abonnement Unibet Coolblue
pi_127819979
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 22:01 schreef Light het volgende:

[..]

Hmm... "$foo->bar" werkt wel (als er een property bar bestaat) maar "$foo->bar()" werkt niet (als er een method bar bestaat). Dat klinkt wel onlogisch.
http://nl1.php.net/manual(...)types.string.parsing

De "simple syntax" (dat is: zonder gebruik van {}) zoekt niet naar functieaanroepen.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  zaterdag 15 juni 2013 @ 10:52:29 #252
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127820023
quote:
16s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 10:45 schreef papernote het volgende:
Nee hoor, mensen die de automatische string-expansion gebruiken zijn stom.
Niks mis mee. Zolang het maar duidelijk is. En zonder . al die . stomme . punten . is.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 10:56:06 #253
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_127820099
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 10:52 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Niks mis mee. Zolang het maar duidelijk is. En zonder . al die . stomme . punten . is.
Eens dat de punten stom zijn. In elke andere taal die ik beheers zijn het plustekens en bijna altijd als ik terugswitch naar php doe ik het de eerste keer fout...

Maar ik vind het logischer qua taal dat je de variabele buiten de string zet.
1$zoals = "deze regel "+$is+" opgebouwd.";
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
pi_127820114
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 10:52 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Niks mis mee. Zolang het maar duidelijk is. En zonder . al die . stomme . punten . is.
Zoals je hebt ontdekt zijn er soms wel wat dingen mis mee ;). En dan vind ik het duidelijker en consistenter om die syntax überhaupt nooit te gebruiken.

1
2
3
4
<?php
echo "tekst lala {$foo->bar()} blabla zozo";
echo 
'tekst lala '$foo->bar() .' blabla zozo';
?>

Ik prefereer de tweede optie. Helemaal als er HTML output bij komt kijken:

1
2
3
4
<?php
echo "<a href=\"{$this->getLink()}\">link</a>";
echo 
'<a href="'$this->getLink() .'">link</a>';
?>
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_127820953
Derde optie:
1
2
3
4
5
6
<?php
echo sprintf('<a href="%s">%s</a>',
    
$this->getLink(),
    
$this->getTitle()
);
?>
  zaterdag 15 juni 2013 @ 12:10:12 #256
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_127821521
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 10:56 schreef Maringo het volgende:

[..]

Eens dat de punten stom zijn. In elke andere taal die ik beheers zijn het plustekens en bijna altijd als ik terugswitch naar php doe ik het de eerste keer fout...

Maar ik vind het logischer qua taal dat je de variabele buiten de string zet.
[ code verwijderd ]

Ik vind dat een mindere optie, in dat geval zou ik gewoon (s)printf gebruiken. Als ik code review van mijn collega's krijgen ze het terug als het zo is opgebouwd.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_127824338
Heeft iemand hier wel eens de i18n library gebruikt voor CodeIgniter?

Ik zit met het volgende lastige probleem:

Ik wil op basis van de url de taal van de pagina aanpassen, door middel van een afkorting van 2 letters:

www.domein.com/en/news/ => engels
www.domein.com/nl/nieuws/ => nederlands
....
You get the idea. :)

Nu is het zo dat een aantal functies in mijn controllers afhankelijk zijn van de plaats in de url (uri->segment(3) geeft 12 bij www.domein.com/en/news/12). Het probleem is dat als een gebruiker de url www.domein.com/news/12 invoert uri->segment(3) ineens niet meer klopt. Wat kan ik daaraan doen, ofwel hoe maak ik uri->segment() dynamisch?


