abonnement Unibet Coolblue
  maandag 20 mei 2013 @ 18:06:10 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_126774453
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126774844
Nav de dood van de jongens ruben en julian, het is volop in het nieuws, vertellen jullie je kinderen er wat over? En wat vertel je dan? Meike heeft wel meegekregen dat ze zoek waren, en nu zag ze een foto voorbij komen op tv en vraagt ernaar. Ik vind het zo lastig wat je precies vertelt.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 20 mei 2013 @ 18:30:42 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_126775509
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:15 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Nav de dood van de jongens ruben en julian, het is volop in het nieuws, vertellen jullie je kinderen er wat over? En wat vertel je dan? Meike heeft wel meegekregen dat ze zoek waren, en nu zag ze een foto voorbij komen op tv en vraagt ernaar. Ik vind het zo lastig wat je precies vertelt.
Nee :) We hebben hier geen krant en eigenlijk kijken we op televisie enkel dvd's. Als ze al eens telekids of Zapp kijken, kijk ik mee (en laat dat gelukkig nou net programma's zijn waarin dat niet gemeld wordt).

Zeker omdat mijn jongens zelf ook gescheiden ouders hebben, wil ik het liefst dat dit langs ze heen gaan. Straks gaan ze denken dat hun vader ook dit soort neigingen heeft (toen de televisietoren in Drenthe omviel, heeft Ruben tijden lang naar gedroomd nadat hij bij papa dat filmpje gezien had, want de toren in IJsselstein (bij papa in de achtertuin) zou ook omvallen) en dat lijkt me geen wenselijke situatie :)

(Ow en wellicht ten overvloede: ik hoop dus dat papa er in dit geval ook zo over denkt om dit ver van hun bed te houden.)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 20 mei 2013 @ 18:47:02 #4
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126776147
en wat nou als ze er op school over beginnen?
  maandag 20 mei 2013 @ 18:50:41 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_126776280
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:47 schreef lady-wrb het volgende:
en wat nou als ze er op school over beginnen?
Ze gaan morgen met zijn allen op schoolreisje, dus ik gok dat het er morgen niet over zal gaan, daarnaast gaat het om kleuters (en zit de jongste nog niet op school). Ik vraag me af hoeveel mensen hun kleuters van het hele verhaal op de hoogte stellen, of misschien enkele details, maar dat is nog niet te vergelijken met het zien van het nieuws op het nieuws. Bovendien heb ik genoeg vertrouwen in de juf om dan op de juiste manier in te grijpen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 mei 2013 @ 18:52:21 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_126776342
Ik ga dus niet mijn kind hiermee bezwaren omdat een andere ouder wellicht zijn of haar kind wel het hele verhaal vertelt of laat zien ;) En dan ook nog eens het in de klas zou kunnen vertellen :)

(Maar dat die kans er is, dat snap ik wel hoor :) Zal dus ook wel wat ouders vragen hoe zij dit oppakken, maar vooralsnog blijf ik bij bovenstaande ;) )

[ Bericht 11% gewijzigd door Troel op 20-05-2013 18:59:08 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 20 mei 2013 @ 18:59:40 #7
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126776676
ik zou er ook niet over beginnen hoor. maar je weet maar nooit op school.

poeh schoolreisje..... ik hoop dat het een beetje weer wordt :{
  maandag 20 mei 2013 @ 19:00:05 #8
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126776698
Ik ga het niet uit mezelf vertellen, maar als ze er naar zou vragen, dan vertel ik het wel.

Hier is onlangs een meisje doodgereden door een politie agent, en meermaals per week komen we langs de plek waar het gebeurde. Er liggen honderden bloemen.
Ze wilde weten wat er was gebeurd en dat heb ik haar verteld.
  maandag 20 mei 2013 @ 19:00:41 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_126776722
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 18:59 schreef lady-wrb het volgende:
ik zou er ook niet over beginnen hoor. maar je weet maar nooit op school.

poeh schoolreisje..... ik hoop dat het een beetje weer wordt :{
Ze gaan naar Friesland, naar het strand :P Ik heb de winterkleren al klaar liggen (vooral ook omdat Ruben niet op zijn best is)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 mei 2013 @ 19:01:31 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_126776767
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:00 schreef amaranta het volgende:
Ik ga het niet uit mezelf vertellen, maar als ze er naar zou vragen, dan vertel ik het wel.

Hier is onlangs een meisje doodgereden door een politie agent, en meermaals per week komen we langs de plek waar het gebeurde. Er liggen honderden bloemen.
Ze wilde weten wat er was gebeurd en dat heb ik haar verteld.
Nou ja dit dus. Maar op een of andere manier vind ik dat minder erg. Ik heb liever dat hij nare dromen krijgt over doodgereden worden door een politieagent dan over zijn eigen vader ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 20 mei 2013 @ 19:01:47 #11
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126776786
Maar ik verwacht dat ze er niet naar gaat vragen.
  maandag 20 mei 2013 @ 19:02:51 #12
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126776853
quote:
7s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:01 schreef Troel het volgende:

[..]

Nou ja dit dus. Maar op een of andere manier vind ik dat minder erg. Ik heb liever dat hij nare dromen krijgt over doodgereden worden door een politieagent dan over zijn eigen vader ;)
Ja, het is ind anders dan een papa die zijn kinderen dood heeft gemaakt
  maandag 20 mei 2013 @ 19:07:31 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_126777081
quote:
Dank. Vind het sowieso eigenlijk wel prettig dat ze dit inderdaad zo op hun site hebben, ook al zijn we nog lang niet aan het jeugdjournaal toe.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_126778745
Bij Amber hebben ze nieuwsbegrip op school. Volgens mij hebben ze het er niet over gehad. Ik vroeg wat ze besproken hadden maar ze hadhet alleen het songfestivsl. Deze week heeft ze weer vakantie :')

Als ze erover begint zal ik het wel vertellen. Ze kan erg emotioneel reageren op berichten.. zo was ze 2dgn van slag toen de auto wegging
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_126780626
Wij hebben er ook niks over verteld, ik denk eigenlijk dat kleuter er aardig mee op de hobbel zou gaan...
Als ze vragen heeft, zal ik ze beantwoorden...
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 20 mei 2013 @ 20:13:11 #17
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126780653
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 19:41 schreef Vicky het volgende:
Bij Amber hebben ze nieuwsbegrip op school. Volgens mij hebben ze het er niet over gehad. Ik vroeg wat ze besproken hadden maar ze hadhet alleen het songfestivsl. Deze week heeft ze weer vakantie :')

Als ze erover begint zal ik het wel vertellen. Ze kan erg emotioneel reageren op berichten.. zo was ze 2dgn van slag toen de auto wegging
De laatste nieuwsbegrip tekst ging indd over het Songfestival. Ik acht de kans erg kleindat de tekst deze week over dit drama zal gaan.
Zal zo eens kijken of de tekst al online staat.
  maandag 20 mei 2013 @ 20:18:29 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126780971
Bij Job kijken ze elke dag het jeugdjournaal in de klas. Ik vind het verbazend hoe geinteresseerd hij is in het nieuws en hoe hij op de hoogte is. Het heeft dus geen zin om het voor hem achter te houden, maar een paar jaar geleden zou ik dat wel gedaan hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door livelink op 20-05-2013 20:29:51 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126781266
Ik vind mijn kleuter met zijn 4 jaar echt nog te jong om dit soort vreselijk nieuws mee te delen. Ik hoop dus ook dat hij dat niet oppikt. Ik zou ook echt niet weten hoe ik hierover een waarom vraag moet beantwoorden. Ik kan het zelfs nauwelijks bevatten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 20 mei 2013 @ 20:44:34 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126782562
Wat ik vervelend vind, is dat ik het vermoeden heb dat Job met zijn taxi elke dag langs de plek is gekomen, waar de jongetjes zijn gevonden. Ik ken de precieze taxiroute niet, de kans is groter dat de chauffeur één afslag eerder naar rechts gaat. Dat hoop ik wel, want ik denk dat als Job zou weten dat hij er langs is gereden, hij er wel problemen mee zal hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar maandag 20 mei 2013 @ 21:29:41 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_126785186
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:18 schreef livelink het volgende:
Bij Job kijken ze elke dag het jeugdjournaal in de klas. Ik vind het verbazend hoe geinteresseerd hij is in het nieuws en hoe hij op de hoogte is. Het heeft dus geen zin om het voor hem achter te houden, maar een paar jaar geleden zou ik dat wel gedaan hebben.
hier ook en Isa is ook heel geïnteresseerd in nieuws en hoorde het vanmiddag op de radio. Dus we hebben het er wel even over gehad. Ze kon zich niet voorstellen dat een papa zijn kinderen pijn zou kunnen doen. En haar primaire reactie was: 'het zal je beste vriendje maar zijn... Dan kun je er nooit meer mee spelen'. Ze betrekt het dus wel op zichzelf, maar net even anders. Gelukkig...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_126787650
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 20:44 schreef livelink het volgende:
Wat ik vervelend vind, is dat ik het vermoeden heb dat Job met zijn taxi elke dag langs de plek is gekomen, waar de jongetjes zijn gevonden. Ik ken de precieze taxiroute niet, de kans is groter dat de chauffeur één afslag eerder naar rechts gaat. Dat hoop ik wel, want ik denk dat als Job zou weten dat hij er langs is gereden, hij er wel problemen mee zal hebben.
Pff heftig... zowiezo dat het zo vlak bij je heeft afgespeeld. Vreselijk....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_126787899
Dat lijkt me ook naar livelink want zo lijkt zoiets enorm dichtbij :{

Sjeen, mijn oudste zei precies hetzelfde: wat als zoiets met een vriend van mij zou gebeuren?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_126788766
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 20 mei 2013 @ 22:26:25 #25
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_126788977
Hier hebben de jongens het er wel over gehad en was het onontkoombaar dat Bep er ook van zou horen.
Ik heb het haar zo begrijpelijk mogelijk geprobeerd uit te leggen. Haar reaktie deed me echt volschieten.. "mam, als die moeder hier in de buurt zou wonen konden we wel vragen of ze bij ons in huis wil wonen. Dan kunnen we voor haar zorgen en hoeft ze niet zo alleen te zijn"
;(
I`m not weird. I`m limited edition.
  Licht Ontvlambaar maandag 20 mei 2013 @ 22:28:18 #26
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_126789117
Er speelt op het moment ook iets hier op school, ik hoop van harte dat het niet escaleert...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 20 mei 2013 @ 22:33:26 #27
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126789417
Oh Sjeen :{ ;( , dat hoop ik ook....
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126789672
Bep O+

Sjeen, dat klinkt heftig :{
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_126789884
Oei Sjeen... hopelijk komt het niet zover.

Och Bep... O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 20 mei 2013 @ 22:51:22 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126790472
Ik kan me wel voorstellen dat het voor kinderen met gescheiden ouders wel extra eng zal zijn, zoals Troel ook zegt. Soms schrik je van de associaties die kinderen hebben.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 20 mei 2013 @ 22:53:04 #31
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_126790566
Gelukkig kan ik me geen voorstelling geven dat iemand tot zoiets in staat is. Zoe vindt het gewoonn heel erg stom dat die vader dat gedaan heeft.

Hier zijn de eerste haartjes ontdekt wat een omschakeling voor mezelf. Mijn kleine meisje wordt groot maar ook damn wat zijn we er vroeg bij. Hoe ga ik een achtjarige een beetje wegwijs maken in de wereld van lichaamsverandering. Hoe hebben jullie dat gedaan?
  maandag 20 mei 2013 @ 23:07:29 #32
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126791423
Dat is inderdaad vroeg, Rottdog. Mijn kinderen zijn nog niet zo ver, ze weten in theorie wel zo'n beetje wat er gaat gebeuren en ze zien, leren ook veel van klasgenootjes die verder zijn. Dus echt een goed antwoord heb ik niet, vrees ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 20 mei 2013 @ 23:42:25 #33
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126793328
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 22:53 schreef Rottdog het volgende:
Gelukkig kan ik me geen voorstelling geven dat iemand tot zoiets in staat is. Zoe vindt het gewoonn heel erg stom dat die vader dat gedaan heeft.

Hier zijn de eerste haartjes ontdekt wat een omschakeling voor mezelf. Mijn kleine meisje wordt groot maar ook damn wat zijn we er vroeg bij. Hoe ga ik een achtjarige een beetje wegwijs maken in de wereld van lichaamsverandering. Hoe hebben jullie dat gedaan?
wat vroeg zeg! Ik ben met mijn toen 9 jarige naar de dokter geweest om pubertas praecox uit te sluiten. Verder het boek gekocht van Sanderijn van der Doef over de puberteit (wie vroeg dat! Jij TF? Is een goed boek! Stukgelezen hier)
En er over gesproken. Mijn kind voelde zich heel ongemakkelijk dat ie al zo 'ver' was. Maar ook stoer. Dus droeg hij een onderbroek onder zijn zwembroek vanaf toen. (Voor als t met spelen mis zou gaan, hij bedacht het zelf) Ik heb t m zelf aan laten geven.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 20 mei 2013 @ 23:45:35 #34
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_126793464
Vroeg ik ja :) Ik zal eens kijken op bol :)
Hij weet een hoop dingen wel maar ook een hoop 'net niet'. Hij praat altijd makkelijker met mij dan met zijn vader, maar ik wil niet te veel bovenop dit soort dingen zitten bij hem. Als hij nou eens op zijn gemak kan lezen en dan met vragen bij me komt, dat is denk ik wel prettiger voor hem :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 20 mei 2013 @ 23:51:30 #35
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126793772
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 23:45 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Vroeg ik ja :) Ik zal eens kijken op bol :)
Hij weet een hoop dingen wel maar ook een hoop 'net niet'. Hij praat altijd makkelijker met mij dan met zijn vader, maar ik wil niet te veel bovenop dit soort dingen zitten bij hem. Als hij nou eens op zijn gemak kan lezen en dan met vragen bij me komt, dat is denk ik wel prettiger voor hem :)
zo heb ik t ook gedaan. Het boek zwerft over de bovenverdieping. Nummer 2 was iets eerder met zijn interesse, ;)
En idd stelt het makkelijker vragen als je een béétje referentie hebt. Het is een rood boek iig. Het grote puberboek?
Ik weet dus niet waar ie is anders keek ik even.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 20 mei 2013 @ 23:57:35 #36
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_126794080
Haha ja ik verwacht nummer 2 ook wel eerder met dat soort dingen. Hij scheelt 3 jaar maar qua interesses en pubergedrag gaan ze behoorlijk gelijk op :D
Ik had hem gevonden inmiddels, ook op marktplaats :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_126794243
Voor zover ik weet is wat lichte haargroei onschuldig bij meisjes vanaf 8 jaar, zolang er tenminste nog geen borstgroei is. Dan staat het nl los van puberteit. Als er wel ook al borstgroei is kan er wel sprake zijn van een(te) vroege puberteit. Maar gewoonlijk is het dus onschuldig.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 06:11:05 #38
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_126797707
Laat ik nou net vanmiddag dat boek besteld hebben, het puberboek. Met de insteek van ik geef het aan haar, ze kan er in lezen, als ze verder uitleg wil dat ze dan bij mij of papa komt. Google is dan niet echt de place to be want zoekterm "grote mensenknuffel" geeft niet echt weer wat ze eigenlijk zocht.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 08:55:16 #39
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_126798889
Och gos Rottdog. Oudste was hier ook behoorlijk vlot. Ik heb gewoon met 'r gepraat en verder leren ze de komende weken vrij veel op school, nav video's en gesprekken. Wij hebben daarvoor ook weer een speciale ouderavond gehad, zodat we ook weten wat er wordt besproken.

En tja... dat googelen.... Als je "nakid grls" intypt (jongste was 7 geloof ik) valt het ook best tegen wat je als resultaat krijgt. En hoe je moeder dan weet dat jíj het was blijft een raadsel.... :D
  dinsdag 21 mei 2013 @ 13:23:21 #40
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126806990
zocht ze daarop, rottdog? en inderdaad, een paar haartjes hoeft volgens mij nog niet zoveel te betekenen. maar hoe dan ook begint de puberteit steeds jonger, en is 't goed om ze er tijdig op voor te bereiden. dat puberboek klinkt mij ook wel handig toe, ik ga 't ook maar eens bestellen denk ik.

wat ik ook lastig vind op dit gebied is dat ze onderling af en toe niet altijd weten wat de grenzen zijn. W & C stoeien graag samen, hebben dan de grootste lol. ik vind 't wat lastig de grenzen daarbij goed aan te geven zonder de onschuld weg te nemen.
in de haak.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 13:26:26 #41
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_126807129
Als de ander het niet prettig vindt, hebben ze de grens gevonden, denk ik. Die van mij stoeiden ook graag, maar dat wordt nu vanzelf minder, nu oudste ouder wordt. Ze stoeit nog wel , maar meer met'r vader en mij.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 13:43:25 #42
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126807785
Ja, die regel geldt sowieso. Maar ik wil ook niet graag dat het meer dan stoeien wordt, snap je.
in de haak.
pi_126810090
Heb t boek al op mn bol.com verlanglijstje gezet, nu nog niet nodig denk ik ;).

Kleuter hier drinkt erg weinig. Ik geef haar al weinig mee naar school, omdat als ze ook maar bedacht heeft dat haar beker te vol zit, ze sowieso geen slok neemt... maar nu komt ze weer steeds vaker met een beker terug waaruit niks is gedronken. En vandaag presteerde ze het zowaar om en een halve appel gegeten te hebben.
Ergens wil ik er niet moeilijk over doen, maar goed drinken vind ik wel belangrijk en omdat ze het thuis ook maar matigjes doet merk ik dat ik er toch wel moeite mee heb.
Al een paar keer met juf besproken en die zou er wat meer op letten. Maar dan is het een paar weken later toch weer zo dat ze met "volle" beker terugkomt.
Kleuter zegt dat ze niet genoeg tijd heeft, juf zegt van wel... en ik weet het niet zo goed meer.

