abonnement Unibet Coolblue
pi_134648743
De zoveelste al dit jaar, maar 93 is idd een mooie leeftijd om te gaan :)

Zal vanavond weer eens Eastern Sounds op gaan zetten, alweer een tijd geleden dat ik dit album heb gedraaid.
pi_134674131
the ex-festival ofzo met o.a. peter brötzmann en han bennink

klinkt tof
pi_134707159
Tip voor de liefhebbers van spirituele (free) jazz ala Pharoah Sanders en John Coltrane:
Hera - Seven Lines (Multikulti)


Ik luister niet zo vee free jazz meer tegenwoordig, maar bands waar Waclav Zimpel in speelt, probeer ik toch nog wel te volgen. Bij hem vervalt het eigenlijk haast nooit in (voor mijn gevoel) te veel ongecontroleerde piep knor (waar ik zelf niks mee heb), maar blijft het altijd spritiueel, hypnotiserend en aanjagend. Erg intense muziek!
Undivided - The Passion (Multikulti) van een paar jaar geleden is wat dat betreft ook al zo'n free jazz parel waar hij op meespeelt.

pi_134809890
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 09:18 schreef De_existentialist het volgende:
Tip voor de liefhebbers van spirituele (free) jazz ala Pharoah Sanders en John Coltrane:
Hera - Seven Lines (Multikulti)


Ik luister niet zo vee free jazz meer tegenwoordig, maar bands waar Waclav Zimpel in speelt, probeer ik toch nog wel te volgen. Bij hem vervalt het eigenlijk haast nooit in (voor mijn gevoel) te veel ongecontroleerde piep knor (waar ik zelf niks mee heb), maar blijft het altijd spritiueel, hypnotiserend en aanjagend. Erg intense muziek!
Undivided - The Passion (Multikulti) van een paar jaar geleden is wat dat betreft ook al zo'n free jazz parel waar hij op meespeelt.

yo dankje, klinkt vet, morgen eens volledig luisteren
  zondag 29 december 2013 @ 19:01:01 #155
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_134838723
quote:
0s.gif Op woensdag 25 december 2013 00:34 schreef Trollscience het volgende:
the ex-festival ofzo met o.a. peter brötzmann en han bennink
[ afbeelding ]
klinkt tof
o hier moet ik heen, wordt weer eens tijd voor een beetje vrije improvisatie ^O^
pi_134839705
quote:
14s.gif Op zondag 29 december 2013 19:01 schreef Inkomen het volgende:

[..]

o hier moet ik heen, wordt weer eens tijd voor een beetje vrije improvisatie ^O^
vet
pi_134887499
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 10:31 schreef De_existentialist het volgende:

[..]

Heb de mijne dit weekend gemaakt. Een goed jaar weer voor Jazz, met zelfs één absoluut grandioos meesterwerk (en mijn tweede 5 sterren album van deze 21ste eeuw).

01. Wayne Shorter Quartet - Without a Net (Blue Note)
[ afbeelding ]

02. Charles Lloyd & Jason Moran - Hagar’s Songs (ECM)
[ afbeelding ]

03. Quest - Circular Dreaming (Enja Records)
[ afbeelding ]

04. Orrin Evans - …It Was Beauty (Criss Cross Jazz)
[ afbeelding ]

05. Ted Nash Big Band – Chakra (Plastic Sax)
[ afbeelding ]

06. Romain Pilon - Colourfield (Whirlwind Recordings)
[ afbeelding ]

07. Drew Gress - The Sky Inside (Pirouet)
[ afbeelding ]

08. Alex Sipiagin - Overlooking Moments (Criss Cross Jazz)
[ afbeelding ]

09. Ralph Alessi – Baida (ECM)
[ afbeelding ]

10. Terence Blanchard – Magnetic (Blue Note)
[ afbeelding ]
Allemaal gedownload, eens luisteren maar.
pi_134892930
verdomme, without a net _O_ _O_ _O_ pegasus _O_ _O_
en overlooking moments begint ook zeker niet slecht
pi_134959421
en, wat is jullie favoriete album van dit jaar tot nu toe
pi_135562865
Vers van de pers:


quote:
Mehliana (Brad Mehldau & Mark Guiliana) performs "Just Call Me Nige" at Largo in LA, October 2013. The song is featured on the album Mehliana: Taming the Dragon, due February 25, 2014, on Nonesuch Records.
  zaterdag 18 januari 2014 @ 11:46:09 #161
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_135636149
Ehhh afgelopen jaar, pfff.