Hier volgen een aantal dingen die ik al geprobeerd heb:

1
2
3
4
<?php
$route
['^(en|nl|de)/(news|nieuws)/(:num)'] = 'news/article';
$route['^(news|nieuws)/(:num)'] = 'news/article';
?>

Wat werkt:
www.domein.nl/news/12
www.domein.nl/nieuws/12

Wat werkt niet (uri->segment() geeft verkeerde stukje url terug):
www.domein.nl/en/news/12
www.domein.nl/nl/nieuws/12

[ Bericht 20% gewijzigd door pascal08 op 15-06-2013 14:22:01 ]
  zaterdag 15 juni 2013 @ 18:58:42 #258
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_127832445
Als uri->segment(3) het derde stukje in je uri teruggeeft, werkt uri->segment(4) in dit geval dan niet? Omdat je uri nu een stukje langer is.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht &gt;:)
pi_127833135
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 18:58 schreef Sitethief het volgende:
Als uri->segment(3) het derde stukje in je uri teruggeeft, werkt uri->segment(4) in dit geval dan niet? Omdat je uri nu een stukje langer is.
Klopt. Dus eigenlijk moet ik een functie maken die het juiste stukje url opzoekt.
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 15 juni 2013 @ 19:28:04 #260
176766 crew  zoem
zoemt
pi_127833243
Ik ken CI niet zo heel goed, maar ik neem aan dat er een soort router in zit. Met een route pattern zoals in ZF kun je urisegmenten labelen, zodat je niet afhankelijk bent van de volgorde.

1
2
3
4
5
6
<?php
// oud
$route "/:controller/:action/:id";
// nieuw
$route "/:lang/:controller/:action/:id";
?>

Dit lijkt me de mooiste oplossing voor het probleem, maar ik weet niet in hoeverre CI dergelijke patterns toestaat en in hoeverre die gemapped worden richting je controllers.

De regex-patterns die in je post staan zijn onderhoudstechnisch niet zo ideaal. Bij elke nieuwe controller moet je het pattern aanpassen, waardoor het op de lange termijn een complexe regex kan worden.

[edit]
Hmm, CI ondersteunt deze constructie dus niet... dat valt me tegen -O- Er zijn wel snippets in omloop om dit te bewerkstelligen. Er staan oa wat voorbeelden op StackOverflow.

[ Bericht 5% gewijzigd door zoem op 15-06-2013 19:43:31 ]
pi_127833781
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:28 schreef zoem het volgende:
Ik ken CI niet zo heel goed, maar ik neem aan dat er een soort router in zit. Met een route pattern zoals in ZF kun je urisegmenten labelen, zodat je niet afhankelijk bent van de volgorde.
[ code verwijderd ]

Dit lijkt me de mooiste oplossing voor het probleem, maar ik weet niet in hoeverre CI dergelijke patterns toestaat en in hoeverre die gemapped worden richting je controllers.

De regex-patterns die in je post staan zijn onderhoudstechnisch niet zo ideaal. Bij elke nieuwe controller moet je het pattern aanpassen, waardoor het op de lange termijn een complexe regex kan worden.
Dit is inderdaad een veel mooiere oplossing.

Even een breakdown:

Als ik de URL www.domein.com/news/article/12 invoer, dan gaat de routing voor de functie met uri->segment() bij het renderen van de pagina, neem ik aan. In deze URL geeft uri->segment(1) "news", maar als ik de URL www.domein.com/en/news/article/12 invoer wordt uri->segment(1) ineens "en" en daar raken de functies in de war van. :P

Ik snap wel welke richting jij op wilt, maar hoe ik daarvan de juiste routes maak weet ik niet. Om het even simpel te houden:

www.domein.com/news/article/12 => *engels*
www.domein.com/en/news/article/12 => *engels*
www.domein.com/nl/nieuws/atrikel/12 => *nederlands*

Welke route moet ik hiervoor aanbrengen in mijn controller?
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 15 juni 2013 @ 20:22:00 #262
176766 crew  zoem
zoemt
pi_127835177
Ik weet te weinig van de controlflow van CI af om er een concreet antwoord op te geven.

De routepatterns die je nu hebt zouden al iets dynamischer kunnen:
1
2
3
4
5
<?php
$langs 
= array('nl','en','de');

$pattern '~^(('implode('|'$langs) .')/)?(news|nieuws)/(\d+)~';
?>
Mooi is anders, maar scheelt het telkens herhalen van de talen bij alle routes.

