tegenwoordig staan er in de guide dus ook momenten aangeven om ff een test run te doen. Laatste keer dat ik er mee bezig was heb ik echt alle mods uit de STEP guide en een aantal van GEMS geinstalleerd, maar dan wordt het na een half uurtje spelen toch aardig instabiel, dus da's leuk voor screenshots enzo.

Over 3 weken heb ik vakantie, dan ga ik weer eens een verse install doen en kijken voor nieuwe modjes, toch kutweer dan want Nederland :')
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:12:14 #138
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_128492364
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:11 schreef vosss het volgende:

[..]

9 was prima te doen op mijn i5 2500K@stock en een 6870 1GB.
Geen 60fps, maar dat hoeft ook niet per se bij een game als Skyrim.

Reminds me, ik moet nog steeds gaan spelen met mijn 6970 2GB, dat heb ik nog niet echt gedaan :@
Met de 6970 haal je met ugrids op 9 makkelijk 60fps. Verder hangt het natuurlijk af van alle texture mods wat je hebt lopen of je met de 2gb vram toekomt.
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_128492455
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:11 schreef vosss het volgende:

[..]

9 was prima te doen op mijn i5 2500K@stock en een 6870 1GB.
Geen 60fps, maar dat hoeft ook niet per se bij een game als Skyrim.

Reminds me, ik moet nog steeds gaan spelen met mijn 6970 2GB, dat heb ik nog niet echt gedaan :@
In mijn vakantie mijn I7 3930K maar eens aan het werk zetten dan :)

Nu je het over je videokaart hebt, reminds me dat ik nog 2 Sapphire HD7970 OC 3GB heb liggen om te verkopen...
pi_128492529
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:12 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Met de 6970 haal je met ugrids op 9 makkelijk 60fps. Verder hangt het natuurlijk af van alle texture mods wat je hebt lopen of je met de 2gb vram toekomt.
Dat vind ik het kutte altijd aan die texture mods, dat ze zoveel vram innemen.
pi_128492814
Mijn saves doen het in elk geval weer dus dat was mooi.

Heb na een reinstall maar heel even getest en toen merkte ik wel wat microstutters wat ik eerder niet had met de 6780. Misschien een probleem met een update destijds van Skyrim ofzo.

Meer over bekend over dat microstutteren? Vanilla deed ie dat al na een reinstall dus aan de mods ligt het niet. Toen had ik ook nog de originele ini's in gebruik. Hele zwik mods erover gegooid en dat bleef hetzelfde. Ik denk zelf dat een update toen niet goed was of iets.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_128492827
Misschien nog een keer proberen :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:31:30 #143
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_128492925
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:27 schreef vosss het volgende:
Mijn saves doen het in elk geval weer dus dat was mooi.

Heb na een reinstall maar heel even getest en toen merkte ik wel wat microstutters wat ik eerder niet had met de 6780. Misschien een probleem met een update destijds van Skyrim ofzo.

Meer over bekend over dat microstutteren? Vanilla deed ie dat al na een reinstall dus aan de mods ligt het niet. Toen had ik ook nog de originele ini's in gebruik. Hele zwik mods erover gegooid en dat bleef hetzelfde. Ik denk zelf dat een update toen niet goed was of iets.
Klinkt als een fout in de game zelf, wel vreemd though. Microstutter is iets wat normaliter alleen speelt bij een SLI/Crossfire setup..

quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:18 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Dat vind ik het kutte altijd aan die texture mods, dat ze zoveel vram innemen.
Agreed... Dat is het enige nadeel aan mijn huidige kaart (gtx690), effectief zit ik alsnog op 2gb per gpu. Met alle geinstalleerde mods kwam ik aan 1,8gb aan vram in gebruik per core, wat dus tegen het randje was, maar vervolgens stortte de engine als een kaarthuis in elkaar.

Bethesda met hun oude kutengine ook, tijd voor een fatsoenlijke upgrade (lees: nieuwe engine)!
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_128493221
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:27 schreef vosss het volgende:
Mijn saves doen het in elk geval weer dus dat was mooi.

Heb na een reinstall maar heel even getest en toen merkte ik wel wat microstutters wat ik eerder niet had met de 6780. Misschien een probleem met een update destijds van Skyrim ofzo.

Meer over bekend over dat microstutteren? Vanilla deed ie dat al na een reinstall dus aan de mods ligt het niet. Toen had ik ook nog de originele ini's in gebruik. Hele zwik mods erover gegooid en dat bleef hetzelfde. Ik denk zelf dat een update toen niet goed was of iets.
Hier iets aan? Zit op het werk, maar ff een kort googletje leverde dit op.

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:31 schreef DeeCruise het volgende:
Agreed... Dat is het enige nadeel aan mijn huidige kaart (gtx690), effectief zit ik alsnog op 2gb per gpu. Met alle geinstalleerde mods kwam ik aan 1,8gb aan vram in gebruik per core, wat dus tegen het randje was, maar vervolgens stortte de engine als een kaarthuis in elkaar.

Bethesda met hun oude kutengine ook, tijd voor een fatsoenlijke upgrade (lees: nieuwe engine)!
Daarom ben ik zo blij nu met mijn 2 videokaarten die ik een tijdje terug heb gekocht. Twee maal de GTX670, maar dan de OC versie van Gigabyte, met 4GB vram. Kan ik eindelijk fatsoenlijk modden.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:41:25 #145
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_128493291
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:39 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Hier iets aan? Zit op het werk, maar ff een kort googletje leverde dit op.

