abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126715136
Wat moet er volgend jaar gebeuren wat jullie betreft? Zoals 2013 een bekende artiest inzetten en de vrije hand geven? Of toch een nationaal songfestival organiseren? Of misschien een andere optie?

Ik hoop op een nationaal songfestival. Anouk heeft het top gedaan, hopelijk is hiermee de interesse om mee te doen aan het songfestival gestegen. Daarom denk en hoop ik dat er voor 2014 voldoende animo is voor een Nationaal Songfestival.

Ik zie het al voor mij: een aanmeldpunt voor liedjes en artiesten. Daarna kunnen artiesten zonder een eigen liedje er eentje kiezen (uiteraard met toestemming van songwriter/producer). Dan audities voor een vakjury (waarbij het draait om de kwaliteit van de zang en het liedje, dus zonder act) die de beste 24 kiezen. Daarna kunnen de deelnemers hun act uitwerken en zijn er 2 halve finales, gevolg door de grote finale.

TROS en AVRO kunnen dan 4 programma's van 1,5 uur maken: 1x (reeds opgenomen) audities, 2x (live) halve finale, 1x (live) finale. Combineer dit met: 1) een vakjury bestaande uit echte kenners van zang en liedjes (mensen van het conservatorium o.i.d.), 2) dezelfde voorwaarden als voor het songfestival (zoals liedje van max. 3 minuten), 3) (halve) finale gelijk ESF. 50% voor vakjury en 50% publiek. In halve finale geen puntentelling, maar wie door is. In finale wel puntentelling. Succes gegarandeerd! w/
  † In Memoriam † zondag 19 mei 2013 @ 10:44:54 #2
43556 miss_dynastie
pi_126715385
Als je wil winnen moet het een nationale finale worden. Alle recente winnaars hebben meegedaan aan een nationale finale. De beste winkansen voor Nederland, voor zover die überhaupt al bestaan, liggen in 2015, veertig jaar na ding a dong. 2014 moet een succesvol tussenjaar worden. Iemand aanwijzen is wellicht, in het licht daarvan, geen slecht idee....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')