Overigens zelfde verhaal met avondeten, ze eet slecht, brood gaat wel aardig gelukkig, maar we proberen om in elk geval te laten proeven.
Aan de ene kant wil ik geen strijd, maar aan de andere kant beginnen we nu toch te neigen naar: niet proeven = geen toetje. Want dat toetje kregen ze tot nu toe wel gewoon en dat vind ik eigenlijk ook prima. Maar ik wil ze graag dat ze wat proeft, zodat ze hopelijk misschien op een gegeven moment wat aan smaken en structuren gaat wennen...

In beide gevallen twijfel ik best wel. Ergens wil ik het ook maar gewoon laten gaan, aan de andere kant zou ik zo graag wat zien te doorbreken ofzo.
Iemand wijsheid, raad of ervaring?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_126810311
Vervelend Nijna! Ik doe de beker zwz nooit te vol, ongeveer 3/4.
En evt een pakje drinken, vindt ze dat lekkerder?

Qua eten is het heel herkenbaar. Meike eet ook heel slecht. Al sinds ze 2 is ofzo.
We hebben al vanalles geprobeerd, maar niks helpt.
We hebben dan ook, in overleg met schoolarts, besloten om er geen big deal van te maken.
Als ze wil eten dan eet ze, doet ze dat niet, zelf weten. Zolang ze maar wel aan tafel blijft zitten.
Toetje krijgt ze wel gewoon, is gewoon een onderdeel van het avondeten.
Maar ze krijgt niet nog wat anders na het eten.

Als we aardappels eten wil ze tegenwoordig vaak alleen de aardappels, geen groente.
Ik probeer me er zo min mogelijk aan te storen.
Meike lust wel boontjes en spinazie, dat staat wel iets vaker op het menu als eerder.
Wel krijgen ze hier kauwvitamines na het eten.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_126811761
misschien haar 's ochtends (of 's avonds) de beker zelf laten vullen nijna? of samen een andere beker uitzoeken. selene dronk het eerste half jaar op school ook vrijwel niets. kwam ze gewoon niet aan toen tijdens het drinkmoment, was te druk bezig met alles om haar heen. idem met fruit eten. of dan zat er een half aangevroten appel in een zeiknatte limotas :X
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_126812687
Karin, zo deden wij het tot nu toe dus ook met avondeten.
Hier worden worteltjes nog wel mondjesmaat gegeten en soms een blaadje sla.
Aardappels (liefst gebakken en anders minstens met wat jus) gaan er ook nog wel redelijk in en idd kauwvitamines. Stelt me wel een beetje gerust dat het herkenbaar is... misschien maak ik me er ook wel weer te druk om hoor...

Simmu, nieuwe beker heeft ze net. Ze had een "gewone" beker, maar die ging dan niet goed dichtgedraaid de tas in... :X en omdat er vloerbedekking in de klas ligt moesten ze dat dan bij het aanrecht opdrinken ipv op hun plek. Dus nu heeft ze een beker waar ze zo uit kan drinken, scheelt een hoop lekkerij, maar drinken is er niet beter op geworden. Maar zelf laten vullen is nog wel een goeie, ga ik eens proberen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 21 mei 2013 @ 20:13:09 #47
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126827002
Nog even terugkomend op nieuwsbegrip. Het gaat, zoals ik al verwacht had, niet over de broertjes. De tekst van deze week gaat over de tornados in Amerika.
pi_126831752
Nijna of drinkpakjes mee?
Onze kleuter is gek op drinkpakjes, wil hij altijd hebben en dat doen we meestal alleen onderweg.

Drinken gaat hier heel goed, eten daarentegen gaat ook niet zo goed. Meestal zegt hij al dat hij niet wil eten of dat hij dit of dat van zijn bord niet wil voordat hij goed en wel aan tafel zit.

Amaranta, goed om te weten, dat het om de tornados ging.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:48:16 #49
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_126832056
Of een knijpfruit? Kost minder tijd, en ze heeft wel drink en fruit binnen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 21:51:57 #50
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_126832321
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:42 schreef Tinuviel het volgende:
Nijna of drinkpakjes mee?
Onze kleuter is gek op drinkpakjes, wil hij altijd hebben en dat doen we meestal alleen onderweg.

Drinken gaat hier heel goed, eten daarentegen gaat ook niet zo goed. Meestal zegt hij al dat hij niet wil eten of dat hij dit of dat van zijn bord niet wil voordat hij goed en wel aan tafel zit.

Amaranta, goed om te weten, dat het om de tornados ging.
Ja want 91 doden waarvan 20 kinderen ver weg is altijd beter dan 2 bekant in je achtertuin :Y
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_126834080
quote:
3s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:51 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Ja want 91 doden waarvan 20 kinderen ver weg is altijd beter dan 2 bekant in je achtertuin :Y
Met mijn post bedoelde ik niet dat het nieuws over de doden door de tornado beter is dan 2 doden dichtbij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_126855030
Drinkpakjes drinkt ze ook niet in 1 keer leeg, knijpfruit hou ik even in mijn achterhoofd.
Als ze zo blijft "klooien" met dat fruit dan ga ik dat inderdaad maar doen.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:08:23 #53
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126876307
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 14:24 schreef livelink het volgende:

[..]

Hoe ga je daar als leerkracht mee om, Moonah? Want het is eigenlijk wel heel oneerlijk tegenover de kinderen wiens ouders niet kunnen/willen helpen, lijkt me.

Beetje late reactie maar soit. :)
Werkstukken is al lang geleden, voor het internettijdperk. :o Maar ik pikte er altijd zo uit wat ouders hadden gedaan. En dat negeerde ik in de beoordeling. Het gaat imo om het proces, niet om het resultaat. Kinderen kunnen erg veel leren, los van het inhoudelijke werkstuk. Verantwoordelijkheid nemen, instanties benaderen, plannen, doorzetten, indeling maken, spelling integreren, werkverzorging etc. En dat daar dan een punt aan gekoppeld wordt, tja...
Spreekbeurten eigenlijk een beetje hetzelfde. Zoals W van Trui het doet, dáár houd ik van! Gewoon vertellen wat je allemaal weet, evt adhv een spiekbriefje/powerpoint. Niet dat uit het hoofd geleerde opdreunwerk dat door papa/mama is uitgetypt. :{ En spreekbeurten beoordeel ik niet met cijfers. Ik geef tips en tops, en zo ook een aantal kinderen uit de klas.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 08:55 schreef Gaoxing het volgende:

En tja... dat googelen.... Als je "nakid grls" intypt (jongste was 7 geloof ik) valt het ook best tegen wat je als resultaat krijgt. En hoe je moeder dan weet dat jíj het was blijft een raadsel.... :D
:D :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 13:23 schreef trui het volgende:
wat ik ook lastig vind op dit gebied is dat ze onderling af en toe niet altijd weten wat de grenzen zijn. W & C stoeien graag samen, hebben dan de grootste lol. ik vind 't wat lastig de grenzen daarbij goed aan te geven zonder de onschuld weg te nemen.
Ik heb met Thies heel duidelijk afgesproken welke lichaamsdelen privé zijn. Dat werkt hier prima. Hij vindt het bv heel leuk om op mijn billen te slaan. Dat mag alleen thuis, in het gezin, niet in het openbaar. En laatst speelden we doktertje. Ik moest zijn buik opereren, hij opereerde mijn been. Daarna vroeg hij (enigszins verlegen, dus zich heel goed bewust van de grenzen) of ik zijn piemel wilde opereren. Nou ehm, nee schat, dat vind ik echt te privé.
En wat is W&C nou toch weer voor afkorting Trui.... :D :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_126878152
* spreekbeurtstukje even geknipt, dat is hier nog even niet aan de orde, maar de tips en tops vind ik wel een leuke manier van "beoordelen" :) *

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:08 schreef Moonah het volgende:

Ik heb met Thies heel duidelijk afgesproken welke lichaamsdelen privé zijn. Dat werkt hier prima.
Dat klinkt als een goede afspraak!

quote:
En wat is W&C nou toch weer voor afkorting Trui.... :D :D
Hihi grinnik!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:39:46 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126878257
hehheh ik vond 'm wel leuk, die W&C. :P

zo hebben we 't hier ongeveer ook wel besproken, en tussen volwassene & kinderen zijn die grenzen ook heel duidelijk. maar soms is 't tussen de kinderen onderling minder duidelijk, en je bent er ook niet altijd bij natuurlijk. voor dat soort situaties vind ik het dan wel lastig om regels af te spreken. maar misschien maak ik 't groter dan 't is hoor.
in de haak.
  † In Memoriam † woensdag 22 mei 2013 @ 21:40:35 #56
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126878305
ik moest er echt over nadenken. maar waarom je kinderen fictieve namen geven en dan die vervolgens afkorten?
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:43:35 #57
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126878483
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:39 schreef trui het volgende:
hehheh ik vond 'm wel leuk, die W&C. :P

zo hebben we 't hier ongeveer ook wel besproken, en tussen volwassene & kinderen zijn die grenzen ook heel duidelijk. maar soms is 't tussen de kinderen onderling minder duidelijk, en je bent er ook niet altijd bij natuurlijk. voor dat soort situaties vind ik het dan wel lastig om regels af te spreken. maar misschien maak ik 't groter dan 't is hoor.
Oh ja, in ons geval gaat het om volw/kind. Dat is natuurlijk anders dan tussen 2 kinderen.
Wat ik nu bedenk is al eerder gezegd, daar waar de één niet meer wil houdt het voor de ander op. Anders zou ik het zo 123 niet weten.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:50:59 #58
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126878934
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:40 schreef lady-wrb het volgende:
ik moest er echt over nadenken. maar waarom je kinderen fictieve namen geven en dan die vervolgens afkorten?
omdat ik lui ben en 't stom vind om voor een afkorting dan ineens andere letters te gebruiken.
in de haak.
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:52:21 #59
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126879029
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:43 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh ja, in ons geval gaat het om volw/kind. Dat is natuurlijk anders dan tussen 2 kinderen.
Wat ik nu bedenk is al eerder gezegd, daar waar de één niet meer wil houdt het voor de ander op. Anders zou ik het zo 123 niet weten.
het lastige is dat hun grenzen daarin soms wat verder liggen dan mij lief is. en/of dat ik soms ook twijfel aan hoe goed ze die grenzen kennen/ kunnen aangeven.
in de haak.
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:59:23 #60
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_126879439
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:50 schreef trui het volgende:

[..]

omdat ik lui ben en 't stom vind om voor een afkorting dan ineens andere letters te gebruiken.
Nou heb je jezelf al 2x lui genoemd vandaag! Zo ken ik je niet joh. :o
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:08:10 #61
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126879932
nou ja, ik heb er wel aanleg voor hoor!
in de haak.
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:13:21 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_126880225
Met 1 keer was je pas echt lui geweest :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:17:53 #63
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126880524
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:52 schreef trui het volgende:

[..]

het lastige is dat hun grenzen daarin soms wat verder liggen dan mij lief is. en/of dat ik soms ook twijfel aan hoe goed ze die grenzen kennen/ kunnen aangeven.
Wellicht kun je er eens voor gaan zitten, met elk van hen apart. Een expliciet gesprek.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:26:04 #64
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126881022
ja, dat lijkt me ook wel goed, al doen we dat ook al wel af en toe. het lastigste vind ik er wel aan dat ik 't ook niet te zwaar wil maken.
in de haak.
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:35:18 #65
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126881603
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:26 schreef trui het volgende:
ja, dat lijkt me ook wel goed, al doen we dat ook al wel af en toe. het lastigste vind ik er wel aan dat ik 't ook niet te zwaar wil maken.
Ik doe 'dat soort' gesprekken meestal als we samen douchen. Dan heeft hij toch regelmatig interesse in mijn borsten, billen, en de rest. :P
En soms zeg ik oo letterlijk dat ik nog even wil weten wat hij allemaal heeft onthouden, "zodat ik zeker weet of ik het goed heb uitgelegd".
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 23 mei 2013 @ 05:50:29 #66
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_126890318
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:35 schreef Moonah het volgende:
En soms zeg ik oo letterlijk dat ik nog even wil weten wat hij allemaal heeft onthouden, "zodat ik zeker weet of ik het goed heb uitgelegd".
Haha, juf die je 'r bent!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:23:08 #67
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126941280
Even een hele andere vraag.
Logeren. Hoe doen jullie dat?
Morgen komen er 2 kinderen logeren, maar ik heb geen voorraad bedden hier staan.
Ik heb 1 opblaasbed (Wat de laatste keer dat ik hem gebruikte lek bleek :'( ) , en dat is zo'n 2 persoons reuze bed.
Ik heb ook geen voorraad dekbedden enzo.
Ik heb 1 extra liggen.

Nemen kinderen meestal zelf een dekbed en een opblaasbed (ofzo)mee?? Of hoe gaat dat??

Ik zit te eraan te denken om een onderbed te kopen bij de leenbakker en dan nog een goedkope lattenbodem en matras bij de ikea. Maar ja, dat is ook zoiets...
Aan de andere kant zal het wel steeds vaker voor gaan komen dat vriendinnetjes komen logeren.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:27:16 #68
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126941451
Of is dit wat?

Alleen is dit 60 cm breed.

Ik weet het echt niet :D
pi_126941503
tis toch maar voor eventjes, dan leg je toch lekker alle matrassen op de grond? is juist leuk lijkt me :) mijnessen mogen trouwens nog niet logeren. ze zijn pas 2 en 3 en iedereeen woont 200 km verderop. dan zie ik dat niet zo zitten. eerst maar eens dichterbij oefenen, maar da's nog niet aan de orde geweest.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:30:47 #70
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126941573
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:28 schreef simmu het volgende:
tis toch maar voor eventjes, dan leg je toch lekker alle matrassen op de grond? is juist leuk lijkt me :) mijnessen mogen trouwens nog niet logeren. ze zijn pas 2 en 3 en iedereeen woont 200 km verderop. dan zie ik dat niet zo zitten. eerst maar eens dichterbij oefenen, maar da's nog niet aan de orde geweest.
Mijn kinderen mogen best logeren.
Dit zijn overigens de kinderen van een collega. Haar/zijn familie woont ver weg en ze hebben dus niemand.

Alle matrassen op de grond kan. Maar ik heb maar 1 matras per kind :D (die van mezelf dus)
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:32:45 #71
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_126941639
Wij hebben van die jumbo opblaasmatrassen, 2stuks dus er is er altijd wel een die niet lek is :P
Verder een setje beddengoed en een sprei van de action ofzo. Ook altijd makkelijk als alle beddengoed in de was zit en er gebeurt een ongelukje :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:36:41 #72
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126941763
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:32 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wij hebben van die jumbo opblaasmatrassen, 2stuks dus er is er altijd wel een die niet lek is :P
Verder een setje beddengoed en een sprei van de action ofzo. Ook altijd makkelijk als alle beddengoed in de was zit en er gebeurt een ongelukje :)
Van die hoge opblaasbedden? Ja die hebben wij dus ook eentje. Zal die morgen ook maar opzetten.
Tis alleen zo'n joekel van een ding.
Dat van die sprei is wel een goede tip, thanx.
pi_126941770
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:30 schreef amaranta het volgende:

[..]

Mijn kinderen mogen best logeren.
Dit zijn overigens de kinderen van een collega. Haar/zijn familie woont ver weg en ze hebben dus niemand.

Alle matrassen op de grond kan. Maar ik heb maar 1 matras per kind :D (die van mezelf dus)
en dan zeg ik het nog verkeerd ook! ze zijn 3 en 4 :) en och; op de grond passen er toch wel meer kinderen op 1 matras? eventueel haal je nog 1 matras bij van de leen bakker ofzo, die je onder een bed schuift :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 24 mei 2013 @ 11:39:27 #74
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126941835
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:36 schreef simmu het volgende:

[..]

en dan zeg ik het nog verkeerd ook! ze zijn 3 en 4 :) en och; op de grond passen er toch wel meer kinderen op 1 matras? eventueel haal je nog 1 matras bij van de leen bakker ofzo, die je onder een bed schuift :)
Ja, dat is dus wat ik in 1e instantie dacht. Weliswaar niet voor morgen, maar voor een volgende keer.
Dat onderschuifbedding van de leenbakker is maar een 10tje, een lattenbodem bij de ikea ook. En de goedkoopste matras (het is immers maar voor 1 nacht) zal ook niet heel duur zijn.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 13:55:43 #75
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126945966
Katja heeft op haar kamer een kinderbedbankje staan. Daar kan ze een tweepersoonsbed van maken als een vriendin komt logeren. Alleen zijn haar vriendinnen inmiddels zo lang, dat ze er uitgroeien.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 14:25:56 #76
37295 Luigi
mario pls
pi_126946930
Wij hebben dat stippeltjesding van de Leen Bakker die hierboven staat. Werkt prima en doet ook dienst als stoeltje/bankje. Alhoewel madame vaker uit logeren gaat dan dat er vriendinnen komen logeren moet ik zeggen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 mei 2013 @ 14:33:50 #77
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_126947188
60 cm lijkt me breed zat voor een kind trouwens. Slapen doen ze toch wel (of juist niet :P maar dan is het bed al helemaal niet belangrijk :D ). Je kunt ook vragen of ze een slaapzak meenemen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 14:39:06 #78
37295 Luigi
mario pls
pi_126947383
Nouja bij zo'n logeerpartij liggen ze toch veel te laat, kleppen ze toch nog een uur door als ze eenmaal liggen en dan zijn ze zo moe dat ze overal slapen :P.
  vrijdag 24 mei 2013 @ 15:01:07 #79
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126948173
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 14:33 schreef Rewimo het volgende:
60 cm lijkt me breed zat voor een kind trouwens. Slapen doen ze toch wel (of juist niet :P maar dan is het bed al helemaal niet belangrijk :D ). Je kunt ook vragen of ze een slaapzak meenemen.
5/6 jarigen ook? Die gaan toch gewoon slapen ná het voorlezen :D
O-) O-)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 mei 2013 @ 15:03:23 #80
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_126948277
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:01 schreef amaranta het volgende:
5/6 jarigen ook? Die gaan toch gewoon slapen ná het voorlezen :D
O-) O-)
Tuurlijk! :Y
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 24 mei 2013 @ 15:09:09 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126948525
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:03 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Tuurlijk! :Y
Dan is het goed.
Ik was al bang dat ze gingen keten enzo.
:z
  † In Memoriam † vrijdag 24 mei 2013 @ 15:24:54 #82
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126949162
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 15:09 schreef amaranta het volgende:

[..]

