abonnement Unibet Coolblue
pi_127793652


Waarom ze de McRib toch niet terug brengen?
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_127793731
En als jullie al dat droge spul naar achter gewerkt hebben willen jullie geen lekker koud drinken om het mee weg te spoelen? Na een burger (of in jullie geval; burgers) en zoute patat kan ik wel een halve liter achterover slaan soms...
pi_127804562
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:30 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Hier 2,25 }:|
Goedkoop, hier 2,65.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 20:58:19 #79
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_127804813
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 16:03 schreef Iemand91 het volgende:
En als jullie al dat droge spul naar achter gewerkt hebben willen jullie geen lekker koud drinken om het mee weg te spoelen? Na een burger (of in jullie geval; burgers) en zoute patat kan ik wel een halve liter achterover slaan soms...
Drinken haal ik dan snel bij een Xenos / Big Bazar of supermarkt in de buurt.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 14 juni 2013 @ 21:27:42 #80
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_127806346
Mac in NL is gewoon krankzinnig duur. Ik zie dat ook niet meer snel goedkomen.

Vandaag met vriendin naar de Mac in Kowloon geweest, en voor omgerekend 6,50 hadden we ...

- Quarterpounder Menu, Large Fries en Coke
- McNuggets (6), Large Fries, Medium Milkshake, 2x saus.

Daarnaast 3 pakjes Ketchup (blegh) en 1 pakje zoet-zure saus.

.... en 2 gratis Coca Cola glazen.

... en volgen mij hebben ze nog zo'n 50 cent teveel gerekend ook, want mijn menu zou maar 2,50 moeten kosten, en die van mijn vriendin 3,63. (even omgerekend naar euro's).

Daarnaast was de Quarter-Pounder koud, dus die moest ik terugbrengen :( Gelukkig de Nuggets wel prima.

De goedkope ontbijtjes bij de Mac zijn ook heel erg fijn. Ook leuk om te zien dat de Mac ook echt vol zit s'ochtends, en dan ook gewoon alle soorten mensen, dus zakenmannen, scholieren, huismoeders met kleine kinderen, oude mensen, etc.
pi_127806678
Iemand een idee wanneer er weer nieuwe voordeelbonnen komen?

Want nu zijn er geen bonnen, toch?
pi_127806831
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:27 schreef Yi-Long het volgende:
Mac in NL is gewoon krankzinnig duur. Ik zie dat ook niet meer snel goedkomen.

Vandaag met vriendin naar de Mac in Kowloon geweest, en voor omgerekend 6,50 hadden we ...

- Quarterpounder Menu, Large Fries en Coke
- McNuggets (6), Large Fries, Medium Milkshake, 2x saus.

Daarnaast 3 pakjes Ketchup (blegh) en 1 pakje zoet-zure saus.

.... en 2 gratis Coca Cola glazen.

... en volgen mij hebben ze nog zo'n 50 cent teveel gerekend ook, want mijn menu zou maar 2,50 moeten kosten, en die van mijn vriendin 3,63. (even omgerekend naar euro's).

Daarnaast was de Quarter-Pounder koud, dus die moest ik terugbrengen :( Gelukkig de Nuggets wel prima.

De goedkope ontbijtjes bij de Mac zijn ook heel erg fijn. Ook leuk om te zien dat de Mac ook echt vol zit s'ochtends, en dan ook gewoon alle soorten mensen, dus zakenmannen, scholieren, huismoeders met kleine kinderen, oude mensen, etc.
Heb je nu eigenlijk ook het gemiddelde uurloon van een lokale werknemer omgerekend naar de Euro?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_127806855
quote:
5s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:35 schreef Waterdrinker het volgende:
Iemand een idee wanneer er weer nieuwe voordeelbonnen komen?

Want nu zijn er geen bonnen, toch?
Ik had afgelopen week een vel bij mijn folders. Overigens dezelfde als de vorige ronde alleen nu met een looptijd tot en met 14 juli
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_127806896
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:40 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik had afgelopen week een vel bij mijn folders. Overigens dezelfde als de vorige ronde alleen nu met een looptijd tot en met 14 juli
:o vreemd dan, want zowel op de site als op de app zie ik geen bonnen.

