abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:25:29 #126
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127198467
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 11:58 schreef danic het volgende:
Ik heb ook een vraag. Beetje suf hoor.
Maar ik heb net de baby inzet uit de maxicosi gehaald. Rosalie zat helemaal opgefrommeld dus wilde het eens proberen.
Ze zit nu echt 100x beter.
Maar als ze slaapt zakt haar hoofdje zo opzij en dat ziet er zwaar oncomfortabel uit.
Iemand een praktische tip hoe ik dit kan stutten?
Enkel het schuimblok uit de zit verkleiner halen!
Dan zitten ze er weer goed in en het hoofdje is nog ondersteund.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 30 mei 2013 @ 12:26:31 #127
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127198508
Suikertante ik zou ook voeding voor hongerige baby's proberen :Y
Liever dan rijstebloem.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_127199506
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:25 schreef laziness het volgende:

[..]

Enkel het schuimblok uit de zit verkleiner halen!
Dan zitten ze er weer goed in en het hoofdje is nog ondersteund.
+ 1 dat werkte hier ook voldoende.
pi_127199876
Suiker, heeft F. geen last van zijn darmen? Ik vraag me af of hij wel zo hongerig is als hij regelmatig veel van een voeding laat staan..
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:01:16 #130
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_127199895
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:25 schreef laziness het volgende:

[..]

Enkel het schuimblok uit de zit verkleiner halen!
Dan zitten ze er weer goed in en het hoofdje is nog ondersteund.
Daar kwamen wij ook na een week ofzo achter dat dat kon :D . Zo zat ie echt veel beter, niet zo zwabberig.
pi_127200760
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:00 schreef L-E het volgende:
Suiker, heeft F. geen last van zijn darmen? Ik vraag me af of hij wel zo hongerig is als hij regelmatig veel van een voeding laat staan..
Dat was ook mijn gedachte. Daan was ook zo'n onregelmatige drinker, en die moesten we echt zelf zijn plan laten uitvoeren qua eten. Als we tussendoor zelf gingen aanbieden werd het nog onregelmatiger en dronk hij ook teveel. Het werd ook even erger toen hij 's nachts beter ging slapen(overstap naar 1 nachtvoeding e naar doorslapen). En ook rond de 6 weken en 3 maand (regeldagen) en bij 4 maand(afgeleid door de rest van de wereld)..

De oudste was echt hongerig, maar dat was heel anders met blijven huilen en dronk alles op wat hij in zijn greep kreeg.

Je kunt ook nog 10-20 cc extra water in de 120/4 fles doen.

Hongerige babyvoeding komt vaak ook zwaarder op de darmen, dus kan het probleem ook vergoten..
pi_127201123
Het klinkt alsof jullie nu zelf zo aan het rommelen zijn, dat hij ook niet meer weet wat hij kan verwachten. Als ik het zo lees krijgt hij 6 flesjes, klopt dat?
Als je flesjes maakt van 120/4 wordt dat zo'n 140 cc (5 cc per schepje extra tellen). 6×140=840cc en zou goed moeten zijn.

Kun je niet terug naar een ritme van iedere 4 uur zo'n fles? Tuurlijk kun je een beetje spelen met de tijd, maar ik zou dan even niet meer dan een kwartiertje afwijken.
Als hij boos is, wat doet hij dan? Gilt hij het hele huis bij elkaar of gaat hij alleen druk liggen maaien met zijn armen? In geval van dat laatste zou ik hem lekker laten maaien.
En nutrilon forte zou een oplossing kunnen zijn als hij hongerig blijft, maar ik zou eerst weer een ritme creëren.

Oh en bedankt voor de tip van die nekrol. Ik ga straks die site eens bekijken. Ze zagen er leuk uit namelijk.
pi_127201181
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:25 schreef laziness het volgende:

[..]

Enkel het schuimblok uit de zit verkleiner halen!
Dan zitten ze er weer goed in en het hoofdje is nog ondersteund.
8)7 dat ik dat niet zelf verzonnen heb. Echt, af en toe vraag ik me af of het ooit nog goedkomt met me :')
pi_127201390
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:34 schreef danic het volgende:

[..]