Dan is het goed.
Ik was al bang dat ze gingen keten enzo.
:z
ik zette een kookwekkertje op een uur ofzo en als dat afging was het de bedoeling dat de lichten uitgingen en dat er geslapen werd. dat werkte hier prima (meestal)
pi_126968386
Vragen of ze zelf een slaapzak of dekbed meenemen kan natuurlijk ook nog.
Wij hebben een logeerbed met onderschuifbed op zolder, die matrassen sleep je zo ff naar beneden als het nodig is.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 25 mei 2013 @ 08:13:52 #84
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_126977056
Bijna meldt... .:-D as dinsdag gaan onze bijna kleuters beginnen met wennen op DE basisschool! !
  zaterdag 25 mei 2013 @ 09:19:18 #85
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_126977569
Spannend, Mikoxx. Hoe gaat het nu met het slapen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_126979328
Super Mikoxx, gaat hard he! Heeft het verwijderen van de neusamandelen nog wat gedaan voor je heren?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_126979438
spannend Mikoxx!!
Nog 2 weken en dan is mijn peuter een heuse kleuter.. En dan moet ze nog 3 maanden wachten tot zen aar school mag...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 25 mei 2013 @ 11:42:06 #88
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_126980020
Het gaat echt stukken beter met slapen!! Ik durf nog niet te hopen, maar.....;-) het begint er echt op te lijken. Heerlijk is dat toch: slapen!!

Vicky, je vertelde al eerder dat Tess Nog niet naar school kan. Sneu hoor. .. Hier zijn ze er ook echt aan toe merk ik. Ben heel benieuwd! !!
pi_126982199
Wat jammer voor haar zeg Vicky! Waarom kan/mag ze nog niet?

Mikoxx, fijn van het slapen!!!!!!!

Hier over 2 weken informatieavond, dan zullen we ook wel horen of er nog "geoefend" gaat worden voor de zomervakantie of dat ons dametje gewoon na de zomervakantie start, ze wordt in de vakantie 4 nl.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_127004024
De grens ligt op 31 mei. Kinderen die na die datum 4 worden mogen pas na de vakantie naar school. Ze vinden de periode op de grote vakantie te kort.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_127004470
Wat jammer zeg :{. Ze laten ze hier volgens mij gewoon starten (zal dan wel niet de laatste rommelige weken zijn, maar toch). Maar laten ze hier denk ik ook wat afhangen van hoe vol de klas is. Mijn buurmeisje heeft niet geoefend vorig jaar omdat de klas zo ontzettend vol was dat ze beter na de vakantie kon starten. Ik ben benieuwd hoe het nu is.
Ik wil nog wel even een keer met I binnenlopen om even te kijken, dan heeft ze een beetje een idee, maar dat overleggen we nog wel met juf wat wijsheid is, want dat kan natuurlijk ook na de vakantie.
We zullen zien, ik heb de indruk dat ze er wel aan toe is en er ook zin in heeft (nog een paar maandjes), maar ze is ook behoorlijk verlegen nog ;) (tot ze klaar is met de kat uit de boom kijken...)
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 25 mei 2013 @ 22:48:14 #92
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_127005193
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 11:23 schreef amaranta het volgende:
Even een hele andere vraag.
Logeren. Hoe doen jullie dat?
Morgen komen er 2 kinderen logeren, maar ik heb geen voorraad bedden hier staan.
Ik heb 1 opblaasbed (Wat de laatste keer dat ik hem gebruikte lek bleek :'( ) , en dat is zo'n 2 persoons reuze bed.
Ik heb ook geen voorraad dekbedden enzo.
Ik heb 1 extra liggen.

Nemen kinderen meestal zelf een dekbed en een opblaasbed (ofzo)mee?? Of hoe gaat dat??

Ik zit te eraan te denken om een onderbed te kopen bij de leenbakker en dan nog een goedkope lattenbodem en matras bij de ikea. Maar ja, dat is ook zoiets...
Aan de andere kant zal het wel steeds vaker voor gaan komen dat vriendinnetjes komen logeren.
Luchtbed kopen bij de Action, met die zachte stof erop (die blauwe) (altijd handig)
Heb je een slaapzak? Hebben ze geloof ik ook bij de action :)

Ik weet niet ofdat je een tuin hebt, maar als de kids groter zijn is het erg leuk om tent neer te zetten in de tuin, en dan die dingen erin, lekker spelen/kamperen :)
pi_127014308
Mikoxx spannend. Ik vond dat wennen op school heel bijzonder. Gaan ze ook naar een bso?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  zondag 26 mei 2013 @ 08:19:19 #94
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127014369
Ja ze gaan 1 middag naar de bso, tinu.
  zondag 26 mei 2013 @ 08:21:57 #95
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_127014379
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 22:48 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Luchtbed kopen bij de Action, met die zachte stof erop (die blauwe) (altijd handig)
Heb je een slaapzak? Hebben ze geloof ik ook bij de action :)

Ik weet niet ofdat je een tuin hebt, maar als de kids groter zijn is het erg leuk om tent neer te zetten in de tuin, en dan die dingen erin, lekker spelen/kamperen :)
We hebben indd zo'n opblaasding gehaald en de betreffende kinderen hun eigen dekbed mee laten nemen.
Kleintje wilde zn eigen matras dus die heeft moeder ook meegegeven. :D
  zondag 26 mei 2013 @ 10:04:18 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127015192
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 08:13 schreef mikoxx het volgende:
Bijna meldt... .:-D as dinsdag gaan onze bijna kleuters beginnen met wennen op DE basisschool! !
Spannend Mikoxx! :Y

Veel plezier vandaag Sjeen! :*
***
  zondag 26 mei 2013 @ 11:52:13 #97
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_127017057
Inderdaad Sjeen, ik wilde jullie vandaag ook een hele fijne en bijzondere dag toewensen :Y
Hopelijk verloopt het allemaal zoals gepland.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † zondag 26 mei 2013 @ 13:29:23 #98
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127020419
is het vandaag de dag van communie?
fijne dag in elk geval
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 26 mei 2013 @ 14:13:12 #99
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_127022042
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 13:29 schreef lady-wrb het volgende:
is het vandaag de dag van communie?
fijne dag in elk geval
ja vanmorgen, en ze is prachtig
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 26 mei 2013 @ 14:45:27 #100
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_127023250
Sjeen wat ziet je meisje er toch mooi uit O+ ze straalt echt!! En haar solo was ook super mooi!!
Be happy with the little things in life
pi_127023529
Veel plezier Sjeen, ook voor je dochter!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  † In Memoriam † zondag 26 mei 2013 @ 16:30:15 #102
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127028087
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2013 14:45 schreef droomvrouwtje het volgende:
Sjeen wat ziet je meisje er toch mooi uit O+ ze straalt echt!! En haar solo was ook super mooi!!
waar zien jullie dat? :o ik kan niets vinden!
  zondag 26 mei 2013 @ 16:32:14 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127028174
Is er ook niet. Ik gok dat DV er bij was. Maar blijkbaar stond Sjeen te ver weg om het persoonlijk te zeggen dus toen maar even hier. Voor het geval ze het vergat ofzo.
***
  † In Memoriam † zondag 26 mei 2013 @ 16:33:41 #104
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127028240
ik was al naar het fototopic aan het zoeken :+
  zondag 26 mei 2013 @ 16:46:10 #105
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127028779
Haha, ik ook al, maar door die solo dacht ik dat wat BE zei ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 26 mei 2013 @ 17:01:29 #106
11682 Moonah
Jolie femme
pi_127029356
quote:
12s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:32 schreef Brighteyes het volgende:
Is er ook niet. Ik gok dat DV er bij was. Maar blijkbaar stond Sjeen te ver weg om het persoonlijk te zeggen dus toen maar even hier. Voor het geval ze het vergat ofzo.
Geniale opmerking! :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 26 mei 2013 @ 17:02:18 #107
37295 Luigi
mario pls
pi_127029393
quote:
12s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:32 schreef Brighteyes het volgende:
Is er ook niet. Ik gok dat DV er bij was. Maar blijkbaar stond Sjeen te ver weg om het persoonlijk te zeggen dus toen maar even hier. Voor het geval ze het vergat ofzo.
Hihi.
  zondag 26 mei 2013 @ 17:10:28 #108
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127029727
quote:
12s.gif Op zondag 26 mei 2013 16:32 schreef Brighteyes het volgende:
Is er ook niet. Ik gok dat DV er bij was. Maar blijkbaar stond Sjeen te ver weg om het persoonlijk te zeggen dus toen maar even hier. Voor het geval ze het vergat ofzo.
hehheh.
in de haak.
  zondag 26 mei 2013 @ 17:49:50 #109
640 snoopy
peanuts
pi_127031296
:D
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Licht Ontvlambaar zondag 26 mei 2013 @ 17:55:43 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_127031547
Het is nog wat te druk hier, maar wees gerust... Foto's volgen asap :)

Bedankt voor alle gelukwensen O+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 26 mei 2013 @ 18:00:36 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_127031753
Ik heb helemaal geen kaart gehad met een muziekje. SuperOrigineel dat wel.
Zal wel duur zijn. Een ingezongen kaart.
  zondag 26 mei 2013 @ 19:16:26 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127034779
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2013 17:55 schreef Sjeen het volgende:
Het is nog wat te druk hier, maar wees gerust... Foto's volgen asap :)

Bedankt voor alle gelukwensen O+
Ik ben benieuwd naar de foto's. :Y
***
pi_127035796
Ze was/is prachtig O+
En we waren DV en Teamlead idd kwijt toen we uit de kerk kwamen.
Gelukkig hebben we elkaar weer gevonden O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  Licht Ontvlambaar zondag 26 mei 2013 @ 21:40:15 #114
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_127043498
Een geweldige dag achter de rug en een heel gelukkig meisje O+

You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 26 mei 2013 @ 22:27:42 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_127046525
Mooi! :Y
***
  † In Memoriam † zondag 26 mei 2013 @ 22:31:50 #116
37843 lady-wrb
kortaf
  zondag 26 mei 2013 @ 22:39:56 #117
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_127047157
Wat mooi!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_127047503
Mooie meid Sjeen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 26 mei 2013 @ 22:47:47 #119
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_127047510
Wow! <3
  maandag 27 mei 2013 @ 00:51:45 #120
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_127052986
Wauw O+ mooie meid
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_127055321
Mooie meid Sjeen. Fijn, dat ze zo heeft genoten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 27 mei 2013 @ 06:43:52 #122
386633 Adnap
I love Life !
pi_127055375
Wat prachtig !!! Fijn dat ze een mooie dag heeft gehad !
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  maandag 27 mei 2013 @ 06:45:35 #123
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_127055386
Wat een mooie jurk en wat een mooi meisje!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 27 mei 2013 @ 10:28:06 #124
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127058337
Chique de làlà hoor! fijn dat 't een mooie dag was!
in de haak.
pi_127059208
Mooie dame!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 27 mei 2013 @ 11:24:13 #126
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_127059792
Sjeen, wat een mooie grote meid heb je!!

Hier bij Chris op school komen de laatste 4 weken voor de vakantie ook geen nieuwe kinderen meer erbij. De kindjes die in die 4 weken, of in de zomervakantie jarig zijn, mogen wel een dagje komen wennen eind juni.
De klas zit ook gewoon vol. Nu 31-32 kinderen, en ook best veel die de laatste weken pas begonnen zijn. Dus ik denk niet dat juf er veel meer bij kan. Hoe goed ze haar kudde ook onder controle heeft (echt respect voor juf!)
pi_127076871
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 11:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Sjeen, wat een mooie grote meid heb je!!

Hier bij Chris op school komen de laatste 4 weken voor de vakantie ook geen nieuwe kinderen meer erbij. De kindjes die in die 4 weken, of in de zomervakantie jarig zijn, mogen wel een dagje komen wennen eind juni.
De klas zit ook gewoon vol. Nu 31-32 kinderen, en ook best veel die de laatste weken pas begonnen zijn. Dus ik denk niet dat juf er veel meer bij kan. Hoe goed ze haar kudde ook onder controle heeft (echt respect voor juf!)
Ik heb ook echt respect voor onze kleuterjuf hoor. Als ik op school ben vind ik de kindjes soms best brutaal overkomen. Respect, dat de juf dat kanaliseren en elke dag doen. Hier mogen nog wel kindjes instromen. Vandaag is nog een meisje van vrienden van ons begonnen. Maar in deze groep zitten ook wel wat minder kinderen denk ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 27 mei 2013 @ 21:27:54 #128
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_127083545
Ik was net op een informatieavond van de klas van Katja over wat er allemaal dit jaar en volgend jaar gaat spelen mbt het advies voor het vo. Was interessant, ik leefde nog erg in mijn eigen verleden wat dat betreft. Ik vond het wel schokkend dat er maar 9 ouders waren. Sinds ik uit het ouderoverleg ben, ben ik zelf ook niet meer zo actief, maar ik probeer wel betrokken te blijven.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 02:08:19 #129
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_127096165
Hier wordt het ook steeds minder hoor livelink. Hoewel 'testen voor VO' het als onderwerp hier in Azie juist weer wel goed zou doen :+

En Sjeen, wat ziet ze er prachtig uit! Heeft ze een fijne dag gehad?

Oudste en ik zijn zondag op stap geweest voor 'the perfect prom dress'. Na 4 uur shoppen (ik met een driedubbele nekhernia) zijn we toch maar naar een kleermaker vertrokken: het was geen doen om iets te vinden wat dat lange meisjeslijf paste. Dus ze heeft zelf een ontwerp gemaakt, gebaseerd op een jurk die we al tegen waren gekomen.

Tussendoor wel in een chicque theetent gelunched. Was zo leuk! Ze is echt zo heerlijk groot-en-een-beetje-klein O+
pi_127096871
Oh wat leuk Gao!! Ben erg benieuwd naar het resultaat.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 11:54:17 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127103047
ik ben ook benieuwd Gao, en ongelooflijk dat je dat met je driedubbele nekhernia nog zolang hebt volgehouden... pas je wel goed op jezelf??

vandaag is Willem weer eens aan de beurt voor een spreekbeurt. ik ben plaatsvervangend nerveus. :o (en weet nu wel veel van reptielen. :+ ).
in de haak.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:13:07 #132
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127103670
Wat leuk gao! Wat voor stof heeft ze uitgekozen?
Trui, altijd spannend zo'n spreekbeurt. :Y
  dinsdag 28 mei 2013 @ 12:19:34 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_127103923
Sjeen, fijn dat het een geslaagde dag was. Echt traditioneel Limburgs? Ik ken het van mijn schoonfamilie (en hun verhalen). Jurken van honderden euro's, feesten die niet onderdoen voor een bruiloft....

Gao, toe maar! :o Een echte handgemaakte jurk, en nog wel zelf ontworpen. Wat leuk! Sterkte met je nek.

En Livelink, dat snap ik ook niet, die on-betrokkenheid die je steeds vaker lijkt tegen te komen. Katja gaat naar groep 8 aankoemnd jaar?

Oh, en Trui, ik ben benieuwd hoe zijn semi-improvisatie-spreekbeurt gaat!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 15:21:34 #134
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_127109776
Ik herken de plaatsvervangende spreekbeurtzenuwen. Weet je al hoe het gegaan is, Trui?

Driedubbele nekhernia :o :X , dat klinkt erg pijnlijk. Wel leuk dat moeder-dochter shoppen, en ik ben heel benieuwd naar de jurk.

Moonah, Katja gaat inderdaad naar groep 8 volgend jaar. En wat ik niet begrijp is dat er op dit moment een enorme onvrede bestaat over onze school. Steeds meer ouders halen hun kinderen er van af en dat lijkt een soort schoolplein-onvrede te zijn. Dus op het schoolplein wordt er heel veel geklaagd, maar die ouders zie je vervolgens niet bij de jaarvergadering, niet bij de MR, niet bij de groep die zich bezighoudt met de overgang naar een brede school, niet bij feestjes, gewoon nergens.

En het is dus ook heel moeilijk om er achter te komen waar de onvrede nou helemaal vandaan komt en nog moeilijker om het tij te keren. Een heel vreemd verschijnsel is dat.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2013 @ 18:42:16 #135
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127116416
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:21 schreef livelink het volgende:
Ik herken de plaatsvervangende spreekbeurtzenuwen. Weet je al hoe het gegaan is, Trui?

Driedubbele nekhernia :o :X , dat klinkt erg pijnlijk. Wel leuk dat moeder-dochter shoppen, en ik ben heel benieuwd naar de jurk.

Moonah, Katja gaat inderdaad naar groep 8 volgend jaar. En wat ik niet begrijp is dat er op dit moment een enorme onvrede bestaat over onze school. Steeds meer ouders halen hun kinderen er van af en dat lijkt een soort schoolplein-onvrede te zijn. Dus op het schoolplein wordt er heel veel geklaagd, maar die ouders zie je vervolgens niet bij de jaarvergadering, niet bij de MR, niet bij de groep die zich bezighoudt met de overgang naar een brede school, niet bij feestjes, gewoon nergens.