Totaal niet bijgehouden.

Laten we het maar niet hebben over dit jaar.
pi_135638037
Ik luister ook altijd heel erg weinig jazz uit het huidige jaar :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_136097289
Zo. Die Ibrahim Maalouf is een welkome ontdekking dankzij DWDD ^O^
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_136097299
En wie gaan er naar NSJ?

MUZ / North Sea Jazz 2014
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 31 januari 2014 @ 08:00:26 #165
37295 Luigi
mario pls
pi_136161035
quote:
7s.gif Op woensdag 29 januari 2014 15:52 schreef Norrage het volgende:
En wie gaan er naar NSJ?

MUZ / North Sea Jazz 2014
Ik zat gisteren toevallig te bedenken dat het wellicht wel eens tijd wordt om daar heen te gaan ja.

Man, ik ben een jazz n00b hoor, geef ik direct toe, maar ik liep gisteren toevallig tegen Charles Mingus aan nav een review van Dave Brubeck's "We're All Together Again For The First Time" (wat ik echt een fenomenale plaat vind). Heb "Ah Hum" er eens bijgepakt op Spotify en mensen... _O_. Ben echt helemaal onder de indruk :D. Gelijk even op vinyl zoeken dus.
pi_136405749
quote:
7s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 08:00 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik zat gisteren toevallig te bedenken dat het wellicht wel eens tijd wordt om daar heen te gaan ja.

Man, ik ben een jazz n00b hoor, geef ik direct toe, maar ik liep gisteren toevallig tegen Charles Mingus aan nav een review van Dave Brubeck's "We're All Together Again For The First Time" (wat ik echt een fenomenale plaat vind). Heb "Ah Hum" er eens bijgepakt op Spotify en mensen... _O_. Ben echt helemaal onder de indruk :D. Gelijk even op vinyl zoeken dus.
black saint nooit geluisterd?
pi_136413913
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 16:42 schreef Trollscience het volgende:

[..]

black saint nooit geluisterd?
Nope. Althans, nog niet helemaal en op mijn gemak.
pi_136414435
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:20 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nope. Althans, nog niet helemaal en op mijn gemak.
goede avondmuziek, men neme een kwalitatief goede hoofdtelefoon (of stereo setup), een whisky (of wat dan ook, ik drink niet), een goede sigaar (als je rookt) en gaan
pi_136414757
Die nieuwe Kapok man, mensen, geniaal _O_

"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_136417501
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:37 schreef Norrage het volgende:
Die nieuwe Kapok man, mensen, geniaal _O_

_O_
pi_136432457
quote:
7s.gif Op donderdag 6 februari 2014 20:37 schreef Norrage het volgende:
Die nieuwe Kapok man, mensen, geniaal _O_

Ik ga ze 6 maart zien!
"If you want to present to be different from the past, study the past." - Spinoza
pi_136432949
Ik heb er zelfs een recensie over geschreven!!! :P