Gaan ze toevallig maandag pas in?
  vrijdag 14 juni 2013 @ 21:51:34 #85
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127807331
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:27 schreef Yi-Long het volgende:
Mac in NL is gewoon krankzinnig duur. Ik zie dat ook niet meer snel goedkomen.

Vandaag met vriendin naar de Mac in Kowloon geweest, en voor omgerekend 6,50 hadden we ...

- Quarterpounder Menu, Large Fries en Coke
- McNuggets (6), Large Fries, Medium Milkshake, 2x saus.

Daarnaast 3 pakjes Ketchup (blegh) en 1 pakje zoet-zure saus.

.... en 2 gratis Coca Cola glazen.

... en volgen mij hebben ze nog zo'n 50 cent teveel gerekend ook, want mijn menu zou maar 2,50 moeten kosten, en die van mijn vriendin 3,63. (even omgerekend naar euro's).

Daarnaast was de Quarter-Pounder koud, dus die moest ik terugbrengen :( Gelukkig de Nuggets wel prima.

De goedkope ontbijtjes bij de Mac zijn ook heel erg fijn. Ook leuk om te zien dat de Mac ook echt vol zit s'ochtends, en dan ook gewoon alle soorten mensen, dus zakenmannen, scholieren, huismoeders met kleine kinderen, oude mensen, etc.
Alles in relatief. In Noorwegen betaal je voor een Big Mac menu >10 euro.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:08:57 #86
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_127811217
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:39 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Heb je nu eigenlijk ook het gemiddelde uurloon van een lokale werknemer omgerekend naar de Euro?
1: er staat daar minstens 4-5x zoveel personeel in de tent als hier in Nederland, dus zoveel zullen ze daar niet op besparen. Helemaal niet wanneer het in NL vrijwel alleen -20 is, en daar iets gevarieerder.

2: Dat uurloon zal daar iets lager uitvallen waarschijnlijk, maar niet heel veel.

3: Ze hebben daar een veel uitgebreidere menu-keuze, dus ook daar veel meer kosten. En sauzen enzo zijn gewoon gratis, waar je in NL 50-60ct ( :') :') :') ) moet dokken.

Dus aan het eind van de dag denk ik dat de kosten daar hoger uitvallen dan in Nederland.

Hier in NL is het gewoon een hebberige graaibende.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:13:30 #87
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127811438
Dat van die sauzen vind ik ook :') Zelfs in het VK staat er gewoon een vetpomp in het restaurant.
Maar zolang het merendeel zonder te mokken vijftig cent betaald voor een ieniemienie bakje saus wat nog geen 4 cent kost zou ik het er ook voor vragen :P
pi_127811530
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:08 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

1: er staat daar minstens 4-5x zoveel personeel in de tent als hier in Nederland, dus zoveel zullen ze daar niet op besparen. Helemaal niet wanneer het in NL vrijwel alleen -20 is, en daar iets gevarieerder.

2: Dat uurloon zal daar iets lager uitvallen waarschijnlijk, maar niet heel veel.

3: Ze hebben daar een veel uitgebreidere menu-keuze, dus ook daar veel meer kosten. En sauzen enzo zijn gewoon gratis, waar je in NL 50-60ct ( :') :') :') ) moet dokken.

Dus aan het eind van de dag denk ik dat de kosten daar hoger uitvallen dan in Nederland.

Hier in NL is het gewoon een hebberige graaibende.
1. Ik heb het niet over de medewerker bij McDonald's, maar over de gemiddelde inwoner.
2. Ik zie dan toch liever concrete cijfers dan vermoedens.
3. Dat zijn allemaal randzaken en daarmee geen antwoord op mijn vraag. Aangezien je met heel veel andere zaken helemaal geen rekening houdt. Huur, apparatuur, vergunningen, gas, water, elektra.