En het is dus ook heel moeilijk om er achter te komen waar de onvrede nou helemaal vandaan komt en nog moeilijker om het tij te keren. Een heel vreemd verschijnsel is dat.
wordt er dan wel geluisterd naar die ouders als ze met klachten komen?
ik was zo'n klagende moeder en ik heb keer op keer mijn klacht neergelegd bij de betreffende leraar/groepsouder of lid van de oudercommissie. alleen heb ik nooit enige reaktie gehad, dus ik ben uiteindelijk zo'n afhaakouder geworden.

edit: ik lieg. één keer, toen ik een jongen van school mijn kind in elkaar zag timmeren, heb ik het kind aan zijn arm het hele schoolplein overgesleept naar de direkteur. hem daar neergezet met de woorden: doet u er wat aan of zal ik het doen? maar dan kan je een ambulance bellen.
dat is inderdaad serieus aangepakt.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:03:08 #136
35189 Troel
scherp en bot
pi_127117307
Ik ben zo, zo, zo blij met deze school O+

Echt, mijn kind gaat er met plezier naar toe, mijn andere kind kan niet wachten totdat hij er ook heen mag en echt, ze snappen me O+

En na de zomervakantie gaat mijn kleuter naar groep 3 en maakt hij plaats in de klas voor zijn broertje, die na de herfstvakantie zal gaan beginnen.


Ow en ik ben dus wel bij alle overlegdingen, noem maar op die er voor de ouders zijn. Omdat ik van mening ben dat die dingen er niet voor niets zijn. Maar ik kan me ook voorstellen dat als je keer op keer niets hoort, dat je het dan ook een keer zat bent :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_127117333
Ik ben een klagende ouder en na tientallen keren overal aangeven is het ook gewoon klaar.
Als de juf, de ib-er en directie weinig doen zie ik niet meer de lol in van een jaarvergadering en feestjes etc . Ik ga overigens wel naar alle dingen die er wel toe doen.

Ik wil ook graag helpen maar dat mag niet :') want mijn andere kind mag niet op de gang spelen als ik binnen iets doe of op mijn rug in de doek als ze naar de bibliotheek wandelen etc.

De juf klaagde al maanden dat er geen enkele ouder wil voorlezen in de klas.
Maar het 10 minuten verschuiven of een andere dag was ook geen optie -O-
Als die 10 minuten wel kon dan hadden ik en een andere moeder elke week kunnen voorlezen hadden we op het kind van de ander gepast. -O-
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:06:27 #138
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127117456
nou, ik weet wel dat het soms ook moeilijk is om gehoord te worden. wij hebben nu een nieuwe directeur en ik ga nog steeds (nu al 3 jaar :X) met lood in mijn schoenen naar haar toe als er wat is. De vorige heeft me zo een mes in m'n rug gestoken! als je komt met pest-verhalen en alles wordt gebagataliseerd, of afgewimpeld met: je kind is veel te gevoelig en je kind moet maar op weerbaarheidstraining dan ben je er gauw klaar mee ja.
Ik denk dat sommige scholen ook dénken dat ze heel goed en duidelijk communiceren, of problemen aanpakken. met onze huidige directeur merk ik pas hoe het écht moet.

Maar ja, die onbetrokkenheid zie ik ook steeds meer. ik ben er wel klaar mee altijd de moeder te zijn die wel rijdt of wel meedoet, oppast, begeleidt. dus nu zijn er al voor twee uitjes meerdere oproepen gekomen. :@ en ik moet op m'n handen zitten. maar ze doen het maar eens zonder me.

En dan gaan ze maar een keer niet. :@ ben het zó zat altijd met de nek aangekeken te worden maar ondertussen een hele school draaiend te houden.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:10:02 #139
35189 Troel
scherp en bot
pi_127117641
Ow, dat is hier ook een groot verschil hoor. De vorige directeur kreeg het voor elkaar om me te zeggen "er is altijd een plek voor Ruben" om het daarna te wijzigen in "er is altijd een plek voor Ruben als hij hier past". En nee, dat is niet hetzelfde. En als ze meteen het tweede had gezegd, was het geen probleem geweest, maar als je je instelt op een plekje en het is ineens maar de vraag of het kan, dan is dat gewoon rot.
En degene die er nu zit O+ Die zegt "ik merk dat het lastig is als Ruben jou dingen vraagt waar jij het antwoord niet op weet en dat jij bang bent om de telkens maar vragende ouder te zijn, dus dat gaan we oplossen, als we nou eens afspreken dat je indien nodig wekelijks overleg hebt met de juf om te voorkomen dat zulke situaties ontstaan". En het werkt! En ik hoef er eigenlijk nooit gebruik van te maken, juist omdat ze zo goed meedenken. Een directeur maakt gewoon zo ontzettend veel verschil!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † dinsdag 28 mei 2013 @ 19:13:08 #140
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127117795
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:06 schreef debuurvrouw het volgende:
nou, ik weet wel dat het soms ook moeilijk is om gehoord te worden. wij hebben nu een nieuwe directeur en ik ga nog steeds (nu al 3 jaar :X) met lood in mijn schoenen naar haar toe als er wat is. De vorige heeft me zo een mes in m'n rug gestoken! als je komt met pest-verhalen en alles wordt gebagataliseerd, of afgewimpeld met: je kind is veel te gevoelig en je kind moet maar op weerbaarheidstraining dan ben je er gauw klaar mee ja.
Ik denk dat sommige scholen ook dénken dat ze heel goed en duidelijk communiceren, of problemen aanpakken. met onze huidige directeur merk ik pas hoe het écht moet.

Maar ja, die onbetrokkenheid zie ik ook steeds meer. ik ben er wel klaar mee altijd de moeder te zijn die wel rijdt of wel meedoet, oppast, begeleidt. dus nu zijn er al voor twee uitjes meerdere oproepen gekomen. :@ en ik moet op m'n handen zitten. maar ze doen het maar eens zonder me.

En dan gaan ze maar een keer niet. :@ ben het zó zat altijd met de nek aangekeken te worden maar ondertussen een hele school draaiend te houden.
amen buuf! _O_

ik heb jaar aan jaar aangegeven dat ik het van de zotte vindt dat er met de kerstmaaltijd bergen eten overblijven die zonder boe of bah in een vuilniszak geveegd worden. of dat niet anders kon. geef het de kinderen mee of verblijd er de daklozenopvang mee ofzo.
jaar in jaar uit kreeg ik geen antwoord en bleef de vuilniszak in gebruik.
ik heb het laatste jaar overgeslagen en gezegd dat ze nu in ieder geval minder weg te gooien hadden.

nu moet ik eerlijk zeggen dat ik er elk jaar een heel kunstwerk van maakte en dat mijn dingen altijd als één van de eerste op waren, maar het ging me puur om het principe van goed eten weggooien.
dat gaat me nog altijd aan het hart. ik streef zelf thuis ook naar zo maximaal mogelijke consumptie en zo min mogelijk weggooien.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:16:25 #141
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127117960
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:21 schreef livelink het volgende:
Ik herken de plaatsvervangende spreekbeurtzenuwen. Weet je al hoe het gegaan is, Trui?
De beoordeling was 'zeer goed' dus hij was zeer blij! :)

en van de semi-improvisatie was op 't laatst toch weinig over hoor Moonah, hij had een boel in z'n hoofd gestampt. :o
in de haak.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:18:45 #142
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127118067
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 15:21 schreef livelink het volgende:
En wat ik niet begrijp is dat er op dit moment een enorme onvrede bestaat over onze school. Steeds meer ouders halen hun kinderen er van af en dat lijkt een soort schoolplein-onvrede te zijn. Dus op het schoolplein wordt er heel veel geklaagd, maar die ouders zie je vervolgens niet bij de jaarvergadering, niet bij de MR, niet bij de groep die zich bezighoudt met de overgang naar een brede school, niet bij feestjes, gewoon nergens.
Dat verschijnsel komt me bekend voor. Niet dat iedereen z'n kinderen van school haalt hoor, maar wel dat geklaag op 't schoolplein maar zich dan niet aanmelden voor de tien-minuten gesprekken, want 'dat heeft toch geen zin'. Dat begrijp ik ook niet, zo kunnen ze toch ook niks met je klacht doen?
in de haak.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:33:46 #143
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_127118773
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:03 schreef Pvoesss het volgende:
Ik ben een klagende ouder en na tientallen keren overal aangeven is het ook gewoon klaar.
Als de juf, de ib-er en directie weinig doen zie ik niet meer de lol in van een jaarvergadering en feestjes etc . Ik ga overigens wel naar alle dingen die er wel toe doen.

Ik wil ook graag helpen maar dat mag niet :') want mijn andere kind mag niet op de gang spelen als ik binnen iets doe of op mijn rug in de doek als ze naar de bibliotheek wandelen etc.

De juf klaagde al maanden dat er geen enkele ouder wil voorlezen in de klas.
Maar het 10 minuten verschuiven of een andere dag was ook geen optie -O-
Als die 10 minuten wel kon dan hadden ik en een andere moeder elke week kunnen voorlezen hadden we op het kind van de ander gepast. -O-
Flauw :{w (van de juf dus)
Ik snap dat kleine kinderen soms lastig kunnen zijn. Maar ik laat ze altijd toe. Ben zo blij met de ouderhulp.
En die kinderen vinden het maar wat spannend in groep 4. Grote tafel, en dan een werkje krijgen, of een tekenvel. Of gewoon lekker bij mama blijven.
Ik heb echt zelden meegemaakt dat een kind de les ging verstoren.
pi_127119161
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 18:42 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

wordt er dan wel geluisterd naar die ouders als ze met klachten komen?
ik was zo'n klagende moeder en ik heb keer op keer mijn klacht neergelegd bij de betreffende leraar/groepsouder of lid van de oudercommissie. alleen heb ik nooit enige reaktie gehad, dus ik ben uiteindelijk zo'n afhaakouder geworden.

edit: ik lieg. één keer, toen ik een jongen van school mijn kind in elkaar zag timmeren, heb ik het kind aan zijn arm het hele schoolplein overgesleept naar de direkteur. hem daar neergezet met de woorden: doet u er wat aan of zal ik het doen? maar dan kan je een ambulance bellen.
dat is inderdaad serieus aangepakt.
naar de directeur? my....

bij ons loopt de directeur als hij er is (we zijn samen met een school een dorp verderop) gewoon zelf op het schoolplein. je weet zn voornaam, je zegt gedag en als er iets is neem je gewoon direct contact op. ik weet dat de kleine dorpsschooltjes een slechte naam hebben, maar tot nu toe ben ik hier dik tevreden hoor. heerlijk korte lijntjes, iedereen aanspreekbaar enzo. helemaal fijn.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_127119236
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:33 schreef amaranta het volgende:

[..]

Flauw :{w (van de juf dus)
Ik snap dat kleine kinderen soms lastig kunnen zijn. Maar ik laat ze altijd toe. Ben zo blij met de ouderhulp.
En die kinderen vinden het maar wat spannend in groep 4. Grote tafel, en dan een werkje krijgen, of een tekenvel. Of gewoon lekker bij mama blijven.
Ik heb echt zelden meegemaakt dat een kind de les ging verstoren.
Ik snap het ook niet hij slaapt waarschijnlijk gewoon in de doek of zit gewoon heel stil.
pi_127119276
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:18 schreef trui het volgende:

[..]

Dat verschijnsel komt me bekend voor. Niet dat iedereen z'n kinderen van school haalt hoor, maar wel dat geklaag op 't schoolplein maar zich dan niet aanmelden voor de tien-minuten gesprekken, want 'dat heeft toch geen zin'. Dat begrijp ik ook niet, zo kunnen ze toch ook niks met je klacht doen?
zijn er echt mensen die gewoon niet naar zo'n 10-minuten gesprek gaan :o
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:47:00 #147
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_127119412
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:44 schreef simmu het volgende:

[..]

zijn er echt mensen die gewoon niet naar zo'n 10-minuten gesprek gaan :o
Yup.
Wij nodigen iedereen uit. Ook bij het derde (ze zijn toch gewoon over) rapport.
Ook als het goed gaat willen wij dat graag met ouders delen. Is toch leuk!!
pi_127119932
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:47 schreef amaranta het volgende:

[..]

Yup.
Wij nodigen iedereen uit. Ook bij het derde (ze zijn toch gewoon over) rapport.
Ook als het goed gaat willen wij dat graag met ouders delen. Is toch leuk!!
daar kan ik echt niet bij. je wilt toch weten hoe het allemaal gaat? pijnpunten en plezierpunten! sowieso; tis toch ff 1 op 1 (nou ja, 2 op 1, wij gaan altijd samen en regelen oppas) contact met de juf. gewoon, ff zorgen dat alle neuzen dezelfde kant opstaan enzo
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 28 mei 2013 @ 19:59:52 #149
35189 Troel
scherp en bot
pi_127120096
Ik snap dat ook niet zo goed. Wij hebben dit jaar geen gesprekken gehad, omdat wij "grote" gesprekken hadden en het voor mijn ex natuurlijk een beetje ver is om voor die 10 minuutjes naar school te komen, maar na het rapport is er geen "groot" gesprek meer en is de kans groot dat ik wel naar 10 minuten gesprekken ga hoor :) (Hier overigens ook overdag mogelijk, op de woensdagmiddag).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:00:09 #150
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127120114
ik heb nog nooit een10 minuten gesprek gemist. ga zelfs voor de dérde keer naar de introductie van groep 7 dit jaar. :')

ja, hoor ik wel weer hetzelfde. maar toch, ieder kind is weer anders en het hoort er nu een keer bij.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:12:12 #151
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_127120877
Ik ben ook zo'n ouder die altijd wel helpt enzo.. MR, GMR, broodjes smeren, kleuters naar de kinderboerderij brengen, enz..
En ja, ik ga ook altijd naar ouderavonden, introductie-avonden, 10-minuten gesprekken etc.. De introductie bij de kleuters kan ik ondertussen wel dromen, maar ook het contact met de andere ouders op zo'n avond vind ik belangrijk :Y

Vanuit mijn (G)MR-rol spreek ik 'schoolplein-klagers' ook gewoon aan; wát er nou precies is waar over te klagen valt, hoe ze een oplossing zouden willen zien etc. Moet ik natuurlijk wel weten dat er ergens geklaagd wordt ;)
Maar ja, veel mensen nemen ook met geen enkele andere oplossing genoegen dan behalve zoals zij het zouden willen zien. Soms gaat het ook gewoon niet of zijn de de middelen er niet voor of zijn er gewoon op een andere manier een hoop haken en ogen zodat het niet zo makkelijk gaat.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 20:23:54 #152
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_127121543
Bij ons is er ook best veel aan gedaan om met de ouders in gesprek te komen, vind ik.
Ik weet ook niet helemaal waar de onrust door ontstaan is en wat er aan de hand is. Vorig jaar zat ik nog in de MR en was ik beter op de hoogte, maar dit jaar niet meer.

Ik zit nu in de MR van de school van Job. Dat is trouwens wel een wereld van verschil, een MR van een gewone school of van speciaal onderwijs. De onderwerpen zijn echt heel anders.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 mei 2013 @ 20:44:19 #153
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_127122492
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:19 schreef Moonah het volgende:
Sjeen, fijn dat het een geslaagde dag was. Echt traditioneel Limburgs? Ik ken het van mijn schoonfamilie (en hun verhalen). Jurken van honderden euro's, feesten die niet onderdoen voor een bruiloft....

Gao, toe maar! :o Een echte handgemaakte jurk, en nog wel zelf ontworpen. Wat leuk! Sterkte met je nek.

En Livelink, dat snap ik ook niet, die on-betrokkenheid die je steeds vaker lijkt tegen te komen. Katja gaat naar groep 8 aankoemnd jaar?

Oh, en Trui, ik ben benieuwd hoe zijn semi-improvisatie-spreekbeurt gaat!
Echt traditioneel Limburgs, maar op onze manier :) Dus geen jurk van honderden euro's, maar wel een hele mooie. En geen bruiloft maar een tent op de oprit en zelf het eten gemaakt.

Wij gaan eigenlijk altijd naar dingen van school (infoavonden, 10-minutengesprekjes enzo), ik wil graag weten wat er speelt.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_127123154
Wij hebben geen 10minuengesprek. Wij hebben portfoliogesprekken. Eigenlijk zouden die 2x per jaar moeten plaatsvinden maar we hebben er nog geen een gehad.
Ik probeer wel naar bijeenkomsten te gaan maar dat is werktechnisch niet altijd mogelijk.

Ik vind het wel leuk om te helpen versieren op school met sinterklaas. Heb de afgelopen 2 jaar verftekeningen gemaakt op deuren en ramen.

Ben 2jr klassenmoeder geweest en heb 2jr de overblijf gedaan totdat er een potlood onder mijn oog eindigde..
Misschien dat ik volgend jaar, als Tess ook op school zit, weer wat ga doen op school. Dit jaar had ik er even geen zin in :@
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_127123194
Tot nu toe geen 10-minutengesprek gemist, we proberen ook vaak samen te gaan.
Van die informatie-avonden vind ik het vaak toch wel belangrijk dat in elk geval 1 van ons gaat, meestal ben ik dat dan.