Misschien heb je hier iets aan: https://github.com/EllisL(...)nationalization-i18n mbt tot het i18n probleem.
pi_127835370
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 20:22 schreef zoem het volgende:
Ik weet te weinig van de controlflow van CI af om er een concreet antwoord op te geven.

De routepatterns die je nu hebt zouden al iets dynamischer kunnen:
[ code verwijderd ]

Mooi is anders, maar scheelt het telkens herhalen van de talen bij alle routes.

Misschien heb je hier iets aan: https://github.com/EllisL(...)nationalization-i18n mbt tot het i18n probleem.
Ik zal het zo eens proberen. Bedankt. ;) _O_
  zaterdag 15 juni 2013 @ 21:13:02 #264
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_127837646
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:24 schreef pascal08 het volgende:

[..]

Klopt. Dus eigenlijk moet ik een functie maken die het juiste stukje url opzoekt.
Hoe kan het eigenlijk dat je zowel /news/article als /en/news/article kan krijgen? Lijkt mij dat er ergens anders iets niet goed zit dan.

En anders misschien beter om /news/article door te verwijzen naar /en/news/article om zo de consistentie van je urls te behouden.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  zondag 16 juni 2013 @ 19:11:45 #265
319705 pascal08
dr. prof.
pi_127870011
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 21:13 schreef Maringo het volgende:

[..]

Hoe kan het eigenlijk dat je zowel /news/article als /en/news/article kan krijgen? Lijkt mij dat er ergens anders iets niet goed zit dan.

En anders misschien beter om /news/article door te verwijzen naar /en/news/article om zo de consistentie van je urls te behouden.
Ik heb nog eens goed nagedacht over jullie tips.

Als ik alles laat routen naar een url met de taal voorop, dan blijft uri->segment afhankelijk van wat de gebruiker intypt. Ik zou dus iets moeten doen met redirect of het rewriten van url in .htaccess denk ik. Mijn ervaring met dit soort dingen is nog zeer gering, maar dit lijkt me toch een probleem dat veel developers tegenkomen. Hoe pakken jullie dit aan?

EDIT:

Ik kom er net achter dat uri->segment niet per se nodig is om informatie uit de url te gebruiken voor de functie. _O- Je kunt gewoon een functieparameters instellen die de informatie uit de url haalt. Nu wordt alles een heel stuk makkelijker. Ik ga weer ff verder knoeien. :P

[ Bericht 18% gewijzigd door pascal08 op 16-06-2013 19:30:23 ]
  maandag 17 juni 2013 @ 17:22:31 #266
319705 pascal08
dr. prof.
pi_127909649
Previously... :P

Gisteren ben ik zover gekomen dat ik de taal in de URL werkend heb gekregen. Alle links werden dynamisch opgebouwd met behulp van de ingestelde taal in de config-file van CodeIgniter. Echter liep ik al gelijk tegen het probleem aan dat URL's van ajax requests ook werden veranderd, waardoor URL's niet meer klopten en ik kwam er al snel achter dat dit waarschijnlijk niet de juiste oplossing was.

Ik probeer zoveel mogelijk te lezen over de mogelijkheden van CodeIgniter, maar ik loop toch een beetje vast, omdat ik in grote lijnen niet precies weet wat ik moet doen. :?

Hoe ik denk dat het zit:

Er zijn 4 mogelijkheden om een taalvoorkeur te kunnen bepalen, namelijk d.m.v:

1. een cookie
2. een sessievariabele
3. de browsertaal
4. een database

Optie 1, 2 en 4 vereisen dat de gebruiker op de site is, of al eens is geweest.
De browsertaal is de enige manier om een voorkeur te kunnen bepalen zonder dat de gebruiker de site al eens heeft gezocht.