Ik wil niet beweren dat de Mc hier goedkoop is hoor, maar het is te gemakkelijk om gewoon de menuprijs te vergelijken en te zeggen dat het daar goedkoper is.
Tevens beseft McDonald's Nederland niet dat het soms juist slimmer is om prijzen te verlagen om meer winst te maken. Dat is wel jammer.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bartjebart op 14-06-2013 23:22:45 ]
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:23:59 #89
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_127811974
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:15 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

1. Ik heb het niet over de medewerker bij McDonald's, maar over de gemiddelde inwoner.
2. Ik zie dan liever concrete cijfers dan vermoedens. Heb je BigMac-index al eens bekeken?
3. Dat zijn allemaal randzaken en nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Aangezien je met andere zaken helemaal geen rekening houdt. Huur, apparatuur, vergunningen, gas, water, elektra.

Ik wil niet beweren dat de Mc hier goedkoop is hoor, maar het is te gemakkelijk om gewoon de menuprijs te vergelijken en te zeggen dat het daar goedkoper is.
Het gemiddelde uurloon in HK is waarschijnlijk even hoog als in Nederland. Vooral de laatste jaren. De oudere generatie zonder opleiding in simpele banen verdient misschien niet zoveel. De jongere generatie al een stuk meer.

Daarnaast maakt dat geen fuck uit, want veel belangrijker is KOOPKRACHT, en die ligt hoger in Hong Kong dan in Nederland. Als een werknemer in HK 3 euro verdient en een werknemer in NL 6 euro, dan zegt dat niet veel wanneer de werknemer in HK er meer van kan kopen.

Wat is er met de Big Mac index, en wat heeft dat te maken met het uurloon?

Huurprijs in HK zal veel hoger zijn. De meest simpele kleine winkeltjes in de rustigere gebieden kosten hier al belachelijk veel aan huur. De andere kosten zullen redelijk gelijk zijn vermoed ik, maar weet het niet zeker.

De Mac hier is niet alleen goedkoper (voor de consument), maar de service en het anabod is er ook beter.

Als Nederland zoveel duurder is, dan zou je gewoon wel schone restaurants, en uitgebreide menu's mogen verwachten. Maar helaas. :N

Het is belachelijk duur voor friteurmeuk.

Heeft BK NL nog wel die feedback actie!? Dat was wel goed te doen qua prijs.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:26:15 #90
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127812103
Als je in Nederland met de kortingsbonnen werkt is het opeens veel beter te doen, 2 QP/BM voor 4,50 of voor de prijs van 1 staan vrijwel altijd in de app.
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:26:50 #91
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_127812132
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:15 schreef Bartjebart het volgende:

Tevens beseft McDonald's Nederland niet dat het soms juist slimmer is om prijzen te verlagen om meer winst te maken. Dat is wel jammer.
Daar zijn we het in ieder geval over eens: Hier heb je overal Mac's, en die zijn vrijwel ieder moment van de dag gewoon voor meer dan 50% gevuld, en meestal nog veel meer. En iedereen komt er.

Dat komt niet alleen omdat het betaalbaar is, maar ook omdat het gewoon een fijn klantvriendelijk bedrijf is, waar je goed kunt zitten en het er (meestal) schoon is (je hebt er altijd wat mindere filialen tussen zitten uiteraard, met matige managers)
.
Het zeer uitgebreide menu helpt uiteraard ook.
pi_127812193
Ik heb mijn post aangepast. Ik dacht dat de BigMac index wat zei over de verhouding BM prijs <<>> koopkracht. Maar dat bleek niet zo te zijn.

Maar heb je een economische opleiding gedaan eigenlijk?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:28:45 #93
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_127812233
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:26 schreef Erasmo het volgende:
Als je in Nederland met de kortingsbonnen werkt is het opeens veel beter te doen, 2 QP/BM voor 4,50 of voor de prijs van 1 staan vrijwel altijd in de app.
Ik heb liever gewoon een menu voor 3-4 euro.

Natuurlijk is het beter te doen met voordeelbonnen (hebben we hier ook BTW), maar het zal een zware cultuurshock zijn wanneer ik straks weer terug in NL ben :N
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:30:14 #94
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127812324
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:26 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Daar zijn we het in ieder geval over eens: Hier heb je overal Mac's, en die zijn vrijwel ieder moment van de dag gewoon voor meer dan 50% gevuld, en meestal nog veel meer. En iedereen komt er.