Ik vind het wel jammer dat ze bij ons geen leesouders e.d hebben, dat lijkt me best leuk. Mijn vader was vroeger "lego-vader". Maar ik ga wel helpen met de boekenuitleen, komt toch een beetje in de richting :).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_127126336
Hier hebben we ook 10 minuten gesprekken, op de creche al gehad en op school nu ook. Soms gaan we samen, soms een van ons. Er zijn ook knutselavonden voor de ouders en informatieavonden (tot nu toe alleen op de creche gehad, dus voor kdv en bso). Dan gaat ook altijd minimaal een van ons. Aan die knutselavonden vind ik fijn, dat je echt uitgebreid de kans hebt met andere ouders te praten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:54:18 #157
37295 Luigi
mario pls
pi_127126464
Eh, knutselavonden? Hoe moet ik dat zien?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:03:33 #158
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_127127008
Volgend schooljaar gaan mn kids ook naar een NL school, ben ook van plan om dan mee te gaan helpen, lijkt me leuk :) (Behalve dan luizenmoeder, dat doe ik echt niet! :N )

Ik heb met kerst meegeholpen met koekjes bakken met de kinderen op school, dat was wel leuk om te doen eigenlijk :)

Verder hebben ze hier ook een soort van 'kennismaking dag' Dus dat je 's ochtends of 's middags komt koffieleuten met je kind en je zelfgebakken appelflappen/cake :p Maar dat is wel gezellig (anders zie je nooit geen moeder hier op school)

Met Kerst ook, gezellig kerstontbijt met je kind in de klas
Tinu, ik ben ook benieuwd, knutselavonden???
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:06:49 #159
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_127127207
Ik ben reserve-leesmoeder, reserve-computermoeder, maak van alle evenementen foto's mits ik vrij ben van mijn werk en ga naar alle 10-minutengesprekken. Volgend schooljaar wil en kan ik meer doen.

Juffen, help mij eens? Zaterdagochtend om 9.30 vraagt Tobias al wanneer hij weer naar school mag, 2e dag van de mei-vakantie was hij er wel weer klaar mee. Hij wil naar school. En 'wanneer gaan we nou iets echts leren of iets moeilijks leren op school, mama?'
Hoe hou ik hem straks 6 weken zoet? Op zich vermaakt hij zich prima thuis, kan goed zichzelf bezighouden maar hij wil zo graag leren. Ik heb het al bij de juf neergelegd en zij denkt er over na. Hebben jullie ideeën?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:11:46 #160
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127127517
Op onze school is er elke 6 weken een avond waarop je een 10-minuten-gesprek kunt hebben. Je kunt daarop intekenen, het is niet verplicht. Er wordt van je verwacht dat je zo'n 3x per jaar een 10-minuten gesprek aanvraagt, maar je mag dus zelf weten wanneer. Er zijn dus ouders die dat niet doen. De leerkracht kan ouders dan ook uitnodigen, als hij/zij het zelf wel wenselijk vindt.
in de haak.
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:12:14 #161
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_127127557
Bij de Action heb je van die schrijfboekjes, en ook andere leer boekjes, is dat misschien iets ?
  dinsdag 28 mei 2013 @ 22:21:33 #162
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_127128142
Saffier, ik heb de vorige vakanties veel ideeën opgedaan op pinterest.com . Daar staan veel knutseldingen op, waar je soms een paar uur/dagen zoet mee bent (lieveheersbeestje van papier mache, weg met afplaktape op de vloer, cijfer twister met sommen, etc). Maar ook veel sites van Amerikaanse home-school-moms. Met allemaal leer-ideeën. Misschien kun je eens rondneuzen..
pi_127128780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:06 schreef Saffier het volgende:
Ik ben reserve-leesmoeder, reserve-computermoeder, maak van alle evenementen foto's mits ik vrij ben van mijn werk en ga naar alle 10-minutengesprekken. Volgend schooljaar wil en kan ik meer doen.

Juffen, help mij eens? Zaterdagochtend om 9.30 vraagt Tobias al wanneer hij weer naar school mag, 2e dag van de mei-vakantie was hij er wel weer klaar mee. Hij wil naar school. En 'wanneer gaan we nou iets echts leren of iets moeilijks leren op school, mama?'
Hoe hou ik hem straks 6 weken zoet? Op zich vermaakt hij zich prima thuis, kan goed zichzelf bezighouden maar hij wil zo graag leren. Ik heb het al bij de juf neergelegd en zij denkt er over na. Hebben jullie ideeën?
net als op school elke dag wat werkjes?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 29 mei 2013 @ 05:24:00 #164
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_127138658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 12:13 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat leuk gao! Wat voor stof heeft ze uitgekozen?
Donkerrode chiffon. Hij is asymetrisch over 1 schouder. Geribbelde 'band' onder de borst, en vandaar vloeiend tot boven de knie. Het donkerrood kwam doordat ze een jurk vond die ze echt heel mooi vond, maar die te wijd was (en niet smaller te maken door het ontwerp), en die was paars/rood. Anders hadden we nooit verwacht dat het mooi zou staan.

Oh, en een kleermaker valt hier in een wat andere prijsklasse dan in NL he ;) Het was niet of nauwelijks duurder dan iets kopen. Gisteren nog een paar schoenen erbij gevonden. Ideale combi van passend voor een elfjarige, comfortabel, en mooi met wat glimmers en een mini-hakje. En als ze eruit groeit kan ik ze aan :P Van haar zakgeld heeft ze een kettinkje gekocht met de beginletter van haar naam in het Thai, dat vond ze zo mooi O+ Volgende week nog even naar de kapper, en de middag van het bal naar de mani/pedicure (again: een andere prijsklasse dan in NL; nog even van genieten), en dan is de prinses klaar ;) 's Morgens hebben we een 'completion ceremony' voor zeg maar de basisschool: tamelijk officieel, voor ouders en de leerlingen (en ik denk dat ik jongste gewoon mee ga nemen; ik wil het ook met iemand kunnen delen). 's Middags vrij voor het mooimaken, en dan hebben ze 's avonds het diner en 'bal' (twee uur lang staan springen :P Ooooh nee, maar ze hebben ook slow dancing. Ieuw! :D ).

En ja, de hernia is vreselijk pijnlijk geweest, maar we lijken er wat grip op te krijgen. Vorige week kon ik me niet voorstellen dat ik zonder operatie zou kunnen (en die zal ook wel een keer moeten komen), maar met heel veel pillen, injecties, 3x per week fysio en wat hulpmiddelen gaat het inmiddels stukken beter. En kan ik me weer wijden aan het inpakken. Nog 5 dagen! :W
  Licht Ontvlambaar woensdag 29 mei 2013 @ 08:39:27 #165
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_127139643
Goaxing, het klinkt heel spannend, sjiek en stiekem ook een beetje emotioneel allemaal! Gaaf :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 29 mei 2013 @ 08:56:38 #166
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_127139969
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 22:31 schreef simmu het volgende:

[..]

net als op school elke dag wat werkjes?
En daar zoek ik juist de ideeën voor.


Ik ga pinteresten DF en zoeken op home school mom, dank je!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_127139996
De term die de meeste gebruiken op pinterest is unschooling
  woensdag 29 mei 2013 @ 08:57:57 #168
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_127139999
Gao dat klinkt heerlijk! Nog even zo verwennen voor het grote bal. Ik ben zo benieuwd naar haar jurk!!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 29 mei 2013 @ 09:15:21 #169
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127140326
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 08:56 schreef Saffier het volgende:

[..]

En daar zoek ik juist de ideeën voor.

Ik ga pinteresten DF en zoeken op home school mom, dank je!
dit is een verzameling linkjes met oefeningen voor thuis van een juf van groep 3-4 die ik ken.
in de haak.
pi_127140623
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 08:56 schreef Saffier het volgende:

[..]

En daar zoek ik juist de ideeën voor.

Ik ga pinteresten DF en zoeken op home school mom, dank je!
ik had hetzelfde probleem (selene is dol op werkjes), zaterdag komt mijn schoonmoeder en die had tips zei ze ;) dus als je ff geduld hebt....... online is een wirwar van vanalles waar ik geen wijs uit werd
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 29 mei 2013 @ 09:32:38 #171
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127140717
Oh, ik ben dus erg van het vermaak jezelf maar eens even. :@ tuurlijk zijn werkjes leuk, helemaal als het goed gaat. Maar leren spelen, jezelf vermaken, uit verveling iets creatiefs bedenken dát is belangrijk van de vakantie vind ik.

En ja, dat vergt wat energie. En ja, dat is niet de makkelijkste weg. Maar het betaalt zich wel uit op de langere termijn.
Juist de vaardigheden oefenen die je nog niet zo goed beheerst.

Just my two cents.

[ Bericht 0% gewijzigd door debuurvrouw op 29-05-2013 09:42:04 ]
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 29 mei 2013 @ 09:36:53 #172
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127140833
Dat ben ik wel met je eens, debuuv! Een heel belangrijke vaardigheid om te trainen. Zo komen hier op de 'niet-scherm-dagen' ook de meest creatieve ideeën op.
in de haak.
pi_127140859
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:32 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, ik ben dus erg van het vermaak jezelf maar eens even. :@ tuurlijk zijn werkjes leuk, helemaal als het goed gaat. Maar leren spelen, jezelf vermaken, uit verveling iets creatiefs bedenken dát is belangrijk van de vakantie vind ik.

En ja, dat vergt wat energie. En ja, dat is niet de makkelijkste weg. Maar het betaald zich wel uit op de langere termijn.
Juist de vaardigheden oefenen die je nog niet zo goed beheerst.

Just my two cents.
ben ik helemaal met je eens, maar aangezien ik hier in onze familie de enige ben die er zo over denkt, schiet dat niet op :) dus ik ga voor de middenweg; uurtje zelf spelen, uurtje werkje, uurtje tuin, uurtje op bezoek, enzovoorts
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 29 mei 2013 @ 09:42:38 #174
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127140970
Tenzij spellen. :') daar kan je niet genoeg les in krijgen :@
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 29 mei 2013 @ 09:53:58 #175
37295 Luigi
mario pls
pi_127141241
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:32 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, ik ben dus erg van het vermaak jezelf maar eens even. :@ tuurlijk zijn werkjes leuk, helemaal als het goed gaat. Maar leren spelen, jezelf vermaken, uit verveling iets creatiefs bedenken dát is belangrijk van de vakantie vind ik.
Echt niet trouwen niet? O+.
pi_127141273
De buurvrouw, daar ben ik het ook wel mee eens. Uit verveling kan iets heel leuks komen. Maar soms kan het geen kwaad een setje te geven, dan leren ze ook wat ze volgende keer zelf kunnen bedenken.
Maar met 6 weken is het fijn als je in ieder geval iets achter de hand hebt, als het echt niet gaat..

Hier hielp het ook door dagkaarten te maken, dat bleek hij fijn te vinden van school zei hij in de kerstvakantie. De structuur miste hij meer dan ik gedacht had. En dan ook zeker met een uurtje zelf spelen (of meer)
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:30:43 #177
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127142380
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:55 schreef Deepfreeze het volgende:
De buurvrouw, daar ben ik het ook wel mee eens. Uit verveling kan iets heel leuks komen. Maar soms kan het geen kwaad een setje te geven, dan leren ze ook wat ze volgende keer zelf kunnen bedenken.
Maar met 6 weken is het fijn als je in ieder geval iets achter de hand hebt, als het echt niet gaat..

Hier hielp het ook door dagkaarten te maken, dat bleek hij fijn te vinden van school zei hij in de kerstvakantie. De structuur miste hij meer dan ik gedacht had. En dan ook zeker met een uurtje zelf spelen (of meer)
ik zeg ook niet dat het vanzelf gaat! ik zeg júist dat het energie kost, en tijd. die eerste vakanties zo tot groep 6 kon ik wel om kíjken. Er leek geen einde aan te komen.
Dat is nu echt niet meer zo hoor. ik merkte bij mezelf de valkuil dat ik dacht dat kinderen met de natuurlijke drang tot spelen geboren worden. Nou euh, nee dus. of althans, de mijne niet. Dat moet je ze dus léren. wist ik veel.
en dan is er een leeftijd, zo tussen 6 en 9, waarop ze niet meer genoeg hebben aan "bak water bak zand" nog niet echt weg mogen en de leukste activiteit is: treiter je broer. dan is dus vaardigheden aanreiken om: een hut te bouwen, de tent op te zetten, fikkie steken (in de vuurkorf, al dan niet aangestoken met een loep) broodjes bakken en picknicken, lego, tekenen, verhaal schrijven, boek lezen, schommelen, een boodschap doen.... nou ja, verzin wat.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:32:34 #178
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127142451
quote:
11s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:53 schreef Luigi het volgende:

[..]

Echt niet trouwen niet? O+.
:D
kan jij dat aan, twee vrouwen? :o
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:49:21 #179
11682 Moonah
Jolie femme
pi_127142983
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:30 schreef debuurvrouw het volgende:
fikkie steken (in de vuurkorf, al dan niet aangestoken met een loep)
Dát is leuk! op een balkon.... ;(

Anyway, een erg leuke rekensite is de volgende: http://www.fisme.science.(...)eerlingen/index.html
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:50:43 #180
11682 Moonah
Jolie femme
pi_127143037
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 05:24 schreef Gaoxing het volgende:
en dan hebben ze 's avonds het diner en 'bal' (twee uur lang staan springen :P Ooooh nee, maar ze hebben ook slow dancing. Ieuw! :D ).

:D :D Ik zie het helemaal voor me!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 29 mei 2013 @ 12:46:13 #181
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_127148129
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:30 schreef debuurvrouw het volgende:
ik zeg ook niet dat het vanzelf gaat! ik zeg júist dat het energie kost, en tijd. die eerste vakanties zo tot groep 6 kon ik wel om kíjken. Er leek geen einde aan te komen.
Dat is nu echt niet meer zo hoor. ik merkte bij mezelf de valkuil dat ik dacht dat kinderen met de natuurlijke drang tot spelen geboren worden. Nou euh, nee dus. of althans, de mijne niet. Dat moet je ze dus léren. wist ik veel.
en dan is er een leeftijd, zo tussen 6 en 9, waarop ze niet meer genoeg hebben aan "bak water bak zand" nog niet echt weg mogen en de leukste activiteit is: treiter je broer. dan is dus vaardigheden aanreiken om: een hut te bouwen, de tent op te zetten, fikkie steken (in de vuurkorf, al dan niet aangestoken met een loep) broodjes bakken en picknicken, lego, tekenen, verhaal schrijven, boek lezen, schommelen, een boodschap doen.... nou ja, verzin wat.
O+ Dat dus. En ik zei het laatst ook ergens: vervelen dient een doel, écht. Het stimuleert volgens alle literatuur de creativiteit, en ze leren zichzelf tenminste bezighouden. Maar om dat te leren, moet je ook weer dingen aanrijken en overzichtelijk maken (spelen die van jullie ook nog steeds opeens met de spullen die je nét wilde weggooien/geven?).

Wat trouwens wel enorm helpt, is verder een strakke dagindeling: op tijd op, op gezette tijden eten, en ook weer op tijd naar bed.

Ik heb zojuist de laatste grote uitzoekberg van de kinderen overwonnen: de kamer van oudste *O* En zo lief: ze deed wat prinsessenjurken op de 'weg' stapel. Ik vroeg of ik ze aan het buurmeisje zou geven, en toen zei ze "Ik dacht dat een ander kind er misschien blijer mee zou zijn". Ze wil dus graag dat die jurken naar de sloppenwijk gaan, zodat er een meisje zich een tijdje prinses kan wanen O+
  woensdag 29 mei 2013 @ 13:13:20 #182
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_127149333
Oh wat een ontzettend mooie gedachte van je dochter Gao!

Ik ga op school naar alle gesprekken, maar de rest van de activiteiten )leesmoeder, rekenmoeder, weet/ik/veel/wat/voor/moeder' gaan me gewoon niet lukken omdat ik 32 uur werk. En op de momenten dat ik niet werk, ben ik thuis met mijn bijna/kleuter en het is niet altijd gewenst om die mee te nemen. Ter compensatie help ik ´s avonds met het schoonmaken van de klas-speelgoed en opbouwen van podia enzo. Al gaat dat laatste ook niet echt meer goed met mijn schouder... Volgend jaar zitten beide dames op school en dan gaat het helpen hopelijk weer wat makkelijker :)
  woensdag 29 mei 2013 @ 13:21:08 #183
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_127149665
Tobias kan zich juist heel erg goed zelf vermaken. Verzint de raarste (niet altijd even handig) en leukste dingen, verveelt zichzelf nooit lang, leest/bouwt/knutselt/fiets/speelt buiten/maakt hutten binnen en buiten enz enz.
Ik hoef hem nauwelijks te vermaken,dat is echt heel fijn, dat doet hij zelf wel. Of met vriendjes.
Maar... zijn duidelijke 'ik wil leren' wil ik niet straks 6 weken negeren.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 29 mei 2013 @ 13:22:34 #184
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_127149728
Gao wat ontzettend lief om haar jurken aan iemand te willen geven die het echt arm heeft. En dat ze daar ook oog voor heeft!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_127150892
Saffier, misschien proberen uit te leggen dat hij straks lang vakantie heeft of een kalender maken zodat hij het enigzins kan "overzien" wanneer hij weer naar school kan...?
Werkjes of dingen waar hij even mee zoet is lijkt me ook wel fijn voor hem, maar om het wat duideljiker te maken dat de vakantie wel een tijd duurt?