Het volgende voor mij een beetje onduidelijk:

Een cookie blijft voor een ingesteld periode op de computer van de gebruiker. Een sessie verloopt (zo heb ik het althans ingesteld) op het moment dat de gebruiker zijn/haar browser sluit. En de database is vanzelfsprekend altijd toegankelijk voor CI. Deze 3 opties zijn dus volgens mij allemaal geschikt om voor CI te bepalen welke taal er ingesteld moet worden.

Ik heb heel wat gegoogeld naar i18n scripts, maar bijna alle scripts gebruiken $config['language'] om de taal in op te slaan en uit te lezen. Mij is het nu onduidelijk wat $config['language'] precies is en wat het doet. Waar wordt deze instelling opgeslagen? Op de computer van de gebruiker, in een geheime database? Ik weet het echt niet. :P 8)7

Wat ik wil bereiken:

Ik wil hetzelfde als YouTube. Is er geen informatie in de vorm van een stukje URL, een sessievariabele, een cookie of wat dan ook? Dan wordt de browsertaal gebruikt.

Bezoekt de gebruiker de site via een URL die een taalvoorkeur bevat? Sla de taal op als sessievariabele (of in een cookie).

Stelt de gebruiker een andere taal in, maar is hij/zij niet ingelogd? Sla de taal op in een cookie.

Is de gebruiker ingelogd en stelt hij/zij een andere taal in? Sla de taal op in de database.

Wat nu nog onduidelijk is:

Hoe gaan de Google-bots hiermee om? Ik kwam namelijk door het googlen naar "browsertaal" erachter dat die bots logischerwijs geen browser gebruiken en dus ook geen browsertaalvoorkeur hebben. Moet ik dus nog een extra scenario toevoegen waarbij er dus helemaal geen informatie is en er wordt teruggevallen op een standaard taal?

Conclusie:

Op deze manier heb ik volgens mij alle mogelijke scenario's gedekt en hoeven de URL's niet per se informatie over de taal te bevatten. Wat ik nu moet doen is de core van CodeIgniter uitbreiden met een class die dus elke keer de juiste vertalingen ophaalt op basis van de taal die de gebruiker heeft ingesteld of de browsertaal.

PS: Ik hoop dat ik deze post zo overzichtelijk mogelijk heb gehouden. Er zitten een hele hoop vragen in verwerkt waar ik waarschijnlijk onmogelijk allemaal antwoord op kan krijgen. De belangrijkste vraag is in ieder geval welke volgorde ik moet aanhouden in het bepalen van de taal (als dit aan de orde is).
  maandag 17 juni 2013 @ 17:56:07 #267
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_127910947
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 17:22 schreef pascal08 het volgende:
Previously... :P

Gisteren ben ik zover gekomen dat ik de taal in de URL werkend heb gekregen. Alle links werden dynamisch opgebouwd met behulp van de ingestelde taal in de config-file van CodeIgniter. Echter liep ik al gelijk tegen het probleem aan dat URL's van ajax requests ook werden veranderd, waardoor URL's niet meer klopten en ik kwam er al snel achter dat dit waarschijnlijk niet de juiste oplossing was.

Ik probeer zoveel mogelijk te lezen over de mogelijkheden van CodeIgniter, maar ik loop toch een beetje vast, omdat ik in grote lijnen niet precies weet wat ik moet doen. :?

Hoe ik denk dat het zit:

Er zijn 4 mogelijkheden om een taalvoorkeur te kunnen bepalen, namelijk d.m.v:

1. een cookie
2. een sessievariabele
3. de browsertaal
4. een database

Optie 1, 2 en 4 vereisen dat de gebruiker op de site is, of al eens is geweest.
De browsertaal is de enige manier om een voorkeur te kunnen bepalen zonder dat de gebruiker de site al eens heeft gezocht.