[..]

Daarom ben ik zo blij nu met mijn 2 videokaarten die ik een tijdje terug heb gekocht. Twee maal de GTX670, maar dan de OC versie van Gigabyte, met 4GB vram. Kan ik eindelijk fatsoenlijk modden.
Jah, de texturemods vreten vram, het is ook de enige game die ik speel(de) die zo veel gebruikt. Zelfs crysis 3 komt niet eens in de buurt :')
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_128493544
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:41 schreef DeeCruise het volgende:

[..]

Jah, de texturemods vreten vram, het is ook de enige game die ik speel(de) die zo veel gebruikt. Zelfs crysis 3 komt niet eens in de buurt :')
Ik ben met andere spellen ook wel van het modden, alleen GTA4 komt dan in de buurt van Skyrim, maar dat wordt deels ook veroorzaakt doordat het zo'n brakke port is. De limiet is daardoor ook eerder bereikt door de brakheid dan door mijn hardware.

Maar zelfs met Skyrim en 4GB vram krijg ik het voor mekaar om zoveel texturemods te installeren dat ik paarse vlakken krijg :') Wat wel heel veel scheelt is als er meerdere versies van een texture mod beschikbaar zijn, dan gewoon de performance versie te pakken. Heel leuk hoor, 4K textures enzo, maar je ziet nauwelijks verschil met de 2K of zelfs 1K versies, en je vram usage loopt er minder had door op, waardoor je meer andere mods kan gebruiken.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:51:02 #147
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_128493652
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:47 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik ben met andere spellen ook wel van het modden, alleen GTA4 komt dan in de buurt van Skyrim, maar dat wordt deels ook veroorzaakt doordat het zo'n brakke port is. De limiet is daardoor ook eerder bereikt door de brakheid dan door mijn hardware.

Maar zelfs met Skyrim en 4GB vram krijg ik het voor mekaar om zoveel texturemods te installeren dat ik paarse vlakken krijg :') Wat wel heel veel scheelt is als er meerdere versies van een texture mod beschikbaar zijn, dan gewoon de performance versie te pakken. Heel leuk hoor, 4K textures enzo, maar je ziet nauwelijks verschil met de 2K of zelfs 1K versies, en je vram usage loopt er minder had door op, waardoor je meer andere mods kan gebruiken.
Ow god ja, gta4 vergeten. Wat een vreselijk brakke port was dat zeg. Iceenhancer eroverheen i.c.m. een carpack en random textures die falen, CTD's en een cpu/gpu waar je een ei op kunt bakken.

De engine van skyrim is overigens ook enorm beperkt, wat niet helemaal vreemd is aangezien ze op de laatste rekbaarheid zaten. Oorspronkelijke versie is ook al van 2005 dus hoog tijd voor een nieuwe. Ga voorlopig eerst CoH2 maar eens uitspelen (toch maar aan begonnen ondanks ontbreken SLI support) en daarna de witcher 2 afmaken.

Wellicht daarna mijn skyrim installatie eens nalopen..
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 14:29:31 #148
406777 Victuss
Tally-ho, chaps.
pi_128499180
Alle Skyrim TES fans niet vergeten de volgende (total conversion) mod in de gaten te houden:
http://enderal.de/?lang=en

En als je het niet erg vind om terug in de Oblivion engine te duiken en Duitse dialoog aan te horen (Engelse subs) kijk dan ook even naar hun Oblivion conversion mod: 'Nehrim'.
If only Africa had more mosquito nets, then every year we could save millions... of mosquitoes from dying needlessly of aids.
pi_128499540
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:29 schreef Victuss het volgende:
Alle Skyrim TES fans niet vergeten de volgende (total conversion) mod in de gaten te houden:
http://enderal.de/?lang=en

En als je het niet erg vind om terug in de Oblivion engine te duiken en Duitse dialoog aan te horen (Engelse subs) kijk dan ook even naar hun Oblivion conversion mod: 'Nehrim'.
Nice, ziet er goed uit. Wel benieuwd naar, gelijk maar ff volgen op Facebook enzo, om op de hoogte te blijven. Nehrim ken ik trouwens wel van naam, maar nooit gespeeld. En ik weet niet of ik nog zin heb om Oblivion te installeren, ben toch een graphicshoer en ik weet niet voor hoe lang ik die Oblivion graphics nog trek.

Overigens zijn er ook projecten die Morrowind en Oblivion naar Skyrim brengen, alleen dat is ook nog steeds work in progress geloof ik.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 14:44:44 #150
406777 Victuss
Tally-ho, chaps.
pi_128499722
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 14:40 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Nice, ziet er goed uit. Wel benieuwd naar, gelijk maar ff volgen op Facebook enzo, om op de hoogte te blijven. Nehrim ken ik trouwens wel van naam, maar nooit gespeeld. En ik weet niet of ik nog zin heb om Oblivion te installeren, ben toch een graphicshoer en ik weet niet voor hoe lang ik die Oblivion graphics nog trek.

Overigens zijn er ook projecten die Morrowind en Oblivion naar Skyrim brengen, alleen dat is ook nog steeds work in progress geloof ik.
Hier overigens een sample om een idee te krijgen van de productiewaarde:
If only Africa had more mosquito nets, then every year we could save millions... of mosquitoes from dying needlessly of aids.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')