Ik maak tegenwoordig voor elke maand een kalendertje (inmiddels voor beide meiden), waar dingen opstaan die ze op school hebben bijvoorbeeld, de vrije dagen, verjaardag (en dan strepen ze aan het eind van de dag, die dag af). De dingen die elke week terugkomen die heb ik er niet opstaan, die staan op het magneetbord.
Ik heb toen de oudste naar school ging, de kleuren van de dagen van school overgenomen, ook op ons magneetbord aan de muur.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 29 mei 2013 @ 13:54:51 #186
11682 Moonah
Jolie femme
pi_127151190
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 13:21 schreef Saffier het volgende:

Maar... zijn duidelijke 'ik wil leren' wil ik niet straks 6 weken negeren.
Kijk eens hier: www.proefjes.nl Vindt Tobias vast superleuk! Allerlei verschillende proefjes, heel duidelijk en stap voor stap uitgelegd, met werkbladen en (beetje theoretische) uitleg erbij. Tevens per onderwerp een filmpje dat indertijd door de VPRO werd uitgezonden. Ik ben het nu in de klas aan het doen. Groot succes!
(en die dame is mijn beste vriendin, ze heeft oa. in Nemo expo's gemaakt en maakt ze nu in Naturalis).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 29 mei 2013 @ 13:58:21 #187
11682 Moonah
Jolie femme
pi_127151379
Oh, en wat ook leuk is: oude apparaten uit elkaar schroeven. Evt kun je van de diverse onderdelen een robot maken (met een schoendoos bv). Aluminiumfolie/zilververf om het af te maken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:22:26 #188
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127152538
Oh! Die site gebruikte ik voor techniekles. De moer in een ballon is leuk (maar wel oppassen, de moer wordt een ongeleid projectiel als de ballon knapt!) het rietjesfluitje, de 3D dingen knippen.
En de nietNewtoniaanse vloeistof O+ maizenapapje. Daar alleen al kan je een middag mee prutsen. :D

Wij zoeken nu een oude geluidsbox voor zoiets

Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 29 mei 2013 @ 14:44:43 #189
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127153587
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 13:58 schreef Moonah het volgende:
Oh, en wat ook leuk is: oude apparaten uit elkaar schroeven. Evt kun je van de diverse onderdelen een robot maken (met een schoendoos bv). Aluminiumfolie/zilververf om het af te maken.
dat hebben ze bij Willem op school laatst ook gedaan. pas wel op, sommige onderdelen kunnen nog lang een schok geven bij aanraking.
in de haak.
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:08:24 #190
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_127154789
Oh wat leuk allemaal!!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 29 mei 2013 @ 15:12:14 #191
11682 Moonah
Jolie femme
pi_127154975
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:44 schreef trui het volgende:

[..]

dat hebben ze bij Willem op school laatst ook gedaan. pas wel op, sommige onderdelen kunnen nog lang een schok geven bij aanraking.
Tnx for warning me Trui! :o
Ik heb even advies gevraagd in K&W.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:00:34 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127157316
Ik zie 't, goed van je. :) Daar zeggen ze dat 't wel meevalt zie ik. Toch wel even goed opletten hoor, je wilt toch geen ongelukken inderdaad. Ik heb altijd begrepen dat zo'n condensator - ook als 't apparaat al lang uit staat - nog lang flink wat spanning kan bevatten.
Heel veel plezier ermee in elk geval!
in de haak.
  woensdag 29 mei 2013 @ 16:00:45 #193
37295 Luigi
mario pls
pi_127157326
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:32 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

:D
kan jij dat aan, twee vrouwen? :o
Het is de poging die telt?
pi_127165879
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 21:54 schreef Luigi het volgende:
Eh, knutselavonden? Hoe moet ik dat zien?
Op school weet ik eigenlijk niet zeker of ze die ook doen. Op het kdv kwamen dan alle ouders samen voor een half uurtje tot een uur om iets te knutselen, werd vantevoren voorbereid door de leidsters. En wat er geknutseld was kreeg het kind dan cadeau voor een joodse feestdag.

Gao, wat leuk, ben benieuwd naar je meisje in haar jurk met zelfgekozen stof en design.

Saffier misschien een museumbezoek met speurtocht of zelf een speurtocht maken? Daar leer je veel bij volgens mij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 29 mei 2013 @ 19:22:57 #195
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127166217
wij maken wel eens om de beurt een speurtocht voor elkaar door het huis. :) (met allemaal briefjes die elkaar opvolgen). en natuurlijk een 'schat' op 't eind.
in de haak.
  † In Memoriam † woensdag 29 mei 2013 @ 20:15:55 #196
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127169511
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2013 19:17 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Op school weet ik eigenlijk niet zeker of ze die ook doen. Op het kdv kwamen dan alle ouders samen voor een half uurtje tot een uur om iets te knutselen, werd vantevoren voorbereid door de leidsters. En wat er geknutseld was kreeg het kind dan cadeau voor een joodse feestdag.

Gao, wat leuk, ben benieuwd naar je meisje in haar jurk met zelfgekozen stof en design.

Saffier misschien een museumbezoek met speurtocht of zelf een speurtocht maken? Daar leer je veel bij volgens mij.
ik heb wel eens gehoord van dergelijke knutselavonden dat er dan sinterklaaskado's voor de jongste kinderen werden gemaakt (en echt mooie dingen)
pi_127175179
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:15 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb wel eens gehoord van dergelijke knutselavonden dat er dan sinterklaaskado's voor de jongste kinderen werden gemaakt (en echt mooie dingen)
Zoiets is het bij ons dus ook alleen dan een beetje anders ;). De leukste dingen, die er gemaakt zijn vond ik zelf kopjes beschilderen, t-shirt/ romper beschilderen en slabbetjes beschilderen ( dat laatste heb ik zelf niet gedaan, toen had ik geen kind op de baby groep)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_127365517
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 19:22 schreef trui het volgende:
wij maken wel eens om de beurt een speurtocht voor elkaar door het huis. :) (met allemaal briefjes die elkaar opvolgen). en natuurlijk een 'schat' op 't eind.
Dat heb je wel eens vaker verteld ja. Echt heel leuk. Moet ik toch ook eens doen.
  maandag 3 juni 2013 @ 17:17:40 #199
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_127366235
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 20:15 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik heb wel eens gehoord van dergelijke knutselavonden dat er dan sinterklaaskado's voor de jongste kinderen werden gemaakt (en echt mooie dingen)
Hier moesten de ouders het cadeau van Sint voor hun eigen kind ophalen en dan verpakt in een surprise weer terugbrengen :Y
  maandag 3 juni 2013 @ 18:39:16 #200
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127369320
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 16:59 schreef lily het volgende:

[..]

Dat heb je wel eens vaker verteld ja. Echt heel leuk. Moet ik toch ook eens doen.
oops ik begin in herhaling te vallen....
in de haak.
pi_127369620
de kracht van het herhalen heh
  maandag 3 juni 2013 @ 20:01:20 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_127372761
Over spreekbeurten gesproken.
Vandaag een boekbespreking. De leerling had als 'samenvatting' van het boek de tekst op de achterkant van het boek uit zn hoofd geleerd.
Meneer viel na de 1e zin al door de mand.
:')
  maandag 3 juni 2013 @ 20:05:19 #203
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_127372947
Dan hebben papa en mama vast niet geholpen amaranta.. :P

Speurtochten zijn leuk inderdaad. Lang niet gedaan..

Morgenochtend gesprek over de groepsindeling van volgend jaar. Ze gaan met een groepje uit groep 1-2 door naar groep 3 (combi met 4 en 5) volgend jaar, maar ze hebben gedoe met de groepsgroottes. Dus eens kijken hoe ze dat willen oplossen. Individueel gesprek, dus hoop niet op te gekke plannen..
  maandag 3 juni 2013 @ 20:07:34 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_127373060
O ben benieuwd wat je te horen krijgt dan.
  maandag 3 juni 2013 @ 20:28:51 #205
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_127374126
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 20:07 schreef amaranta het volgende:
O ben benieuwd wat je te horen krijgt dan.
Ik ook.. Zit al te denken aan hoeveel vriendjes bij hem blijven, of hij überhaupt op deze vestiging blijft, of het vriendje uit onze buurt wel bij hem blijft. Kinderen uit de directe buurt, of met broertjes en zusjes gaan voor qua locatie, en Chris heeft beide niet. En zijn beste vriendjes juist wel.
Dat is in ieder geval een nadeel met een groeischool, met combiklassen en sinds een jaar 2 vestigingen.. Elk jaar een puzzelwerkje op de klassenindeling fatsoenlijk en optijd rond te krijgen..
pi_127378105
Lijkt me lastig die onzekerheid DF, hopelijk weet je morgen weer en blijven er toch ook vriendjes bij hem in de klas, zou wel fijn zijn!

Hier gaan ze in principe met dezelfde klas door, volgens mij blijven er 3 in groep 2, ik heb geen idee wat er van groep 3 nog een jaar blijft... eind van de maand informatieavond, maar ik verwacht dat er niet heel veel zal veranderen qua samenstelling. Dat is in elk geval het streven van school ook.

Morgen informatieavond over groep 1, nog even en onze peuter is ook een kleuter. Kleine meisjes worden groot. Eind van de maand neemt ze afscheid bij de opvang.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_127382038
Amaranta :)

DF, spannend, hopelijk mag Daan toch door.

Nijna, spannend bijna een kleuter en schoolgaand kind.

Gisteren even de schrik van ons leven. Ik was met de kleine boodschappen doen en onze kleuter was buiten met vriendjes spelen, kwam elke 10 minuten voorbij bij manlief die in de voortuin werkte. Toen ik thuis kwam, ging ik op zoek en meneer was nergens tevinden. Fiets lag bij vrienden in de tuin en daar was niemand thuis. Ik belde die vrienden en die zeiden dat ze hem hadden meegenomen naar de kinderboerderij. Hij was naar huis gestuurd om te vragen of hij meemocht, maar manlief wist van niks. Wat bleek: hij had gevraagd of hij meemocht naar de speeltuin en manlief dacht aan die voor het huis en zei ja. Alleen bedoeld was degene bij de kinderboerderij echt een stuk verderop. De vriendin beloofde mij volgende keer te smsen, daar was ik wel blij over ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 4 juni 2013 @ 07:55:13 #208
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_127390401
Tinu, dat kost je een paar jaar..
Met Chris ook eens gehad, we zeiden, we gaan naar die speeltuin en hij mocht even een andere route lopen. Bleek hij bij de speeltuin iets verder te zitten. Een verwarring in de naam. Hij bleef er gelukkig netjes op een bankje zitten en om mama/papa roepen. Max 10 minuten weg, maar niet fijn..

Chris mag sowieso wel door trouwens, die scoort netjes a's op de cito. Alleen de hoe. Genoeg gedacht gisteren.. Nog een uurtje.
Op zich ook wel fijn als hij bij een juf komt waar hij zich goed bij kan uiten, zoals die hij nu heeft. Misschien is de meest voor de hand liggende juf dat toch minder (of ze moet nu wel strenger zijn met een drukke 3-4-5 groep). Maar een andere vestiging is echt onhandiger met fietsen..
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:33:10 #209
386633 Adnap
I love Life !
pi_127390828
wurgneigingen zou je toch krijgen van mijn jongste puber : geen flikker uitvoeren op school, dus op zitten blijven staan (wat ik niet zo erg zou vinden gezien zijn inzet/werkouding etc) en dan nu heel iets doen en gewoon de hoogste kangaroescore halen van de eerste klassen en een 8,1 voor wiskunde zonder te leren........................ Huiswerk is voor wimpies, doetjes etc.
Liefst zou ik m even 2 of 3j aar in leeftijd vooruit schoppen nu, misschien dat het kwartje dan gevallen is maar nu })
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:58:55 #210
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127391221
Och, dat kwartje is hier nog steeds niet gevallen bij mijn oudste. En dat gaat denk ik ook niet gebeuren. Je kunt nóg zo intelligent zijn, als je werkhouding waardeloos is, wordt het alsnog lastig. Dus blijf ik lekker zeuren en drammen en bijsturen. :')
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:05:38 #211
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127391350
Ja, meldt!
Hier ook hoor. Dram, zeur, bijstuur. :D

Benieuwd hoe dat met zijn broer gaat volgend jaar. Die is wel wat 'stoerder' maar heeft een betere werkhouding.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 09:05:59 #212
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_127391359
Herkenbaar. Mijn oudste doet nét genoeg om overal afgerond een voldoende te staan. Terwijl als hij er aan zou gaan zitten hij met meer dan prima cijfers voor de dag zou komen.
Maar hij is gewoon niet in beweging te krijgen, dus we blijven praten en bijsturen en hij weet dat als hij er te slecht voor staat, andere privileges (tijdelijk) vervallen dus hij doet elke keer precies genoeg..
Maar gelukkig heeft hij het wel reuze naar zijn zin op school, en dat vind ik ook wat waard :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_127391597
meldt vanaf de andere kant! altijd alles op mijn sloffen kunnen doen, nooit hoeven leren en toen op de universiteit keihard ertegenaan gelopen. manlief ook trouwens. mijn ouders lieten me school in mijn eigen tempo doen, die van sangdrax waren in de weer met direct vwo, de schaakclub, hoger begaafden klas, enzovoorts. haalde allemaal niks uit, behalve dat sangdrax een hartgrondige pesthekel heeft aan alles wat riekt naar mensa-achtige shit
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:10:18 #214
386633 Adnap
I love Life !
pi_127392893
t is gewoon lastig, vooral omdat hij dus wel een concreet doel heeft en meent er zo te komen :{
Herkenbaar dus, ik doe dus ook bijsturen, motiveren ;) . Hij gaat nu drie dagen per week naar de studiezaal om in elk geval de druk iets van thuis weg te nemen, dat is wel fijn. Hij vind het ook fijn dat hij dat klaar is als hij thuis komt.

Nou ja we houden moed, jullie ook sterkte.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:31:03 #215
640 snoopy
peanuts
pi_127393515
Ik heb onlangs dit boek gelezen en daar staan ook voor ouders heel heldere praktische tips in. Aanrader!
En nee, niet alleen geschikt voor 'hoogbegaafden' ;)
https://m.bol.com/nl/p/7-(...)vo/9200000002914068/
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Moderator dinsdag 4 juni 2013 @ 10:38:22 #216
5428 crew  miss_sly
pi_127393742
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:31 schreef snoopy het volgende:
Ik heb onlangs dit boek gelezen en daar staan ook voor ouders heel heldere praktische tips in. Aanrader!
En nee, niet alleen geschikt voor 'hoogbegaafden' ;)
https://m.bol.com/nl/p/7-(...)vo/9200000002914068/
Als ik de beschrijving lees, geeft dit een soort van antwoord op de vraag hoe je moet leren? Is dat ook zo, kun je daar als volwassene ook nog wat mee?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 4 juni 2013 @ 10:41:55 #217
640 snoopy
peanuts
pi_127393855
Hm, das een goeie. Het gaat vooral om doorzetten en strategieën. Niet alle strategieën worden expliciet genoemd. Ik heb het boek bij de bieb gehaald, misschien is dat een idee, kan je kijken of het voor jou geschikt is :)
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Moderator dinsdag 4 juni 2013 @ 10:46:53 #218
5428 crew  miss_sly
pi_127394028
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 10:41 schreef snoopy het volgende:
Hm, das een goeie. Het gaat vooral om doorzetten en strategieën. Niet alle strategieën worden expliciet genoemd. Ik heb het boek bij de bieb gehaald, misschien is dat een idee, kan je kijken of het voor jou geschikt is :)
De bieb, zal ik eens kijken inderdaad. Dank je!

Doorzetten is op zich een vrij duidelijke, maar o zo moeilijk vaak. Vooral naar de strategieën ben ik wel benieuwd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 4 juni 2013 @ 11:16:48 #219
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127395011
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 09:18 schreef simmu het volgende:
meldt vanaf de andere kant! altijd alles op mijn sloffen kunnen doen, nooit hoeven leren en toen op de universiteit keihard ertegenaan gelopen. manlief ook trouwens. mijn ouders lieten me school in mijn eigen tempo doen, die van sangdrax waren in de weer met direct vwo, de schaakclub, hoger begaafden klas, enzovoorts. haalde allemaal niks uit, behalve dat sangdrax een hartgrondige pesthekel heeft aan alles wat riekt naar mensa-achtige shit
Ik heb ook een pesthekel aan alle mensa-achtige shit :P mijn ouders vinden mij lui. Ik heb altijd gedacht dat ik dom was. Ging ondanks VWO advies gezellig naar de mavo. Omdat de begeleiding ontbrak. Leren leren enzo. ;) ik dacht dat ik het niet kón. Dat iedereen zich vergist had.

En dat voorkom ik graag bij mijn eigen kinderen. Nee, ze zijn niet mij, ik hoef ook niks te compenseren. En ze mogen keihard op hun gezicht gaan. Dat zal vast ook gebeuren. Ik hoop dat het pas op de Uni is. En niet al op de mavo.

Ik claim niet dat ik universiteitsmateriaal ben/was maar dat mijn potentie niet benut is is wel een feit.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_127395214
Ik ben (ook) een luie leerling, altijd geweest. Mijn ouders hebben vreselijk gepushd om me het HBO en de uni door te krijgen en toen vond ik dat vervelend. Maar nu ben ik ze eeuwig dankbaar.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 11:32:06 #221
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_127395511
Ik had 0 begeleiding en heb altijd zwaar ondergepresteerd. Heb met 60% absentie de Mavo met twee vingers in mn neus gehaald. En nu heb ik zwaaaaaar spijt. Maar achteraf kijk je een koe in z'n hol zei m'n vader altijd :P
Ik probeer het bij mijn kinderen te voorkomen en hoop dan maar dat we later terugkijken en besluiten dat ik het juist heb aangepakt..
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_127395520
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 11:16 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik heb ook een pesthekel aan alle mensa-achtige shit :P mijn ouders vinden mij lui. Ik heb altijd gedacht dat ik dom was. Ging ondanks VWO advies gezellig naar de mavo. Omdat de begeleiding ontbrak. Leren leren enzo. ;) ik dacht dat ik het niet kón. Dat iedereen zich vergist had.

En dat voorkom ik graag bij mijn eigen kinderen. Nee, ze zijn niet mij, ik hoef ook niks te compenseren. En ze mogen keihard op hun gezicht gaan. Dat zal vast ook gebeuren. Ik hoop dat het pas op de Uni is. En niet al op de mavo.