Het volgende voor mij een beetje onduidelijk:

Een cookie blijft voor een ingesteld periode op de computer van de gebruiker. Een sessie verloopt (zo heb ik het althans ingesteld) op het moment dat de gebruiker zijn/haar browser sluit. En de database is vanzelfsprekend altijd toegankelijk voor CI. Deze 3 opties zijn dus volgens mij allemaal geschikt om voor CI te bepalen welke taal er ingesteld moet worden.

Ik heb heel wat gegoogeld naar i18n scripts, maar bijna alle scripts gebruiken $config['language'] om de taal in op te slaan en uit te lezen. Mij is het nu onduidelijk wat $config['language'] precies is en wat het doet. Waar wordt deze instelling opgeslagen? Op de computer van de gebruiker, in een geheime database? Ik weet het echt niet. :P 8)7

Wat ik wil bereiken:

Ik wil hetzelfde als YouTube. Is er geen informatie in de vorm van een stukje URL, een sessievariabele, een cookie of wat dan ook? Dan wordt de browsertaal gebruikt.

Bezoekt de gebruiker de site via een URL die een taalvoorkeur bevat? Sla de taal op als sessievariabele (of in een cookie).

Stelt de gebruiker een andere taal in, maar is hij/zij niet ingelogd? Sla de taal op in een cookie.

Is de gebruiker ingelogd en stelt hij/zij een andere taal in? Sla de taal op in de database.

Wat nu nog onduidelijk is:

Hoe gaan de Google-bots hiermee om? Ik kwam namelijk door het googlen naar "browsertaal" erachter dat die bots logischerwijs geen browser gebruiken en dus ook geen browsertaalvoorkeur hebben. Moet ik dus nog een extra scenario toevoegen waarbij er dus helemaal geen informatie is en er wordt teruggevallen op een standaard taal?

Conclusie:

Op deze manier heb ik volgens mij alle mogelijke scenario's gedekt en hoeven de URL's niet per se informatie over de taal te bevatten. Wat ik nu moet doen is de core van CodeIgniter uitbreiden met een class die dus elke keer de juiste vertalingen ophaalt op basis van de taal die de gebruiker heeft ingesteld of de browsertaal.

PS: Ik hoop dat ik deze post zo overzichtelijk mogelijk heb gehouden. Er zitten een hele hoop vragen in verwerkt waar ik waarschijnlijk onmogelijk allemaal antwoord op kan krijgen. De belangrijkste vraag is in ieder geval welke volgorde ik moet aanhouden in het bepalen van de taal (als dit aan de orde is).
Youtube bekijkt uit welk je land komt dmv IP-adres geloof ik. Via meta-tags kan je aangeven welke taal de GoogleBots moeten gebruiken.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_127938860
Ik heb een functie die een mysql resultat teruggeeft in een array.

Deze array is als volgt opgebouwd (1 item op dit moment)

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Array
(
    [id] => 95
    [titel] => nieuwsbericht 1!
    [inhoud] => eorighreg
    [url] => nieuwsbericht-1
    [type] => nieuws
    [volgorde] => 
    [images] => 0
    [parent_id] => 0
    [client_id] => 3
    [menu] => 0
    [subsite] => 2
)

Wanneer ik hem probeer te echoën mbt een foreach krijg ik de volgende output:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
9
n
e
n
n

0
0
3
0
2

Ik loop eroverheen met een foreach:

1
2
3
foreach($res as $output){
    echo $output["titel"]."<br />";
}

Dit is alleen wanneer ik 1 item heb in de array (alsof hij alleen de eerste tekens laat zien), wanneer er meer items zijn werkt het probleemloos. Kijk ik ergens overheen?
  dinsdag 18 juni 2013 @ 11:28:53 #269
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_127939339
Echo $output. Bij elke loop heeft $output namelijk een ander element uit je array. Dit komt omdat het een platte array is, en niet multidimensionaal.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht &gt;:)
pi_127939750
print_r $res en dat soort grappen, tot hoever ben je zelf al gekomen met debuggen?

