Heb t boek al op mn
bol.com verlanglijstje gezet, nu nog niet nodig denk ik
.
Kleuter hier drinkt erg weinig. Ik geef haar al weinig mee naar school, omdat als ze ook maar bedacht heeft dat haar beker te vol zit, ze sowieso geen slok neemt... maar nu komt ze weer steeds vaker met een beker terug waaruit niks is gedronken. En vandaag presteerde ze het zowaar om en een halve appel gegeten te hebben.
Ergens wil ik er niet moeilijk over doen, maar goed drinken vind ik wel belangrijk en omdat ze het thuis ook maar matigjes doet merk ik dat ik er toch wel moeite mee heb.
Al een paar keer met juf besproken en die zou er wat meer op letten. Maar dan is het een paar weken later toch weer zo dat ze met "volle" beker terugkomt.
Kleuter zegt dat ze niet genoeg tijd heeft, juf zegt van wel... en ik weet het niet zo goed meer.
Overigens zelfde verhaal met avondeten, ze eet slecht, brood gaat wel aardig gelukkig, maar we proberen om in elk geval te laten proeven.
Aan de ene kant wil ik geen strijd, maar aan de andere kant beginnen we nu toch te neigen naar: niet proeven = geen toetje. Want dat toetje kregen ze tot nu toe wel gewoon en dat vind ik eigenlijk ook prima. Maar ik wil ze graag dat ze wat proeft, zodat ze hopelijk misschien op een gegeven moment wat aan smaken en structuren gaat wennen...
In beide gevallen twijfel ik best wel. Ergens wil ik het ook maar gewoon laten gaan, aan de andere kant zou ik zo graag wat zien te doorbreken ofzo.
Iemand wijsheid, raad of ervaring?