Ik claim niet dat ik universiteitsmateriaal ben/was maar dat mijn potentie niet benut is is wel een feit.
da's jammer buuv. ik ben ook begonnen op de mavo hoor, maar ging aldaar dus niet op mijn muil. heb voor die examens toen letterlijk vooraf geen boek opengehad, niks geleerd en ok cijfers. gemiddeld een 7. ik presteerde het om op de mavo, de havo en het vwo consequent met weinig leren (en veel uitgaan ;) ) elke keer een gemiddelde 7 te scoren als eindcijfer :P

dus dan ga je op de uni wel keihard op je muil (buiten dat de uni mij niet past. ik ben er gewoon te praktisch voor ingesteld en heb weinig met te veel theoretisch gedoe). in the end heb ik hbo again op mijn sloffen met weinig werk in 3 jaar gedaan. wel met meer dan gemiddelde cijfers. geen cum laude wegens 1 vrijgestelde stage (jammerdebammer dat ze dat vooraf toen ik die vrijstelling aanvroeg er niet bij vertelden. ergens is toch iets streberigs ontstaan in het proces).

moraal van het hele verhaal: ik denk dat je erg weinig invloed op dit soort dingen hebt als ouder. je kind zal het toch echt zelf moeten doen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 4 juni 2013 @ 11:41:50 #223
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_127395843
Als je niet leert om te leren kan dat later lastig zijn, maar dat hoeft niet natuurlijk. Het is ook maar net wat je wilt en gaat doen.

Ik heb me nooit ingezet op school, heb alles fluitend doorlopen, ben wel (vrijwillig) van het VWO naar de HAVO gegaan maar kijk heel positief terug op mijn schooltijd. Ik denk ook wel juist omdat alles me zo gemakkelijk afging. Ik wilde daarna naar de kunstacademie, wat ik uiteindelijk niet gedaan heb en omdat ik verder niet wist wat ik dan wilde zou ik even tijdelijk gaan werken. Daar ben ik nooit meer mee opgehouden ;-). Later heb ik alsnog HBO gedaan, maar dat was naast mijn werk en had ik al een kind en kreeg ik tijdens mijn opleiding de tweede. Maar ook daar heb ik nooit problemen ondervonden. Maximaal rendement met minimale inzet, noem ik het. Andere mensen noemen het idd lui ;-)

Wat ik echt lastig vond en veel moeite mee had, was dingen behalen die niet van je slimheid afhangen, zoals een rijbewijs. Waar ik dan ook meerdere keren keihard voor gefaald ben....
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:01:03 #224
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_127398130
Hier ook een geval, niks hoeven doen, niet geleerd te leren, en op de uni op mijn muil gegaan. Dat was handiger geweest als ik jonger was geweest en er minder van afhing..

Gesprek met directrice was oké. Inderdaad de vraag of ik Chris naar de andere vestiging wil doen, want ze komen er echt, echt niet uit. Zijn beste vriendje gaat dan wel mee. Dus samen op avontuur. En zijn kleuterklas verhuisd er ook heen. Dat is wel fijn in het begin. Ik zie wel voordelen, maar wel met een mits. Zijn beste vriendje trok in groep 1 erg naar de grote stoere jongens, en vergat Chris dan wel eens. Dus ik wil niet dat ze in die klas komen. En dat moet te regelen zijn. Nu moet moeders van vriendje nog overtuigd worden..

Maar nu eerst even Chris hier op de bank een aai over zijn bol geven. En hopen dat de misselijkheid wegtrekt. De overblijf heeft hij net gehaald.. Daarna was het op..
  dinsdag 4 juni 2013 @ 13:07:04 #225
35189 Troel
scherp en bot
pi_127398324
NM, google was my friend ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 4 juni 2013 @ 16:42:27 #226
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_127406554
Nou ben ik wel benieuwd wat je moest googelen, Troel.

Ik ben op school gered door de brede brugklas. Ik had huishoudschool, wellicht mavo als advies vanuit de basisschool. En eerlijk is eerlijk, ik presteerde daar ook voor geen meter dus het advies was niet heel vreemd. Alleen mijn ouders hadden toch het gevoel dat er meer in zat. Dus hebben ze me op een school met een brede brugklas gezet. Daar zat alles nog bij elkaar (mavo, havo, vwo) en daar kreeg je nog maximaal 2 jaar de tijd voor de definitieve keuze. In de herfstvakantie zat ik al in de VWO-klas. Of het nou een kwestie was dat de aanpak van de middelbare school beter bij mij paste of dat het kwartje gewoon wat later viel bij mij, ik weet het niet. Het was in ieder geval een totale omslag en mijn verdere school- en studieloopbaan is ook goed verlopen.

Ik herken in Katja veel van mij in dat opzicht. Maar laatst op de informatieavond begreep ik pas dat de brede brugklassen eigenlijk niet meer bestaan en dat je het echt moet doen met het advies van de basisschool. Geen extra kansen. En ook de 'opwaartse' schoolcarriere schijnt een stuk moeilijker te zijn geworden. Daar baal ik toch een beetje van, eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 17:04:49 #227
35189 Troel
scherp en bot
pi_127407477
Iets over een juf bij Chris op school ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 4 juni 2013 @ 17:30:36 #228
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_127408300
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 16:42 schreef livelink het volgende:
Nou ben ik wel benieuwd wat je moest googelen, Troel.

Ik ben op school gered door de brede brugklas. Ik had huishoudschool, wellicht mavo als advies vanuit de basisschool. En eerlijk is eerlijk, ik presteerde daar ook voor geen meter dus het advies was niet heel vreemd. Alleen mijn ouders hadden toch het gevoel dat er meer in zat. Dus hebben ze me op een school met een brede brugklas gezet. Daar zat alles nog bij elkaar (mavo, havo, vwo) en daar kreeg je nog maximaal 2 jaar de tijd voor de definitieve keuze. In de herfstvakantie zat ik al in de VWO-klas. Of het nou een kwestie was dat de aanpak van de middelbare school beter bij mij paste of dat het kwartje gewoon wat later viel bij mij, ik weet het niet. Het was in ieder geval een totale omslag en mijn verdere school- en studieloopbaan is ook goed verlopen.

Ik herken in Katja veel van mij in dat opzicht. Maar laatst op de informatieavond begreep ik pas dat de brede brugklassen eigenlijk niet meer bestaan en dat je het echt moet doen met het advies van de basisschool. Geen extra kansen. En ook de 'opwaartse' schoolcarriere schijnt een stuk moeilijker te zijn geworden. Daar baal ik toch een beetje van, eigenlijk.
Bij ons bestaat het nog, de startklas. Is Mavo/Havo maar vanuit daar kun je ook doorstromen naar VWO als je laat zien dat je het echt kunt.
Opklimmen in je schoolcarriere is inderdaad lastiger, maar niet onmogelijk :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:26:58 #229
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_127409999
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 17:04 schreef Troel het volgende:
Iets over een juf bij Chris op school ;)
PM me effe dan?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 18:30:38 #230
35189 Troel
scherp en bot
pi_127410134
Jamaar, jamaar, ik weet het al :P ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 5 juni 2013 @ 08:10:32 #231
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_127430344
Oudste gaat straks een blauwtje lopen.. (liefdesbrief aan jongen van groep 7) en zichzelf ook wel een beetje belachelijk maken, ben ik bang
Ingrijpen of laten gaan? (de liefdesbrief lag gister op tafel en toen heb ik een stukje gelezen :@ )

edit: ik heb 'r laten gaan.. moeders moeten zich niet bemoeien met het 'liefdesleven' van hun kinderen en ze zelf laten ervaren hoe dat werkt, heb ik besloten. Als ze er zelf op terugkomt hebben we het er wel over :)

[ Bericht 31% gewijzigd door E.T. op 05-06-2013 08:20:25 ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 juni 2013 @ 08:24:04 #232
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_127430464
Laten gaan inderdaad, maar er zijn als ze achteraf behoefte heeft om de ervaring te delen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 5 juni 2013 @ 08:40:52 #233
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127430646
Oh auw. ;( dat vind ik knap hoor, dat je haar laat gaan. Misschien valt het reuze mee.

Wat dapper van haar! Supercool dat ze dit durft. Mijn middelste kreeg ook een liefdesbrief in groep 7 en was er helemaal van in de war. Hij vond het meisje echt heel aardig, maar hij wilde voetballen! Ondanks milde bemiddeling van mijn kant om het haar in ieder geval te zeggen heeft ie gekozen voor de optie negeren. Hij had immers niet gevraagd om die brief en nou zat hij met de buikpijn. (Geen speld tussen te krijgen op zich)
Het is wat, groter worden. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 juni 2013 @ 08:44:46 #234
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_127430693
Ow buuf, jij gaf toch laatst de tip over het boek 'how to talk to kids'? Ik heb het net uit... Fijn boek, kwam tot de conclusie dat we al veel op die manier deden :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 5 juni 2013 @ 08:48:57 #235
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127430759
Oh dat is fjn dan hè? Ik vond het voor fijntunen wel fijn. En wat ik eerst overdreven vond is bij later herlezen wel toepasbaar.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 5 juni 2013 @ 09:17:49 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127431343
Oops ET, ik ben heel benieuwd of en hoe de ontvanger zal reageren!

Cato heeft laatst haar nieuwe beste vriend ook een "Ik hou van jou" tekening gegeven. Hij stopte hem snel in z'n zak. Toen ik haar later vroeg of ze misschien verliefd op hem is zei ze "neehoor, ik vind 'm gewoon lief".
in de haak.
  woensdag 5 juni 2013 @ 09:22:53 #237
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_127431453
Oh gos ET, ik hoop dat het meevalt.

Mijn oudste is morgen samen met een jongetje 'keynote speaker' op ceremonie ter afsluiting van de basischool. Ze moet iedereen, zo'n 125 leerlingen en hun ouders, toespreken. Een beetje het idee van een 'valedictorian', zeg maar. Ze had zichzelf opgegeven en 'auditie' gedaan, en was gekozen. Ze was er echt waanzinnig trots op. En een beetje zenuwachtig O+

En daarna hebben ze het bal. Ze zou vandaag naar de kapper gaan en haar haar stijl (steil? Ik weet het werkelijk niet) laten föhnen. Belde ik net om te checken of de kapper nog op de oude plek zat (ze zou verhuizen), bleek ze niet op haar werk te zijn *schrik* Ze voelde zich niet zo lekker (eerlijk gezegd was het volgens mij een flinke kater....). Maar ze komt toch even, want, tja.... prom.....
pi_127433848
Hier een kleuter die regelmatig roept dat ze in de war is, omdat ze zo verliefd is op X (jongetje uit haar klas). Ik denk dat ze het ergens heeft gelezen ofzo, dat je daarvan in de war kan zijn, want ik zou niet weten hoe ze er anders op komt... ;). Maar het klinkt wel grappig.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 5 juni 2013 @ 11:31:30 #239
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127435157
Oh, Gao, wat een hoop dingen nog even op de valreep! en wat goed van je grote. dat ís ook iets om trots op te zijn.
Spannende tijden daar, met een prom en alles. ik vind de eindmusical al een heel gedoe. ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 5 juni 2013 @ 13:26:19 #240
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_127438945
'de brief' is aangekomen en nu gaat ze straks in het speeltuintje hangen, want daar heeft ze 'm gister ook gezien (maar is toen snel naar huis gefietst "er zat een grote klit in m'n haar! zo kan ik 'm toch niet onder ogen komen!)
Antwoord heeft ze overigens nog niet..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_127439478
ET, ze is wel ijdel ;)

Gao, wow nog even snel wat dingen regelen idd.

Hier is het vandaag op school juffen en meester dag. Ik kende het concept niet eens. Zag wel wat gave foto's van de juffen. Ik hoop dat ze ook foto's van de leerlingen hebben genomen. Was zo leuk vanochtend allemaal verkleed.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_127487955
En ET? Hoe gaat het met de "verkering"? Heeft ze beet? ;)

We hadden gisteren het aanname-/kennismakingsgesprek op de middelbare school voor oudste. Een van de onderdirecteuren, D en wij.
Hij was op zijn basisschool geweest en zij hadden verteld dat hij ADHD en PDD-NOS heeft, dat hij een gevoelige jongen is, met een hekel aan onrecht en erg eerlijk. En dat hij zeer betrokken ouders heeft die erg met zijn lot begaan zijn (op mijn vraag of er ook ouders zijn die dat niet zijn keek hij scheef over zijn bril naar me met een...nouuuu).
Hij eindigde met een stevige hand aan D, en een "welkom op onze school en ik hoop dat je een succesvolle en geweldige tijd hier gaat hebben".
We schoten echt even vol...

Na de vakantie gaat middelste ook naar een nieuwe basisschool naar groep 5, en onze kleine meid eind dit jaar ook (naar groep 1 uiteraard) . Ze is er zo aan toe. Ze mist echt leeftijdsgenootjes nu ze niet meer naar de opvang gaat.

We hebben er zin an!
  donderdag 6 juni 2013 @ 18:14:26 #243
11682 Moonah
Jolie femme
pi_127488950
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:36 schreef lily het volgende:
En ET? Hoe gaat het met de "verkering"? Heeft ze beet? ;)
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar. :)
quote:
We hadden gisteren het aanname-/kennismakingsgesprek op de middelbare school voor oudste. Een van de onderdirecteuren, D en wij.
Hij was op zijn basisschool geweest en zij hadden verteld dat hij ADHD en PDD-NOS heeft, dat hij een gevoelige jongen is, met een hekel aan onrecht en erg eerlijk. En dat hij zeer betrokken ouders heeft die erg met zijn lot begaan zijn (op mijn vraag of er ook ouders zijn die dat niet zijn keek hij scheef over zijn bril naar me met een...nouuuu).
Hij eindigde met een stevige hand aan D, en een "welkom op onze school en ik hoop dat je een succesvolle en geweldige tijd hier gaat hebben".
We schoten echt even vol...

Na de vakantie gaat middelste ook naar een nieuwe basisschool naar groep 5, en onze kleine meid eind dit jaar ook (naar groep 1 uiteraard) . Ze is er zo aan toe. Ze mist echt leeftijdsgenootjes nu ze niet meer naar de opvang gaat.

We hebben er zin an!
Nou lieve Lily, ik schiet er ook van vol. Wat heerlijk voor jullie allemaal!! :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_127489090
Je bent een schat :*
pi_127489444
Wat fijn Lily om zulke complimenten te krijgen en wat een mooie beschrijving van jullie jongen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  † In Memoriam † donderdag 6 juni 2013 @ 18:38:53 #246
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127489552
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 17:36 schreef lily het volgende:
En ET? Hoe gaat het met de "verkering"? Heeft ze beet? ;)

We hadden gisteren het aanname-/kennismakingsgesprek op de middelbare school voor oudste. Een van de onderdirecteuren, D en wij.
Hij was op zijn basisschool geweest en zij hadden verteld dat hij ADHD en PDD-NOS heeft, dat hij een gevoelige jongen is, met een hekel aan onrecht en erg eerlijk. En dat hij zeer betrokken ouders heeft die erg met zijn lot begaan zijn (op mijn vraag of er ook ouders zijn die dat niet zijn keek hij scheef over zijn bril naar me met een...nouuuu).
Hij eindigde met een stevige hand aan D, en een "welkom op onze school en ik hoop dat je een succesvolle en geweldige tijd hier gaat hebben".
We schoten echt even vol...

Na de vakantie gaat middelste ook naar een nieuwe basisschool naar groep 5, en onze kleine meid eind dit jaar ook (naar groep 1 uiteraard) . Ze is er zo aan toe. Ze mist echt leeftijdsgenootjes nu ze niet meer naar de opvang gaat.

We hebben er zin an!
wat klinkt dat goed en veelbelovend!
wordt er ook iets van een rugzakje geregeld, indien nodig?
daar heeft L. veel baat bij. ik ben zo blij dat het er is.
pi_127491303
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 18:38 schreef lady-wrb het volgende:
wordt er ook iets van een rugzakje geregeld, indien nodig?
geen idee
we hebben dat nog niet eerder nodig gehad dus daar zijn we niet mee bekend
  donderdag 6 juni 2013 @ 19:55:44 #248
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127492018
Wat ontzettend fijn Lily. Dat is dan echt een warm welkom! Een een goed begin is t halve werk.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † donderdag 6 juni 2013 @ 19:58:24 #249
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127492119
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 19:36 schreef lily het volgende:

[..]

geen idee
we hebben dat nog niet eerder nodig gehad dus daar zijn we niet mee bekend
nou ja, t is natuurlijk niet gezegd dat hij het nodig heeft. maar hier kwam school er zelf mee omdat het niet goed bleek te gaan en het is een gouden greep.
ik had een week geleden een telefonisch overleg met de begeleiding en ze zien daar dat L. groeit.
(sociaal en emotioneel) en hij kan daar steeds beter zijn huiswerk indelen en overzien.
pi_127492556
wat klinkt/leest dat fijn lily O+

en lady haar bericht ook al ^O^

en ff tussendoor; sinds vorige week gaat mijn grote dame zonder luiers naar bed en het gaat hardstikke goed!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † donderdag 6 juni 2013 @ 20:11:02 #251
37843 lady-wrb
kortaf
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:19:39 #252
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_127493064
Wat een fijne berichten hier!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:26:02 #253
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127493368
Oh fijn Simmu! Knap van Selene en een opsteker voor jullie dat het zelfs in roerige tijden lukt.

En wat goed van L Lady. Fijn voor jullie beiden.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  † In Memoriam † donderdag 6 juni 2013 @ 20:56:27 #254
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127495035
alleen duits blijft een drama :{
zijn rugzakjesbegeleider vermoed dat L.blokkeert bij duitse overhoringen.
dat hij al van tevoren denkt dat hij het niet kan en dat het daarom niet lukt.
zucht..... hoe moeten we dat nou toch doorbreken?
iemand een suggestie?
pi_127495804
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:56 schreef lady-wrb het volgende:
alleen duits blijft een drama :{
zijn rugzakjesbegeleider vermoed dat L.blokkeert bij duitse overhoringen.
dat hij al van tevoren denkt dat hij het niet kan en dat het daarom niet lukt.
zucht..... hoe moeten we dat nou toch doorbreken?
iemand een suggestie?
is het grammatica of woordjes wat het probleem is?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:14:52 #256
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127496222
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:56 schreef lady-wrb het volgende:
alleen duits blijft een drama :{
zijn rugzakjesbegeleider vermoed dat L.blokkeert bij duitse overhoringen.
dat hij al van tevoren denkt dat hij het niet kan en dat het daarom niet lukt.
zucht..... hoe moeten we dat nou toch doorbreken?
iemand een suggestie?
op vakantie naar Duitsland? Hem rondleidingen laten geven aan Duitsers in Nederland? duitse tv kijken?