http://pat-sounds.blogspot.nl/2014/02/album-kapok-kapok-2014.html

Ik wilde ze gister zien bij hun albumpresentatie, maar kwam niet helemaal uit en toen was het uitverkocht. Nu denk ik 15 maart *O*
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_136433035
Misschien wil ik je trouwens wel joinen, 6 maart!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_136489128
Ik vind Head Hunters zo'n ongelooflijk saaie plaat, ik kom niet eens door de eerste twee nummers. Mis ik nou echt iets?
pi_136489225
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 23:34 schreef Trollscience het volgende:
Ik vind Head Hunters zo'n ongelooflijk saaie plaat, ik kom niet eens door de eerste twee nummers. Mis ik nou echt iets?
Nee hoor, ik vind het ook weinig :) is ook een beetje een gedateerde sound natuurlijk, en was vooral in die tijd een revolutionaire sound :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_136489840
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 23:36 schreef Norrage het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vind het ook weinig :) is ook een beetje een gedateerde sound natuurlijk, en was vooral in die tijd een revolutionaire sound :)
Oke :P ik heb wel vaker dat ik iets neutraal vind de eerste paar luisterbeurten en het daarna ineens "klikt", maar bij deze had ik op het begin echt al zoiets van "blegh"... Bitches Brew vind ik daarentegen wel aardig.
pi_136489986
Als je wat legendarisch spul van Herbie wilt luisteren, denk ik eerder aan Maiden Voyage of Empyrean Islands (standaard jazz), of Mawandishi (meer fusion, uit Bitches Brew tijd). Dat hele smoothe funk-jazz van Head Hunters is ook niet echt aan mij besteed (maar is eventjes wel leuk).
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_136494827
Idd, Maiden Voyage, Empyrean Isles en ook wel Inventions & Dimensions en Takin' Off zijn zijn beste albums onder zijn leiderschap. Daarnaast is ook het werk met zijn V.S.O.P. Quintet zeer de moeite waard (alleen live opnames, hebben geen studio albums gemaakt).
Het liefst zie ik hem echter gewoon nog steeds in zijn jonge jaren bij Miles Davis' Second Great Quintet (Miles Davis, Wayne Shorter, Herbie Hancock, Tony Williams, Ron Carter), dat blijft wat mij betreft gewoon de beste Jazz groep die er ooit is geweest.

pi_136513254
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 08:17 schreef De_existentialist het volgende:
Idd, Maiden Voyage, Empyrean Isles en ook wel Inventions & Dimensions en Takin' Off zijn zijn beste albums onder zijn leiderschap. Daarnaast is ook het werk met zijn V.S.O.P. Quintet zeer de moeite waard (alleen live opnames, hebben geen studio albums gemaakt).
Het liefst zie ik hem echter gewoon nog steeds in zijn jonge jaren bij Miles Davis' Second Great Quintet (Miles Davis, Wayne Shorter, Herbie Hancock, Tony Williams, Ron Carter), dat blijft wat mij betreft gewoon de beste Jazz groep die er ooit is geweest.

Door deze post Miles Smiles weer 's aangeslingerd, en dan ben ik geneigd om je linea recta gelijk te geven. Al heb ik qua ensemble nog nét wat meer met Coltrane, Tyner, Jones & Garrison, denk ik.
  zondag 9 februari 2014 @ 18:54:48 #180
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_136516158
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 23:34 schreef Trollscience het volgende:
Ik vind Head Hunters zo'n ongelooflijk saaie plaat, ik kom niet eens door de eerste twee nummers. Mis ik nou echt iets?
Ik ken 20 platen van Hancock en daarnaast nog makkelijk 20 waar hij op meespeelt (Miles en andere supercombo's), maar Head Hunters staat van al die 40+ op mijn Hancock-ranglijst op de op 3 na laatste plaats (voor Blow Up, The Imagine Project en Sunlight).

Dus ja, je bent zeker niet de enige.
  zondag 9 februari 2014 @ 19:17:07 #181
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_136517177
Ik kwam laatst deze (voor mij onbekende) baas tegen die met Hancock en nog meer grootheden op de plaat is vastgelegd:

  zondag 9 februari 2014 @ 19:50:14 #182
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_136518750
Oh, ik vind Head Hunters juist erg prettig! Maar ik houd dan ook van jazzfunk-grooves die een eeuwigheid duren. Net als On the Corner van Miles _O_
  zondag 9 februari 2014 @ 19:55:16 #183
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_136519009
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 19:17 schreef wallofdolls het volgende:
Ik kwam laatst deze (voor mij onbekende) baas tegen die met Hancock en nog meer grootheden op de plaat is vastgelegd:

Ken 'm eigenlijk alleen als de eerste bassist van Weather Report. Dit was z'n laatste nummer met die band:

Kwam ook dit tegen, maar da's meer... disco?
  zondag 9 februari 2014 @ 19:55:53 #184
195648 Inkomen
Typhoid leader.
pi_136519036
En gisteren deze hele fijne plaat herontdekt. Rustig, maar zo goed...

pi_136523737
Deze hoorde ik in een commercial op Sublime FM. Een combinatie van jazz, dance en lounge. O+


[ Bericht 3% gewijzigd door Facepalm op 09-02-2014 21:19:09 ]
pi_136527302
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:08 schreef Facepalm het volgende:
Deze hoorde ik in een commercial op Sublime FM. Een combinatie van jazz, dance en lounge. O+
:{
pi_136528168
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 21:08 schreef Facepalm het volgende:
Deze hoorde ik in een commercial op Sublime FM. Een combinatie van jazz, dance en lounge. O+
Ik weet niet of je hier veel vrienden mee gaat maken, maar ach, het klinkt wel lekker. Maar daar is alles mee gezegd :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_136528366
quote:
7s.gif Op zondag 9 februari 2014 22:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik weet niet of je hier veel vrienden mee gaat maken, maar ach, het klinkt wel lekker. Maar daar is alles mee gezegd :P
Het is inderdaad geen 'klassieke' jazz waar hier veel liefhebbers van zitten maar eerder lounge, maar misschien zijn er ook wel mensen hier die van beide houden, ik kan het allebei erg waarderen op z'n tijd. :)
pi_136768010
Waar begin ik met John Zorn?
pi_136797417
Lastig, want dat wist ik ook niet. Ik ben geen fan van Naked City, maar is toch wel zijn magnum opus. Verder ben ik vooral fan van zijn Bar Khokba albums en bijvoorbeeld dat Circle album. Hij heeft veel werk, heel veel werk...dus lastig om echt wat aan te raden.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_136964092
Godskolere, Miles Smiles is toch wel zo ontzettend goed, hé. Ik blijf 'm luisteren na die post van De_Existentialist over het tweede grote kwintet. Footprints blijft mijn favoriet op die plaat, denk ik. Gebeurt zoveel in dat nummer, maar ze blijven constant een heerlijke groove houden.
pi_136965061
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 09:51 schreef Maxerazzi het volgende:
Godskolere, Miles Smiles is toch wel zo ontzettend goed, hé. Ik blijf 'm luisteren na die post van De_Existentialist over het tweede grote kwintet. Footprints blijft mijn favoriet op die plaat, denk ik. Gebeurt zoveel in dat nummer, maar ze blijven constant een heerlijke groove houden.
Hmm, moet die ook maar eens ergens op LP gaan scoren. Eens even zoeken waar ik die kan vinden.
pi_136970518
Miles Smiles is idd ook mijn favoriet van het "second great quintet". Ongeloofelijk wat een drummer Tony Williams op die leeftijd al was!

En een tip voor Molleman; kijk of je een mooie oude "2-eye" persing op Ebay kan scoren. Deze persingen klinken over het algemeen vele malen beter dan alle nieuwe zogenaamde "180 grams audiofiele" persingen, en met een beetje geluk ben je dan nog minder geld kwijt ook.
pi_136980557
ik krijg echt steeds meer respect voor alex sipiagin _O_ hij en zijn groep zijn zo ongelooflijk strak terwijl ze constant ritmische en harmonische uitstapjes maken, plus zijn solo's _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2014 17:18:16 ]
  vrijdag 21 februari 2014 @ 17:45:33 #195
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_136981694
quote:
3s.gif Op zondag 16 februari 2014 13:24 schreef Trollscience het volgende:
Waar begin ik met John Zorn?
Lastig, omdat hij zoveel (echt veel..) verschillend werk heeft gemaakt, maar ik zou zeggen: Electric Masada - At the Mountain of Madness, daar komen de veel van zijn stijlen heel goed samen _O_

maar ook zijn 'gewone' masada is fantastisch (net als het masada string trio)