8)7 dat ik dat niet zelf verzonnen heb. Echt, af en toe vraag ik me af of het ooit nog goedkomt met me :')
Eva leeft ook nog steeds hoor. En daarom kun je het hier vragen enzo
  donderdag 30 mei 2013 @ 13:44:35 #135
258612 nytar
boys boys boys
pi_127201617
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 13:01 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Daar kwamen wij ook na een week ofzo achter dat dat kon :D . Zo zat ie echt veel beter, niet zo zwabberig.
Ik wist het pas bij het tweede kind 8)7
Maar wat een uitkomst!
pi_127202315
Danic, misschien moeten ze jou eens aannemen bij zo'n CB waar ik alleen maar klachten over hoor ;) Ons (fijne) CB heeft teruggebeld, ik zal zo posten wat ze adviseren (en wat we braaf gaan doen hebben we besloten).
Bedankt voor het meedenken allemaal O+ (en de ervaringen!)
pi_127203403
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 14:01 schreef Suikertante het volgende:
Danic, misschien moeten ze jou eens aannemen bij zo'n CB waar ik alleen maar klachten over hoor ;) Ons (fijne) CB heeft teruggebeld, ik zal zo posten wat ze adviseren (en wat we braaf gaan doen hebben we besloten).
Bedankt voor het meedenken allemaal O+ (en de ervaringen!)
Is dit nou een compliment of juist niet? :D
pi_127203856
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 12:03 schreef Suikertante het volgende:
Nou. Ik heb zojuist toch het consultatiebureau gemaild over het eetgedrag van F. Hij is echt al dagenlang heel wild van de zogenaamde honger en dan wil hij niet drinken. Echt gemixte signalen krijgen we en ik word er een beetje tureluurs van.. :{ hij eet ook zoveel al! Hieronder de (nogal lange) mail. Als iemand iets herkent of toch nog de gouden tip heeft.. En anders voor andere verse moeders misschien fijn om te weten hoe anderen worstelen ;) En wat het CB erover zegt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hierbij het antwoord van het CB:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog even in antwoord op de vraag over het huilen: F begon telkens met kreunen en gejengel, dat houdt dan op, dan begint het weer, en dan wordt het steeds harder tot hij echt hard huilt. Mevrouw CB dacht dat we de vermoeidheidssignalen misschien te laat zagen en dat hij eigenlijk voor het kreunen al in bed had moeten liggen.
pi_127204221
Ik snap eigenlijk niet zo goed dat als ze denken aan prikkels dat ze wel adviseren om 10 minuten te laten huilen dat is zo enorm lang voor een klein babytje en geeft weer totaal geen rust bij ze.
Dan geef je ze alleen maar heel erg veel extra prikkels.

Ik denk dat idd dat kreunen al vermoeidheidsignalen kunnen zijn.
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:43:04 #140
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127204259
Ik vind het wel erg weinig mama tijd en 10 minuten laten huilen is wel heel erg lang voor een kleine baby.
Voor de rest denk ik dat regelmaat terug brengen wel een goed idee is maar slapen hoeft echt nog niet altijd in bed op die leeftijd.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 30 mei 2013 @ 14:52:55 #141
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_127204795
Nou idd, ik zou inbakeren ook niet doen, maar inwikkelen in een wikkeldoek of in de draagdoek en lekker bij je houden is alleen maar goed. Laten huilen en dan ook nog 10 minuten is helemaal niet goed voor hem en voor jezelf ook niet.

Wat meer rust en regelmaat en wat minder op stap met hem kan wel goed helpen en voor rust zorgen. Probeer hem niet veel uit handen te geven, ga hoogstens een keer per dag even lekker wandelen ofzo.
pi_127204869
Suiker jouw verhaal is heel herkenbaar. Ik heb veel gehad aan het boek Baby in een droomritme van Stephanie Lampe.