Dat komt niet alleen omdat het betaalbaar is, maar ook omdat het gewoon een fijn klantvriendelijk bedrijf is, waar je goed kunt zitten en het er (meestal) schoon is (je hebt er altijd wat mindere filialen tussen zitten uiteraard, met matige managers)
.
Het zeer uitgebreide menu helpt uiteraard ook.
Kan natuurlijk ook komen omdat in Nederland ook veel onafhankelijke snackbars zitten, ik denk dat bij jou burger/frituurhistorie min of meer begonnen is met de Mc?
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:30:40 #95
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_127812346
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:27 schreef Bartjebart het volgende:
Ik heb mijn post aangepast. Ik dacht dat de BigMac index wat zei over de verhouding BM prijs <<>> koopkracht. Maar dat bleek niet zo te zijn.

Maar heb je een economische opleiding gedaan eigenlijk?
Nee. Wel altijd hele hoge cijfers op school voor economie, maar vond het saai, dus toen ik bleef zitten (ik spijbelde veel, want ik vond school sowieso kut) heb ik het het volgende jaar gedropped en ingeruild voor Aardrijkskunde, aangezien dat me wat leuker leek (en dat klopte: leuke lessen, dus kwam veel vaker).
  vrijdag 14 juni 2013 @ 23:33:14 #96
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_127812485
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:30 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Kan natuurlijk ook komen omdat in Nederland ook veel onafhankelijke snackbars zitten, ik denk dat bij jou burger/frituurhistorie min of meer begonnen is met de Mc?
Dat kan best, dat de Mac hier in HK het hele (westerse) frituurgebeuren een beetje heeft geintroduceerd.

Voor de eigen (chinese) keuken deden ze al wel langer aan frituren.
pi_127815568
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 23:23 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Daarnaast maakt dat geen fuck uit, want veel belangrijker is KOOPKRACHT, en die ligt hoger in Hong Kong dan in Nederland. Als een werknemer in HK 3 euro verdient en een werknemer in NL 6 euro, dan zegt dat niet veel wanneer de werknemer in HK er meer van kan kopen.

Je spreekt jezelf wel tegen. Het gaat om koopkracht inderdaad. Waarom vergelijk je de menuprijs van daar met die van hier dan? Als een menu daar 3 euro kost en hier 5 euro, kost een kilo aardappelen die hier 5 euro is daar ook weer 3.
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_127817243
quote:
99s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 21:27 schreef Yi-Long het volgende:
Mac in NL is gewoon krankzinnig duur. Ik zie dat ook niet meer snel goedkomen.

Vandaag met vriendin naar de Mac in Kowloon geweest, en voor omgerekend 6,50 hadden we ...

- Quarterpounder Menu, Large Fries en Coke
- McNuggets (6), Large Fries, Medium Milkshake, 2x saus.

Daarnaast 3 pakjes Ketchup (blegh) en 1 pakje zoet-zure saus.

.... en 2 gratis Coca Cola glazen.

... en volgen mij hebben ze nog zo'n 50 cent teveel gerekend ook, want mijn menu zou maar 2,50 moeten kosten, en die van mijn vriendin 3,63. (even omgerekend naar euro's).

Daarnaast was de Quarter-Pounder koud, dus die moest ik terugbrengen :( Gelukkig de Nuggets wel prima.

De goedkope ontbijtjes bij de Mac zijn ook heel erg fijn. Ook leuk om te zien dat de Mac ook echt vol zit s'ochtends, en dan ook gewoon alle soorten mensen, dus zakenmannen, scholieren, huismoeders met kleine kinderen, oude mensen, etc.
Pics van cola glazen?
  zaterdag 15 juni 2013 @ 11:56:29 #99
12621 tcr
*nix 4ever
pi_127821249
Coca_Cola_NL twitterde op dinsdag 11-06-2013 om 21:13:41 Goed nieuws: McDonald’s Nederland breidt het assortiment uit met Coca-Cola Zero! http://t.co/I0bvlCDv1m reageer retweet
Is toch meer TERUG, dacht dat McDonalds het een paar jaar geleden ook had, maar daarna verdween het snel weer (ook niet elke Mc had het toen).
  zaterdag 15 juni 2013 @ 13:59:16 #100
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_127824179
Met andere woorden ze plakken nieuwe sticker over de Cola Light.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')