Ik ben zelf nogal gecharmeerd van die Book of Angels reeks (dat zijn er inmiddels ook alweer 20), de favoriet daarvan is: deeltje 10: 'Lucifer' van Bar Kokhba:

Van zijn drukke werk kan ik Naked City's Grand Guignol wel aanbevelen:

als je nog gekker wil, kun je eens kijken naar zijn Moonchild of Templars projecten. Voor het wat rustigere werk kun je naar 'The Circle Maker' of 'The Big Gun Down' (Ennio Moricone covers) kijken. Of de surf-rock van 'The Gift'. En zijn Chinese pingel muziek van 'Filmworks XII: Three Documentaries' vond ik ook wel erg tof :P

O+
nee, jij dan!
pi_136981903
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 17:45 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Lastig, omdat hij zoveel (echt veel..) verschillend werk heeft gemaakt, maar ik zou zeggen: Electric Masada - At the Mountain of Madness, daar komen de veel van zijn stijlen heel goed samen _O_

maar ook zijn 'gewone' masada is fantastisch (net als het masada string trio)

Ik ben zelf nogal gecharmeerd van die Book of Angels reeks (dat zijn er inmiddels ook alweer 20), de favoriet daarvan is: deeltje 10: 'Lucifer' van Bar Kokhba:

Van zijn drukke werk kan ik Naked City's Grand Guignol wel aanbevelen:

als je nog gekker wil, kun je eens kijken naar zijn Moonchild of Templars projecten. Voor het wat rustigere werk kun je naar 'The Circle Maker' of 'The Big Gun Down' (Ennio Moricone covers) kijken. Of de surf-rock van 'The Gift'. En zijn Chinese pingel muziek van 'Filmworks XII: Three Documentaries' vond ik ook wel erg tof :P

O+
dankjewel voor de tips! had book of angels al een tijdje geleden geluisterd, erg goede plaat

zal vanavond eens kijken :) bedank voor het advies
pi_137005847
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 17:18 schreef Trollscience het volgende:
ik krijg echt steeds meer respect voor alex sipiagin _O_ hij en zijn groep zijn zo ongelooflijk strak terwijl ze constant ritmische en harmonische uitstapjes maken, plus zijn solo's _O_
Ik denk dat veel van deze kracht in het spel van Eric Harland ligt. Wat mij betreft absoluut de beste drummer van dit moment (en zelfs een van de beste drummers aller tijden wat mij betreft), en door velen ook wel de Tony Williams van deze tijd genoemd. Deze man heeft zo ongeloofelijk veel creatieve ideeen en een belachelijk goede techniek dat hij alles wel aan lijkt te kunnen.
Als het goed is, brengt hij dit jaar met zijn Voyager groep zijn tweede album als bandleider uit (op ECM meen ik).

Hier nog een fantastisch filmpje van hem in het Charles Lloyd (new) Quartet. Zijn drumsolo start op ongeveer 05:40.

pi_137005860
En van een andere orde: Ik weet niet of er nog veel mensen zijn die fysieke albums kopen, maar Clean Feed heeft zijn jaarlijkse Stock Off Sale. Een hoop albums uit de back stock voor ¤6,5 (incl. verzendkosten). Heb vanmorgen deze twee besteld:



pi_137053433
Interessante samenwerking tussen 'beat-maker' Mark Guiliana en Brad Mehldau :o

"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_137053834
quote:
7s.gif Op zondag 23 februari 2014 16:42 schreef Norrage het volgende:
Interessante samenwerking tussen 'beat-maker' Mark Guiliana en Brad Mehldau :o

quote:
Ik claim even het hipsterpuntje hier, Nor. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')