Verder slaapt L hier nog steeds wel eens een slaapje op de arm omdat het in bed niet lukt. Maar sommige slaapjes gaan juist wel prima. Het wisselt gewoon zo enorm! Sinds ik hem meer laat slapen gaat het wel een stuk beter en is hij een stuk gezelliger.
Hij kan namelijk niet uit zichzelf gaan slapen :? bij vermoeidheidssignalen valt hij in mijn armen in slaap, ik pak hem dan stevig tegen me aan, speen erin tot hij slaapt. Dan leg ik hem rustig weg. Als ik dat niet doe huilt hij alleen en dat eindigt in hysterisch krijsen. Laten huilen ben ik dus al snel mee gestopt.
  donderdag 30 mei 2013 @ 15:03:36 #143
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127205327
Zelf in slaap vallen moeten ze ook echt leren, Fieder :Y

Als iemand nog interesse heeft in de boeken 'slapen zonder huilen' van Elizatbeth Pantley of 'baby in een droomritme' van Stephanie Lampe laat maar even weten. Ik heb ze hier zgan liggen en dan overleg ik ff of ze weg kunnen.
pi_127205536
Dit schema is even overdreven strak en in het eigen bed om de rust er weer in te krijgen. In ons huis is alles open en we werken thuis, dus hij is altijd bij ons in de ruimte. Dat bed staat ook gewoon hier in de ruimte. Hij krijgt dus alles mee wat hier gebeurt. Als hij weer lekker slaapt en eet kan hij natuurlijk weer gewoon op de bank/in de box slapen of bij ons. En zal er weer meer mamatijd zijn. Maar mamatijd is momenteel helemaal niet leuk. Hij is al dagen chagrijnig en sip. Hij is de hele tijd wild en maakt misschien een minuut contact als ik hem vast heb.

En ik wil hem helemaal niet zo lang vasthouden Juud. Ik hou er gewoon niet van om hem de hele tijd op me te hebben, al helemaal niet in de doek, ik krijg het er benauwd van. En hij valt ook niet meer in slaap op ons, dat deed hij eerst wel. Ik zit met liefde een uur naast hem over zijn bolletje te aaien of lig samen met hem op bed, en elke dag ligt hij wel even op mij en ik geniet daar enorm van, maar geen uren. Ik vind het leuker om hem dingen te laten pakken, hem aan te kunnen kijken, hem kusjes te geven en te knuffelen op bed. Maar ook dat lukt nu dus niet. -O-

Ik had al verwacht dat niet iedereen zou juichen bij deze aanpak, maar ik moet ergens vanuit gaan dus ik houd het hierbij. Morgenochtend en maandag belt ze me om even te kijken hoe het gaat, dan zal ik dat huilgedeelte even overleggen. In de rest kan me heel goed vinden. Ben trouwens wel heel blij met alle meedenken, daardoor was het wel echt een goed gesprek met het CB waarin ik meteen allemaal vragen kwijt kon! :* En stiekem ook fijn dat allerlei aanpakken bij allerlei baby's goed werken, dat je niet met een probeersel meteen je hele baby kunt verpesten is wel geruststellend.

Hij is zojuist na een half uur kreunen, stilte, piepen, stilte, hikken, en toen een minuut of twee huilen in een diepe slaap gevallen. Normaal zou ik hem na vijf minuten kreunen alweer hebben gepakt. Na de voeding hiervoor hebben we hem twee uur huilend en spartelend bij ons gehad tot hij weer een fles kreeg..
Ik moest echt een half uurtje op mijn handen zitten maar hij is deze ronde zelf in slaap gevallen. Even een heel fijn rustmoment!

Oh en danic, haha ja dat was een compliment! :D Je bent het vast niet met alles eens wat ze zei maar ik las een aantal dingen uit het gesprek terug in jouw post! (dat hij niet meer weet wat hij moet verwachten qua eten en dat we weer wat regelmaat moeten aanbrengen!)

[ Bericht 3% gewijzigd door Suikertante op 30-05-2013 15:16:14 ]
  donderdag 30 mei 2013 @ 15:15:53 #145
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127205889
Ik snap de insteek wel, Suiker :Y. Ik zou m'n kindje alleen geen 10 minuten laten huilen maar idd wel de kans geven zelf in slaap te vallen. Klinkt goed hoe het net is gegaan toch? En ritme en regelmaat ben ik ook heel erg van. Helemaal toen ze zo klein was maar ook nu nog. Het werkt ook goed hier en dat is een van de redenen waarom ik toch een beetje tegen de vliegreis opzie (als we op vakantie gaan).

