abonnement Unibet Coolblue
pi_126833764
Vorig jaar juni ben ik begonnen bij mijn huidige werkgever met een halfjaar contract. Deze is op tijd verlengd met opnieuw een half jaar en loopt de 31e deze maand af. Wegens ziekte is er gekozen om pas half mei te kijken naar contractverlenging. Dit begreep ik en ondanks dat ik op de achtergrond wel op zoek was naar een andere baan wilde ik hier wel graag blijven, dus accepteerde ik dit. Nu is het 21 mei ondertussen en is het woord contractverlenging nog niet gevallen.

Ik werk voor mijn werkgever op projectbasis bij klanten en begin as. maandag bij een nieuw project voor minimaal 6 maanden, maar ik heb dus officieel maar een contract tot 31 mei. Ik hoorde van iemand dat als mijn werkgever mij 1 juni wel aan het werk zet en er nog niets getekend is dat het vorige contract automatisch over gaat naar een contract voor onbepaalde tijd.

Klopt dit? En klopt dit ook op het moment dat er in je contract staat dat het via rechtswege word beëindigd op het moment dat er niet is aangegeven te verlengen? En als je werkgever onder de uitzendbranche valt?

Oh en zoals mijn naam al doet vermoeden ben ik een kloon
  dinsdag 21 mei 2013 @ 22:16:39 #2
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_126833873
Vraag het je werkgever, met zo'n passieve houding zie ik het somber in voor je contractverlenging.
pindazakje
pi_126833915
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Vraag het je werkgever, met zo'n passieve houding zie ik het somber in voor je contractverlenging.
Ik heb het onderwerp sinds half maart al ongeveer 20 keer ter sprake gebracht in de wekelijkse overleggen. Ik krijg echter steeds een uitstel te horen.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 22:18:00 #4
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_126833963
Wie is je werkgever dan zal ik hem eens bellen.
pindazakje
  dinsdag 21 mei 2013 @ 22:32:53 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_126834942
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:14 schreef Kloon2152013 het volgende:
Klopt dit?
Nee, als jij op 1 juni weer aan het werk gaat en mag zonder dat er verder wat op papier staat, wordt jouw contract voortgezet met eenzelfde periode, dus weer een half jaar.

Zou een soortgelijke situatie zich voordoen na drie tijdelijke contracten in plaats van twee, dan zou een nieuwe verlenging wel een contract voor onbepaalde tijd inhouden omdat een BT-contract niet meer mag.
Overigens kan in de CAO worden afgeweken van die drie-contracten-regel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_126842079
Ik heb ook een vraagje over contractverlenging dus stel hem hier ff. Mijn contract loopt eind deze maand af, er was vorige maand al mondelijk afgesproken om het te verlengen tot eind november. Hier is inmiddels ook een contract voor getekend door mij en door hun. Nu komt mijn baas erop terug, zij zegt dat ze toch niet tevreden over mij is. Ze wilde me een maand opzegtermijn geven maar daarna zei ze dat mijn huidige contract nog loopt dus dat 31 mei mijn laatste werkdag is. Maar ik heb toch al zwart op wit staan dat ik een nieuw contract heb. Klopt dit allemaal?

[ Bericht % gewijzigd door Five_Horizons op 22-05-2013 09:36:35 ]
pi_126845755
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, als jij op 1 juni weer aan het werk gaat en mag zonder dat er verder wat op papier staat, wordt jouw contract voortgezet met eenzelfde periode, dus weer een half jaar.

Zou een soortgelijke situatie zich voordoen na drie tijdelijke contracten in plaats van twee, dan zou een nieuwe verlenging wel een contract voor onbepaalde tijd inhouden omdat een BT-contract niet meer mag.
Overigens kan in de CAO worden afgeweken van die drie-contracten-regel.
Ja dat doen ze, want ze vallen onder de uitzendbranche en daar mag je volgens mij wel 6 of 7 keer verlengen. Maar dat moet ik nog eens opzoeken.

Maar dan is het dus of afwachten of ze nu in een gesprek wel ingaan op contractverlenging of dat ze me 1 juni aan het werk zetten. :)
pi_126845960
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 00:47 schreef loezzzje het volgende:
Ik heb ook een vraagje over contractverlenging dus stel hem hier ff. Mijn contract loopt eind deze maand af, er was vorige maand al mondelijk afgesproken om het te verlengen tot eind november. Hier is inmiddels ook een contract voor getekend door mij en door hun. Nu komt mijn baas erop terug, zij zegt dat ze toch niet tevreden over mij is. Ze wilde me een maand opzegtermijn geven maar daarna zei ze dat mijn huidige contract nog loopt dus dat 31 mei mijn laatste werkdag is. Maar ik heb toch al zwart op wit staan dat ik een nieuw contract heb. Klopt dit allemaal?
Waarom stel je die vraag hier in een topic dat niet van jou is? Open liever een eigen topic :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')