Of uitzingen tot je t mag laten vallen ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:32:33 #257
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_127497256
Zo het was vandaag een laaaaange dag, maar mijn kleuter heeft haar eerste avondvierdaagse gelopen *O* Ze is helemaal trots op haar medaille en ik vraag me af of het zo soepel blijft gaan tot ze in bed ligt :P
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:33:09 #258
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_127497288
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:56 schreef lady-wrb het volgende:
alleen duits blijft een drama :{
zijn rugzakjesbegeleider vermoed dat L.blokkeert bij duitse overhoringen.
dat hij al van tevoren denkt dat hij het niet kan en dat het daarom niet lukt.
zucht..... hoe moeten we dat nou toch doorbreken?
iemand een suggestie?
Favoriete tv serie in het Duits downloaden? Duitse tijdschriften kopen?
pi_127497320
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:32 schreef Stiemie het volgende:
Zo het was vandaag een laaaaange dag, maar mijn kleuter heeft haar eerste avondvierdaagse gelopen *O* Ze is helemaal trots op haar medaille en ik vraag me af of het zo soepel blijft gaan tot ze in bed ligt :P
wow *O* *O* *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † donderdag 6 juni 2013 @ 21:41:03 #260
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127497788
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:08 schreef simmu het volgende:

[..]

is het grammatica of woordjes wat het probleem is?
nou ja eigenlijk alles :{
dat is nou juist het probleem. ik weet niet waar ik beginnen moet met aanpakken, want eigenlijk lukt er niks
  † In Memoriam † donderdag 6 juni 2013 @ 21:41:27 #261
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127497812
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:14 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

op vakantie naar Duitsland? Hem rondleidingen laten geven aan Duitsers in Nederland? duitse tv kijken?

Of uitzingen tot je t mag laten vallen ;)
hahaha ik zie hem al gaan hier op de zaanse schans :+
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:45:36 #262
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_127498091
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:41 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

hahaha ik zie hem al gaan hier op de zaanse schans :+
ja, ik ook daarom! :P
Maar het 'gewoon doen' helpt je wel over een drempel vind ik
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:50:35 #263
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_127498383
Duitse versie van de Donald Duck scoren?
pi_127498452
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:41 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nou ja eigenlijk alles :{
dat is nou juist het probleem. ik weet niet waar ik beginnen moet met aanpakken, want eigenlijk lukt er niks
idioom was het woord wat ik voor woordjes zocht!

dat onderdeel is eenvoudig te oefenen.. ik had vroeger een leerboek met idioom waar de kleu rvan de te leren woordjes rood was. met een rood doorkijkvel kon je dan heel fijn oefenen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:55:46 #265
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_127498729
Mijn Franse lerares zei een keer heel streng tegen me dat ik op vakantie moest gaan naar Frankrijk en daar een vakantievriend moest opdoen.
Helaas, het werd Italie en het vriendje kwam toevallig uit Belgie (Vlaanderen :P ). Met mij en de Franse taal is het vervolgens nooit meer goedgekomen.

Uitzingen totdat hij het kan laten vallen en zorgen dat hij er niet door blijft zitten is volgens mij best een optie.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  † In Memoriam † donderdag 6 juni 2013 @ 21:56:07 #266
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127498745
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:51 schreef simmu het volgende:

[..]

idioom was het woord wat ik voor woordjes zocht!

dat onderdeel is eenvoudig te oefenen.. ik had vroeger een leerboek met idioom waar de kleu rvan de te leren woordjes rood was. met een rood doorkijkvel kon je dan heel fijn oefenen
ik was ook al op zoek naar mijn vroegere leerboek..niet meer te vinden.
ik ga maar eens in overleg met de leraar duits. er zit nog een toets aan te komen. misschien dat hij nog suggesties heeft om die horde te nemen
  † In Memoriam † donderdag 6 juni 2013 @ 21:57:00 #267
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127498802
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:55 schreef livelink het volgende:
Mijn Franse lerares zei een keer heel streng tegen me dat ik op vakantie moest gaan naar Frankrijk en daar een vakantievriend moest opdoen.
Helaas, het werd Italie en het vriendje kwam toevallig uit Belgie (Vlaanderen :P ). Met mij en de Franse taal is het vervolgens nooit meer goedgekomen.

Uitzingen totdat hij het kan laten vallen en zorgen dat hij er niet door blijft zitten is volgens mij best een optie.
haha een duitse centerparcs opzoeken dan maar. :P
pi_127499567
Lily, dat klinkt als een warm welkom :)

Lady, wat fijn dat hij zo groeit!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 00:29:23 #269
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127506262
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:51 schreef simmu het volgende:

[..]

idioom was het woord wat ik voor woordjes zocht!

dat onderdeel is eenvoudig te oefenen.. ik had vroeger een leerboek met idioom waar de kleu rvan de te leren woordjes rood was. met een rood doorkijkvel kon je dan heel fijn oefenen
rappel!
in de haak.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 05:38:13 #270
386633 Adnap
I love Life !
pi_127508406
Lady, Duitse DD pockets vind ik goede optie :-) misschien kan rewimo ook helpen ?
Hier is Frans voor beiden lastig, wel voldoende maar bij beide is er geen interesse lijkt wel. Uitzingen is het devies. Duits komt volgend jaar en vinden (en spreken) ze beiden veel beter. Duitsland is dan ook hun voorkeursland kwa vakanties.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_127508430
Wat goed Selene *O*

En eentje voor Stiemie haar grote, die de avondvierdaagse heeft gelopen *O*. Ging het helemaal goed tot ze naar bed ging?

Lady wrb kennen jullie iemand in Duitsland? Dan zou brieven schrijven of telefoneren in het Duits kunnen helpen. Lezen in het Duits is ook een goede, hielp mij veel bij Engels en Frans. Of je brengt je kind bij mij voor bijles :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 7 juni 2013 @ 07:04:23 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_127508567
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:56 schreef lady-wrb het volgende:
alleen duits blijft een drama :{
zijn rugzakjesbegeleider vermoed dat L.blokkeert bij duitse overhoringen.
dat hij al van tevoren denkt dat hij het niet kan en dat het daarom niet lukt.
zucht..... hoe moeten we dat nou toch doorbreken?
iemand een suggestie?
Maar weet hij het ook echt niet of denkt hij het alleen maar. Want anders zou ik eens kijken naar een programma zoals Overhoor, zodat je ook zelf kan zien dat je het beheerst.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 7 juni 2013 @ 08:09:25 #273
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_127508929
Idd, duitse strips, uitjes naar duitsland zijn dingen mij ook al eerste te binnen schieten. Dat boek met dat rode inlegvel had ik ook, maar volgens mij was dat er alleen voor frans..

Er lag woensdagmiddag een briefje in de brievenbus met 'nee' erop voor oudste.. Ze wilde eigenlijk meteen wel weer een briefje terug sturen met 'waarom?' maar we hebben toen maar uitgelegd dat jongens nog helemaal niet zo met meisjes bezig zijn enzo. Ik begreep van een andere jongensmoeder dat zo'n net antwoord al best bijzonder is, dat er ook volksstammen zijn die gewoon niks laten horen ;)
Weer over naar de orde van de dag.. ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 08:18:26 #274
37295 Luigi
mario pls
pi_127509027
Awwww, toch sneu. Vind ik. Beetje dan.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 08:45:48 #275
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_127509437
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 08:18 schreef Luigi het volgende:
Awwww, toch sneu. Vind ik. Beetje dan.
Vond ik ook wel.. :Y
Gelukkig heeft ze nog wel backup; ze heeft tenslotte al verkering met T. :') Maar T. is geen 'vlinder-in-de-buik' materiaal. Dat is gewoon net als een vriendinnetje maar dan in jongensvorm en ze zijn al vanaf het moment dat ze samen in de kleuterklas zaten onafscheidelijk :)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 08:46:54 #276
37295 Luigi
mario pls
pi_127509456
Onze 6 jarige wil momenteel gewoon gaan trouwen met het overbuurmeisje O+.
pi_127511339
ah, dat is jammer, ET. Wel in ieder geval een antwoord inderdaad.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:55 schreef livelink het volgende:
Uitzingen totdat hij het kan laten vallen en zorgen dat hij er niet door blijft zitten is volgens mij best een optie.
Dit dus. Zo deed ik het ook altijd :P (zeker met Duits).
pi_127511393
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 08:46 schreef Luigi het volgende:
Onze 6 jarige wil momenteel gewoon gaan trouwen met het overbuurmeisje O+.
hahaha (mijn echtgenoot zegt ook altijd; Leah krijgt gewoon een vriendin later)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:57:39 #279
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_127518546
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:56 schreef lady-wrb het volgende:
alleen duits blijft een drama :{
zijn rugzakjesbegeleider vermoed dat L.blokkeert bij duitse overhoringen.
dat hij al van tevoren denkt dat hij het niet kan en dat het daarom niet lukt.
zucht..... hoe moeten we dat nou toch doorbreken?
iemand een suggestie?
Wat zegt de leraar ervan? Die zou veel meer inzicht moeten hebben. Ik vind eigenlijk dat als een kind blokkeert, dat in eerste instantie een kwestie is voor de leerkracht, en dan in combi met de ouders.

Jongste kan hier ook echt overtuigd zijn dat hij iets niet kan. Maar je hoeft het maar 1 keer te doorbreken, en het gaat een stuk beter, gelukkig. Laatst had hij het weer met blokfluiten (doen ze op muziekles op school). Z'n pianolessen zijn nogal traumatisch geweest, en hij wil eigenlijk niets meer met muziek lezen te maken hebben. Dus hij in de stress, blijkt het liedje gewoon op YouTube te staan joh, hé! Dat je het steeds terug kan spelen en het zo kan leren, joh, hé. En dat je niet eens muziek hoeft te lezen. Nu heeft 'ie bijna al z'n 'lintjes' (Het is blokfluitkarate, en ze krijgen een 'band' om de blokfluit als ze een liedje kunnen spelen). Pffff....
pi_127518802
Oh Lily wat klinkt dat geweldig!! Wat een warm welkom op die school zeg.

Och wat sneu ET.

Gao, hoe was prom? En heb je een foto van je dochter met jurk?

Ik heb morgen een 4 jarige in huis!! Mevrouw is zo pienter. Net hoorde ze muziek zegt ze, oh dat is een contrabas. (ze vindt de muziek van Aquanura zo ontzettend mooi. Dan staat ze te dansen en je ziet haar genieten.. Ze kan van elk muziekje vertellen waar het bij hoort) En ze wil een filmpje kijken van de Indische Waterlelies.. Zegt ze: nou mama, dat moet je dan gewoon even opzoeken op YouTube...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_127519117
Et, jammer dat het niets wordt met de verkering.

Gao, hoe was de prom. Ben ook benieuwd naar de jurk.

Vicky wat schattig en alvast gefeliciteerd met je kleuter!

Hier ging mijn kleuterzoontje vandaag voor het eerst op schoolreis. Eerst helemaal enthousiast en gisteren vond hij het idee ineens eng. Gelukkig was dat vanochtend weer over. Ging hem uitzwaaien en ben reuzebenieuwd hoe hij het heeft gehad.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 7 juni 2013 @ 17:29:09 #282
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_127526947
"Completion ceremony" was lang maar leuk. Inderdaad zoiets als een Amerikaanse graduation, waarbij ze om de beurt naar voren geroepen werden om hun certificaat in ontvangst te nemen. Speeches van alle schoolbobo's, en van twee leerlingen, waaronder mijn dochter. Ze moest er even inkomen - het begin was iets te snel - maar het was een mooie speech, en om daar nou als elfjarige te staan, voor een man of 300..... ik had het 'r niet nagedaan, te snel of niet O+ Ze mocht vervolgens de taart (een enorme, voor al die 300 man) ook nog aansnijden, iets wat echt een erebaantje was. En waar ze vreselijk verlegen van werd )+

Daarna snel sushi voor lunch, nageltjes mooi gemaakt, heel even rust en toen aangekleed en richting hotel gegaan ("papa, het was een vijf-sterren-hotel, net als waarin jij slaapt. And the toilets were awesome" ;) ). Had nog wat meer voeten in de aarde, want het was hartje spits, en er was geen manier om de drukste straat van de stad te vermijden. Dus uiteindelijk uit de auto gestapt en het openbaar vervoer in gegaan. Dat vond ze een beetje eng, maar we kwamen er tenminste. Volgens mij had ze de mooiste jurk van allemaal, en precies de goede mix tussen mooi en gepast (ik vind lang satijn echt te ouwelijk voor een elfjarige :+ ). Ik mocht 'r drie uur later weer ophalen, en ze had het heerlijk gehad. Vandaag liep ze nog na te glunderen.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:39:24 #283
640 snoopy
peanuts
pi_127529214
Dat klinkt heerlijk gao O+
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_127529336
Wat fijn en bijzonder gao!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 7 juni 2013 @ 18:58:22 #285
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127529846
Oh wat klinkt het goed Gao! O+
pi_127530248
Ooh, wat speciaal Gaoxing. Leuk hoor.

en is Tess alweer (bijna) 4, alvast gefeliciteerd en wat een wijsneus :D
  † In Memoriam † vrijdag 7 juni 2013 @ 19:17:54 #287
37843 lady-wrb
kortaf
pi_127530472
wat ontzettend gaaf gao!
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de jurk :@
heb je een foto? (desnoods onherkenbaar gemaakt)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 19:31:22 #288
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_127530959
Wat klinkt het bijzonder Gao O+

hier een puber met problemen met Frans. Z'n cijfers waren echt dramatisch gekelderd ( ik snap niet dat school dan niet even een heads up geeft, maar dat terzijde) en hij zag het zelf ook niet meer zitten..
Had zelf ook in zn hoofd dat hij het toch niet kan en dat zn hersens allergisch zijn voor Frans :')
Nu leren we het samen. Haal ik er meteen ook m'n Frans mee op. Hij mag mij nu eerst overhoren. Dikke pret natuurlijk als ik een woord niet weet, en hij dan wel _O-
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_127531225
Gao, dat klinkt gaaf.

TF, klinkt als een super oplossing.

Schoolreis was echt een succes. Hijnkwam thuis en ging op de bank liggen slapen tot het eten klaar was :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 juni 2013 @ 19:53:48 #290
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_127531691
Gao, wat bijzonder zo'n prom :)

Lily, dat klinkt als een warm bad, die nieuwe school, wat heerlijk ^O^

Lady-wrb, misschien kunnen wij helpen met Duits, in elk geval met DD-pockets, als L dat wat vindt.

Hier liggen de problemen vooral bij Latijn, vandaag had hij de beslissende toets, hij moet een 3 (vergelijkbaar met een 7 in NL) halen. Het ging goed zegt hij, hij had voor het eerst het idee dat hij ook wist wat hij aan het doen was :P Dus duimen maar.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_127548560
:W



Mijn peuter is een heuse kleuter!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 07:54:16 #292
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_127548564
Tess, van harte gefeliciteerd!!



Welkom hier
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 8 juni 2013 @ 08:00:10 #293
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127548587
Gefeliciteerd met Tess, Vicky! Fijne dag vandaag en tot over een weekje!!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 10:26:33 #294
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_127549948
Gefeliciteerd met Tess, Vicky!
pi_127550978
Tess, hoeraaaa! En welkom bij de kleuters!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_127551264
gefeliciteerd met Tess, Vicky :)
  maandag 10 juni 2013 @ 14:43:29 #297
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_127619624
wow, tess alweer vier jaar, gefeliciteerd nog vicky!
in de haak.
pi_127670773
er staat me bij dat hier meer mensen met hypermobilteit bekend zijn, bij kind of zichzelf. dus de vraag wie was dat? 1ste bezoek bij de fysio leverde iig al op dat ze hypermobiel is namelijk. we gaan nog ff verder kijken of het zwieberlopen daar een compensatie voor is, of dat er iets anders speelt
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 11 juni 2013 @ 18:00:05 #299
386633 Adnap
I love Life !
pi_127672276
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 19:53 schreef Rewimo het volgende:
Gao, wat bijzonder zo'n prom :)

Lily, dat klinkt als een warm bad, die nieuwe school, wat heerlijk ^O^

Lady-wrb, misschien kunnen wij helpen met Duits, in elk geval met DD-pockets, als L dat wat vindt.

Hier liggen de problemen vooral bij Latijn, vandaag had hij de beslissende toets, hij moet een 3 (vergelijkbaar met een 7 in NL) halen. Het ging goed zegt hij, hij had voor het eerst het idee dat hij ook wist wat hij aan het doen was :P Dus duimen maar.
Cijfer al binnen ?? Hier ook een voldoende nodig voor latijn en t liefst ook voor Frans maar das gewoon echt niet zijn taal
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  dinsdag 11 juni 2013 @ 18:59:06 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_127674169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:14 schreef simmu het volgende:
er staat me bij dat hier meer mensen met hypermobilteit bekend zijn, bij kind of zichzelf. dus de vraag wie was dat? 1ste bezoek bij de fysio leverde iig al op dat ze hypermobiel is namelijk. we gaan nog ff verder kijken of het zwieberlopen daar een compensatie voor is, of dat er iets anders speelt
freecell geloof ik :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 juni 2013 @ 19:14:34 #301
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_127674687
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:00 schreef Adnap het volgende:
Cijfer al binnen ?? Hier ook een voldoende nodig voor latijn en t liefst ook voor Frans maar das gewoon echt niet zijn taal
Nee nog niet, wel een voldoende voor Duits en daardoor ook alvast een voldoende voor dat vak op zijn rapport ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')