Hopelijk gaat 't snel beter met F'je! :*
pi_127206153
Nou dat is precies waarom ik bijna een half uur met het CB aan de telefoon heb gezeten Tante. Tot vorige week was F onverstoorbaar en konden we hem voor m'n gevoel overal mee naartoe nemen, lieten we hem volledig het ritme bepalen en alles ging prima. Heerlijk! En zo makkelijk! Het is even wennen aan het idee dat hij misschien toch teveel prikkels kreeg en meer regelmaat nodig heeft. Ook straks nog, als hij weer wat lekkerder in zijn vel zit. Dan is zo'n vliegreis inderdaad wel een verstoring bijvoorbeeld, en dat vind ik wel balen.. maar wie weet herpakken ze zich dan wel heel snel, juist omdat ze gewend zijn om in het ritme te zitten.

Ik heb geen flauw idee :D Maar ik heb nu even houvast, dat had ik nodig, en dan zie ik wel weer verder!
  donderdag 30 mei 2013 @ 15:25:02 #147
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127206402
Het 'schema' wordt hier wel steeds losser hoor :Y, slaapjes kunnen wel wat worden uitgesteld, een fles hangt echt niet om een half uur/uur etc. Het belangrijkste is gewoon dat ze ongeveer weet waar ze aan toe is. Maarja, E. is ook al wel een stuk ouder he :). Toen ze zo inieminie was deden we continu hetzelfde tussen voedingen in. Voeden, verschonen, chillen/knuffelen, (zelf) spelen en weer slapen. Nu ligt dat een stuk losser en nemen we haar rustig overal mee naar toe en boeit het haar niet hoe laat ze iets eet. Als ze maar iets te eten krijgt als ze honger heeft ;).

Het blijft lastig dat baby's geen gebruiksaanwijzing hebben he ;). En dan denk je eindelijk een ritme gevonden te hebben, dan zitten ze in een sprong en is alles weer anders O+. Gotta love those baby's!
pi_127207043
Ja die sprongen daar probeer ik me nog even niet teveel in te verdiepen, vind het al spannend genoeg zo! :D
En echt hoor, zelfs als hij huilt ben ik nog zo verliefd op 'm. Hij trekt dan het liefste oorwurmgezichtje *;
  donderdag 30 mei 2013 @ 15:48:35 #149
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127207526
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 15:38 schreef Suikertante het volgende:
Ja die sprongen daar probeer ik me nog even niet teveel in te verdiepen, vind het al spannend genoeg zo! :D
En echt hoor, zelfs als hij huilt ben ik nog zo verliefd op 'm. Hij trekt dan het liefste oorwurmgezichtje *;
Ach, die sprongen... de ene baby heeft daar meer last van dan de andere. Bij E. merk ik het meestal wel heel duidelijk :Y.

Herkenbaar O+. E. trekt zo'n geweldige pruillip en toen ze heeeeel klein was maakte ze altijd 'eg eg eg' geluidjes voor ze ging huilen :D. Daar smolt ik gewoon van...
pi_127207845
Suiker, ik herken het erg wat je vertelt. M werd doodongelukkig van eindeloos gezeul, die wilde uiteindelijk gewoon rust aan zijn hoofdje. Ik liet hem ook niet 10 minuten huilen maar bleef er of bij zitten of kwam steeds even terug. Dus naast zijn bedje, hoofdje aaien of handje vasthouden en dan wachten tot hij in slaap viel. En anders ging ik elke 2 minuten er even naar toe, aai over de bol, welterusten wensen en weer gaan. Hij viel dan bijna altijd vanzelf in slaap. Op die manier leert hij wel zelf het 'probleem' aanpakken (hij moet immers ook leren dat hij zelf in slaap kan vallen, dat is ook best een overgave), maar ook dat zijn papa of mama bij hem in de buurt zijn en voor hem zorgen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')