Pleur error_reporting(E_ALL); ook eens aan, want $res moet een array zijn waarin arrays zitten met daarin de id => 95, etc.

print_r($output); zou nu de volgende dingen moeten weer geven: 95, nieuwsbericht 1!, eorighreg, nieuwsbericht-1, etc

[ Bericht 61% gewijzigd door Pakspul op 18-06-2013 11:46:07 ]
pi_127942877
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:40 schreef Pakspul het volgende:
print_r $res en dat soort grappen, tot hoever ben je zelf al gekomen met debuggen?

Pleur error_reporting(E_ALL); ook eens aan, want $res moet een array zijn waarin arrays zitten met daarin de id => 95, etc.

print_r($output); zou nu de volgende dingen moeten weer geven: 95, nieuwsbericht 1!, eorighreg, nieuwsbericht-1, etc
print_r $res geeft wel gewoon dit

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Array
(
    [id] => 95
    [titel] => nieuwsbericht 1!
    [inhoud] => eorighreg
    [url] => nieuwsbericht-1
    [type] => nieuws
    [volgorde] => 
    [images] => 0
    [parent_id] => 0
    [client_id] => 3
    [menu] => 0
    [subsite] => 2
)

Print_r $output zoals op de manier die jij beschrijft. De array bevat 1 item met de juiste dingen die ik wil, het gaan alleen mis in de loop. Die error_reporting(E_ALL) staat aan, de errorlog blijft leeg, dus zijn er geen fouten neem ik aan? Alleen een verkeerde manier van loopen denk ik?
pi_127943123
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 13:01 schreef boskameel het volgende:

[..]

print_r $res geeft wel gewoon dit
[ code verwijderd ]

Print_r $output zoals op de manier die jij beschrijft. De array bevat 1 item met de juiste dingen die ik wil, het gaan alleen mis in de loop. Die error_reporting(E_ALL) staat aan, de errorlog blijft leeg, dus zijn er geen fouten neem ik aan? Alleen een verkeerde manier van loopen denk ik?
In dit geval kun je direct echo $res['titel'] doen. Je hebt een foreach nodig als deze item nog in een array zit.

1
2
3
4
5
6
Array
(
  [0]  => Array(
    [id] => 95
  )
)
bijvoorbeeld.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 13:11:49 #273
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_127943263
Stijlvraagje, eigenlijk taalonafhankelijk. Stel, je hebt een array van 5 groot en je hebt een getal dX die van -1 t/m 5 loopt. -1 moet 4 worden, 5 wordt 0, zodat het een cirkelarray is.

Heeft de gemiddelde programmeur voorkeur tussen deze 2 oplossingen:
1int i = (dx + 2*5) % 5;
of
1
2
3
4
5
6
7
8
int i;
if (dX == -1) {
    i = 4;
} else if (dX == 5) {
    i == 0;
} else {
    i = dx;
}

Nogmaals, het gaat om de stijl.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_127943303
Stukje php-weirdness.
1
2
3
4
5
6
<?php
$foo 
= (string) 'bar';
echo 
$foo[0]; //output: b
echo $foo[1]; //output: a
echo $foo['onbestaande-index']; //output: b
?>

Ik ben wel benieuwd watvoor MySQL-functie je gemaakt hebt dat'ie inconsistent is in de opbouw van de output.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 13:45:52 #275
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_127944628
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 13:01 schreef boskameel het volgende:

[..]

print_r $res geeft wel gewoon dit
[ code verwijderd ]

Print_r $output zoals op de manier die jij beschrijft. De array bevat 1 item met de juiste dingen die ik wil, het gaan alleen mis in de loop. Die error_reporting(E_ALL) staat aan, de errorlog blijft leeg, dus zijn er geen fouten neem ik aan? Alleen een verkeerde manier van loopen denk ik?
Geef de gehele php code es vanaf het aanmaken van de query tot en met het uitvoeren van de result set.

Ik gok dat het te maken heeft dat je de array niet declareert. Waardoor die denkt dat het een string is en dus alleen de eerste letter teruggeeft.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')